ja, dat maakt het al een stuk minder geloofwaardig.quote:Op zondag 5 april 2009 19:26 schreef Zlayt het volgende:. Alleen anti-zwaartekracht en 'vrije energie' (op Tesla-technologie gebaseerd) zouden zo'n extreme zonnestorm overleven. Het bestaan van deze technologiën wordt echter niet officieel erkend, en zou alleen toegepast worden in zogenaamde 'zwarte', geheime projecten.
quote:Jammer alleen dat de magnetron dan weer zou kunnen ontploffen bij zo'n zonnestorm.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:59 schreef zyx1981 het volgende:
Als ik tzt mijn laptop of externe harde schijf in de magnetron bewaar, dan blijven die iig heelLang leve de kooi van Faraday
quote:Als een magnetron niet is aangesloten... dan kan er niet veel ontploffen dunkt me. Hooguit gaan de magnetron-circuits buiten de kooi van Faraday stuk en doet de magnetron zelf het niet meer. Met hetgeen je er in hebt gestopt is dan nog steeds niets misOp vrijdag 22 oktober 2010 23:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de magnetron dan weer zou kunnen ontploffen bij zo'n zonnestorm.
quote:Het lijkt mij een officieel bericht. Je hebt nog 2 jaar om jezelf survival fit te maken.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:56 schreef summer2bird het volgende:
Is dit nou echt serieus of weer een paniek verspreider?
quote:Je kunt toch een backup maken op een DVD of CD? Dat is optische techniek en wordt volgens mij niet vernietigd door de effecten van die zonnestorm. Okee, je laptop of DVD-speler is naar gort, maar dan produceert men gewoon weer nieuwe electronica. Maar goed, ik kan het mis hebben...Op vrijdag 22 oktober 2010 22:59 schreef zyx1981 het volgende:
Als ik tzt mijn laptop of externe harde schijf in de magnetron bewaar, dan blijven die iig heelLang leve de kooi van Faraday
quote:met een opslag voor ecotax uiteraardOp donderdag 21 oktober 2010 15:46 schreef Oud_student het volgende:
Er moet hiervoor een Europeesche belastingmaatregel voor komen, die vastlegt hoe de zonnewind quota verhandeld kunnen worden. Energiemaatschappijen kunnen de kosten dan doorberekenen aan de consument.
Psies!quote:
Was dat niet gebaseerd op wat later een verkeerde interpretatie van de mayakalender bleek te zijn? Als ik het me goed herinner eindigt die kalender pas ergens in de 22e eeuw.quote:
Stel je voor dat de usa een jaar zonder stroom zit.... Das voor hun niet te behappen en daarnaast zijn ze dan veel te kwetsbaar voor aanvallen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:15 schreef RolloGreb het volgende:
Kijk, de Amerikanen hebben het beste met de wereld zich zelf voor:
http://www.scientias.nl/n(...)m-te-doorstaan/18804
Klopt maar het is dan ook nog nooit zo geweest (ten tijde van een een zonnestorm van deze grote) dat er op de aarde zo massaal electriciteit gebruikt wordt. Dus is het ook niet desastreus.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:43 schreef Schonedal het volgende:
Het lijkt mij niet zo waarschijnlijk dat de NASA zo een zonnestorm jaren van tevoren kan voorspellen.
Er komen wel meer zonnestormen voor, heet gas dat door middel van magneetvelden uit de zon gestoten wordt. Treft dit de aarde dan zien we fraaie noorderlichtverschijnselen, ook komen er wel elektriciteit storngen voor, maar nog nooit is dit op wereldwijde schaal desastreus gebleken.
Nee ok zit wat in maar dat betekend niet dat je er dan maar van uit mag gaan dat t de aarde niet raakt. Voorbereiden op t ergste geval is imo t beste op t moment.quote:Het is ook lang niet zo dat de aarde getroffen wordt door de storm,
We zouden er eens mee kunnen beginnen het verplicht te stellen dat Cv-ketels in geval van stroomuitval ook handmatig bediend kunnen worden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 02:31 schreef WhatsTheSecret het volgende:
Er valt weinig voor te bereiden, niemand hier heeft ooit zo'n zonnestorm pal op zijn dak gehad. Ik denk zelf dat wij totaal geen idee hebben wat het doet met alles hier op aarde als deze de aarde raakt/bereikt.
Dan gaat iedereen emigreren naar de afrikaanse landen waar ze zonder electriciteit leven.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:24 schreef TimeJumper het volgende:
Mocht alle electriciteit op aarde uitvallen dan is het gauw gedaan met onze "beschaving".
Zo zie je maar alles is zeer betrekkelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |