abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2011 @ 11:55:22 #211
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_94368943
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 21:21 schreef Ezell het volgende:

[..]

Bedankt! Wij hebben thuis geen krant, maar de website van de Volkskrant is erg handig voor mijn dagelijkse dosis nieuws. Mag ik vragen hoe de opleiding jou bevalt/beviel?
Het bevalt mij uitstekend. Elke dag lekker bezig met nieuws, hoewel ik moet zeggen dat het eerste jaar wat dat betreft een beetje tekort schoot. Na mijn eerste jaar hebben ze 't propedeusejaar grondig op de schop genomen, dus daar kan ik eigenlijk weinig over zeggen. In mijn tijd ( :') ) hadden we nog vakken als Sociologie en Media-invloed. We hadden ook geen radio- of tv-dingen in het eerste jaar en ik begrijp dat dat nu wel het geval is.

TLDR; ik vond het eerste jaar leuk maar het is alleen maar leuker geworden omdat je nu veel meer relevante praktijkdingen doet.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  zondag 20 maart 2011 @ 11:57:56 #212
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94369022
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:50 schreef Ezell het volgende:

[..]

Bedankt! Ik ga waarschijnlijk wel verhuizen, want ik heb geen zin om elke dag 3 uur in de trein en bus te zitten. Dan komt er ook nog bij dat ik last heb van wagenziekte en dus niets kan doen. |:(
Gisteren weer even door Tilburg gelopen, ik blijf het een heerlijke stad vinden.
Twijfel je alleen tussen Utrecht en Tilburg, of heb je er meerdere op het oog?
  zondag 20 maart 2011 @ 12:01:59 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94369163
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:57 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Gisteren weer even door Tilburg gelopen, ik blijf het een heerlijke stad vinden.
Zou qua stad toch echt voor Utrecht kiezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_94369370
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:54 schreef Moffol het volgende:

[..]

Ben ik even blij dat ik 20 minuutjes van de HU vandaan woon.......
Dat lijkt mij echt fijn, maar ik ben wel blij met eigen woonplaats. Ik kan dan weer binnen 20 minuten op het strand zijn. O+

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:55 schreef Rahl het volgende:

[..]

Het bevalt mij uitstekend. Elke dag lekker bezig met nieuws, hoewel ik moet zeggen dat het eerste jaar wat dat betreft een beetje tekort schoot. Na mijn eerste jaar hebben ze 't propedeusejaar grondig op de schop genomen, dus daar kan ik eigenlijk weinig over zeggen. In mijn tijd ( :') ) hadden we nog vakken als Sociologie en Media-invloed. We hadden ook geen radio- of tv-dingen in het eerste jaar en ik begrijp dat dat nu wel het geval is.

TLDR; ik vond het eerste jaar leuk maar het is alleen maar leuker geworden omdat je nu veel meer relevante praktijkdingen doet.
Oké, dat klinkt goed! Ik had gelezen dat het eerste jaar een beetje tegenvalt qua nieuws en dat een heleboel vakken waren veranderd.Het is fijn om dat eventjes van een leerling te horen. :)

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:57 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Nee, ik weet zeker dat ik voor Utrecht ga. Ik was gewoon nieuwsgierig naar het Fontys. :)
  zondag 20 maart 2011 @ 12:12:54 #215
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94369508
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:08 schreef Ezell het volgende:

[..]

Nee, ik weet zeker dat ik voor Utrecht ga. Ik was gewoon nieuwsgierig naar het Fontys. :)
Al die moeite ;(
pi_94369566
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:12 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Al die moeite ;(
Sorry! Ik vind het wel heel aardig hoor. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Ezell op 20-03-2011 12:31:00 ]
pi_94370134
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:08 schreef Ezell het volgende:

[..]

Dat lijkt mij echt fijn, maar ik ben wel blij met eigen woonplaats. Ik kan dan weer binnen 20 minuten op het strand zijn. O+

[..]

Oké, dat klinkt goed! Ik had gelezen dat het eerste jaar een beetje tegenvalt qua nieuws en dat een heleboel vakken waren veranderd.Het is fijn om dat eventjes van een leerling te horen. :)

[..]

Waaaah, waar woon jij dan? Bloemendaal? Ik Nieuwegein, vieze stinkstad maar ja wel overal lekker dichtbij!
pi_94370369
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:32 schreef Moffol het volgende:

[..]

Waaaah, waar woon jij dan? Bloemendaal? Ik Nieuwegein, vieze stinkstad maar ja wel overal lekker dichtbij!
Nee, niet Bloemendaal. Ik woon in Heemskerk. Ik weet niet of je daar ooit van heb gehoord, maar dat ligt naast Beverwijk (bekend van de zwarte markt).

[ Bericht 20% gewijzigd door Ezell op 20-03-2011 19:51:23 ]
  zondag 20 maart 2011 @ 13:10:54 #219
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94371464
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:27 schreef andre347 het volgende:

[..]

Aan de RUG zo te zien :) Hoe bevalt dat? Je hebt dan toch gewoon hoorcolleges en werkcolleges waarin je stukken moet schrijven? Ik denk er ook over na om deze minor volgend jaar te volgen. Kun je eens je ervaringen delen? :D
Je hebt inderdaad per week een hoorcollege en een werkcollege. De minor is opgebouwd uit drie vakken die een semester duren. Over de laatste twee vakken kan ik nog niet zo veel zeggen, omdat ik nog in het eerste MJC-semester zit. Ik heb nog niets moeten schrijven, want je leert eerst het medialandschap kennen. Ik heb twee jaar aan de CHE gestudeerd (communicatie), dus dat is voor mij allemaal een beetje eenvoudig, maar ook als je dat nog nooit eerder gedaan hebt is het geen rocket science. Ik vermoed dat er nog wel wat geschreven gaat worden, maar dat zal niet voornamelijk in dit semester gebeuren.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_94375448
Nog even een vraagje. Schrijven vind ik ontzettend leuk om te doen, nieuws kijken/lezen/schrijven lijkt me ook leuk. Maar natuurlijk is schrijven niet het enige aspect van journalistiek. Je moet ook radio en televisie maken tijdens je studie. Het probleem is: ik hou niet zo van presenteren. Of in ieder geval, het presenteren van een Powerpoint op school vind nou niet heel erg 'aantrekkelijk'.

Wordt er tijdens de studie journalistiek ontzettend veel aan je presentatietechnieken gewerkt en wordt dit leuk gebracht? Zo ja, dan zou ik het nog wel eens leuk kunnen gaan vinden, dat presenteren....
  zondag 20 maart 2011 @ 19:06:59 #221
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94386134
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:36 schreef Moffol het volgende:
Nog even een vraagje. Schrijven vind ik ontzettend leuk om te doen, nieuws kijken/lezen/schrijven lijkt me ook leuk. Maar natuurlijk is schrijven niet het enige aspect van journalistiek. Je moet ook radio en televisie maken tijdens je studie. Het probleem is: ik hou niet zo van presenteren. Of in ieder geval, het presenteren van een Powerpoint op school vind nou niet heel erg 'aantrekkelijk'.

Wordt er tijdens de studie journalistiek ontzettend veel aan je presentatietechnieken gewerkt en wordt dit leuk gebracht? Zo ja, dan zou ik het nog wel eens leuk kunnen gaan vinden, dat presenteren....
Reken maar dat er een aantal presentaties aan te pas komen. Ik heb het zelf nooit erg gevonden, hoewel ik me realiseer dat ik er niet erg goed in ben.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
pi_94397528
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:06 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Reken maar dat er een aantal presentaties aan te pas komen. Ik heb het zelf nooit erg gevonden, hoewel ik me realiseer dat ik er niet erg goed in ben.
Ja ik had ook wel verwacht dat je meerdere keren moet gaan presenteren. Maar moet je ook radio en televisie maken? Natuurlijk, in ieder geval dat neem ik aan, wordt er ook gewerkt aan je presentatieskills, ik hoop wel dat dit een beetje leuk gebracht wordt...
pi_94433354
Ik heb een e-mail ontvangen over de sneak preview op de HU. Heel leuk, maar ik kan er waarschijnlijk niet heen i.v.m. mondelinge toetsen. -O-
pi_94439294
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 19:26 schreef Ezell het volgende:
Ik heb een e-mail ontvangen over de sneak preview op de HU. Heel leuk, maar ik kan er waarschijnlijk niet heen i.v.m. mondelinge toetsen. -O-
Bedoel je met sneak preview de open dag a.s. zaterdag?

Ik ga namelijk naar de open dag! Ik zal na afloop even vertellen wat ik allemaal heb meegekregen en of er nog belangrijke/bijzondere dingen zijn die je moet weten!
pi_94440065
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:55 schreef Moffol het volgende:

[..]

Bedoel je met sneak preview de open dag a.s. zaterdag?

Ik ga namelijk naar de open dag! Ik zal na afloop even vertellen wat ik allemaal heb meegekregen en of er nog belangrijke/bijzondere dingen zijn die je moet weten!
Nee, ik bedoel niet de open dag. Een sneak preview is iets anders. Dan loop je in een groepje met een student mee. De student laat je de school en dingen van de opleiding zien. Dat duurt dan ongeveer twee uurtjes. Ik ga eventjes kijken of ik met school iets kan regelen waardoor ik hier toch nog heen kan gaan. Als dit niet lukt, ga ik misschien ook naar open dag.
pi_94442420
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:04 schreef Ezell het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel niet de open dag. Een sneak preview is iets anders. Dan loop je in een groepje met een student mee. De student laat je de school en dingen van de opleiding zien. Dat duurt dan ongeveer twee uurtjes. Ik ga eventjes kijken of ik met school iets kan regelen waardoor ik hier toch nog heen kan gaan. Als dit niet lukt, ga ik misschien ook naar open dag.
Oh een meeloop dag. Hopelijk kan je het regelen met school!
pi_94507409
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:32 schreef Moffol het volgende:

[..]

Oh een meeloop dag. Hopelijk kan je het regelen met school!
Jup, zoiets. :)

Wat gaan jullie doen als jullie niet worden aangenomen?
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:49:32 #228
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_94509093
Nou jongens. Ik begin aan de laatste herkansing voor m'n P. Politieke analyse schrijven. ^O^
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_94597984
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:49 schreef Rahl het volgende:
Nou jongens. Ik begin aan de laatste herkansing voor m'n P. Politieke analyse schrijven. ^O^
Veel succes!

Mijn school is eindelijk weer lief. Mijn afdelingsleider gaat, nadat ik mijn rooster voor de mondelinge toetsen heb gekregen, proberen om de sneak preview door te laten gaan. :D
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:15:48 #230
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_94616068
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:36 schreef Moffol het volgende:

Presenteren zul je vaak genoeg moeten doen :P
Overigens zul je vaak genoeg dingen moeten doen waar je tegenop ziet. Word je uiteindelijk alleen maar beter van ^O^

Die keren dat wij moesten interviewen en dit op camera opgenomen werd, en vervolgens voor de hele klas afgespeeld. Op zo'n moment kan je wel door de grond zakken, maar ach :+
My mama didn't raise no fool
pi_94625525
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:15 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Overigens zul je vaak genoeg dingen moeten doen waar je tegenop ziet. Word je uiteindelijk alleen maar beter van ^O^

Die keren dat wij moesten interviewen en dit op camera opgenomen werd, en vervolgens voor de hele klas afgespeeld. Op zo'n moment kan je wel door de grond zakken, maar ach :+
Met mijn presentatieskills zal ik door de aardkorst zakken.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 09:13:42 #232
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94630710
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 00:16 schreef Moffol het volgende:

[..]

Ik kom er naderhand vaak achter dat ik een aantal onderwerpen vergeten ben te vertellen. :')
  zaterdag 26 maart 2011 @ 10:37:47 #233
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_94632061
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 00:16 schreef Moffol het volgende:

[..]

:D
90 procent bakt er weinig van hoor. Meestal zit er 1 persoon in de klas die een enorm strakke, grappige presentatie weet te geven. Maar de rest staat vaak toch maar een onsamenhangend verhaal te 'uhhhhh'-en.

Geeft verder niks, krijg je alsnog een 7 voor ;)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 10:53:17 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94632469
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 00:16 schreef Moffol het volgende:

[..]

Presenteren en voor een groep praten is net als zwemmen en fietsen, dat moet je gewoon leren en oefenen. De eerste keren is voor veel mensen doodeng, maar als je het eenmaal gewend bent doe je het zonder na te denken.
Vond het vroeger ook doodeng, nu kan ik een presentatie van iemand anders zo even geven en sta ik ook voor een collegezaal met een paar honderd man.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_94632799
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Presenteren en voor een groep praten is net als zwemmen en fietsen, dat moet je gewoon leren en oefenen. De eerste keren is voor veel mensen doodeng, maar als je het eenmaal gewend bent doe je het zonder na te denken.
Vond het vroeger ook doodeng, nu kan ik een presentatie van iemand anders zo even geven en sta ik ook voor een collegezaal met een paar honderd man.
Dit alles door te oefenen en te leren van je fouten of doordat je er wel aanleg voor hebt?
pi_94638408
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:15 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ah dat had ik al verwacht. Dat zal bij mij echt een ramp worden.. Maja, het zal uiteindelijk vast wel goed voor me zijn.
pi_94640155
Vandaag naar de open dag geweest van de hogeschool in Utrecht (journalistiek of course). Niet echt veel interessante nieuwtjes gehoord die ik nog niet wist. Desondanks lijkt het me een hele leuke opleiding, jammer dat je uitgeloot moet worden......
  zondag 27 maart 2011 @ 14:39:32 #238
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_94673437
Hard aan het leren voor het Mediaproductie-tentamen @ Windesheim... Voor het eerst in drie jaar een tentamen met open vragen, dat gaat wennen worden :P
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  zondag 27 maart 2011 @ 17:45:16 #239
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_94679270
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:07 schreef Moffol het volgende:
Vandaag naar de open dag geweest van de hogeschool in Utrecht (journalistiek of course). Niet echt veel interessante nieuwtjes gehoord die ik nog niet wist. Desondanks lijkt het me een hele leuke opleiding, jammer dat je uitgeloot moet worden......
Ah maar ingeloot worden is niet zo lastig toch? Eerst die toets maken en als dat het 'm niet is, gaan voor de loting. :Y
  zondag 27 maart 2011 @ 17:54:15 #240
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_94679564
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:45 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ah maar ingeloot worden is niet zo lastig toch? Eerst die toets maken en als dat het 'm niet is, gaan voor de loting. :Y
Je kun vaak ook met een p-communicatie naar het tweede jaar journalistiek.
Washington, DC, Chicago.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')