Ik heb de toets niet gemaakt maar met motivatie bedoelen ze naar alle waarschijnlijkheid geen cv. Je moet opschrijven waarom je de opleiding journalistiek wil doen. Oftewel je motivatie om voor deze opleiding te kiezen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:22 schreef blaffende_visjes het volgende:
Ik doe zaterdag ook mee aan de toelatingstest.
Nou vraag ik me af wat er bij het onderdeel "motivatie" van je verwacht wordt.
Bedoelen ze echt een soort cv of moet het een verhaal worden?
Is dat onderdeel over inzicht in de media te doen, als je gewoon dagelijks actualiteitenrubrieken op radio en tv volgt? Of is het raadzaam om me daar nog in te verdiepen?
Ik ben ècht zenuwachtig, ik weet dat ik het wel kan, maar het is mijn enige kans... (geen mooie cijfers)
Ik had laatst een discussie tijdens een werkcollege of Twitter eigenlijk wel een goede nieuwsbron kan zijn. (bijna) Unaniem waren we het daar niet mee eens. Ik vind Twitter eerder een gevaar voor journalistiek dan een hulpmiddel. Toch is het wel interessant, omdat nieuws zich op Twitter zo snel verspreid. Kan handig opstapje zijn naar nieuw maken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:12 schreef RastaRosso het volgende:
@Rahl, Casa Confetti? Zo ja, dan ben ik jaloers op je dakterras![]()
@Ezell, Twitter is "verplicht" omdat het idd handig is als je later journalist wil worden.. sommige mensen gebruiken het amper. Je kan ook naar school gaan om aan je praktische opdrachten te werken, dit gebeurde in onze klas niet veel (we deden wel veel thuis eraan..) maar dat zag je ook in het resultaat =P
Twitter lijkt mij juist een handige hulpmiddel, omdat je zo weet waar mensen aan denken. Zo kom je ook achter hoe mensen over een bepaald onderwerpt denkt. Ook is het makkelijk om via Twitter met andere mensen in contact te komen. Het is geen goede nieuwsbron, maar het zou wel handig kunnen zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2011 05:20 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Ik had laatst een discussie tijdens een werkcollege of Twitter eigenlijk wel een goede nieuwsbron kan zijn. (bijna) Unaniem waren we het daar niet mee eens. Ik vind Twitter eerder een gevaar voor journalistiek dan een hulpmiddel. Toch is het wel interessant, omdat nieuws zich op Twitter zo snel verspreid. Kan handig opstapje zijn naar nieuw maken.
Ik hoop het ook voor je, want jij bent niet iemand die Journalistiek wilt studeren om de verkeerde redenen. Zo kom je in ieder geval bij mij over..quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:58 schreef Moffol het volgende:
Nou, ik heb maar alvast een blog en Twitter aangemaakt. Ik hoop zó dat ik word ingeloot, waarschijnlijk beland ik in groep B; gemiddeld een 7.5 staan. Ik heb dan een grotere kans dat ik word ingeloot. Let's hope so!
Dankje, dankje! Maar daar heb je helemaal gelijk in. Het lijkt me gewoon een geweldige opleiding. Ik ben geïnteresseerd in nieuws, ik hou van schrijven en fotografie en ik heb er gewoon hartstikke veel zin in. Iets anders, eindelijk iets studeren waarvoor ik zelf heb gekozen en niet dat gezeik van de middelbare school meer...quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:29 schreef Ezell het volgende:
[..]
Twitter lijkt mij juist een handige hulpmiddel, omdat je zo weet waar mensen aan denken. Zo kom je ook achter hoe mensen over een bepaald onderwerpt denkt. Ook is het makkelijk om via Twitter met andere mensen in contact te komen. Het is geen goede nieuwsbron, maar het zou wel handig kunnen zijn.
[..]
Ik hoop het ook voor je, want jij bent niet iemand die Journalistiek wilt studeren om de verkeerde redenen. Zo kom je in ieder geval bij mij over..
Oja, hoera voor mijn filosofie leraar. Hij vindt dat de opleiding wel bij mij past.![]()
Haha, ik snap wat je bedoel. Het voortgezet onderwijs is gewoon ontzettend klote. Nog een paar maanden te gaan hé.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:01 schreef Moffol het volgende:
[..]
Dankje, dankje! Maar daar heb je helemaal gelijk in. Het lijkt me gewoon een geweldige opleiding. Ik ben geïnteresseerd in nieuws, ik hou van schrijven en fotografie en ik heb er gewoon hartstikke veel zin in. Iets anders, eindelijk iets studeren waarvoor ik zelf heb gekozen en niet dat gezeik van de middelbare school meer...![]()
En een hoera voor mijn Nederlands lerares. Ze zei: "Dat vind ik nou echt bij je passen, helemaal leuk!"![]()
Ik zou terugbladeren op websites van Nu of de Volkskrant. Misschien kan je ook gebruik maken van opiniebladen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:26 schreef EdNoolk het volgende:
Ik heb ook niet zo veel tijd besteed aan het lezen van nieuwsbladen de afgelopen vier maanden. Iemand een site o.i.d. waar je het nieuws van de laatste maanden kan zien? Of moet ik dan gewoon pagina's terug gaan op nu.nl?
Ik haat het voortgezet onderwijs!quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:36 schreef Ezell het volgende:
[..]
Haha, ik snap wat je bedoel. Het voortgezet onderwijs is gewoon ontzettend klote. Nog een paar maanden te gaan hé.
[..]
Ik zou terugbladeren op websites van Nu of de Volkskrant. Misschien kan je ook gebruik maken van opiniebladen.
Haha, dan moet je me eerst zien te herkennen. Dat zou inderdaad een aparte ontmoeting zijn. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar hoe ik zou reageren...quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:23 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ik haat het voortgezet onderwijs!
Waarschijnlijk komen we elkaar na de zomervakantie nog wel tegen, haha! Heel droog: "Aangenaam, ik ben Moffol.... Van FOK!"
Niks is verplicht, het is alleen dat er een hoop SvJ'ers op twitter vertoeven en dat je dan een stuk sneller je netwerkje opbouwt. Netwerk is één van de allerbelangrijkste dingen in de journalistiek.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:12 schreef 16meter het volgende:
Ik ga hem morgen ook maken in Utrecht.
Trouwens, dat van dat verplichte twitter account.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |