abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2009 @ 22:28:55 #102
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67777169
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar ik begrijp dat jij in een heel goedkoop huurhuis woont, geen auto hebt, niet op vakanie gaat?
Hoe kom je hier nou bij?
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 22:31:14 #103
5428 crew  miss_sly
pi_67777267
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik ben daar ook niet zo gevoelig voor (en dan maakt het eigenlijk niet uit of je dat geld er wel of niet voor hebt), maar er is ook een groep mensen die niet gelukkig kan zijn als ze niet net dat type kinderwagen hebben etc etc. Als die dan de keuze maken om fulltime te werken dan vind ik dat jammer voor de kinderen.
jammer dat je geen antwoord geeft.
En ik vind het ook jammer dat het welzijn en geluk van de kinderen wordt afgelezen aan de uren dat ze op een kdv zitten. Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van fulltime werken voor beide ouders als je kinderen hebt, maar om er standaard vanuit te gaan dat de kinderen heel veel tekort komen alleen vanwege dat werk, vind ik ook wat ver gaan. Volgens mij heb je toch echt wat meer info nodig over het gezin, de situatie, de financien, de manier waarop men met de kinderen omgaat als ze thuis zijn etc, om te weten of het jammer is of niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 22:31:47 #104
5428 crew  miss_sly
pi_67777284
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nou bij?
Dat jij niet werkt en die luxe allemaal neit nodig vindt?
  maandag 6 april 2009 @ 22:34:07 #105
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67777381
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En ik vind het ook jammer dat het welzijn en geluk van de kinderen wordt afgelezen aan de uren dat ze op een kdv zitten. Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van fulltime werken voor beide ouders als je kinderen hebt, maar om er standaard vanuit te gaan dat de kinderen heel veel tekort komen alleen vanwege dat werk, vind ik ook wat ver gaan. Volgens mij heb je toch echt wat meer info nodig over het gezin, de situatie, de financien, de manier waarop men met de kinderen omgaat als ze thuis zijn etc, om te weten of het jammer is of niet.
Wie zegt dat dan?
Ik zeg dat ik het jammer vind dat kinderen fulltime naar een kdv gaan als de ouders dat doen om de luxe. Ik krijg het idee dat jij dat te kort door de bocht vindt, prima.
  maandag 6 april 2009 @ 22:34:38 #106
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_67777404
quote:

[..]

De tijd dat de kindjes klein zijn is zo kort.
Voor je het weet zitten ze op de bassischool en heb je tijd genoeg.
Wat dat betreft vind ik het fijn dat mijn man en ik om en om werken. Ik leef nog liever in armoede dan dat ik mijn kindjes 3 dagen per week uit handen geef aan andere, onbekende mensen.
Zonder je aan te vallen hoor.. ik heb respect voor ieders keuzes, maar voor mij persoonlijk is dat echt de grens..
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 22:34:47 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67777414
Hier is moeders inderdaad door omstandigheden thuis. Maar 2 dagen kinderopvang vind ik acceptabel.
  maandag 6 april 2009 @ 22:37:50 #108
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_67777552
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:34 schreef nanalune het volgende:

[..]

Wat dat betreft vind ik het fijn dat mijn man en ik om en om werken. Ik leef nog liever in armoede dan dat ik mijn kindjes 3 dagen per week uit handen geef aan andere, onbekende mensen.
Zonder je aan te vallen hoor.. ik heb respect voor ieders keuzes, maar voor mij persoonlijk is dat echt de grens..
Alsof er veel fatsoenlijke banen zijn die in die uren te plannen zijn.
  maandag 6 april 2009 @ 22:38:35 #109
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67777587
quote:

[..]

Dat jij niet werkt en die luxe allemaal neit nodig vindt?
Ook dat heb ik niet gezegd hoor, in mijn post van 21.52 heb ik gezegd dat ik het begrijp dat mensen o.a. voor een vakantie willen werken.
  maandag 6 april 2009 @ 22:39:21 #110
74310 nanalune
pi_67777625
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:37 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

niet die van mij meestal werk ik na vier uur.of tot 11 uur smorgens.
Daarom werken we om en om , maar ik denk dat er inderdaad veel banen zijn met werkdagen overdag.
  maandag 6 april 2009 @ 22:40:24 #111
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67777676
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:37 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Het hangt af van de prioriteiten, voor de één is het belangrijker een baan te hebben waar ze happy van wordt en het dan voor lief neemt dat ze de kinderen minder ziet en voor een ander is het belangrijker dat ze meer bij haar kinderen kan zijn en genoegen neemt met een minder uitdagende baan. Want inderdaad, een uitdagende baan is vaak niet te vinden voor 2 dagen in de week om maar iets te noemen.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 22:41:10 #112
5428 crew  miss_sly
pi_67777716
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:34 schreef nanalune het volgende:

[..]

Je valt me niet aan, ons kindje gaat dadelijjk 1 dag naar een kdv. Ik vind het alleen altijd jammer dat mensen menen de keuzes van andere mensen te moeten veroordelen, zonder alle ins en outs van die beslissingen te kennen.
  maandag 6 april 2009 @ 22:41:32 #113
4177 Jojogirl
pi_67777733
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:39 schreef nanalune het volgende:

[..]

Daarom werken we om en om , maar ik denk dat er inderdaad veel banen zijn met werkdagen overdag.
Overdag tussen half negen en kwart voor twaalf en kwart over één tot drie uur? Ik denk het niet eigenlijk.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 22:42:23 #114
5428 crew  miss_sly
pi_67777778
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:39 schreef nanalune het volgende:

[..]

inderdaad zijn er veel banen met werkdagen overdag, maar dan net niet van 9-11.30 en van 13.30 tot 15.30 uur. Niet echt gangbare werktijden, dus dat schoolgaan geeft dan ook weer niet heel veel meer ruimte.
  maandag 6 april 2009 @ 22:43:53 #115
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67777829
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je valt me niet aan, ons kindje gaat dadelijjk 1 dag naar een kdv. Ik vind het alleen altijd jammer dat mensen menen de keuzes van andere mensen te moeten veroordelen, zonder alle ins en outs van die beslissingen te kennen.
Los van de ins en outs moet het wel een hele slechte mamma zijn (of slechte omstandigheden) wil het kind niet beter af zijn bij mamma. Wat niet wil zeggen dat een andere oplossing meteen slecht is. Maar wel jammer, vind ik.
  maandag 6 april 2009 @ 22:46:04 #116
74310 nanalune
pi_67777927
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Veroordelen kan niemand . We kunnen alleen spreken vanuit onze eigen ervaringen

Laat ik het anders zeggen.
Ik ben van mening van dat 80% van de vrouwen gelukkiger zouden zijn als zij thuis zouden blijven of een ieniemienie part-time baan zouden hebben .
en de kindjes? ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ze liever een gezin hebben waarin pa of ma altijd thuis is dan dat ze grotendeels op een kdv zitten. Maar goed.. ik kan ernaast zitten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 22:47:35 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67777991
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:43 schreef Marrije het volgende:

[..]

Los van de ins en outs moet het wel een hele slechte mamma zijn (of slechte omstandigheden) wil het kind niet beter af zijn bij mamma. Wat niet wil zeggen dat een andere oplossing meteen slecht is. Maar wel jammer, vind ik.
Nonsens. Kinderen leren bv ook met andere kinderen omgaan op het KDV. Onerzoek wijst uit dat KDV kinderen sociaal vaardiger zijn dan kinderen die niet op het KDV komen. Daarentegen vragen KDV kinderen ook wat vaker negatief aandacht.

Dus om te stellen dat kinderen per definitie beter af zijn bij de moeder is nogal kort door de bocht
  maandag 6 april 2009 @ 22:47:36 #118
74310 nanalune
pi_67777992
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

inderdaad zijn er veel banen met werkdagen overdag, maar dan net niet van 9-11.30 en van 13.30 tot 15.30 uur. Niet echt gangbare werktijden, dus dat schoolgaan geeft dan ook weer niet heel veel meer ruimte.
kom zeg , ik heb alleen maar peutertjes, maar er is toch overblijven tegenwoordig?
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 22:48:12 #119
5428 crew  miss_sly
pi_67778022
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:46 schreef nanalune het volgende:

[..]

Ik ben van mening van dat 80% van de vrouwen gelukkiger zouden zijn als zij thuis zouden blijven of een ieniemienie part-time baan zouden hebben .
en de kindjes? ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ze liever een gezin hebben waarin pa of ma altijd thuis is dan dat ze grotendeels op een kdv zitten. Maar goed.. ik kan ernaast zitten.
Heb jij 100% van de vrouwen gesproken en van 60% gehoord dat zij liever thuis zouden zijn?
Aangezien ik weet dat het antwoord hierop 'nee' is, hoe kun jij dan van mening zijn voor zoveel andere vrouwen dat ze iets anders liever zouden doen dan ze doen?
  maandag 6 april 2009 @ 22:48:19 #120
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_67778034
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:28 schreef nanalune het volgende:

[..]

ja, wat jij zegt heb ik ook. Soms zit ik op mijn werk en denk ik : Ik heb het gewoon te druk om te werken.
Manlief is een schat maar opruimen kan hij niet. Tis dubbel op, als ik thuiskom werk ik de uren dat ik weg was dubbel weer terug..en voel ik me schuldig naar de kindjes toe. En nee de was kan niet blijven liggen en ik wil graag nog wat door de ramen blijven zien af en toe.
Ik zat heel vaak op mijn werk uit mijn neus te vreten en dan werd ik echt manisch depressief als ik bedacht wat ik in die tijd thuis allemaal had kunnen doen, wat ik nu 's avonds ná mijn werk nog lekker mocht doen. Maar ik vond het ook helemaal niet leuk dat ik mijn kind 's ochtends 10 minuten zag voor ik wegging en dan 's avonds nog net een uurtje omdat ze daarna weer moest slapen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 22:49:19 #121
5428 crew  miss_sly
pi_67778084
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef nanalune het volgende:

[..]

kom zeg , ik heb alleen maar peutertjes, maar er is toch overblijven tegenwoordig?
Dat is er, maar aangezien je zo overtuigd ben van de waarde van de aanwezigheid van de moeder, neem ik aan dat je tussen de middag netjes thusi wilt zitten en zelf brood voor ze wilt smeren
  maandag 6 april 2009 @ 22:50:00 #122
74310 nanalune
pi_67778113
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nonsens. Kinderen leren bv ook met andere kinderen omgaan op het KDV. Onerzoek wijst uit dat KDV kinderen sociaal vaardiger zijn dan kinderen die niet op het KDV komen. Daarentegen vragen KDV kinderen ook wat vaker negatief aandacht.

Dus om te stellen dat kinderen per definitie beter af zijn bij de moeder is nogal kort door de bocht
Ik zou ook niet voor zijn als de kindjes tot 4 jaar geen mens zagen , maar hebben kindjes niet genoeg aan vriendjes/ vriendinnetjes ? kindjes uit de buurt, peuterspeelzaaltjes?
hoop het wel, anders lopen die van mij straks behoorlijk achter.
Ik hecht niet zo veel waarde aan dat soort onderzoekjes, omdat in een normale situatie kinderen echt niet wereldvreemd worden als ze niet naar een kdv gaan.
  maandag 6 april 2009 @ 22:50:01 #123
4177 Jojogirl
pi_67778114
quote:

[..]

Toch gek dat ik dan in mijn omgeving uitkom op 80% van de vrouwen die gelukkig is met de baan die ze hebben en dat is dan voor 24 uur of meer. Ik denk dat we beiden niet in een geheel reresentatieve omgeving zitten.
En de kindjes: ik denk dat vooral kleine kindjes nog veel te jong zijn om te kunnen weten wat ze liever willen. Kan zijn dat de wetenschap er een mening over heeft (al veranderen die inzichten ook vaak per decennium), maar die ukkies zijn nog veel te klein voor een echte mening.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 22:50:07 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67778118
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is er, maar aangezien je zo overtuigd ben van de waarde van de aanwezigheid van de moeder, neem ik aan dat je tussen de middag netjes thusi wilt zitten en zelf brood voor ze wilt smeren
whehe scherp.
  maandag 6 april 2009 @ 22:50:22 #125
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67778127
quote:

Ik denk dat je je hierin heel erg vergist..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 22:51:56 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67778196
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef nanalune het volgende:

[..]

Ik zou ook niet voor zijn als de kindjes tot 4 jaar geen mens zagen , maar hebben kindjes niet genoeg aan vriendjes/ vriendinnetjes ? kindjes uit de buurt, peuterspeelzaaltjes?
Kinderen krijgen in de regel pas echt vriendjes als ze naar school gaan. Als ze 4 zijn dus. Peuterspeelzaal is vanaf 2 en dan een half dagdeel.
quote:
Ik hecht niet zo veel waarde aan dat soort onderzoekjes, omdat in een normale situatie kinderen echt niet wereldvreemd worden als ze niet naar een kdv gaan.
Eh nee nu draai je het om. Ik zeg alleen dat KDV niet slechter is dan de moeder, maar op een ander vlak goed.

Ow en door het 'onderzoekjes' te noemen probeer je de waarde van dit soort onderzoeken te degraderen om zo je eigen mening belangrijker te maken. Echter is dit heel veel onderzocht, zowel nationaal als internationaal. Met dezelfde uitslag.
  maandag 6 april 2009 @ 22:54:11 #127
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67778303
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gemiddeld gezien is een kind zeker de eerste jaren beter af bij mamma, het is niet voor niets dat ze pas met 2,5 naar de peuterschool hoeven, en zelfs dat is niet verplicht. Een kdv is er omdat ouders zelf niet voor hun kind willen of kunnen zorgen, niet omdat het zoveel beter is voor het kind. En natuurlijk heeft een kdv ook zo zijn voordelen, maar de kdv zijn er om kinderen op te vangen van werkende ouders, dat is de insteek. De peuterschool is ook bedoeld voor kinderen waarvan de ouders niet werken, en met 2,5 mogen ze daar naartoe, dat is echt vroeg genoeg.
  maandag 6 april 2009 @ 22:54:42 #128
4177 Jojogirl
pi_67778319
quote:

[..]

Je hecht alleen maar waarde aan de onderzoekjes die zeggen dat wel naar een kdv gaan slecht voor kindjes is?
En in een normale situatie raken kinderen echt niet onthecht en gestoord omdat ze naar een kdv gaan.
  maandag 6 april 2009 @ 22:54:49 #129
74310 nanalune
pi_67778327
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb jij 100% van de vrouwen gesproken en van 60% gehoord dat zij liever thuis zouden zijn?
Aangezien ik weet dat het antwoord hierop 'nee' is, hoe kun jij dan van mening zijn voor zoveel andere vrouwen dat ze iets anders liever zouden doen dan ze doen?
Nee ik heb nog geen steekhoudend onderzoek gedaan. Daar heb ik ook geen tijd voor ik kan niet voorzichtig genoeg zijn met het uitspreken van een mening zie ik.
Laat ik het dan maar VOLLEDIG bij mijzelf houden om misverstanden te voorkomen:
Ik was iemand die werken belangrijk vond, nu ben ik daar behoorlijk op teruggekomen. Ook vrouwen in mijn omgeving zeggen dit .Met name vrouwen die thuis blijven beloven mij gouden bergen.
Als we de percentages achterwege laten denk ik dat er vast wel een wetenschappelijke theorie is die kan ondersteunen dat er dan in ieder geval VEEL vrouwen zijn die liever thuis blijven.
Ik vermoed zelf dat het er meer zijn dan we denken.
Nogmaals niet zozeer om de kindjes maar dan in ieder geval voor zichzelf. Niet om geraniumkijkende zombies te worden maar net zo goed met veel sociale contacten en dingetjes
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 22:55:26 #130
5428 crew  miss_sly
pi_67778353
quote:

[..]

Afhankelijk van welke buurt zullen er ook veel speelkameraadjes niet aanwezig zijn omdat ze op het kdv zitten.

Waarom zou je niet zoveel waarde hechten aan zulke onderzoekjes? Zijn alleen onderzoekjes die onderschrijven wat jij denk waardevol?
  maandag 6 april 2009 @ 22:55:49 #131
14746 k_i_m
pi_67778367
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Toch gek dat ik dan in mijn omgeving uitkom op 80% van de vrouwen die gelukkig is met de baan die ze hebben en dat is dan voor 24 uur of meer.
Ik zal je nog iets gekkers vertellen; ik ben zo ongeveer de enige van mijn vriendinnen met kind, maar ze zijn bijna allemaal ontevreden over hun werk .
In my life
Why do I smile
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 22:56:00 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67778379
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

Gemiddeld gezien is een kind zeker de eerste jaren beter af bij mamma, het is niet voor niets dat ze pas met 2,5 naar de peuterschool hoeven, en zelfs dat is niet verplicht. Een kdv is er omdat ouders zelf niet voor hun kind willen of kunnen zorgen, niet omdat het zoveel beter is voor het kind. En natuurlijk heeft een kdv ook zo zijn voordelen, maar de kdv zijn er om kinderen op te vangen van werkende ouders, dat is de insteek.
Ik zeg toch nergens dat de insteek anders is? Echter stellen dat het slechter is voor het kind wordt gelogenstraft door de uitkomst van werkelijk tientallen klinische onderzoeken.
quote:
De peuterschool is ook bedoeld voor kinderen waarvan de ouders niet werken, en met 2,5 mogen ze daar naartoe, dat is echt vroeg genoeg.
Met 2 en mijn zoon was daar met anderhalf al aan toe. Er is geen grote gemene deler.
  maandag 6 april 2009 @ 22:57:31 #133
4177 Jojogirl
pi_67778440
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

Gemiddeld gezien is een kind zeker de eerste jaren beter af bij mamma, het is niet voor niets dat ze pas met 2,5 naar de peuterschool hoeven, en zelfs dat is niet verplicht.
Ehm dat peuterspeelzaal pas vanaf 2.5 is is omdat ze daar voorschoolse vaardigheden aanleren. En dat zijn dingen die kindjes pas vanaf 2.5 jaar kunnen leren omdat ze eerder motorisch en cognitief daar nog niet aan toe zijn.
Het is dus niet omdat kindjes voor 2.5 jaar niet ergens anders dan bij mama zou kunnen zijn.

En zoals altijd gaat de discussie meteen weer richting moeders en zijn de vader in de opmerkingen nergens te bekennen
pi_67778442
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Toch gek dat ik dan in mijn omgeving uitkom op 80% van de vrouwen die gelukkig is met de baan die ze hebben en dat is dan voor 24 uur of meer. Ik denk dat we beiden niet in een geheel reresentatieve omgeving zitten.
En de kindjes: ik denk dat vooral kleine kindjes nog veel te jong zijn om te kunnen weten wat ze liever willen. Kan zijn dat de wetenschap er een mening over heeft (al veranderen die inzichten ook vaak per decennium), maar die ukkies zijn nog veel te klein voor een echte mening.
Babies hebben ook geen mening, wel behoeftes.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 6 april 2009 @ 22:58:09 #135
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67778468
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef nanalune het volgende:

[..]

Nee ik heb nog geen steekhoudend onderzoek gedaan. Daar heb ik ook geen tijd voor ik kan niet voorzichtig genoeg zijn met het uitspreken van een mening zie ik.
Laat ik het dan maar VOLLEDIG bij mijzelf houden om misverstanden te voorkomen:
Ik was iemand die werken belangrijk vond, nu ben ik daar behoorlijk op teruggekomen. Ook vrouwen in mijn omgeving zeggen dit .Met name vrouwen die thuis blijven beloven mij gouden bergen.
Als we de percentages achterwege laten denk ik dat er vast wel een wetenschappelijke theorie is die kan ondersteunen dat er dan in ieder geval VEEL vrouwen zijn die liever thuis blijven.
Ik vermoed zelf dat het er meer zijn dan we denken.
Nogmaals niet zozeer om de kindjes maar dan in ieder geval voor zichzelf. Niet om geraniumkijkende zombies te worden maar net zo goed met veel sociale contacten en dingetjes
Veel thuisblijfmoeders die ik spreek doen dat voornamelijk uit praktisch oogpunt.. het wegbrengen van en naar school en de diverse clubjes en verplichtingen zorgen voor nogal wat georganiseer..
De meesten die ik ken (en dat zijn er tegenwoordig nogal wat nu ik ook elke dag op het schoolplein sta) zouden diep in hun hart best een dag of twee even geen 'mama' willen zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 6 april 2009 @ 22:59:06 #136
4177 Jojogirl
pi_67778515
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:57 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vond alleen het idee om het aan kindjes zelf te vragen onzin. Kleine kinderen vraag je nou eenmaal niet over alles kun mening, over het algemeen zoekt een ouder zelf uit wat de behoefte van het kind is en hoe zij die gaan vervullen.
  maandag 6 april 2009 @ 22:59:19 #137
74310 nanalune
pi_67778530
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

natuurlijk het liefste wel:)
Het ging mij erom dat kindjes als ze naar de basisschool gaan meer ruimte geven, lijkt me, voor werk.
Als jullie praktijkervaringen anders zijn , dan vergis ik me daar dan toch gewoon in?
  maandag 6 april 2009 @ 22:59:21 #138
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67778531
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat de insteek anders is? Echter stellen dat het slechter is voor het kind wordt gelogenstraft door de uitkomst van werkelijk tientallen klinische onderzoeken.
[..]

Met 2 en mijn zoon was daar met anderhalf al aan toe. Er is geen grote gemene deler.
Een jong kind is gemiddeld beter af bij mamma, laat mij de onderzoeken maar zien die het tegendeel beweren. Ik mag mijn kinderen nu al aanmelden, maar pas bij 2,5 worden ze toegelaten op de peuterspeelzaal, op zn vroegst.
  maandag 6 april 2009 @ 23:00:19 #139
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67778572
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:57 schreef beefcake het volgende:

[..]

Vooral voor een baby van laten we zeggen 10 weken heeft een kdv echt geen enkele toegevoegde waarde.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 23:02:41 #140
5428 crew  miss_sly
pi_67778673
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

Vooral voor een baby van laten we zeggen 10 weken heeft een kdv echt geen enkele toegevoegde waarde.
Maar ik denk, als het binnen de perken blijft met een dag of 2-3, ook geen slechte invloed.
  maandag 6 april 2009 @ 23:04:19 #141
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67778742
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar ik denk, als het binnen de perken blijft met een dag of 2-3, ook geen slechte invloed.
Ben ik met je eens, heb ik volgens mij ook al eerder gezegd Beter af bij mamma, wat niet wil zeggen dat het slecht is als ze naar een kdv gaan. Al zou ik het niemand aanraden om een baby van 10 weken fulltime naar een kdv te brengen.

-edit- ik duik mn bed in, vandaar dat ik niet meer antwoord
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 23:06:34 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67778809
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:59 schreef Marrije het volgende:

[..]

Een jong kind is gemiddeld beter af bij mamma, laat mij de onderzoeken maar zien die het tegendeel beweren.
Er is geen 'beter'. Er is 'anders'. Beter is jouw argument dus laat JIJ daar de onderzoeken maar van zien.
quote:
Ik mag mijn kinderen nu al aanmelden, maar pas bij 2,5 worden ze toegelaten op de peuterspeelzaal, op zn vroegst.
Das raar, want hier is het toch echt met twee jaar.
  maandag 6 april 2009 @ 23:07:15 #143
74310 nanalune
pi_67778828
Ik ga slapen. Morgen weer vroeg dag, Ik moet morgenmiddag werken;)
Het liefste dus niet , hoezeer ik mijn werk ook waardeer. Het liefste zou ik bij mijn kindjes zijn.
Huis te koop zetten en een stacaravan in de tuin van mijn ouders dan maar
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 23:07:58 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67778847
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, heb ik volgens mij ook al eerder gezegd Beter af bij mamma, wat niet wil zeggen dat het slecht is als ze naar een kdv gaan. Al zou ik het niemand aanraden om een baby van 10 weken fulltime naar een kdv te brengen.

-edit- ik duik mn bed in, vandaar dat ik niet meer antwoord
Beter af bij mama is ook slechts een persoonlijk waardeoordeel.
  maandag 6 april 2009 @ 23:09:14 #145
74310 nanalune
pi_67778894
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

en net zo waardevol als die van jou.
pi_67778963
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Hier ook met twee jaar
  maandag 6 april 2009 @ 23:14:39 #147
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67779082
Tja voor anderen kan ik niet oordelen wat goed/slecht is, wij hebben vooral gekeken naar wat ons allemaal gelukkig en stabiel als gezin maakt.

Ik werk heel graag dat voorop gesteld zonder te mogen werken voel ik me niet fijn, ik heb een leuke baan en eigenlijk altijd leuke banen gehad, kan er mijn ei in kwijt en heb super fijne collega's de 2 dagen dat ik werk is echt ff tijd om even Marlies te zijn en niet "de mama van" en dat heb ik echt hard nodig om me ook nog gewoon als vrouw te kunnen zien, los van mijn rol als moeder.

Mijn man werkt full time en dat werkt prima, hij hoeft van mij ook niet minder te werken, ik vind het prima zo, en hij ook, het is bij ons ook nooit een issue geweest wie er part time zou gaan werken, dat wilde ik namelijk graag doen en omdat ik noodgedwongen wisselde van werkgever kon ik het ook precies zo geregeld krijgen zoals wij graag wilden.

Mijn moeder ontfermt zich de 2 dagen dat ik werk over onze dochter en beiden genieten ze van die tijd met elkaar ik heb Isa nog nooit huilend achter hoeven laten en als ze ziek is dan wissel ik mijn werkdag net zo moeiteloos om of haal deze later in, en dat is tot op heden weinig voorgekomen en ik heb daar goede afspraken over op het werk.

Wij kleden ons graag leuk en we kopen af en toe ook graag leuke dingen voor ons gezin tja dat word dan inderdaad van dat "extra verdiende geld" gedaan, tja en waarom? gewoon dus omdat het kan en wij dat willen, daar ga ik me ook niet voor verantwoorden/verdedigen en waarom niet, omdat het onze keuze is en ik daar met niemand een discussie over aan hoef te gaan, ik bemoei me er immers ook niet mee als anderen er voor kiezen 5 dagen thuis te blijven bij de kinderen puur omdat dat hun gelukkiger/rustiger houdt.

Wij kopen bij de Aldi maar met net zoveel gemak bij de AH, kleren komen net zo handig van de Hema als van Mexx, wij kopen wat we mooi vinden en kijken niet altijd naar de prijs maar naar de prijs/kwaliteit verhouding.
Zo rijd ik een bijvoorbeeld een redelijk jonge wagen, maar tja onderhoud is er dus ook praktisch niet aan, je kan ook een barrel van 20 jaar oud kopen en iedere maand panne hebben dat is een keuze en naar mijn werk komen met fiets/OV e.d. is niet mogelijk en verder is de auto inderdaad pure luxe, heerlijk toch!

We hebben een leuk koophuis maar wel gekocht in slechte staat en inmiddels (bijna) naar onze smaak verbouwd maar alles eigenhandig gedaan en gelukkig veel daarop kunnen besparen.
Een huurhuis was/is geen optie die zijn hier bijna niet en een koophuis is een goede investering.
Met een huurhuis duw je namelijk geld in een bodemloze put, met een koophuis maak je misschien ooit nog eens een redelijk rendement en daar word toch nogal snel aan voorbij gegaan merk ik wel eens.
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 23:17:44 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67779194
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:09 schreef nanalune het volgende:

[..]

en net zo waardevol als die van jou.
Behalve dan dat ik geen waardeoordeel geef.....

http://pow-alumni.socsci.(...)ontwikkelingkind.pdf
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Kinderopvang/pedagogie.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Swetsenegger op 06-04-2009 23:23:20 ]
  maandag 6 april 2009 @ 23:26:44 #149
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67779482
quote:

Hier met 2,5 jaar maar dat ligt volgens mij gewoon aan de organisatie die het regelt
Als het bij 2 was geweest zou Isa trouwens met haar 2 jaar naar de peuterspeelzaal gaan, ik zie er geen kwaad in en ben er zelf ook niet door getraumatiseerd

Vind het trouwens ook wel een beetje flauw dat er altijd zo'n gezever komt over de "werkende vrouw" kom op zeg 't lijkt af en toe de jaren 50 wel met de ouderwetse ideeën omtrent de vrouw persoon.
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 23:27:44 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67779510
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:26 schreef marlieske het volgende:

[..]

Hier met 2,5 jaar maar dat ligt volgens mij gewoon aan de organisatie die het regelt
Als het bij 2 was geweest zou Isa trouwens met haar 2 jaar naar de peuterspeelzaal gaan, ik zie er geen kwaad in en ben er zelf ook niet door getraumatiseerd
Hier krijg je vanuit de gemeente een brief voor de 2e verjaardag en wordt je op de mogelijkheid van peuterspeelzaal gewezen.
  maandag 6 april 2009 @ 23:29:43 #151
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67779573
Tja hier kan je wel inschrijven met 2 jaar maar ze mogen gewoon niet eerder komen als 2,5 (en er is maar 1 speelzaal in het dorp dus keuze is er niet)
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 23:30:47 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67779617
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:29 schreef marlieske het volgende:
Tja hier kan je wel inschrijven met 2 jaar maar ze mogen gewoon niet eerder komen als 2,5 (en er is maar 1 speelzaal in het dorp dus keuze is er niet)
Eh ja, dus blijkbaar is dat niet landelijk geregeld.
  maandag 6 april 2009 @ 23:35:39 #153
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67779741
ooh wacht deze site is van onze dorps PSZ, als je bij Visie kijkt kan je vinden dat het bij ons hier vanaf 2,5 jaar is, inschrijven vanaf 2 jaar en dan wachten tot je de oproep krijgt dat ze mogen komen spelen kan niet wachten lijkt me leuk voor Isa en dan krijg ik een gekleide vaas met moederdag enzo das toch gewoon onbetaalbaar
Mama van Isa en Ties
  maandag 6 april 2009 @ 23:39:46 #154
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67779851
Wij hebben bewust financiën opgegeven om zelf die kleine het 1e jaar te verzorgen.
Mijn vrouw is 2 dagen gaan werken en ik 4. Op woensdag past de schoonmoeder op.

Na het 1e jaar zal hij naar het KDV gaan voor 1 (of misschien 2 dagen). Dat vinden mij wel de max. Je krijgt geen kind om hem op te laten voeden door opa's, oma's of het KDV. Ik blijf 4 dagen werken en mijn vrouw gaat dan 3 dagen werken.

Dan maar wat minder uit eten
pi_67779896
Als we de 10 miljoen zouden winnen (of op een andere manier financieel onafhankelijk zijn) stopte ik morgen nog met werken en werd ik huisvader. Ik zie de lol van dat werken ECHT niet namelijk. En ja, ik heb een leuke baan, ik ga met plezier (sortakinda) naar m'n werk maar als het niet hoeft...? Klaar dan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_67780185
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:41 schreef Jarno het volgende:
Als we de 10 miljoen zouden winnen (of op een andere manier financieel onafhankelijk zijn) stopte ik morgen nog met werken en werd ik huisvader. Ik zie de lol van dat werken ECHT niet namelijk. En ja, ik heb een leuke baan, ik ga met plezier (sortakinda) naar m'n werk maar als het niet hoeft...? Klaar dan.
Die instelling hebben wij hier ook. We werken voor levensonderhoud, voor nu en voor later.
Ik hoef niet te werken om me mijzelf te voelen, ik voel me altijd mezelf, waar ik ook ben. En ik ben een moeder, dus voel ik me ook overal moeder, ook op mijn werk. Ik kan dat niet scheiden, ik snap ook niet zo goed hoe anderen dat bedoelen. Maar ik snap ook mensen niet die 'naar zichzelf op zoek gaan', in het buitenland bijvoorbeeld.
pi_67780247
En waarom gaat dit altijd weer over werkende mama's???

wat doen de papa's in het geheel??? die werken wel fulltime en de mama's moeten maar parttime of niet gaan werken??

Hier op het ogenblik niet de ideale situatie. Vanaf september samen minder dan 1 fulltime baan (12 uur + 20 uur, gehandicaptenzorg CAO.) en 2 studies (1x fulltime, 1x deeltijd)... Tsja worden ff tropenjaren, maar wel zo geregeld dat Pepijn maximaal 3 dagen per week naar de opvang gaat. Hopelijk gemiddeld maar 2...

En die kinderen die er alleen zijn voor de weekenden? Ik weet nog wel een kdv waar het er aardig vol mee zit. Op Pepijns vorige kdv zitten nogal wat kindjes die daar 5 dagen per week heen gaan incl soms verlengde opvang tot 20.00. Vooral bij de peuters is 5 dagen per week meer regel dan uitzondering. En dan in het weekend naar opa en oma. En ja dat zijn wel de papa's en mama's met de dure auto's, D&G jasjes aan de kapstok en de carierre banen.
Nou sorry daar heb ik echt geen kinderen voor. Als het hier niet meer te regelen valt dat we het kunnen met maximaal 3 dagen opvang per week dan moet het maar anders qua werk of studie en gaan we maar op een houtje bijten.

Overigens zal hier in de toekomst mama toch echt meer werken dan papa. Mama (bijna)fulltime en papa parttime of (bijna geheel) thuis is hier de meest waarschijnlijke toekomst.
pi_67780278
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:41 schreef Jarno het volgende:
Als we de 10 miljoen zouden winnen
Ik zou serieus minimaal één dag willen blijven werken (al is het maar vrijwilligerswerk).

Ik werk drie dagen en mijn vriend studeert (hij zit tot het najaar in het buitenland dus ik ben een soort van alleenstaande moeder). Onze dochter gaat 1 dag in de week naar kdv en twee dagen in de week naar mijn moeder. Op zich prima, alleen dat ze dan ook bij mijn moeder moet slapen vind ik wat minder maar dat kan niet anders met mijn onregelmatige werktijden. Vanaf november gaat ze twee dagen in de week naar kdv.
Ik zou helemaal geschift worden als ik fulltime thuis zou zitten. Vroeger deed ik nog weleens denigrerend over huismoeders, nu heb ik daar héél veel respect voor. Ik zou het niet kunnen! Ik denk dat ik een (stukken) betere moeder ben als ik werk. Ik was er ook van overtuigd dat ik minder zou willen werken als mijn vriend klaar was met zijn studie, maar ik merk dat ik zelf de behoefte heb aan contact met andere mensen en zoals Marlieske zei: Gewoon Geppie zijn en niet de moeder van...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  maandag 6 april 2009 @ 23:54:55 #159
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67780293
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:52 schreef p_iglet het volgende:
En waarom gaat dit altijd weer over werkende mama's???

wat doen de papa's in het geheel??? die werken wel fulltime en de mama's moeten maar parttime of niet gaan werken??
Onzin. Ik heb bewust geld en HEEL VEEL vrije dagen ingeleverd om elke maandag door te brengen met mijn zoon en daar genieten we allebei van
pi_67780305
Alsof je als je niet werkt gelijk de hele dag achter de geraniums zit.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  maandag 6 april 2009 @ 23:59:41 #161
14746 k_i_m
pi_67780432
Hier is de keus wie er het meest werkt vrij makkelijk gemaakt. Mijn wederhelft vindt zijn werk wel leuk en verdient 100 keer meer dan ik . Alhoewel als de nood aan de man is ik het ook prima vind om zelf fulltime te gaan werken, maar dan moet hij wel thuisblijven. Jammer van het geld, maar we zouden er wel van rond kunnen komen.
In my life
Why do I smile
pi_67780509
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:54 schreef geppie het volgende:
Gewoon Geppie zijn en niet de moeder van...
Maar ben je dan op je werk niet de werknemer van, ipv gewoon Geppie?
pi_67780564
Als wij beiden fulltime zouden werken, zou mijn salaris hoger zijn dan dat van mijn man. Toch ben ik degene die het minste werkt. Hij zou het best graag omdraaien, maar dat zou ik niet willen. Ik heb toch meer behoefte aan tijd met mijn kinderen doorbrengen dan hij. Meer een soort oergevoel denk ik.
Daarnaast studeer ik ook nog in deeltijd, dus daar heb ik ook af en toe wat tijd voor nodig.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:11:04 #164
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67780662
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:02 schreef beefcake het volgende:

[..]

Maar ben je dan op je werk niet de werknemer van, ipv gewoon Geppie?

ik ben dan wel niet geppie maar ach ik reageer toch

ik hoef dan niet de boterhammen te smeren en luiers te verschonen van mijn werkgever ik ben dus even niet aan het verzorgen maar aan het ontwikkelen van mezelf.
Maar mijn vraag is waarom zou je alles op moeten geven wat je leuk vond voor er kinderen waren? puur omdat je moeder bent geworden? ik blijf toch ook gewoon nog een vrouw met behoeften en wensen die los van de kinderen kunnen staan als dat allemaal goed georganiseerd en geregeld gebeurt?
En waarom komt een papa "weg" met (dom woord) 1 papa dag in de week en zou de moeder thuis moeten blijven? (ja dat vind niet iedereen hier maar sommigen duidelijk wel)
In mijn ogen meten met 2 maten, en in ons geval gaat verschil in salaris niet op, we verdienen praktisch hetzelfde.
Mama van Isa en Ties
pi_67780782
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:11 schreef marlieske het volgende:

[..]

ik ben dan wel niet geppie maar ach ik reageer toch

ik hoef dan niet de boterhammen te smeren en luiers te verschonen van mijn werkgever ik ben dus even niet aan het verzorgen maar aan het ontwikkelen van mezelf.
Maar mijn vraag is waarom zou je alles op moeten geven wat je leuk vond voor er kinderen waren? puur omdat je moeder bent geworden? ik blijf toch ook gewoon nog een vrouw met behoeften en wensen die los van de kinderen kunnen staan als dat allemaal goed georganiseerd en geregeld gebeurt?
Prima geantwoord, had het niet beter kunnen verwoorden.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_67781630
Ik snap nooit zo goed dat vrouwen zeggen dat ze werken om zich te blijven ontwikkelen. Wat voor werk doen jullie dan? Over het algemeen voer ik op mijn werk steeds dezelfde werkzaamheden uit......

Wij hebben het "geluk" dat mijn niet meer mag werken dus onze zoon blijft gewoon thuis. Ik had het liever andersom gezien maar dat is niet anders.

Ik zie de meerwaarde van een KDV niet zo voor baby's.
Onze kinderarts raadde juist aan om onze zoon zeker tot een half jaar dicht bij ons in de buurt te houden.

Daarbij heb ik zelf op meerdere kinderdagverblijven gewerkt en het zou voor mij niet goed voelen om mijn kind daar achter te laten. De hectiek, baby's die tegelijkertijd huilen waardoor er altijd baby's zijn die niet getroost kunnen worden. Ik vraag me ook af hoe ze dat doen met bijv. het oefenen op te buik te liggen. Op de KDV's waar ik heb gewerkt werd dat niet gedaan en het lijkt me ook niet haalbaar als je 10-14 baby's hebt......
pi_67782660
Vanaf januari 2010 gaat hier mijn vriend een dag minden werken zodat ik een dag meer kan. We gaan er dna wel heel iets op achteruit maar ja dat hebben we er voorover. Mijn vriend wil ook graag een dag in de week voor zijn zoon zorgen en ik wil graag iets meer werken. Dus mooi opgelost zo!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67782683
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:32 schreef Sunprincess het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat vrouwen zeggen dat ze werken om zich te blijven ontwikkelen. Wat voor werk doen jullie dan? Over het algemeen voer ik op mijn werk steeds dezelfde werkzaamheden uit......
Yeah really. Ik ontwikkel mezelf echt enorm door me om 5:45 uit bed te slepen, om 18:00 thuis te komen om m'n dochter nog een uurtje te zien en daarna dood op de bank te hangen.

Ik vraag me af wat voor spannende beroepen men hier dan allemaal wel niet heeft als ik dit zo lees.
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:06:25 #169
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67782939
quote:

[..]

Er is geen 'beter'. Er is 'anders'. Beter is jouw argument dus laat JIJ daar de onderzoeken maar van zien.
[..]

Nee nee, jij zwaait met onderzoeken, ik niet. Ik vind dat (vooral jonge) kinderen beter af zijn bij hun moeder. Ik denk dat er geen onderzoek is dat het tegendeel bewijst
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:07:39 #170
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67782948
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja en vind maar eens een onderzoek dat het tegendeel bewijst.
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 08:11:31 #171
5428 crew  miss_sly
pi_67782981
Heb je de linkjes uberhaupt gelezen
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 08:13:10 #172
5428 crew  miss_sly
pi_67783002
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:32 schreef Sunprincess het volgende:
Je kunt je ook ontwikkelen als mens, bijvoorbeeld.
quote:
Wij hebben het "geluk" dat mijn niet meer mag werken dus onze zoon blijft gewoon thuis. Ik had het liever andersom gezien maar dat is niet anders.

Ik zie de meerwaarde van een KDV niet zo voor baby's.
Onze kinderarts raadde juist aan om onze zoon zeker tot een half jaar dicht bij ons in de buurt te houden.

Daarbij heb ik zelf op meerdere kinderdagverblijven gewerkt en het zou voor mij niet goed voelen om mijn kind daar achter te laten. De hectiek, baby's die tegelijkertijd huilen waardoor er altijd baby's zijn die niet getroost kunnen worden. Ik vraag me ook af hoe ze dat doen met bijv. het oefenen op te buik te liggen. Op de KDV's waar ik heb gewerkt werd dat niet gedaan en het lijkt me ook niet haalbaar als je 10-14 baby's hebt......
Op de kdv waar onze dochter straks heen gaan, zijn de groepen niet zo groot, hoor. Volgens mij mag dat zelfs niet eens.
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:25:27 #173
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67783155
quote:
In de pdf, van de eerste link, gaat het met name om peuters, niet om baby's.
Jouw 2e link gaat, daar waar een kdv niet onder doet voor een gezinsituatie, uit van een ideale situatie, mits het kind niet op verschillende manieren wordt opgevangen, mits het kind op een goede creche terecht komt en dan nog gaat het erom dat er geen aantoonbare invloed op latere leeftijd gevonden kan worden. Waar het mij om gaat, ik zal een voorbeeld geven: een baby van 10 weken krijgt bv, bij mamma thuis gaat dat live aan de borst, op de opvang uit een fles (bv of kv, dat maakt voor het voorbeeld niet uit), er zal geen aantoonbare schade zijn voor het kind dat het melk uit een fles krijgt ipv de borst, maar niemand maakt mij wijs dat het niet beter is voor het kind om het live bij mamma uit de borst te krijgen, lekker op schoot tegen mamma's blote buik aan. Tuurlijk, het gaat ook prima op een kdv, en door een vreemde de fles krijgen is echt niet slecht, maar een kindje voelt zich toch beter bij tegen mamma's blote buik? Ook een kind dat wordt grootgebracht met de fles ipv borst, het lekkerst is dat lekker warm tegen mamma aan, dát voelt het meest vertrouwd. Ook al zal er geen schade zijn als het niet zo gebeurt.
Het gaat me dus niet om de borstvoeding of kunstmelk discussie, het gaat mij erom dat een baby beter af is bij mamma op schoot, lekker vertrouwd tegen mamma aan. Wat niet wil zeggen dat het op een kdv slecht af is bij een leidster op schoot. Wat ook niet wil zeggen dat een kind schade oploopt als het niet zo gebeurt.
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:26:45 #174
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67783175
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:11 schreef miss_sly het volgende:
Heb je de linkjes uberhaupt gelezen
Die kwamen pas later en mijn antwoord daarop ook

En om nog even terug te komen op jouw vragen:
wij wonen in een (wat is) goedkoop huurhuis, wij hebben geen auto en we gaan 1 x per jaar naar Azie op familiebezoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 07-04-2009 08:31:54 ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:27:37 #175
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67783189
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt je ook ontwikkelen als mens, bijvoorbeeld.
[..]

Op de kdv waar onze dochter straks heen gaan, zijn de groepen niet zo groot, hoor. Volgens mij mag dat zelfs niet eens.
Je kunt je op heel veel manieren ontwikkelen als mens, werk is niet de enige manier.
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:30:24 #176
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67783229
oeps quote ipv edit
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 april 2009 @ 08:39:28 #177
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67783397
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nee nee, jij zwaait met onderzoeken, ik niet. Ik vind dat (vooral jonge) kinderen beter af zijn bij hun moeder. Ik denk dat er geen onderzoek is dat het tegendeel bewijst
Vader is niet waardevol genoeg?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:40:38 #178
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67783417
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Vader is niet waardevol genoeg?
Haha, voor het gemak ben ik uitgegaan van de moeder, maar uiteraard bedoel ik ook de vader.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 april 2009 @ 08:44:11 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67783480
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:40 schreef Marrije het volgende:

[..]

Haha, voor het gemak ben ik uitgegaan van de moeder, maar uiteraard bedoel ik ook de vader.
Dat haal ik namelijk niet uit je posts, je hamert zo ontzettend op 'moeder'...

Maar goed, ik ben een van die ontaarde moeders. Ik werk op het moment 4 dagen in de week. Voordat Isa geboren werd, werkte ik fulltime. Ben na de geboorte een half jaar thuis geweest en werd aan het einde gillend gek. Ben voor 28 uur per week gaan werken en vond zo weer balans, sinds een jaar werk ik 32 uur. En dat werkt voor ons prima...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 08:46:12 #180
5428 crew  miss_sly
pi_67783498
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:40 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar in het geval van een thuisblijvende vader zal die toch ook een flesje geven en zal het kind niet lekker tegen de blote buik van moeder kunnen liggen, om maar eens een voorbeeld te noemen.

En je kunt je ook ontwikkelen wanneer je niet werkt, maar dat was het punt niet. Er werd gevraagd wat er toch te ontwikkelen viel in een gewone baan waarin je toch telkens zo'n beetje dezelfde werkzaamheden doet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 april 2009 @ 09:04:45 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67783828
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

In de pdf, van de eerste link, gaat het met name om peuters, niet om baby's.
Jouw 2e link gaat, daar waar een kdv niet onder doet voor een gezinsituatie, uit van een ideale situatie, mits het kind niet op verschillende manieren wordt opgevangen, mits het kind op een goede creche terecht komt en dan nog gaat het erom dat er geen aantoonbare invloed op latere leeftijd gevonden kan worden. Waar het mij om gaat, ik zal een voorbeeld geven: een baby van 10 weken krijgt bv, bij mamma thuis gaat dat live aan de borst, op de opvang uit een fles (bv of kv, dat maakt voor het voorbeeld niet uit), er zal geen aantoonbare schade zijn voor het kind dat het melk uit een fles krijgt ipv de borst, maar niemand maakt mij wijs dat het niet beter is voor het kind om het live bij mamma uit de borst te krijgen, lekker op schoot tegen mamma's blote buik aan. Tuurlijk, het gaat ook prima op een kdv, en door een vreemde de fles krijgen is echt niet slecht, maar een kindje voelt zich toch beter bij tegen mamma's blote buik? Ook een kind dat wordt grootgebracht met de fles ipv borst, het lekkerst is dat lekker warm tegen mamma aan, dát voelt het meest vertrouwd. Ook al zal er geen schade zijn als het niet zo gebeurt.
Het gaat me dus niet om de borstvoeding of kunstmelk discussie, het gaat mij erom dat een baby beter af is bij mamma op schoot, lekker vertrouwd tegen mamma aan. Wat niet wil zeggen dat het op een kdv slecht af is bij een leidster op schoot. Wat ook niet wil zeggen dat een kind schade oploopt als het niet zo gebeurt.
Dus hiermee degeradeer je direct alle fles gevoede kindjes. En daarnaast zeg ik niet dat ze BETER af zijn op het KDV. JIJ bent degene die een waardeoordeel wil geven. Ik zeg dat een KDV niet per definitie SLECHTER is en het kind zich op andere vlakken ontwikkeld.

En dan heb ik nog ervaring uit de eerste hand met mijn 3 kinderen waarvan de oudste WEL op het KDV heeft gezeten en de rest niet.
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:51 schreef beefcake het volgende:

[..]

Die instelling hebben wij hier ook. We werken voor levensonderhoud, voor nu en voor later.
Ik hoef niet te werken om me mijzelf te voelen, ik voel me altijd mezelf, waar ik ook ben. En ik ben een moeder, dus voel ik me ook overal moeder, ook op mijn werk. Ik kan dat niet scheiden, ik snap ook niet zo goed hoe anderen dat bedoelen. Maar ik snap ook mensen niet die 'naar zichzelf op zoek gaan', in het buitenland bijvoorbeeld.
Je hebt niet zoiets dat je je een tikkie meer moeder voelt wanneer je de vieze luier verschoont of een levendige discussie over Bumba houdt dan wanneer je bezig bent met het inboeken van diverse crossposten ?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 april 2009 @ 09:09:14 #182
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67783935
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 07:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Yeah really. Ik ontwikkel mezelf echt enorm door me om 5:45 uit bed te slepen, om 18:00 thuis te komen om m'n dochter nog een uurtje te zien en daarna dood op de bank te hangen.

Ik vraag me af wat voor spannende beroepen men hier dan allemaal wel niet heeft als ik dit zo lees.
Serieus, ben je wel eens langer dan een maand aan 1 stuk thuis geweest?
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:13:35 #183
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67784022
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 07:39 schreef Jarno het volgende:

En wat is er zo spannend aan 7 dagen per week luiers verschonen, flesjes opwarmen, vinger verven, met poppen spelen of achter een loop autotje aanhollen? Dat moet voor een moeder altijd een uitdaging blijven?
(ik spreek ff in de moeder vorm omdat er toch wel erug ouderwets gedacht word over onze rol in het gezin)

En ergste is nog dat je 24/7 in de baby/peuterpraat zit, een grote mensen gesprek is er niet bij, immers al die mensen om je heen werken toch voor dat te dure huis en al die luxe? Nou geloof me na mijn zw. verlof was ik hard toe aan normale routine en ritme, en een goed gesprek met collega's over iets anders als de voeding, en hoe vaak er geplast en gepoept was en of de kleine netjes op de curves zat.
Mama van Isa en Ties
pi_67784092
Over dat werk en ontwikkelen:

Ik kan me voorstellen dat je dat niet zozeer hebt bij een gemiddeld kantoorbaantje, maar gelukkig is er meer dan werken achter een bureau.

Ik werk bijvoorbeeld in de psychiatrische zorg, mede omdat ik vind dat als ik dan toch bij mijn gezin vandaan moet om te werken, het beter iets kan zijn wat imho echt iets bijdraagt voor andere mensen, iets wat in mijn ogen ook zinvol is en waarin ik mezelf als mens kwijt kan en ontwikkelen kan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:17:37 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_67784119
Ik ben na de geboorte van Ruben zelfs in mijn bevallingsverlof weer aan het werk gegaan, zo ontzettend vloog ik tegen de muren op na al die maanden thuiszitten. Geloof mij, mijn kind is beter af met een aantal dagen per week op de opvang en een moeder die daarom kan werken en dus goed in haar vel zit, dan met een moeder die het liefst haar hoofd tegen de muren zou rammen omdat ze geen kant op kan met haar vermogens.

Overigens is Ruben over het algemeen al bezig met zijn schoenen aantrekken om naar de opvang te gaan voordat hij goed en wel zijn ontbijt opheeft, dus ik denk dat hij het er wel leuk vindt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 09:18:51 #186
5428 crew  miss_sly
pi_67784149
Hoewel het me echt helemaal niet leuk lijkt om na mijn verlof mijn meisje achter te moeten laten bij oma, papa of kdv, toch kan ik me voorstellen dat ik als dat een beetje gewend is, wel blij zal zijn dat ik weer werk. Altijd alleen maar kinderen of andere ouders over kinderen spreken lijkt me redelijk afstompend.
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 09:21:03 #187
5428 crew  miss_sly
pi_67784210
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:16 schreef MarMar het volgende:
Over dat werk en ontwikkelen:

Ik kan me voorstellen dat je dat niet zozeer hebt bij een gemiddeld kantoorbaantje, maar gelukkig is er meer dan werken achter een bureau.

Ik werk bijvoorbeeld in de psychiatrische zorg, mede omdat ik vind dat als ik dan toch bij mijn gezin vandaan moet om te werken, het beter iets kan zijn wat imho echt iets bijdraagt voor andere mensen, iets wat in mijn ogen ook zinvol is en waarin ik mezelf als mens kwijt kan en ontwikkelen kan.
'een kantoorbaantje' kan zeker ook nog steeds ontwikkeling opleveren en, wat nog belangrijker is, voldoening geven. Als mens ontwikkelen is niet per se carriere maken, maar ook omgaan met andere mensen, verantwoordelijkheid voor je werk hebben, een project meemaken wat je nog niet eerder hebt gedaan, nieuwe software implementeren en mee leren werken, etc.
pi_67784335
Tsjah, ik ben dan het eerste jaar wel thuis geweest, maar die luxe heb je gewoon niet altijd.

Voor alles valt wel wat te zeggen.
Kindjes die vijf dagen in de week bij een KDV zijn van 7 tot 18.00 vind ik wel altijd een beetje zielig.
Kindjes die ouders hebben die altijd thuis zijn, maar niet verder komen qua ontwikkeling dan de hele dag tussen het huishouden door hun favoriete soaps te kijken daarentegen ook wel.

Overigens vind ik moeder zijn wel heel wat meer dan alleen maar zorgen voor de input (voer) en output (luiers) en vond/vind ik het prachtig om met mijn kinderen mee de wereld te ontdekken en te zien hoe ze zich stapje voor stapje ontwikkelen.
pi_67784380
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

'een kantoorbaantje' kan zeker ook nog steeds ontwikkeling opleveren en, wat nog belangrijker is, voldoening geven. Als mens ontwikkelen is niet per se carriere maken, maar ook omgaan met andere mensen, verantwoordelijkheid voor je werk hebben, een project meemaken wat je nog niet eerder hebt gedaan, nieuwe software implementeren en mee leren werken, etc.
Je vergeet het woordje "gemiddeld" erbij te zetten kleine nuance, groot verschil.

Overigens heeft mijn werk voor mij persoonlijk ook veel meer te maken met ontwikkelen als mens dan met carrière maken, dus daar zitten we wel op 1 lijn
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:28:42 #190
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67784425
Ik was ook 7 weken na de ks weer aan het werk, kwam gewoon zo uit (wisseling van banen, nood gedwongen dat weer wel dan) maar ik had daarvoor ook al maanden (gedwongen in die ziektewet) thuis gezeten en het was saaaaaaaaaai en ik wist dus heel erg goed dat dat geen optie was voor mij ik geloof niet dat ik er mijn dochter mee zou plezieren om de hele week thuis te blijven.
Overigens gaf ik flesvoeding en dat ga ik nu ook weer doen, na 9 maanden vol met hormonen zitten wil ik graag dat wolkerige gevoel in mijn hoofd wel weer kwijt.
Tja ik voldoe nou eenmaal niet aan de "norm" die Beatrijs Smulders graag zou zien van mij als moeder, maar tja die normen zijn dan ook wel erg eng te noemen

en over hoe zinvol je werk is dat telt voor iedereen anders denk ik, tja ik doe geloof ik niets dat iets bijdraagt voor andere mensen, ik werk met cijfertjes in het bedrijfsleven (wel gelinkt aan de zorg overigens) en dat blijft voor mij een uitdaging, als je máár 2 dagen in de week werkt val je ook niet voor dood 's avonds op de bank dan is het gewoon een leuke afwisseling van de dagelijkse routine.
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:29:26 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67784446
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar in het geval van een thuisblijvende vader zal die toch ook een flesje geven en zal het kind niet lekker tegen de blote buik van moeder kunnen liggen, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Mijn man heeft het eerste jaar van onze oudste zoon voor hem gezorgd en heb ik gewerkt, pas toen de 2e er was ben ik voor de kinderen gaan zorgen. Mijn man heeft in dat eerste jaar van onze oudste de baby de eerste paar maanden op zijn blote buik de fles gegeven, lekker vertrouwd en warm, en hij heeft er ook nog een gedragen t-shirt van mij bij gelegd.
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:31:06 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67784480
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Hoewel het me echt helemaal niet leuk lijkt om na mijn verlof mijn meisje achter te moeten laten bij oma, papa of kdv, toch kan ik me voorstellen dat ik als dat een beetje gewend is, wel blij zal zijn dat ik weer werk. Altijd alleen maar kinderen of andere ouders over kinderen spreken lijkt me redelijk afstompend.
Mij ook, daarom heb ik ook nog wat hobby's
pi_67784482
Om nog eens even iets te noemen: persoonlijk vind ik het zwangerschaps/moederschaps verlof in Nederland veel te kort.
In finland bijvoorbeeld heb je 18 weken moederschapsverlof, wat je voor een deel ook nog mag uitsmeren over halve dagen en je mag zelfs een deel inleveren wat dan de vader kan overnemen.
De vader zelf heeft ook een behoorlijk verlof al, maar dat weet ik even niet meer uit mijn hoofd.

Ik zit zo eens te denken en ik ben er eigenlijk voor dat moeders mógen werken en tegen dat moeders móeten werken.
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:33:47 #194
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67784550
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Serieus, ben je wel eens langer dan een maand aan 1 stuk thuis geweest?
Mijn man heeft dus het eerste jaar volledig voor onze oudste zoon gezorgd terwijl hij aan het afstuderen was (scriptie schrijven). Hij zou het niet anders gewild hebben, maar ook zeker niet langer Dat jaar was voor hem echt de max.
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:35:29 #195
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67784589
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:31 schreef MarMar het volgende:
Om nog eens even iets te noemen: persoonlijk vind ik het zwangerschaps/moederschaps verlof in Nederland veel te kort.
In finland bijvoorbeeld heb je 18 weken moederschapsverlof, wat je voor een deel ook nog mag uitsmeren over halve dagen en je mag zelfs een deel inleveren wat dan de vader kan overnemen.
De vader zelf heeft ook een behoorlijk verlof al, maar dat weet ik even niet meer uit mijn hoofd.

Ik zit zo eens te denken en ik ben er eigenlijk voor dat moeders mógen werken en tegen dat moeders móeten werken.
Daar zat ik gisteravond ook nog aan te denken. En ik ben ervan overtuigd dat er dan moeders zijn die inderdaad zsm weer aan het werk gaan, maar dat het merendeel die 18 weken zou volmaken.
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:47:50 #196
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67784968
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

Mijn man heeft dus het eerste jaar volledig voor onze oudste zoon gezorgd terwijl hij aan het afstuderen was (scriptie schrijven). Hij zou het niet anders gewild hebben, maar ook zeker niet langer Dat jaar was voor hem echt de max.
Dus voor een man is een jaar bij de kids thuis blijven de max. en een vrouw zou dat dan wel bijvoorbeeld 4 jaar een uitdaging moeten vinden tot de koters naar school gaan?

Overigens is het al zo dat vrouwen de keuze hebben om wel of niet te werken, die keuze heeft iedereen imo alleen moet je de rest er om heen dan aanpassen aan die keuzes en dat kan dan inderdaad inhouden dat je goedkoper gaat wonen/leven enz enz zal niet voor iedereen haalbare kaart zijn maar voor sommigen wel is maar net hoe principieel je bent in die keuzes en wat je ervoor wilt laten.
Ouderschapsverlof kan je in Nederland ook opnemen en 18 weken versus 16 weken..... goh waar hebben we het over die 2 weken zetten dan ook geen zoden aan de dijk als je het mij vraagt.
Het zou mijn keuzes nooit veranderd hebben en dat zou het nu ook weer niet doen eerlijk gezegd.
Mama van Isa en Ties
pi_67784991
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen thuis zitten niet koppelen aan het schrijven van een scriptie

Maar dit illustreert goed dat je niet per sé aan het werk hoeft te zijn om jezelf geestelijk wel bezig te blijven houden en niet af te stompen, er is meer dan werk en er is meer dan luiers verschonen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:52:27 #198
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67785120
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:47 schreef marlieske het volgende:

[..]

Dus voor een man is een jaar bij de kids thuis blijven de max. en een vrouw zou dat dan wel bijvoorbeeld 4 jaar een uitdaging moeten vinden tot de koters naar school gaan?

Dat zeg ik niet, wij vinden het belangrijk dat 1 van de ouders de eerste 2,5 jaar fulltime voor onze kinderen zorgt, of dat nou de vader of de moeder is. Bij ons is het zo dat de vader het max 1 jaar wilde doen en mij maakt het niet uit hoelang.
pi_67785363
Overigens denk ik dat los van het kindjes hebben al, de balans tussen werken en leven over het algemeen al niet goed zit.
Het zou imho toch zo moeten zijn dat je meer tijd besteed aan gezin, vrienden, jezelf, familie, leven dan aan werk en dat is maar zelden te realiseren.
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:12:34 #200
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_67785761
Ik werk vanuit huis sinds 1,5 jaar, maar ben er rete trots op dat ik mijn kinderen (de oudste wordt binnenkort 3) de volledige zorg kan geven. Moet er niet aan denken om ze naar een kinderdagverblijf te brengen. Voor mij persoonlijk zou dat echt verschrikkelijk zijn, voor de kinderen zou het niet zoveel uitmaken denk ik.

Ik wil er gewoon zélf zijn wanneer ze verdriet hebben, wanneer ze hun eerste stapjes zetten en woordjes zeggen, wanneer we gezellig samen spelen en knutselen. Ik geniet daar zo intens van, van deze eerste jaren, dat ik dat voor geen goud wil missen.

Wanneer je je kind 4 of zelfs 5 dagen naar de kinderopvang moet/wilt brengen, vraag ik me wel af waarom je graag kinderen wilt. Mijns inziens is dat dan geen noodzaak meer, in tegenstelling tot wanneer kinderen een dag of 3 naar de opvang gaan. Soms is dat financieel noodzakelijk, het leven is gewoon duur. Of wordt een moeder gillend gek in huis, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat je de ontwikkeling van je eigen kinderen 4 tot 5 dagen in de week wilt missen.

Al kan ik voor de kinderbijslag heel wat meer kopen dan alleen de Pampers! Misschien zijn het niet zulke schijters..
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hier krijg je vanuit de gemeente een brief voor de 2e verjaardag en wordt je op de mogelijkheid van peuterspeelzaal gewezen.
Dit vind ik een goede zaak!
Hier mag je kind met 2 jaar en drie maanden geplaatst worden in een Peuterspeelzaal. Ze sprongen een gat in de lucht toen ik mijn zoontje aan kwam melden.. Omdat er weinig aanmeldingen kwamen mocht hij meteen na zijn tweede verjaardag al komen.
pi_67785990
Mijn neefje en nichtje gaan/gingen 1 of 2 dagen naar de peuterspeelzaal, en oma past thuis ook nog 1 dag op. Voor de rest werkt mijn zusje 3 dagen en mijn zwager 4, maar die ene vrije dag per week moet hij "verdienen" met overwerk de rest v/d week. Je kan dus als stel wel van alles willen, maar de werkgevers moeten er ook in mee gaan. Als ik zie hoeveel geregel het is, ben ik blij dat wij geen kinderen hebben.. Het is toch ergens compromissen sluiten, en bij twijfel ben ik van mening dat je dan altijd moet kiezen in het voordeel van het kind, niet de carrière/2e vakantie/nieuwe auto etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:41:34 #202
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67786703
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:12 schreef Koosje het volgende:

Dit vind ik een goede zaak!
Hier mag je kind met 2 jaar en drie maanden geplaatst worden in een Peuterspeelzaal. Ze sprongen een gat in de lucht toen ik mijn zoontje aan kwam melden.. Omdat er weinig aanmeldingen kwamen mocht hij meteen na zijn tweede verjaardag al komen.
Bij ons zit het anders in elkaar helaas, er is een wachtlijst maar het wordt niet op volgorde verwerkt. Als er een ouder kindje later wordt aangemeld dan gaat die voor. Zo willen ze een achterstand (als ze naar de kleuterschool moeten) voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')