quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:14 schreef FP128 het volgende:
[..]
En waarom perse de Maya's en niet bijvoorbeeld de Inca's?
Er stond dat het binnen 15 minuten de aarde zou bereiken en dat sneller is dan nasa kan waarschuwen hoe zou het dan in hemels naam het bericht hier zo snel komen dat we het op tijd als zouden kunnen uitzetten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:33 schreef Schonedal het volgende:
Zou het mogelijk zijn om als zo een geval zich voordoet alle elektrische installaties bijtijds uit te schakelen?
Er kunnen zich enorm hoge spanningen voordoen in lange kabels bij een EMP (elektro magnetische puls), gelukkig heeft het geen effect op glasvezelkabels.
Zodra het voorbij is schakel je gewoon alles weer in.
ja, dat maakt het al een stuk minder geloofwaardig.quote:Op zondag 5 april 2009 19:26 schreef Zlayt het volgende:. Alleen anti-zwaartekracht en 'vrije energie' (op Tesla-technologie gebaseerd) zouden zo'n extreme zonnestorm overleven. Het bestaan van deze technologiėn wordt echter niet officieel erkend, en zou alleen toegepast worden in zogenaamde 'zwarte', geheime projecten.
quote:Jammer alleen dat de magnetron dan weer zou kunnen ontploffen bij zo'n zonnestorm.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:59 schreef zyx1981 het volgende:
Als ik tzt mijn laptop of externe harde schijf in de magnetron bewaar, dan blijven die iig heelLang leve de kooi van Faraday
quote:Als een magnetron niet is aangesloten... dan kan er niet veel ontploffen dunkt me. Hooguit gaan de magnetron-circuits buiten de kooi van Faraday stuk en doet de magnetron zelf het niet meer. Met hetgeen je er in hebt gestopt is dan nog steeds niets misOp vrijdag 22 oktober 2010 23:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de magnetron dan weer zou kunnen ontploffen bij zo'n zonnestorm.
quote:Het lijkt mij een officieel bericht. Je hebt nog 2 jaar om jezelf survival fit te maken.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:56 schreef summer2bird het volgende:
Is dit nou echt serieus of weer een paniek verspreider?
quote:Je kunt toch een backup maken op een DVD of CD? Dat is optische techniek en wordt volgens mij niet vernietigd door de effecten van die zonnestorm. Okee, je laptop of DVD-speler is naar gort, maar dan produceert men gewoon weer nieuwe electronica. Maar goed, ik kan het mis hebben...Op vrijdag 22 oktober 2010 22:59 schreef zyx1981 het volgende:
Als ik tzt mijn laptop of externe harde schijf in de magnetron bewaar, dan blijven die iig heelLang leve de kooi van Faraday
quote:met een opslag voor ecotax uiteraardOp donderdag 21 oktober 2010 15:46 schreef Oud_student het volgende:
Er moet hiervoor een Europeesche belastingmaatregel voor komen, die vastlegt hoe de zonnewind quota verhandeld kunnen worden. Energiemaatschappijen kunnen de kosten dan doorberekenen aan de consument.
Psies!quote:
Was dat niet gebaseerd op wat later een verkeerde interpretatie van de mayakalender bleek te zijn? Als ik het me goed herinner eindigt die kalender pas ergens in de 22e eeuw.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |