Ik zit op mijn werk, dus kan zelf het fimpje niet bekijken maar in de link staat hij onderaan.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:18 schreef TNA het volgende:
Als jij het succesvol hebt geprobeerd, inclusief foto's als bewijs, wil ik ook wel een poging doen.
Waarin kook je dan je tagliatelle?quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:20 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik zit op mijn werk, dus kan zelf het fimpje niet bekijken maar in de link staat hij onderaan.
Ben wel benieuwd. Is natuurlijk wel de meest ideale manier van koken, pannen gewoon de deur uit.
die gozer gebruikt een strijkijzer in dat filmpje, dus probeer dat eensquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:27 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb geen vaatwasser, kan het ook met handwas?
Zalm kan toch wel op 40%? Zijn toch natuurlijke vezels?quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:33 schreef Biancavia het volgende:
Of in de wasmachine, kan dat ook? Op fijnwas bijvoorbeeld?
Blancheren op 40 graden?quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:16 schreef Stali het volgende:
Dit is géén grap: door de temperatuur van de vaatwasser wordt de vis perfect geblancheerd.
En sowieso, is 2 uur niet een beetje te veel van het goeiequote:
quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:33 schreef zillah666 het volgende:
Lekker smakelijk, in een vaatwasser zitten gelukkig geen bacterie resten en zo....
ik denk het nietquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:45 schreef Swiffer het volgende:
Ik denk dat het alsnog sarcastisch bedoeld was
of je zet de temp van de vaatwasser wat hogerquote:
Die is voor Biologische zalmquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:21 schreef tisauch het volgende:
Dat zal wel niet werken met een ecoprogramma v/d vaatwasser.
Je hebt het echt geprobeerd?quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:23 schreef Ad_rem het volgende:
Dit is een welbekende en wijdverspreide internet Grap/Hoax.
Trap er niet in want je kunt er behoorlijk ziek van worden. (Jammergenoeg aan den lijve ondervonden)
Met andere woorden, als je niet met de paasdagen aan wc-pot gekluisterd wil zijn moet je dezequote:Op vrijdag 10 april 2009 17:23 schreef Ad_rem het volgende:
Trap er niet in want je kunt er behoorlijk ziek van worden. (Jammergenoeg aan den lijve ondervonden)
Ik ga altijd met mijn zalmpjes in bad..quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:36 schreef Bravebart het volgende:
Kan je hem ook in de douche zetten als je aan het douchen bent, of is die temperatuur niet hoog genoeg?
Rare hobbies heb jijquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:46 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik ga altijd met mijn zalmpjes in bad..
Waarom zou je daar ziek van worden? Een normale vaatwasser was op ca 80°C tot 85 °C en dat is warm zat om geen bacterie explosie tijdens het garen te doen ontstaan. Wel zorgen dat je geen vaatwasmiddel binnen krijgt, das smerigquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:23 schreef Ad_rem het volgende:
Ja maar dat is dus het probleem denk ik. Er zal altijd wel iets in zitten, ook al doe je er geen wasmiddel in en er zit ook nog crap als glansspoelmiddel en van dat zout in. Dan zou je dus eerst die reservoirs leeg moeten halen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je daar ziek van worden? Een normale vaatwasser was op ca 80°C tot 85 °C en dat is warm zat om geen bacterie explosie tijdens het garen te doen ontstaan. Wel zorgen dat je geen vaatwasmiddel binnen krijgt, das smerig
iets dat ik 10 posts geleden al verteldequote:Op vrijdag 10 april 2009 20:53 schreef Cat22 het volgende:
En dappere Fok!ker is je reeds voorgegaan: Koken in de afwasmachine...durf jij?
(met lasagne, dat dan weer wel).
quote:
dat is ook een tijd in het nieuws geweest, pakketjes in folie onder de motorkap leggen. kom je aan op je bestemming is je biefsuk met eieren gaar. bij oudere auto's waar je de motor nog ziet kan dat wel .quote:Op zaterdag 11 april 2009 08:23 schreef Leef het volgende:
ik was benieuwd wanneer de eerste reply over autokoken zou komen maar dan moet ik het maar zijn
Nee inderdaad, in mijn Practicomfort werkt het ook nietquote:Op maandag 13 april 2009 23:22 schreef Killer_Mom het volgende:
dat is ook een tijd in het nieuws geweest, pakketjes in folie onder de motorkap leggen. kom je aan op je bestemming is je biefsuk met eieren gaar. bij oudere auto's waar je de motor nog ziet kan dat wel .
als ik dat moet doen moet ik veel slopen
Is dat niet wat omslachtig?quote:Op donderdag 16 april 2009 19:04 schreef Mexxa het volgende:
Heb vroeger in een restaurant gewerkt waar rekken vol met aardappelschijfjes door de vaatwasser gingen alvorens zij de koekenpan bereikten. Eet smakelijk!
De friet kreeg een tweede leven?quote:Op donderdag 16 april 2009 20:14 schreef Stali het volgende:
[..]
Is dat niet wat omslachtig?
Zelf heb ik in Zuid Afrika in een restaurant gewerkt waar we de garnering moesten sparen..
Die nog net niet, Piet. Maar ik herinner me wel wortelgarnering en peterselie wat er keer op keer mee door kon. Ik was net 18 dus ik deed dat dan ook maar.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De friet kreeg een tweede leven?
* Pietverdriet moet denken aan de wedstrijdjes wie doet het langst met een halve kers voor op de appelmoes bij vd Valkquote:Op donderdag 16 april 2009 20:49 schreef Stali het volgende:
[..]
Die nog net niet, Piet. Maar ik herinner me wel wortelgarnering en peterselie wat er keer op keer mee door kon. Ik was net 18 dus ik deed dat dan ook maar.. De Troubadour, nu weet ik de naam ook weer van die tent.
Schitterend!quote:Op donderdag 16 april 2009 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet moet denken aan de wedstrijdjes wie doet het langst met een halve kers voor op de appelmoes bij vd Valk
Ik was maar een blaagje in de bediening en volgens mij zit het gros van de FOK!kers in de ITwereld en is er op Piet na hier geen echte chef te vinden.quote:
Voormalig chef en tegenwoordig Interim Managerquote:Op donderdag 16 april 2009 21:26 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik was maar een blaagje in de bediening en volgens mij zit het gros van de FOK!kers in de ITwereld en is er op Piet na hier geen echte chef te vinden.
Ik vind de meeste kookprogrammas sjit, maar er zijn geweldigequote:Ik heb wel een vraag nog aan Piet: wat vind jij nou van al die culinaire doe het zelf programma's? En ik bedoel dan progs zoals "wie is de chef" en zo heb je er nog meer. Ik bedoel als ik dat zo hoor van mijn mannelijke collega's, en dan heb ik het over de eind twintigers die allemaal meteen een kookeiland hebben en zeggen zo enorm graag te koken... ik geloof het allemaal maar half nl. Heb je als horeca ondernemer hinder van die programma's?
Goeiedag zeg! Er is nog meer op dit gebied dan ik kon vermoeden. Zal er eens op googlen, want ik ken ze denk ik allemaal niet, behalve Deliah Smith. Een vrouw valt ook wat meer op tussen al die mannen.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voormalig chef en tegenwoordig Interim Manager
[..]
Ik vind de meeste kookprogrammas sjit, maar er zijn geweldige
Keith Floyd
[ afbeelding ]
Johann Lafer
[ afbeelding ]
Rick Stein
[ afbeelding ]
Deliah Smith
[ afbeelding ]
Antonio Carlucci
[ afbeelding ]
Heston Blumenthal
[ afbeelding ]
PMquote:Op donderdag 16 april 2009 22:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Goeiedag zeg! Er is nog meer op dit gebied dan ik kon vermoeden. Zal er eens op googlen, want ik ken ze denk ik allemaal niet, behalve Deliah Smith. Een vrouw valt ook wat meer op tussen al die mannen.
Leuk. Maar je bent dus heel wat anders gaan doen of niet?
Als de vraag ongepast is negeer me maar..
Niemand wil het recept proberen, Killer Mom.quote:
Hoi Oblivion.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:12 schreef Oblivion het volgende:
Heb wel eens op tv gezien dat een vrouw de zalm in alu-folie deed en in afwasmachine.
En het werkte gewoon.
He dat is aardig van je. Ik bedoel eigenlijk iets wat geen vis is en wat je toch ook in de vaatwasser kunt bereiden.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:59 schreef Oblivion het volgende:
Geen idee...
Ik zit te denken wat ze allemaal erin deed, volgens mij gewoon standaard, zout, peper, citroen...
Dille?
Goed afsluiten en draaien maar...
Nu weet ik niet meer welk wasprogramma ze gebruikte...![]()
Wacht ik ga even neuzen of ik er nog wat van terug kan vinden....
Bij mij is het eco-programma 65 graden, en het 1 na heetste. Heb er ook 1 van 70. Grote verschil is dat het ecoprogramma 2,5 uur duurt, en wat vaker het water recycled en meer koude cyclussen heeftquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:21 schreef tisauch het volgende:
Dat zal wel niet werken met een ecoprogramma v/d vaatwasser.
wat afwassen betreft kunnen die eco-programma 's de pot op. niet schoon genoeg. ik wil schone vaat. 75 graden.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij mij is het eco-programma 65 graden, en het 1 na heetste. Heb er ook 1 van 70. Grote verschil is dat het ecoprogramma 2,5 uur duurt, en wat vaker het water recycled en meer koude cyclussen heeft
Die 5 graden verschil ga ik echt niet terug zien. Daarnaast is het ECO programma ruim drie keer zo lang, het is dus het meest intensieve programma.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:33 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
wat afwassen betreft kunnen die eco-programma 's de pot op. niet schoon genoeg. ik wil schone vaat. 75 graden.
off toppic,
ik draai 3 a 4 witte wassen in de week op 90 graden , werkkleding. kan misschien ook minder, maar na een paar weken is het grauw.
deze week belde een callcenter dame over goedkope stroom.
om ze vriendelijk kwijt te raken heb ik gezegd dat het me niets uitmaakt wat ik betaal . geld genoeg.
ze was stomverbaasd,
tijd genoeg, de hele nacht. het is 40 of 50 graden -is eco of 70 graden. 20 graden verschil , en helemaal schoon.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die 5 graden verschil ga ik echt niet terug zien. Daarnaast is het ECO programma ruim drie keer zo lang, het is dus het meest intensieve programma.
Je moet er alleen wel tijd voor hebben.
Waarom in hemelsnaam op 90 graden?quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:33 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
wat afwassen betreft kunnen die eco-programma 's de pot op. niet schoon genoeg. ik wil schone vaat. 75 graden.
off toppic,
ik draai 3 a 4 witte wassen in de week op 90 graden , werkkleding. kan misschien ook minder, maar na een paar weken is het grauw.
deze week belde een callcenter dame over goedkope stroom.
om ze vriendelijk kwijt te raken heb ik gezegd dat het me niets uitmaakt wat ik betaal . geld genoeg.
ze was stomverbaasd,
.....quote:Op woensdag 22 april 2009 00:19 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam op 90 graden?![]()
Ah ok, dat wist ik nietquote:Op woensdag 22 april 2009 01:02 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
.....
Schilders kleding.
de verf gaat er niet uit, 60 graden is niet genoeg, afentoe op 90 graden wassen is goed voor je wasmachine.
Bij 90 graden gaan alle bacterien dood (die doen het heel goed bij 30-40 graden, lichaamstemperatuur vinden deze bacterien het aller fijnste). Dus als (beter nog: voordat) je wasmachine onfris gaat ruiken even een kookwasje draaienquote:Op woensdag 22 april 2009 01:04 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ah ok, dat wist ik nietWeer wat geleerd
Dat weet ik, maar het gros is bij 60 graden ook al aardig kapot hoorquote:Op woensdag 22 april 2009 16:06 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Bij 90 graden gaan alle bacterien dood (die doen het heel goed bij 30-40 graden, lichaamstemperatuur vinden deze bacterien het aller fijnste). Dus als (beter nog: voordat) je wasmachine onfris gaat ruiken even een kookwasje draaien
het gaat vooral om het onderhoud van de machine. dus iedere maand een was op 90 graden is er goed voor,quote:Op woensdag 22 april 2009 16:07 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar het gros is bij 60 graden ook al aardig kapot hoor
Bij mij is het 70gr en 33 minuten, 65 graden en 180 minuten (eco) of de glas, borden en spoel programma's (graad of 50, 25 min en korter).quote:Op woensdag 22 april 2009 00:12 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
tijd genoeg, de hele nacht. het is 40 of 50 graden -is eco of 70 graden. 20 graden verschil , en helemaal schoon.
quote:Op woensdag 29 april 2009 09:02 schreef Leef het volgende:
Ik zit te wachten op de eerste die zegt dat je een dillemarinade in het wasmiddelvakje moet doen, omdat dat dan zo mooi halverwege over de zalm gespoten wordt
Als ik zo kijk naar die vaatwasser hier op het werk, dan hoeft dat niet want de dressing is dan wel een hoop beschimmelde koffieprut.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:05 schreef Leef het volgende:
.. Maar wel de dressing in het wasverzachtervakje doen, want die moet later
Mja, niet-eco programma:quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:56 schreef Killer_Mom het volgende:
Met die eco programma's is de was en de vaat niet schoon, en daar heb ik die dingen voor gekocht.
Met een beetje pech zit je over een paar jaar met alleen maar eco machines, heel die groene stroom kan me de pot op. groene sstroom bestaat niet eens.
Om die in te kopen kost meer geld als gewone stroom. propaganda om meer geld te verdienen, voor de stroomboeren .
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |