Het wordt echt een stuk relaxter als ze eenmaal op school zitten.quote:Op maandag 6 april 2009 21:18 schreef Igraine het volgende:
Mijn man werkt 32 uur en ik 24. Nu tijdelijk zelfs maar 20 uur per week. De kinderen gaan twee dagen per week naar de opvang, van een uur of 8.30 tot 16.00 en één ochtend per week bij opa en oma.
Als ze allebei op school zitten wil ik misschien wel meer gaan werken, maar wel dat er altijd iemand thuis is als ze uit school komen. Niet voor het geld, maar gewoon omdat ik werken leuk en belangrijk vind.
Tjsa, wanneer je een kind krijgt wat in het begin wat zwakjes is doe je daar niks aan en zal je wel moeten.quote:Op maandag 6 april 2009 21:26 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nou ja inderdaad dus
Maar ik heb altijd met mezelf afgesproken dat ik het zoveel mogelijk zou proberen te beperken. (bij mijn collega was het zowat om de week namelijk)
Nee en ja.quote:Op maandag 6 april 2009 21:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het zo vreemd dat ouders (zowel vader als moeder) ook wat wil werken omdat ze werken, onder de mensen zijn, even uit de kinderen en huis zijn belangrijk en fijn vinden? En mag je dan als ouder nog wel iets voor jezelf fijn en belangrijk vinden?
Ik denk dat een goede balans tussen moeder/vader zijn aan de ene kant en partner, vriendin, kind, mens zijn aan de andere kant erg goed is voor het welbevinden van veel mensen.
Yup, ik drie en vriendlief 4 dagen. Moeders een dag oppassen (wat ze fantastisch vind) en een dag KDV (een boerderij waar de kids gestimuleerd worden vaak buiten te zijn, de beestjes mee te voeren en een moestuintje te onderhoudenquote:Op maandag 6 april 2009 21:24 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Dat komt toch op het zelfde neer als sommige hier? Jij werkt dan drie dagen en je man/vriend vier?
Luxe vind ik dat je alle schoolvakanties vrij bent en alleen hoeft te werken tijdens schoolurenen vet betaald krijgen
.
Dit is eigenlijk een beetje mijn punt.quote:Op maandag 6 april 2009 21:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
En juist in die 6 uur is het dan fijn om toch één van je ouders te zien, lijkt mij. Hoe je het ook wendt of keert, een kdv is er voor ouders die zelf niet voor hun kind willen of kunnen zorgen omdat ze werken, zouden ouders niet werken dan zou er geen kdv zijn en is de peuterschool of de voorschool vroeg genoeg.
Even voor mijn beeldvorming, ben je wel van plan om straks nadat de kids naar school gaan weer in te stromen? En heb je een beroep waar dat ook makkelijk gaat?quote:
verklaar je naderquote:
Ben het overigens met je eens dat er veel kaf onder het koren zit wat betreft KDV's. Wij hebben er al een hele studie op losgelaten inmiddels en hebben besloten dat een KDV op een boerderij het beste bij onze eigen levensinstelling past. Lekker veel buiten, veel omgang met beestjes en leren dat melk uit de koe komt ipv uit de supermarktquote:Op maandag 6 april 2009 21:31 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk een beetje mijn punt.
Kinderopvang is een noodzakelijk iets maar is steeds meer de norm geworden en daardoor opeens heel goed voor je kind en weet ik veel wat nog meer.
Als het niet enorm nodig is, doe het dan niet en ga niet doen alsof het allemaal zo geweldig is.
Noodzaak en als je kind het er naar zijn zin heeft is dat meegenomen, maar ik vind dat we daarin echt een beetje zijn doorgeslagen.
Ik ben niet van plan weer aan het werk te gaan op korte termijn, ik zou graag nog 2 kindjes willenquote:Op maandag 6 april 2009 21:34 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Even voor mijn beeldvorming, ben je wel van plan om straks nadat de kids naar school gaan weer in te stromen? En heb je een beroep waar dat ook makkelijk gaat?
Als ik zou stoppen met werken zou ik nooit meer terug kunnen stromen in m'n huidige baan. Ik ben intern doorgegroeid, later instromen is altijd op lager niveau terecht komen. (ook financieel) Bovendien moet je ook wel de mogelijkheid hebben om financieel rond te komen als je thuisblijft....
Trollertquote:Op maandag 6 april 2009 21:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Je collega heeft gelijk ..... [ afbeelding ]
Ik vind het niet vreemd dat ouders even uit de kinderen willen zijn, ik vind het ook niet vreemd dat ouders even uit huis willen zijn en ik begrijp heel goed dat mensen zich willen blijven ontwikkelen. Wat mij betreft kan dat op verschillende manieren, werk is niet de enige oplossing. Dat er gewerkt moet worden voor geld vind ik een ander verhaal, logisch dat er genoeg geld moet zijn om de vaste lasten te betalen (maar zoals iemand anders hier ook al zei, die hoef je niet te hoog laten op lopen, dat is je eigen keuze) en genoeg aardappelen op de plank te hebben, en ok, om op vakantie te gaan, maar het merendeel van de tweeverdieners, zeker die fulltime werken, doet dat voor de luxe en dán vind ik het jammer dat de kinderen naar een kdv gaan.quote:
Ik denk dat veel mensen die zoals jij denken, er toch echt naast zitten. Ik denk dat het merendeel van de mensen waarbij niet een van de ouders fulltime thuisblijft dat zo regelen voor de luxe. Ik denk dat het echt veel vaker noodzaak is dan gedacht of toegegeven wordt.quote:Op maandag 6 april 2009 21:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik vind het niet vreemd dat ouders even uit de kinderen willen zijn, ik vind het ook niet vreemd dat ouders even uit huis willen zijn en ik begrijp heel goed dat mensen zich willen blijven ontwikkelen. Wat mij betreft kan dat op verschillende manieren, werk is niet de enige oplossing. Dat er gewerkt moet worden voor geld vind ik een ander verhaal, logisch dat er genoeg geld moet zijn om de vaste lasten te betalen (maar zoals iemand anders hier ook al zei, die hoef je niet te hoog laten op lopen, dat is je eigen keuze) en genoeg aardappelen op de plank te hebben, en ok, om op vakantie te gaan, maar het merendeel van de tweeverdieners, zeker die fulltime werken, doet dat voor de luxe en dán vind ik het jammer dat de kinderen naar een kdv gaan.
Mijn kind heeft meer vastigheid en regelmaat op de dagen dat hij naar de opvang is en niet bij mij alleen thuis.quote:Op maandag 6 april 2009 21:35 schreef LXIV het volgende:
Het belangrijkste voor een kind is vastigheid en regelmaat. Dat merkt iedere ouder meteen. En naar mijn mening is dat niet te realiseren als beide ouders fulltime werken. Ook 's avonds thuis is er dan geen rust maar altijd hectiek
Ik denk dat het van je wensen afhangt. Als ik om mij heen kijk dan werken de tweeverdieners voor hun hypotheek, 'ja dat kan dus niet minder' hoor ik ze weleens verzuchten. Tja, dat is dus ook een keuze denk ik dan.quote:Op maandag 6 april 2009 21:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen die zoals jij denken, er toch echt naast zitten. Ik denk dat het merendeel van de mensen waarbij niet een van de ouders fulltime thuisblijft dat zo regelen voor de luxe. Ik denk dat het echt veel vaker noodzaak is dan gedacht of toegegeven wordt.
Maar in hoeverre is dat dan een keuze voor luxe?quote:Op maandag 6 april 2009 22:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik denk dat het van je wensen afhangt. Als ik om mij heen kijk dan werken de tweeverdieners voor hun hypotheek, 'ja dat kan dus niet minder' hoor ik ze weleens verzuchten. Tja, dat is dus ook een keuze denk ik dan.
In ons geval, en ik vermoed in veel gevallen , is een huurhuis duurder dan onze hypotheek. Dat verschil is tegenwoordig bijna niet meer aanwezig.quote:Op maandag 6 april 2009 22:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik denk dat het van je wensen afhangt. Als ik om mij heen kijk dan werken de tweeverdieners voor hun hypotheek, 'ja dat kan dus niet minder' hoor ik ze weleens verzuchten. Tja, dat is dus ook een keuze denk ik dan.
Zo was het hier ook toen ik nog drie dagen buitenshuis werkte. Verschrikkelijk vond ik het, die twee dagen zonder ritme. Het was ook altijd geregel en geplan, want of er was er een kind ziek of een oma kon niet oppassen. Nu werk ik maar een dag buitenshuis en de rest vanuit huis. De dag dat ik niet thuis ben heeft echt impact op de kinderen. Ze zijn drukker, de jongste reageert zich af door niets van mij te willen weten. Maar de rest van de week is er rust. Heerlijk alles in ons eigen tempo en ritme. En dat met behoud van mijn pensioenregelingquote:Op maandag 6 april 2009 22:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn kind heeft meer vastigheid en regelmaat op de dagen dat hij naar de opvang is en niet bij mij alleen thuis.
(En nee, ik werk niet fulltime)
Maar waarom zou de huidige situatie veel slechter zijn dan elke willekeurige andere fase in de geschiedenis van de mensheid? Of hadden moeders 50 jaar geleden toen ze ook nog 10 andere kinderen hadden zoveel aandacht voor 1 specifiek kind? Of in de middeleeuwen toen er sowieso amper aandacht was voor kinderen: het was mazzel als ze oud genoeg werden om geld te verdienen en verder was het maar afwachten.quote:Op maandag 6 april 2009 21:31 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk een beetje mijn punt.
Kinderopvang is een noodzakelijk iets maar is steeds meer de norm geworden en daardoor opeens heel goed voor je kind en weet ik veel wat nog meer.
Als het niet enorm nodig is, doe het dan niet en ga niet doen alsof het allemaal zo geweldig is.
Noodzaak en als je kind het er naar zijn zin heeft is dat meegenomen, maar ik vind dat we daarin echt een beetje zijn doorgeslagen.
Friesland is het andere uiterste. In Amsterdam heb je ook dure en minder dure wijken, je hebt overal wel alternatieven voor.quote:Op maandag 6 april 2009 22:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar in hoeverre is dat dan een keuze voor luxe?
Wij wonen in Amsterdam, dat is redelijk duur. Natuurlijk kunnen wij goedkoop een ander huis in Friesland kopen, maar daar zouden wij niet gelukkig zijn, bijvoorbeeld.
Tja, en dan ga ik met mijn kind in een goedkope wijk wonen; eentje die is gebombardeerd tot probleemwijk, maar ach, het is wel goedkoper.quote:Op maandag 6 april 2009 22:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
Friesland is het andere uiterste. In Amsterdam heb je ook dure en minder dure wijken, je hebt overal wel alternatieven voor.
Ik ben daar ook niet zo gevoelig voor (en dan maakt het eigenlijk niet uit of je dat geld er wel of niet voor hebt), maar er is ook een groep mensen die niet gelukkig kan zijn als ze niet net dat type kinderwagen hebben etc etc. Als die dan de keuze maken om fulltime te werken dan vind ik dat jammer voor de kinderen.quote:Op maandag 6 april 2009 22:20 schreef nanalune het volgende:
[..]
In ons geval, en ik vermoed in veel gevallen , is een huurhuis duurder dan onze hypotheek. Dat verschil is tegenwoordig bijna niet meer aanwezig.
Ik wordt zelf persoonlijk een beetjevan die nieuwe auto's, verbouwde badkamers, de kinder-merk-kleertjes, de eeuwige strijd tussen de leukste, handigste kinderwagens etc etc. Daar hebben wij nog nooit aan meegedaan. Gelukkig, want anders had ik aardig meer moeten werken. Hema en marktplaats.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |