abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2009 @ 17:06:43 #201
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_67764981
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Wie er al dan niet hoort toe te treden binnen Europa hoort op de eerste plaats een zaak te zijn van de Europese burgers. Iets met democratie of zo.
In ieder geval zou Obama daar niets over te zeggen moeten hebben.
Het is hier toch geen Obama dictatuur???
Dat klopt maar Nederland is zowiezo de 52ste staat van de US
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 17:11:11 #202
236264 crew  capricia
pi_67765113
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:06 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat gevoel bekruipt mij ook wel ja.
Tevens blijf ik het vreemd vinden dat Turkije de Armeense genocide blijft ontkennen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 6 april 2009 @ 17:13:43 #203
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_67765205
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat gevoel bekruipt mij ook wel ja.
Tevens blijf ik het vreemd vinden dat Turkije de Armeense genocide blijft ontkennen.
Wat dus ook niet bespreekbaar is daar en heel erg gevoelig ligt...

Ik lig er niet zo wakker van maar tijdens het vak "Turkey and the EU" had een Franse klasgenoot dus een meningsverschil hierover met wat Turkse klasgenoten. En de lerares meldde toen wel aan hem dat ze het daar niet over gingen hebben.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 17:15:27 #204
236264 crew  capricia
pi_67765266
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:13 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wat dus ook niet bespreekbaar is daar en heel erg gevoelig ligt...

Ik lig er niet zo wakker van maar tijdens het vak "Turkey and the EU" had een Franse klasgenoot dus een meningsverschil hierover met wat Turkse klasgenoten. En de lerares meldde toen wel aan hem dat ze het daar niet over gingen hebben.
En dat was in Nederland?
Absurd.
De hele wereld erkent zo ongeveer die genocide, en Turkije niet.
Hoe moet zo'n land ooit leren van haar eigen geschiedenis als het die geschiedenis gewoon vervalst?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67765371
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:06 schreef nils7 het volgende:

[..]

Bron ?
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  maandag 6 april 2009 @ 17:19:49 #206
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_67765390
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:15 schreef capricia het volgende:

[..]

En dat was in Nederland?
Absurd.
Hoe moet zo'n land ooit leren van haar eigen geschiedenis als het die geschiedenis gewoon vervalst?
Nee in Turkije, in me eerste post in dit topic kan je zien dat ik er gestudeerd heb!

Tjah erkennen... het was onder een vorig (Ottomaans) bewind en het is ook niet echt iets om trots op te gaan.
Alhoewel het wel sjiek zou zijn om het te erkennen!

Maar het is zo'n tijd geleden nu... alsof wij nu iedere Duitser om vergiffenis zouden moeten vragen.
N/A
  maandag 6 april 2009 @ 17:20:53 #207
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_67765422
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:18 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Bron ?
Sarcasme!

Alhoewel iedereen begrijpt wat ik bedoel... na Engeland is er bijna geen ander land in de wereld wat zo op de VS gefocussed is dan Nederland.
N/A
pi_67765520
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:15 schreef capricia het volgende:

[..]

En dat was in Nederland?
Absurd.
De hele wereld?

En dit is Turkije's standpunt:

Moderator maandag 6 april 2009 @ 17:25:17 #209
236264 crew  capricia
pi_67765565
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:23 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

De hele wereld?
[..]
De ontwikkelde wereld dan...
De wereld waarin wij leven...het westen, je weet wel!

Edit: ik ben een tijdje actief op wiki geweest inzake genocide. Je wil niet weten hoeveel ellende je wel niet naar je hoofd geslingerd krijgt over de Armeense genocide. Je kunt beter moderator zijn op fok!...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67765695
laat obama zijn zongebruinde hoofd maar in noord-koreaanse communicatiesattellieten steken.
pi_67765711
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]

De ontwikkelde wereld dan...
De wereld waarin wij leven...het westen, je weet wel!
En daartoe reken jij de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Israël, Spanje, Australië, Ierland, India, China, etc. niet?

En heb je de video al bekeken? Daarin zegt Erdogan namelijk dat Turkije al haar archieven heeft geopend en dat Turkije bereid is een gezamenlijke commissie op te richten als Armenië ook haar archieven opent, zodat tot op de bodem uitgezocht kan worden wat er zich destijds allemaal heeft afgespeelt. Als andere landen (zoals de VS en Frankrijk) ook input willen in dit onderzoek, dan mag dat. Turkije heeft ook aangegeven alle resultaten van dit onderzoek te zullen accepteren. Dit heeft president Abdullah Gül vandaag tijdens een persconferentie met Obama nog eens onderstreept. Maar helaas wil Armenië haar archieven niet beschikbaar stellen. Tsja...

[ Bericht 18% gewijzigd door TheMagnificent op 06-04-2009 17:42:39 ]
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 17:31:22 #212
236264 crew  capricia
pi_67765786
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:29 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

En daartoe reken jij de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Israël, Spanje, Australië, Ierland, India, China, etc. niet?
De VS heeft duidelijk een politieke agenda >> Lees Turkije moet te vriend gehouden worden. Dus politieke motieven om die genocide niet te erkennen.
Verders denk ik dat een land als China zich niet zo drukt maakt over de kwestie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 17:34:41 #213
236264 crew  capricia
pi_67765914
Trouwens, het gekke is dat volgens de zelfde wiki als waar jij je plaatje waarschijnlijk vandaan hebt, staat dat het VK de genocide wel erkend (evenals de EU):
quote:
Verschillende landen en internationale organisaties erkennen de genocide: Argentinië, Armenië, België, Canada, Cyprus, Europese Unie, Frankrijk, Griekenland, Italië, Libanon, Nederland, Polen, Raad van Europa, Rusland, Uruguay, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.
Bron
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 6 april 2009 @ 17:36:53 #214
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67765982
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:20 schreef nils7 het volgende:

[..]

Sarcasme!

Alhoewel iedereen begrijpt wat ik bedoel... na Engeland is er bijna geen ander land in de wereld wat zo op de VS gefocussed is dan Nederland.
.We doen nou eenmaal graag aan ontwikkelingswerk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 6 april 2009 @ 17:38:22 #215
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_67766039
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:34 schreef capricia het volgende:
Trouwens, het gekke is dat volgens de zelfde wiki als waar jij je plaatje waarschijnlijk vandaan hebt, staat dat het VK de genocide wel erkend (evenals de EU):
[..]

Bron
Probleem toch opgelost als ze bij de EU komen
N/A
pi_67766059
waar gaat dit topic eigenlijk over :S: S

het is allang duidelijk dat de meerderheid van de Turkse bevolking Turkije niet eens in de EU wil.
Het is ook allang duidelijk dat een meerderheid van de europese bevolking Turkije niet in de EU wil.

Turkije kan beter zich aansluit bij een aziatisch unie of een "turkic union" creeren met oezbekistan,turkmenistan en dat soort landen.

Turkije heeft de EU niet nodig en de EU turkije niet.

Het zou veel verstandiger zijn om sterke banden te onderhouden met turkije, maar wel afzonderlijk van elkaar.

En leg Obama de vraag maar eens voor of hij z'n grenzen wil openstellen voor mexico, ik denk niet dat bevolking van de VS opeens massaal naar mexico zal emigreren hoor
pi_67766127
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:34 schreef capricia het volgende:
[..]

Bron
Ik heb het van de Engelse Wiki:

http://en.wikipedia.org/w(...)Genocide#Governments

Het Europees parlement ziet het als een genocide, maar de Britse overheid noemt de gebeurtenissen van 1915 geen ''genocide''. Evenals Spanje, Noorwegen, etc.
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:29 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

En heb je de video al bekeken? Daarin zegt Erdogan namelijk dat Turkije al haar archieven heeft geopend en dat Turkije bereid is een gezamenlijke commissie op te richten als Armenië ook haar archieven opent, zodat tot op de bodem uitgezocht kan worden wat er zich destijds allemaal heeft afgespeelt. Als andere landen (zoals de VS en Frankrijk) ook input willen in dit onderzoek, dan mag dat. Turkije heeft ook aangegeven alle resultaten van dit onderzoek te zullen accepteren. Dit heeft president Abdullah Gül vandaag tijdens een persconferentie met Obama nog eens onderstreept. Maar helaas wil Armenië haar archieven niet beschikbaar stellen. Tsja...
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 17:46:44 #218
236264 crew  capricia
pi_67766337
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:40 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik heb het van de Engelse Wiki:

http://en.wikipedia.org/w(...)Genocide#Governments

Het Europees parlement ziet het als een genocide, maar de Britse overheid noemt de gebeurtenissen van 1915 geen ''genocide''. Evenals Spanje, Noorwegen, etc.
[..]

In Engeland noemen ze het massamoord ipv genocide. Nog steeds een 'klein' verschil met hoe Turkije er mee om gaat..toch?
Uiteindelijk is het gewoon niet netjes naar de groep mensen die je hebt willen vermoorden. Op zijn minst horen die mensen een excuus te krijgen. Maar ook dat kan er in Turkije niet van af.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67766522
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:46 schreef capricia het volgende:

[..]

In Engeland noemen ze het massamoord ipv genocide. Nog steeds een 'klein' verschil met hoe Turkije er mee om gaat..toch?
Uiteindelijk is het gewoon niet netjes naar de groep mensen die je hebt willen vermoorden. Op zijn minst horen die mensen een excuus te krijgen. Maar ook dat kan er in Turkije niet van af.
Lees je überhaupt wat ik schrijf? Lees dat stukje die ik gequote heb nog eens. Jij gaat er bij voorbaat al vanuit dat Turkije schuldig is aan genocide, zonder enige verstand van zaken te hebben, zo blijkt.
Turkije is niet verplicht iets te erkennen dat nog niet onderzocht is. Na het onderzoek is men bereid de resultaten te accepteren en desnoods hun excuses aan te bieden. Laat Armenië maar eerst haar archieven beschikbaar stellen, als ze de genocide zo graag erkend willen hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheMagnificent op 06-04-2009 17:58:22 ]
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 17:54:13 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67766588
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:20 schreef nils7 het volgende:

[..]

Sarcasme!

Denemarken?

zelfs Turkije is meer Amerika oriented dan wij, ik kan er zo nog een paar opnoemen maar echt een 52ste staat kan ik er niet van maken ... als het ons uitkomt doen we wat Amerika zegt ja maar zodra het ons niet uitkomt is er niemand thuis

voorbeelden te over ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 17:57:11 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67766690
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Je kunt beter moderator zijn op fok!...
them is fightin words!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 18:27:54 #222
236264 crew  capricia
pi_67767578
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:52 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Lees je überhaupt wat ik schrijf? Lees dat stukje die ik gequote heb nog eens. Jij gaat er bij voorbaat al vanuit dat Turkije schuldig is aan genocide, zonder enige verstand van zaken te hebben, zo blijkt.
Turkije is niet verplicht iets te erkennen dat nog niet onderzocht is. Na het onderzoek is men bereid de resultaten te accepteren en desnoods hun excuses aan te bieden. Laat Armenië maar eerst haar archieven beschikbaar stellen, als ze de genocide zo graag erkend willen hebben.
Ah, dus ik begrijp dat je het niet eens bent met het NL standpunt inzake de Armeense genocide?
Turkije heeft 90 jaar de tijd gehad om van alles te onderzoeken. Het is niet dat ze dat opeens nu pas zouden kunnen doen, toch?
Het feit of Amenie al dan niet haar archieven open doet, zegt mij niets over het al dan niet schuldig zijn van Turkije aan massamoord of genocide.

Kom op zeg: Jij doet net alsof de houding van Turkije hierin volstrekt normaal is. Kritische schrijvers of journalisten in Turkije wordt de mond gesnoerd zodra ze iets te kritisch hierover schrijven.
Ik vind dat geen normale gang van zaken.

En daarbij weet jij ook wel dat dat onderzoek er komt door druk van buiten. Dat onderzoek is niet gekomen omdat de burgers van Turkije zo graag een onderzoek wilden hebben...

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 06-04-2009 18:33:32 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67768451
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:43 schreef Lemmeb het volgende:
Ze maken ook lekkere shoarma, die Turken. Als je mazzel hebt tenminste, want je moet altijd uitkijken of je wel echt lams krijgt en geen knor.
Eeh... mijn Turk op de hoek maakt de beste spare ribs van de hele wereld
En zijn shoarma is inderdaad knor, niks mis mee toch. Mijn Turkse overbuurman eet zelf ook graag knor, alleen mogen de andere Turken dat niet weten. is "our dirty little secret"
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_67768934
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:57 schreef xenobinol het volgende:
Mijn Turkse overbuurman eet zelf ook graag knor, alleen mogen de andere Turken dat niet weten. is "our dirty little secret"
Waarom mogen andere Turken dat niet weten dan?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67770512
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:44 schreef Klopkoek het volgende:
Bush zei het al eerder en nu zegt Obama het ook:
[..]

Wat een held

Fuck de islamhaters. Turkije hoort er gewoon bij. Dan is Duitsland (onze echte natuurlijke vijand ) ook niet meer het grootste land in de EU.
Ik ben volledig voorstander van een Turks lidmaatschap op termijn. Maar die Amerikaanse presidenten moeten hun muil houden over wie wij in de EU opnemen en wie niet. Hoe zouden zij het op prijs stellen als onze politici elke gelegenheid aan zouden grijpen om te vertellen dat de VS Mexico moet opnemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')