Eh ja, dus blijkbaar is dat niet landelijk geregeld.quote:Op maandag 6 april 2009 23:29 schreef marlieske het volgende:
Tja hier kan je wel inschrijven met 2 jaar maar ze mogen gewoon niet eerder komen als 2,5 (en er is maar 1 speelzaal in het dorp dus keuze is er niet)
Die instelling hebben wij hier ook. We werken voor levensonderhoud, voor nu en voor later.quote:Op maandag 6 april 2009 23:41 schreef Jarno het volgende:
Als we de 10 miljoen zouden winnen (of op een andere manier financieel onafhankelijk zijn) stopte ik morgen nog met werken en werd ik huisvader. Ik zie de lol van dat werken ECHT niet namelijk. En ja, ik heb een leuke baan, ik ga met plezier (sortakinda) naar m'n werk maar als het niet hoeft...? Klaar dan.
Ik zou serieus minimaal één dag willen blijven werken (al is het maar vrijwilligerswerk).quote:Op maandag 6 april 2009 23:41 schreef Jarno het volgende:
Als we de 10 miljoen zouden winnen
Onzin. Ik heb bewust geld en HEEL VEEL vrije dagen ingeleverd om elke maandag door te brengen met mijn zoon en daar genieten we allebei vanquote:Op maandag 6 april 2009 23:52 schreef p_iglet het volgende:
En waarom gaat dit altijd weer over werkende mama's???
wat doen de papa's in het geheel??? die werken wel fulltime en de mama's moeten maar parttime of niet gaan werken??
Maar ben je dan op je werk niet de werknemer van, ipv gewoon Geppie?quote:Op maandag 6 april 2009 23:54 schreef geppie het volgende:
Gewoon Geppie zijn en niet de moeder van...
quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:02 schreef beefcake het volgende:
[..]
Maar ben je dan op je werk niet de werknemer van, ipv gewoon Geppie?
Prima geantwoord, had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:11 schreef marlieske het volgende:
[..]
ik ben dan wel niet geppie maar ach ik reageer toch![]()
ik hoef dan niet de boterhammen te smeren en luiers te verschonen van mijn werkgeverik ben dus even niet aan het verzorgen maar aan het ontwikkelen van mezelf.
Maar mijn vraag is waarom zou je alles op moeten geven wat je leuk vond voor er kinderen waren? puur omdat je moeder bent geworden? ik blijf toch ook gewoon nog een vrouw met behoeften en wensen die los van de kinderen kunnen staan als dat allemaal goed georganiseerd en geregeld gebeurt?
Yeah really. Ik ontwikkel mezelf echt enorm door me om 5:45 uit bed te slepen, om 18:00 thuis te komen om m'n dochter nog een uurtje te zien en daarna dood op de bank te hangen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:32 schreef Sunprincess het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat vrouwen zeggen dat ze werken om zich te blijven ontwikkelen. Wat voor werk doen jullie dan? Over het algemeen voer ik op mijn werk steeds dezelfde werkzaamheden uit......
Nee nee, jij zwaait met onderzoeken, ik niet. Ik vind dat (vooral jonge) kinderen beter af zijn bij hun moeder. Ik denk dat er geen onderzoek is dat het tegendeel bewijstquote:Op maandag 6 april 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is geen 'beter'. Er is 'anders'. Beter is jouw argument dus laat JIJ daar de onderzoeken maar van zien.
[..]
Das raar, want hier is het toch echt met twee jaar.
Ja en vind maar eens een onderzoek dat het tegendeel bewijst.quote:Op maandag 6 april 2009 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Beter af bij mama is ook slechts een persoonlijk waardeoordeel.
Je kunt je ook ontwikkelen als mens, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:32 schreef Sunprincess het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat vrouwen zeggen dat ze werken om zich te blijven ontwikkelen. Wat voor werk doen jullie dan? Over het algemeen voer ik op mijn werk steeds dezelfde werkzaamheden uit......
Op de kdv waar onze dochter straks heen gaan, zijn de groepen niet zo groot, hoor. Volgens mij mag dat zelfs niet eens.quote:Wij hebben het "geluk" dat mijn niet meer mag werken dus onze zoon blijft gewoon thuis. Ik had het liever andersom gezien maar dat is niet anders.
Ik zie de meerwaarde van een KDV niet zo voor baby's.
Onze kinderarts raadde juist aan om onze zoon zeker tot een half jaar dicht bij ons in de buurt te houden.
Daarbij heb ik zelf op meerdere kinderdagverblijven gewerkt en het zou voor mij niet goed voelen om mijn kind daar achter te laten. De hectiek, baby's die tegelijkertijd huilen waardoor er altijd baby's zijn die niet getroost kunnen worden. Ik vraag me ook af hoe ze dat doen met bijv. het oefenen op te buik te liggen. Op de KDV's waar ik heb gewerkt werd dat niet gedaan en het lijkt me ook niet haalbaar als je 10-14 baby's hebt......
In de pdf, van de eerste link, gaat het met name om peuters, niet om baby's.quote:Op maandag 6 april 2009 23:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Behalve dan dat ik geen waardeoordeel geef.....
http://pow-alumni.socsci.(...)ontwikkelingkind.pdf
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Kinderopvang/pedagogie.html
Die kwamen pas later en mijn antwoord daarop ookquote:
Je kunt je op heel veel manieren ontwikkelen als mens, werk is niet de enige manier.quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt je ook ontwikkelen als mens, bijvoorbeeld.
[..]
Op de kdv waar onze dochter straks heen gaan, zijn de groepen niet zo groot, hoor. Volgens mij mag dat zelfs niet eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |