abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 februari 2011 @ 22:24:46 #176
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_93127678
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:04 schreef Moffol het volgende:

[..]
Ik vind dat ik redelijk goed kan schrijven en mijn Nederlands docente raadde me aan om naar journalistiek te gaan kijken nadat we meerdere schrijfopdrachten hebben moeten maken. Dus ik zal niet zo'n tijdschriftstudentje zijn, ik droom misschien niet mijn hele leven al van journalistiek maar dat zegt niet dat er al genoeg 'figuren' zijn zoals ik! Ik kies journalistiek namelijk niet, zoals velen wel doen, omdat ik niet weet waar m'n interesses liggen.
Denk er goed over na. Het is absoluut niet zo dat alle tijdschriften in de rij staan als je afgestudeerd bent. Je bent dan een van de zoveel. Daar denk je nu nog niet over na. Je staat aan het begin van je studie. Ik was net zo namelijk. Maar het is keihard werken en heel veel geluk hebben. En je moet heel veel verhalen schrijven over saaie onderwerpen schrijven voordat je schrijft over de dingen die jij interessant vindt. Tegenwoordig raad ik iedereen af om journalistiek te studeren. Doe een wetenschappelijke studie en doe journalistiek als bijvak. Na vier jaar heb je dan al een flinke voorsprong op alle mensen die journalistiek gedaan hebben.

Ik kom af en toe nog in Zwolle en ik hoor elke keer dezelfde verhalen. Iedereen zit te kloten. Los contractje hier, contract niet verlengd daar, mensen die iets in de communicatie doen, mensen die voor zichtzelf begonnen zijn. Maar (bijna) niemand heeft vastigheid.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_94245970
Is er iemand hier die de decentrale selectietoets gaan doen op 2 april? Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen zich op deze toets voorbereiden. :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:29:07 #178
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94248368
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:23 schreef Ezell het volgende:
Is er iemand hier die de decentrale selectietoets gaan doen op 2 april? Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen zich op deze toets voorbereiden. :)
Iets meer informatie misschien?

Ik zit nu op de website van Fontys Tilburg te kijken, daar staat dat ik met mijn Havo gewoon toelaatbaar ben voor de opleiding. Word ik dan uitgeloot? Ik heb het liever meer zelf in de hand met bijvoorbeeld zo'n toets... :{
pi_94254419
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:29 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Iets meer informatie misschien?

Ik zit nu op de website van Fontys Tilburg te kijken, daar staat dat ik met mijn Havo gewoon toelaatbaar ben voor de opleiding. Word ik dan uitgeloot? Ik heb het liever meer zelf in de hand met bijvoorbeeld zo'n toets... :{
De informatie die jij hebt gevonden klopt hoor. Alleen Utrecht heeft een toelatingstoets en loting vanwege de vele aanmeldingen. Op de andere scholen dus niet, want daar hebben ze genoeg plek. Ik weet niet of je naar Utrecht wilt of niet, maar je kan je niet meer inschrijven voor de toelatingstoets. Je moest je voor 2 maart aanmelden voor de toets.
pi_94258759
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:19 schreef Ezell het volgende:

[..]

De informatie die jij hebt gevonden klopt hoor. Alleen Utrecht heeft een toelatingstoets en loting vanwege de vele aanmeldingen. Op de andere scholen dus niet, want daar hebben ze genoeg plek. Ik weet niet of je naar Utrecht wilt of niet, maar je kan je niet meer inschrijven voor de toelatingstoets. Je moest je voor 2 maart aanmelden voor de toets.
Heh getsie, ik wil graag naar Utrecht, ik heb alleen nog nooit van die toets gehoord. Nu zal ik uitgeloot moeten worden. Wish me luck!

Maar jij bent ook van plan om naar Utrecht te gaan, Ezell?
pi_94258961
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:15 schreef Moffol het volgende:

[..]
Heh getsie, ik wil graag naar Utrecht, ik heb alleen nog nooit van die toets gehoord. Nu zal ik uitgeloot moeten worden. Wish me luck!

Maar jij bent ook van plan om naar Utrecht te gaan, Ezell?
Balen, maar gelukkig zijn er nog twee andere manieren om toe te worden gelaten. En ja, ik ben van plan om naar Utrecht te gaan. :)
pi_94259378
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:18 schreef Ezell het volgende:

[..]

Balen, maar gelukkig zijn er nog twee andere manieren om toe te worden gelaten. En ja, ik ben van plan om naar Utrecht te gaan. :)
Wat zijn de twee andere manieren dan? Uitgeloot worden en....?
pi_94259573
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:24 schreef Moffol het volgende:

[..]

Wat zijn de twee andere manieren dan? Uitgeloot worden en....?
+ gemiddeld een 8 staan op je diploma.
pi_94259738
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:26 schreef Ezell het volgende:

[..]

+ gemiddeld een 8 staan op je diploma.
Oh yes, dan ben ik binnen! Hoewel, wiskunde werkt niet echt mee. Voor de andere vakken sta ik wel achten en één negen!
pi_94259991
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:28 schreef Moffol het volgende:

[..]

Oh yes, dan ben ik binnen!
Goed gedaan! Ik ben jaloers. :@
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:38:06 #186
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94260443
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 21:28 schreef Moffol het volgende:

[..]

Oh yes, dan ben ik binnen! Hoewel, wiskunde werkt niet echt mee. Voor de andere vakken sta ik wel achten en één negen!
Knap hoor!
Ergens baal ik er wel van, dat er geen toets gemaakt hoeft te worden. Ik denk dat ik daar toch wel een redelijke kans gemaakt mee zou hebben..
pi_94260815
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:38 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Knap hoor!
Ergens baal ik er wel van, dat er geen toets gemaakt hoeft te worden. Ik denk dat ik daar toch wel een redelijke kans gemaakt mee zou hebben..
Op het Fontys word je automatisch toegelaten. Dat is toch alleen maar goed? :)

@Moffel: Sta je onvoldoende voor wiskunde?
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:54:21 #188
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_94261826
Fontys wordt je bijna automagisch aangenomen. Je moet wel met de aangeboden vrijheid om kunnen gaan.
Do androids dream of electric sheep?
pi_94263711
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:42 schreef Ezell het volgende:

[..]

Op het Fontys word je automatisch toegelaten. Dat is toch alleen maar goed? :)

@Moffel: Sta je onvoldoende voor wiskunde?
Ik sta een 5.7, maar dan zul je net zien dat m'n gemiddelde diploma cijfer dan net een 7.4 is.
Ik had deze week SE-week en ik moet zeggen dat wiskunde een piece of cake was, hopelijk zie ik dat terug in m'n cijfer.....
pi_94265325
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:16 schreef Moffol het volgende:

[..]

Ik sta een 5.7, maar dan zul je net zien dat m'n gemiddelde diploma cijfer dan net een 7.4 is.
Ik had deze week SE-week en ik moet zeggen dat wiskunde een piece of cake was, hopelijk zie ik dat terug in m'n cijfer.....
Als je voor de andere vakken een acht blijft staan, maakt een 6 niet echt veel uit. Volgens mij gaat het om de gemiddelde van al je cijfers bij elkaar, maar dat weet ik niet zeker..
pi_94265509
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:37 schreef Ezell het volgende:

[..]

Als je voor de andere vakken een acht blijft staan, maakt een 6 niet echt veel uit. Volgens mij gaat het om de gemiddelde van al je cijfers bij elkaar, maar dat weet ik niet zeker..
Ja, het gaat inderdaad om het gemiddelde van alle cijfers bij elkaar. Maar ik sta ook veel 7.5en en 7.6en en ik zie nu net dat ik ook een 7.4 en een 7.3 sta. Hmmm, maar hopelijk ligt het gemiddelde van alle cijfers, na het eindexamen, op een 7.7 of zo.
pi_94266505
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:39 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ja, het gaat inderdaad om het gemiddelde van alle cijfers bij elkaar. Maar ik sta ook veel 7.5en en 7.6en en ik zie nu net dat ik ook een 7.4 en een 7.3 sta. Hmmm, maar hopelijk ligt het gemiddelde van alle cijfers, na het eindexamen, op een 7.7 of zo.
Volgens mij heb ik je aangestoken met het acht-virus.. :P Die zevens kunnen nog achten worden. Dat gaat waarschijnlijk bij mij niet meer lukken, maar ik ga het gewoon proberen. :Y
pi_94267948
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:51 schreef Ezell het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik je aangestoken met het acht-virus.. :P Die zevens kunnen nog achten worden. Dat gaat waarschijnlijk bij mij niet meer lukken, maar ik ga het gewoon proberen. :Y
Jup, hard werken! Ik heb morgenvroeg een Nederlands examen (literatuurgeschiedenis), ik heb er nog niets aan gedaan. M'n werkhouding wordt steeds slechter naarmate het jaar vordert....
pi_94268537
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:11 schreef Moffol het volgende:
[..]
Jup, hard werken! Ik heb morgenvroeg een Nederlands examen (literatuurgeschiedenis), ik heb er nog niets aan gedaan. M'n werkhouding wordt steeds slechter naarmate het jaar vordert....
Veel succes morgen. Enne.. misschien kan je je werkhouding verbeteren door druk te creëren. Bij mij helpt het in ieder geval. :)
pi_94328357
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:19 schreef Ezell het volgende:

[..]

Veel succes morgen. Enne.. misschien kan je je werkhouding verbeteren door druk te creëren. Bij mij helpt het in ieder geval. :)
Uiteindelijk is het nog best goed gegaan! Druk creëren is wel handig, maar misschien dat ik gewoon maar eens wat eerder ga beginnen met leren......
pi_94332712
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 11:41 schreef Moffol het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het nog best goed gegaan! Druk creëren is wel handig, maar misschien dat ik gewoon maar eens wat eerder ga beginnen met leren......
^O^

Is er echt niemand die decentrale selectietoets gaat maken? Ik ben nog steeds benieuwd daar hoe andere mensen zich op die toets voorbereiden. Ik weet alleen dat een meisje op mijn school, die de toets ook gaat maken, kranten leest.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 17:06:45 #197
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94338296
Vandaag open dag gehad in Tilburg, ik denk dat dit hem gaat worden. Sowieso had ik al een voorkeur voor de stad..
pi_94341021
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:06 schreef Darkestrah het volgende:
Vandaag open dag gehad in Tilburg, ik denk dat dit hem gaat worden. Sowieso had ik al een voorkeur voor de stad..
Moet je bij de hogeschool in Tilburg ook uitgeloot worden?
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:37:52 #199
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_94341668
Ja, maar het is vrijwel zeker dat je aangenomen wordt.
pi_94342346
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:06 schreef Darkestrah het volgende:
Zou je misschien wat over de school kunnen vertellen? Ik heb me daar niet echt in verdiept vanwege de grote afstand. HU is voor mij al minimaal anderhalf uur reizen.. Moet je nagaan hoe lang het zou duren om in Tilburg te komen.. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Ezell op 19-03-2011 19:23:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')