Nee hoor, hij gaat terug. Duidelijk een Rebus.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:09 schreef viagraap het volgende:
[..]
'T is gewoon een Stadsbus man, wat lul je.
Als daar een groepje van 3 rijd en de bus wacht netjes mag je toch wel verwachten dat niet iemand plotseling remt terwijl ik snelheid aan het maken ben om me aan te sluiten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:10 schreef bas-beest het volgende:
@TS, je bent een sukkel dat je niet anticipeert op zo'n situatie
Afstand houden is verzonnen, omdat iedereen zomaar zou kunnen remmen. In zo'n situatie ben je wel ERG dom dat je dit niet verwacht. Oftewel: rijbewijs inleveren. Je bent hem niet waard.quote:...en de bus wacht netjes mag je toch wel verwachten dat niet iemand plotseling remt...
Maakt niks uit, toch ben je een sukkel door extra gas bij te geven terwijl je niet de zekerheid hebt dat de bus daadwerkelijk wacht tot je voorbij bent.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:21 schreef Razorback het volgende:
De eerste auto kon ook nog makkelijk stoppen voor de bus maar de bus maakte verder geen aanstalte om te vertrekken.
Die motorrijder kon gewoon mee achter die 2 andere auto's aan terwijl ik mij aansluit op dat groepje om zo ook de bus te kunnen passeren.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:26 schreef cheqy het volgende:
[..]
Maakt niks uit, toch ben je een sukkel door extra gas bij te geven terwijl je niet de zekerheid hebt dat de bus daadwerkelijk wacht tot je voorbij bent.
jij vindt dat die motorrijder dat wel had kunnen doen, die motorrijder dacht er echter heel anders over en daar heb jij maar vantevoren rekening mee te houden, het is niet anders in het verkeer...quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:37 schreef Razorback het volgende:
[..]
Die motorrijder kon gewoon mee achter die 2 andere auto's aan terwijl ik mij aansluit op dat groepje om zo ook de bus te kunnen passeren.
binnen ergens op een industrie terrein.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:44 schreef viagraap het volgende:
Was t nou binnen of buiten de bebouwde kom?
en vanaf hier ga jij (en die twee andere mongolen in blik) al de fout in.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef Razorback het volgende:
...
een bus bij de bushalte die aangeeft dat hij ook de weg weer op wilt.
...
Alleen was de bus zo aardig netjes te wachten omdat die ons alleen hindert, dat zo motorrijder dat niet begrijpt kan ik niks aan doen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:13 schreef griekjeee het volgende:
Wees maar blij of het nu binnen of buiten de bebouwde kom was achterop zitten en je bent altijd fout. Bovendien had de bus binnen de bebouwde kom gewoon voorrang.
ik zei toch dat de bus netjes wachtte. Anders had die zijn bus allang op het fietspad gegooid (dat tussen de halte en de weg loopt) en zo langzaam de weg op zodat wij of moeten remmen of uitwijken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:17 schreef immortalsean het volgende:
[..]
en vanaf hier ga jij (en die twee andere mongolen in blik) al de fout in.
binnen de bebouwde kom heeft een bus (die bij een halte staat) voorrang op al het verkeer, dat nog niet naast hem rijdt, zodra hij z'n knipperlicht aanzet.
nee, hij wil geen ongeluk veroorzaken door als een tokkie met nep-gouden halsketting z'n bus ervoor te gooien ... als hij z'n richtingaanwijzers aanzet, heb je maar te wachten!quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:23 schreef Razorback het volgende:
[..]
ik zei toch dat de bus netjes wachtte. Anders had die zijn bus allang op het fietspad gegooid (dat tussen de halte en de weg loopt) en zo langzaam de weg op zodat wij of moeten remmen of uitwijken.
ook de motor reed in eerste instantie rustig mee met de autos. Pas ons het aller laatste moment ging die ineens remmen terwijl de bus nog stil stond.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:33 schreef viagraap het volgende:
Die bus wachtte waarschijnlijk 'netjes' omdat die auto's voor die motor de bus niet door lieten.
Hoax, bussen en hun chauffeurs zijn niet aardig in het verkeer.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:18 schreef Razorback het volgende:
[..]
Alleen was de bus zo aardig netjes te wachten omdat die ons alleen hindert, dat zo motorrijder dat niet begrijpt kan ik niks aan doen.
prima dat die bus voor me gaat, het was alleen mooier geweest als ik ook nog de bus kon passeren. Maar dat die motorrijder gewoon meerijd met het verkeer en dan plotseling vol in de remmen gaat terwijl de bus nog gewoon aan het wachten is begrijp ik dan niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:37 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Tering, zelfs verkeersregels onthouden die mongolen niet meer tegenwoordig. Kunnen we alles jonger dan 25 niet gewoon preventief ruimen? wordt toch nooit meer wat..................
het is blijkbaar toen al niet opgekomen en nu nog steeds niet dat die motorrijder alles vanuit een ander perspectief ziet en dus misschien wel eens iets kan hebben waargenomen dat zich aan jouw blijkbaar toch niet alziende blik onttrokken heeft.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:13 schreef Razorback het volgende:
[..]
prima dat die bus voor me gaat, het was alleen mooier geweest als ik ook nog de bus kon passeren. Maar dat die motorrijder gewoon meerijd met het verkeer en dan plotseling vol in de remmen gaat terwijl de bus nog gewoon aan het wachten is begrijp ik dan niet.
Alleen deze tekst al. Lever je rijbewijs maar weer in.quote:Achteraf zag ik liever dat ik die motorrijder een flinke corrigerende tik had gegeven met mijn auto zodat die daarna nooit meer op een motor kan rijden
hij zal toch net zoals mij zien dat daar een bus staat die zijn 2 voorgangers voorlaat en toen hij aan de beurt was dat die bus nog steeds te wachten.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:17 schreef bas-beest het volgende:
[..]
het is blijkbaar toen al niet opgekomen en nu nog steeds niet dat die motorrijder alles vanuit een ander perspectief ziet en dus misschien wel eens iets kan hebben waargenomen dat zich aan jouw blijkbaar toch niet alziende blik onttrokken heeft.
Plus dat het misschien een motorrijder is die net z'n rijbewijs heeft en zich dus misschien wel niet helemaal zeker voelt op z'n motorfiets
misschien wel, misschien niet... feit blijft dat jij niet had moeten verwachten dat hij nog wel door zou rijden zodat jij er ook nog even voorbij kon. Deze keer heb jij mazzel gehad, volgende keer ben je misschien wel het bokje.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:30 schreef Razorback het volgende:
[..]
hij zal toch net zoals mij zien dat daar een bus staat die zijn 2 voorgangers voorlaat en toen hij aan de beurt was dat die bus nog steeds te wachten.
Maar hij besefte dus heel erg goed dat hij die bus voor moet laten gaan. En zo hoort dat ook. Als er nog twintig man aankomt die allemaal jouw mentaliteit hebben, staat die bus bij elke halte steeds te wachten omdat iedereen er nog even voorbij wil en extra gas geeft om het gaatje dicht te rijden. Dan kan die bus nooit meer op schema rijden, en dan is het ook weer zeuren. Of hij moet hem er voor gaan gooien en dan wordt er ook weer aan alle kanten geklaagd dat buschauffeurs asociaal rijden. Die motorrijder geeft dus exact het goede voorbeeld.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:30 schreef Razorback het volgende:
[..]
hij zal toch net zoals mij zien dat daar een bus staat die zijn 2 voorgangers voorlaat en toen hij aan de beurt was dat die bus nog steeds te wachten.
Internetheldquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef Razorback het volgende:
Achteraf zag ik liever dat ik die motorrijder een flinke corrigerende tik had gegeven met mijn auto zodat die daarna nooit meer op een motor kan rijden
Klacht 5: TS die het verschil niet weet tussen voorrang nemen en voorrang krijgen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef Razorback het volgende:
Dus ik rij zo heel rustig over de weg en voor me zie ik rechts een bus bij de bushalte die aangeeft dat hij ook de weg weer op wilt.
Klacht: Motorrijder die stopt voor een bus die netjes wacht totdat wij voorbij zijn![]()
als hij beseft dat hij de bus voor had moeten laten gaan kwam hij daar wel erg laat achter. Hij rijd namelijk met de auto's mee ipv te laten uitrollen om zo rustig tot stilstand te komen. Dat hij maar een paar meter nodig heeft bij een noodstop om stil te staan betekent niet dat ik dat ook nodig heb.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:52 schreef giscard het volgende:
[..]
Maar hij besefte dus heel erg goed dat hij die bus voor moet laten gaan. En zo hoort dat ook. Als er nog twintig man aankomt die allemaal jouw mentaliteit hebben, staat die bus bij elke halte steeds te wachten omdat iedereen er nog even voorbij wil en extra gas geeft om het gaatje dicht te rijden. Dan kan die bus nooit meer op schema rijden, en dan is het ook weer zeuren. Of hij moet hem er voor gaan gooien en dan wordt er ook weer aan alle kanten geklaagd dat buschauffeurs asociaal rijden. Die motorrijder geeft dus exact het goede voorbeeld.
Nu wordt er altijd geklaagd dat motorrijders asociaal zijn en als er dan één correct rijdt zit jij weer te zeuren.
Jij moet altijd genoeg afstand tot je voorligger houden om je voertuig tijdig tot stilstand te brengen.quote:Op woensdag 8 april 2009 06:25 schreef Razorback het volgende:
[..]
als hij beseft dat hij de bus voor had moeten laten gaan kwam hij daar wel erg laat achter. Hij rijd namelijk met de auto's mee ipv te laten uitrollen om zo rustig tot stilstand te komen. Dat hij maar een paar meter nodig heeft bij een noodstop om stil te staan betekent niet dat ik dat ook nodig heb.
Daar ging je dus de fout in, je had afstand moeten houden!quote:k had ondertussen het gat al aardig wat verkleinten toen gebeurde het.
Jullie hadden allemaal voorrang op de bus moeten verlenen. De motorrijder zat dus goed en het was dus (zelfs buiten de bebouwde kom) super lullig van je dat je een gat dat er was zelfs speciaal dicht gaat rijden om de bus de voorrang te ontnemen waar hij recht op had.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Razorback het volgende:
[..]
binnen ergens op een industrie terrein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat betekent wel dat jij zoveel afstand moet houden dat jij bij een noodstop op tijd stil staat.quote:Op woensdag 8 april 2009 06:25 schreef Razorback het volgende:
[..]
als hij beseft dat hij de bus voor had moeten laten gaan kwam hij daar wel erg laat achter. Hij rijd namelijk met de auto's mee ipv te laten uitrollen om zo rustig tot stilstand te komen. Dat hij maar een paar meter nodig heeft bij een noodstop om stil te staan betekent niet dat ik dat ook nodig heb.
Daar gaat het dus fout.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef Razorback het volgende:
Dus ik rij zo heel rustig over de weg en voor me zie ik rechts een bus bij de bushalte die aangeeft dat hij ook de weg weer op wilt.
Omdat er een gat tussen mij en de motorrijder zat gaf ik een beetje gas bij zodat ik samen met hun de bus kon passeren.
Sneu figuur.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef Razorback het volgende:
Achteraf zag ik liever dat ik die motorrijder een flinke corrigerende tik had gegeven met mijn auto zodat die daarna nooit meer op een motor kan rijden
Sukkelquote:Op woensdag 8 april 2009 06:25 schreef Razorback het volgende:
[..]
als hij beseft dat hij de bus voor had moeten laten gaan kwam hij daar wel erg laat achter. Hij rijd namelijk met de auto's mee ipv te laten uitrollen om zo rustig tot stilstand te komen. Dat hij maar een paar meter nodig heeft bij een noodstop om stil te staan betekent niet dat ik dat ook nodig heb.
quote:Op woensdag 8 april 2009 10:07 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Jullie hadden allemaal voorrang op de bus moeten verlenen. De motorrijder zat dus goed en het was dus (zelfs buiten de bebouwde kom) super lullig van je dat je een gat dat er was zelfs speciaal dicht gaat rijden om de bus de voorrang te ontnemen waar hij recht op had.Dit dus. Daarbij had TS het gat niet dicht moeten rijden zodat de bus eventueel nog achter de motor had gekund.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* TommyGun mompelt iets over afstand houden, inzicht, anticiperend vermogen en vooruitkijken.
Kortom, onterechte klacht!![]()
Bedanktquote:Op woensdag 8 april 2009 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
je vergat 'voorrang verlenen'
dat mompel ik dan wel even voor je
Als een langzaam rijdende motor in de ankers gaat, heeft de bestuurder daar een verdomd goede reden voor. Als zo'n manoeuvre ook maar iets verkeer gaat, lig je op je plaat.quote:Op woensdag 8 april 2009 06:25 schreef Razorback het volgende:
[..]
als hij beseft dat hij de bus voor had moeten laten gaan kwam hij daar wel erg laat achter. Hij rijd namelijk met de auto's mee ipv te laten uitrollen om zo rustig tot stilstand te komen. Dat hij maar een paar meter nodig heeft bij een noodstop om stil te staan betekent niet dat ik dat ook nodig heb.
6quote:Op woensdag 8 april 2009 10:28 schreef kwakveense het volgende:
klacht 5: TS die denkt dat hij de bus mag inhalen en scheldt op een motorrijder die de verkeersregels wel kent
Dude, stap eens zelf op een motor & zie waarom motorrijders wel 3 keer kijken voordat ze mongolen in blik voorbij gaan.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Razorback het volgende:
Prima dat die motorrijder voorrang wil geven aan de bus maar ga dan niet eerst mee rijden met de auto's alsof je die bus ook wilt inhalen om daarna als je begint de bus in te halen toch te besluiten om te stoppen.
quote:Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Razorback het volgende:
Prima dat die motorrijder voorrang wil geven aan de bus maar ga dan niet eerst mee rijden met de auto's alsof je die bus ook wilt inhalen om daarna als je begint de bus in te halen toch te besluiten om te stoppen.
Doenquote:Op woensdag 8 april 2009 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje is nu een motivatie in een sollicitatie bij de KLPD aan het schrijven..
ik zou bijna naar dit topic linken
Dat deed die motorrijder om de volgende redenen:quote:Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Razorback het volgende:
Prima dat die motorrijder voorrang wil geven aan de bus maar ga dan niet eerst mee rijden met de auto's alsof je die bus ook wilt inhalen om daarna als je begint de bus in te halen toch te besluiten om te stoppen.
De alcohol heeft inmiddels je lichaam verlaten?!quote:Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Razorback het volgende:
Prima dat die motorrijder voorrang wil geven aan de bus
Woorden of tekens? Een link is inderdaad 1 woord, aangezien er geen spaties in zit (doorgaans).quote:Op woensdag 8 april 2009 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
is een link één woord?heb er nog 6 over
Ach, zolang je collega motorrijders maar lekker laat rijden, indien veilige snelheid (en niet het maximumquote:Op woensdag 8 april 2009 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
hahanou ja, ik heb 't maar zonder gedaan, maar serieus van dit soort types (als TS dus) word ik echt zo gedreven om motoragente te worden
Neppertquote:Op woensdag 8 april 2009 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
neuh.. ben een moraalridderwaarom denk je dat ik solliciteer?
zelf ook pas één boete (op >70.000km in binnen en buitenland) gehad, van maarliefst 14 euro op de trajectcontrole![]()
Heb er nog geen 1 op de motor. Met dank aan de agent die mij met 40+ door liet rijden. Ook nog lief groetenquote:Op woensdag 8 april 2009 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
neuh.. ben een moraalridderwaarom denk je dat ik solliciteer?
zelf ook pas één boete (op >70.000km in binnen en buitenland) gehad, van maarliefst 14 euro op de trajectcontrole![]()
Taaja, dat dat divje niet harder gaatquote:Op woensdag 8 april 2009 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
jij reed harder dan 40km per uur?
wow
140, waar 100 toegestaan ivm spitsstrook. Mijnheer agent (op de bekende BMW1200) reed een tijdje achter me (dok zo'n 20 seconden) en toen voorbij.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
jij reed harder dan 40km per uur?
wow
ooooowh, bedoelde je dŕt?quote:Op woensdag 8 april 2009 12:25 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
140, waar 100 toegestaan ivm spitsstrook. Mijnheer agent (op de bekende BMW1200) reed een tijdje achter me (dok zo'n 20 seconden) en toen voorbij.
Semi, doelde meer op het gedrag van Mijnheer Agent... Moet jij ook gaan emulerenquote:
probeer je nu nog steeds goed te praten dat jij te dom bent om eigenlijk auto te rijden?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Razorback het volgende:
Prima dat die motorrijder voorrang wil geven aan de bus maar ga dan niet eerst mee rijden met de auto's alsof je die bus ook wilt inhalen om daarna als je begint de bus in te halen toch te besluiten om te stoppen.
I know, maar een relaxte agent krijgt meer respect dan de dienstklopperquote:
subklacht: kwakveense kan niet tellenquote:
Nee, want jij probeert iets kroms recht te lullen.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:26 schreef Razorback het volgende:
Het blijft moeilijk om zoiets via het internet uit te leggen
No shit?quote:We hebben een weg, daar naast een fietspad en dan komt de bushalte.
Ah, dan MOET je dus gewoon stoppen vriend. Dat die 2 auto's doorrijden, en dus de regels overtreden, betekent niet dat die motorrijder de regels OOK maar moet overtreden.quote:De bus geeft aan dat die de weg op wilt
Ja, dus? Dan was jij toch OOK te laat geweest met remmen?quote:en als die wou kon die zich gewoon voor de 2 auto's, zodra je ziet dat de bus vanuit zijn halte het fietspad op gaat rem je heus wel.
En net gaf de bus nog aan dat hij weg wilde rijden? Dan heb je toevallig een chauffeur getroffen die 'm er niet gewoon voor knalt en blijkbaar wel oog heeft voor verkeersveiligheid.quote:Maar dat was het geval niet, de bus blijft rustig staan en laat netjes de auto's voor en zelfs bij de motorrijder staat de bus nog steeds op dezelfde plek in de halte.
Verstandiger dan onder een bus komen, me dunkt. En geheel conform de verkeersregels. En al zóu de motorrijder, gewoon, out of the blue, vol in de remmen gaan, dan NOG zou jij genoeg afstand moeten hebben om op tijd en veilig tot stilstand te komen.quote:De motorrijder rijd in eerste instantie gewoon netjes met de auto's mee (hij remt niet en vermindert ook geen snelheid), ik geef een beetje gas bij zodat ik met het groepje mee kan rijden.
De motorrijder begint nog net niet met het inhalen en blijkbaar twijfelt die dan aan de bus die nog steeds stilstaat met een fietspad ertussen schuin voor hem en denkt ineens dat het maar verstandig is om zo snel mogelijk volledig tot stilstand te komen.
Heb ik in deze post al eerder uitgelegd, ga 't niet twee keer doen.quote:En nogmaals prima dat de bus voorrang hoort te krijgen maar als het heel duidelijk is dat die je voor laat gaan (2 andere auto's zijn je ondertussen ook al voor geweest) waarom zou je dan alsnog stoppen.
Blijkbaar scheelde het dermate weinig dat je er zelf van schrok.quote:En genoeg afstand had ik wel anders zou ik die motorrijder geraakt hebben in plaats van achter hem tot stilstand komen.
Ik wil er wel 1 makenquote:Op woensdag 8 april 2009 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga 's op M-F kijken of daar een lemming is![]()
best wel triest dat het niet in je botte harses doordringt dat je hier zo verschrikkelijk fout mee bent.quote:ik geef een beetje gas bij zodat ik met het groepje mee kan rijden.
quote:Op woensdag 8 april 2009 17:40 schreef TommyGun het volgende:
Ik heb al gereageerd, maar goed: Was het een T halte? Bij zo'n halte mag / kan een buschauffeur wachten als 'ie te vroeg is.
Dus tja als de buschauffeur niet van plan was weg te rijden (als in; geen knipperlicht naar links) dan is 't in principe terecht als iedereen door rijdt. Immers, de buschauffeur moet altijd richting aangeven bij het vertrekken, dat mis ik eigenlijk in het verhaal.
TS heeft last van verlatingsangstquote:Op woensdag 8 april 2009 18:01 schreef bas-beest het volgende:
best wel triest dat het niet in je botte harses doordringt dat je hier zo verschrikkelijk fout mee bent.
Herlees de allereerste zin uit de OP nog eensquote:Op woensdag 8 april 2009 17:40 schreef TommyGun het volgende:
Dus tja als de buschauffeur niet van plan was weg te rijden (als in; geen knipperlicht naar links) dan is 't in principe terecht als iedereen door rijdt. Immers, de buschauffeur moet altijd richting aangeven bij het vertrekken, dat mis ik eigenlijk in het verhaal.
Ik was er al achterquote:Op woensdag 8 april 2009 18:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Herlees de allereerste zin uit de OP nog eens
Als de bus wou kon die nog makkelijk voor de auto's, zodra je de bus het fietspad op ziet komen rem je heus wel.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:20 schreef TommyGun het volgende:
In geval van knipperlicht zijn alle bestuurders die doorreden gewoon fout fout fout.
"Deed niks" wil niks zeggen. Voorrang krijg je, dat neem je niet.
Dat doet niet terzake. Zodra de bus richting aangeeft om de weg op te willen draaien, moet je inhouden/remmen/stoppen als dat redelijkerwijs nog kan.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:29 schreef Razorback het volgende:
Als de bus wou kon die nog makkelijk voor de auto's, zodra je de bus het fietspad op ziet komen rem je heus wel.
*envy*quote:Op woensdag 8 april 2009 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
dan gooit Koffer 'm op slot, ik zweer 't je!
Oh, en ik mag een keer met Baksteen mee binnenkort
quote:Op woensdag 8 april 2009 18:56 schreef Isdatzo het volgende:
Razorback, ga je nog reageren op mijn uitgebreide post hierboven.. of heb ik die voor niks getypt?
Er zijn zoveel regels maar hoe vaak komt het wel niet voor dat in een bepaalde situatie het anders net even beter uitkomt.quote:Ah, dan MOET je dus gewoon stoppen vriend. Dat die 2 auto's doorrijden, en dus de regels overtreden, betekent niet dat die motorrijder de regels OOK maar moet overtreden.
Vanaf het begin zat er genoeg ruimte tussen mij en de motorrijder, iig niet genoeg voor een invoegende bus zonder mij te laten stoppen.quote:Ja, dus? Dan was jij toch OOK te laat geweest met remmen?
Hij gaf aan te willen vertrekken dmv de richting aanwijzer, maar deed het niet.quote:En net gaf de bus nog aan dat hij weg wilde rijden? Dan heb je toevallig een chauffeur getroffen die 'm er niet gewoon voor knalt en blijkbaar wel oog heeft voor verkeersveiligheid.
Voordat de bus die stil stond in de halte de weg bereikt heeft is de motorrijder de bus allang gepasseerd zolang die maar gewoon met de auto's mee reed en niet plotseling stil staat. Maar dat was er niet gebeurt want de bus vertrok pas nadat ik stilstond.quote:Verstandiger dan onder een bus komen, me dunkt. En geheel conform de verkeersregels. En al zóu de motorrijder, gewoon, out of the blue, vol in de remmen gaan, dan NOG zou jij genoeg afstand moeten hebben om op tijd en veilig tot stilstand te komen.
Deze regel laat in iedergeval weinig voor eigen interpretatie over. Als het redelijkerwijs kan moet je stoppen voor een bus die aangeeft bij de halte weg te willen rijden, binnen de bebouwde kom. Dat kon toch? Dat beweest die motorrijder in iedergeval.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:20 schreef Razorback het volgende:
[..]
[..]
Er zijn zoveel regels maar hoe vaak komt het wel niet voor dat in een bepaalde situatie het anders net even beter uitkomt.
Totdat je gas gaf om het gat tussen jou en de motorrijder dicht te trekken. Dit is net zoiets als het snel aansluiten achter een rij auto's die door een wegversmalling rijden waarbij ze geen voorrang hebben zodat de auto die wél voorrang heeft moet wachten.quote:[..]
Vanaf het begin zat er genoeg ruimte tussen mij en de motorrijder, iig niet genoeg voor een invoegende bus zonder mij te laten stoppen.
Nee, omdat hij aan de verkeersveiligheid dacht, en het wellicht onverantwoord vond om de bus er gewoon voor te gooien. Wat veel buschauffeurs wel gewoon doen. Dat jij daar MISBRUIK van maakt is iets anders.quote:[..]
Hij gaf aan te willen vertrekken dmv de richting aanwijzer, maar deed het niet.
Als motorrijder kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen, als je plat gaat ga je hard.quote:[..]
Voordat de bus die stil stond in de halte de weg bereikt heeft is de motorrijder de bus allang gepasseerd zolang die maar gewoon met de auto's mee reed en niet plotseling stil staat.
Hoe weet jij wat die chauffeur had gedaan als die motorrijder wel doorgereden was? En zoals ik al eerder zei: op de motor kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen.quote:Maar dat was er niet gebeurt want de bus vertrok pas nadat ik stilstond.
I feel your painquote:Op woensdag 8 april 2009 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
ik baal dat de (luxe) slaapkamer-dvd-speler het niet doet, anders was ik lekker op bed naar The Holy Grail gaan kijken
Probeer 't eens in de spits, ga je richting de 50quote:Op woensdag 8 april 2009 20:01 schreef motorbloempje het volgende:
een simpel motortochtje van Nijmegen naar Duiven buiten de spits kan je zomaar 11 keer fataal worden
Dat probleem heb ik nou net nietquote:en als verkeersmoraalridder kan ik het natuurlijk zelf niet maken om me niet aan de regels te houden, dus kun je nagaan![]()
Ik ook maar een enkele keer, 't scheelt wel veel qua tijd thoughquote:Op woensdag 8 april 2009 20:07 schreef motorbloempje het volgende:
binnen de spits rijd ik gewoon als het even niet hoeft niet, m'n motor is me liefoh, en mn leven ook
Moet je me wel eerst bij zien te houdenquote:maargoed, ik ben ook wel schappelijk hoor, heus! Niet meteen schrijven, waarschuwingen zijn er niet voor niets.
3. En de duurste.quote:En bij 4 overtredingen in één krijg je de goedkoopste gratis!![]()
Dat liet die zien door op het aller laatste moment te gaan remmen, rem dan gewoon tijdig af zodat je ook laat zien dat je die bus voor wilt laten gaan. (duidelijk zijn voor andere)quote:Deze regel laat in iedergeval weinig voor eigen interpretatie over. Als het redelijkerwijs kan moet je stoppen voor een bus die aangeeft bij de halte weg te willen rijden, binnen de bebouwde kom. Dat kon toch? Dat beweest die motorrijder in iedergeval.
Als je toch al stilstaat is het dan zo erg om 1 auto meer voor te laten gaan.quote:Totdat je gas gaf om het gat tussen jou en de motorrijder dicht te trekken. Dit is net zoiets als het snel aansluiten achter een rij auto's die door een wegversmalling rijden waarbij ze geen voorrang hebben zodat de auto die wél voorrang heeft moet wachten.
Daarbij was hij dus zo aardig om ons voorrang te geven, waar die 2 auto's voor mij gebruik van maakte.quote:Nee, omdat hij aan de verkeersveiligheid dacht, en het wellicht onverantwoord vond om de bus er gewoon voor te gooien. Wat veel buschauffeurs wel gewoon doen. Dat jij daar MISBRUIK van maakt is iets anders.
Nee, plotseling vol in de remmen terwijl er een auto achter je zit is veilig. Natuurlijk moet de achterligger je voldoende ruimte geven (en dat had ik ook gewoon) maar het idee dat die persoon in de auto net even niet oplet en je dus aanrijd is ook niet prettig. Ik zou dan toch kiezen om door te rijden want die bus was toch al aan het wachten. En als je eerst met de 2 auto's mee rijd die wel langs de bus gaan en dan toch stopt, noem ik niet duidelijk zijn.quote:Als motorrijder kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen, als je plat gaat ga je hard.
Was die zeer waarschijnlijk achter mij aangesloten.quote:Hoe weet jij wat die chauffeur had gedaan als die motorrijder wel doorgereden was?
Ik heb alle respect voor bussen en vrachtwagens.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:54 schreef motorbloempje het volgende:
maar TS, doe anders 's even wat opfris-rijlesjes doen ofzo
of rij eens een dagje mee met een bus-rijles ofzo!
Vind dat elk beginnend bestuurder eens een lesje in een bus mee moet maken, en eens een keer in de cabine van de vrachtauto klimtzodat je eens door krijgt dat zo'n ding niet snel kan optrekken, niet zomaar stil staat, dat mensen je je ruimte niet gunnen, etc.
was ik maar minister van verkeer en waterstaat..
Maargoed, ik begin klein, en dan word ik daarna op zijn minst de nieuwe Koos Spee (maar dan wel beter, natuurlijk, al die onnodige verschijningen in SBS6 programma's, en kicken op 'foute mensen' die 'toch zeker wel 140 rijden op de A4 bij schiphol om half 3 's nachts
Toch wel een hoop. Een jaar lang vanuit Utrecht naar Delft of Dordrecht of Den Haag en dat is alleen nog maar voor mijn werk.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:15 schreef motorbloempje het volgende:
TS is ook uit 1989ja, nee, die heeft al zo verkeersinzicht
![]()
hoeveel km zou hij al gemaakt hebben? 'toch wel zeker 2000!'
kom maar terug als je over de 150.000 heen zitin binnen en buitenland
Gelukkig let ik gewoon goed op, zelf zou ik ook het liefst op een motor rijden.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:57 schreef Isdatzo het volgende:
Of ga een half uurtje achterop de motor bij iemand zitten en tel hoevaak je over 't hoofd gezien wordt. Dan heb je 2 handen nodig.
Om te tellen ja, zo hoog schat ik je namelijk niet in.
Wijze keuze, sommige mensen wil je ook niet op een motor tegenkomen...quote:Op woensdag 8 april 2009 21:01 schreef Razorback het volgende:
[..]
Gelukkig let ik gewoon goed op, zelf zou ik ook het liefst op een motor rijden.
Maar zoals sommige mensen zeggen 1 maal vallen kan je laatste keer zijn en dan hoeft het niet eens je eigen schuld te zijn, daarom heb ik liever een auto waarin ik "veiliger" ben.
Je maakt hier een aanname dat de chauffeur hem zag.... In een spiegel ben je minder zichtbaar als door de ruit van de persoon achter je...quote:Daarom begrijp ik de motorrijder ook niet dat die vol in de remmen gaat en dus het risico neemt dat een niet oplettend iemand achter op knalt terwijl de bus je gewoon voor laat.
Liever dat er iemand achter tegen mijn motor aanrijdt waardoor ik op de grond pleur als dat er een buswiel over mijn middel heen walst.quote:Uiteindelijk zal de persoon die achterop knalt fout zitten maar als jij daar in de kreukels op de grond ligt te rollen heb je daar vrij weinig aan op dat moment.
dat die buschauffeur staat te wachten omdat hij ziet dat hij van die twee auto's geen voorrang krijgt en zijn bus er anders voor zou moeten gooien met mogelijk ernstige gevolgen, is alleen maar netjes van hem.quote:Een autobus die met richtingwijzer aangeeft dat hij van een bushalte wil wegrijden heeft voorrang op achteropkomend verkeer, die regel geldt alleen binnen de bebouwde kom.
End of story, achterop komend verkeer moet de bus voor laten gaan.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:26 schreef Razorback het volgende:
Het blijft moeilijk om zoiets via het internet uit te leggen
We hebben een weg, daar naast een fietspad en dan komt de bushalte.
De bus geeft aan dat die de weg op wilt
Epic fail.quote:en als die wou kon die zich gewoon voor de 2 auto's, zodra je ziet dat de bus vanuit zijn halte het fietspad op gaat rem je heus wel.
Maar dat was het geval niet, de bus blijft rustig staan en laat netjes de auto's voor en zelfs bij de motorrijder staat de bus nog steeds op dezelfde plek in de halte.
De motorrijder rijd in eerste instantie gewoon netjes met de auto's mee (hij remt niet en vermindert ook geen snelheid), ik geef een beetje gas bij zodat ik met het groepje mee kan rijden.
De motorrijder begint nog net niet met het inhalen en blijkbaar twijfelt die dan aan de bus die nog steeds stilstaat met een fietspad ertussen schuin voor hem en denkt ineens dat het maar verstandig is om zo snel mogelijk volledig tot stilstand te komen.
En nogmaals prima dat de bus voorrang hoort te krijgen maar als het heel duidelijk is dat die je voor laat gaan (2 andere auto's zijn je ondertussen ook al voor geweest) waarom zou je dan alsnog stoppen.
En genoeg afstand had ik wel anders zou ik die motorrijder geraakt hebben in plaats van achter hem tot stilstand komen.
idd. nietquote:Op woensdag 8 april 2009 23:09 schreef viagraap het volgende:
Wacht even. We zijn nu zo'n 100 reacties verder sinds we vaststelden dat TS in de bebouwde kom een bus niet voor wou laten. Maar nog steeds wil TS het niet inzien?
maak eens een foto van de situatie ter plekke dan... ik ben serieus benieuwd hoe breed dat fietspad dan wel niet is.quote:De bus stond stil, voordat die eenmaal uit de halte is, over de fietsstrook om dan de motorrijder te raken had die al moeten beginnen met invoegen toen de eerste auto voorbij was.
Snap je nou echt niet dat "jouw" gedrag los staat van wat al je voorgangers doen.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:31 schreef Razorback het volgende:
Iedereen die maar blijft zeuren dat die onder de bus terecht zou komenDe bus stond stil, voordat die eenmaal uit de halte is, over de fietsstrook om dan de motorrijder te raken had die al moeten beginnen met invoegen toen de eerste auto voorbij was. Wat ik iig weet is dat je duidelijk moet zijn in het verkeer, als je je voorgangers volgt (die dan "fout" zijn omdat de bus ook maar bleef wachten) zonder snelheid te minderen mag je toch begrijpen dat hij gewoon meegaat en niet vlak voordat hij de bus gaat passeren in een keer remt, als je toch niet van plan bent de bus in te gaan halen verminder dan gewoon je snelheid en rem op een normale manier. Maar blijkbaar is het dus doodnormaal om gewoon zo laat mogelijk en zo hard mogelijk te gaan remmen.
zodra mijn computer beter werkt zal ik het wel even opzoeken via google maps, weet zelf niet precies hoe het daar heet.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:35 schreef bas-beest het volgende:
[..]
maak eens een foto van de situatie ter plekke dan... ik ben serieus benieuwd hoe breed dat fietspad dan wel niet is.
Als jij uitvoegt heb je geen voorrang, maar juist het omgekeerde, omdat je een bijzondere verrichting doet.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:17 schreef Razorback het volgende:
Zoals ze mij het invoegen toen de tijd hebben aangeleerd was: In je spiegels kijken en zodra je kan invoegen doe je je richting aanwijzer aan en ga je meteen, ga je niet dan twijfel je en ben je niet duidelijk voor het andere verkeer. De bus doet zijn richting aanwijzer aan maar vertrekt niet omdat hij blijkbaar niet kon invoegen. De 2 auto's rijden door, de motorrijder rijd ook door maar besluit op het laatst alsnog te stoppen. Dat de bus zijn richting aanwijzer aan doet maar niet vertrekt is niet duidelijk. Dat de auto's doorrijden is hun probleem. Dat de motorrijder eerst doet alsof die er ook voorbij gaat maar dan alsnog stopt is niet duidelijk voor de persoon achter hem. Omdat het er naar uitziet dat de motorrijder door rijd en ik daarom de bus ook wil gaan inhalen is mijn probleem.
nee, dat doet die chauffeur niet omdat 'ie slimmer is dan dat jij bent... Hij heeft al wel door dat 'ie geen voorrang krijgt van die 2 auto'squote:Op donderdag 9 april 2009 00:17 schreef Razorback het volgende:
Zoals ze mij het invoegen toen de tijd hebben aangeleerd was: In je spiegels kijken en zodra je kan invoegen doe je je richting aanwijzer aan en ga je meteen, ga je niet dan twijfel je en ben je niet duidelijk voor het andere verkeer. De bus doet zijn richting aanwijzer aan maar vertrekt niet omdat hij blijkbaar niet kon invoegen. De 2 auto's rijden door, de motorrijder rijd ook door maar besluit op het laatst alsnog te stoppen. Dat de bus zijn richting aanwijzer aan doet maar niet vertrekt is niet duidelijk. Dat de auto's doorrijden is hun probleem. Dat de motorrijder eerst doet alsof die er ook voorbij gaat maar dan alsnog stopt is niet duidelijk voor de persoon achter hem. Omdat het er naar uitziet dat de motorrijder door rijd en ik daarom de bus ook wil gaan inhalen is mijn probleem.
omg, je weet blijkbaar niet eens dat er voor (stads)bussen aparte regels gelden...quote:Op donderdag 9 april 2009 00:45 schreef Razorback het volgende:
Vanuit het boek waar ik uit heb moeten leren.
Wegrijden: Scan -> Voor laten gaan -> Richtingaanwijzer ->Technische wijze wegrijden -> Scan
Betekent dus zodra je je richting aanwijzer aan doet je ook moet gaan ook, doe je dat niet moet je wachten op een nieuwe veilige kans, dus niet zomaar ergens tussen proppen. Na mij was er pas een veilige kans.
ja, wat die motorrijder deed was (misschien) hinderlijk, wat jij deed was gewoon fout.quote:Stoppen: Als je pas laat reageert en hard moet remmen waardoor je op het laatste moment tot stilstand komt, is dit voor andere weggebruikers hinderlijk.
En dat was het ook dus ook.
Hou dan je richting aanwijzer uit totdat je wel kan invoegen.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:43 schreef bas-beest het volgende:
[..]
nee, dat doet die chauffeur niet omdat 'ie slimmer is dan dat jij bent... Hij heeft al wel door dat 'ie geen voorrang krijgt van die 2 auto's
zie mijn post net boven deze van jou...quote:Op donderdag 9 april 2009 00:49 schreef Razorback het volgende:
[..]
Hou dan je richting aanwijzer uit totdat je wel kan invoegen.
ik heb niet even iets bij de hand over het invoegen van een bus maar het principe zal uiteindelijk op hetzelfde neer komen, kijken of je kan en gaan.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:49 schreef bas-beest het volgende:
[..]
omg, je weet blijkbaar niet eens dat er voor (stads)bussen aparte regels gelden...![]()
[..]
ja, wat die motorrijder deed was (misschien) hinderlijk, wat jij deed was gewoon fout.
je weet het dus echt niet...quote:Op donderdag 9 april 2009 01:04 schreef Razorback het volgende:
[..]
ik heb niet even iets bij de hand over het invoegen van een bus maar het principe zal uiteindelijk op hetzelfde neer komen, kijken of je kan en gaan.
hij anticipeert wat beter dan dat jij hebt gedaanquote:Ik heb het in het hele topic niet gehad over of ik wel of niet fout zit, het gaat mij om het vol in de remmen gaan van de motorrijder. Als hij zo graag de bus voor wilt laten gaan verminder dan eerder je snelheid waardoor je duidelijker bent voor de bus, die kan dan al eerder beginnen met gas geven en ik had nooit gas hoeven bij geven om ook nog even snel de bus voorbij te gaan nu die toch al stil staat.
quote:Achteraf zag ik liever dat ik die motorrijder een flinke corrigerende tik had gegeven met mijn auto zodat die daarna nooit meer op een motor kan rijden
Wou je dan zeggen dat een bus moet vertrekken wanneer hij dat zelf wilt? Ook hij zal moeten kijken.quote:Op donderdag 9 april 2009 01:09 schreef bas-beest het volgende:
[..]
je weet het dus echt niet...![]()
[..]
hij anticipeert wat beter dan dat jij hebt gedaan
Ik lees net weer je OP door en door onderstaande quote heb je sowieso al alle medeleven verspeeld
[..]
Een bus heeft zich te houden aan haltetijden. Binnen de bebouwde kom is het daarom zo dat wanneer de bus zijn richtingaanwijzer naar links aanzet bij een halte, hij voorrang heeft. Het maakt helemaal niet uit of er een fietspad tussen ligt of niet, hij heeft dan voorrang. De reden dat de chauffeur hem niet voor de eerste 2 auto's knalt is waarschijnlijk omdat hij het al vaak genoeg heeft meegemaakt dat mensen gewoon doorrijden en daarom eerst wacht tot iemand stopt, en zo niet, te wachten tot er ruimte is. Hij zou hem er wel voor kunnen knallen, maar mensen zoals jij die doorrijden snappen die hint dan alsnog niet.quote:Op donderdag 9 april 2009 01:18 schreef Razorback het volgende:
[..]
Wou je dan zeggen dat een bus moet vertrekken wanneer hij dat zelf wilt? Ook hij zal moeten kijken.
quote:Op donderdag 9 april 2009 01:18 schreef Razorback het volgende:
[..]
Wou je dan zeggen dat een bus moet vertrekken wanneer hij dat zelf wilt? Ook hij zal moeten kijken.
Gaat dat nog steeds over die bus?quote:Op donderdag 9 april 2009 00:49 schreef Razorback het volgende:
Hou dan je richting aanwijzer uit totdat je wel kan invoegen.
Zeik dan ook niet over "invoegen".quote:Op donderdag 9 april 2009 06:38 schreef Razorback het volgende:
Het gaat mij heel niet om die bus, bus stond stil en "liet" ons voor, een top gast. Maar blijkbar heb ik tijdens het deel remmen wat gemist omdat het dus gewoon normaal is om zo laat mogelijk te remmen en dan ook nog zo snel mogelijk tot stilstand komen te staan.
een bus is geen auto. een bus móet voorrang krijgen als ie zn richtingaanwijzers uitdoet. het is dus geen signaal zoals bij een auto dat je wilt gaan als het veilig is, maar een signaal voor andere weggebruikers dat ze moeten stoppen en hem ertussen laten. een bus kán dan moeten wachten omdat er aso's achter hem rijden die door gaan rijden...quote:Op donderdag 9 april 2009 00:45 schreef Razorback het volgende:
Vanuit het boek waar ik uit heb moeten leren.
Wegrijden: Scan -> Voor laten gaan -> Richtingaanwijzer ->Technische wijze wegrijden -> Scan
Betekent dus zodra je je richting aanwijzer aan doet je ook moet gaan ook, doe je dat niet moet je wachten op een nieuwe veilige kans, dus niet zomaar ergens tussen proppen. Na mij was er pas een veilige kans.
Stoppen: Als je pas laat reageert en hard moet remmen waardoor je op het laatste moment tot stilstand komt, is dit voor andere weggebruikers hinderlijk.
En dat was het ook dus ook.
Er is geen 'ons' in het verkeer. Er is een 'jij' en je moet je eigen keuzes maken. Je bent geen lemming die de voorganger volgt.quote:Op donderdag 9 april 2009 06:38 schreef Razorback het volgende:
Het gaat mij heel niet om die bus, bus stond stil en "liet" ons voor, een top gast. Maar blijkbar heb ik tijdens het deel remmen wat gemist omdat het dus gewoon normaal is om zo laat mogelijk te remmen en dan ook nog zo snel mogelijk tot stilstand komen te staan.
Precies, de motorrijder heeft gewoon fatsoen. Je moet BIBEKO (Binnen Bebouwde Kom) gewoon voorrang verlenen aan een bus, Nederlanders krijgen een steeds korter lontjequote:Op donderdag 9 april 2009 11:05 schreef retuow82 het volgende:
Leuke site voor TS:
http://www.asociaalwegged(...)orrang_verlenen.html
"Geen voorrang verlenen aan bus bij bushalte 90 Euro"
valt meequote:Op donderdag 9 april 2009 11:05 schreef retuow82 het volgende:
Leuke site voor TS:
http://www.asociaalwegged(...)orrang_verlenen.html
"Geen voorrang verlenen aan bus bij bushalte 90 Euro"
Zal best maar toch blijft het weggegooid geld, ik kan leukere dingen verzinnen om te doen met 90 euro.quote:
jaloeziequote:Op dinsdag 14 april 2009 00:00 schreef Sempiterna het volgende:
Misschien wat vaker GTA4 spelen, want daar rijd je gewoon over zo'n motorrijder heen... zoals het hoort.
da's naar, als je in een koekblik zit en niemand zwaait naar je terugquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:07 schreef TommyGun het volgende:
Zojuist in de file gestaan Vanaf Tilburg tot aan Eindhoven. Schade; 2 uur langer over gedaan.
Mij hoor je niet klagen tho, maar ik ben door wel 100 motorrijders ingehaald en niemand zwaaide
Mijn mooi vehikel een koekblik noemenquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
da's naar, als je in een koekblik zit en niemand zwaait naar je terug![]()
heb altijd de neiging om dan ook te zwaaien, maargoed, dan denken ze ook van 'wtf' of ze zien het niet eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |