abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81637950
Mmm, ik heb mij vandaag ingeschreven, maar ik zie dat je je voor 15 mei moest ingeschreven hebben om mee te doen met de loting.
Ben ik nu volledig kansloos?

Baal hier best wel van. Eindelijk na lang zoeken gevonden wat ik wil doen en dan ben ik 4 shit dagen te laat.
pi_81665530
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:57 schreef Hoolii het volgende:
Mmm, ik heb mij vandaag ingeschreven, maar ik zie dat je je voor 15 mei moest ingeschreven hebben om mee te doen met de loting.

Baal hier best wel van. Eindelijk na lang zoeken gevonden wat ik wil doen en dan ben ik 4 shit dagen te laat.
Nee je bent niet volledig kansloos, er zijn nog 180 plaatsen te vergeven dus je hebt nog kans dat je aangenomen wordt.

Anders kan je het nog proberen in Zwolle (Hogeschool Windsheim) daar zit een vriendin van mij en die heeft het er erg naar haar zin. En Journalistiek is ook te vinden in Tilburg bij Fontys Hogescholen.
pi_81687705
Is hier iemand die de minor tijdschriftjournalistiek aan het Windesheim heeft gedaan? Ik wil namelijk weten hoeveel dagen per week je dan op school zit.
Moet namelijk een minor opnieuw doen voor ik stage ga lopen, en wil graag een buffer opbouwen voor dan, maar dat gaat niet lukken als ik 5 dagen per week op school zit
pi_81791667
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:57 schreef Hoolii het volgende:

Waar heb jij je ingeschreven? Utrecht?
Bij Windesheim in Zwolle is er vaak nog een tweede loting in augustus voor de mensen die de inschrijving van de eerste loting niet af hebben gemaakt of het toch niet willen. Mijn klasgenootje heeft het daarmee ook gered nadat ze uitgeloot was in Ede. Misschien heeft Tilburg of Utrecht ook wel zo'n constructie, al geef ik je in Utrecht weinig kans dat je het daarmee red, gezien de cijfers van het aantal mensen dat zich elk jaar aanmeldt.
Zoek wel vast een tweede opleiding zonder loting als je die nog niet hebt...
pi_82103967
Ik wil graag een opleiding journalistiek gaan volgen in Tilburg maar ik twijfel nog een beetje.

Ik wil het wel ontzettend graag, maar een aantal mensen in mijn directe omgeving plaatsen zo hun vraagtekens bij mijn keuze en vragen zich af of ik wel geschikt ben voor de journalistiek.

Dat brengt mij aan het twijfelen. Daarom wil ik graag weten welke competenties het belangrijkste zijn voor deze opleiding en het beroep in het algemeen.

Daar lijkt mij dit het aangewezen topic voor. Iemand die mij hierover meer kan vertellen?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_82110435
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik wil graag een opleiding journalistiek gaan volgen in Tilburg maar ik twijfel nog een beetje.

Ik wil het wel ontzettend graag, maar een aantal mensen in mijn directe omgeving plaatsen zo hun vraagtekens bij mijn keuze en vragen zich af of ik wel geschikt ben voor de journalistiek.

Dat brengt mij aan het twijfelen. Daarom wil ik graag weten welke competenties het belangrijkste zijn voor deze opleiding en het beroep in het algemeen.

Daar lijkt mij dit het aangewezen topic voor. Iemand die mij hierover meer kan vertellen?

Zit wel in Zwolle maar zal aardig het zelfde zijn lijkt mij voor de opleiding:
Stressbestendig zijn, goed kunnen samenwerken, goed op deadlines kunnen werken, niet te lui zijn om heel Nederland door te reizen voor een of ander klein evenement, goed kunnen schrijven (doe je erg veel), goed tegen (opbouwende) kritiek kunnen, vrij zijn in de omgang (je moet veel mensen makkelijk kunnen aanspreken) en dus ook niet (te) verlegen zijn, gewoon dingen durven doen.
Ik vond het heel eng om mensen aan te spreken, maar daar heb ik nu bijna geen moeite meer mee na een jaartje Journalistiek. Als je je er op een gegeven moment maar over die angst om mensen aan te spreken heen durft te zetten.
pi_82141016
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:57 schreef Lizan het volgende:

[..]

Zit wel in Zwolle maar zal aardig het zelfde zijn lijkt mij voor de opleiding:
Stressbestendig zijn, goed kunnen samenwerken, goed op deadlines kunnen werken, niet te lui zijn om heel Nederland door te reizen voor een of ander klein evenement, goed kunnen schrijven (doe je erg veel), goed tegen (opbouwende) kritiek kunnen, vrij zijn in de omgang (je moet veel mensen makkelijk kunnen aanspreken) en dus ook niet (te) verlegen zijn, gewoon dingen durven doen.
Ik vond het heel eng om mensen aan te spreken, maar daar heb ik nu bijna geen moeite meer mee na een jaartje Journalistiek. Als je je er op een gegeven moment maar over die angst om mensen aan te spreken heen durft te zetten.
Dit, maar tijdens open dagen vraag ik altijd als eerste of de toekomstige student regelmatig de krant leest en het journaal (etc) kijkt. Op welke manier maakt (wel iets, maar niet veel uit), maar als je in het begin al weinig met 'nieuws' hebt, dan krijg je het hier in Tilburg iig lastig.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_82183495
Bedankt voor de reacties tot dusverre.

Gelukkig ben ik zeer geinteresseerd in het nieuws en volg ik dagelijks zoveel mogelijk actualiteitenrubrieken. Ik verdiep me ook graag in het nieuws, dus daar zal het niet aan liggen. Ben ook erg nieuwsgierig en kritisch aangelegd, lijken mij prima eigenschappen voor het vak journalist al zeg ik het zelf.

Samenwerken, stressbestendigheid, en schrijven lijkt mij ook niet zo'n probleem. Maar waar ik mij zorgen over maak is dat ik nogal verlegen ben aangelegd, en dat komt uiteraard niet van pas bij het uitoefenen van het vak journalist.

Dat is eigenlijk mijn grootste zorg. Daar valt natuurlijk aan te werken, en ik denk dat ik me er wel voor een groot deel overheen kan zetten dankzij mijn enthousiasme, maar aangezien ik van meerdere mensen in mijn omgeving hoor dat zij het niks voor mij vinden omdat ik niet genoeg zelfvertrouwen bezit of omdat ze mij te verlegen vinden, ben ik gaan twijfelen. Nu wil ik graag weten hoe zwaar deze competentie, of beter gezegd, het gebrek daaraan, gaat wegen tijdens een opleiding.

Ik ben er dus van overtuigd dat ik me er deels overheen kan zetten en dat ik ermee kan leren omgaan, maar ik wil me wel voldoende kunnen profileren tijdens de opleiding, dus krijg je tijd om daarin te groeien, wordt je daarmee geholpen?

Overigens is het niet zo dat ik niemand durf aan te spreken maar ik moet duidelijk nog wat zekerder overkomen en meer van mezelf durven laten zien. Aan de andere kant denk ik juist dat zo'n opleiding me daar juist bij zou kunnen helpen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:05:09 #109
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_82201518
quote:
Aan de andere kant denk ik juist dat zo'n opleiding me daar juist bij zou kunnen helpen.
Als je met deze instelling erheen gaat is het geen enkel probleem.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_82252022
Inderdaad, dat zal wel goed komen dan Wat ik bij mezelf merk qua verlegenheid: omdat het voor een opdracht is, móet je jezelf er wel overheen zetten. In het begin van het jaar nam ik, puur voor mezelf, de 'rol' van journalist aan. Als ik om mezelf/uit mezelf iemand te spreken moest krijgen en op een lastige secretaresse stuitte, haakte ik nog wel eens af. Als 'journalist' ging het veel makkelijker, durfde ik veel meer aan te dringen. Mensen zijn over het algemeen ook best wel genegen om hun verhaal te vertellen, of je door te verwijzen naar iemand anders die het verhaal kan doen.

Een tip die bij mij goed werkt: zeg nóóit aan het begin van een (telefoon)gesprek al stotterend dat je s-s-student bent en graag iemand wilt spreken a-a-als hij misschien t-t-t-tijd heeft. Deed ik wel aan het begin, schoot niet op Nu bel ik, "hallo, met Joels, ik schrijf een artikel en zou daarom graag even spreken met meneer Jansen". Heel vaak vraagt men niet eens waar je voor schrijft of van bent. En als ze dat wel doen kom je door die zelfverzekerde indruk ook veel verder. (Zo kreeg ik het mobiele nummer van de fractievoorzitter van een grote partij in A'dam. "Hallo, ik ben op zoek naar het telefoonnummer van meneer Janssen. - Oh, dat is 06-huppeldepup, graag gedaan hoor" )

God, wat een langdradig verhaal. Korte samenvatting: als je open staat om over je verlegenheid heen te stappen, is journalistiek een prima duwtje in je rug.

Hier de laatste loodjes, ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk. Nog 1,5 opdracht en 4 tentamens, hopelijk haal ik dan dit jaar mijn P... Rahl, hoe gaat het bij jou?
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:38:38 #111
51794 Rahl
pi_82252875
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 20:23 schreef Joels het volgende:
Hier de laatste loodjes, ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk. Nog 1,5 opdracht en 4 tentamens, hopelijk haal ik dan dit jaar mijn P... Rahl, hoe gaat het bij jou?
Lekker bezig. Ik ben wat afgezakt de laatste 2 periodes (op een hele mooie 9,5 voor m'n nieuwsverslag na). Dus nu bezig met Engels herkansing en moet Antropologie en Politiek nog herkansen. Komt wel goed denk ik. Jij alle punten nog gehaald?
last.fm
  woensdag 2 juni 2010 @ 20:39:36 #112
51794 Rahl
pi_82252927
Oh en hoofdredacteuren bij Schoolmagazine is een hondenbaan .
Vandaag moesten we produceren, van half 2 tot half 7 keihard bezig geweest, compleet met pizza en bier in de klas terwijl 't geprint werd.
last.fm
pi_82255007
Ah, ik zit op dit moment ook op Engels te zwoegen. Vrijdag deadline, moet nog wel even doorwerken... Schoolmagazine kan stressen zijn ja, maar oh, de bevrediging als het klaar is! Ik deed vormgeving, samen met een klasgenoot tot een kwartier voor deadline zitten klooien met Indesign en toen snel naar de Reproshop gerend zodat het nog net voor de dag erop gedrukt kon worden. Toen we de tijdschriften in handen hadden voelde het een beetje alsof we een kind gebaard hadden En pizza en bier is wel goed voor de bonding, toch? Hebben jullie ze zelf geprint, of het ook door de Reproshop laten doen? Dat laatste was niet zo duur, en uiteindelijk betaald door school

Super goed, je nieuwsverslag cijfer! Waar ben je geweest? Verslaggeving had ik dit blok, met een 8,5 als eindcijfer hoorde ik vandaag. Ik moet antropologie en geschiedenis herkansen, sociologie en k&c als 'gewoon' tentamen. 40 studiepunten nu, met die van verslaggeving maar vast meegerekend. Is dus nog even hard doorwerken, maar de vakantie komt in zicht!
pi_82279849
Wie gaat er dadelijk ook naar Patrick Lodiers in het Auditorium? (SvJ)
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:02:55 #115
188728 Lyzio
why do we fall
pi_82337565
Ik ben zelf ook enorm aan het twijfelen om volgend jaar met journalistiek te beginnen. Ik ben aan de lerarenopleiding begonnen, maar dat kan me echt totaal niet bevallen. Journalistiek heb ik altijd interessant gevonden en misschien wil het toeval wel dat ik er aanleg voor heb. Toch een aantal vragen:

- Wat zijn de specifieke 'talenten' -if you wish- die een journalist moet hebben?
- In welke vakken verantwoordt zich dit op de opleiding?
- Hoe moet ik het plaatje 'stage' invullen? Waar zou ik bijvoorbeeld stage kunnen lopen?
- Wat is de grootste prioriteit op deze opleiding? Waar letten ze echt op?
- Hoe bevalt het jullie, en waarom?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_82338193
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:41 schreef febster het volgende:

[..]

Dit, maar tijdens open dagen vraag ik altijd als eerste of de toekomstige student regelmatig de krant leest en het journaal (etc) kijkt. Op welke manier maakt (wel iets, maar niet veel uit), maar als je in het begin al weinig met 'nieuws' hebt, dan krijg je het hier in Tilburg iig lastig.
Ook, hier in Zwolle wordt er wat minder mee gedaan. Je moet wel het nieuws meekrijgen, maar een vereiste is het in het eerste jaar nog niet. Wel wordt er soms verwacht dat je bijvoorbeeld elke week een onderwerp voor een verslag aanbrengt, bijvoorbeeld een evenement of staking oid waar je heen kan gaan. Daarvoor moet je het nieuws dus wel een beetje volgen.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Bedankt voor de reacties tot dusverre.

Gelukkig ben ik zeer geinteresseerd in het nieuws en volg ik dagelijks zoveel mogelijk actualiteitenrubrieken. Ik verdiep me ook graag in het nieuws, dus daar zal het niet aan liggen. Ben ook erg nieuwsgierig en kritisch aangelegd, lijken mij prima eigenschappen voor het vak journalist al zeg ik het zelf.

Samenwerken, stressbestendigheid, en schrijven lijkt mij ook niet zo'n probleem. Maar waar ik mij zorgen over maak is dat ik nogal verlegen ben aangelegd, en dat komt uiteraard niet van pas bij het uitoefenen van het vak journalist.

Dat is eigenlijk mijn grootste zorg. Daar valt natuurlijk aan te werken, en ik denk dat ik me er wel voor een groot deel overheen kan zetten dankzij mijn enthousiasme, maar aangezien ik van meerdere mensen in mijn omgeving hoor dat zij het niks voor mij vinden omdat ik niet genoeg zelfvertrouwen bezit of omdat ze mij te verlegen vinden, ben ik gaan twijfelen. Nu wil ik graag weten hoe zwaar deze competentie, of beter gezegd, het gebrek daaraan, gaat wegen tijdens een opleiding.

Ik ben er dus van overtuigd dat ik me er deels overheen kan zetten en dat ik ermee kan leren omgaan, maar ik wil me wel voldoende kunnen profileren tijdens de opleiding, dus krijg je tijd om daarin te groeien, wordt je daarmee geholpen?

Overigens is het niet zo dat ik niemand durf aan te spreken maar ik moet duidelijk nog wat zekerder overkomen en meer van mezelf durven laten zien. Aan de andere kant denk ik juist dat zo'n opleiding me daar juist bij zou kunnen helpen.
Dit had ik dus ook heel erg, maar je zet je er vanzelf over heen. Je moet wel, anders haal je het eerste jaar niet. Je kan natuurlijk wel alles verzinnen, maar da's juist niet de intentie van een journalist Komt vanzelf goed, als je maar bereid bent om dingen soms gewoon te doen.
Hier word je er niet echt heel erg mee geholpen, je hebt wel SLB gesprekken waarin ik ook wel heb aangegeven daar moeite mee te hebben. Er werd bij mij gezegd dat mensen het leuk vinden om over zichzelf te praten en dat helemaal niet naar of vervelend vinden.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:11:49 #117
188728 Lyzio
why do we fall
pi_82350759
Ik zou graag gaan studeren in Tilburg. Hoe verloopt de inschrijvingsprocedure? Ik zit nu zelf op het Fontys in Sittard, misschien dat er van daaruit iets te regelen is? Overigens moet ik dan ook een kamer vinden in Tilburg, heeft iemand hier ervaring mee? Ook heb ik natuurlijk een baantje nodig. Iemand die me hiermee kan helpen zou ik heel erg lief vinden
- james 'jimmy' dean
pi_82356030
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:11 schreef Lyzio het volgende:
Ik zou graag gaan studeren in Tilburg. Hoe verloopt de inschrijvingsprocedure? Ik zit nu zelf op het Fontys in Sittard, misschien dat er van daaruit iets te regelen is? Overigens moet ik dan ook een kamer vinden in Tilburg, heeft iemand hier ervaring mee? Ook heb ik natuurlijk een baantje nodig. Iemand die me hiermee kan helpen zou ik heel erg lief vinden
Als je je gewoon nu inschrijft, is er geen enkel probleem. Of de kans is 99,9% dat je aangenomen wordt. Kamers gaan het makkelijkste via Kamernet en Wonenbreburg, zoals in het andere topic ook gezegd werd. Voor de rest kan ik je aanraden mee op introductie van de FHJ te gaan, das altijd nuttig enzo.
pi_82356083
Eergisteren overigens eens op de SvJ geweest. Beetje rondgelopen en gepraat met wat mensen die onder andere het Bonusprogramma organiseren. Zag en hoorde in het uur dat ik daar was niet veel verschil met de Tilburgse variant. Moet wel toegeven dat de vele Apple's me wel deden kwijlen, zei hij typend vanaf een Macbook . Qua apparatuur is het allemaal wel iets beter, voor de rest maakt het geen mega verschil, volgens mij.
pi_82395923
Ha febster, ik heb je gezien. Ga nu maar raden wie ik ben
pi_82398796
Ja, doei. Dat kunnen er teveel zijn. PM maar .
pi_82413237
Hehe, het meisje dat opmerkte dat het bij ons weliswaar drukker is, maar dat communicatie er ook rondloopt.
  woensdag 9 juni 2010 @ 00:47:43 #123
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_82531678
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:02 schreef Lyzio het volgende:
- Wat zijn de specifieke 'talenten' -if you wish- die een journalist moet hebben?
Kunnen luisteren, kunnen schrijven, kunnen praten

- In welke vakken verantwoordt zich dit op de opleiding?
Interviewen, nieuwsberichten schrijven, verslaggeving, radio/televisie maken

- Hoe moet ik het plaatje 'stage' invullen? Waar zou ik bijvoorbeeld stage kunnen lopen?
Waar niet is een betere vraag

- Wat is de grootste prioriteit op deze opleiding? Waar letten ze echt op?
Als je foutloos kan schrijven zijn ze al blij zat

- Hoe bevalt het jullie, en waarom?
Het gaat wel, leuke mensen wel, maar ben toch blij als ik m'n diploma heb. Ow en ik kijk ook wel uit naar stage volgend jaar
My mama didn't raise no fool
  woensdag 9 juni 2010 @ 01:05:00 #124
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_82532106
quote:
Als je foutloos kan schrijven zijn ze al blij zat
.. foutloos kunt schrijven.. ?
Wie dit leest is gek
  woensdag 9 juni 2010 @ 01:19:53 #125
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_82532410
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 01:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

.. foutloos kunt schrijven.. ?
ja zegmaar zonder fouten
  woensdag 9 juni 2010 @ 01:42:30 #126
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_82532751
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 01:19 schreef La_Vita het volgende:

[..]

ja zegmaar zonder fouten
ja ja ... goed oefenen dan maar
Wie dit leest is gek
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:41:53 #127
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_82541330
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 01:42 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

ja ja ... goed oefenen dan maar
?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:50:29 #128
51794 Rahl
pi_83278839
Ik ben ook volgend jaar te vinden op de SVJ

52 punten, Journalistiek Schrijven nog herkansen.
last.fm
pi_83390795
Ik ook Met 55 punten en al vakantie sinds vorige week. Succes met JS! Herkansing mocht thuis toch? Maakt het een stuk makkelijker
pi_84139002
HU Journalistiek. Ik ben al voor het derde achtereenvolgende jaar ingelood via de decentrale selectie. (toets skip ik) .
Of ik nu gewoon geluk heb of dat er gewoon weinig mensen aanmelden. Kan niet zeggen dat ik een diploma inlever met alleen maar 8 en 9. Het balanceert meer rond de 7. Met een enkele 6. VWO

Misschien toch maar eens beginnen...
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:56:13 #131
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_84140108
ingelood

VWO

Journalisten
Wie dit leest is gek
pi_84201843
Zijn er toevallig nog mensen die dit jaar, net zoals ik, Journalistiek gaan studeren in Ede?
Meld je ff!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 00:49:59 #133
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_84382621
Alle nieuwe studenten wel naar de intro gaan he
pi_84629840
Voor de nieuwe eerstejaars in Utrecht: ik bied nog een aantal boeken (in goede staat) aan die je in het propedeusejaar nodig hebt. PM me maar als je interesse hebt.
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
pi_84688171
Zag dat de introductie in Ede verplicht was. Moeten ze wel ff mijn OV geldig maken he! :) anders wordt het een duur ritje, die 2 dagen....

Nog meer mensen die in Ede journalistiek gaan studeren?
  maandag 16 augustus 2010 @ 01:22:07 #136
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_85334161
Nog meer aankomende tilburgers hier?
Do androids dream of electric sheep?
pi_85431051
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 01:22 schreef RitseB het volgende:
Nog meer aankomende tilburgers hier?
Yo! Maandag dan ook mee op introkamp, gaat m'n 4e introkamp in 6 jaar worden :')
-webicon van 329Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen-
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 3 september 2010 @ 22:15:34 #138
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86042313
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je een goede journalist wilt worden ga je een bepaalde richting studeren en wordt je op je vakgebied journalist.
Scholen voor je joehoernalistiek zijn er voor verantwoordelijk dat de Pers in NL een bedroevend laag niveau heeft
Even een enorme kick.
Wat PietVerdriet zegt over opleidingen journalistiek hoor ik wel vaker.
Waar komt dit vandaan? Ik heb ook wel gehoord dat op de arbeidsmarkt het eerder gewaardeerd wordt als je een opleiding in 't een of 't ander hebt (bijv. Nederlands) en je als minor iets van journalistiek hebt gedaan.

Is dit nou eigenlijk ook zo? Waar komt dit vandaan? Puur nieuwsgierigheid eigenlijk.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 6 september 2010 @ 01:13:27 #139
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_86113881
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:15 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Even een enorme kick.
Wat PietVerdriet zegt over opleidingen journalistiek hoor ik wel vaker.
Waar komt dit vandaan? Ik heb ook wel gehoord dat op de arbeidsmarkt het eerder gewaardeerd wordt als je een opleiding in 't een of 't ander hebt (bijv. Nederlands) en je als minor iets van journalistiek hebt gedaan.

Is dit nou eigenlijk ook zo? Waar komt dit vandaan? Puur nieuwsgierigheid eigenlijk.
Als je een leuke opleiding hebt, en daarnaast ook taalgevoelig bent en goed kunt schrijven heb je mi een voorsprong op journalisten die alleen een journalistieke opleiding hebben gedaan.
Op journalistieke opleidingen leer je van veel dingen een beetje, en natuurlijk gaat het dieper in op leren schrijven, ethiek etc dan slechts een journalistieke minor. Je bent meer een manusje van alles, dan een journalist met een specialisme.
Ik kan een leuk filmpje maken, een radioprogramma aan elkaar praten, een goed achtergrondverhaal of een sfeerverhaal schrijven. Maar ik kom niet aan de bak bij een vaktijdschrift. Ik zal ook niet uitgenodigd worden bij DWDD als ze iemand nodig hebben die alles weet over de politiek in Amerika.
(en daar slaap ik overigens geen nacht minder om hoor ;) )
pi_88132131
Naar aanleiding van een topic op GeenStijl kwam ik bij dit artikel: klik. Hoe staan reeds afgestudeerde journalistiekstudenten in dit topic hier tegenover? Kunnen die zich hier in vinden, of niet? Want het heeft me eerlijk gezegd wel aan het twijfelen gezet over of ik wel voor journalistiek aan het Windesheim moet kiezen na dit schooljaar.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 02:12:05 #141
321823 J4ckp0T
Perfectie in den beginne...
pi_88132152
Journalistiek is het afvoerputje van het HBO (naast Economie en alle 'combi' opleidingen) :') :') :')
Mactastisch!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:01:27 #142
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_88133656
quote:
Op maandag 6 september 2010 01:13 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Als je een leuke opleiding hebt, en daarnaast ook taalgevoelig bent en goed kunt schrijven heb je mi een voorsprong op journalisten die alleen een journalistieke opleiding hebben gedaan.
Op journalistieke opleidingen leer je van veel dingen een beetje, en natuurlijk gaat het dieper in op leren schrijven, ethiek etc dan slechts een journalistieke minor. Je bent meer een manusje van alles, dan een journalist met een specialisme.
Ik kan een leuk filmpje maken, een radioprogramma aan elkaar praten, een goed achtergrondverhaal of een sfeerverhaal schrijven. Maar ik kom niet aan de bak bij een vaktijdschrift. Ik zal ook niet uitgenodigd worden bij DWDD als ze iemand nodig hebben die alles weet over de politiek in Amerika.
(en daar slaap ik overigens geen nacht minder om hoor ;) )
Nog bedankt voor het antwoord!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_88143757
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 02:12 schreef J4ckp0T het volgende:
Journalistiek is het afvoerputje van het HBO (naast Economie en alle 'combi' opleidingen) :') :') :')
En waarom is dat, volgens jou?
pi_88197966
Is Journalistiek leuk op HBO-niveau?
  maandag 8 november 2010 @ 19:25:06 #145
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_88484027
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 02:10 schreef MetBas het volgende:
Naar aanleiding van een topic op GeenStijl kwam ik bij dit artikel: klik. Hoe staan reeds afgestudeerde journalistiekstudenten in dit topic hier tegenover? Kunnen die zich hier in vinden, of niet? Want het heeft me eerlijk gezegd wel aan het twijfelen gezet over of ik wel voor journalistiek aan het Windesheim moet kiezen na dit schooljaar.
Het krijgen van een vaste baan zit er eigenlijk gewoon niet bij. Maar als jij denkt dat journalistiek je roeping is, dan moet je je zeker inschrijven :Y
pi_89224376
Ik wil ook Journalistiek gaan doen als ik klaar ben met Havo5. Kan ik me al ergens aanmelden voor de toets en zo?
pi_89224571
Journalistiek veronderstelt ook dat je zelf onderzoek doet, dus begin daar eens mee.
-webicon van 329Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen-
pi_89227653
noshitsherlock. Heb ik al gedaan maar kon niets vinden, dat toch een tijdje geleden gelezen te hebben dat het ergens in november begint. Achja ik ga wel naar de decaan.
pi_89250714
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:39 schreef EdNoolk het volgende:
noshitsherlock. Heb ik al gedaan maar kon niets vinden, dat toch een tijdje geleden gelezen te hebben dat het ergens in november begint. Achja ik ga wel naar de decaan.
Praktisch alle opleidingen beginnen in september, dus deze ook. Inschrijven voor 15 mei i.v.m. loting, die toets voor Utrecht is ergens in april (correct me if i'm wrong). Kan mij niet voorstellen dat die informatie niet op internet staat.
pi_89261349
Iemand die hier de minor Journalistiek bij de RUG gedaan heeft? Ik denk erover om het volgend jaar te gaan volgen in de vrij ruimte van mijn studie Internationale Betrekkingen. Zo ja, doe je nu ook de master of is het alleen bij de minor gebleven?
  maandag 6 december 2010 @ 13:43:51 #151
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_89584865
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 02:10 schreef MetBas het volgende:
Ik wil hier toch wel even op reageren. Ik heb de opleiding afgerond, maar ik had in de laatste twee jaar niet de illusie dat ik bij een krant/tijdschrift kon werken. Ik heb liever vastigheid. Freelancen is niks voor mij. Ik ben me daarom gaan richten op redactiewerk voor websites etc. Ook daar ligt het werk niet voor het oprapen, maar je krijgt tenminste een contract.

Ik hoorde laatst dat de opleiding journalistiek al op de schop is. Je wordt in Zwolle nu meer opgeleid als communicatiemedewerker. Journalistiek is daar een onderdeel van. Dat lijkt me een goede ontwikkeling, omdat de meeste studenten in een dergelijke functie terechtkomen. Aan de andere kant zijn er ook nog de reguliere media/communciatieopleidingen. Dan wordt de opleiding overbodig.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_89626054
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:43 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Ik wil hier toch wel even op reageren. Ik heb de opleiding afgerond, maar ik had in de laatste twee jaar niet de illusie dat ik bij een krant/tijdschrift kon werken. Ik heb liever vastigheid. Freelancen is niks voor mij. Ik ben me daarom gaan richten op redactiewerk voor websites etc. Ook daar ligt het werk niet voor het oprapen, maar je krijgt tenminste een contract.

Ik hoorde laatst dat de opleiding journalistiek al op de schop is. Je wordt in Zwolle nu meer opgeleid als communicatiemedewerker. Journalistiek is daar een onderdeel van. Dat lijkt me een goede ontwikkeling, omdat de meeste studenten in een dergelijke functie terechtkomen. Aan de andere kant zijn er ook nog de reguliere media/communciatieopleidingen. Dan wordt de opleiding overbodig.
Er is nog maar één richting die Bachelor of Journalism geeft, namelijk Crossmediale journalistiek. De richtingen Verhalen (goede teksten kunnen schrijven, scenario's maar ook reclameteksten) of Mediaproductie (produceren, bedenken, maken, filmen, monteren etc) geven Bachelor of Communication. Met Verhalen of MP ben je ook totaal niet meer met nieuws bezig.
Jammer? Ik vind van niet. Ik doe graag iets met media en heb weinig met nieuws. Ja leuk hoor, maar niet om er een hele dag mee bezig te zijn. Maar vind maar eens een media-opleiding die voldoet aan jouw eisen; die is er verder niet. Je komt toch weer bij Journalistiek uit. Mensen die wel wat met nieuws hebben, kunnen CMJ doen, zo komen ze toch nog aan hun trekken ;)
  woensdag 22 december 2010 @ 18:35:55 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90299801
Is deze al langs geweest?

http://www.volkskrant.nl/(...)-journalistiek.dhtml

Diploma's cadeau gekregen?

Zoals ik eerder zei, en ik haal mijn eigen woorden aan, wil je een goed journalist worden, ga een bepaalde richting studeren en doe daarna een post doc journalistiek. (Dus universitaire studie Politicologie om dan politiek verslaggever te worden)
Helaas kiezen journalisten zelden voor deze route en dat verklaard IMHO het trieste hap snap niveau van de journalistiek in Nederland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90990511
Hier nog een journalistiekstudent.
Ik zit in het eerstejaar van journalistiek op het CHE en had altijd de illusie 'Schrijven en beleven' voor me, maar nu ik eenmaal op de opleiding zit ben ik wel met de neus op de feiten gedrukt en ben ik mezelf ook tegengekomen. Wat mij mij het meeste aansprak is de geschreven perskant en laat dat nou net allemaal gaan verdwijnen. Ik zie mijn toekomst niet als communicatiemedewerker o.d. of alles wat maar met media te maken heeft. Het hele gebeuren van journalistiek is te onzeker voor me. De baan zelf sowieso al met de deadlines, het updaten van het nieuws, de constante stress en onregelmatigheid en ook het idee dat je toekomst er ook niet al te best bij ligt. Ik denk dat journalistiek meer is voor de types die hun passie nastreven maar niet voor de mensen die het kiezen 'omdat dat hun het leukste leek'. Zo dacht ik ook.
Ga er nu mee kappen, ga traject EH doen om te weten wat ik wil en ga iets realistisch doen.
pi_90990595
Éen tip wel. Als je kies voor journalistiek, kies voor Ede. De kwaliteit is namelijk wel echt goed.
pi_90991732
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:41 schreef ArianneC het volgende:
Éen tip wel. Als je kies voor journalistiek, kies voor Ede. De kwaliteit is namelijk wel echt goed.
Want jij hebt de opleidingen in alle steden gevolgd? Ede staat wel het beste aangeschreven, maar dat wil niet zeggen dat Tilburg, Utrecht of Zwolle geen goede kwaliteit is.
Ik zit in Zwolle en bevalt mij zeker wel. Ook omdat ik hier wel kan kiezen voor Mediaproductie. Dat wordt niet aangeboden in Ede. Die afstudeerrichtingen daar lijken mij beide niks.
pi_90993548
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:02 schreef Lizan het volgende:

[..]

Want jij hebt de opleidingen in alle steden gevolgd? Ede staat wel het beste aangeschreven, maar dat wil niet zeggen dat Tilburg, Utrecht of Zwolle geen goede kwaliteit is.
Ik zit in Zwolle en bevalt mij zeker wel. Ook omdat ik hier wel kan kiezen voor Mediaproductie. Dat wordt niet aangeboden in Ede. Die afstudeerrichtingen daar lijken mij beide niks.
Haha nee dat niet. Maar Ede is meer kleinschaliger en daardoor ook persoonlijker. Ik vind persoonlijk ook dan dat je je dan beter kunt ontwikkelen. Ook qua hoeveelheid apparatuur in verhouding tot leerlingen is het in Ede beter.
Maar, ik wil geen promotiepraatje houden of zo, voor afstudeerrichtingen heb je wel andere opties natuurlijk. Geschreven pers met radio en tv. Zelf is mij de school in ieder geval goed bevallen. Ik ga volgend jaar daar waarschijnlijk een andere opleiding doen.
pi_91241184
Is er ergens een lijst met scholen die deze opleiding aanbieden?
pi_91242602
Anders gesteld: welke (hoge)school ligt het kortst bij Sittard in de buurt?
pi_91255942
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:57 schreef Ulyry het volgende:
Is er ergens een lijst met scholen die deze opleiding aanbieden?
Wikipedia:
In Nederland kan men een hbo-studie journalistiek volgen in Rotterdam, Zwolle, Tilburg, Utrecht, Ede of Amsterdam. In Amsterdam heet de opleiding Nieuws en Media. Hoewel bij het merendeel een studieduur geldt van vier jaar, kunnen studenten aan de Rotterdamse, Edese, Utrechtse en Zwolse hbo-opleidingen journalistiek in drie jaar afstuderen door de 'versnelde route' te kiezen.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:19 schreef Ulyry het volgende:
Anders gesteld: welke (hoge)school ligt het kortst bij Sittard in de buurt?
Van Sittard naar:

Ede: weg 162 km, trein 3 uur 16 min.
Rotterdam: weg 186 km, trein 3 uur 12 min.
Tilburg: weg 111 km, 2 uur 14 min.
Utrecht: weg 166 km, trein 2 uur, 8 min.
Zwolle: 220 km, trein 3 uur 50 min.
Amsterdam: weg 200 km, trein 2 uur 49min.

Stukje research-journalistiek...
Wie dit leest is gek
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:38:07 #161
188728 Lyzio
why do we fall
pi_91294130
Deze opleiding is niet thuis te volgen hè? Via LOI of iets dergelijks? Ben wel dit tegengekomen: http://www.loi.nl/cursuss(...)euwe_media/index.htm
- james 'jimmy' dean
pi_91480786
Ik heb twee jaar journalistiek gestudeerd in Tilburg. Na twee jaar werd ik er afgekicked omdat ik niet aan alle eisen voldeed. Terwijl ik het eerste jaar wel gewoon over was. Ik ben nu met een andere studie begonnen, ook aan de Fontys. Die opleiding staat redelijk goed aangeschreven, maar als ik het vergelijk met journalistiek dan doe ik een dansje *O*. Ik kwijl gewoon bij de goede organisatie, terwijl klasgenoten het maar niks vinden. Zegt dit genoeg? Ook al was journalistiek iets wat ik echt leuk vind, ben ik heel blij dat ik er weg ben. Ik ben veel gelukkiger met wat ik nu doe. Al blijven mijn journalistenhandjes toch vaak jeuken bij gebeurtenissen.

Mochten er mensen toch veel interesse hebben om naar Tilburg te gaan en meer informatie willen, PM me dan. Ik kan je wel wat vertellen en ik zal proberen objectief te blijven, maar ik ben toch wel kritisch (journalistiek he ;) )..
pi_91482535
Dus Tilburg is kut omdat jij niet geschikt bleek?
Ja doei.
pi_91482830
Nee. Dat heeft er niks mee te maken. Zo wel heel triest zijn ;).
pi_91498464
Natuurlijk Vivian... :')
pi_91504137
Jouw mening tegen de mijne, maar ik weet dat er genoeg mensen daar nog mijn mening delen..
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:55:44 #167
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_91505594

Vet moeluk man, dat journalistiek. :')
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:03:06 #168
51794 Rahl
pi_91508156
't Zou je echt verbazen hoeveel mensen dat nog fout hebben :D.
last.fm
pi_91519821
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:55 schreef Svyatagor het volgende:
[ afbeelding ]

Vet moeluk man, dat journalistiek. :')
Dat zal wel de toets van vorig jaar zijn? Toen wist ik dat niet, sorry.

OT: Ik ga me ook even aanmelden voor die selectietoets, gaat wel lukken.
pi_92440119
Ach, het gaat er gewoon om dat je je onderscheidt van de rest. Ook in het derde jaar lopen nog genoeg huppelkutten rond die nooit wat zullen bereiken. Alleen jammer dat sommigen het zelf niet doorhebben.
pi_92462729
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:51 schreef jens007 het volgende:
Ach, het gaat er gewoon om dat je je onderscheidt van de rest. Ook in het derde jaar lopen nog genoeg huppelkutten rond die nooit wat zullen bereiken. Alleen jammer dat sommigen het zelf niet doorhebben.
Het klopt wat jij zei in het door mij gemaakte topic 'Meer info over journalistiek graag'. Waarin je meldde dat er al genoeg tijdschriftstudentjes zijn en dat je journalistiek moet kiezen als je het al van kleins af aan interessant en leuk vind. Maar iemand die ergens over droomt of het al van kleins af aan wil, kan alsnog minder onderscheidend zijn dan iemand die nu pas weet dat journalistiek hem/haar leuk lijkt.

Ik vind dat ik redelijk goed kan schrijven en mijn Nederlands docente raadde me aan om naar journalistiek te gaan kijken nadat we meerdere schrijfopdrachten hebben moeten maken. Dus ik zal niet zo'n tijdschriftstudentje zijn, ik droom misschien niet mijn hele leven al van journalistiek maar dat zegt niet dat er al genoeg 'figuren' zijn zoals ik! Ik kies journalistiek namelijk niet, zoals velen wel doen, omdat ik niet weet waar m'n interesses liggen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 21:00:07 #172
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_92563036
Ik ben van plan me aan te melden voor Journalistiek in Tilburg, bij Fontys. Eigenlijk gekozen voor Tilburg omdat de stad (013, bijvoorbeeld) me meer aanspreekt dan Utrecht.
Doe ik daar, vanuit jullie oogpunt, goed aan?

En sorry Vivstick, maar ik wil het een beetje van beide kanten horen. Niet alleen negatieve dingen. ;)
pi_92575317
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ben van plan me aan te melden voor Journalistiek in Tilburg, bij Fontys. Eigenlijk gekozen voor Tilburg omdat de stad (013, bijvoorbeeld) me meer aanspreekt dan Utrecht.
Doe ik daar, vanuit jullie oogpunt, goed aan?

En sorry Vivstick, maar ik wil het een beetje van beide kanten horen. Niet alleen negatieve dingen. ;)
http://www.kiesjestudie.nl/studie599-Journalistiek.html

Oordeel zelf, zeker in vergelijking met de andere hogescholen. ;)
  donderdag 10 februari 2011 @ 08:53:42 #174
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_92579277
Hmm, niet best. Rotterdam valt sowieso af, mijn vertrouwen in InHolland is niet echt groot te noemen. En Ede.. ik weet het niet. Niet echt een stad waar ik gelukkig student kan worden lijkt me.
Ik denk toch dat ik maar bij Tilburg blijf. In ieder geval bedankt voor de tip.
pi_92586521
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 08:53 schreef Darkestrah het volgende:
Hmm, niet best. Rotterdam valt sowieso af, mijn vertrouwen in InHolland is niet echt groot te noemen. En Ede.. ik weet het niet. Niet echt een stad waar ik gelukkig student kan worden lijkt me.
Ik denk toch dat ik maar bij Tilburg blijf. In ieder geval bedankt voor de tip.
Zwolle dan? Ede is voor velen te grefo, Zwolle is daarentegen een erg fijne stad en Windesheim is over het algemeen ook een goede school. Als je niet wilt leren vanuit een Christelijke grondslag dan is Windesheim te Zwolle de beste keus.
  maandag 21 februari 2011 @ 22:24:46 #176
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_93127678
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:04 schreef Moffol het volgende:

[..]
Ik vind dat ik redelijk goed kan schrijven en mijn Nederlands docente raadde me aan om naar journalistiek te gaan kijken nadat we meerdere schrijfopdrachten hebben moeten maken. Dus ik zal niet zo'n tijdschriftstudentje zijn, ik droom misschien niet mijn hele leven al van journalistiek maar dat zegt niet dat er al genoeg 'figuren' zijn zoals ik! Ik kies journalistiek namelijk niet, zoals velen wel doen, omdat ik niet weet waar m'n interesses liggen.
Denk er goed over na. Het is absoluut niet zo dat alle tijdschriften in de rij staan als je afgestudeerd bent. Je bent dan een van de zoveel. Daar denk je nu nog niet over na. Je staat aan het begin van je studie. Ik was net zo namelijk. Maar het is keihard werken en heel veel geluk hebben. En je moet heel veel verhalen schrijven over saaie onderwerpen schrijven voordat je schrijft over de dingen die jij interessant vindt. Tegenwoordig raad ik iedereen af om journalistiek te studeren. Doe een wetenschappelijke studie en doe journalistiek als bijvak. Na vier jaar heb je dan al een flinke voorsprong op alle mensen die journalistiek gedaan hebben.

Ik kom af en toe nog in Zwolle en ik hoor elke keer dezelfde verhalen. Iedereen zit te kloten. Los contractje hier, contract niet verlengd daar, mensen die iets in de communicatie doen, mensen die voor zichtzelf begonnen zijn. Maar (bijna) niemand heeft vastigheid.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_94245970
Is er iemand hier die de decentrale selectietoets gaan doen op 2 april? Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen zich op deze toets voorbereiden. :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:29:07 #178
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94248368
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:23 schreef Ezell het volgende:
Is er iemand hier die de decentrale selectietoets gaan doen op 2 april? Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen zich op deze toets voorbereiden. :)
Iets meer informatie misschien?

Ik zit nu op de website van Fontys Tilburg te kijken, daar staat dat ik met mijn Havo gewoon toelaatbaar ben voor de opleiding. Word ik dan uitgeloot? Ik heb het liever meer zelf in de hand met bijvoorbeeld zo'n toets... :{
pi_94254419
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:29 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Iets meer informatie misschien?

Ik zit nu op de website van Fontys Tilburg te kijken, daar staat dat ik met mijn Havo gewoon toelaatbaar ben voor de opleiding. Word ik dan uitgeloot? Ik heb het liever meer zelf in de hand met bijvoorbeeld zo'n toets... :{
De informatie die jij hebt gevonden klopt hoor. Alleen Utrecht heeft een toelatingstoets en loting vanwege de vele aanmeldingen. Op de andere scholen dus niet, want daar hebben ze genoeg plek. Ik weet niet of je naar Utrecht wilt of niet, maar je kan je niet meer inschrijven voor de toelatingstoets. Je moest je voor 2 maart aanmelden voor de toets.
pi_94258759
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:19 schreef Ezell het volgende:

[..]

De informatie die jij hebt gevonden klopt hoor. Alleen Utrecht heeft een toelatingstoets en loting vanwege de vele aanmeldingen. Op de andere scholen dus niet, want daar hebben ze genoeg plek. Ik weet niet of je naar Utrecht wilt of niet, maar je kan je niet meer inschrijven voor de toelatingstoets. Je moest je voor 2 maart aanmelden voor de toets.
Heh getsie, ik wil graag naar Utrecht, ik heb alleen nog nooit van die toets gehoord. Nu zal ik uitgeloot moeten worden. Wish me luck!

Maar jij bent ook van plan om naar Utrecht te gaan, Ezell?
pi_94258961
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:15 schreef Moffol het volgende:

[..]
Heh getsie, ik wil graag naar Utrecht, ik heb alleen nog nooit van die toets gehoord. Nu zal ik uitgeloot moeten worden. Wish me luck!

Maar jij bent ook van plan om naar Utrecht te gaan, Ezell?
Balen, maar gelukkig zijn er nog twee andere manieren om toe te worden gelaten. En ja, ik ben van plan om naar Utrecht te gaan. :)
pi_94259378
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:18 schreef Ezell het volgende:

[..]

Balen, maar gelukkig zijn er nog twee andere manieren om toe te worden gelaten. En ja, ik ben van plan om naar Utrecht te gaan. :)
Wat zijn de twee andere manieren dan? Uitgeloot worden en....?
pi_94259573
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:24 schreef Moffol het volgende:

[..]

Wat zijn de twee andere manieren dan? Uitgeloot worden en....?
+ gemiddeld een 8 staan op je diploma.
pi_94259738
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:26 schreef Ezell het volgende:

[..]

+ gemiddeld een 8 staan op je diploma.
Oh yes, dan ben ik binnen! Hoewel, wiskunde werkt niet echt mee. Voor de andere vakken sta ik wel achten en één negen!
pi_94259991
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:28 schreef Moffol het volgende:

[..]

Oh yes, dan ben ik binnen!
Goed gedaan! Ik ben jaloers. :@
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:38:06 #186
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94260443
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 21:28 schreef Moffol het volgende:

[..]

Oh yes, dan ben ik binnen! Hoewel, wiskunde werkt niet echt mee. Voor de andere vakken sta ik wel achten en één negen!
Knap hoor!
Ergens baal ik er wel van, dat er geen toets gemaakt hoeft te worden. Ik denk dat ik daar toch wel een redelijke kans gemaakt mee zou hebben..
pi_94260815
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:38 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Knap hoor!
Ergens baal ik er wel van, dat er geen toets gemaakt hoeft te worden. Ik denk dat ik daar toch wel een redelijke kans gemaakt mee zou hebben..
Op het Fontys word je automatisch toegelaten. Dat is toch alleen maar goed? :)

@Moffel: Sta je onvoldoende voor wiskunde?
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:54:21 #188
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_94261826
Fontys wordt je bijna automagisch aangenomen. Je moet wel met de aangeboden vrijheid om kunnen gaan.
Do androids dream of electric sheep?
pi_94263711
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:42 schreef Ezell het volgende:

[..]

Op het Fontys word je automatisch toegelaten. Dat is toch alleen maar goed? :)

@Moffel: Sta je onvoldoende voor wiskunde?
Ik sta een 5.7, maar dan zul je net zien dat m'n gemiddelde diploma cijfer dan net een 7.4 is.
Ik had deze week SE-week en ik moet zeggen dat wiskunde een piece of cake was, hopelijk zie ik dat terug in m'n cijfer.....
pi_94265325
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:16 schreef Moffol het volgende:

[..]

Ik sta een 5.7, maar dan zul je net zien dat m'n gemiddelde diploma cijfer dan net een 7.4 is.
Ik had deze week SE-week en ik moet zeggen dat wiskunde een piece of cake was, hopelijk zie ik dat terug in m'n cijfer.....
Als je voor de andere vakken een acht blijft staan, maakt een 6 niet echt veel uit. Volgens mij gaat het om de gemiddelde van al je cijfers bij elkaar, maar dat weet ik niet zeker..
pi_94265509
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:37 schreef Ezell het volgende:

[..]

Als je voor de andere vakken een acht blijft staan, maakt een 6 niet echt veel uit. Volgens mij gaat het om de gemiddelde van al je cijfers bij elkaar, maar dat weet ik niet zeker..
Ja, het gaat inderdaad om het gemiddelde van alle cijfers bij elkaar. Maar ik sta ook veel 7.5en en 7.6en en ik zie nu net dat ik ook een 7.4 en een 7.3 sta. Hmmm, maar hopelijk ligt het gemiddelde van alle cijfers, na het eindexamen, op een 7.7 of zo.
pi_94266505
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:39 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ja, het gaat inderdaad om het gemiddelde van alle cijfers bij elkaar. Maar ik sta ook veel 7.5en en 7.6en en ik zie nu net dat ik ook een 7.4 en een 7.3 sta. Hmmm, maar hopelijk ligt het gemiddelde van alle cijfers, na het eindexamen, op een 7.7 of zo.
Volgens mij heb ik je aangestoken met het acht-virus.. :P Die zevens kunnen nog achten worden. Dat gaat waarschijnlijk bij mij niet meer lukken, maar ik ga het gewoon proberen. :Y
pi_94267948
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:51 schreef Ezell het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik je aangestoken met het acht-virus.. :P Die zevens kunnen nog achten worden. Dat gaat waarschijnlijk bij mij niet meer lukken, maar ik ga het gewoon proberen. :Y
Jup, hard werken! Ik heb morgenvroeg een Nederlands examen (literatuurgeschiedenis), ik heb er nog niets aan gedaan. M'n werkhouding wordt steeds slechter naarmate het jaar vordert....
pi_94268537
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:11 schreef Moffol het volgende:
[..]
Jup, hard werken! Ik heb morgenvroeg een Nederlands examen (literatuurgeschiedenis), ik heb er nog niets aan gedaan. M'n werkhouding wordt steeds slechter naarmate het jaar vordert....
Veel succes morgen. Enne.. misschien kan je je werkhouding verbeteren door druk te creëren. Bij mij helpt het in ieder geval. :)
pi_94328357
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:19 schreef Ezell het volgende:

[..]

Veel succes morgen. Enne.. misschien kan je je werkhouding verbeteren door druk te creëren. Bij mij helpt het in ieder geval. :)
Uiteindelijk is het nog best goed gegaan! Druk creëren is wel handig, maar misschien dat ik gewoon maar eens wat eerder ga beginnen met leren......
pi_94332712
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 11:41 schreef Moffol het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het nog best goed gegaan! Druk creëren is wel handig, maar misschien dat ik gewoon maar eens wat eerder ga beginnen met leren......
^O^

Is er echt niemand die decentrale selectietoets gaat maken? Ik ben nog steeds benieuwd daar hoe andere mensen zich op die toets voorbereiden. Ik weet alleen dat een meisje op mijn school, die de toets ook gaat maken, kranten leest.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 17:06:45 #197
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94338296
Vandaag open dag gehad in Tilburg, ik denk dat dit hem gaat worden. Sowieso had ik al een voorkeur voor de stad..
pi_94341021
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:06 schreef Darkestrah het volgende:
Vandaag open dag gehad in Tilburg, ik denk dat dit hem gaat worden. Sowieso had ik al een voorkeur voor de stad..
Moet je bij de hogeschool in Tilburg ook uitgeloot worden?
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:37:52 #199
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94341668
Ja, maar het is vrijwel zeker dat je aangenomen wordt.
pi_94342346
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:06 schreef Darkestrah het volgende:
Zou je misschien wat over de school kunnen vertellen? Ik heb me daar niet echt in verdiept vanwege de grote afstand. HU is voor mij al minimaal anderhalf uur reizen.. Moet je nagaan hoe lang het zou duren om in Tilburg te komen.. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Ezell op 19-03-2011 19:23:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')