abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:56:35 #201
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_94344757
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:12 schreef Ezell het volgende:

[..]

^O^

Is er echt niemand die decentrale selectietoets gaat maken? Ik ben nog steeds benieuwd daar hoe andere mensen zich op die toets voorbereiden. Ik weet alleen dat een meisje op mijn school, die de toets ook gaat maken, kranten leest.
Ik heb 'm 2 jaar geleden gemaakt. Echt voorbereiden kan je niet echt, naast elke dag minstens 1 krant lezen en 1 journaal kijken/luisteren. Ik was 4de, dus dat ging prima :P
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_94348684
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:56 schreef Rahl het volgende:

[..]

Ik heb 'm 2 jaar geleden gemaakt. Echt voorbereiden kan je niet echt, naast elke dag minstens 1 krant lezen en 1 journaal kijken/luisteren. Ik was 4de, dus dat ging prima :P
Bedankt! Wij hebben thuis geen krant, maar de website van de Volkskrant is erg handig voor mijn dagelijkse dosis nieuws. Mag ik vragen hoe de opleiding jou bevalt/beviel?
  zondag 20 maart 2011 @ 00:24:08 #203
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94357407
Mag je hier ook komen als je een minor Media en Journalistieke Cultuur doet? :P
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_94360510
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:24 schreef klaasdj het volgende:
Tuurlijk!
  zondag 20 maart 2011 @ 11:27:15 #205
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_94368139
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:24 schreef klaasdj het volgende:
Aan de RUG zo te zien :) Hoe bevalt dat? Je hebt dan toch gewoon hoorcolleges en werkcolleges waarin je stukken moet schrijven? Ik denk er ook over na om deze minor volgend jaar te volgen. Kun je eens je ervaringen delen? :D
  zondag 20 maart 2011 @ 11:29:51 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94368185
Heb je op een school voor de Journalistiek nu ook vakken als Hypen, Paniekzaaien en uit je nek lullen of moet je dat in de praktijk leren of een talent voor hebben?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_94368200
2 April ben ik er bij. Nog niet voorbereid maar dat doe ik wel een weekje van tevoren. Heb er een heel goed gevoel over, nu al.
  zondag 20 maart 2011 @ 11:37:07 #208
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94368370
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:55 schreef Ezell het volgende:

[..]

Zou je misschien wat over de school kunnen vertellen? Ik heb me daar niet echt in verdiept vanwege de grote afstand. HU is voor mij al minimaal anderhalf uur reizen.. Moet je nagaan hoe lang het zou duren om in Tilburg te komen.. :P
Verhuizen is geen optie?

Schoolgebouw was relatief klein, en dat vind ik persoonlijk wel prettig. Er zitten zo'n 900 man in totaal op FHJ, maar door de vele praktijken buiten de school (25% van je tijd op school) schijn je daar niet veel van te merken.
Er waren presentaties over verschillende richtingen, ik heb zelf alleen de Algemene Informatie, een stukje Radio, en Krant gedaan. Hier kwamen de sprekers toch wel eerlijk op me over, ze vertelden niet alleen hoe leuk het vak is, maar ook hoe en waar je kansen liggen op de arbeidsmarkt. En de broodjes kroket zijn goed te doen, koffie is er alleen niet om te zuipen. 14.gif
pi_94368777
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:37 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Verhuizen is geen optie?

Schoolgebouw was relatief klein, en dat vind ik persoonlijk wel prettig. Er zitten zo'n 900 man in totaal op FHJ, maar door de vele praktijken buiten de school (25% van je tijd op school) schijn je daar niet veel van te merken.
Er waren presentaties over verschillende richtingen, ik heb zelf alleen de Algemene Informatie, een stukje Radio, en Krant gedaan. Hier kwamen de sprekers toch wel eerlijk op me over, ze vertelden niet alleen hoe leuk het vak is, maar ook hoe en waar je kansen liggen op de arbeidsmarkt. En de broodjes kroket zijn goed te doen, koffie is er alleen niet om te zuipen. [ afbeelding ]
Bedankt! Ik ga waarschijnlijk wel verhuizen, want ik heb geen zin om elke dag 3 uur in de trein en bus te zitten. Dan komt er ook nog bij dat ik last heb van wagenziekte en dus niets kan doen. |:(
pi_94368911
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:50 schreef Ezell het volgende:

[..]

Bedankt! Ik ga waarschijnlijk wel verhuizen, want ik heb geen zin om elke dag 3 uur in de trein en bus te zitten. Dan komt er ook nog bij dat ik last heb van wagenziekte en dus niets kan doen. |:(
Ben ik even blij dat ik 20 minuutjes van de HU vandaan woon.......
  zondag 20 maart 2011 @ 11:55:22 #211
51794 Rahl
pi_94368943
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 21:21 schreef Ezell het volgende:

[..]

Bedankt! Wij hebben thuis geen krant, maar de website van de Volkskrant is erg handig voor mijn dagelijkse dosis nieuws. Mag ik vragen hoe de opleiding jou bevalt/beviel?
Het bevalt mij uitstekend. Elke dag lekker bezig met nieuws, hoewel ik moet zeggen dat het eerste jaar wat dat betreft een beetje tekort schoot. Na mijn eerste jaar hebben ze 't propedeusejaar grondig op de schop genomen, dus daar kan ik eigenlijk weinig over zeggen. In mijn tijd ( :') ) hadden we nog vakken als Sociologie en Media-invloed. We hadden ook geen radio- of tv-dingen in het eerste jaar en ik begrijp dat dat nu wel het geval is.

TLDR; ik vond het eerste jaar leuk maar het is alleen maar leuker geworden omdat je nu veel meer relevante praktijkdingen doet.
last.fm
  zondag 20 maart 2011 @ 11:57:56 #212
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94369022
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:50 schreef Ezell het volgende:

[..]

Gisteren weer even door Tilburg gelopen, ik blijf het een heerlijke stad vinden.
Twijfel je alleen tussen Utrecht en Tilburg, of heb je er meerdere op het oog?
  zondag 20 maart 2011 @ 12:01:59 #213
45206 Pietverdriet
pi_94369163
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:57 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Gisteren weer even door Tilburg gelopen, ik blijf het een heerlijke stad vinden.
Zou qua stad toch echt voor Utrecht kiezen
pi_94369370
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:54 schreef Moffol het volgende:

[..]

Ben ik even blij dat ik 20 minuutjes van de HU vandaan woon.......
Dat lijkt mij echt fijn, maar ik ben wel blij met eigen woonplaats. Ik kan dan weer binnen 20 minuten op het strand zijn. O+

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:55 schreef Rahl het volgende:

[..]

Het bevalt mij uitstekend. Elke dag lekker bezig met nieuws, hoewel ik moet zeggen dat het eerste jaar wat dat betreft een beetje tekort schoot. Na mijn eerste jaar hebben ze 't propedeusejaar grondig op de schop genomen, dus daar kan ik eigenlijk weinig over zeggen. In mijn tijd ( :') ) hadden we nog vakken als Sociologie en Media-invloed. We hadden ook geen radio- of tv-dingen in het eerste jaar en ik begrijp dat dat nu wel het geval is.

TLDR; ik vond het eerste jaar leuk maar het is alleen maar leuker geworden omdat je nu veel meer relevante praktijkdingen doet.
Oké, dat klinkt goed! Ik had gelezen dat het eerste jaar een beetje tegenvalt qua nieuws en dat een heleboel vakken waren veranderd.Het is fijn om dat eventjes van een leerling te horen. :)

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:57 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Nee, ik weet zeker dat ik voor Utrecht ga. Ik was gewoon nieuwsgierig naar het Fontys. :)
  zondag 20 maart 2011 @ 12:12:54 #215
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94369508
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:08 schreef Ezell het volgende:

[..]

Nee, ik weet zeker dat ik voor Utrecht ga. Ik was gewoon nieuwsgierig naar het Fontys. :)
Al die moeite ;(
pi_94369566
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:12 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Al die moeite ;(
Sorry! Ik vind het wel heel aardig hoor. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Ezell op 20-03-2011 12:31:00 ]
pi_94370134
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:08 schreef Ezell het volgende:

[..]

Dat lijkt mij echt fijn, maar ik ben wel blij met eigen woonplaats. Ik kan dan weer binnen 20 minuten op het strand zijn. O+

[..]

Oké, dat klinkt goed! Ik had gelezen dat het eerste jaar een beetje tegenvalt qua nieuws en dat een heleboel vakken waren veranderd.Het is fijn om dat eventjes van een leerling te horen. :)

[..]

Waaaah, waar woon jij dan? Bloemendaal? Ik Nieuwegein, vieze stinkstad maar ja wel overal lekker dichtbij!
pi_94370369
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:32 schreef Moffol het volgende:

[..]

Waaaah, waar woon jij dan? Bloemendaal? Ik Nieuwegein, vieze stinkstad maar ja wel overal lekker dichtbij!
Nee, niet Bloemendaal. Ik woon in Heemskerk. Ik weet niet of je daar ooit van heb gehoord, maar dat ligt naast Beverwijk (bekend van de zwarte markt).

[ Bericht 20% gewijzigd door Ezell op 20-03-2011 19:51:23 ]
  zondag 20 maart 2011 @ 13:10:54 #219
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94371464
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:27 schreef andre347 het volgende:

[..]

Aan de RUG zo te zien :) Hoe bevalt dat? Je hebt dan toch gewoon hoorcolleges en werkcolleges waarin je stukken moet schrijven? Ik denk er ook over na om deze minor volgend jaar te volgen. Kun je eens je ervaringen delen? :D
Je hebt inderdaad per week een hoorcollege en een werkcollege. De minor is opgebouwd uit drie vakken die een semester duren. Over de laatste twee vakken kan ik nog niet zo veel zeggen, omdat ik nog in het eerste MJC-semester zit. Ik heb nog niets moeten schrijven, want je leert eerst het medialandschap kennen. Ik heb twee jaar aan de CHE gestudeerd (communicatie), dus dat is voor mij allemaal een beetje eenvoudig, maar ook als je dat nog nooit eerder gedaan hebt is het geen rocket science. Ik vermoed dat er nog wel wat geschreven gaat worden, maar dat zal niet voornamelijk in dit semester gebeuren.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
pi_94375448
Nog even een vraagje. Schrijven vind ik ontzettend leuk om te doen, nieuws kijken/lezen/schrijven lijkt me ook leuk. Maar natuurlijk is schrijven niet het enige aspect van journalistiek. Je moet ook radio en televisie maken tijdens je studie. Het probleem is: ik hou niet zo van presenteren. Of in ieder geval, het presenteren van een Powerpoint op school vind nou niet heel erg 'aantrekkelijk'.

Wordt er tijdens de studie journalistiek ontzettend veel aan je presentatietechnieken gewerkt en wordt dit leuk gebracht? Zo ja, dan zou ik het nog wel eens leuk kunnen gaan vinden, dat presenteren....
  zondag 20 maart 2011 @ 19:06:59 #221
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94386134
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:36 schreef Moffol het volgende:
Nog even een vraagje. Schrijven vind ik ontzettend leuk om te doen, nieuws kijken/lezen/schrijven lijkt me ook leuk. Maar natuurlijk is schrijven niet het enige aspect van journalistiek. Je moet ook radio en televisie maken tijdens je studie. Het probleem is: ik hou niet zo van presenteren. Of in ieder geval, het presenteren van een Powerpoint op school vind nou niet heel erg 'aantrekkelijk'.

Wordt er tijdens de studie journalistiek ontzettend veel aan je presentatietechnieken gewerkt en wordt dit leuk gebracht? Zo ja, dan zou ik het nog wel eens leuk kunnen gaan vinden, dat presenteren....
Reken maar dat er een aantal presentaties aan te pas komen. Ik heb het zelf nooit erg gevonden, hoewel ik me realiseer dat ik er niet erg goed in ben.
Washington, DC, Chicago.
pi_94397528
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:06 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Reken maar dat er een aantal presentaties aan te pas komen. Ik heb het zelf nooit erg gevonden, hoewel ik me realiseer dat ik er niet erg goed in ben.
Ja ik had ook wel verwacht dat je meerdere keren moet gaan presenteren. Maar moet je ook radio en televisie maken? Natuurlijk, in ieder geval dat neem ik aan, wordt er ook gewerkt aan je presentatieskills, ik hoop wel dat dit een beetje leuk gebracht wordt...
pi_94433354
Ik heb een e-mail ontvangen over de sneak preview op de HU. Heel leuk, maar ik kan er waarschijnlijk niet heen i.v.m. mondelinge toetsen. -O-
pi_94439294
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 19:26 schreef Ezell het volgende:
Ik heb een e-mail ontvangen over de sneak preview op de HU. Heel leuk, maar ik kan er waarschijnlijk niet heen i.v.m. mondelinge toetsen. -O-
Bedoel je met sneak preview de open dag a.s. zaterdag?

Ik ga namelijk naar de open dag! Ik zal na afloop even vertellen wat ik allemaal heb meegekregen en of er nog belangrijke/bijzondere dingen zijn die je moet weten!
pi_94440065
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:55 schreef Moffol het volgende:

[..]

Bedoel je met sneak preview de open dag a.s. zaterdag?

Ik ga namelijk naar de open dag! Ik zal na afloop even vertellen wat ik allemaal heb meegekregen en of er nog belangrijke/bijzondere dingen zijn die je moet weten!
Nee, ik bedoel niet de open dag. Een sneak preview is iets anders. Dan loop je in een groepje met een student mee. De student laat je de school en dingen van de opleiding zien. Dat duurt dan ongeveer twee uurtjes. Ik ga eventjes kijken of ik met school iets kan regelen waardoor ik hier toch nog heen kan gaan. Als dit niet lukt, ga ik misschien ook naar open dag.
pi_94442420
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:04 schreef Ezell het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel niet de open dag. Een sneak preview is iets anders. Dan loop je in een groepje met een student mee. De student laat je de school en dingen van de opleiding zien. Dat duurt dan ongeveer twee uurtjes. Ik ga eventjes kijken of ik met school iets kan regelen waardoor ik hier toch nog heen kan gaan. Als dit niet lukt, ga ik misschien ook naar open dag.
Oh een meeloop dag. Hopelijk kan je het regelen met school!
pi_94507409
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:32 schreef Moffol het volgende:

[..]

Oh een meeloop dag. Hopelijk kan je het regelen met school!
Jup, zoiets. :)

Wat gaan jullie doen als jullie niet worden aangenomen?
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:49:32 #228
51794 Rahl
pi_94509093
Nou jongens. Ik begin aan de laatste herkansing voor m'n P. Politieke analyse schrijven. ^O^
last.fm
pi_94597984
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:49 schreef Rahl het volgende:
Nou jongens. Ik begin aan de laatste herkansing voor m'n P. Politieke analyse schrijven. ^O^
Veel succes!

Mijn school is eindelijk weer lief. Mijn afdelingsleider gaat, nadat ik mijn rooster voor de mondelinge toetsen heb gekregen, proberen om de sneak preview door te laten gaan. :D
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:15:48 #230
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_94616068
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:36 schreef Moffol het volgende:

Presenteren zul je vaak genoeg moeten doen :P
Overigens zul je vaak genoeg dingen moeten doen waar je tegenop ziet. Word je uiteindelijk alleen maar beter van ^O^

Die keren dat wij moesten interviewen en dit op camera opgenomen werd, en vervolgens voor de hele klas afgespeeld. Op zo'n moment kan je wel door de grond zakken, maar ach :+
My mama didn't raise no fool
pi_94625525
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:15 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Overigens zul je vaak genoeg dingen moeten doen waar je tegenop ziet. Word je uiteindelijk alleen maar beter van ^O^

Die keren dat wij moesten interviewen en dit op camera opgenomen werd, en vervolgens voor de hele klas afgespeeld. Op zo'n moment kan je wel door de grond zakken, maar ach :+
Met mijn presentatieskills zal ik door de aardkorst zakken.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 09:13:42 #232
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94630710
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 00:16 schreef Moffol het volgende:

[..]

Ik kom er naderhand vaak achter dat ik een aantal onderwerpen vergeten ben te vertellen. :')
  zaterdag 26 maart 2011 @ 10:37:47 #233
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_94632061
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 00:16 schreef Moffol het volgende:

[..]

:D
90 procent bakt er weinig van hoor. Meestal zit er 1 persoon in de klas die een enorm strakke, grappige presentatie weet te geven. Maar de rest staat vaak toch maar een onsamenhangend verhaal te 'uhhhhh'-en.

Geeft verder niks, krijg je alsnog een 7 voor ;)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 10:53:17 #234
45206 Pietverdriet
pi_94632469
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 00:16 schreef Moffol het volgende:

[..]

Presenteren en voor een groep praten is net als zwemmen en fietsen, dat moet je gewoon leren en oefenen. De eerste keren is voor veel mensen doodeng, maar als je het eenmaal gewend bent doe je het zonder na te denken.
Vond het vroeger ook doodeng, nu kan ik een presentatie van iemand anders zo even geven en sta ik ook voor een collegezaal met een paar honderd man.
pi_94632799
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Presenteren en voor een groep praten is net als zwemmen en fietsen, dat moet je gewoon leren en oefenen. De eerste keren is voor veel mensen doodeng, maar als je het eenmaal gewend bent doe je het zonder na te denken.
Vond het vroeger ook doodeng, nu kan ik een presentatie van iemand anders zo even geven en sta ik ook voor een collegezaal met een paar honderd man.
Dit alles door te oefenen en te leren van je fouten of doordat je er wel aanleg voor hebt?
pi_94638408
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:15 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ah dat had ik al verwacht. Dat zal bij mij echt een ramp worden.. Maja, het zal uiteindelijk vast wel goed voor me zijn.
pi_94640155
Vandaag naar de open dag geweest van de hogeschool in Utrecht (journalistiek of course). Niet echt veel interessante nieuwtjes gehoord die ik nog niet wist. Desondanks lijkt het me een hele leuke opleiding, jammer dat je uitgeloot moet worden......
  zondag 27 maart 2011 @ 14:39:32 #238
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_94673437
Hard aan het leren voor het Mediaproductie-tentamen @ Windesheim... Voor het eerst in drie jaar een tentamen met open vragen, dat gaat wennen worden :P
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  zondag 27 maart 2011 @ 17:45:16 #239
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_94679270
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:07 schreef Moffol het volgende:
Vandaag naar de open dag geweest van de hogeschool in Utrecht (journalistiek of course). Niet echt veel interessante nieuwtjes gehoord die ik nog niet wist. Desondanks lijkt het me een hele leuke opleiding, jammer dat je uitgeloot moet worden......
Ah maar ingeloot worden is niet zo lastig toch? Eerst die toets maken en als dat het 'm niet is, gaan voor de loting. :Y
  zondag 27 maart 2011 @ 17:54:15 #240
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94679564
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:45 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ah maar ingeloot worden is niet zo lastig toch? Eerst die toets maken en als dat het 'm niet is, gaan voor de loting. :Y
Je kun vaak ook met een p-communicatie naar het tweede jaar journalistiek.
Washington, DC, Chicago.
pi_94680475
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:07 schreef Moffol het volgende:
Heb je je eigenlijk al ingeschreven?
pi_94680995
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:21 schreef Ezell het volgende:

[..]

Heb je je eigenlijk al ingeschreven?
Jup, ik heb me vandaag ingeschreven via Studielink.
pi_94715567
Hehe, zaterdag is eindelijk de decentrale selectie.
De tijd gaat echt snel. Nu maar hopen dat ik niet in Utrecht verdwaal... :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Ezell op 28-03-2011 15:27:49 ]
pi_94777967
Vragen die vorig jaar voorbij kwamen:
Welk dier is het zwaarst?
a. neushoorn
b. dolfijn
c. beer
d. tijger

maar ook "in welke krant staan fokke & sukke", "bedenk een kop bij dit bericht" en je moest je motivatie schrijven enzo. Oja en een betoog. Daar kun je laten zien hoe slim je bent B)
in mijn klas zitten ook veel mensen die eerst de toets hebben gedaan en daarna alsnog met de loting binnen zijn gekomen.

Mij bevalt de studie wel! Het is niet zwaar (helemaal niet vergeleken met 6vwo) en dat is fijn. Zo heb je nog tijd voor een baantje en andere leuke dingen :) De lessen slaan soms nergens op, dat is wel irritant. De leraren kunnen er soms ook echt niks van. Maar volgens mij heb je dit op elke opleiding wel. In het eerste jaar heb je 4 periodes waarin je praktijk en theorie doet: Krant, Tijdschrift, Radio en Tv. Zo kun je ff kijken hoe alles is, en of je het wel leuk vindt enzo. Dit is echter niks vergeleken met de praktijk volgens mij. Je loopt ook nog geen stages in het eerste jaar, dat vind ik wel jammer. (Op stages leer je het meest heb ik gehoord..)

Wat volgens mij belangrijk is bij de studie maar waar sommige studenten te makkelijk over denken is dat je zelf dingen moet ondernemen. Zo heb ik bijv. de taak van het layouten van het tijdschrift op me genomen, want dan kun je met het programma werken. En buiten school alles aanpakken wat je kan: Zoeken ze vrijwilligers bij de plaatselijke radio? Doen! Gebeurt er iets leuks in je dorp waar jij toevallig aanwezig bent? (festival, tentoonstelling, etc) Schrijf er een verslag over en stuur het op naar het huis-aan-huis blad! Ook als het niet wordt geplaatst is het een goede oefening.
Dat kun je nu trouwens ook al doen. Als er dan wordt gevraagd naar je motivatie kun je dit er ook in verwerken. (al is voor zaterdag een beetje kort dag, hahaha)
That's what she said.
That's what she knóws!
pi_94779219
Wauw RastaRosso, bedankt voor de informatie! Dat van die studenten en lessen heb je waarschijnlijk bij elke opleiding wel. Ik vind het fijn om te horen dat het geen zware opleiding is, ook al had ik dat eigenlijk een beetje verwacht. Subjectief, maar toch handige informatie. Ik ben vooral geïnteresseerd in de schrijvende journalistiek, dus ik zal jouw tip over huis-aan-huis bladen onthouden! O+
pi_94780745
Volgens mij zijn veel mensen geïnteresseerd in schrijvende journalistiek ;) Wat je ook nu al kan doen is een blog bij gaan houden (al doe ik dat niet..) en een twitteraccount aanmaken (=verplicht :P )

En het is idd niet zwaar: Vaak heb je maar 3 dagen les. En dan ook geen hele dagen. Ik heb periode 3 geheel gemist door een ongeluk en als ik nu fysiek weer goed zou zijn zou ik toch alles kunnen inhalen. Maar periode 4 wordt wel weer drukker (oeh, 3 hele dagen naar school en 1 halve) en in mijn status kan ik het niet opbrengen om extra vakken in te halen.
Maar dat is gezeur over mijn geval, en niet echt van toepassing op jullie.
Overigens gaat de school hier aan de ene kant wel goed mee om: Steun van SLB'er en decaan, ik heb geen bindend studieadvies meer en de docenten zijn ook meegaand. Aan de andere kant moet je zelf achter veel dingen aan. (leraren mailen, inschrijven tentamens, inschrijven van de lessen, decaan mailen, slber bellen, formulieren invullen, drukdruk)
Maarja, dat hoort bij HBO.
That's what she said.
That's what she knóws!
pi_94782050
Op dit moment heb ik een blog en Twitter account. Ik merk al dat mijn schrijfvaardigheid dankzij mijn blog is verbeterd. Soms slaan de dingen waarover ik schrijf echt nergens op, maar het helpt wel! Ik heb nog een vraagje. Waarom is Twitter verplicht? Dat lijkt mij niet echt noodzakelijk, hoewel het mij wel handig lijkt als je deze opleiding doet.

Bij een voorlichtingsavond (opleidingenmarkt?) was ik aanwezig bij de presentatie van de HU. Het meisje dat Journalistiek studeerde vertelde dat je naast die drie dagen toch op school bent i.v.m. praktische opdrachten. Klopt dit? Ik geloof zulke presentaties nooit voor de volle honderd procent, want ze zijn in opdracht van de school zelf. Daarom wil ik nooit naar open dagen gaan. :')

Ik ben echt blij om te horen dat de SLB'er en decaan hun goed werk doen. Je hebt wel eens van die scholen waarbij dat niet het geval is. Dat is zeker positief! Het is alleen jammer dat jij er op zo'n manier achter moest komen. Gelukkig kan je periode 3 nog inhalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ezell op 29-03-2011 23:30:30 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:08:02 #248
51794 Rahl
pi_94784126
Ik zit nu dan in het tweede jaar en dat is heel anders dan als je nu op de opleiding komt, maar wij hebben ook maar 1-2 volle dagen 'les'. De rest zitten we echter wel gewoon op school om dingen te regelen, research te doen, overleg te plegen, mensen te bellen (is graties op school) etc etc.

Gelukkig woon ik nu op 5 min lopen van de faculteit. Scheelt een hoop.
last.fm
pi_94784514
@Rahl, Casa Confetti? Zo ja, dan ben ik jaloers op je dakterras :P
@Ezell, Twitter is "verplicht" omdat het idd handig is als je later journalist wil worden.. sommige mensen gebruiken het amper. Je kan ook naar school gaan om aan je praktische opdrachten te werken, dit gebeurde in onze klas niet veel (we deden wel veel thuis eraan..) maar dat zag je ook in het resultaat =P
That's what she said.
That's what she knóws!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:19:14 #250
51794 Rahl
pi_94785030
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:12 schreef RastaRosso het volgende:

Neen, Cambridgelaan. Doe mij ook maar zo'n dakterras inderdaad :{.
last.fm
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:22:14 #251
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_94788999
Ik doe zaterdag ook mee aan de toelatingstest.
Nou vraag ik me af wat er bij het onderdeel "motivatie" van je verwacht wordt.
Bedoelen ze echt een soort cv of moet het een verhaal worden?

Is dat onderdeel over inzicht in de media te doen, als je gewoon dagelijks actualiteitenrubrieken op radio en tv volgt? Of is het raadzaam om me daar nog in te verdiepen?

Ik ben ècht zenuwachtig, ik weet dat ik het wel kan, maar het is mijn enige kans... (geen mooie cijfers) :')
pi_94793314
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:22 schreef blaffende_visjes het volgende:
Ik doe zaterdag ook mee aan de toelatingstest.
Nou vraag ik me af wat er bij het onderdeel "motivatie" van je verwacht wordt.
Bedoelen ze echt een soort cv of moet het een verhaal worden?

Is dat onderdeel over inzicht in de media te doen, als je gewoon dagelijks actualiteitenrubrieken op radio en tv volgt? Of is het raadzaam om me daar nog in te verdiepen?

Ik ben ècht zenuwachtig, ik weet dat ik het wel kan, maar het is mijn enige kans... (geen mooie cijfers) :')
Ik heb de toets niet gemaakt maar met motivatie bedoelen ze naar alle waarschijnlijkheid geen cv. Je moet opschrijven waarom je de opleiding journalistiek wil doen. Oftewel je motivatie om voor deze opleiding te kiezen.
pi_94821004
Ik dacht dat het motivatie onderdeel uit een paar open vragen bestond. Dat stond, als het goed is, in de e-mail die je over de toets hebt ontvangen. :)
pi_94823883
klopt, open vragen. Maar een van de vragen vorig jaar was "Heb je al journalistieke ervaring?" Dus dan kun je neerzetten wat je allemaal al hebt gedaan (of je bij een schoolkrant hebt gezeten, of dat je een keer een radioreportage hebt gemaakt, of dat je recensies schrijft voor een website...) Alles Telt!! Hoe meer hoe beter ;)
Ook vragen ze "Waarom wil je per se naar deze school?" en daar moet je dus je motivatie schrijven. Het is wel handig om dit thuis al te bedenken (maar dat staat vast ook al in de mail :P )
That's what she said.
That's what she knóws!
pi_94824846
Oké. Ik denk dat ik vrijdagavond eventjes mijn motivatie ga voorbereiden. Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden, want ik heb het nieuws de afgelopen tijd niet zo goed in de gaten gehouden. Mijn school zit echt in de weg van mijn voorbereiding. Ze stoppen vet veel belangrijk schoolwerk in een korte periode. Jaja en dat is een van de beste havo-scholen van de provincie.. :{
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:32:04 #256
51794 Rahl
pi_94825561
Van 10 minuutjes 's ochtends de krant lezen haal je echt geen minder cijfer op wiskunde hoor.
last.fm
pi_94826037
Dat soort schoolwerk maak ik bijna nooit, dus dat maakt niet zoveel uit. Het zijn SE toetsen en presentaties die in de weg zitten. Het leren kost voor de hele school wat meer tijd dan normaal vanwege bepaalde omstandigheden op school. Enne.. wij hebben thuis geen krant. Ik moet het doen met tv, internet en af en toe een krantje.. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ezell op 30-03-2011 21:13:31 ]
pi_94826274
Nog makkelijker: ipv fok.nl even op Nu.nl of vk.nl of nos.nl kijken ;)
En ja, examenjaar is zwaar. Dat was niet leuk :(
That's what she said.
That's what she knóws!
  donderdag 31 maart 2011 @ 05:20:26 #259
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94842291
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 22:12 schreef RastaRosso het volgende:
@Ezell, Twitter is "verplicht" omdat het idd handig is als je later journalist wil worden.. sommige mensen gebruiken het amper. Je kan ook naar school gaan om aan je praktische opdrachten te werken, dit gebeurde in onze klas niet veel (we deden wel veel thuis eraan..) maar dat zag je ook in het resultaat =P
Ik had laatst een discussie tijdens een werkcollege of Twitter eigenlijk wel een goede nieuwsbron kan zijn. (bijna) Unaniem waren we het daar niet mee eens. Ik vind Twitter eerder een gevaar voor journalistiek dan een hulpmiddel. Toch is het wel interessant, omdat nieuws zich op Twitter zo snel verspreid. Kan handig opstapje zijn naar nieuw maken.
Washington, DC, Chicago.
pi_94843505
Nou, ik heb maar alvast een blog en Twitter aangemaakt. Ik hoop zó dat ik word ingeloot, waarschijnlijk beland ik in groep B; gemiddeld een 7.5 staan. Ik heb dan een grotere kans dat ik word ingeloot. Let's hope so!
pi_94856789
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 05:20 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Ik had laatst een discussie tijdens een werkcollege of Twitter eigenlijk wel een goede nieuwsbron kan zijn. (bijna) Unaniem waren we het daar niet mee eens. Ik vind Twitter eerder een gevaar voor journalistiek dan een hulpmiddel. Toch is het wel interessant, omdat nieuws zich op Twitter zo snel verspreid. Kan handig opstapje zijn naar nieuw maken.
Twitter lijkt mij juist een handige hulpmiddel, omdat je zo weet waar mensen aan denken. Zo kom je ook achter hoe mensen over een bepaald onderwerpt denkt. Ook is het makkelijk om via Twitter met andere mensen in contact te komen. Het is geen goede nieuwsbron, maar het zou wel handig kunnen zijn. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:58 schreef Moffol het volgende:
Nou, ik heb maar alvast een blog en Twitter aangemaakt. Ik hoop zó dat ik word ingeloot, waarschijnlijk beland ik in groep B; gemiddeld een 7.5 staan. Ik heb dan een grotere kans dat ik word ingeloot. Let's hope so!
Ik hoop het ook voor je, want jij bent niet iemand die Journalistiek wilt studeren om de verkeerde redenen. Zo kom je in ieder geval bij mij over.. :)

Oja, hoera voor mijn filosofie leraar. Hij vindt dat de opleiding wel bij mij past. *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Ezell op 31-03-2011 15:40:26 ]
pi_94858285
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:29 schreef Ezell het volgende:

[..]

Twitter lijkt mij juist een handige hulpmiddel, omdat je zo weet waar mensen aan denken. Zo kom je ook achter hoe mensen over een bepaald onderwerpt denkt. Ook is het makkelijk om via Twitter met andere mensen in contact te komen. Het is geen goede nieuwsbron, maar het zou wel handig kunnen zijn. :)

[..]

Ik hoop het ook voor je, want jij bent niet iemand die Journalistiek wilt studeren om de verkeerde redenen. Zo kom je in ieder geval bij mij over.. :)

Oja, hoera voor mijn filosofie leraar. Hij vindt dat de opleiding wel bij mij past. *O*
Dankje, dankje! Maar daar heb je helemaal gelijk in. Het lijkt me gewoon een geweldige opleiding. Ik ben geïnteresseerd in nieuws, ik hou van schrijven en fotografie en ik heb er gewoon hartstikke veel zin in. Iets anders, eindelijk iets studeren waarvoor ik zelf heb gekozen en niet dat gezeik van de middelbare school meer... ;)

En een hoera voor mijn Nederlands lerares. Ze zei: "Dat vind ik nou echt bij je passen, helemaal leuk!" :D
pi_94859295
Ik heb ook niet zo veel tijd besteed aan het lezen van nieuwsbladen de afgelopen vier maanden. Iemand een site o.i.d. waar je het nieuws van de laatste maanden kan zien? Of moet ik dan gewoon pagina's terug gaan op nu.nl?
pi_94859732
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:01 schreef Moffol het volgende:

[..]

Dankje, dankje! Maar daar heb je helemaal gelijk in. Het lijkt me gewoon een geweldige opleiding. Ik ben geïnteresseerd in nieuws, ik hou van schrijven en fotografie en ik heb er gewoon hartstikke veel zin in. Iets anders, eindelijk iets studeren waarvoor ik zelf heb gekozen en niet dat gezeik van de middelbare school meer... ;)

En een hoera voor mijn Nederlands lerares. Ze zei: "Dat vind ik nou echt bij je passen, helemaal leuk!" :D
Haha, ik snap wat je bedoel. Het voortgezet onderwijs is gewoon ontzettend klote. Nog een paar maanden te gaan hé. :D
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:26 schreef EdNoolk het volgende:
Ik heb ook niet zo veel tijd besteed aan het lezen van nieuwsbladen de afgelopen vier maanden. Iemand een site o.i.d. waar je het nieuws van de laatste maanden kan zien? Of moet ik dan gewoon pagina's terug gaan op nu.nl?
Ik zou terugbladeren op websites van Nu of de Volkskrant. Misschien kan je ook gebruik maken van opiniebladen.
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:13:29 #265
51794 Rahl
pi_94863913
Het is wel een bizar makkelijke toets eigenlijk hoor. Twee jaar geleden zat er een vraag in over wat voor hondje de Obama's in het Witte Huis hebben.
last.fm
pi_94869722
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:36 schreef Ezell het volgende:

[..]

Haha, ik snap wat je bedoel. Het voortgezet onderwijs is gewoon ontzettend klote. Nog een paar maanden te gaan hé. :D

[..]

Ik zou terugbladeren op websites van Nu of de Volkskrant. Misschien kan je ook gebruik maken van opiniebladen.
Ik haat het voortgezet onderwijs!

Waarschijnlijk komen we elkaar na de zomervakantie nog wel tegen, haha! Heel droog: "Aangenaam, ik ben Moffol.... Van FOK!" :9
pi_94872125
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:23 schreef Moffol het volgende:

[..]

Ik haat het voortgezet onderwijs!

Waarschijnlijk komen we elkaar na de zomervakantie nog wel tegen, haha! Heel droog: "Aangenaam, ik ben Moffol.... Van FOK!" :9
Haha, dan moet je me eerst zien te herkennen. Dat zou inderdaad een aparte ontmoeting zijn. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar hoe ik zou reageren...

[ Bericht 2% gewijzigd door Ezell op 31-03-2011 22:07:46 ]
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:23:53 #268
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_94878004
Wordt er bij dat actualiteiten onderdeel ook veel gevraagd over sport?
Als dat zo is ben ik de sjaak... Dat is het enige nieuws dat ik niet tot nauwelijks volg.
pi_94899304
Ik ga hem morgen ook maken in Utrecht.

Trouwens, dat van dat verplichte twitter account. :')
  vrijdag 1 april 2011 @ 15:12:06 #270
51794 Rahl
pi_94903911
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:12 schreef 16meter het volgende:
Ik ga hem morgen ook maken in Utrecht.

Trouwens, dat van dat verplichte twitter account. :')
Niks is verplicht, het is alleen dat er een hoop SvJ'ers op twitter vertoeven en dat je dan een stuk sneller je netwerkje opbouwt. Netwerk is één van de allerbelangrijkste dingen in de journalistiek.
last.fm
pi_94922888
Yay, morgen is de decentrale selectie! Ik ben klaar voor een dagje vroeg opstaan, rennen voor mijn trein en schrijven (natuurlijk ook A, B en C'en :P). Veel succes iedereen! O+
pi_94924842
Jij ook veel succes! Ik kan m'n studentnummer nergens vinden, iemand een idee?
pi_94944994
Nou, dat ging aardig klote. De actualiteitentoets was echt veel moeilijker en gedetailleerder dan ik had verwacht. Bij het schrijven van het betoog moest ik op een gegeven moment zo nodig naar de wc dat ik bijna de zaal uit was gerend, gelukkig mocht ik nadat ik m'n betoog af had, dus heb dat afgeraffeld.

Ik verwacht het slechtste...

Btw die man zei op het eind toch dat je ergens de antwoorden terug kon vinden of had ik het fout gehoord?
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:13:59 #274
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_94945371
Ik kom er nu achter dat er heel veel vragen waren die ik in eerste instantie goed had, maar later fout had "verbeterd". Ik had ook te weinig tijd voor mijn betoog, maar ik mocht doorverwijzen naar m'n klad. oO<
pi_94945617
Ja dat heb ik ook bij een aantal vragen. Weet jij iets van die antwoorden die online zouden staan bij bachelor hu ofzo?
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:32:55 #276
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_94945924
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 17:22 schreef EdNoolk het volgende:
Ja dat heb ik ook bij een aantal vragen. Weet jij iets van die antwoorden die online zouden staan bij bachelor hu ofzo?
Nee, die vent was niet te verstaan. Je zou ze makkelijk kunnen googlen, ik durf dat alleen niet.
pi_94946048
Oh ik lees al in het topic van vorig jaar dat die pas later op bachelors.hu komen. Ik ga het nu zelf allemaal wel opzoeken, denk toch dat ik alleen maar bij de loting kans maak.
pi_94946867
17 vragen achter elkaar fout, wat een drama ben ik...
pi_94947185
Kennis van actulaliteit: 8 van de 40 goed. En dat met meerkeuze...
pi_94947223
Ik hoorde van iemand dat het bachelor.hu.nl was. De toets ging wel, maar de structuur van mijn betoog is onzettend slecht. Ik vond de vraag over de pasta en The Beatles wel leuk, haha. Ik ben benieuwd of jullie heb ontmoet. :)
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:38:37 #281
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_94947977
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:15 schreef Ezell het volgende:
Ik hoorde van iemand dat het bachelor.hu.nl was. De toets ging wel, maar de structuur van mijn betoog is onzettend slecht. Ik vond de vraag over de pasta en The Beatles wel leuk, haha. Ik ben benieuwd of jullie heb ontmoet. :)
Oh.. the Beatles... dat was toch "fab four"? ik had dat later toch nog veranderd in rolling stones 8)7 ik las nooit iets over die naam met die beatles erbij en dacht het zal wel niet...
En was al dente nou beetgaar? Mijn ouders zeggen: "als je hem tegen de koelkast aansmijt en hij blijft plakken...
pi_94948288
Ik heb het nagekeken, alles gegoogeld. Actualiteiten 8 van 40 goed (serieus). Kennis van media 16 van 20 goed. Algemene kennis 19 van 25 goed. Totaal 43 van 85 goed. Denken jullie dat ik überhaupt nog een kans maak met een goed betoog en goede motivatie?

Mij hebben jullie vast wel gezien, ik moest tijdens betoog naar het toilet.
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:49:39 #283
51794 Rahl
pi_94948380
Wie was de aanwezige docent? Was het O+ Ruud Hoff O+ ?
last.fm
pi_94948457
@Rahl Als ik kijk op google afbeeldingen en dat is wie je bedoelt, dan deed hij idd de onverstaanbare toespraak!
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:57:47 #285
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_94948689
@ ednoolk, had jij een groen t-shirt? Anders heb ik je niet gezien.
pi_94948861
@blaffende_visjes nee, had een blouse, blauw wit gestreept en een broek met omgeslagen oranje broeksrand.
  zaterdag 2 april 2011 @ 19:07:25 #287
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_94949058
Kan jij alsjeblieft alle antwoorden posten?
Zie het als een goede daad. O-)
pi_94949343
@blaffende_visjes: Jup, dat zijn de antwoorden.
@Rahl: Ja, het was Ruud Hoff.

Ik ga eventjes wat antwoorden checken. Hopelijk heb ik het goed gemaakt!
  zaterdag 2 april 2011 @ 19:16:47 #289
51794 Rahl
pi_94949477
Ruud Hoff is dé ster van de SvJ.
last.fm
pi_94949667
Natuurlijk. Let wel op, sommige antwoorden heb ik niet zo lang naar gezocht of te snel conclusies getrokken, sorry daarvoor. Kunnen dus zeker fouten inzitten!

Kennis van de actualiteit:
1A??
2B
3C
4B
5A
6A??
7C
8B
9B
10D
11A
12C
13C??
14D
15???
16B
17B
18C
19A
20B
21B
22A
23B
24A??
25C
26B
27D
28???
29B
30A
31D
32C
33C
34D
35A
36C
37D
38C
39B
40A??

De vragen met ?? of ??? ben ik dus niet zo zeker van, niet zo lang naar gezocht. De volgende onderdelen volgen snel
  zaterdag 2 april 2011 @ 19:22:10 #291
51794 Rahl
pi_94949710
Hoeveel deelnemers waren er dit jaar trouwens?
last.fm
pi_94949813
Inzicht in de media

1C
2A
3C
4B
5C
6B
7C
8B
9C
10A
11A
12C
13B
14A
15C
16B
17C
18B
19A??
20A
21B
22A
23A??
24A
25A??
pi_94949883
Algemene Ontwikkeling

1B
2B
3B
4B
5A
6D
7A
8D
9D
10C
11D
12???
13B
14C
15A
16A
17B
18D
19C
20B
21D
22C
23A
24C
25A
pi_94949990
Zie net dat ik de laatste 5 vragen van Media vergeten was, daar heb ik er ook zeker 3 goed. Wat vinden jullie het beste onderschrift? En wat de beste titel?
pi_94950583
Ah jakkie. Bij de actualiteiten heb ik 15 fouten, inzicht in de media 10 fouten en algemene ontwikkeling 10 fouten. Dit zijn wel het max. aantal fouten dat ik kan hebben, want bij sommige kan ik geen antwoord vinden (of EdNoolk, bedankt trouwens ^O^ ). Ik heb dus (minimaal) 65 vragen van de 90 goed. Nu maar hopen dat de rest goed is, maar helaas ik heb mijn betoog slecht in elkaar gezet. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Ezell op 02-04-2011 19:53:33 ]
pi_94950655
@Ezell, beter dan ik. Geen probleem, had ze gelukkig in het boekje gezet. Welke titel vond jij het beste bij die foto? Ik had die 'onder het toeziend oog van Washington' en bij die titel had ik 'Sigaar uit eigen doos voor tabaksindustrie'
pi_94950773
Uhmm.. ik had 'Een Egyptische vrouw bekijkt treurig de gebrande nootjes op haar karretjes. Klanten blijven weg.' en 'Winst tabakindustrie gaat in rook op' . Hopelijk zijn deze goed, want deze heb ik nu als fout meegeteld. :)
  zaterdag 2 april 2011 @ 19:48:32 #298
51794 Rahl
pi_94950797
Grappen in titels is eigenlijk een nono.
last.fm
pi_94951140
Er waren ongeveer 300 deelnemers. Nu maar hopen dat ik bij de beste 150 hoor. Ik ben boos op mezelf. Wat een tegenvaller zeg.. }:|
  zaterdag 2 april 2011 @ 19:57:40 #300
51794 Rahl
pi_94951206
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:47 schreef Ezell het volgende:
Uhmm.. ik had 'Een Egyptische vrouw bekijkt treurig de gebrande nootjes op haar karretjes. Klanten blijven weg.'
Zijn twee aannames in één zin. Lijkt me niet goed.
last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')