Jij bent echt goed bezig man, ga zo dooooooooooooorquote:Op zaterdag 11 april 2009 12:03 schreef ASroma het volgende:
58.300 euro schuld bij de IBG, studie nooit afgerond
2.000 euro creditcard schuld bij rabo: inmiddels geblokkeerd
1.500 euro creditcard schuld bij abn-amro: inmiddels geblokkeerd
2.500 euro creditcard schuld bij ING: inmiddels geblokkeerd
9.500 diverse gokschulden bij familieleden & vrienden
18.500 euro schuld bij verschillende financiers (lenen.nl,postkrediet,becam,dsb) ivm aanschaf plasma en andere noodzakelijke electronica, vernieuwde keuken en dakkapel.
1.750 euro bij de Wehkamp
450 bij kijkshop.nl
38.599 bij BMW financing services
12.000 doorlopend krediet bij DSB
3.500 verschillende betaalachterstanden ivm huur, water gas licht etc. etc.
en inmiddels op mijn nieuw geopende postbank rekening sta ik 560 euro rood.
quote:Op maandag 13 april 2009 21:04 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Jij bent echt goed bezig man, ga zo dooooooooooooor!
Oef, dat vind ik ook wel veel hoor!quote:
Ik vrees eerlijk gezegd dat het al meer is.quote:Op maandag 13 april 2009 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Oef, dat vind ik ook wel veel hoor!
Welke studie gaat het om? (Niet dat het wat uitmaakt, maar het is pure interessequote:Op maandag 13 april 2009 22:53 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik vrees eerlijk gezegd dat het al meer is.
Waarsch. gaat er wel een deel af als ik straks mijn diploma haal.
Hoe dan ook het blijft een hoop geld.
Maak me er niet zo druk om. Geen BKR-notering, de IB-groep gaat me niet achter mijn broek aanzitten, ga het rustig terugbetalen.
Een talenstudiequote:Op maandag 13 april 2009 23:00 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Welke studie gaat het om? (Niet dat het wat uitmaakt, maar het is pure interesse)
quote:Op maandag 13 april 2009 23:15 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Een talenstudie
M.a.w. ik ben bij voorbaat kansloos
Nergens schrijf ik dat ik het 'stom' vind dus de eigen draai welke je eraan geeft is merkwaardigquote:Op maandag 13 april 2009 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
250 euro per jaar verdienen met niets doen, gewoon laten staan op 2 rekeningen ipv met de een de ander te tilgen? Ik vind dat helemaal niet stom.
Het spaargeld aan wat anders uitgeven en de schuld laten staan, dat is stom
Precies, 4 jaar lang maandelijks 1000¤ netto en je bent klaar ... Tering wat een geld, ik kan me niet voorstellen dat dit nodig was.quote:Op maandag 13 april 2009 22:53 schreef JohnDDD het volgende:
Maak me er niet zo druk om. Geen BKR-notering, de IB-groep gaat me niet achter mijn broek aanzitten, ga het rustig terugbetalen.
Wat ik heb gedaan is eerst de eerste vier jaar van mijn studerend leven verknallen door foute studies te kiezen en niet te studeren. Vervolgens ben ik maximaal gaan lenen om er niet bij te hoeven werken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:43 schreef elcastel het volgende:
[..]
Precies, 4 jaar lang maandelijks 1000¤ netto en je bent klaar ... Tering wat een geld, ik kan me niet voorstellen dat dit nodig was.
Klopt niet helemaal, in het begin kon je maar iets van ¤ 500,- lenen geloof ik, ik ben later niet meer gaan lenen. Dan kom je rond de ¤ 25.000,- uit.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:37 schreef DanieTheron het volgende:
[..]
Bij een lening van 700 euro per maand is dat ¤8400 per jaar.
¤8400,- x 4 = ¤33.600 in totaal
Af te lossen in 30 jaar = ¤33.600 / 30 = ¤1120,- per jaar terugbetalen.
Oftewel zo'n ¤93,- per maand.
Moet lukken als je je studie succesvol afgerond hebt!
Edit: exclusief rente (maar dat is te verwaarlozen volgens mij)
4 jaar lang kutten met studies.. De teringquote:Op dinsdag 14 april 2009 07:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wat ik heb gedaan is eerst de eerste vier jaar van mijn studerend leven verknallen door foute studies te kiezen en niet te studeren. Vervolgens ben ik maximaal gaan lenen om er niet bij te hoeven werken.
Nodig? Ja en nee!
Lees zijn lijstje eens door.quote:Op maandag 13 april 2009 21:04 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Jij bent echt goed bezig man, ga zo dooooooooooooor!
Ja nou om eerlijk te zijn ben ik twee jaar depressief thuis geweest (het tweede en derde studiejaar) maar toen bleef ik wel stufi krijgen zodat ik wat geld had om van te leven. Het vierde studiejaar loog ik tegen mijn moeder dat ik naar de uni ging maar ik ging nooit.quote:Op dinsdag 14 april 2009 09:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
4 jaar lang kutten met studies.. De tering
Hebben je ouders je geen trap voor je kloten gegeven om jou ff te laten stoppen met stuiteren om je na te laten denken wat je wilt? Een studiekeuzetest kost je misschien een paar honderd euro, maar bespaard je blijkbaar rond de ¤25.000,-...
Nodig? NEE! Lomp? JA!
95% van de studenten kan makkelijk naast zijn studie werken. De andere 5% is óf dermate gehandicapt, óf heeft geen tijd wegens hoog niveau sport of verplichtingen van school..
gast dit is fokquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:49 schreef WRH het volgende:
over asroma: interessante post geschiedenis, waar ben je precies een ander persoon geworden eigenlijk?
je zegt nu wel hele andere dingen over jezelf / je achtergrond dan een tijdje geleden.
zelden zo'n hoop onzin bij elkaar gezien eigenlijk.
ook weer waar, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:59 schreef ASroma het volgende:
[..]
gast dit is foknet als de media 80% entertainment en 20% feit, nu mag jij uitkiezen wat de feiten zijn en wat entertainment
![]()
het was wel grappig te zien hoe sommige lui erop in gingen, net alsof je zoveel schuld kan hebben, met 10 BKR noteringen nog niet in de schuldsanering lopen en nog meer leningen kunnen afsluiten....hmmm bij amerikaanse bankiers had het wel gekund, maar hier niet.........alhoewel de DSBquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:06 schreef WRH het volgende:
[..]
ook weer waar, zo had ik het nog niet bekeken.
dank voor het entertainment!
gast, dit doet echt niemand naquote:Op zaterdag 11 april 2009 12:03 schreef ASroma het volgende:
58.300 euro schuld bij de IBG, ''studie'' nooit afgerond: Lui varken dat ik ben, zelfs werken met de stad op niveau 1 was me te moeilijk2.000 euro creditcard schuld bij rabo: inmiddels geblokkeerd: daar begon het al, ik wou dat ik 100 hersencellen had in plaats van 1/8 deel
1.500 euro creditcard schuld bij abn-amro: inmiddels geblokkeerd: met mijn zielig hoopje wormen in mijn hoofd, was ik genoodzaakt bloembollen te planten tussen de polen, ik kon er niet meer tegen
2.500 euro creditcard schuld bij ING: inmiddels geblokkeerd: daarom dacht ik zet een bedrijfje op, een bloembollenkwekerij met een baas/maneger/werkgever en werknemer in één, omdat ik niet kan tellen kon ik mezelf niet uitbetalen en moest ik lenen9.500 diverse gokschulden bij familieleden & vrienden: eigenlijk waren het geen gokschulden, maar ik heb al mijn lieve centen gestopt in die mooie straat met al die rooie lichtgevende raampjes met mooie dames
18.500 euro schuld bij verschillende financiers (lenen.nl,postkrediet,becam,dsb) ivm aanschaf plasma en andere noodzakelijke electronica, vernieuwde keuken en dakkapel: ik woon in de achterhoek, en daar leven ze nog een stukje terug in de tijd, zo kan ik vooruitlopen en toch een beetje populair zijn bij de buurt die alleen 1,2 en 3 hebben (ach ze hebben altijd yolanthe nog)
1.750 euro bij de Wehkamp: sinds kort heb ik vriendin, meegenomen uit lichtgevende rooie buurt, ze houd ervan verwend te worden
450 bij kijkshop.nl: ik moet me wel kunnen scheren
38.599 bij BMW financing services: ik heb geen rijbewijs, ik snap het allemaal ook niet meer
12.000 doorlopend krediet bij DSB: de laatste bank die mij in vetrouwen heeft durven nemen
3.500 verschillende betaalachterstanden ivm huur, water gas licht etc. etc.: mijn vriendin is erg lelijk, daarom komt het erg goed van pas dat het licht weet uitvalt
en inmiddels op mijn nieuw geopende postbank rekening sta ik 560 euro rood.: rood, the magic word, die mooie straat met mooie rooie raampjes en mooie dames
Haha.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:11 schreef ASroma het volgende:
[..]
het was wel grappig te zien hoe sommige lui erop in gingen, net alsof je zoveel schuld kan hebben, met 10 BKR noteringen nog niet in de schuldsanering lopen en nog meer leningen kunnen afsluiten....hmmm bij amerikaanse bankiers had het wel gekund, maar hier niet.........alhoewel de DSB
ik had al zo'n ideequote:
Toch jammer dat je in WGR zit te posten en niet in ONZ...quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:59 schreef ASroma het volgende:
[..]
gast dit is foknet als de media 80% entertainment en 20% feit, nu mag jij uitkiezen wat de feiten zijn en wat entertainment
![]()
Je bent hoe dan ook een zielig mannetjequote:Op dinsdag 14 april 2009 13:59 schreef ASroma het volgende:
[..]
![]()
jaquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:29 schreef ASroma het volgende:
ik sta 66.400 euro in de plus, ben ik nu nog steeds zo zielig?![]()
Zou wat zijn, als je zo 'automatisch' de WSNP in duiktquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:11 schreef ASroma het volgende:
[..]
het was wel grappig te zien hoe sommige lui erop in gingen, net alsof je zoveel schuld kan hebben, met 10 BKR noteringen nog niet in de schuldsanering lopen en nog meer leningen kunnen afsluiten....hmmm bij amerikaanse bankiers had het wel gekund, maar hier niet.........alhoewel de DSB
ja, wat ervan overblijft als je alles betaald hebt is 0,0quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:29 schreef ASroma het volgende:
ik sta 66.400 euro in de plus, ben ik nu nog steeds zo zielig?![]()
* Espabilado pakt de pek en verenquote:Op zaterdag 11 april 2009 12:03 schreef ASroma het volgende:
58.300 euro schuld bij de IBG, studie nooit afgerond
2.000 euro creditcard schuld bij rabo: inmiddels geblokkeerd
1.500 euro creditcard schuld bij abn-amro: inmiddels geblokkeerd
2.500 euro creditcard schuld bij ING: inmiddels geblokkeerd
9.500 diverse gokschulden bij familieleden & vrienden
18.500 euro schuld bij verschillende financiers (lenen.nl,postkrediet,becam,dsb) ivm aanschaf plasma en andere noodzakelijke electronica, vernieuwde keuken en dakkapel.
1.750 euro bij de Wehkamp
450 bij kijkshop.nl
38.599 bij BMW financing services
12.000 doorlopend krediet bij DSB
3.500 verschillende betaalachterstanden ivm huur, water gas licht etc. etc.
en inmiddels op mijn nieuw geopende postbank rekening sta ik 560 euro rood.
Fok showbizzquote:
Toch echt hun eigen probleem als ze dat doen. Kan alleen maar lachen om zulke mensenquote:Op woensdag 15 april 2009 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Btw, ik zie dat mensen reageren op het feit dat ik beleg met geleend geld, dit is dus niet aan te raden! Hoog risico en als je mis zit, zit je nog veel dieper in de schulden! Niet doen dus! Heb geen trek om weer een ander R&P topic te zien met mensen die hun volledige savings er door heen jassen.
Hangt er helemaal vanaf welk buitenland. Ik heb hier voor mij een lijstje met landen waar IBG incassoconnecties heeft. Ik herinner mij een incident in Mexico met een door IBG ingeschakeld kantoor en wat honkbalknuppels.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:11 schreef Drive-r het volgende:
Enkel nog 16k bij de IBG en die ben ik eigenlijk niet van plan terug te betalen in de komende jaren, zit toch in het buitenland.
Ik betaal wel iets af, maar het minimale omdat ik simpelweg geen inkomen heb in Nederland. Dus best prima eigenlijk.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:43 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf welk buitenland. Ik heb hier voor mij een lijstje met landen waar IBG incassoconnecties heeft. Ik herinner mij een incident in Mexico met een door IBG ingeschakeld kantoor en wat honkbalknuppels.
Maar waar zit dat in dan? Kan je uberhaupt zoveel lenen? Ik ben oprecht benieuwd. Niet vervelend bedoelt oid hoor.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:08 schreef DaForZz het volgende:
Aan het eind van mijn studie heb ik een schuld van 50.000 euro wat niet kwijtgescholden wordt
Gewoon vol bijlenen, dat tikt snel aan. Je kunt in principe nog wel verder bij het IBG, zeker als je vervolgens niet binnen tien jaar afstudeert en dus ook je prestatie beurs bij je schuld komt...quote:Op donderdag 16 april 2009 14:26 schreef Bierie het volgende:
[..]
Maar waar zit dat in dan? Kan je uberhaupt zoveel lenen? Ik ben oprecht benieuwd. Niet vervelend bedoelt oid hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |