Tot de zomer gewoon up(270+), kunnen we mooi goedkoop shorts aanschaffenquote:Op woensdag 8 april 2009 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zou een ultiem iets zijn dat we het ergste al hebben gehad. Nee, daar kan ik gewoon niet mee inkomen.
Ik weet datquote:
De aandelenmarkt zit nu op het niveau van 2003, toen we een lichte recessie hadden. Nu hebben we de ergste crisis sinds de Grote Depressie, en jij gaat me vertellen dat we nauwelijks onder het 2003-niveau zakken?quote:Op woensdag 8 april 2009 22:20 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Nou ik denk gewoon dat we het ergste al gehad hebben... serieus naar de 100-125 punten?
Ik ben echt een dummie, maar dit zie ik niet gebeuren...
Ik zit bij de Rabo, geen idee waarom, maar daar zat ik nu eenmaalquote:Op woensdag 8 april 2009 22:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Neem sprinters, heb je sowieso geen transactiekosten.
quote:Op woensdag 8 april 2009 22:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik weet dat.
Geen idee, mijn gevoel zegt dat het meevalt. En anders is het een goeie voor de lange termijn.
Ik kan je opgeven bij Binck, krijg je sowieso 50 euro gratis transactiekosten.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zit bij de Rabo, geen idee waarom, maar daar zat ik nu eenmaal.
Die transactiekosten aanbieding is toch alleen bij Binck?
Hihi... en jij ookquote:Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik kan je opgeven bij Binck, krijg je sowieso 50 euro gratis transactiekosten.
Joh, ik moet die gratis nieuwsbrieven ergens van betalen.quote:
Naja, ik heb met Ordina gebaseerd op gevoel in 2 maanden tijd ook 3K winst gepakt met een niet heel bijzondere inzetquote:Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef pberends het volgende:
[..].
Individueel gezien zie ik geen enkel interessant aandeel op dit moment. Hoogstens Citigroup, wanneer de S&P zich corrigeert naar de 740-790 punten-zone.
Ik beleg nu momenteel toch alleen op korte termijn met sprinters... Maar als ik denk dat de bodem bereikt is dan wil ik wel aandelen gaan kopen...quote:Op woensdag 8 april 2009 22:48 schreef pberends het volgende:
[..]
De aandelenmarkt zit nu op het niveau van 2003, toen we een lichte recessie hadden. Nu hebben we de ergste crisis sinds de Grote Depressie, en jij gaat me vertellen dat we nauwelijks onder het 2003-niveau zakken?
Bovendien zijn aandelen vooral in de VS nog helemaal niet goedkoop. Sterker nog: historisch gezien zijn aandelen in de VS nu normaal gewaardeerd. Met de huidige bedrijfswinsten zijn Amerikaanse aandelen nog nooit zo duur geweest zelfs. De S&P kan op termijn makkelijk naar de 400-500 punten, en dan zou de AEX op 100-125 punten uitkomen. Maar dat kan nog jaren duren.
Zeker, maar geld verdienen in een neergaande markt is moeilijk. Wacht eerst gewoon een correctie op de S&P af.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, ik heb met Ordina gebaseerd op gevoel in 2 maanden tijd ook 3K winst gepakt met een niet heel bijzondere inzet. Daarentegen heb ik jaar of 4 geleden een grote hoeveelheid aandelen ASML verkocht op 11 euro omdat de analisten bij Merrill Lynch riepen dat ik het het beste op dat moment kon verkopen.
Mijn gevoel zei wat anders en een maand later stonden ze op 17 euro. Kortom. Gewoon met gezond verstand (spreiden) beleggen en enigszins onderbouwd keuzes maken en je komt net zo ver als de grafiekjes fetishisten.
Zou je mij ook op de -cc- lijst willen zetten? rijk.zonder.werken AT gmail punt comquote:Op woensdag 8 april 2009 22:57 schreef pberends het volgende:
Joh, ik moet die gratis nieuwsbrieven ergens van betalen.
Daarom wil ik me verdienen in shorts en longs. Alleen geld verdienen met opgaande markt is saai. Dit is de ideale tijd om beide kanten te gebruikenquote:Op woensdag 8 april 2009 23:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeker, maar geld verdienen in een neergaande markt is moeilijk. Wacht eerst gewoon een correctie op de S&P af.
okquote:Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Zou je mij ook op de -cc- lijst willen zetten? rijk.zonder.werken AT gmail punt com
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601091&sid=aR8Fy_AJO.fg&refer=indiaquote:Stock Gain Is ‘Dead Cat Bounce,’ Aberdeen Asset Says (Update3)
April 8 (Bloomberg) -- The rally in global stocks over the past month is a “dead cat bounce,” as companies report “terrible” earnings this year and the global recession persists, Aberdeen Asset Management Plc said.
Investors should instead focus on companies with strong balance sheets and sustainable business models that can weather the “severe recession,” Hugh Young, who oversees about $37 billion as managing director of Aberdeen Asset’s Asian unit, said in a Bloomberg Television interview. He favors regional financial companies and holds stakes in Singapore’s Oversea- Chinese Banking Corp. and United Overseas Bank Ltd.
The MSCI World Index fell 0.7 percent to 826.66 as of 4:49 p.m. in Singapore, taking its losses this week to 3.3 percent. The decline ended a four-week, 23 percent rally that came amid optimism government efforts worldwide to revive the global economy will succeed. The gauge has lost 10 percent this year.
“It does feel very much like a dead cat bounce if you like, or a bear market rally,” Young said. “The fundamentals for the stocks we’re looking at are not improving and this year is going to be pretty bloody for earnings, if not into next year as well.”
Sharp Corp., Japan’s largest maker of liquid-crystal- display televisions, today reported a 130 billion yen ($1.3 billion) loss, its first since 1956. Alcoa Inc., the largest U.S. aluminum producer, yesterday posted a second-straight quarterly loss as the global recession reduced demand for the metal used in automobiles and appliances.
‘Comfortable Valuations’
The average analyst estimate for earnings at companies on the MSCI World Index has been slashed by 44 percent in the past 12 months, according to data compiled by Bloomberg.
Declines in the past year mean stocks are trading at “comfortable valuations,” allowing Aberdeen to add to its holdings as prices drop, Young said. Companies on the MSCI World trade at an average valuation of 13 times reported earnings, almost half its 10-year average multiple of 22 times.
Even so, Nouriel Roubini, the New York University professor who predicted the economic crisis, told Canada’s Business News Network yesterday he sees no reason to change his forecast that the U.S. economy will continue to contract through this year.
The nation’s unemployment rate climbed to a 25-year high of 8.5 percent last month, an April 3 government report showed. Japan’s exports sank 50.4 percent in February from a year earlier, the country’s Ministry of Finance said today.
Investor Jim Rogers said today the global capital markets haven’t reached “the final bottom” yet, echoing sentiments of fellow investors Marc Faber and George Soros, who predicted this week that the stock-market rally will falter.
“It’s too early to say that we’re out of the woods,” said Nader Naeimi, an investment strategist at AMP Capital Investors in Sydney, which manages about $85 billion. “You still have concerns about the health of the banking system and the depth of the global recession. There are some green shoots out there, but they’re fragile.”
Je hebt al 1tje aangevraagd bij binck? Jammerquote:Op woensdag 8 april 2009 23:55 schreef One_conundrum het volgende:
pff, waarom vertelde niemand mij vanmiddag van die 50e gratis bij een refenrentie
Je zit bij rabo, en je kan profiteuren van adviseurs? Ik neem aan dat je niet dat belachelijke IRIS krantje bedoeld? (dat was vroeger overigens een boekje) Waar in staat welke aandelen aantrekkelijk zijn, welke niet etc?quote:Op woensdag 8 april 2009 23:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Daarom wil ik me verdienen in shorts en longs. Alleen geld verdienen met opgaande markt is saai. Dit is de ideale tijd om beide kanten te gebruiken. Al ben ik nog wel wat huiverig met hefbomen.
Keuze voor Rabo komt trouwens doordat ik kan profiteren van adviseurs e.d..
Binck is momenteel dus geen optie.
Als je maar geld genoeg hebt adviseren ze je bij Rabo overal in. Ogenschijnlijk gratis.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Je zit bij rabo, en je kan profiteuren van adviseurs? Ik neem aan dat je niet dat belachelijke IRIS krantje bedoeld? (dat was vroeger overigens een boekje) Waar in staat welke aandelen aantrekkelijk zijn, welke niet etc?
Citigroup als enig interessant aandeel zien op dit moment. Fuck mequote:Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef pberends het volgende:
[..].
Individueel gezien zie ik geen enkel interessant aandeel op dit moment. Hoogstens Citigroup, wanneer de S&P zich corrigeert naar de 740-790 punten-zone.
Waarom is dat zoveel moeilijker als je short gaat? Als je zo zeker bent van je zaak is het helemaal niet zo moeilijk om geld te verdienen in een neergaande markt. Vraag me af waarom je dat vindquote:Op woensdag 8 april 2009 23:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeker, maar geld verdienen in een neergaande markt is moeilijk. Wacht eerst gewoon een correctie op de S&P af.
Laat je niet zo gek maken door de extreme negativiteit hier op Fok! Vele mensen blijven maar roepen dat ze short gaan en pakken hierdoor geen enkele fatsoenlijke korte termijn winsten. Het om wat voor reden dan ook niet willen zien dat we (tijdelijk) in een opwaartse trend zitten schiet niet op. Men kletst elkaar graag na en gaat af op een paar buitengewoon negatieve analisten. Het valt me sowieso hier op Fok! op dat men uitgaat van absurde scenario's waarbij zelfs vergelijkingen worden gemaakt met Zimbabwe.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:20 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Nou ik denk gewoon dat we het ergste al gehad hebben... serieus naar de 100-125 punten?
Ik ben echt een dummie, maar dit zie ik niet gebeuren...
Extreme negativiteit is ook wat overdreven. De fundamentals van het huidige systeem zijn nog niet veranderd dat we dan in een lichte rally omhoog zitten doet er niks aan af. We hebben dan ook nog niet de bodem gezien en zoals SeLang ook al aangaf in verscheidene waarderings onderzoekjes dat de markt gewoon nog steeds niet goedkoop is.quote:Op donderdag 9 april 2009 01:19 schreef Alistair het volgende:
[..]
Laat je niet zo gek maken door de extreme negativiteit hier op Fok! Vele mensen blijven maar roepen dat ze short gaan en pakken hierdoor geen enkele fatsoenlijke korte termijn winsten. Het om wat voor reden dan ook niet willen zien dat we (tijdelijk) in een opwaartse trend zitten schiet niet op. Men kletst elkaar graag na en gaat af op een paar buitengewoon negatieve analisten. Het valt me sowieso hier op Fok! op dat men uitgaat van absurde scenario's waarbij zelfs vergelijkingen worden gemaakt met Zimbabwe.
Ik heb in de afgelopen 4 weken een gemiddeld rendement behaald van ruim 40% door longposities (aandelen; geen sprinters, opties of turbo's etc.) en 1 shortpositie (sprinters goud). Verken de markt, doe je huiswerk en ga niet alleen af op degene hier die het hardst schreeuwt, alsmaar hetzelfde roept puur omdat een of een aantal analisten een dergelijke visie hebben!
Over het algemeen maakt het geen drol uit of je short of long gaat maar het huidige klimaat op de beurs maakt het dusdanig een stuk lastiger om dat het sentiment net zo hard kan veranderen als het laten van een scheet.quote:Op donderdag 9 april 2009 01:15 schreef Alistair het volgende:
[..]
Waarom is dat zoveel moeilijker als je short gaat? Als je zo zeker bent van je zaak is het helemaal niet zo moeilijk om geld te verdienen in een neergaande markt. Vraag me af waarom je dat vind
Eerlijk gezegd ben ik niet bijzonder onder de indruk van de onderzoekjes van SeLang. Hoewel ik over het algemeen zijn kijk op dit soort zaken waardeer ben ik van mening dat hij vergelijkingen probeert te maken die simpelweg niet zijn te maken. Hoe kun jij me bijvoorbeeld nu 'garanderen' dat we de bodem nog niet hebben gezien? Hoe weet je dat en hoelang moet men wachten dan? Ik denk zelf dat we, voorlopig, wel degelijk de bodem hebben gezien!quote:Op donderdag 9 april 2009 01:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Extreme negativiteit is ook wat overdreven. De fundamentals van het huidige systeem zijn nog niet veranderd dat we dan in een lichte rally omhoog zitten doet er niks aan af. We hebben dan ook nog niet de bodem gezien en zoals SeLang ook al aangaf in verscheidene waarderings onderzoekjes dat de markt gewoon nog steeds niet goedkoop is.
Wat betreft de rendementen op (long) posities zoals aandelen is 40% redelijk als je nagaat dat de markten rond de 25% zijn omhoog gegaan. Een aantal vrienden van me zaten over de 100% om dat ze mee hadden gelift met Citi. Dat lef had ik zelf niet, slechts alleen meegelift met arcelor en daar rond de 20% procent op gehaald. Voor de rest is intraday traden met sprinters profitable genoeg.
Overigens is het soms verstandiger om namen te noemen zodat men weet over wie men het heeft
Daar ben ik het volledig mee eens. Echter de simpele stelling was dat het moeilijk is om geld te verdienen in een neergaande markt en die simpele stelling is in mijn ogen buitengewoon zwak te noemenquote:Op donderdag 9 april 2009 01:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Over het algemeen maakt het geen drol uit of je short of long gaat maar het huidige klimaat op de beurs maakt het dusdanig een stuk lastiger om dat het sentiment net zo hard kan veranderen als het laten van een scheet.
We hebben onder het niveau van 2003 gestaan. Daarbij mag je nog zo'n 5 tot 6 jaar inflatie rekenen. Ga gemakshalve even uit van 10% tot 12% inflatie. Dan hebben we dus best een stukje onder dat niveau gestaan!quote:Op woensdag 8 april 2009 22:48 schreef pberends het volgende:
[..]
De aandelenmarkt zit nu op het niveau van 2003, toen we een lichte recessie hadden. Nu hebben we de ergste crisis sinds de Grote Depressie, en jij gaat me vertellen dat we nauwelijks onder het 2003-niveau zakken?
Bovendien zijn aandelen vooral in de VS nog helemaal niet goedkoop. Sterker nog: historisch gezien zijn aandelen in de VS nu normaal gewaardeerd. Met de huidige bedrijfswinsten zijn Amerikaanse aandelen nog nooit zo duur geweest zelfs. De S&P kan op termijn makkelijk naar de 400-500 punten, en dan zou de AEX op 100-125 punten uitkomen. Maar dat kan nog jaren duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |