Nou ja, van de meeste vrienden die ik heb heb ik ook geen 'bewijs' dat ze dat werk doen wat ze zeggen te doen of die opleiding die ze zeggen te hebben gevolgd. Partners is natuurlijk een ander verhaal, als goede vrienden zie je die toch wel eensquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:08 schreef Fipomacher het volgende:
Hij is/was je beste vriend, maar je hebt hem nooit in z'n werk outfit gezien, nooit foto's/video's en fysieke dingen van zijn werk gezien, zijn vriendin nooit gezien etc?
Hij zegt dat veel dingen eigenlijk geheim zijn moest ik er naar verdervragen. Soms liet hij wel foto's zien die dan weer onduidelijk of hij staat er zelf niet op.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:08 schreef Fipomacher het volgende:
Hij is/was je beste vriend, maar je hebt hem nooit in z'n werk outfit gezien, nooit foto's/video's en fysieke dingen van zijn werk gezien, zijn vriendin nooit gezien etc?
Die heb ik van mij beste vriendin ook nooit gezien dat soort foto's etc. Maar je gaat er nou eenmaal vanuit dat iemand eerlijk tegen je is, dus niet echt vreemd dat hij er geen vraagtekens bij heeft gezet.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:08 schreef Fipomacher het volgende:
sinds 5 jaar of zoiets. hij is echt de enige persoon die ik tot nu toe mijn beste vriend kon noemen. beslist geen internetvriend of zoietsquote:
Ik heb de foto van zijn lief teruggevonden op fok-forum. bleek gewoon één of andere actrice te zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:08 schreef Uro het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe je erachter bent gekomen.
Nou je beste vriend blijkt een hoax te zijn, aan jou de keus of je daar genoegen mee neemt. Ik confronteer mijn beste maat met alles wat in me opkomt overigens, daar is het mijn beste maat voor.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:06 schreef rontvierkand het volgende:
Ik ben dus erg teleurgesteld in hem maar ik weet niet wat ik moet doen. Hem ermee confronteren? Niets zeggen? Geen vrienden meer zijn?
ik weet het eigenlijk nu bijna een jaar dat hij een leugenaar is. Ik ben niet de enige waartegen hij liegt. tegen ongeveer iedereen die close met hem is, heeft hij voorgelogen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:10 schreef kwiwi het volgende:
Hem ermee confronteren lijkt me het meest logische om te doen. Je kunt wel niks zeggen maar dan merkt hij heus wel dat er wat aan de hand is, en daarbij heb jij vind ik wel het recht om te weten waarom hij je zo heeft voorgelogen al die tijdHet gaat om niet om een klein iets waar hij niet eerlijk over is geweest ofzo.
En toen deed je gewoon: 1+1?quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:14 schreef rontvierkand het volgende:
[..]
Ik heb de foto van zijn lief teruggevonden op fok-forum. bleek gewoon één of andere actrice te zijn.
Al een jaar! Wat knap dat je dan je mond kan houdenquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:17 schreef rontvierkand het volgende:
ik weet het eigenlijk nu bijna een jaar dat hij een leugenaar is. Ik ben niet de enige waartegen hij liegt. tegen ongeveer iedereen die close met hem is, heeft hij voorgelogen.
Hij praatte ook zichzelf vaak tegen. De ene keer was hij kolonel, de andere keer majoor.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:14 schreef kwiwi het volgende:
Maar hoe ben je er nou achter gekomen TS?
Bij "normale" banen misschien niet, maar van mensen die in het leger zitten wel toch? Zeker als ze al ooit zijn uitgezonden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die heb ik van mij beste vriendin ook nooit gezien dat soort foto's etc. Maar je gaat er nou eenmaal vanuit dat iemand eerlijk tegen je is, dus niet echt vreemd dat hij er geen vraagtekens bij heeft gezet.
Behalve over die vriendin trouwens, de vriendin van je beste vriend die zie je toch eigenlijk altijd wel een keer lijkt me zo.
Zo zo, een rang overslaan, hoofdofficier worden en er geen ruchtbaarheid aangevenquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:19 schreef rontvierkand het volgende:
Hij praatte ook zichzelf vaak tegen. De ene keer was hij kolonel, de andere keer majoor.
ik had hem erop gewezen en toen zei hij: heb ik je niet verteld dat ik gepromoveerd ben?
Een jaar je mond gehouden ?? Ik zou hem allang geconfronteerd hebben.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:19 schreef rontvierkand het volgende:
[..]
Hij praatte ook zichzelf vaak tegen. De ene keer was hij kolonel, de andere keer majoor.
ik had hem erop gewezen en toen zei hij: heb ik je niet verteld dat ik gepromoveerd ben?
Dan zeg je : Alweer ? Nou ja sorry, je bent echt een (bewuste) slapjanus hoor, het lijkt me juist grpapig om zo iemand onderuit te halen, wat een zielepoot. Maar nee, jij hebt er kennelijk ergens begrip voor ? En twijfelt nu vervolgens aan jezelf ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:19 schreef rontvierkand het volgende:
je hebt wel gelijk. Maar hij is mijn enige echte vriend.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo zo, een rang overslaan, hoofdofficier worden en er geen ruchtbaarheid aangevenEcht, je had hem al veel eerder moeten confronteren.
dit hele topic is de waarheid.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:26 schreef LordNemephis het volgende:
Wel een rare vriendschap als je de partner van je beste vriend nog nooit in het echt gezien hebt.
En als het zo'n goede vriend is, waarom heb je hem er dan niet mee geconfronteerd (niet per sé voor het blok gezet, maar helpen met professionele hulp zoeken bij zijn probleem)?
Vraag me of of dit hele topic geen hoax is.
Ok, snap ik, maa er zijn natuurlijk verschillende manieren van confronteren. En je denkt er momenteel serieus over na hoe je dat moet doen, anders had je dit topic niet geopend. Als je je vriendschap nog wilt voortzetten dan moet je zoiets anders aanpakken dan als je hem niet meer wilt zien. Probeer het begripvol aan te pakken, leg uit dat het moeilijk is om uit een web van leugens te stappen, maar dat je het afgelopen jaar steeds duidelijker hebt gekregen dat er heel veel niet klopt van zijn verhalen. En praat alleen met hem, daar hoeft niemand bij te zijn. Zeg ook dat je hem nog steeds tof vindt, ook als hij geen hoofdofficier in het leger is of een fotomodel als vriendin heeft.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:26 schreef rontvierkand het volgende:
je hebt wel gelijk. Maar hij is mijn enige echte vriend.
en nog, als ik hem confronteer, dan kan er gebeuren dat hij heel wat vrienden verliest, en dat wens ik hem ook niet toe.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ok, snap ik, maa er zijn natuurlijk verschillende manieren van confronteren. En je denkt er momenteel serieus over na hoe je dat moet doen, anders had je dit topic niet geopend. Als je je vriendschap nog wilt voortzetten dan moet je zoiets anders aanpakken dan als je hem niet meer wilt zien. Probeer het begripvol aan te pakken, leg uit dat het moeilijk is om uit een web van leugens te stappen, maar dat je het afgelopen jaar steeds duidelijker hebt gekregen dat er heel veel niet klopt van zijn verhalen. En praat alleen met hem, daar hoeft niemand bij te zijn. Zeg ook dat je hem nog steeds tof vindt, ook als hij geen hoofdofficier in het leger is of een fotomodel als vriendin heeft.
En misschien kan hij wel wat therapie gebruiken ja, als pathologische leugenaar
Hoe krijg je het nog uit je vingers. Je wanhoop is me al duidelijk hoor, maar echte ????quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:26 schreef rontvierkand het volgende:
Maar hij is mijn enige echte vriend.
bij hem is het dus net zo, maar dan liegt hij over zijn hele leven. hij heeft ook net als die boudewijn Büch in het ziekenhuis gelegen, maar dan voor twee schotwonden, gebroken botten en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:41 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij liegen heel veel mensen hele delen van hun leven bij elkaar, Iblis
Mijn broer heeft een ex en toen de relatie nog goed was wilde ze niet dat hij haar vrienden ontmoette en zo. Bleek ze ook over heel veel te hebben gelogen over haar leven en verleden.
Hey, mijn ex had een heel verleden bij elkaar gelogen. Zo was hij geboren in Schotland en had daar tot zijn 11e oid gewoond. Hele verhalen. Ik vond het reuze boeiend. Maar toen ik zijn ouders leerde kennen en foto's van hem op zo'n typische Nederlandse basisschool zag, toen wist ik wel dat alles gelogen was. Maar ik heb mijn mond er over gehouden, ik hield van hem en wilde hem niet voor schut zetten. Pas toen de relatie voorbij was heb ik het tegen hem gezegd dat ik al heel lang wist dat alles was gelogen. Hij zei dat het 'een dingetje' van hem wasAch ja, je kan ook van een leugenaar houden hoor
Kijk, in dat geval is het dus een bewuste keuze en snap ik je dilemma gelijk niet meer ? Je weet precies wat je (niet !) aan hem hebt en voor de rest beleef je er lol aan. Geniet er van.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:45 schreef rontvierkand het volgende:
Zijn verhalen zijn dan ook zeer interessant en ik blijf ze leuk vinden ook al weet ik dat ze gelogen zijn.
Dat doe ik nu al een jaar, maar ik begin me nu te ergeren aan zijn leugens. Ze worden alsmaar spectaculairder en ongelofelijker. Het is alsof hij zich beter voelt omdat hij (volgens hem) de hele wereld alles kan doen geloven. het is alsof hij denkt dat ik een dom kalf ben dat alles maar gelooft. Het is vooral daarom dat ik er nu over denk om hem te confronteren met zijn leugens.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:47 schreef elcastel het volgende:
[..]
Kijk, in dat geval is het dus een bewuste keuze en snap ik je dilemma gelijk niet meer ? Je weet precies wat je (niet !) aan hem hebt en voor de rest beleef je er lol aan. Geniet er van.
Zoals je het net zei klonk het of het je wat opleverde en nu klinkt het weer alsof het ten koste van jezelf gaat (wat ik eerder al dacht dus). Speel het spelletje op jouw manier mee of tegen, confronteer hem af en toe en laat toe wat je nog leuk vind, zodra het ten koste van jou gaat heb je materiaal genoeg om gehakt van hem te maken toch ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:54 schreef rontvierkand het volgende:
Dat doe ik nu al een jaar, maar ik begin me nu te ergeren aan zijn leugens. Ze worden alsmaar spectaculairder en ongelofelijker. Het is alsof hij zich beter voelt omdat hij (volgens hem) de hele wereld alles kan doen geloven. het is alsof hij denkt dat ik een dom kalf ben dat alles maar gelooft. Het is vooral daarom dat ik er nu over denk om hem te confronteren met zijn leugens.
lijkt mij inderdaad een goede manier. geleidelijk aan en subtiel blijven. bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 10 april 2009 20:01 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zoals je het net zei klonk het of het je wat opleverde en nu klinkt het weer alsof het ten koste van jezelf gaat (wat ik eerder al dacht dus). Speel het spelletje op jouw manier mee of tegen, confronteer hem af en toe en laat toe wat je nog leuk vind, zodra het ten koste van jou gaat heb je materiaal genoeg om gehakt van hem te maken toch ?
hij is zeker wel men beste vriend. Hij heeft me steeds geholpen en heeft al herhaaldelijk bewezen dat hij absoluut te vertrouwen is.quote:Volgens mij gaat hij zover als dat jij het toelaat, of niet ? Ik zou hem zeker niet als beste vriend beschouwen, misschien weet hij dat te herstellen als hij door de mand is gevallen, maar ik zou zo iemand niet/nooit meer alles toevertrouwen (iets wat bij mij een vereiste is voor in ieder geval mijn beste vriend). Hij ziet jou kennelijk als speeltje, doe dat ook met hem.
ben ik blij dat ik jouw vriend niet ben.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:25 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dan zeg je : Alweer ? Nou ja sorry, je bent echt een (bewuste) slapjanus hoor, het lijkt me juist grpapig om zo iemand onderuit te halen, wat een zielepoot. Maar nee, jij hebt er kennelijk ergens begrip voor ? En twijfelt nu vervolgens aan jezelf ?
Hoe zit het met je zelfrespect, TS?quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:25 schreef rontvierkand het volgende:
ben ik blij dat ik jouw vriend niet ben.
en ja ik snap hem ergens wel (hij is beste vriend voor reden)
en nee ik twijfel niet.
Een vriendschap bestaat uit meer aspecten dan alleen iemands achtergrond en verhalen die niet blijken te kloppen. Het hoeft helemaal niet te betekenen dat TS over zich heen laat lopen of geen zelfrespect heeft, dat is kort door de bocht.quote:Op zaterdag 11 april 2009 09:30 schreef Garisson72 het volgende:
zit het met je zelfrespect, TS?
Je cijfert jezelf wel echt compléét weg in mijn ogen, als je iemand die alles aan elkaar liegt maar blijft verdedigen. Je blijft het maar voor jezelf goedpraten. Eigenlijk laat je gewoon over je heen lopen.
En het feit dat hij ooit iets ongetwijfeld goeds en moois voor je heeft gedaan, is zijn houdbaarheidsdatum toch ook intussen wel voorbij, zou ik denken.
Als je al een jaar weet dat hij tegen je liegt, daar duidelijk niet bepaald enthousiast over bent maar daar nooit over begint omdat hij hem ooit heeft geholpen en zijn verhalen wel amusant zijn, denk ik niet dat TS echt doet wat hij écht zou willen doen. Anders zou hij dit topic niet hebben geopend.quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:16 schreef Isabeau het volgende:
Een vriendschap bestaat uit meer aspecten dan alleen iemands achtergrond en verhalen die niet blijken te kloppen. Het hoeft helemaal niet te betekenen dat TS over zich heen laat lopen of geen zelfrespect heeft, dat is kort door de bocht.
Te eerlijk hè ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:25 schreef rontvierkand het volgende:
ben ik blij dat ik jouw vriend niet ben.
Wat snap je er aan dan ? En als je toch niet twijfelt, waarom dan dit topic ?quote:en ja ik snap hem ergens wel (hij is beste vriend voor reden)
en nee ik twijfel niet.
Wat denk je ermee te bereiken als je hem ermee confronteert? Dat hij niet meer liegt? Heb je er serieus last van dat het een en ander verzonnen heeft? Of is het gewoon een tegenvaller en is de persoon zelf nog steeds waardevol in jouw ogen?quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:06 schreef rontvierkand het volgende:
Ik ben dus erg teleurgesteld in hem maar ik weet niet wat ik moet doen. Hem ermee confronteren? Niets zeggen? Geen vrienden meer zijn?
Ben je serieus?quote:Op zondag 12 april 2009 11:30 schreef loop het volgende:
Misschien naar het politieburo stappen, de situatie uitleggen en dan voorstellen met die vriend van je te gaan praten, misschien dat hij dan wakker wordt.
lijkt me ook wat radicaal, niet? De politie dient om boetes uit te schrijven en eventueel eens criminelen te arresteren, niet om psycholoogje te spelen.quote:Op zondag 12 april 2009 11:30 schreef loop het volgende:
Is het niet strafbaar om je voor te doen als legerofficier? Het is iets anders dan zeggen dat je bakker bent ofzo. Misschien naar het politieburo stappen, de situatie uitleggen en dan voorstellen met die vriend van je te gaan praten, misschien dat hij dan wakker wordt.
Soms, heel soms he...dan lees je een reactie waarvan je alleen maar kan denken:quote:Op zondag 12 april 2009 11:30 schreef loop het volgende:
Is het niet strafbaar om je voor te doen als legerofficier? Het is iets anders dan zeggen dat je bakker bent ofzo. Misschien naar het politieburo stappen, de situatie uitleggen en dan voorstellen met die vriend van je te gaan praten, misschien dat hij dan wakker wordt.
ja maar het erge is dat als je de analogie doortrekt, TS dan al lang doorhad dat ie met een dude getrouwd was, maar er dan een jaar lang niks over zei en elke avond ongelukkig met zijn manvrouw naar bed ging.quote:Op maandag 13 april 2009 16:24 schreef Twerk het volgende:
Dit klinkt een beetje hetzelfde als dat je zegt dat je er na 3 jaar huwelijk achterkomt dat je getrouwd bent met een shemale.. maw uiterst merkwaardig en armoedig als het echt zo is.
Ik had ook niet verwacht dat er nog iemand in dit topic zou komen die de TS zou overtreffen in bizarre posts.quote:
haha wat een figuur!quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:19 schreef rontvierkand het volgende:
[..]
Hoe kan hij heel wat vrienden verliezen als jij hem verteld dat zijn verhalen niet kunnen kloppen?quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:26 schreef rontvierkand het volgende:
[..]
je hebt wel gelijk. Maar hij is mijn enige echte vriend.
en nog, als ik hem confronteer, dan kan er gebeuren dat hij heel wat vrienden verliest, en dat wens ik hem ook niet toe.
Fok blijft verbazen.quote:Op maandag 13 april 2009 18:14 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik had ook niet verwacht dat er nog iemand in dit topic zou komen die de TS zou overtreffen in bizarre posts.
Waarom moet je het ook aan de anderen vertellen, als je hem confronteert? Ik zie hier de logica niet van?quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:38 schreef rontvierkand het volgende:
Ik krijg hier dan ook steeds dezelfde antwoorden.
Het is zo dat we samen een vriendengroep hebben opgebouwd waartegen hij dus ook liegt. Ik wil hem niet uit de groep gooien, maar ik ben de enige die zijn leugens doorheeft (denk ik). Dus als ik hem confronteer, moet ik het ook aan de anderen vertellen.
Hij is best goed in liegen (als je dat goed kan noemen). Ik heb hem in al die jaren nog maar een paar keer doorgehad dat hij loog. Vermits we de andere vrienden nog niet lang kennen, lijkt het mij logisch dat ze het niet weten.quote:Op zondag 19 april 2009 17:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom moet je het ook aan de anderen vertellen, als je hem confronteert? Ik zie hier de logica niet van?
Hoe kan het trouwens dat zijn vrienden niks doorhebben? Het is nogal duidelijk als iemand de ene keer (klets)majoor is en de volgende keer kolonel..
Is dit topic mss een grap?
En als je hem niet confronteert, dan hebben de anderen niet het recht de waarheid te kennen, en hoef je ze dus niet in te lichten?quote:Op zondag 19 april 2009 18:08 schreef rontvierkand het volgende:
[..]
Hij is best goed in liegen (als je dat goed kan noemen). Ik heb hem in al die jaren nog maar een paar keer doorgehad dat hij loog. Vermits we de andere vrienden nog niet lang kennen, lijkt het mij logisch dat ze het niet weten.
En nog, ik vind dat als ik hem confronteer dat ik de anderen erna ook moet inlichten. Zij hebben ook het recht de waarheid te kennen.
proficiat met je aktie !quote:Op maandag 20 april 2009 22:27 schreef rontvierkand het volgende:
De ontknoping
Ik ben net terug van bij mijn 'beste' vriend. Ik heb hem gezegd dat het niet klopt, dat de foto's die hij mij liet zien gewoon van het internet geplukt waren. Hij had ook gelogen over een vriendengroep. Hij kende heel wat (Russische) modellen waarmee hij geregeld feestjes hield. Hij vertelde daar de strafste verhaaltjes over. Hij had van bijna elk model een foto laten zien. Voor die foto's kan ik jullie doorverwijzen naar B&H, ik heb ze daar ook teruggevonden.
zijn reactie
Eerst was hij verbijsterd, hij leek alsof hij geschokt was dat ik hem beschuldigde van liegen. Hij ontkende. Plots erna zei hij: ja, ok. Ik heb gelogen. Maar het was voor je eigen bestwil. Ik heb je die verhalen verteld om je wat assertiever te maken. Je had op school weinig vrienden, en je praatte nooit tegen de meisjes. Dus ik dacht dat dit ging werken. Ik heb het ook bij iemand anders gedaan en bij hem heeft dat gewerkt. Ik zag in die jongen jou en omgekeerd.
Hij heeft wel gezegd dat hij wel degelijk modellen kent. Maar dat hij ze lang niet zo vaak zag dan dat hij vertelde. Het zijn er dan ook maar 8 en geen 20 of 30 zoals hij eerst zij. Er waren wel feestjes maar dus ook niet zo vaak, en hij zei dat hij af en toe wat zijn verhalen aandikte. Maar hij deed het voor mij.![]()
Nu het legergedeelte. hier is hij zelf over begonnen. Hij zei dat hij nooit officieel in het leger gezeten heeft. Maar dat hij er wel bij was. Omdat hij vaak de leiding nam, en omdat hij volgens de generaals over heel wat strategisch inzicht beschikte, werd hij daar majoor of kolonel genoemd.
Ook is het zogezegd wel waar dat een van zijn collega's daar gestorven is aan kanker (8 jaar ouder was hij de laatste keer 27 dus). Zijn vrouw, ook één van de modellen, heeft daarna zelfmoord gepleegd.
Het verhaal is nog niet rond. Hij had ook verhalen over de maffia. Hij heeft zogezegd 4 jaar bij de maffia gezeten. Van zijn 10de tot zijn 14de. Hij had vele grote drugssmokkels meegedaan en hij was een goede schutter. Zegt hij nu dat hij er maar twee jaar bij was en dat Lydia, de persoon die hem erbij betrokken had, hem graag had en hem dus af en toe eens meenam.
Hij geeft nu toe dat hij fout zat, en excuseert zich. Hij zegt dat hij het beter vroeger had verteld.
besluit
Ik heb gezegd dat ik hem niet meer kan vertrouwen. We zijn nu nog wel vrienden maar lang geen beste vrienden meer. Ik heb gezegd dat hij niet al te snel meer van mij gaat horen. Ik ben dan ook verschrikkelijk pissed op hem voor zijn leugens.
Ik denk dat ook daarin het gros gelogen isquote:Op dinsdag 21 april 2009 07:02 schreef SlamD het volgende:
En hoeveel geloof je van dat nieuwe verhaal?
uiteraard niet. Leugens maskeren met nieuwe leugens. Het gaat me gewoon te ver. Ik geloof nu gewoon niets meer van wat hij zegt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 07:02 schreef SlamD het volgende:
En hoeveel geloof je van dat nieuwe verhaal?
Gelijk heb je, zie ook mijn eerdere posting.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef rontvierkand het volgende:
[..]
uiteraard niet. Leugens maskeren met nieuwe leugens. Het gaat me gewoon te ver. Ik geloof nu gewoon niets meer van wat hij zegt.
quote:Het verhaal is nog niet rond. Hij had ook verhalen over de maffia. Hij heeft zogezegd 4 jaar bij de maffia gezeten. Van zijn 10de tot zijn 14de. Hij had vele grote drugssmokkels meegedaan en hij was een goede schutter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |