abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67866837
hallo,

3 jaar geleden hebben mijn ex en ik samen een huis gekocht. Maar na n half jaar zijn we uitelkaar gegaan.. het huis staat inmiddels al 2,5 jaar te koop.

Hij woont nog in het huis, en heeft alle sloten veranderd, wel moet ik elke maand hypotheek betalen (de helft). Ik heb liever dat hij uit het huis gaat, omdat ik er van overtuigd ben dat het dan (leeg) beter verkoopt.
Ook zegt hij als ik niet betaal, hij de hypotheek ook niet betaalt en dan blijf ik met nog n hogere schuld zitten
Het is ook zo dat hij z'n eigen schuld heeft meegenomen (staat op zijn naam) in onze hypotheek...kan ik hier achteraf iets aan doen'?

Geen idee hoe ik dit op kan lossen??? suggesties?
Youre the chocolate at the end of my cornetto
pi_67866855
Ja, ga eens met rechtsbijstand/rechtshulp zoeken.
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2009 @ 16:07:42 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_67867128
Vervelende situatie TS

Ik zou in ieder geval stoppen met betalen. Jouw ex heeft het vruchtgebruik van de woning, dus zal de schuldeiser ook eerder bij hem komen om geld.

Betaal jij je helft aan hem? of de hypotheekverstrekker.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_67867143
Een huis verkoopt beter als het bewoont wordt. Behalve als hij er een puinbak van maakt.
pi_67867186
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:07 schreef Innisdemon het volgende:
Vervelende situatie TS

Ik zou in ieder geval stoppen met betalen. Jouw ex heeft het vruchtgebruik van de woning, dus zal de schuldeiser ook eerder bij hem komen om geld.

Betaal jij je helft aan hem? of de hypotheekverstrekker.
Dat maakt de schuldeiser dus geen donder uit, als hij zijn geld maar krijgt.
pi_67867206
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Een huis verkoopt beter als het bewoont wordt. Behalve als hij er een puinbak van maakt.
Dat dus.

En verder sterkte met de puinhoop. Wat een gedoe, relaties
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 april 2009 @ 16:12:39 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67867341
Je betaalt al 2,5 jaar hypotheek voor een huis waar je niet in kunt?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 9 april 2009 @ 16:13:03 #8
191418 AcerOne
The One and Only
pi_67867357
moet hij jou niet uitkopen? lijkt mij apart dat hij de woning opeist en jij de helft mag betalen, lijkt me apart.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:13:58 #9
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_67867393
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Je betaalt al 2,5 jaar hypotheek voor een huis waar je niet in kunt?
Dat dus. Ik snap ook niet dat je betaald zodat die flapdrol er in kan blijven wonen...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_67867397
ja ik betaal de helft aan hem, en hij zegt als jij mij niet betaalt betaal ik geen hypotheek. en dan ben ik bang dat ik nog verder in de problemen kom.

En idd dat hij er een puinbak van maakt heb ik geen idee van..heeft alle sloten veranderd!
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 april 2009 @ 16:15:46 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67867462
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:14 schreef K-Girly het volgende:
ja ik betaal de helft aan hem, en hij zegt als jij mij niet betaalt betaal ik geen hypotheek. en dan ben ik bang dat ik nog verder in de problemen kom.

En idd dat hij er een puinbak van maakt heb ik geen idee van..heeft alle sloten veranderd!
Snel kappen met betalen... Wat kan er meer gebeuren dan dat het tot een executieverkoop komt en je met een restschuld blijft zitten. Nu teert hij lekker op jouw centen...
pi_67867464
Uitkopen is geen optie, hij kan het niet in z'n eentje betalen en ik ook niet..

Maar stel ik stop met betalen en hij betaalt ook niet...wat dan? moet de bank het dadelijk verkopen ver onder de prijs
pi_67867494
ja indd en blijf ik met een flinke schuld zitten?
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 april 2009 @ 16:17:04 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67867521
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:16 schreef K-Girly het volgende:
ja indd en blijf ik met een flinke schuld zitten?
En nu gooi je geen geld weg?
  donderdag 9 april 2009 @ 16:17:53 #15
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67867563
quote:

Het lijkt mij dat hij misbruik maakt van jouw onwetendheid in deze situatie.. (waarom onderneem je nu pas actie? waarom zocht je dit niet uit voordat je met hem ging samenwonen? ik kan bijna niet geloven dat dit waar is zeg, je hebt toch wel een beetje verstand??)
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2009 @ 16:19:01 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_67867604
Valt iets voor te zeggen K-GIrly, mar Sjeen heeft natuurlijk een goed punt. Jij betaald nu voor zijn woonplezier. Betaald hij ook de helft van jouw huurwoning? Denk het niet he?

In het ergste geval wordt er inderdaad executieverkoop gedaan. Een restschuld is een mogelijkheid, maar zal dat duurder zijn dan nog maanden of wellicht jaren de helft van een huis betalen waar je niet bij kunt?

Voor meer opties zou je ook zeker naar een jurist moeten.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_67867629
Ja das ook weer waar..maar blijf nu zoiezo met een schuld van 10.000eur zitten en dadelijk word het nog VEEL meer dat wil ik graag voorkomen..Heb voor mezelf het idee als ik nu blijf betalen is de uiteindelijke schuld beperkt!
  donderdag 9 april 2009 @ 16:19:39 #18
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_67867633
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:15 schreef K-Girly het volgende:
Uitkopen is geen optie, hij kan het niet in z'n eentje betalen en ik ook niet..

Maar stel ik stop met betalen en hij betaalt ook niet...wat dan? moet de bank het dadelijk verkopen ver onder de prijs
Uitkopen is dus wel een optie. Hij kan het misschien niet betalen, maar dan moet hij gewoon het huis uit, en wordt d.m.v. een verkoop de som rechtgetrokken.
Als hij niet luisteren wil, dan vrees ik een advocaat en stappen naar de rechter...
pi_67867639
quote:

je laat je verschrikkelijk opnaaien op deze manier ... hij heeft echt het meest te verliezen als dat huis onteigend wordt of jij je terugtrekt... maar zolang je je zo laat wegbluffen heeft hij veel voordeel ervan en zal die woning niet eens 'willen' verkopen...

hij woont nu tegen de halve woonlasten in een riante woning die hij waarschijnlijk anders niet kan betalen..
serieus, accepteer dit niet langer, praat met een rechtbijstand over hoe je het makkelijkste eruit kunt stappen....

als bv de hypotheek niet verder betaald wordt gaat de bank gewoon over tot onteigening.... dat is voroal lastig voor degenen die daar nog steeds woont, terwijl de kans dat jij er verder last van hebt relatief klein is, tenzij idd de woning geheel verschrot is en de gast een junkie oid...
echter, dat risico word enkel groter zolang je bijft 'meewerken'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_67867657
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En nu gooi je geen geld weg?
Dat dus. En hij heeft trouwens niet het recht jou toegang te weigeren, het is ook jouw huis. En het staat al 2,5 jaar te koop, dat is wel erg lang, zelfs met de huidige markt. Tijd voor een prijsverlaging.
pi_67867695
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:19 schreef K-Girly het volgende:
Ja das ook weer waar..maar blijf nu zoiezo met een schuld van 10.000eur zitten en dadelijk word het nog VEEL meer dat wil ik graag voorkomen..Heb voor mezelf het idee als ik nu blijf betalen is de uiteindelijke schuld beperkt!
Beter nu een hogere schuld dat je die kunt gaan afbetalen dan dat jij voor de woonplek van je ex betaalt. Waarom ben jij trouwens weggegaan en hij niet?
pi_67867700
Sowieso heb je recht op de sleutel overigens. Het is nog steeds jouw huis als het op jullie beider naam staat. Ik zou 2 dingen heeeel snel doen:
1. Naar rechtsbijstand, om je sleutel op te eisen en verkoop te bespoedigen
2. De hypotheekverstrekker bellen en afspreken dat je voortaan jouw deel direct betaald en niet meer naar hem

Als hij dan niet meer betaald, dan heb jij geen probleem. Je hebt jouw deel netjes voldaan. Jouw schuld loopt dan niet meer op, maar af.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:24:07 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_67867820
Waarom praten met de rechtsbijstand als je ook gewoon met de bank/ je financieel adviseur kan praten? Die kunnen je het beste vertellen wat er gebeurt en wat zij gaan doen als jij stopt met betalen!

Had je geen contract verder?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_67867835
Het lijkt mij dat hij misbruik maakt van jouw onwetendheid in deze situatie.. (waarom onderneem je nu pas actie? waarom zocht je dit niet uit voordat je met hem ging samenwonen? ik kan bijna niet geloven dat dit waar is zeg, je hebt toch wel een beetje verstand??)

Ja dat klopt helemaal helaas had ik toen ik het samen gekocht alle vertrouwen en er niet goed over na gedacht...van stel als het miss zou gaan.

Ik heb al contact gezocht met een adviseur /advocaat maar het gaat me een hoop geld kosten en uiteindelijk moet ik wel betalen omdat het op me naam staat of indd verkopen door de bank..Maar om me hele leven voor een hoge schuld te gaan betalen
Wil hem uit dat huis hebben of evt verhuren maar hij werkt in geen enkel opzicht mee.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 16:24:26 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_67867841
Huis staat al 2,5 jaar te koop? En al die tijd ben jij lekker aan 't betalen geweest? Jullie hebben samen een huis gekocht, dus het huis is voor de helft van jou. Dat lijkt me helder, tenminste, ik neem aan dat jullie 50/50 inbreng hebben qua hypotheeklasten?

In dat geval, als jij stopt met betalen, en hij ook, dan zal het huis niet meer betaald worden, en dus komt het tot een executieverkoop. Hij zou jou kunnen uitkopen, maar dat kan hij niet denk ik. Maar goed, nu woont hij lekker alleen, hij heeft de sloten verandert, jij kunt er niet meer in, en hij woont heel erg goedkoop qua hypotheek.

Ik snap niet zo goed dat dit al 2,5 jaar loopt. al TWEE EN EEN HALF JAAR. Jij bent of (sorry dat ik het zeg) ontzettend dom, want dit laat je niet eens 2,5 week aanmodderen lijkt mij dan, of hij heeft dat huis stiekem helemaal niet te koop staan, en woont daar nu lekker tegen de helft van de hypotheekkosten..

En hij komt er al 2,5 jaar mee weg
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')