quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:26 schreef Pumatje het volgende:
nee het is vandaag burger-militair herdenk dag!![]()
vandaar
Meestal is het alleen luchtmacht die daar aan het oefenen is met Chinooks hoorquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:24 schreef Pumatje het volgende:
luchtdebiel.![]()
hebben ze vaker, erg gaaf om te zien.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:07 schreef cw2cu het volgende:
Het was een adjudant die zichzelf om het leven heeft gebracht. Dat is waarom de stok halfstok hangt.
Dit is van de datum van overlijden tot de crematie/begravenis.
Héél knap als je die gezien hebtquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:25 schreef Magneet het volgende:
Vandaag waren de shithook blijkbaar weer bezig iig boven Ehv. zal dus wel weer Weert zijjn geweest.
ik heb ze ook niet zelf gezien, kuiken dacht ze gezien te hebben maar niet dusquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:08 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Héél knap als je die gezien hebt
Vandaag vlogen de Shithooks niet.
Hehe, waarom dacht je dat ze wél bezig waren dan?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:15 schreef Magneet het volgende:
[..]
ik heb ze ook niet zelf gezien, kuiken dacht ze gezien te hebben maar niet dus
die lui gaan gewoon meewerken met de parate eenheden, en ze hebben nog prio ook. voorbeeldje: 14tonner, 1 chauf en een bijrijder. Daar komt een scholier bij, de scholier moet ervaren hoe het leger is, wat erop neer komt dat de bijrijder moet opzouten en de scholier mee rijd.(voor de leken, een 4tonner heeft maar 2 zitplaatsen)quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:26 schreef Pumatje het volgende:
neee lijkt me niet.
je hebt daar nog verschil in ook.
Ken V&V opleidingen op scholen, ROC's enzo.. dus niet op de kazerne.
Die gaan heeeel af en toe naar een kazerne om wat dingetjes in het veld te doen.
Best strak allemaal en grappig om te horen hoe dat gaat dan op zo'n school.
Die jongens moeten geloof ik met kisten naar school, geen vieze kleren aan.. een vlek op je trui ofzo is de klas uit.. etc.
grappig om te horen
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:45 schreef fathank het volgende:
Afgelopen dinsdag of woensdag kwamen ze ook met 2 Chinooks behoorlijk laag over Utrecht/Vleuten vliegen. Blijft imposant die apparaten.
oh, nou iig hangen de vlaggen nu al 2 dagen halfstok.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:10 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee, ik heb dat al vermeld in dit topic betreft die Adjudant.
maar die dag was herdenkingsdag voor Burger militairen.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:16 schreef Bouke-p het volgende:
tis alleen jammer dat wanneer je 2 chinooks ziet vliegen, je zo ongeveer de complete luchtmacht(mbt transport heli's) voorbij ziet komen
dan zie je tenminste nog wat, normaal graaf je z'n ding om dat ze je bezig willen houden en dan zie je de hele nachts niks.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:24 schreef cw2cu het volgende:
[..]
oh, nou iig hangen de vlaggen nu al 2 dagen halfstok.
En die chinooks zijn wel gaaf, maar niet tijdens bivak Defense in de TFO![]()
Heb je een wlp gegraven, mag je eindelijk slapen, komen er 3 chinooks elke keer 100 meter voor ons geland.
De hele nacht lang!!
ja precies, 2x een mb ofzo. en ondertussen probeer jij maar wakker te blijven omdat je niet wilt dat t kader je verneuktquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:13 schreef 1985 het volgende:
[..]
dan zie je tenminste nog wat, normaal graaf je z'n ding om dat ze je bezig willen houden en dan zie je de hele nachts niks.
30 uur graven??, weet niet hoe groot jij bentquote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:05 schreef cw2cu het volgende:
Na 40 uur zonder slaap mochten eindelijk onze schuttersputten (inclusief 30 uur graven) verlaten, vervolgens een wlp graven waarin je WEL 50% wacht had en dus eventjes mocht slapen.
Dan kies ik toch dat in plaats van een paar chinooks.
haha, niet langer dan 1.90quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:00 schreef Pumatje het volgende:
[..]
30 uur graven??, weet niet hoe groot jij bent?
ook dan kom ik nog maar aan 6 uur als je 2 keer z'n put hebt gegraven.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:37 schreef cw2cu het volgende:
[..]
haha, niet langer dan 1.90![]()
Maar je moest alles in fases doen.
fase 1 - 1 uur om op kniehoogte te komen (2 persoons schutterput) met beveiliging dus 1 iemand is constant aan het graven.
fase 2 - 2 uur om tot tepelhoogte te komen
fase 3 - 3 uur om zandzakken erin te gooien, dekking maken en af te camoufleren.
Mocht je één van deze fases niet halen, dan kreeg je een uur om alles dicht te gooien en bij fase 1 opnieuw te beginnen. Fase 3 heb ik 1x niet gehaald en de rest was allemaal fase 2.
Maar hoe langer je bezig was, hoe meer je begon te hallucineren want we kregen ook heel weinig eten(ik zat dus op mijn wapenkaartje te kauwen omdat ik dacht dat het een plakje kaas was..)
Nooit een schuttersput gegraven met die pioschep? Het kader zei dat nog nooit iemand bij hun het in 1x heeft gehaald zonder dicht te gooien.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:35 schreef RonaldV het volgende:
Geen idee hoe jij een uur nodig denkt te hebben om je schuttersput weer dicht te flikkeren, en meerdere om ze weer te graven, maar goed: dit is een standaard opleidingsspelletje. Hoe je het ook doet, het is nooit goed. Het gaat ook niet om die schuttersput, het gaat niet om de macht van het kader, het gaat er om te zien of je afknapt of dat je volhoudt.
* Erasmoquote:Op zondag 17 mei 2009 00:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Timing is alles inderdaad
[ afbeelding ]
Een loopdop oke... maar een afrokapsel??quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
* Erasmoburstmode, nieuwe week nieuwe kansen:
[ afbeelding ]
Nee gek he dat het nog nooit in 1 keer gelukt is. Al graaf je een gat waar je een noord-koreaanse kernproef kan houden in een uur tijd dan nog is het niet goed. Dat is juist het hele spelletje.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:07 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Nooit een schuttersput gegraven met die pioschep? Het kader zei dat nog nooit iemand bij hun het in 1x heeft gehaald zonder dicht te gooien.
Tsjah je verveelt je soms als je zo lang weg bent...quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een loopdop oke... maar een afrokapsel??
Rare lui, die vlootbalen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er genoeg gegraven, onder een uur, en wat je kader zegt bevestigt mijn stelling.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:07 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Nooit een schuttersput gegraven met die pioschep? Het kader zei dat nog nooit iemand bij hun het in 1x heeft gehaald zonder dicht te gooien.
nee, als het goed is, is het goed. Er was een groep die na 1x fase 1 verkloot te hebben het hebben gehaald en ook mee mochten bbq-en.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee gek he dat het nog nooit in 1 keer gelukt is. Al graaf je een gat waar je een noord-koreaanse kernproef kan houden in een uur tijd dan nog is het niet goed. Dat is juist het hele spelletje.
jaloers isquote:Op zondag 31 mei 2009 01:55 schreef cw2cu het volgende:
[..]
nee, als het goed is, is het goed. Er was een groep die na 1x fase 1 verkloot te hebben het hebben gehaald en ook mee mochten bbq-en.
*nog 2 maanden, dan curacao*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |