abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2009 @ 00:12:26 #201
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67814985
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:54 schreef existenz het volgende:

[..]

Met 3 miljoen schuld ga je niet failliet...
Dat gebeurt ook niet, dat hebben alleen bepaalde mensen willen doen geloven.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 8 april 2009 @ 00:13:18 #202
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67815005
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:01 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat ze ik niet Ik gaf alleen een reactie op iemand die zei dat Kerkrade een bankgarantie van 14 miljoen geeft voor een schuld van 3 miljoen....
Dat zei ik niet. Die bankgarantie was, zoals DS al zei, in een ander kader afgegeven.
  woensdag 8 april 2009 @ 00:36:12 #203
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_67815573
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:10 schreef planethugo het volgende:
[ afbeelding ]
  woensdag 8 april 2009 @ 02:39:29 #204
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_67816735
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:16 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Als er al een planning is, denk je dan echt dat ik hem hier zou neerzetten?
Prima, breek het stadion maar af

Kan er een nieuw stadion komen dat dichter bij Sittard ligt.

Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  woensdag 8 april 2009 @ 02:42:05 #205
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67816739
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:10 schreef planethugo het volgende:
[ afbeelding ]
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_67817594
hulde hulde hulde wat een verhaal.
  woensdag 8 april 2009 @ 08:26:55 #207
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67817649
En weer een nieuwe episode
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_67817940
Wanneer stapt die Terpstra trouwens op/wordt ie uit zijn ambt gezet, met zijn valse beloftes..
pi_67817965
En we leven nog altijd
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  woensdag 8 april 2009 @ 08:48:06 #210
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67817997
quote:
Sporting Limburg wankelt
SUBSIDIE Geen geld provincie voor fusieclub

Nu de provincie alsnog afziet van miljoenensteun aan Sporting Limburg, staat de fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard weer op losse schroeven.

Commissaris Jo Abelshausen van Fortuna Sittard denkt dat zonder provinciale steun de oprichting van Sporting Limburg verder weg is dan ooit. „Met de middelen die ons nu nog ter beschikking staan, krijg je een club die bestaat uit de lamme en de blinde. Er moet echt nog iets gebeuren, want zoals het er nu voorstaat, kan het niet.” Fortuna-directeur Hans Erkens noemt de kans dat de fusie wordt afgeblazen „redelijk groot”. Ook de provincie houdt er rekening mee dat de stekker definitief uit Sporting Limburg wordt getrokken.

Net als de Fortuna-leiding heeft ook de top van Roda JC ontstemd gereageerd op het ‘nee’ van Gedeputeerde Staten. Een bron binnen de clubleiding constateert zuur dat met het besluit van de provincie een belangrijke voorwaarde om te fuseren is komen te vervallen. Hij vreest bovendien dat bedrijven terug zullen komen op eerdere toezeggingen.

Gedeputeerde Staten (GS) willen Sporting Limburg nu niet meer steunen met een zogenoemde loopplankfinanciering van in totaal 6,5 miljoen euro, omdat niet aan de belangrijkste voorwaarden die aan die steun waren verbonden is voldaan.

Van een volledige sanering van de schuldenlast van Fortuna Sittard is geen sprake, menen GS.

Bovendien gaat het niet om een ‘echte’ fusie, maar van een zogeheten bedrijfsfusie. „Dit is niet ideaal en verdient vanuit maatschappelijk oogpunt niet onze voorkeur. ” GS blijven overigens onverminderd voorstander van een fusie. „De beweging die is gecreëerd en de werkzaamheden die zijn verricht door de stuurgroep verdienen alle lof en zijn hopelijk niet voor niets geweest", schrijven ze aan de Staten.

De miljoenensteun van de provincie werd onhaalbaar nadat de CDA-Statenfractie afgelopen weekend een duidelijk 'nee' af had gegeven.

Daarmee werd het volstrekt onmogelijk om een politieke meerderheid voor een bijdrage te krijgen.

Fractieleider Geert Frische: ,,We steken het geld liever in de economie. Er hangt een dreigende korting van 56 miljoen van het Rijk boven het hoofd van de provincie en we kampen met een kredietcrisis.

Nu miljoenen in een betaald voetbalclub stoppen, zou een volstrekt verkeerd signaal zijn.”

Oppositiepartijen SP en VVD vinden dat er een onderzoek moet komen naar de rol van GS bij de Sporting Limburg-soap.

Bron: Limburgs Dagblad & Dagblad de Limburger
quote:
Reconstructie van bewogen dag
DRUK? Stichting Roda JC: wel of geen harde toezegging van wethouder Wil Terpstra

SPORTING LIMBURG

De Stichting Roda JC verraste vorige week vriend en vijand door op dat moment in te stemmen met de fusie tussen Roda en Fortuna Sittard.

Is het orgaan dat een veto kon uitspreken onder druk gezet en zo ja door wie? Een reconstructie van een bewogen dag.

Op maandagavond 30 maart zitten de Stichtingsleden bij elkaar in het Parkstad Limburg Stadion. OokWil Terpstra is van de partij. De Kerkraadse wethouder heeft op zaterdag en zondag met de verschillende leden gesproken en geeft, nu de groep compleet is, nogmaals zijn visie op het fusieproces. Als Terpstra is vertrokken, besluiten de zes leden nog geen beslissing te nemen.

Aangezien de Australische investeerder David Thorne zich heeft gemeld met de belofte 20 miljoen in een zelfstandig Roda te willen pompen, willen ze wachten tot zondag.

Dan namelijk zal Thorne aanwezig zijn tijdens Roda JC-Ajax. Later op de avond komt het bericht naar buiten dat na een belronde alsnog de knoop is doorgehakt: de Stichting stemt voor de fusie.Wat is tijdens de vergadering gezegd en waarom is die avond alsnog telefonisch gestemd?

Volgens Stichtingsvoorzitter Jos Muller heeft Terpstra tijdens de bijeenkomst geen toezeggingen gedaan over een miljoenensteun van de provincie. Hij reageert daarmee op uitlatingen van Daan Prevoo, Statenlid namens de SP. Prevoo verklaart dat de Stichtingsleden Hubert Vankan en Larry Gulpen hem op de hoogte hebben gebracht dat Terpstra die toezegging tijdens de bijeenkomst wel degelijk heeft gedaan.

En daarmee de druk heeft opgevoerd om meteen ja te zeggen.

,,Dat klopt niet”, aldus Muller. ,,Er is gesproken over de loopplankfinanciering en daarbij zijn ook bedragen genoemd. Terpstra heeft enkele scenario's geschetst om die loopplankfinanciering rond te krijgen.

Bij eentje daarvan speelde de provincie een rol. Voor de gemeente Kerkrade was dat een fantastische optie, maar hij heeft nooit een harde toezegging gedaan.”

Vankan verklaart niet via de pers te willen terugkomen op hetgeen Terpstra al dan niet gezegd heeft. ,,Dat doe ik wel als de provincie mij daar om vraagt.”

Volgens burgemeester Jos Som had Terpstra ‘in informatieve sfeer overleg met de Stichting’. „Maar hij heeft geen harde toezeggingen gedaan over steun van de provincie in de vorm van een injectie van 6 á 8 miljoen euro voor de fusieclub”, aldus Som.

Wat Terpstra ook gezegd heeft, duidelijk is wel dat de Stichting zonder een besluit te nemen uit elkaar gaat. ,,Ik heb Terpstra vervolgens telefonisch op de hoogte gebracht van ons standpunt”, verduidelijkt Muller. ,,’Ik ben er niet blij mee, maar het zij zo’, was zijn antwoord.

Later op de avond ben ik gebeld door Olaf van Eijndhoven (voorzitter van Roda, red.). Hij kon niet leven met het uitstel. Als we geen beslissing namen, zou Roda wegens een gebrek aan draagvlak binnen de club de stekker uit de fusie trekken, kreeg ik te horen. Dan was het voor de provincie een makkelijke aftocht geworden en dat wilde ik voorkomen. Daarom heb ik contact opgenomen met de andere leden en is alsnog gestemd.”

Van Eijndhoven geeft aan dat er snel duidelijkheid moest komen.

,,Ik heb niet specifiek gezegd dat we de stekker uit de fusie zouden trekken.Wel dat het bijna 1 april was en we niet langer konden wachten.”

Vankan reageert verrast. ,,Het telefoontje van Van Eijndhoven is geheel nieuw voor mij. Voor het overige is het boek gesloten en reageer ik nergens meer op.”

Twee partijen, twee visies. Duidelijk is wel dat de vorige week maandag al dan niet toezegde steun gisteren is ingetrokken. Daarover is iedereen het eens.

Bron: Limburgs Dagblad & Dagblad de Limburger
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 8 april 2009 @ 08:48:27 #211
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67818007
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:45 schreef MaxPower het volgende:
Wanneer stapt die Terpstra trouwens op/wordt ie uit zijn ambt gezet, met zijn valse beloftes..
Liever gister dan vandaag!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 8 april 2009 @ 08:49:13 #212
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67818027
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:46 schreef meami het volgende:
En we leven nog altijd
We shall not, we shall not be moved!

Moet zeggen dat ik toch wel respect heb gekregen voor de echte Fortuna fans tijdens dit fusie-proces, zal nooit me favoriete club worden maar toch
Planning:
-
pi_67819481
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:49 schreef DarkShine het volgende:

[..]

We shall not, we shall not be moved!

Moet zeggen dat ik toch wel respect heb gekregen voor de echte Fortuna fans tijdens dit fusie-proces, zal nooit me favoriete club worden maar toch
En dat is wederzijds We zitten nu allemaal eigenlijk in hetzelfde schuitje, maar als dit straks achter de rug is, zijn de meesten dat waarschijnlijk ook weer snel vergeten

Wordt het nog eens een ouderwetse derby in de eerste divisie volgend seizoen...?
*spiekt*
  woensdag 8 april 2009 @ 09:55:14 #214
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67819685
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:48 schreef meami het volgende:

[..]

En dat is wederzijds We zitten nu allemaal eigenlijk in hetzelfde schuitje, maar als dit straks achter de rug is, zijn de meesten dat waarschijnlijk ook weer snel vergeten

Wordt het nog eens een ouderwetse derby in de eerste divisie volgend seizoen...?
Als Roda blijft bestaan zal het me niet intresseren of die derby in de Biercompetitie, de Eredivisie of de Beker is!

Wat was er toch een sfeer in het Rodavak tijdens de laatste verloren derby in een tegen fortuna sittard (1-0 fortuna). Bijna de hele tweede helft aan een stuk door 'Forza Roda ole ole'!
Al denk ik liever aan de gewonnen derby's terug!
Planning:
-
  woensdag 8 april 2009 @ 09:55:36 #215
148059 Pritt
Atheïst
pi_67819695
En dan vragen ze zich in Limburg af waarom zo nooit serieus genomen worden.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 8 april 2009 @ 09:56:58 #216
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67819748
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:55 schreef Pritt het volgende:
En dan vragen ze zich in Limburg af waarom zo nooit serieus genomen worden.
Dit is nog niks vergeleken met hoe het bij KVM in de jaren naar aanloop en tijdens de vereffening ging
Planning:
-
  woensdag 8 april 2009 @ 10:25:06 #217
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_67820580
Dit hele proces is echt ongelooflijk, wat zijn er ongelooflijke incapabele mensen bij betrokken
  woensdag 8 april 2009 @ 10:31:07 #218
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67820761
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:48 schreef DarkShine het volgende:

[..]

[..]

sjezus, nu gaan ze opeens wel kritisch proberen te doen. Waarom nú pas terugkomen op een gesprek van de stichting van vorige week? Nu ze de bui zien hangen realiseren ze zich dat er geen primeurtjes meer inzitten vanuit de stuurgroep en dan kan zo een artikel opeens wel. Schandalig
  woensdag 8 april 2009 @ 10:33:06 #219
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_67820818
quote:
PvdA: Roda JC moet Roda Kerkrade worden

De PvdA-fractie in de gemeenteraad van Kerkrade wil dat Roda JC verder gaat onder de naam Roda Kerkrade. Volgens fractievoorzitter Leo Jongen is die optie nu actueel omdat de fusie met Fortuna Sittard op losse schroeven staat.

Roda JC heeft geld nodig om verder te kunnen als zelfstandige club. De gemeente zou volgens de PvdA de clubnaam kunnen sponsoren. Die zou dan Roda Kerkrade moeten worden.
En wederom zal Roda geld krijgen van de gemeente, het is toch absurt hoeveel deze club geld krijgt. Fortuna en MVV moeten maar zien hoe ze rondkomen van een laag budget, en Roda ziet de tekorten elke keer opgevuld worden door de gemeente. Ik heb geen haat jegens Roda, gun ze het beste, maar dit is reinste competitievervalsing, deze club leeft van gemeensschapsgeld, zou de gemeente geen geld meer steken in Roda dan was dit de eerste limburgse club die failliet zou gaan, Fortuna en MVV hadden daardoor meer overlevingskansen en dan is het gezeur van teveel clubs in het zuiden ook opgelost.
  woensdag 8 april 2009 @ 10:44:01 #220
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67821144
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:33 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

En wederom zal Roda geld krijgen van de gemeente, het is toch absurt hoeveel deze club geld krijgt. Fortuna en MVV moeten maar zien hoe ze rondkomen van een laag budget, en Roda ziet de tekorten elke keer opgevuld worden door de gemeente. Ik heb geen haat jegens Roda, gun ze het beste, maar dit is reinste competitievervalsing, deze club leeft van gemeensschapsgeld, zou de gemeente geen geld meer steken in Roda dan was dit de eerste limburgse club die failliet zou gaan, Fortuna en MVV hadden daardoor meer overlevingskansen en dan is het gezeur van teveel clubs in het zuiden ook opgelost.
een maand geleden was het de allerleerste keer dat roda geld van de gemeente kreeg. Dat was om de begroting voor dit jaar te dichten. Aangezien er duidelijk geen backup plan lag omdat die dwazen van 'ons' bestuur álles op de fusie gezet hebben, zal een begroting voor volgend seizoen nog moeilijker worden. Roda heeft sinds november compleet stil gelegen. Supportersverenigingen hebben het bestuur meerdere malen gemaand om toch vooral 'aan het werk te gaan' maarja dat was tegen dovemansoren gericht.

zoals eerder gezegd zal de gemeente roda niet failliet laten gaan omdat het stadion en een voetbalclub te belangrijk is voor de gemeente. Daarnaast hebben ze 5 jaar geleden een bankgarantie afgegeven voor de hypotheek van het stadion mocht roda dat ooit niet kunnen betalen, en als ze roda dus failliet laten gaan kunnen ze 14 miljoen ophoesten zonder er ook maar iets voor in de plaats te krijgen. In Sittard ligt dat blijkbaar anders, daar zegt de gemeente na een paar keer iets gedaan te hebben nu gewoon dat het over is.

De oplossing is dat er een type ala Munsterman opstaat die de club aan de hand neemt en de regio achter Roda krijgt zodat we over een jaartje weer kerngezond zijn... Moeilijk zat, maar niet onmogelijk
  woensdag 8 april 2009 @ 11:03:16 #221
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_67821803
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:44 schreef planethugo het volgende:

[..]

een maand geleden was het de allerleerste keer dat roda geld van de gemeente kreeg. Dat was om de begroting voor dit jaar te dichten. Aangezien er duidelijk geen backup plan lag omdat die dwazen van 'ons' bestuur álles op de fusie gezet hebben, zal een begroting voor volgend seizoen nog moeilijker worden. Roda heeft sinds november compleet stil gelegen. Supportersverenigingen hebben het bestuur meerdere malen gemaand om toch vooral 'aan het werk te gaan' maarja dat was tegen dovemansoren gericht.

zoals eerder gezegd zal de gemeente roda niet failliet laten gaan omdat het stadion en een voetbalclub te belangrijk is voor de gemeente. Daarnaast hebben ze 5 jaar geleden een bankgarantie afgegeven voor de hypotheek van het stadion mocht roda dat ooit niet kunnen betalen, en als ze roda dus failliet laten gaan kunnen ze 14 miljoen ophoesten zonder er ook maar iets voor in de plaats te krijgen. In Sittard ligt dat blijkbaar anders, daar zegt de gemeente na een paar keer iets gedaan te hebben nu gewoon dat het over is.

De oplossing is dat er een type ala Munsterman opstaat die de club aan de hand neemt en de regio achter Roda krijgt zodat we over een jaartje weer kerngezond zijn... Moeilijk zat, maar niet onmogelijk
De exacte datum weet ik niet, maar voor 2005 hebben ze een garantie van de gemeente gekregen voor 3 Miljoen, in Januari 2005 hebben ze Roda wederom een garantie gegeven van 15 Miljoen, vorig jaar is wederom een garantie afgeven van luttele miljoenen, kan dat bedrag niet zo snel terugvinden. Roda heeft dit seizoen al 2 miljoen ontvangen, en zal nog aanspraak maken op 1 miljoen.

Doe je huiswerk en google maar. Roda teert op belastinggeld, alleen de Roda supporters roepen van daken dat ze er niet op teren zoals clubs als Vitesse, ado en Fc Utrecht, maar Roda is geen haar beter.
  woensdag 8 april 2009 @ 11:13:26 #222
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67822179
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:03 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

De exacte datum weet ik niet, maar voor 2005 hebben ze een garantie van de gemeente gekregen voor 3 Miljoen, in Januari 2005 hebben ze Roda wederom een garantie gegeven van 15 Miljoen, vorig jaar is wederom een garantie afgeven van luttele miljoenen, kan dat bedrag niet zo snel terugvinden. Roda heeft dit seizoen al 2 miljoen ontvangen, en zal nog aanspraak maken op 1 miljoen.

Doe je huiswerk en google maar. Roda teert op belastinggeld, alleen de Roda supporters roepen van daken dat ze er niet op teren zoals clubs als Vitesse, ado en Fc Utrecht, maar Roda is geen haar beter.
Volgens mij is die garantie van voor 2005 vervallen door de garantie in januari 2005. Verder vraag ik me af welke garantie van vorig jaar jij op doelt.

Welke clubs hebben tegenwoordig nog een stadion in eigen beheer trouwens? Roda verkoopt dit net als andere aan de gemeente, en 3 miljoen om de helft van een dergelijke stadion (kosten om en nabij de 40 miljoen euro)...
Planning:
-
  woensdag 8 april 2009 @ 11:22:04 #223
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67822474
Planning:
-
  woensdag 8 april 2009 @ 11:23:29 #224
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67822527
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_67822539
tvp
  woensdag 8 april 2009 @ 11:24:48 #226
26251 Eilanden
pi_67822576
quote:

[..]

FC Utrecht teert niet op gemeentegeld .... het stadion is gekocht door Joop Leliveld (privepersoon) die een lening heeft afgesloten via de Bank Nederlandse Gemeenten. Uiteindelijk is 63% van de club overgenomen door Frans van Seumeren. Een wezenlijk verschil dus met bijvoorbeeld Vitesse
  woensdag 8 april 2009 @ 11:30:21 #227
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_67822770
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Eilanden het volgende:

[..]

FC Utrecht teert niet op gemeentegeld .... het stadion is gekocht door Joop Leliveld (privepersoon) die een lening heeft afgesloten via de Bank Nederlandse Gemeenten. Uiteindelijk is 63% van de club overgenomen door Frans van Seumeren. Een wezenlijk verschil dus met bijvoorbeeld Vitesse
Verkapte overheidssteun noemen ze dat, geld lenen bij de gemeente om FC Utrecht financieel te ondersteunen. Ik sta er ook wel voor open om geld te lenen bij de gemeente, goedkoper dan bij de bank.
  woensdag 8 april 2009 @ 11:32:35 #228
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67822842
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:22 schreef DarkShine het volgende:
[ afbeelding ]
Volendam doet het best aardig hoor
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 8 april 2009 @ 11:38:03 #229
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67823050
quote:

[..]

Laat je google bronnen dan maareens zien....
  woensdag 8 april 2009 @ 11:41:11 #230
26251 Eilanden
pi_67823168
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:30 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

Verkapte overheidssteun noemen ze dat, geld lenen bij de gemeente om FC Utrecht financieel te ondersteunen. Ik sta er ook wel voor open om geld te lenen bij de gemeente, goedkoper dan bij de bank.
De gemeente sluist inderdaad de lening door naar Leliveld en ja, dat zou je een soort van verkapte overheidssteun kunnen noemen, maar is in mijn ogen toch wel anders dan bijvoorbeeld het ondersteunen van clubs met keiharde cash
pi_67823621
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:55 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Als Roda blijft bestaan zal het me niet intresseren of die derby in de Biercompetitie, de Eredivisie of de Beker is!

Wat was er toch een sfeer in het Rodavak tijdens de laatste verloren derby in een tegen fortuna sittard (1-0 fortuna). Bijna de hele tweede helft aan een stuk door 'Forza Roda ole ole'!
Al denk ik liever aan de gewonnen derby's terug!
Wel zonde van die mensen die door de stoeltjesactie van afgelopen weekend een SV krijgen
*spiekt*
  woensdag 8 april 2009 @ 11:53:56 #232
26251 Eilanden
pi_67823663
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:53 schreef meami het volgende:

[..]

Wel zonde van die mensen die door de stoeltjesactie van afgelopen weekend een SV krijgen
True!
pi_67823767
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:53 schreef Eilanden het volgende:

[..]

True!
Al was het wel amusant om te zien. Dat is ook wat waard Ik ga me in ieder geval nog even inhouden de rest van het seizoen, laat mijn stoeltje nog maar ff zitten
*spiekt*
  woensdag 8 april 2009 @ 11:57:28 #234
97934 ASroma
Flamboyant
  woensdag 8 april 2009 @ 12:07:19 #235
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67824169
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:53 schreef meami het volgende:

[..]

Hoezo dat? Weten ze tenminste weer dat men echt niet alles 123 pikt van die voorbijgangers!
Planning:
-
pi_67824312
quote:

[..]

Lieverd, Roda was en is voor een groot gedeelte eigenaar van het stadion. Bijna alle andere clubs in Nederland krijgen dit cadeau van de gemeente of provincie.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_67824316
dankjewel provincie limburg
dadelijk heeft top nog een grotere begroting dan Sporting limburg
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  woensdag 8 april 2009 @ 12:20:51 #238
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_67824637
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:38 schreef planethugo het volgende:

[..]

Laat je google bronnen dan maareens zien....
2003:
Bankgarantie 3 Miljoen
http://archief.nrc.nl/ind(...)+van+3+mln+voor+Roda

2005
Gemeente garantie van 15 miljoen
http://www.drekskiebel.nl/vvd_temp.html (zelf denkelijk ook wel bekend)

2008
50.000 euro subsidie voor 3 jaar voor het vrouwenvoetbal van Roda jc:
http://provincielimburg.groenlinks.nl/node/5037

2009
3 miljoen gemeentesteun aan roda, waarvan 2 miljoen al gekregen
http://www.nu.nl/sport/19(...)da-jc-voorlopig.html

Naamswijziging zal Roda geld opleveren
http://www.l1.nl/l1sprt/_(...)_hasclickpage/1_1023

Kan de miljoenensteun tussen 2005 en 2009 niet zo snel vinden, maar zal zo ff verder zoeken, zit op me werk.

En zeg niet dit zijn garanties, hadden ze net zogoed het stadion als onderpand kunnen geven zoals dat overal gebeurd. Ze krijgen een garantie van de gemeente, zodra ze niet meer aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen spreken ze wederom de gemeente aan voor steun.

Roda is een steuntrekker, hoe hard en moelijk het ook te begrijpen is voor veel Roda supporters, zonder Gemeente had Roda allang niet meer bestaan. Roda maakt al jaren verlies, alleen suikeroom Nol Hendriks heeft altijd het gat opgevuld.
  woensdag 8 april 2009 @ 12:24:02 #239
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67824733
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:20 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

2003:
Bankgarantie 3 Miljoen

2005

2008

2009

Kan de miljoenensteun tussen 2005 en 2009 niet zo snel vinden, maar zal zo ff verder zoeken, zit op me werk.

En zeg niet dit zijn garanties, hadden ze net zogoed het stadion als onderpand kunnen geven zoals dat overal gebeurd. Ze krijgen een garantie van de gemeente, zodra ze niet meer aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen spreken ze wederom de gemeente aan voor steun.

Roda is een steuntrekker, hoe hard en moelijk het ook te begrijpen is voor veel Roda supporters, zonder Gemeente had Roda allang niet meer bestaan. Roda maakt al jaren verlies, alleen suikeroom Nol Hendriks heeft altijd het gat opgevuld.
Aha, je doelde op het vrouwenvoetbal.

Ook zoiets waar de provincie en Roda's bestuur voorstander van was en voor de rest niemand. Mogen ze ook direct afschaffen van mij!
Planning:
-
pi_67825487
Geen enkele club in de eredivisie voor vrouwen steekt er eigen geld in dus dat is geen argument. Alles wordt betaald door KNVB en gemeente.
  woensdag 8 april 2009 @ 13:05:05 #241
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67826031
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:20 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

2003:
Bankgarantie 3 Miljoen

2005

2008

2009

die garantie van 3 miljoen wist ik niet meer maar dat is dan schijnbaar inbegrepen bij die 15 miljoen garantie en die andere dingen haal ik zelf al aan. Het vrouwenvoetbal is een non-issue, dat staat hier helemaal buiten.

Maar dat er de laatste jaren structureel iets fout zit is duidelijk en dat is niet toevallig de tijd dat Kuijer het overgenomen heeft na de dood van Pickee
  woensdag 8 april 2009 @ 13:15:15 #242
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67826303
quote:
[ afbeelding ]
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  woensdag 8 april 2009 @ 13:15:58 #243
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67826321
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:05 schreef planethugo het volgende:

[..]

die garantie van 3 miljoen wist ik niet meer maar dat is dan schijnbaar inbegrepen bij die 15 miljoen garantie en die andere dingen haal ik zelf al aan. Het vrouwenvoetbal is een non-issue, dat staat hier helemaal buiten.

Maar dat er de laatste jaren structureel iets fout zit is duidelijk en dat is niet toevallig de tijd dat Kuijer het overgenomen heeft na de dood van Pickee
En dan durft men nog te beweren dat je niet op Kuijer mag afgeven.
Planning:
-
  woensdag 8 april 2009 @ 13:20:36 #244
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_67826449
quote:
[ afbeelding ]
Geniaal, dat logo ook echt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 8 april 2009 @ 13:46:35 #245
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67827348
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:11 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Lieverd, Roda was en is voor een groot gedeelte eigenaar van het stadion. Bijna alle andere clubs in Nederland krijgen dit cadeau van de gemeente of provincie.
dat is ook een van de redenen dat er zo weinig vooruitgang is. Bij de verkoop van Kone is het meeste geld naar de hypotheek van t stadion gegaan. Groningen verkoopt Suarez en haalt berg voor 4/5 miljoen ervoor terug. Zo kan je tenminste verder bouwen, niet als je steeds een hypotheek af moet lossen...
pi_67827493
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:46 schreef planethugo het volgende:

[..]

dat is ook een van de redenen dat er zo weinig vooruitgang is. Bij de verkoop van Kone is het meeste geld naar de hypotheek van t stadion gegaan. Groningen verkoopt Suarez en haalt berg voor 4/5 miljoen ervoor terug. Zo kan je tenminste verder bouwen, niet als je steeds een hypotheek af moet lossen...
Groningen (en de andere clubs) betaalt gewoon huur voor het stadion. Het is niet als het stadion niet in eigen bezit is dat het dan gelijk gratis is.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:32:30 #247
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_67828983
quote:
[ afbeelding ]
Beetje jammer dat ze niet eens Sporting goed kunnen schrijven
  woensdag 8 april 2009 @ 14:43:35 #248
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67829395
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:50 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Groningen (en de andere clubs) betaalt gewoon huur voor het stadion. Het is niet als het stadion niet in eigen bezit is dat het dan gelijk gratis is.
goh echt waar
pi_67829441
Hoe hoog zijn de jaarlijkse hypotheekkosten dan voor Roda? Als je het slim speelt hoeft dat helemaal niet duurder te zijn dan huren.
pi_67830352
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:45 schreef MaxPower het volgende:
Hoe hoog zijn de jaarlijkse hypotheekkosten dan voor Roda? Als je het slim speelt hoeft dat helemaal niet duurder te zijn dan huren.
Mits de overheid marktconforme tarieven rekent voor de huur van het stadion.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_67830372
quote:
MVV verkeert in acute geldnood
Door Nielss op 08-04-2009 om 13:53

MVV kampt met ernstige financiële problemen. De club uit Maastricht kan niet langer voldoen aan de verplichtingen op financieel gebied. De club uit de Jupiler League maakte al maanden geen geld meer over aan het CFK, het pensioenfonds voor profvoetballers.

Ook zou de club een aantal keer geweigerd hebben hun financiële cijfers aan de KNVB te laten zien. Het gerucht gaat dat het niet lang meer duurt voordat MVV failliet is verklaard. 'Het klopt dat we heel krap in de liquide middelen zitten. Met passen en meten proberen we aan onze verplichtingen te voldoen', sprak voorzitter Joseph Goumans.

'Het economische klimaat speelt ons onder meer parten. We hebben nog geld tegoed van een aantal externe partijen en dat krijgen we over een korte periode', vervolgde de voorzitter van de Limburgse club.

Toch wil Goumans niet denken aan het ergste: 'Over het voortbestaan van deze club maak ik me totaal geen zorgen'.
http://www.v-bal.nl/nieuw(...)-acute-geldnood.html

[ Bericht 6% gewijzigd door iehlaak op 08-04-2009 15:29:14 (bronnetje) ]
  woensdag 8 april 2009 @ 15:19:19 #252
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_67830547
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:14 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Bron?
  woensdag 8 april 2009 @ 15:41:17 #253
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67831490
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:19 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

Bron?
Staat naar 't schijnt ook in de nieuwe VI. Wat had men in Maastricht toch een lol om Corrupting...
Planning:
-
pi_67831579
Als de knvb het wil zijn mvv, roda, fortuna binnen 2 jaar allemaal hun licentie kwijt.
pi_67831858
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:43 schreef Palmboom313 het volgende:
Als de knvb het wil zijn mvv, roda, fortuna binnen 2 jaar allemaal hun licentie kwijt.
KNVB kan veel willen. Als Fortuna met sluitende begroting en schuldsanering komt kunnen ze de doorlopende licentie niet afpakken!
  woensdag 8 april 2009 @ 15:51:27 #256
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67831866
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:43 schreef Palmboom313 het volgende:
Als de knvb het wil zijn mvv, roda, fortuna & feijenoord binnen 2 jaar allemaal hun licentie kwijt.
Planning:
-
  woensdag 8 april 2009 @ 15:51:53 #257
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67831881
geen voetbal in Limburg meer dan (ja, Sporting en VVV))
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_67831931
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:51 schreef Evertje het volgende:

[..]

KNVB kan veel willen. Als Fortuna met sluitende begroting en schuldsanering komt kunnen ze de doorlopende licentie niet afpakken!
Die schuld is het grote probleem lijkt me niet uit dat ze die kunnen saneren
pi_67832143
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:53 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Laatste maanden is er veel gebeurd met TOF, en er zijn veel contacten opgedaan.
Het is verre van over iig.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:58:52 #260
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67832147
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:53 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Dat zou niet TOF zijn voor ze.

Al geef ik ze een kans dat ze er met TOF wel uitkomen!
Planning:
-
  woensdag 8 april 2009 @ 16:09:01 #261
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67832507
quote:
Stichting Roda JC trekt steun voor fusie in

Het begint er steeds meer op te lijken dat de fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard alsnog wordt afgeblazen. Afgelopen week maakten de twee profclubs bekend vanaf komend seizoen onder één noemer met elkaar door te gaan, maar nadat de provincie Limburg dinsdag te kennen gaf geen financiële steun te willen verlenen, wordt dat plan steeds onzekerder.

De regionale nieuwszender L1 maakt woensdagmiddag bekend dat de Stichting Roda JC het tot stand komen van Sporting Limburg niet langer zal steunen. Dat heeft voorzitter Jos Muller gezegd naar aanleiding van het onverwachte nieuws van dinsdagavond. De Raad van Commisarissen moet zodoende opnieuw draagvlak proberen te vinden bij de Stichting om alsnog de samensmelting voor mekaar te krijgen.

Hoofdreden voor de Stichting Roda JC om de fusie wel te steunen was de provinciale steun, maar nu deze is weggevallen zegt Muller voorlopig geen heil te zien in het plan. Ook de Stichting Administratiekantoor Roda JC zal zich opnieuw gaan buigen over het fusievoorstel, zo meldt de lokale omroep. Op basis daarvan zal de Stichting Roda JC haar uiteindelijke besluit nemen.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:17:07 #262
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_67832804
En de stichting heeft het hoogste woord!

Nu afwachten wat de de raad van commisarissen voor streken gaat uithalen, ze kunnen beter hun conclusies trekken.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:24:26 #263
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_67833108
quote:
08 April 2009

Fusie voorstanders bekennen één voor één kleur

Nadat de Provincie haar rug heeft toegekeerd naar de fusieclub, de sponsoren en supporters dit al maanden deden, het bestuur van Fortuna met schaamrood op de kaken de kleuren groen en geel bekend volgt nu ook plots de Stichting Roda JC.

Onderstaande lezen we op L1, bijgevoegd de TOF brief gericht aan de Stichting Roda JC. Wie volgt??? De verwachting is als volgt: STAK en dan de Stuurgroep zelf! Hedenavond staat dit laatste te gebeuren.

---
De Stichting Roda JC steunt niet langer de fusie van Roda met Fortuna Sittard. Dat zegt Stichting-voorzitter Jos Muller. De Stichting Roda JC heeft het fusiebesluit nog niet formeel ondertekend. Dat betekent dat de Raad van Commissarissen opnieuw draagvlak moet vinden bij de Stichting om de fusie te kunnen realiseren.

Jos Muller meldt dat de eerste voorlopige instemming gebaseerd was op het veiligstellen van de provinciale steun. Nu die provinciale subsidie van de baan is, valt voor de Stichting het fundament onder de fusie weg. Ook de Stichting Administratiekantoor Roda JC moet zich opnieuw buigen over het fusievoorstel. Op basis van dat voorstel kan de Stichting Roda JC een besluit nemen.

---

Bijgevoegd brief van TOF d.d. 5 april j.l.

Geachte leden van de Stichting Roda JC, beste hr. Muller,

Wij realiseren ons dat in deze dagen van fusieperikelen en belangenafwegingen er een extreem beroep gedaan wordt op u als individu en als groep. Wij beseffen als Stichting " Trots Op Fortuna" hoe moeilijk het is om met extreme druk en het nemen van verantwoordelijkheid om te gaan.

In dat kader doet het ons geen plezier dat wij middels deze Open Brief U wederom moeten vragen verantwoordelijkheid te nemen. Wij menen dit echter te moeten doen omdat wij bij de oprichting van onze Stichting direct hebben gezegd dat wij al onze activiteiten zullen doen op basis van eerlijkheid, transparantie en integriteit. Zelfs als dit leidt tot een fusie of faillissement, wij geloven namelijk dat "eerlijkheid het langst duurt".

Velen zullen dit naïef noemen, maar het helpt ons om onder moeilijke omstandigheden keuzes te maken en om dagelijks met opgeheven hoofd in de spiegel te kunnen blijven kijken. Gebaseerd op deze grondwaarden, onze verantwoordelijkheid als Stichting " Trots op Fortuna" maar zeker ook gebaseerd op de algemene verantwoordelijkheid en rechtvaardigheid die wij voelen als inwoner van Limburg willen wij onderstaande vraagstelling aan u overleggen.

Als allerhoogste bestuurlijk orgaan van de BVO Roda JC heeft de Stichting Roda JC de eindverantwoordelijkheid bij het nemen van de fusie beslissing. Deze moeilijke beslissing heeft u onlangs genomen op maandagavond 30 maart. Wij hebben vernomen dat dit besluitvormingsproces, welke het juridische sluitstuk van de fusie vormt, op zijn zachtst gezegd op "bijzondere wijze" plaats heeft gevonden. Let wel, het is niet aan ons hier een waardeoordeel over te geven. Bijzondere omstandigheden vergen soms bijzondere besluitvormingen .

Gezien de juridische waarde en de enorme impact op het sociale leven van vele tienduizenden inwoners van de Oostelijke en de Westelijke mijnstreek vinden wij het echter onacceptabel dat zo’n cruciale beslissing is genomen op basis van valse voorwendselen. Naar vernomen heeft Wethouder Terpstra u op deze bewuste avond namelijk een aantal beslissende argumenten verstrekt die u uiteindelijk hebben doen bewegen uw eerder ingenomen standpunt om " keiharde garanties " en " een verruiming van de bedenktijd om de zelfstandige versie met een andere investeerder " los te laten, neen, sterker nog, uw eigen Stichtinggrondbeginselen los te laten en een voorstander te worden van een nieuwe vereniging genaamd ‘Sporting Limburg.’

Wij willen nogmaals benadrukken dat in bijzondere omstandigheden er bijzondere besluitvormingsprocessen kunnen plaatsvinden. Wij willen dan ook geen waarde oordeel hierover uitspreken. Dat zou vanuit onze positie ongepast zijn, waarbij wij wel merken dat in geheel Limburg er grote verontwaardiging leeft over de wijze waarop u bent gemanipuleerd.

Wat wij als burger en belastingbetaler van Limburg, maar ook als voetballiefhebber van (h)eerlijk regionaal voetbal wel aan u willen vragen is uw eigen besluitvormingsproces te evalueren en te toetsen. Toetsen op de werkelijkheid van de informatie waarop u uw besluit heeft genomen (valse voorwendselen), toetsen op de integriteit van leden van de Gemeente Kerkrade in het algemeen en de beslissende rol van Wethouder Terpstra in het bijzonder, het toetsen in hoeverre uw " keiharde eisen" ook zijn ingewilligd en tenslotte ook het toetsen of de consequenties van uw beslissing nu datgene hebben opgeleverd wat u is voorgehouden c.q. wat u zelf daarbij in gedachten had. Wij krijgen namelijk stellig de indruk dat ‘Sporting Limburg’ zonder de financiële subsidie van de Provincie met een lagere begroting dan het zelfstandige Roda JC zal gaan draaien.

Deze toetsing is ons inziens niet alleen voor uw eigen Stichting van belang, het is ook cruciaal voor de mogelijke doorstart van Fortuna Sittard en uw eigen Roda JC. Want het zal u niet ontgaan zijn dat er officieel nog geen fusieclub is. De benodigde officiële papieren zijn bv. nog steeds niet getekend en dit komt mede door de grote onrust die er heerst rondom ‘Sporting Limburg’. Zo is de begroting mede gebaseerd op 6.7 miljoen euro provinciale subsidie, waarbij het nog zeer onduidelijk is of die er ooit (in deze hoeveelheid) gaat komen. Ook de toestroom van talrijke grote sponsoren laat nog steeds op zich wachten. Dit komt mede omdat ‘Sporting Limburg’ niet schuldenvrij begint, noch in de komende jaren dit zal worden. Verder zal het u niet ontgaan zijn dat er in juridische zin geen sprake is van een fusie. Het is uw huidige club waarop ‘Sporting Limburg’ wordt gebouwd. Fortuna Sittard zal, behalve veel negatieve emotie, toename van vaste en personele kosten en miljoenen schulden, niets inbrengen. Is dit wat u voor ogen had toen u die cruciale eindbeslissing nam om Roda JC Kerkrade te begraven zodat een niet gedragen en financieel zelfs zwakkere nieuwe vereniging ervoor terug kan gaan komen?

Goed. Concreet vragen wij u, helaas beseffende dat het wederom een enorme druk op u zal leggen, om uw besluitvorming te evalueren en deze ook in juridische zin te laten toetsen. Wij zijn geen juridische experts -en hopen het eerlijk gezegd ook nooit te worden- , maar hier in " Zitterd" leeft het idee dat "het bewust aanleveren van valse voorwendselen" gewoon " fraude" heet. Gezien de enorme impact van uw beslissing en het feit dat u een gedwongen werd om een beslissing te moeten nemen gebaseerd op valse voorwendselen, vragen wij u namens de inwoners van Limburg uw eerder genomen besluit binnen die context officieel terug te draaien en te herzien.

Wij zouden het bijzonder op prijs stellen als u uw reactie in de komende week aan ons zou kunnen laten toekomen. Wij zijn daarnaast ten alle tijden bereid om op een open en eerlijke wijze door te praten. Niet alleen in het belang van Roda JC of Fortuna Sittard (we denken namelijk nog steeds een gezonde doorstart te kunnen maken en willen de laatste onduidelijkheden nader kunnen onderzoeken om hier zekerheid over te kunnen geven), maar met name ook in het belang van de vele duizenden niet-begrijpende, onmachtige en zwaar teleurgestelde inwoners van (zuid) Limburg.

Met sportieve groet

Stichting Trots Op Fortuna
---

Het respect voor TOF groeit met de minuut, het onmogelijk geachte gebeurd alsnog. De fusieclub wordt door alles en iedereen uitgekotst! De 1-0 van Arie de Zeeuwwas dan in blessuretijd. Het laatste fluitsignaal had nog niet geklonken. Op Bouma achtige wijze scoorde TOF valk voor het eindsignaal de 1-1 en de winnende 1-2.
pi_67833183
Laten we hopen dat dit proces in ieder geval niet al te lang blijft dooretteren. Zonder uitkomst is er totaal geen steun van supporters en kan er niet worden gewerkt aan volgend seizoen.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:34:52 #265
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67833514
Wow... ik dacht dat wij een soapserie hadden meegemaakt met Cambuur maar dit is nog erger!
Neerkomen wel!
  woensdag 8 april 2009 @ 16:55:35 #266
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_67834320
Maurice de Heus (L1) zou op de radio bevestigd hebben dat Sporting Limburg doorgang zal vinden ook nudat de pronvicie geen geld erin steekt, dit zou hij te horen hebben gekregen van een bestuurslid.

De soap continues.
pi_67834592
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:55 schreef VatosLoco het volgende:
Maurice de Heus (L1) zou op de radio bevestigd hebben dat Sporting Limburg doorgang zal vinden ook nudat de pronvicie geen geld erin steekt, dit zou hij te horen hebben gekregen van een bestuurslid.

De soap continues.
Heb L1 net geluisterd en zo heeft hij het niet gezegd. Hij heeft gezegd dat er bronnen rondom de club hem melden dat de club toch gaat voor SL. De enige die het echter kunnen weten hebben elk commentaar geweigerd en zijn nu op weg naar de stuurgroep voor een crisisberaad. Dus wat de waarheid is, is allemaal erg vaag.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:09:50 #268
26251 Eilanden
pi_67834797
Met uiteindelijk dan een fusieclub die nog minder toekomstperspectief heeft, dan de twee onafhankelijke clubs?
  woensdag 8 april 2009 @ 17:20:15 #269
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67835114
quote:

De soap continues.
ik zie t ze ook nog wel doen hoor. Die zitten zo vast aan hun pluusje dat ze zelfs met zichzelf willen fuseren.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:27:03 #270
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67835316
quote:

De soap continues.
Dit riep Arie vorige week ook al...
Planning:
-
  woensdag 8 april 2009 @ 17:30:29 #271
206623 Timmie1983
The name is Smith, Agent Smith
pi_67835427
Arie de Zeeuw
Leon Frissen
Olaf Van Eindhoven
Hans Erkens
Servé Kuijer
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
  woensdag 8 april 2009 @ 17:38:46 #272
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_67835624
Heuj. Binnen 2 jaar geen voetbal meer in Zuid-Limburg

MVV
Roda JC
Fortuna
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
  woensdag 8 april 2009 @ 17:41:14 #273
23982 planethugo
Forza Roda!
  woensdag 8 april 2009 @ 17:43:27 #274
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_67835765
Damn, ze zetten Limburg wel weer als een snuggere provincie op de kaart op deze manier... :S
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  woensdag 8 april 2009 @ 17:58:31 #275
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_67836239
Laat de Limburgse clubs anders maar eens mooi orde op zaken stellen (financieel), eventueel in het amateurvoetbal, zodat ze later opnieuw serieus aan betaald voetbal kunnen beginnen waar we ons niet voor hoeven schamen. Ik vraag me af hoe het zit met deze corrupte zooi rond Sporting Limburg. Alle besturen lijken corrupt en totaal niet commercieel bezig te zijn. Helaas geldt dat nu ook al voor MVV

Op deze manier krijgt de provincie en het voetbal in Limburg alleen maar een slechte naam.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
  woensdag 8 april 2009 @ 18:39:01 #276
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67837339
fortunahome heeft inmiddels weer een berichtje geplaatst waarvan dit het belangrijkste nieuws is
quote:
Zo gaan er redelijk bevestigde geruchten dat Hans Erkens Jo Abelshausen en Sjra phillipen vandaag (woensdag) zou hebben overgehaald nog eenmaal naar de fusieclub te willen luisteren c.q. te participeren. Op basis van ons volledig onbekende redenen lijken Jo en Sjra hier mee ingestemd te hebben. Dat ze hier richting TOF en de eigen achterban geen schoonheidsprijs mee winnen mag duidelijk zijn, maar schoonheid is niet wat telt. Ouderwets geld graaien wel.

Olaf van Eijndhoven heeft inmiddels zijn eigen zetel en die van zijn RvC leden als extra drukmiddel op de weegschaal erbij gegooid. Als de fusie er niet komt laten zij Roda JC vallen en stappen ze als RvC lid op.

Het zal echter voor die mannen nog geen gemakkelijke discussie worden want met een dikke zes miljoen euro begroting minder, een stichting Roda Jc die niet heeft getekend, sponsors die niet willen instappen en met een volledig mislukte start van Sporting limburg is die gezonde fusie-vereniging er nog niet zo snel.

Vandaag zal de stuurgroep om 19.30 vergaderen. Rond de klok van 22.00 verwachten we in het snelste geval meer nieuws. In de komende 24 uur wordt dan ook met spanning uitgekeken wat het gaat worden. Wordt het toch de nu al geflopte Sporting Soap of een grote "Mea Culpa" show, waarna het grote publiek met "pek en veren" de schuldigen mag straffen?

TOF kijkt met verbazing toe. Men is begonnen aan de voorbereidingen om de BVO zelfstandig gezond verder te kunnen laten gaan. Wat TOF echter minimaal nodig heeft is een gesprek met de bestuursleden over hoe de financiele vlag er nu bijhangt. Iets wat ze al weken vragen en waar nog steeds het antwoord niet van gegeven is..sja..waarom geven mensen normaal gesproken ook alweer geen inzage in hun boeken??? Vandaag heeft commissarois Jo Abelshausen de geplande afspraak met TOF gecanceld. Bronnen rondom Erkens geven aan dat de reden hiervan is dat Jo goed beslagen bij de stuurgroep wilt komen..
pi_67837654
Nu de provincie ook niet mee doet is toch wel het enige en laatste argument voor de fusie ook verdwenen.

Hoe kunnen de tegenstanders nu nog worden verweten dat zij alleen op basis van emotionele gronden de discussie voeren. Als de fusieclub wordt doorgezet is dat puur en alleen om het gezichtsverlies van een aantal personen te voorkomen. Het is één grote luchtfietserij geworden met allerlei aannames die bij voorbaat al niet waar gemaakt kunnen worden. De wereld is zelfs omgekeerd, een doorgang van de fusie kan alleen worden toegeschreven aan pure emotie bij een aantal direct betrokkene, rationele gronden zijn er niet meer..

Ongeacht of Roda en Fortuna steuntrekkers zijn oid, de fusieclub zal niks geen meerwaarde hebben dan dat Roda nu heeft. Tenzij er echt nog een machtige inkomstenbron komt, anders heeft de fusie werkelijk geen ene toegevoegde waarde.
"..and in my brain it's going wrong.."
  woensdag 8 april 2009 @ 18:57:24 #278
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67837882
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:50 schreef Staanplaats het volgende:
Als de fusieclub wordt doorgezet is dat puur en alleen om het gezichtsverlies van een aantal personen te voorkomen.
Zo is het en ondanks dat sluit ik niet uit dat het toch doorgaat.
  woensdag 8 april 2009 @ 20:04:31 #279
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67840094
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:57 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Zo is het en ondanks dat sluit ik niet uit dat het toch doorgaat.
Olaf vertrouw ik voor de dooie meter niet! Word dat die Brabander aftaait bij onze club en we zijn soaps achter ons kunnen laten!
Planning:
-
pi_67840646
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:58 schreef Oproerkraaier het volgende:
Laat de Limburgse clubs anders maar eens mooi orde op zaken stellen (financieel), eventueel in het amateurvoetbal, zodat ze later opnieuw serieus aan betaald voetbal kunnen beginnen waar we ons niet voor hoeven schamen. Ik vraag me af hoe het zit met deze corrupte zooi rond Sporting Limburg. Alle besturen lijken corrupt en totaal niet commercieel bezig te zijn. Helaas geldt dat nu ook al voor MVV

Op deze manier krijgt de provincie en het voetbal in Limburg alleen maar een slechte naam.
MVV hangt traditioneel van corruptie en SS-geld aan elkaar.
pi_67840839
Op dit moment voel ik mij hetzelfde als ruim 9 jaar geleden op een koude avond in Arnhem. Achter de goal zie ik in de sudden death een schot van Zafarin naar de kruising zeilen. Gaat hij erin dan is het feest en hebben we voorgoed gewonnen. Gaat hij mis, dan gaat ook dit mis...alleen gaat dit in extreme slow motion.
  woensdag 8 april 2009 @ 20:28:27 #282
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67840958
de slow motion komt me de strot uit, al maaaaaanden
zit een beetje nerveus hele tijd te zeilen tussen pc en tv. Dalijk maar even wat CL kijken voor een beetje afleiding
  woensdag 8 april 2009 @ 20:30:33 #283
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67841030
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:28 schreef planethugo het volgende:
zit een beetje nerveus hele tijd te zeilen tussen pc en tv. Dalijk maar even wat CL kijken voor een beetje afleiding
Ja en ik zou dan eigenlijk mijn laptop af moeten sluiten, maar dan word ik helemaal gek van de zenuwen .
  woensdag 8 april 2009 @ 20:37:02 #284
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_67841289
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:28 schreef planethugo het volgende:
pi_67841666
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:30 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ja en ik zou dan eigenlijk mijn laptop af moeten sluiten, maar dan word ik helemaal gek van de zenuwen .
F5-duim
  woensdag 8 april 2009 @ 20:46:50 #286
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67841758
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:44 schreef iehlaak het volgende:

[..]

F5-duim
Precies. We weten dat die figuren nu aan het vergaderen zijn en je zou verwachten dat ze de stekker eruit trekken. Eigenlijk kan dat niet anders, maar ik zie ze nog wel een kunstje flikken.
pi_67843787
Ik blijf ook maar op F5 drukken op 4 sites:

L1
FortunaHome
Rodajcfans
Limburger

Ik word helemaal gek van deze situatie. Die 2 opa's bij ons beloven gister met ons (TOF) in zee te gaan en vervolgens zeggen ze doodleuk een gemaakte afspraak om te praten vanmiddag af... komt dan nu het zoveelste konijn dat onder de tafel zit uit die hoge hoed.

We hebben al een paar konijnen vakkundig afgemaakt, die laatste lukt ook nog wel.

Dan mogen jullie kerkraadse vriendjes ons op de knieen bedanken.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:37:33 #288
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_67843921
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:34 schreef FortunaHome het volgende:
Ik blijf ook maar op F5 drukken op 4 sites:

L1
FortunaHome
Rodajcfans
Limburger

Ik word helemaal gek van deze situatie. Die 2 opa's bij ons beloven gister met ons (TOF) in zee te gaan en vervolgens zeggen ze doodleuk een gemaakte afspraak om te praten vanmiddag af... komt dan nu het zoveelste konijn dat onder de tafel zit uit die hoge hoed.

We hebben al een paar konijnen vakkundig afgemaakt, die laatste lukt ook nog wel.

De prioriteit van Jo en Sjra ligt bij een fusie, dat is hun nr. 1 Keuze anders waren ze al in zee gegaan met TOF, TOF is 2e keus, als er vanaaf nog een oplossing is dan rekken ze het wel weer. Als ze na morgen in zee gaan met TOF en de provincie komt over een maand toch met 8 miljoen laten ze TOF ook weer vallen.

Teveel fortuna supporters hebben teveel vertrouwen in die 2, het zijn 2 sluwe vossen.
pi_67844054
De situatie is drastisch veranderd. Je kunt dit niet meer de beste keuze noemen nu.
Het blijft voor hen echter een moeilijke keuze, ze willen hun centjes terug.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:41:46 #290
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_67844088
Dan weer wel, dan weer niet. Wat een gedoe allemaal
  woensdag 8 april 2009 @ 21:46:11 #291
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_67844281
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:40 schreef FortunaHome het volgende:
De situatie is drastisch veranderd. Je kunt dit niet meer de beste keuze noemen nu.
Het blijft voor hen echter een moeilijke keuze, ze willen hun centjes terug.
TOF was de beste keuze 2 weken geleden al, op het moment dat ze onder de 20 miljoen budget zaten is TOF de beste keuze, maar dat heeft de heren toen ook niet tegengehouden, ik roep al tijden dat ze zelfs met een budget van 50 euro en 10 miljoen schuld nog kiezen voor een fusie.

Ik hoop het niet, maar ik heb er een hard hoofd in.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:50:30 #292
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67844459
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:46 schreef VatosLoco het volgende:

ik roep al tijden dat ze zelfs met een budget van 50 euro en 10 miljoen schuld nog kiezen voor een fusie.
Het gaat inderdaad allang niet meer om het budget, om 'topvoetbal' in Limburg (Arie de Zeeuw met zijn Europa Cupfinales ), het gaat om prestige. Een aantal grote ego's zal door het stof moeten en dat verrekken ze vooralsnog.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:02:57 #293
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67844968
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:34 schreef FortunaHome het volgende:
Eerst heb je het gebedel vanuit Sittard dat de Stichting Roda JC haar beslissing moet heroverwegen, gebeurt dat moeten we jullie op de knieën bedanken?

Dacht 't niet!
Planning:
-
  woensdag 8 april 2009 @ 22:05:14 #294
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67845111
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:02 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Eerst heb je het gebedel vanuit Sittard dat de Stichting Roda JC haar beslissing moet heroverwegen, gebeurt dat moeten we jullie op de knieën bedanken?

Dacht 't niet!
Laten we nog even wachten met het afzeiken van elkaar, als alles goed gaat kunnen we daar de komende jaren weer mee doorgaan. Eerst moet Sporting definitief verslagen worden.
pi_67845507
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Laten we nog even wachten met het afzeiken van elkaar, als alles goed gaat kunnen we daar de komende jaren weer mee doorgaan. Eerst moet Sporting definitief verslagen worden.
Precies. Als dit allemaal voorbij is kunnen we het hopelijk vieren met een heerlijke matpartij bij derby.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:17:44 #296
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67845694
de 'heren' hebben blijkbaar genoeg te vergaderen.... normale mensen zouden allang klaar zijn en het luchtkasteel laten crashen
pi_67845718
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:12 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Precies. Als dit allemaal voorbij is kunnen we het hopelijk vieren met een heerlijke matpartij bij derby.
Zoveel vertrouwen in een degradatie ?
  woensdag 8 april 2009 @ 22:21:04 #298
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67845836
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:17 schreef planethugo het volgende:
de 'heren' hebben blijkbaar genoeg te vergaderen.... normale mensen zouden allang klaar zijn en het luchtkasteel laten crashen
Ze halen vast weer een of andere streek uit. Wie weet overleggen ze met Leon Melchior en de weduwe Rost van Tonningen om Sporting te sponsoren.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:22:05 #299
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67845872
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:18 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Zoveel vertrouwen in een degradatie ?
Als daarbij hoort dat Roda blijft bestaan en de gekken die achter deze fusie zitten heel snel uit het PLS verdwijnen teken ik daarvoor.
pi_67852050
Fusie definitief afgeblazen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')