Inderdaad, waarom was ik nou weer zo achterlijk om daar voor te kiezen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:19 schreef TNA het volgende:
Terechte klacht, behalve over technische WO-studies waar mensen daadwerkelijk wat uitvoeren.
I second that. Waar 35/40 uren college/instructie geen uitzondering zijn (exclusief zelfstudie dus). En dan nog lukt het me om 12 uur per week te werken en veulsteveul te feestenquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:19 schreef TNA het volgende:
Terechte klacht, behalve over technische WO-studies waar mensen daadwerkelijk wat uitvoeren.
Dat dus, maar ondertussen zorgt het wel weer voor een verkeerd beeld van studenten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:22 schreef Jesse_ het volgende:
TS is een hbo' er en derhalve geen student.
Kut klacht dus.
HBO heeft simpelweg meer contacturen, hoewel het niveau lager is dan WO zou het wat dat betreft goed kunnen dat je er meer tijd aan kwijt bent.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:24 schreef El_Liberaliste het volgende:
Om mijn belofte te breken dat ik niet zou reageren: Ik ben idd HBO'er maar in mijn directe kennissenkring zitten een aantal WO'ers (o.a. rechten en scheikunde) en ik heb het idee dat ze het presteren om nog minder tijd te spenderen aan school dan ik, terwijl ze goede prestaties hebben.
Niet alleen dat, maar vooral dat de gemiddelde HBO'er dommer is dan de gemiddelde WO'er waardoor het begrijpen en doorgronden van de stof simpelweg meer tijd zal kosten, zelfs rekening houdende met het niveauverschil qua stof.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:26 schreef TNA het volgende:
HBO heeft simpelweg meer contacturen, hoewel het niveau lager is dan WO zou het wat dat betreft goed kunnen dat je er meer tijd aan kwijt bent.
Ah, dank u, dat maakt het weer goedquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:24 schreef El_Liberaliste het volgende:
Om mijn belofte te breken dat ik niet zou reageren: Ik ben idd HBO'er maar in mijn directe kennissenkring zitten een aantal WO'ers (o.a. rechten en scheikunde) en ik heb het idee dat ze het presteren om nog minder tijd te spenderen aan school dan ik, terwijl ze goede prestaties hebben.
-dit als reactie op de verwijderde post
Kijk Diederik, dat is nou een arbeider.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:28 schreef HugoBaas het volgende:
Studeren? Haha.
Je gaat dus naar school. Net zoals iedereen die naar school gaat.
Of het nou basisschool is of Universiteit dat maakt geen fuck uit.
En inderdaad je hebt gelijk. Scholieren zijn lui.
qftquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:28 schreef Emimich het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar vooral dat de gemiddelde HBO'er dommer is dan de gemiddelde WO'er waardoor het begrijpen en doorgronden van de stof simpelweg meer tijd zal kosten, zelfs rekening houdende met het niveauverschil qua stof.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:28 schreef Emimich het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar vooral dat de gemiddelde HBO'er dommer is dan de gemiddelde WO'er waardoor het begrijpen en doorgronden van de stof simpelweg meer tijd zal kosten, zelfs rekening houdende met het niveauverschil qua stof.
My God gast, jij bent TE simpel.quote:
LOLZ U HAF BIN TROLLED OMGZORZZZquote:
Werk jij 20 uur per week oid?quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:43 schreef Renzoku het volgende:
Terecht. Arme studenten is een verzinsel. Ik kom makkelijk rond met mijn 1400e per maand.
Nu Beau op vakantie is, is inderdaad het enige wat nog aan dit topic ontbreekt de aanwezigheid van Died.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:30 schreef Nobu het volgende:
Kijk Diederik, dat is nou een arbeider.
Een paar vrachtwagenchauffeurs om tegenaan te zeiken zou ook wel prettig zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:59 schreef Emimich het volgende:
[..]
Nu Beau op vakantie is, is inderdaad het enige wat nog aan dit topic ontbreekt de aanwezigheid van Died.
Doet ie het nog slecht.quote:
Present!quote:Op woensdag 8 april 2009 00:04 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een paar vrachtwagenchauffeurs om tegenaan te zeiken zou ook wel prettig zijn.
Ik bedoelde meer het type dat het niet zo op studenten heeft.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:52 schreef KosterT het volgende:
Aangezien ik en met mij vele andere studenten het uitgavenpatroon hebben van de werkende medemense terwijl dit niet overeenkomt met de inkomsten van een student, kom je elke maand te kort. Daarom arme student!
[..]
Present!
quote:Op woensdag 8 april 2009 08:41 schreef Rock-shocker het volgende:
Eens. Studenten die zeggen arm te zijn kunnen niet met geld omgaan.
Ik ben het gedurende het complete topic compleet eensch met jequote:Op dinsdag 7 april 2009 23:35 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ha, ik had gelijk. Zoals wel vaker natuurlijk.
das wel waarquote:Op woensdag 8 april 2009 08:41 schreef Rock-shocker het volgende:
Eens. Studenten die zeggen arm te zijn kunnen niet met geld omgaan.
Nepstudent!!1quote:Op woensdag 8 april 2009 11:35 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
das wel waar
ik zuip niet 2x in de week (eigenlijk sowieso amper)
werk 3 dagen per week (zeg 250 per week inkomsten)
en leen er 300 bij in de maand
....
en dan nog sta ik op 0 aan het eind van de maand
Maar dan wel een paar uurtjes per week werken? Pauper.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:55 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Iets met ouders enzo? Lenen is zo pauper.
Ja maar mannen kunnen moeilijker hun kontje verkopen achter het CS.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:05 schreef Leanne het volgende:
terechte klacht, ik ben ook nooit arm geweest als student.
Hebben ze op de universiteit geen woordenboeken?quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:22 schreef Jesse_ het volgende:
TS is een hbo' er en derhalve geen student.
Kut klacht dus.
quote:stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
Is dit verandert? Mag de term hogeschool nu ook niet meer gebruikt worden?quote:Op woensdag 8 april 2009 12:13 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hebben ze op de universiteit geen woordenboeken?
[..]
niks technisch, bij geneeskunde moet je het meeste zwoegenquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:19 schreef TNA het volgende:
quote:Op woensdag 8 april 2009 12:42 schreef Perceptionnn het volgende:
Dat gezeik ook altijd over HBO en WO.
Ik doe HBO werktuigbouwkunde, superveel tijd kwijt en echt klote tentamens, huisgenoot doet bijvoorbeeld Bedrijfskunde WO en die hoeft er echt geen flikker aan te doen met die easy meerkeuzetentamens.
Dat je het misschien gewoon geen leuke studie vind doet er inderdaad niet toe.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker bedrijfskunde studeren. Hoef je minder te doen, easy tentamens en een prima baan later!
Hey, je studiekeuze is geheel aan jou. Ga niet lopen zeiken over hoe makkelijk andere mensen het hebben.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:42 schreef Perceptionnn het volgende:
Dat gezeik ook altijd over HBO en WO.
Ik doe HBO werktuigbouwkunde, superveel tijd kwijt en echt klote tentamens, huisgenoot doet bijvoorbeeld Bedrijfskunde WO en die hoeft er echt geen flikker aan te doen met die easy meerkeuzetentamens.
quote:(en zelfs MBO) studenten
Wheheh exact wat ik bedoel. Ik heb ook een shitload aan apparaten thuis staan, maar die heb ik niet van geld gekocht dat eigenlijk ergens anders naartoe had moeten gaan.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:16 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik ben een arme student, ik heb geen geld meer om studieboeken te kopen nadat ik een Playstation 3 van mijn stu-fi heb gekocht.
60 uurquote:Op woensdag 8 april 2009 12:35 schreef Fha het volgende:
Mwa niet eens met klacht.
Ik ben ook student en ja ik heb wel problemen met rondkomen. Waarom? Omdat ik wel gewoon al mijn colleges volg, omdat ik dus gewoon 60 uur in de week of meer met mijn studie bezig ben en omdat ik een beperking heb waardoor ik daarnaast niet ook nog eens kan werken. Er zijn wel meer mensen zoals ik en dus ben ik het er niet mee eens dat alle studenten gewoon luie flikkers zijn of niet met geld om kunnen gaan als ze wel elke euro drie keer om moeten draaien
Omdat er op dit moment gewoon 60 uur staat voor mijn opleidingquote:Op woensdag 8 april 2009 16:06 schreef Babbatuur het volgende:
[..]
60 uurWelke studie doe je dan? Vind dat, als het niet verplicht is, vrij kansloos. Helemaal als je dan ook nog dingen niet haalt/afsluit. Waarom geen 30 uur (mijn maandelijkse productie ben ik bang) in de week, een baantje en meer vrije tijd, een jaartje langer doen over je studie/studentenleven en van je leven genieten?
Niet als jij 'verandert' met een T schrijft.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dit verandert? Mag de term hogeschool nu ook niet meer gebruikt worden?
quote:Op woensdag 8 april 2009 16:23 schreef Fha het volgende:
[..]
Omdat er op dit moment gewoon 60 uur staat voor mijn opleidingHet is een ongelofelijke puinzooi en de persoon die het jaar indeelt qua vakken heeft nog nooit gehoord van verdeling blijkbaar. Die heeft besloten om de zwaarste vakken en de meeste vakken in dit kwartiel te proppen. Daar kan ik helaas ook niks aan doen, was het maar waar
Maar zelfs al was het 30 uur dan zit ik nog steeds met mijn beperking waardoor ik niet ook nog een baan kan hebben naast mijn studie. En daarom is het dus ook geen optie om een jaar langer over mijn studie te doen (overigens is het sowieso niet mijn doel om er met opzet een jaar langer over te doen, ik zou niet weten waarom) omdat ik dan dus een financieel probleem heb.
O en trouwens, ik geniet van mijn leven hoor. dat heeft voor mij erg weinig met geld te maken. Leuke vrienden, leuke dingen doen met zijn alle en heerlijk buiten zijn is gelukkig allemaal gratis![]()
oeh je betrapt me op een spellingsfout, fapfapfpafapfap!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:51 schreef 3lmo het volgende:
[..]
Niet als jij 'verandert' met een T schrijft.
Het verschil tussen grammatica en spelling is helaas ook niet aan jou besteed.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
oeh je betrapt me op een spellingsfout, fapfapfpafapfap!
De klacht is dat:quote:Op woensdag 8 april 2009 17:01 schreef Mendeljev het volgende:
Maar de klacht is dus dat arme studenten niet bestaan omdat veel studenten de mogelijkheid hebben om te werken naast de studie?
Inderdaad, had een periode van 28 studiepunten en ik heb er nu weer een van 18, wat doe ik mezelf ook aan?quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:19 schreef TNA het volgende:
Fixed.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:12 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
De klacht is dat:
de meeste studenten niet arm hoeven te zijn omdat er vaak de gelegenheid is om te werken en dat;
dit in combinatie met mijn ervaringen duidt op een slecht, easy onderwijssysteem, ook hier meestal dus niet altijd.
Je kan het woord 'klacht' ook door 'constatatieconstatering' vervangen want ik zit er niet mee maar ik vind het wel irritant als het stereotype 'arme student' wordt gebruikt.
Als jij gelukkig bent is het oké, ik zou me alleen totaal niet kunnen vinden in deze levensstijl. Wat is je beperking trouwens als ik vragen mag, en is ie tijdelijk of houdt je hem heel je leven?quote:Op woensdag 8 april 2009 16:23 schreef Fha het volgende:
[..]
Omdat er op dit moment gewoon 60 uur staat voor mijn opleidingHet is een ongelofelijke puinzooi en de persoon die het jaar indeelt qua vakken heeft nog nooit gehoord van verdeling blijkbaar. Die heeft besloten om de zwaarste vakken en de meeste vakken in dit kwartiel te proppen. Daar kan ik helaas ook niks aan doen, was het maar waar
Maar zelfs al was het 30 uur dan zit ik nog steeds met mijn beperking waardoor ik niet ook nog een baan kan hebben naast mijn studie. En daarom is het dus ook geen optie om een jaar langer over mijn studie te doen (overigens is het sowieso niet mijn doel om er met opzet een jaar langer over te doen, ik zou niet weten waarom) omdat ik dan dus een financieel probleem heb.
O en trouwens, ik geniet van mijn leven hoor. dat heeft voor mij erg weinig met geld te maken. Leuke vrienden, leuke dingen doen met zijn alle en heerlijk buiten zijn is gelukkig allemaal gratis![]()
Surequote:Op woensdag 8 april 2009 18:20 schreef -Beer- het volgende:
Maar als je hen een geschiedenis boek laat lezen hebben ze het na een maand nog niet uit.
Graag gedaan.quote:
Ik weet niet hoe het studenleven is maar,quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:18 schreef El_Liberaliste het volgende:
Als student word je geacht om arm te zijn. Je krijgt een gratis bankrekening, korting op je kranten en tijdschriften abbo, korting op je telefoon, een gratis OV, korting op bier en nog meer korting op bier via studentenverenigingen omdat je niets zou kunnen betalen. En groeperingen als de SP roepen dan dat studenten onderbetaald worden, dat kamers te duur zijn, dat ze beter financieel etc. gesteund moeten worden. Wat een onzin.
'Nah', zal je zeggen, 'die El_Liberaliste heeft zeker nog nooit een student gezien'. El_Liberaliste is zelf een student en wordt omgeven door HBO en WO (en zelfs MBO) studenten en allemaal hebben ze tijd over. De ene werkt tig dagen per week (ik ook) en de andere zit dagenlang op z'n luie reet vanwege de zoveelste vrije periode. Studeren stelt geen donder voor, af en toe naar school en je kunt met gemak 2 tot 4 dagen per week werken, een enkele studie uitgezonderd. Studentenbaantjes zoals vakkenvullen en dat soort gedoe betalen prima en ook de betere banen waar studenten mogen werken in de dienstverlening betalen goed. Bovendien krijgen veel studenten hun stage (goed) vergoed. Onzin dus dat studenten zo arm zijn. Eveneens onzin dat studies zo zwaar zijn want de meeste studenten halen van de (bijvoorbeeld) 60 vereiste uren voor een vak nog geen eens 10 uur, ik ook niet.
Ik vind het heerlijk, lekker een beetje werken, een auto hebben, sporten, oriënteren op een appartement met nog een paar gasten (kosten zijn bekend) en dan nog de mogelijkheid tot voordelig bijlenen ook. Mij hoor je niet klagen, ik zou wel gek zijn met zo'n luizenleventje. Op de middelbare school, het was stukken minder leuk, maar dat hield ons tenminste nog van de figuurlijke straat. Dit maakt je aartslui, maar nogmaals, het is heerlijk. Waarom ik er dan een klacht over heb? Zoals hierboven staat beschreven denken veel mensen dat studenten het superdruk hebben en arm zijn. Dat is dus niet zo. Het is complete onzin en is ooit eens bedacht door een pauperige student die te lui was om te werken. Ik hoop dat ik jullie heb mogen verrijken hiermee, einde klacht.
Tevens een klacht aan het gebrekkige onderwijssysteem.
En ik ga niet reageren op reacties die geplaatst worden want morgen heb ik tentamens en ik moet nog min of meer beginnen met leren
LBO is ook studeren hoorquote:Op woensdag 8 april 2009 19:24 schreef leetzors het volgende:
Het is weer WO-HBO-MBO-bash dag ofzo.
Wtf, op de middelbare school heb je tijd in overvloed.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:00 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het studenleven is maar,
Het moet toch haast wel beter zijn dan het middelbare-school leven?
Want serieus ik heb amper vrije tijd door al dat huiswerk en proefwerken etc. etc. ....
Dat zeg ik toch ook min of meer in de vetgedrukte tekst?quote:Op woensdag 8 april 2009 20:00 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het studenleven is maar,
Het moet toch haast wel beter zijn dan het middelbare-school leven?
Want serieus ik heb amper vrije tijd door al dat huiswerk en proefwerken etc. etc. ....
HBO studentenquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:18 schreef El_Liberaliste het volgende:
HBO (en zelfs MBO) studenten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |