abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2009 @ 23:29:43 #151
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67779573
Tja hier kan je wel inschrijven met 2 jaar maar ze mogen gewoon niet eerder komen als 2,5 (en er is maar 1 speelzaal in het dorp dus keuze is er niet)
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 23:30:47 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67779617
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:29 schreef marlieske het volgende:
Tja hier kan je wel inschrijven met 2 jaar maar ze mogen gewoon niet eerder komen als 2,5 (en er is maar 1 speelzaal in het dorp dus keuze is er niet)
Eh ja, dus blijkbaar is dat niet landelijk geregeld.
  maandag 6 april 2009 @ 23:35:39 #153
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67779741
ooh wacht deze site is van onze dorps PSZ, als je bij Visie kijkt kan je vinden dat het bij ons hier vanaf 2,5 jaar is, inschrijven vanaf 2 jaar en dan wachten tot je de oproep krijgt dat ze mogen komen spelen kan niet wachten lijkt me leuk voor Isa en dan krijg ik een gekleide vaas met moederdag enzo das toch gewoon onbetaalbaar
Mama van Isa en Ties
  maandag 6 april 2009 @ 23:39:46 #154
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67779851
Wij hebben bewust financiën opgegeven om zelf die kleine het 1e jaar te verzorgen.
Mijn vrouw is 2 dagen gaan werken en ik 4. Op woensdag past de schoonmoeder op.

Na het 1e jaar zal hij naar het KDV gaan voor 1 (of misschien 2 dagen). Dat vinden mij wel de max. Je krijgt geen kind om hem op te laten voeden door opa's, oma's of het KDV. Ik blijf 4 dagen werken en mijn vrouw gaat dan 3 dagen werken.

Dan maar wat minder uit eten
pi_67779896
Als we de 10 miljoen zouden winnen (of op een andere manier financieel onafhankelijk zijn) stopte ik morgen nog met werken en werd ik huisvader. Ik zie de lol van dat werken ECHT niet namelijk. En ja, ik heb een leuke baan, ik ga met plezier (sortakinda) naar m'n werk maar als het niet hoeft...? Klaar dan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_67780185
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:41 schreef Jarno het volgende:
Als we de 10 miljoen zouden winnen (of op een andere manier financieel onafhankelijk zijn) stopte ik morgen nog met werken en werd ik huisvader. Ik zie de lol van dat werken ECHT niet namelijk. En ja, ik heb een leuke baan, ik ga met plezier (sortakinda) naar m'n werk maar als het niet hoeft...? Klaar dan.
Die instelling hebben wij hier ook. We werken voor levensonderhoud, voor nu en voor later.
Ik hoef niet te werken om me mijzelf te voelen, ik voel me altijd mezelf, waar ik ook ben. En ik ben een moeder, dus voel ik me ook overal moeder, ook op mijn werk. Ik kan dat niet scheiden, ik snap ook niet zo goed hoe anderen dat bedoelen. Maar ik snap ook mensen niet die 'naar zichzelf op zoek gaan', in het buitenland bijvoorbeeld.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_67780247
En waarom gaat dit altijd weer over werkende mama's???

wat doen de papa's in het geheel??? die werken wel fulltime en de mama's moeten maar parttime of niet gaan werken??

Hier op het ogenblik niet de ideale situatie. Vanaf september samen minder dan 1 fulltime baan (12 uur + 20 uur, gehandicaptenzorg CAO.) en 2 studies (1x fulltime, 1x deeltijd)... Tsja worden ff tropenjaren, maar wel zo geregeld dat Pepijn maximaal 3 dagen per week naar de opvang gaat. Hopelijk gemiddeld maar 2...

En die kinderen die er alleen zijn voor de weekenden? Ik weet nog wel een kdv waar het er aardig vol mee zit. Op Pepijns vorige kdv zitten nogal wat kindjes die daar 5 dagen per week heen gaan incl soms verlengde opvang tot 20.00. Vooral bij de peuters is 5 dagen per week meer regel dan uitzondering. En dan in het weekend naar opa en oma. En ja dat zijn wel de papa's en mama's met de dure auto's, D&G jasjes aan de kapstok en de carierre banen.
Nou sorry daar heb ik echt geen kinderen voor. Als het hier niet meer te regelen valt dat we het kunnen met maximaal 3 dagen opvang per week dan moet het maar anders qua werk of studie en gaan we maar op een houtje bijten.

Overigens zal hier in de toekomst mama toch echt meer werken dan papa. Mama (bijna)fulltime en papa parttime of (bijna geheel) thuis is hier de meest waarschijnlijke toekomst.
pi_67780278
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:41 schreef Jarno het volgende:
Als we de 10 miljoen zouden winnen
Ik zou serieus minimaal één dag willen blijven werken (al is het maar vrijwilligerswerk).

Ik werk drie dagen en mijn vriend studeert (hij zit tot het najaar in het buitenland dus ik ben een soort van alleenstaande moeder). Onze dochter gaat 1 dag in de week naar kdv en twee dagen in de week naar mijn moeder. Op zich prima, alleen dat ze dan ook bij mijn moeder moet slapen vind ik wat minder maar dat kan niet anders met mijn onregelmatige werktijden. Vanaf november gaat ze twee dagen in de week naar kdv.
Ik zou helemaal geschift worden als ik fulltime thuis zou zitten. Vroeger deed ik nog weleens denigrerend over huismoeders, nu heb ik daar héél veel respect voor. Ik zou het niet kunnen! Ik denk dat ik een (stukken) betere moeder ben als ik werk. Ik was er ook van overtuigd dat ik minder zou willen werken als mijn vriend klaar was met zijn studie, maar ik merk dat ik zelf de behoefte heb aan contact met andere mensen en zoals Marlieske zei: Gewoon Geppie zijn en niet de moeder van...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  maandag 6 april 2009 @ 23:54:55 #159
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67780293
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:52 schreef p_iglet het volgende:
En waarom gaat dit altijd weer over werkende mama's???

wat doen de papa's in het geheel??? die werken wel fulltime en de mama's moeten maar parttime of niet gaan werken??
Onzin. Ik heb bewust geld en HEEL VEEL vrije dagen ingeleverd om elke maandag door te brengen met mijn zoon en daar genieten we allebei van
pi_67780305
Alsof je als je niet werkt gelijk de hele dag achter de geraniums zit.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  maandag 6 april 2009 @ 23:59:41 #161
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_67780432
Hier is de keus wie er het meest werkt vrij makkelijk gemaakt. Mijn wederhelft vindt zijn werk wel leuk en verdient 100 keer meer dan ik . Alhoewel als de nood aan de man is ik het ook prima vind om zelf fulltime te gaan werken, maar dan moet hij wel thuisblijven. Jammer van het geld, maar we zouden er wel van rond kunnen komen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_67780509
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:54 schreef geppie het volgende:
Gewoon Geppie zijn en niet de moeder van...
Maar ben je dan op je werk niet de werknemer van, ipv gewoon Geppie?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_67780564
Als wij beiden fulltime zouden werken, zou mijn salaris hoger zijn dan dat van mijn man. Toch ben ik degene die het minste werkt. Hij zou het best graag omdraaien, maar dat zou ik niet willen. Ik heb toch meer behoefte aan tijd met mijn kinderen doorbrengen dan hij. Meer een soort oergevoel denk ik.
Daarnaast studeer ik ook nog in deeltijd, dus daar heb ik ook af en toe wat tijd voor nodig.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 7 april 2009 @ 00:11:04 #164
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67780662
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:02 schreef beefcake het volgende:

[..]

Maar ben je dan op je werk niet de werknemer van, ipv gewoon Geppie?

ik ben dan wel niet geppie maar ach ik reageer toch

ik hoef dan niet de boterhammen te smeren en luiers te verschonen van mijn werkgever ik ben dus even niet aan het verzorgen maar aan het ontwikkelen van mezelf.
Maar mijn vraag is waarom zou je alles op moeten geven wat je leuk vond voor er kinderen waren? puur omdat je moeder bent geworden? ik blijf toch ook gewoon nog een vrouw met behoeften en wensen die los van de kinderen kunnen staan als dat allemaal goed georganiseerd en geregeld gebeurt?
En waarom komt een papa "weg" met (dom woord) 1 papa dag in de week en zou de moeder thuis moeten blijven? (ja dat vind niet iedereen hier maar sommigen duidelijk wel)
In mijn ogen meten met 2 maten, en in ons geval gaat verschil in salaris niet op, we verdienen praktisch hetzelfde.
Mama van Isa en Ties
pi_67780782
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:11 schreef marlieske het volgende:

[..]

ik ben dan wel niet geppie maar ach ik reageer toch

ik hoef dan niet de boterhammen te smeren en luiers te verschonen van mijn werkgever ik ben dus even niet aan het verzorgen maar aan het ontwikkelen van mezelf.
Maar mijn vraag is waarom zou je alles op moeten geven wat je leuk vond voor er kinderen waren? puur omdat je moeder bent geworden? ik blijf toch ook gewoon nog een vrouw met behoeften en wensen die los van de kinderen kunnen staan als dat allemaal goed georganiseerd en geregeld gebeurt?
Prima geantwoord, had het niet beter kunnen verwoorden.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_67781630
Ik snap nooit zo goed dat vrouwen zeggen dat ze werken om zich te blijven ontwikkelen. Wat voor werk doen jullie dan? Over het algemeen voer ik op mijn werk steeds dezelfde werkzaamheden uit......

Wij hebben het "geluk" dat mijn niet meer mag werken dus onze zoon blijft gewoon thuis. Ik had het liever andersom gezien maar dat is niet anders.

Ik zie de meerwaarde van een KDV niet zo voor baby's.
Onze kinderarts raadde juist aan om onze zoon zeker tot een half jaar dicht bij ons in de buurt te houden.

Daarbij heb ik zelf op meerdere kinderdagverblijven gewerkt en het zou voor mij niet goed voelen om mijn kind daar achter te laten. De hectiek, baby's die tegelijkertijd huilen waardoor er altijd baby's zijn die niet getroost kunnen worden. Ik vraag me ook af hoe ze dat doen met bijv. het oefenen op te buik te liggen. Op de KDV's waar ik heb gewerkt werd dat niet gedaan en het lijkt me ook niet haalbaar als je 10-14 baby's hebt......
pi_67782660
Vanaf januari 2010 gaat hier mijn vriend een dag minden werken zodat ik een dag meer kan. We gaan er dna wel heel iets op achteruit maar ja dat hebben we er voorover. Mijn vriend wil ook graag een dag in de week voor zijn zoon zorgen en ik wil graag iets meer werken. Dus mooi opgelost zo!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67782683
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:32 schreef Sunprincess het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat vrouwen zeggen dat ze werken om zich te blijven ontwikkelen. Wat voor werk doen jullie dan? Over het algemeen voer ik op mijn werk steeds dezelfde werkzaamheden uit......
Yeah really. Ik ontwikkel mezelf echt enorm door me om 5:45 uit bed te slepen, om 18:00 thuis te komen om m'n dochter nog een uurtje te zien en daarna dood op de bank te hangen.

Ik vraag me af wat voor spannende beroepen men hier dan allemaal wel niet heeft als ik dit zo lees.
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:06:25 #169
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67782939
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er is geen 'beter'. Er is 'anders'. Beter is jouw argument dus laat JIJ daar de onderzoeken maar van zien.
[..]

Das raar, want hier is het toch echt met twee jaar.
Nee nee, jij zwaait met onderzoeken, ik niet. Ik vind dat (vooral jonge) kinderen beter af zijn bij hun moeder. Ik denk dat er geen onderzoek is dat het tegendeel bewijst
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:07:39 #170
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67782948
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Beter af bij mama is ook slechts een persoonlijk waardeoordeel.
Ja en vind maar eens een onderzoek dat het tegendeel bewijst.
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 08:11:31 #171
5428 crew  miss_sly
pi_67782981
Heb je de linkjes uberhaupt gelezen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 08:13:10 #172
5428 crew  miss_sly
pi_67783002
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:32 schreef Sunprincess het volgende:
Je kunt je ook ontwikkelen als mens, bijvoorbeeld.
quote:
Wij hebben het "geluk" dat mijn niet meer mag werken dus onze zoon blijft gewoon thuis. Ik had het liever andersom gezien maar dat is niet anders.

Ik zie de meerwaarde van een KDV niet zo voor baby's.
Onze kinderarts raadde juist aan om onze zoon zeker tot een half jaar dicht bij ons in de buurt te houden.

Daarbij heb ik zelf op meerdere kinderdagverblijven gewerkt en het zou voor mij niet goed voelen om mijn kind daar achter te laten. De hectiek, baby's die tegelijkertijd huilen waardoor er altijd baby's zijn die niet getroost kunnen worden. Ik vraag me ook af hoe ze dat doen met bijv. het oefenen op te buik te liggen. Op de KDV's waar ik heb gewerkt werd dat niet gedaan en het lijkt me ook niet haalbaar als je 10-14 baby's hebt......
Op de kdv waar onze dochter straks heen gaan, zijn de groepen niet zo groot, hoor. Volgens mij mag dat zelfs niet eens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:25:27 #173
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67783155
quote:
In de pdf, van de eerste link, gaat het met name om peuters, niet om baby's.
Jouw 2e link gaat, daar waar een kdv niet onder doet voor een gezinsituatie, uit van een ideale situatie, mits het kind niet op verschillende manieren wordt opgevangen, mits het kind op een goede creche terecht komt en dan nog gaat het erom dat er geen aantoonbare invloed op latere leeftijd gevonden kan worden. Waar het mij om gaat, ik zal een voorbeeld geven: een baby van 10 weken krijgt bv, bij mamma thuis gaat dat live aan de borst, op de opvang uit een fles (bv of kv, dat maakt voor het voorbeeld niet uit), er zal geen aantoonbare schade zijn voor het kind dat het melk uit een fles krijgt ipv de borst, maar niemand maakt mij wijs dat het niet beter is voor het kind om het live bij mamma uit de borst te krijgen, lekker op schoot tegen mamma's blote buik aan. Tuurlijk, het gaat ook prima op een kdv, en door een vreemde de fles krijgen is echt niet slecht, maar een kindje voelt zich toch beter bij tegen mamma's blote buik? Ook een kind dat wordt grootgebracht met de fles ipv borst, het lekkerst is dat lekker warm tegen mamma aan, dát voelt het meest vertrouwd. Ook al zal er geen schade zijn als het niet zo gebeurt.
Het gaat me dus niet om de borstvoeding of kunstmelk discussie, het gaat mij erom dat een baby beter af is bij mamma op schoot, lekker vertrouwd tegen mamma aan. Wat niet wil zeggen dat het op een kdv slecht af is bij een leidster op schoot. Wat ook niet wil zeggen dat een kind schade oploopt als het niet zo gebeurt.
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:26:45 #174
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67783175
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:11 schreef miss_sly het volgende:
Heb je de linkjes uberhaupt gelezen
Die kwamen pas later en mijn antwoord daarop ook

En om nog even terug te komen op jouw vragen:
wij wonen in een (wat is) goedkoop huurhuis, wij hebben geen auto en we gaan 1 x per jaar naar Azie op familiebezoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 07-04-2009 08:31:54 ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:27:37 #175
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67783189
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt je ook ontwikkelen als mens, bijvoorbeeld.
[..]

Op de kdv waar onze dochter straks heen gaan, zijn de groepen niet zo groot, hoor. Volgens mij mag dat zelfs niet eens.
Je kunt je op heel veel manieren ontwikkelen als mens, werk is niet de enige manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')