Ik wil hier toch wel even op reageren. Ik heb de opleiding afgerond, maar ik had in de laatste twee jaar niet de illusie dat ik bij een krant/tijdschrift kon werken. Ik heb liever vastigheid. Freelancen is niks voor mij. Ik ben me daarom gaan richten op redactiewerk voor websites etc. Ook daar ligt het werk niet voor het oprapen, maar je krijgt tenminste een contract.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 02:10 schreef MetBas het volgende:
Naar aanleiding van een topic op GeenStijl kwam ik bij dit artikel: klik. Hoe staan reeds afgestudeerde journalistiekstudenten in dit topic hier tegenover? Kunnen die zich hier in vinden, of niet? Want het heeft me eerlijk gezegd wel aan het twijfelen gezet over of ik wel voor journalistiek aan het Windesheim moet kiezen na dit schooljaar.
Er is nog maar één richting die Bachelor of Journalism geeft, namelijk Crossmediale journalistiek. De richtingen Verhalen (goede teksten kunnen schrijven, scenario's maar ook reclameteksten) of Mediaproductie (produceren, bedenken, maken, filmen, monteren etc) geven Bachelor of Communication. Met Verhalen of MP ben je ook totaal niet meer met nieuws bezig.quote:Op maandag 6 december 2010 13:43 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik wil hier toch wel even op reageren. Ik heb de opleiding afgerond, maar ik had in de laatste twee jaar niet de illusie dat ik bij een krant/tijdschrift kon werken. Ik heb liever vastigheid. Freelancen is niks voor mij. Ik ben me daarom gaan richten op redactiewerk voor websites etc. Ook daar ligt het werk niet voor het oprapen, maar je krijgt tenminste een contract.
Ik hoorde laatst dat de opleiding journalistiek al op de schop is. Je wordt in Zwolle nu meer opgeleid als communicatiemedewerker. Journalistiek is daar een onderdeel van. Dat lijkt me een goede ontwikkeling, omdat de meeste studenten in een dergelijke functie terechtkomen. Aan de andere kant zijn er ook nog de reguliere media/communciatieopleidingen. Dan wordt de opleiding overbodig.
Want jij hebt de opleidingen in alle steden gevolgd? Ede staat wel het beste aangeschreven, maar dat wil niet zeggen dat Tilburg, Utrecht of Zwolle geen goede kwaliteit is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:41 schreef ArianneC het volgende:
Éen tip wel. Als je kies voor journalistiek, kies voor Ede. De kwaliteit is namelijk wel echt goed.
Haha nee dat niet. Maar Ede is meer kleinschaliger en daardoor ook persoonlijker. Ik vind persoonlijk ook dan dat je je dan beter kunt ontwikkelen. Ook qua hoeveelheid apparatuur in verhouding tot leerlingen is het in Ede beter.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:02 schreef Lizan het volgende:
[..]
Want jij hebt de opleidingen in alle steden gevolgd? Ede staat wel het beste aangeschreven, maar dat wil niet zeggen dat Tilburg, Utrecht of Zwolle geen goede kwaliteit is.
Ik zit in Zwolle en bevalt mij zeker wel. Ook omdat ik hier wel kan kiezen voor Mediaproductie. Dat wordt niet aangeboden in Ede. Die afstudeerrichtingen daar lijken mij beide niks.
Wikipedia:quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:57 schreef Ulyry het volgende:
Is er ergens een lijst met scholen die deze opleiding aanbieden?
Van Sittard naar:quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:19 schreef Ulyry het volgende:
Anders gesteld: welke (hoge)school ligt het kortst bij Sittard in de buurt?
Dat zal wel de toets van vorig jaar zijn? Toen wist ik dat niet, sorry.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:55 schreef Svyatagor het volgende:
[ afbeelding ]
Vet moeluk man, dat journalistiek.
Het klopt wat jij zei in het door mij gemaakte topic 'Meer info over journalistiek graag'. Waarin je meldde dat er al genoeg tijdschriftstudentjes zijn en dat je journalistiek moet kiezen als je het al van kleins af aan interessant en leuk vind. Maar iemand die ergens over droomt of het al van kleins af aan wil, kan alsnog minder onderscheidend zijn dan iemand die nu pas weet dat journalistiek hem/haar leuk lijkt.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:51 schreef jens007 het volgende:
Ach, het gaat er gewoon om dat je je onderscheidt van de rest. Ook in het derde jaar lopen nog genoeg huppelkutten rond die nooit wat zullen bereiken. Alleen jammer dat sommigen het zelf niet doorhebben.
http://www.kiesjestudie.nl/studie599-Journalistiek.htmlquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ben van plan me aan te melden voor Journalistiek in Tilburg, bij Fontys. Eigenlijk gekozen voor Tilburg omdat de stad (013, bijvoorbeeld) me meer aanspreekt dan Utrecht.
Doe ik daar, vanuit jullie oogpunt, goed aan?
En sorry Vivstick, maar ik wil het een beetje van beide kanten horen. Niet alleen negatieve dingen.
Zwolle dan? Ede is voor velen te grefo, Zwolle is daarentegen een erg fijne stad en Windesheim is over het algemeen ook een goede school. Als je niet wilt leren vanuit een Christelijke grondslag dan is Windesheim te Zwolle de beste keus.quote:Op donderdag 10 februari 2011 08:53 schreef Darkestrah het volgende:
Hmm, niet best. Rotterdam valt sowieso af, mijn vertrouwen in InHolland is niet echt groot te noemen. En Ede.. ik weet het niet. Niet echt een stad waar ik gelukkig student kan worden lijkt me.
Ik denk toch dat ik maar bij Tilburg blijf. In ieder geval bedankt voor de tip.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |