Bij ons zit het anders in elkaar helaas, er is een wachtlijst maar het wordt niet op volgorde verwerkt. Als er een ouder kindje later wordt aangemeld dan gaat die voor. Zo willen ze een achterstand (als ze naar de kleuterschool moeten) voorkomen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:12 schreef Koosje het volgende:
Dit vind ik een goede zaak!
Hier mag je kind met 2 jaar en drie maanden geplaatst worden in een Peuterspeelzaal. Ze sprongen een gat in de lucht toen ik mijn zoontje aan kwam melden.. Omdat er weinig aanmeldingen kwamen mocht hij meteen na zijn tweede verjaardag al komen.
Ja, in mijn detacheringstijd heb ik een tijdje zonder project gezeten en idd, dat was geen pretje. Maar goed, dat waren (voor mij persoonlijk dan) wel heel andere tijden, met andere prioriteiten. Ik denk dat ik er nu echt geen moeite mee zou hebben, de dagen met Anna samen vliegen om en ik vermaak me prima. Ik zie niet in waarom je daar geen 'voldoening' uit zou kunnen halen eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Serieus, ben je wel eens langer dan een maand aan 1 stuk thuis geweest?
Je kan er wel voldoening uithalen maar je dagen worden wel erg monochroom.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, in mijn detacheringstijd heb ik een tijdje zonder project gezeten en idd, dat was geen pretje. Maar goed, dat waren (voor mij persoonlijk dan) wel heel andere tijden, met andere prioriteiten. Ik denk dat ik er nu echt geen moeite mee zou hebben, de dagen met Anna samen vliegen om en ik vermaak me prima. Ik zie niet in waarom je daar geen 'voldoening' uit zou kunnen halen eigenlijk.
imho hoeft dat niet per sé.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan er wel voldoening uithalen maar je dagen worden wel erg monochroom.
Nee.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Je hebt niet zoiets dat je je een tikkie meer moeder voelt wanneer je de vieze luier verschoont of een levendige discussie over Bumba houdt dan wanneer je bezig bent met het inboeken van diverse crossposten ?
Geloof ik niets van. Als je luiers staat te verschonen voel je je op dat exacte moment geen Captain Of Industry om maar eens te chargeren.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:21 schreef beefcake het volgende:
[..]
Nee.
Wat ik allemaal ben is voor mij geen state of mind. Als ik alleen met mijn man een dag of twee op stap ben, voel ik me ook niet méér echtgenote dan wanneer ik met de kinderen thuis ben of op mijn werk zit.
Verder sluit ik me geheel bij Sunprincess aan, precies hoe ik eea zie
Het staat je vrij om dat niet geloven, ik weet ook niet hoe ik het anders of beter uit kan leggen. Maar dit is hoe ik het ervaar. Misschien zit ik raar in elkaar, kan ook zijnquote:Op dinsdag 7 april 2009 11:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geloof ik niets van. Als je luiers staat te verschonen voel je je op dat exacte moment geen Captain Of Industry om maar eens te chargeren.
Nou, ik voel me wel meer partner van als we romantisch met zijn tweeen uit eten gaan, bijvoorbeeld. Zo voel ik me ook meer vriendin van als ik samen met mijn vriendinnetje iets leuks onderneem, en als ik met mijn mams en paps babykleertjes kan kijken, voel ik me toch weer echt even iets meer dochter van.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:21 schreef beefcake het volgende:
[..]
Nee.
Wat ik allemaal ben is voor mij geen state of mind. Als ik alleen met mijn man een dag of twee op stap ben, voel ik me ook niet méér echtgenote dan wanneer ik met de kinderen thuis ben of op mijn werk zit.
Verder sluit ik me geheel bij Sunprincess aan, precies hoe ik eea zie
Het is niet eens een heel klein beetje ontopic.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb hier een collega op de afdeling die haar kinderen altijd gebruikt om vrij te krijgen. Nu mag je natuurlijk vrij wanneer je dat wilt en het werk het toestaat, je hoeft het alleen te vragen. Nu kwam ze weer met de smoes over kinderen en vrij zijn, toevallig woon ik tegenover een lagere school en wist dus dat dat niet opging waarop ze ineens moest stotteren,....waarom liegt men hierover? Of is dit te offtopic?
Naja, het is wel gelieerd aan het vraagstuk ..quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb hier een collega op de afdeling die haar kinderen altijd gebruikt om vrij te krijgen. Nu mag je natuurlijk vrij wanneer je dat wilt en het werk het toestaat, je hoeft het alleen te vragen. Nu kwam ze weer met de smoes over kinderen en vrij zijn, toevallig woon ik tegenover een lagere school en wist dus dat dat niet opging waarop ze ineens moest stotteren,....waarom liegt men hierover? Of is dit te offtopic?
En wat dan met de adoptieouders? Die kunnen nooit zo goed voor hun kind zorgen omdat geen één van de twee het kind heeft gedragen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:05 schreef MarMar het volgende:
Misschien ben ik dan toch een heel klein beetje ouderwets en ja, natuurlijk is een papa net zo goed een ouder als een moeder.
Maar een papa is nog geen mama.
Sorry als ik hiermee iemand voor de kop stoot, dat zal ongetwijfeld, maar ik denk toch dat als moeder je kind gedragen te hebben en te hebben gevoed met je eigen lijf een andere band met je kindjes creëert dan je als vader kan hebben, zeker die eerste maanden.
En een mama is lekker geen papa.quote:
Het is the next best thing als je het mij vraagt; adoptie is noodzaak, niet het beste wat je kan overkomen als kind.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:09 schreef leonieke het volgende:
[..]
En wat dan met de adoptieouders? Die kunnen nooit zo goed voor hun kind zorgen omdat geen één van de twee het kind heeft gedragen?
Ik denk ook dat dat een andere band is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:05 schreef MarMar het volgende:
Misschien ben ik dan toch een heel klein beetje ouderwets en ja, natuurlijk is een papa net zo goed een ouder als een moeder.
Sorry als ik hiermee iemand voor de kop stoot, dat zal ongetwijfeld, maar ik denk toch dat als moeder je kind gedragen te hebben en te hebben gevoed met je eigen lijf een andere band met je kindjes creëert dan je als vader kan hebben, zeker die eerste maanden.
kopt als een busquote:
Is dit jouw inzending voor meest kromme vergelijking 2009?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:16 schreef MarMar het volgende:
Er is imho gewoon echt een wezenlijk verschil tussen een mama en een papa.
En voor een ieder die beweert van niet: als mannen en vrouwen in jullie ogen zo hetzelfde zijn, waarom zijn jullie dan niet allemaal bi?
Een verschil wel jaquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:14 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het is the next best thing als je het mij vraagt; adoptie is noodzaak, niet het beste wat je kan overkomen als kind.
Dus inderdaad, adoptieouders kunnen wel goed voor hun kind zorgen, maar de lijfelijke band die een kind met een moeder heeft is er niet.
Dat wil niet zeggen dat het met dat kind niet goedkomt, maar het is wel degelijk een verschil en dat zie je zelf ook wel neem ik aan.
Des te meer reden om de vader net zoveel ruimte en rechten te geven als de moeder, hem juist wel alleen te laten met het kind en net zo een band te creeeren.1quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:05 schreef MarMar het volgende:
Of is het eerder de schrik dat als je als moeder het kind niet 24/7 bij je hebt het misschien een betere band zal ontwikkelen met de papa?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat een andere band is.
Sterker nog, ik durf nog wel verder te gaan en te beweren dat een kind geen flauw benul heeft of -ie nou uit de buik van papa of mama of de buurvrouw komt. En dat 't hem/haar ook bijzonder weinig boeit.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:19 schreef Ardenlyn het volgende:
Een goede band maak je nog altijd zelf met een kind. Of hij/zij nou wel of niet uit haar flamoes komt.
Jah ik vind het heel speciaal dat Maarten uit mijn buik komt maar als ik er geen gevoel bij heb dan zal de band er ook niet zijn met hem.
Twee ontkenningen in 1 zin is moeilijk?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Een verschil wel jamaar ik vind het nogal bizar dat je hier zomaar schrijft "dat het niet betekent dat het niet zou goed komen met het kind".
Ik ben niet geadopteerd, mijn ma heeft de eerste jaren van mijn leven grotendeels gemist door ziekte (in het ziekenhuis dus) maar ik ben blij om te zeggen dat het wel goedgekomen is met mijEen ideale situatie is het niet, maar ik krijg hier nogal fel de indruk dat als een kind z'n moeder niet bij zich heeft het bijna gedoemd is om te mislukken in het leven.
Nee. We hebben hier die situatie gehad (mijn man was thuis het eerste jaar van mijn oudste zoon en ik aan het werk) en ik ben alleen maar heel erg blij dat zij zo'n sterke band hebben gekregen. Of het een beter band is dan met mij zou ik niet willen zeggen, anders, dat wel.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
Of is het eerder de schrik dat als je als moeder het kind niet 24/7 bij je hebt het misschien een betere band zal ontwikkelen met de papa?
Nog nooit gemerkt/gelezen/gezien hoe een pasgeborene direct reageert op de geur van mama?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sterker nog, ik durf nog wel verder te gaan en te beweren dat een kind geen flauw benul heeft of -ie nou uit de buik van papa of mama of de buurvrouw komt. En dat 't hem/haar ook bijzonder weinig boeit.
Er komt een leeftijd dat het wel gaat boeien, er gaan niet voor niets zoveel adoptiekinderen op zoek naar hun biologische ouders. Maar goed, dit is een behoorlijke zijtak van de discussie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sterker nog, ik durf nog wel verder te gaan en te beweren dat een kind geen flauw benul heeft of -ie nou uit de buik van papa of mama of de buurvrouw komt. En dat 't hem/haar ook bijzonder weinig boeit.
Nou, het ligt nogal gevoeligquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:26 schreef MarMar het volgende:
[..]
Nog nooit gemerkt/gelezen/gezien hoe een pasgeborene direct reageert op de geur van mama?
En in geval van borstvoeding maakt mama of buurvrouw of papa ook geen verschil?
Kom op zeg, natuurlijk is er verschil, zeker als je borstvoeding geeft en zeker in die eerste maanden.
Ik doe dat stukje maar even vetgedrukt, want daar schijnt nogal over heen gelezen te zijn.
Is het zo eng om toe te geven dat er gewoon verschillen zijn tussen mama's en papa's en tussen mannen en vrouwen en dat een deel van die verschillen gewoon simpelweg biologisch bepaald zijn omdat mensen ook maar gewoon zoogdieren zijn?
Dat is wat anders dan wat je net zei.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:26 schreef MarMar het volgende:
[..]
Nog nooit gemerkt/gelezen/gezien hoe een pasgeborene direct reageert op de geur van mama?
En in geval van borstvoeding maakt mama of buurvrouw of papa ook geen verschil?
Ik denk dat je adoptieouders en geadopteerde kinderen nu schromelijk tekor doet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:14 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het is the next best thing als je het mij vraagt; adoptie is noodzaak, niet het beste wat je kan overkomen als kind.
Dus inderdaad, adoptieouders kunnen wel goed voor hun kind zorgen, maar de lijfelijke band die een kind met een moeder heeft is er niet.
Dat wil niet zeggen dat het met dat kind niet goedkomt, maar het is wel degelijk een verschil en dat zie je zelf ook wel neem ik aan.
lol ik begrijp best de twee ontkenning in 1 zin. Wat ik niet begreep is dat die gedachten nog maar in je op komen als in... het zou misschien wel eens niet kunnen goed komen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:22 schreef MarMar het volgende:
[..]
Twee ontkenningen in 1 zin is moeilijk?
Dat het niet betekent dat het niet goed zou komen, betekent dus wel dat het wel goed zou komen
Alleen is het natuurlijk beter en mooier en fijner als het kind zijn eigen moeder heeft die dan ook in staat is om moeder te zijn.
Mja, maar vaak zie je ook dat men de emo-kaart trekt (lees met een trillende onderlip en een o zo schattige foto van de kleine in de hand bijna staan te smeken in het kantoor van de chef) om dezelfde dag nog verlof te kunnen krijgen om dat er weet ik veel wat met één van de kids is, dat is soms wat lastig rijmen met het hele voor je rechten op komen verhaal in mijn beleving, daar zitten ook verplichtingen aan richting je werkgever, en in mijn ogen ook morele verplichtingen aan je collega's als die bij moeten springen om een ad-hoc verlof mogelijk te maken. Dit heb ik trouwens meegemaakt met zowel papa's als mama's, maar als vrouw zit je natuurlijk ook nog met instincten/hormonen, daar gaan sommige feministen nog wel eens erg gemakkelijk aan voorbij...quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:21 schreef Koosje het volgende:
Ik vind het zo jammer te zien dat de (veel?) werkende moeders (voor een baas, ja!) menen zo in de verdediging te moeten schieten. Stá gewoon voor wat je doet!
Toch komt dit mij allemaal erg onbekend over. Ik werk 20 jaar en ik heb bij heel veel verschillende bedrijven gewerkt, en dit scenario en zoals hierboven iemand het had over liegen enzo, ik heb het echt nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mja, maar vaak zie je ook dat men de emo-kaart trekt (lees met een trillende onderlip en een o zo schattige foto van de kleine in de hand bijna staan te smeken in het kantoor van de chef) om dezelfde dag nog verlof te kunnen krijgen om dat er weet ik veel wat met één van de kids is, dat is soms wat lastig rijmen met het hele voor je rechten op komen verhaal in mijn beleving, daar zitten ook verplichtingen aan richting je werkgever, en in mijn ogen ook morele verplichtingen aan je collega's als die bij moeten springen om een ad-hoc verlof mogelijk te maken. Dit heb ik trouwens meegemaakt met zowel papa's als mama's, maar als vrouw zit je natuurlijk ook nog met instincten/hormonen, daar gaan sommige feministen nog wel eens erg gemakkelijk aan voorbij...
Oh maar dat doe ik hoorquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:21 schreef Koosje het volgende:
Ik vind het zo jammer te zien dat de (veel?) werkende moeders (voor een baas, ja!) menen zo in de verdediging te moeten schieten. Stá gewoon voor wat je doet!
Ik denk dat het anders op je over komt dan ik het bedoel door jouw achtergrond?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
lol ik begrijp best de twee ontkenning in 1 zin. Wat ik niet begreep is dat die gedachten nog maar in je op komen als in... het zou misschien wel eens niet kunnen goed komen.
Ikzelf zou er nooit aan denken dat het anders zou aflopen met het kind als het niet door de moeder opgevoed wordt. Jij hebt het over "dat het wel zal goed komen".
Hetgeen ik bedoel komt er niet echt goed uit, maar als je tussen de regels door leest, begrijp je het vast wel
Nou, ik herken er wel eea in. Mijn leidinggevende heeft ook weleens tegen een collega gezegd, die voor de zoveelste keer niet kon komen / vrij moest hebben ivm een ziek kindje thuis: 'je hebt toch ook een man'. Dat liegen heb ik ook weleens meegemaakt, weleens, dat was geen lopende band werk. Lang niet iedereen is zo.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch komt dit mij allemaal erg onbekend over. Ik werk 20 jaar en ik heb bij heel veel verschillende bedrijven gewerkt, en dit scenario en zoals hierboven iemand het had over liegen enzo, ik heb het echt nog nooit meegemaakt.
Ik heb het ook niet over beter en slechter, ik heb het over anders!quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat je adoptieouders en geadopteerde kinderen nu schromelijk tekor doet.
Ik denk zeker wel dat vrouwen tijdens de zwangerschap al beginnen met een band opbouwe met hun kind, en dat de vaders daar een tijdelijke achterstand hebben. Logisch en niets aan te doen.
Daarna is imo de band veel meer dan alleen in wiens buik je gezeten hebt. Het is degene die je verzort, eten geeft, troost, vertroetelt, komt als je huilt, bij je is als je ziek bent.
En al die dingen kan een vader net zo goed, als hij dat wil en de kans voor krijgt!
Ik vind het zo jammer dat de niet buitenshuis werkende moeders al dan niet subtiel menen te moeten opmerken dat moeders thuis bij de kinderen horen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:21 schreef Koosje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |