Dus we gaan ervoorr?quote:Op zondag 5 april 2009 11:49 schreef synthesix het volgende:
Dat waren echt de 3 meest duidelijke antwoorden die ik tot nu toe gelezen heb, danke
Neh het wordt waarschijnlijk econometrie volgend jaar, maar misschien dat ik het er bij wil doen als ik tijd over heb. Of in ieder geval een aantal vakken volgen ofzo, denk dat het best wel nuttig is in het verdere levenquote:
Ben je een kloon van mij ofzo? Waar ga je studeren?quote:Op zondag 5 april 2009 19:17 schreef synthesix het volgende:
[..]
Neh het wordt waarschijnlijk econometrie volgend jaar, maar misschien dat ik het er bij wil doen als ik tijd over heb.
GlowMouse-wannabe!quote:Op zondag 5 april 2009 19:17 schreef synthesix het volgende:
[..]
Neh het wordt waarschijnlijk econometrie volgend jaar, maar misschien dat ik het er bij wil doen als ik tijd over heb. Of in ieder geval een aantal vakken volgen ofzo, denk dat het best wel nuttig is in het verdere leven
Haha wat dan?quote:Op zondag 5 april 2009 19:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ben je een kloon van mij ofzo? Waar ga je studeren?
Ja, deed meer, ben nu aan het afstuderen in ectrie. Ik weet niet of ik het je zou aanraden. Je moet het echt heel graag willen of concessies doen bij een van beide studies. Als je je tot een aantal vakken beperkt is het goed te doen.quote:Op zondag 5 april 2009 20:18 schreef synthesix het volgende:
[..]
Haha wat dan?
UvA denk ik, 't word in ieder geval Amsterdam en ben nog te lui geweest om uit te zoeken welke uni.
Maar jij doet dus ectrie en rechten nu?
Hmmm verjaring van rechtsvordering op grond van gevoerd voogdijbewind. Waarom...?quote:Op zondag 5 april 2009 20:07 schreef Maharbal het volgende:
art. 1:337 TVP
Ah, jij kent de TVP-wetquote:Op zondag 5 april 2009 20:28 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmmm verjaring van rechtsvordering op grond van gevoerd voogdijbewind. Waarom...?
Dochquote:Op zondag 5 april 2009 20:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En dan stond het nog wel vetgedrukt.
Verder: dat is toch niet wat in art. 1:337 BW staat?
Niet boek 1!quote:Op zondag 5 april 2009 22:33 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Oh well, het is zondagavond, en daarnaast: boek 1
quote:
Ook spannend: haalt Aardappel het einde van het jaar?quote:woeiiiii
quote:Op maandag 6 april 2009 19:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
[..]
Ook spannend: haalt Aardappel het einde van het jaar?
Ik heb die periode van 3/4 keer stappen per week al achter de rugquote:Op woensdag 8 april 2009 03:12 schreef aardappel het volgende:
[..]
ik ga gewoon wat meer op stap dan iedereen hiero, "hmmmz" heeft de plee vol gekotst vanavond, das nog veel erger
He, gezien de omstandigheden van het geval ga ik ook nog best vaak op stapquote:Op woensdag 8 april 2009 03:12 schreef aardappel het volgende:
[..]
ik ga gewoon wat meer op stap dan iedereen hiero, "hmmmz" heeft de plee vol gekotst vanavond, das nog veel erger
maar hmmmz zat wel gewoon om 12:45 in college, terwijl aardappel om 12.00 door hmmmz wakker werd gebeld en niet mee ging naar college.quote:Op woensdag 8 april 2009 03:12 schreef aardappel het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 april 2009 14:47 schreef hmmmz het volgende:
[..]
maar hmmmz zat wel gewoon om 12:45 in college, terwijl aardappel om 12.00 door hmmmz wakker werd gebeld en niet mee ging naar college.
En, was het college het waard?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:47 schreef hmmmz het volgende:
[..]
maar hmmmz zat wel gewoon om 12:45 in college, terwijl aardappel om 12.00 door hmmmz wakker werd gebeld en niet mee ging naar college.
En nog half dronken bent?quote:Op woensdag 8 april 2009 17:04 schreef hmmmz het volgende:
^ Ja, rechtsfilosfie B, die hersenspinsels zijn eigenlijk alleen maar te volgen als je naar de hoorcolleges gaat.
Normaal is het wel te volgen, maar ik vond vandaag maar een wazig verhaal...quote:Op woensdag 8 april 2009 17:04 schreef hmmmz het volgende:
^ Ja, rechtsfilosfie B, die hersenspinsels zijn eigenlijk alleen maar te volgen als je naar de hoorcolleges gaat.
Nee, 22 en 29 april nog.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:54 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Zijn die HC's daarvan nu ook afgelopen trouwens?
wou het college van vanmiddag niet missenquote:Op donderdag 9 april 2009 04:23 schreef hmmmz het volgende:
[..]
jij bent wel heel vroeg terug uit de stad
heel verstandig van jequote:Op donderdag 9 april 2009 11:28 schreef aardappel het volgende:
[..]
wou het college van vanmiddag niet missen
quote:Op donderdag 9 april 2009 15:58 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb al bijna genoeg punten om door te gaan naar het 2e jaar(tevens tvp).
Ik zit op de UvT dus het kan heel verschillend zijn, maar ik denk dat de beste tip is om het schematisch aan te pakken. Het belangrijkste is gewoon: waar moet je beginnen; wat is belangrijk voor de uitkomst? Er zijn gewoon maar een paar situaties waar je in geplaatst kunt worden. Zaaksvorming, natrekking, vermenging, pand, eigendomsvoorbehoud en nog wat onzin. Kijk welke materie van toepassing is, vind daarna de wetten en arresten die van toepassing zijn, schrijf het een beetje aan elkaar en klaar is kees.quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:33 schreef Marloes het volgende:
Maandag begint voor mij goederenrecht, weer
Moet het overdoen want ik heb het vorig jaar niet gehaaldHebben jullie nog tips? Wil het nu toch wel heel graag halen! Heb voor de rest wel al mn vakken gehaald
Fesevur lezen en begrijpen, van p. 1 tot einde. Dat boek is echt zo'n goede, beknopte weergave van het complete goederenrecht dat je dient te kennenquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:33 schreef Marloes het volgende:
Maandag begint voor mij goederenrecht, weer
Moet het overdoen want ik heb het vorig jaar niet gehaaldHebben jullie nog tips? Wil het nu toch wel heel graag halen! Heb voor de rest wel al mn vakken gehaald
Dat boek hadden we vorig jaar! Nu hebben we Pitlo oid. Ik doe het aan de UU overigensquote:Op woensdag 15 april 2009 09:12 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Fesevur lezen en begrijpen, van p. 1 tot einde. Dat boek is echt zo'n goede, beknopte weergave van het complete goederenrecht dat je dient te kennen.
Jaaa.. Fesevur! Heb hem hier ook nog liggen hoor. Fijn boek is dat.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:12 schreef Leonoor het volgende:
Fesevur lezen en begrijpen, van p. 1 tot einde. Dat boek is echt zo'n goede, beknopte weergave van het complete goederenrecht dat je dient te kennen.
quote:Beste student,
Onlangs heb jij je stem uitgebracht voor de Beste Docent Verkiezing 2008-2009 en je hebt daarbij een quote ingevuld. De stemrondes zijn inmiddels voorbij en dat betekent dat ook de genomineerde studenten voor de 'Beste Quote' bekend zijn.
Wij vonden jou quote erg goed en bij deze kunnen we je dan ook berichten dat jij tot een van de vijf genomineerde studenten behoord! Tijdens de uitreiking van de Beste Docent Verkiezingen op 22 april in de Koninklijke Harmonie wordt de winnaar van de Digitale Fotocamera bekend gemaakt.
Wij willen je daarom nogmaals van harte uitnodigen om bij de feestelijke uitreiking aanwezig te zijn waar je wellicht zelf deze prachtige prijs in ontvangst mag nemen.
Geen bachelorscriptie hier.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Ben begonnen aan mijn bachelorscriptie. Vind 6 weken wel erg kort tijd, overigens. Hoe zit dat bij andere uni's? De scriptie is 5 ects waard en moet min. 5000 woorden tellen.
Ik vind het nog wel meevallen... dat zijn maar 10 kantjes. Voor sommige vakken bij andere studies moet je in een kortere tijd papers schrijven waar je ook interessante stellingen moest onderzoeken en dat ook 10-12 kantjes was.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Ben begonnen aan mijn bachelorscriptie. Vind 6 weken wel erg kort tijd, overigens. Hoe zit dat bij andere uni's? De scriptie is 5 ects waard en moet min. 5000 woorden tellen.
En?quote:Op woensdag 15 april 2009 21:49 schreef Florian_ het volgende:
Heb onlangs even een college meelopen (burgelijk recht) bij de Uni van Leiden. Even sfeer proeven etc.
Het was in het hoofdgebouw (niet het KOG). Ik vond het ten eerste moeilijk verstaanbaar, en daar schenen meer mensen last van te hebben. De stof was voor mij als leek prima te volgen, alhoewel er veel afkortingen en wetsartikelen in de tekst verwerkt waren. Ik vond dat er een beetje een onsamenhangend verhaal werd verteld. Nu ging het (in mijn ogen) een beetje van hak op de tak. Het had mij interessanter geleken als er echt een paar grote casussen werden besproken, maar ik ben natuurlijk niet echt thuis in de manier van lesgeven. De persoon met wie ik mee was vertelde overigens dat "Dit een hoorcollege is waarvoor je normaliter thuis kunt blijven. Het overgrote deel van wat er werd verteld staat letterlijk in de wetbundel - niet leerzaam".quote:
Ja, ik weet zeker dat ik naar Leiden ga. Heb jij je al een beetje georiënteerd op het gebied van huisvesting, verenigingen etc?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:23 schreef Fip het volgende:
En, nog steeds bij je keuze? Ik heb onlangs ook een hoorcollege burgerlijk recht meegelopen (ook in Leiden en ja, ook niet in het KOG).. en ondanks dat ik je kritiek wel herken, heeft het bij mij m'n keuze alleen maar bevestigd.Heb er zin in!
Wat is het hoofdgebouw?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:02 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Het was in het hoofdgebouw (niet het KOG). Ik vond het ten eerste moeilijk verstaanbaar, en daar schenen meer mensen last van te hebben. De stof was voor mij als leek prima te volgen, alhoewel er veel afkortingen en wetsartikelen in de tekst verwerkt waren. Ik vond dat er een beetje een onsamenhangend verhaal werd verteld. Nu ging het (in mijn ogen) een beetje van hak op de tak. Het had mij interessanter geleken als er echt een paar grote casussen werden besproken, maar ik ben natuurlijk niet echt thuis in de manier van lesgeven. De persoon met wie ik mee was vertelde overigens dat "Dit een hoorcollege is waarvoor je normaliter thuis kunt blijven. Het overgrote deel van wat er werd verteld staat letterlijk in de wetbundel - niet leerzaam".
Ik woon 20 minuten fietsen van de faculteit, dus huisvesting is al geregeld.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:26 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ja, ik weet zeker dat ik naar Leiden ga. Heb jij je al een beetje georiënteerd op het gebied van huisvesting, verenigingen etc?
Ja dat zou wel kunnen. Vlakbij dat grote witte gebouw en Hogeschool Leiden. Het college was dinsdagochtend om een uur of 11. Ik hoorde trouwens dat Europees Recht erg moeilijk gevonden werd, daar had jij dus geen last van?quote:Op donderdag 16 april 2009 14:28 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wat is het hoofdgebouw?Het Gorlaeus ofzo? Misschien zat je dan wel bij mij in de zaal.
Ik ga dit jaar jammer genoeg de 60 punten niet halen, heb Romeins Recht namelijk ook met de herkansing niet gehaald. Nou ja, dan ga ik maar voor die 55 punten
Nee joh! Daar is echt weinig aan! Kennis reproduceren enzo. Maar ik vraag mij af het volgend jaar niet helemaal gaat veranderen.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:53 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ik hoorde trouwens dat Europees Recht erg moeilijk gevonden werd, daar had jij dus geen last van?
Mja, dat is inderdaad het Gorlaeus. Ik heb daar college van 9-11 op dinsdagquote:Op donderdag 16 april 2009 15:53 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ja dat zou wel kunnen. Vlakbij dat grote witte gebouw en Hogeschool Leiden. Het college was dinsdagochtend om een uur of 11. Ik hoorde trouwens dat Europees Recht erg moeilijk gevonden werd, daar had jij dus geen last van?
Hier hetzelfde. Hoef in de laatste periode alleen nog af te studerenquote:Op donderdag 16 april 2009 18:15 schreef Addict89 het volgende:
Tentamens zijn weer voorbij, op naar de laatste periode van de bachelor (als het goed is..).
Ik vond Romeins veel moeilijker dan Europees. Europees was gewoon leren, Romeins was meer begrijpen en toepassen. KOG is idd de rechtenfaculteit (het hoofdgebouw van rechten zo je wilt), alleen door ruimtegebrek krijgen we dus ook colleges in het Gorleaus.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:04 schreef xxiessiexx het volgende:
Mja, dat is inderdaad het Gorlaeus. Ik heb daar college van 9-11 op dinsdagIs geen hoofdgebouw voor zover ik weet. Ik dacht trouwens dat het KOG gewoon het hoofdgebouw was, voor Rechtsgeleerdheid dan
Europees Recht moet ik nog herkansen maar ik verwacht dat wel te gaan halen. Had niet goed genoeg geleerd. Er waren er trouwens wel uitzonderlijk veel die een 3 hadden (dus onherkansbaar)
Dat vind ik eigenlijk best wel een minpuntjequote:Op donderdag 16 april 2009 19:04 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik vond Romeins veel moeilijker dan Europees. Europees was gewoon leren, Romeins was meer begrijpen en toepassen. KOG is idd de rechtenfaculteit (het hoofdgebouw van rechten zo je wilt), alleen door ruimtegebrek krijgen we dus ook colleges in het Gorleaus.
Leukquote:Op donderdag 16 april 2009 21:00 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag gesprek gehad voor een stageplek. Maharbal gekregen heeft.
TRIP advocaten en notarissen. Voornamelijk op de kantoren in Leeuwarden en Drachten (jaja, ik ben een noorderling!quote:
Lijkt me duidelijk!quote:Op donderdag 16 april 2009 21:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
TRIP advocaten en notarissen. Voornamelijk op de kantoren in Leeuwarden en Drachten (jaja, ik ben een noorderling!)
edit: Waarschijnlijk zegt TRIP niet-notariëlen niet veel, maar het is een top 15 kantoor. Ik ben in ieder geval benieuwd wat ik daar allemaal te doen krijg!
Van verhalen van andere mensen die daar stage hebben gelopen heb ik begrepen dat dat juist niet het geval was. Zij mochten daadwerkelijk aanwezig zijn bij clientenbezoeken, veilingen, het opmaken van aktes en ze mochten ondersteunende werkzaamheden verrichten (jurisprudentie/literatuur uitzoeken e.d.).quote:Op donderdag 16 april 2009 21:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk!![]()
[ afbeelding ]
Da's ook een methodequote:Op donderdag 16 april 2009 22:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Van verhalen van andere mensen die daar stage hebben gelopen heb ik begrepen dat dat juist niet het geval was. Zij mochten daadwerkelijk aanwezig zijn bij clientenbezoeken, veilingen, het opmaken van aktes en ze mochten ondersteunende werkzaamheden verrichten (jurisprudentie/literatuur uitzoeken e.d.).
Enfin, als dat niet het geval is, dan staat ze een verrassing te wachten. Zo goed is mijn koffie niet.
Romeins was echt heel moeilijk. Heb jij het wel gehaald? Er waren (met mij) echt veel mensen die het niet gehaald hadden. Voor Europees hadden de meesten niet tot weinig geleerd, dat verklaart die slechte cijfers ook wel. 6 mei de herkansing, dus ik hoop t bestequote:Op donderdag 16 april 2009 19:04 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik vond Romeins veel moeilijker dan Europees. Europees was gewoon leren, Romeins was meer begrijpen en toepassen. KOG is idd de rechtenfaculteit (het hoofdgebouw van rechten zo je wilt), alleen door ruimtegebrek krijgen we dus ook colleges in het Gorleaus.
Het Gorlaeus vind ik persoonlijk echt waardeloos. Er is een bus die recht voor het gebouw stopt, om het half uur en die zit dan gelijk zo vol met studenten dat een hele groep moet lopen naar de bushalte een eind verderop. Bij het KOG heb je de bushalte aan de Breestraat waarvan eigenlijk ongeveer elke twee/drie minuten wel een bus naar het station rijdt.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:47 schreef Fip het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk best wel een minpuntjeGebeurt dat vaak?
Ik heb tot nu toe alles gehaald. Over een weekje strafrecht! Deze week begint criminologie al dus wordt nog drukquote:Op donderdag 16 april 2009 22:56 schreef xxiessiexx het volgende:
Romeins was echt heel moeilijk. Heb jij het wel gehaald? Er waren (met mij) echt veel mensen die het niet gehaald hadden. Voor Europees hadden de meesten niet tot weinig geleerd, dat verklaart die slechte cijfers ook wel. 6 mei de herkansing, dus ik hoop t beste
Wtfquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:50 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb nu welgeteld 4 uur college per week
Haha ja, goed dat ik dat net op blackboard zag, anders was ik het vergeten. Dacht dat het na de "Meivakantie" zou beginnen. Ik ga trouwens rechtssociologie doenquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:20 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe alles gehaald. Over een weekje strafrecht! Deze week begint criminologie al dus wordt nog druk.
Het meeste wat ik dit jaar (als eerstejaars) aan contacturen heb gehad is 10 uur. Wat mij betreft behoorlijk wat vrije tijd over... Dus misschien gaat zo'n Master ernaast ook wel.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:51 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Wtf
Ik ga dus naar Leiden, maar zit er ernstig aan te denken om een studie Bestuurskunde of Filosofie ernaast te doen. Eigenlijk prefereer ik nog een Master Marketing (heb al een Hbo diploma op dit gebied), maar dat is weer in Amsterdam. Wel ben ik bang dat het dan weer té druk wordt.
Hou er 'ernstig' rekening mee dat je over 2 jaar waarschijnlijk E10.000,- per jaar moet gaan betalen aan collegegeld voor je 2e studie.....quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:51 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Wtf
Ik ga dus naar Leiden, maar zit er ernstig aan te denken om een studie Bestuurskunde of Filosofie ernaast te doen. Eigenlijk prefereer ik nog een Master Marketing (heb al een Hbo diploma op dit gebied), maar dat is weer in Amsterdam. Wel ben ik bang dat het dan weer té druk wordt.
Gefeliciflapstaart.quote:
Nou ik moet nu nog 45 ECTS om mijn B te halen dit studiejaar.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gefeliciflapstaart.
Was dat niet één van de weinige vakken die je nog voor je bachelor moest? Of was dat iemand anders?
Och. Zo'n studieschuld betaalt zich wel terug.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hou er 'ernstig' rekening mee dat je over 2 jaar waarschijnlijk E10.000,- per jaar moet gaan betalen aan collegegeld voor je 2e studie.....
Als je er even voor gaat zitten en op tijd begint met leren is het prima te doen! Zelf heb ik ongeveer 60 ECTS in één semester gehaald. Het kost je even wat tijd en moeite, maar de beloning is fantastischquote:Op vrijdag 17 april 2009 19:58 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nou ik moet nu nog 45 ECTS om mijn B te halen dit studiejaar.
En tóch heb ik nog hoop dat het gaat lukken: voor 3 vakken=25 ECTS zijn er in augustus, naast de tentamens in juni, nog herkansingen.
Hoewel het niet echt realistisch is om 45 ECTS te halen in één semester, is het nu ook niet totaal onmogelijk. Ik ga er dus vol voor, zeker omdat als ik het níet haal, ik een vol jaar studievertraging zal hebben....
We praten over 6 jaar verder, goed?quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:21 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Och. Zo'n studieschuld betaalt zich wel terug.
Tsja. Het is natuurlijk érg veel geld. Ook ben ik natuurlijk niet blij met die ontwikkelingen. Maar ik zit bijvoorbeeld ook te twijfelen over Nyenrode, en dat is ook al snel zo'n ¤40.000. Ja je hebt een grote schuld, en ja je bent lang bezig met afbetalen, maar ik geloof dat studeren toch een verrijking kan zijn voor jezelf en je carričre.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
We praten over 6 jaar verder, goed?
Ik weet niet of Nyenrode nou zo'n meerwaarde heeft. Oud-klasgenote van mij studeert daar, mja ík ben er niet zo lovend over. Zij kan dat, omdat zij nog voordat zij haar examen had gehaald een plekje bij Deloitte had gescoord voor de komende x jaar en die betaalt haar deeltijdstudie nu.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:31 schreef Florian_ het volgende:
Tsja. Het is natuurlijk érg veel geld. Ook ben ik natuurlijk niet blij met die ontwikkelingen. Maar ik zit bijvoorbeeld ook te twijfelen over Nyenrode, en dat is ook al snel zo'n ¤40.000. Ja je hebt een grote schuld, en ja je bent lang bezig met afbetalen, maar ik geloof dat studeren toch een verrijking kan zijn voor jezelf en je carričre.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |