abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:15:39 #1
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67674555
er is de laatste twee jaar een significante toename slaveloos geconstateerd.
slaveloos wil ongeveer 5 kilo verliezen.
slaveloos is ongeveer 1.85m bij zo'n 85 kilo.
slaveloos houdt van lekker eten en drinken.
ik eet nu overdag droog brood en drink koffie water en bouillon en 's avonds sla of groente met grookte kip of tonijn.
in het weekend laat ik het een beetje losser en eet ook wel rijst of pasta.
slaveloos lust ook graag een drankje en wordt een beetje chagerijnig van het niet drinken zeker in combinatie met niet eten, zo erg dat de relatie eronder begint te lijden

iemand tips voor me? is het dieet zoals ik het volg goed? en vorral welke alcohlische versnapering combineert het slechtst en welke het best met mijn dieet?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:18:13 #2
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_67674638
Sta nu op, en ga een stukje (5 kilometer, half uurtje) hardlopen. 500 kilocalorieën verbrand! Als je regelmatig sport is het veel makkelijker om er niet aan te denken dat je minder eet.

En geen alcohol natuurlijk.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:18:43 #3
122997 zquing
Drama Junk
pi_67674657
wokda is
bier is
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:19:36 #4
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67674686
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:18 schreef _Michiel_ het volgende:
Sta nu op, en ga een stukje (5 kilometer, half uurtje) hardlopen. 500 kilocalorieën verbrand!

hardlopen is al deel van de spartaanse strijd tegen de kilo's.
geen alcohol????
straks een broodmagere maar eenzame en chaggerijinge slaveloos... geen optie
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:20:07 #5
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67674700
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:18 schreef zquing het volgende:
wokda is
bier is
wodka is inderdaad heerlijk.. maar geen caloriebom dus?
bier is inderdaad een van de grote oorzaken, en dan vooral die maredsous, duvel, triples van diverse pluimage etc etc..
pi_67674737
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:20 schreef slaveloos het volgende:

[..]

wodka is inderdaad heerlijk.. maar geen caloriebom dus?
bier is inderdaad een van de grote oorzaken, en dan vooral die maredsous, duvel, triples van diverse pluimage etc etc..
minder.
maar teveel ervan drinken zal alsnog geen effect hebben.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:21:52 #7
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_67674749
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:18 schreef zquing het volgende:
wokda is
bier is
Zowel Bier als Wodka bevat zo'n 160 kilocallorieen per standaardglas. Bron: http://www.calorielijst.nl/
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:22:38 #8
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67674774
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:21 schreef Mirjam het volgende:

[..]

minder.
maar teveel ervan drinken zal alsnog geen effect hebben.
teveel ervan drinkne heeft op mij nog altijd veel effect gehad. Maar zonder gekheid, een paar wodka'tjes kunnen dieettechnisch gezien weinig kwaad?
pi_67674781
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:19 schreef slaveloos het volgende:

[..]

hardlopen is al deel van de spartaanse strijd tegen de kilo's.
geen alcohol????
straks een broodmagere maar eenzame en chaggerijinge slaveloos... geen optie
als je sacherijnig word van het niet drinken van alcohol dan kan je er beter sowieso mee stoppen....
Every war is different, every war is the same.
pi_67674809
je wordt sowiezo aan als je veel alcohol drinkt,. bier zit van alles in waar je nog iets dikker van wordt, maar het is in het algemeen de alcohol die het em doet.
pi_67674822
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:18 schreef _Michiel_ het volgende:
Sta nu op, en ga een stukje (5 kilometer, half uurtje) hardlopen. 500 kilocalorieën verbrand! Als je regelmatig sport is het veel makkelijker om er niet aan te denken dat je minder eet.

jezus, wil je een no-lifer van hem maken ofzo...

Geen alchohol....
No Guts, No Glory
pi_67674869
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:24 schreef nuget het volgende:

[..]

jezus, wil je een no-lifer van hem maken ofzo...

Geen alchohol....
Ik geloof dat hij alcohol drinkt om het drinken, niet omdat het lekker is.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:26:46 #13
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67674882
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:23 schreef dekkered het volgende:

[..]

als je sacherijnig word van het niet drinken van alcohol dan kan je er beter sowieso mee stoppen....
uhm nee hoor... het is de combinatie van niet eten, al een paar jaar niet meer roken en nu ook nog eens niet meer lekker een drankje drinken.
grote hoeveelheden zijn al lang uit den boze als verantwoordelijke papa.
afvallen en helemaal niet meer drinken is me gewoonweg te gortig
Ik ben een bourgondier, die eruit wil zien als een spartaan
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:28:28 #14
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67674952
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:26 schreef dekkered het volgende:

[..]

Ik geloof dat hij alcohol drinkt om het drinken, niet omdat het lekker is.
nee hoor ik vind het werkelijk heerlijk. kan genieten van zo'n heerlijke maredsous triple, een glas glenmorangie, een heerlijke Pinot Gris, of een multepulciano d'abruzzo uit Veneto
pi_67675041
Sporten lijkt me de enige optie als je niet al teveel wil consolideren in je eet- en drinkpatronen.
Din jävla kuk!
pi_67675096
Sorry slaveloos, het leek er alleen op.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:33:04 #17
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67675109
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:31 schreef ehqo het volgende:
Sporten lijkt me de enige optie als je niet al teveel wil consolideren in je eet- en drinkpatronen.
tja het plan is om er nu 5 kilo af te krijgen, dan met een ietwat verbeterd bewegings en eet\drinkpatroon dat vast te houden
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:33:20 #18
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_67675116
1.85 en 85 kilo. WAT IS PROBLEEM?
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:33:38 #19
2964 Armageddon
pi_67675125
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:33:43 #20
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67675130
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:32 schreef dekkered het volgende:
Sorry slaveloos, het leek er alleen op.
geen probleem, en ik ben bijna 40... dat soort dingen leer je niet zo snel af
pi_67675159
Dude, zo'n streng dieet is nergens goed voor. Minderen met drinken (paar drankjes in het weekend is OK), meer eten, meer sporten. Duurt wat langer dan je huidige aanpak, maar slaat vast minder op je humeur
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:34:30 #22
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67675161
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:33 schreef Armageddon het volgende:
1.85 en 85 kilo. WAT IS PROBLEEM?
probleem is dat wat boven de zwembroek opbolt dat er vroegah niet was
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:35:59 #23
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67675214
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, zo'n streng dieet is nergens goed voor. Minderen met drinken (paar drankjes in het weekend is OK), meer eten, meer sporten. Duurt wat langer dan je huidige aanpak, maar slaat vast minder op je humeur
dank je wel maar ik wil gewoon wel snel wat resultaat zien. de softe approach is in gang sinds eind januari maar werkt niet...
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:36:21 #24
2964 Armageddon
pi_67675228
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:34 schreef slaveloos het volgende:

[..]

probleem is dat wat boven de zwembroek opbolt dat er vroegah niet was
Dat gaat niet meer weg. Zeker als je niet stopt met alcohol. Dus nogmaals. Gewoon verder genieten van het leven. Je bent al 40 dus er is toch geen hoop meer verder.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:36:42 #25
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67675239
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:33 schreef Armageddon het volgende:

4 kilo in 2 jaar.... dat betekent een echte fat basterd over 8 jaar, dat wil ik vermijden
pi_67675260
Je moet alcohol vergelijken met een paar speculaasjes. Van een paar speculaasjes word je ook niet dik. Maar van elke dag een paar speculaasje wel. Afvallen is niets meer dan meer verbruiken dan erin komt. Dus je kan elke dag een paar speculaasjes eten of een borrel drinken, als je maar wat meer beweegt.

Ik zie trouwens liever een iets dikker iemand die van het leven geniet en met wie ik een leuke avond kan hebben, dan een chagrijn die alleen maar colaatjes light drinkt.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:37:47 #27
2964 Armageddon
pi_67675283
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:37 schreef French het volgende:
Je moet alcohol vergelijken met een paar speculaasjes. Van een paar speculaasjes word je ook niet dik. Maar van elke dag een paar speculaasje wel. Afvallen is niets meer dan meer verbruiken dan erin komt. Dus je kan elke dag een paar speculaasjes eten of een borrel drinken, als je maar wat meer beweegt.

Ik zie trouwens liever een iets dikker iemand die van het leven geniet en met wie ik een leuke avond kan hebben, dan een chagrijn die alleen maar colaatjes light drinkt.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:38:08 #28
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67675303
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:36 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat gaat niet meer weg. Zeker als je niet stopt met alcohol. Dus nogmaals. Gewoon verder genieten van het leven. Je bent al 40 dus er is toch geen hoop meer verder.
zeg dat niet aarghh. en ja alle hoop is opgegeven. het leven begon bij 30 en eindigt over 5 maanden
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:40:44 #29
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67675395
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:37 schreef French het volgende:

iets dikker, daar zit hem de crux. je zit ook niet te wachten op een levensgenieter van 120 kilo... dus ik wil nu controle hebben over het toenemen van mijn gewicht, zodat ik wel degelijk weer wat meer van het leven kan genieten.
bewegen is inderdaad de sleutel, maar met een erg drukke baan en kleine kinderen komt dat er niet altijd van helaas
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:02:41 #30
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67676210
ik ben er ook van die multivitamies bij gaan slikken omdat ik bang dat ik anders het een en ander tekort kom.
is dat nodig denken jullie?
pi_67676324
Wat je eet lijkt me wel erg weinig voor een man... Hoeveel boterhammen eet je op een dag?
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:09:18 #32
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67676441
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:05 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat je eet lijkt me wel erg weinig voor een man... Hoeveel boterhammen eet je op een dag?
4 en ik sterf van de honger inderdaad
pi_67676519
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:09 schreef slaveloos het volgende:

[..]

4 en ik sterf van de honger inderdaad
Dan komt je chagrijnigheid waarschijnlijk eerder daardoor. Lage bloedsuikerspiegel is heel slecht voor je stemming... Ga gewoon wat meer eten, want als je te weinig eet val je uiteindelijk juist niet af.
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:13:01 #34
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67676577
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:11 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dan komt je chagrijnigheid waarschijnlijk eerder daardoor. Lage bloedsuikerspiegel is heel slecht voor je stemming... Ga gewoon wat meer eten, want als je te weinig eet val je uiteindelijk juist niet af.
WAT??? als ik weinig eet val ik niet af
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:15:42 #35
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_67676660
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:13 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Nee, want je lichaam gaat dan in een soort van spaarstand, en op het moment dat je dan 1 of 2 dagen flink gaat eten wordt dat allemaal omgezet in vet om dat later weer te kunnen verbranden. Gewoon gezond en regelmatig eten. Geen koffie drinken. Veel sporten. Afvallen door weinig te eten heb je niks aan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_67676676
quote:

[..]

Als je té weinig eet denkt je lichaam dat de hongerwinter is aangebroken en gaat het zijn energieverbruik gewoon verlagen waardoor je na een tijdje niet meer afvalt en als je weer normaal gaat eten juist aankomt. Trust me, het is echt zo.

Maar goed, hier zijn al genoeg topics over (Slank, Dieetclub, Tips voor een goddelijk lichaam) dus ik stel voor dat je daar een kijkje gaat nemen want zo te horen ben je niet echt gezond bezig en kan er nog heel wat verbeterd worden aan je methode. Dan kun je misschien afvallen op een manier die voor je omgeving ook een beetje te genieten is...
pi_67676677
quote:

[..]

Als je lange tijd weinig eet, went je lichaam eraan om zijn voedingsstoffen uit de bescheiden porties op te nemen. Spaarstand-effect. Ga je dan na verloop van tijd weer meer eten, dan wil je lichaam alles zo snel mogelijk opslaan: reserves!!
Het zogeheten jojo-effect
pi_67676682
Omdat je lichaam dan in de spaarstand gaat toch? Alles wat je daarna eet wordt meteen opgeslagen als vet.
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 14:17:27 #39
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_67676708
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef slaveloos het volgende:
ik ben er ook van die multivitamies bij gaan slikken omdat ik bang dat ik anders het een en ander tekort kom.
Nee. Je moet wel heel beroerd eten, wil je vitamines tekort komen.
Het nut van extra vitamines slikken is ook nog nóóit bewezen.
Eigenlijk is het een semi-zwendel, die hele vitaminepillen-industrie.

En je vraag over alcohol snap ik niet helemaal.
Glas bier 100 Kcal
Glaasje wodka 80 Kcal
Wijn (wit, droog) 110 Kcal
Baco etc: >300

Dus reken zelf maar uit wat je het beste (niet) kan drinken, toch?
Als het matig gebeurt, maakt het niet zoveel uit allemaal. Het speculaasjes-verhaal. Maar mijd de gevulde speculaas (lees: Baileys, Amaretto e.d.)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:18:37 #40
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67676751
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee, want je lichaam gaat dan in een soort van spaarstand, en op het moment dat je dan 1 of 2 dagen flink gaat eten wordt dat allemaal omgezet in vet om dat later weer te kunnen verbranden. Gewoon gezond en regelmatig eten. Geen koffie drinken. Veel sporten. Afvallen door weinig te eten heb je niks aan.
het wordt steeds gekker... geen koffie, geen alcohol matig eten en veel sporten...
ik wil gewoon even snel een paar kilo afvallen, om dan mijn oude leventje van goed eten en drinken gematigder voort te zetten en de bewegingsfrequentie wat omhoog te schroeven.
geen koffie dat gaat zeker niet lukken. Ik will niet 120 jaar oud worden ofzo
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:19:24 #41
157922 fathank
pi_67676777
http://www.becomeaspartan.nl

Daarmee kweek je een gezond lichaam. Je valt niet persé af maar je pens gaat er wel vanaf.
pi_67676809
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:18 schreef slaveloos het volgende:

[..]

het wordt steeds gekker... geen koffie, geen alcohol matig eten en veel sporten...
ik wil gewoon even snel een paar kilo afvallen, om dan mijn oude leventje van goed eten en drinken gematigder voort te zetten en de bewegingsfrequentie wat omhoog te schroeven.
Koffie drinken doe ik ook gewoon tijdens het lijnen, maar goed.
Als je nu heel weinig gaat eten is de kans juist heel groot dat je wanneer je weer normaal gaat eten al je verloren gewicht én nog wat extra er zo weer aan hebt zitten. Vanwege dat hele spaarstand-verhaal dus. Je kunt beter iets langzamer afvallen (voor een man is een kilo per week dan nog prima te doen) en het er ook af houden.
pi_67676812
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:18 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Is krachttraining niet iets voor jou? Raakt je lijf van in vorm, en het verhoogt je metabolisme: je kunt meer eten zonder aan te komen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:23:08 #44
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67676878
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:16 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Als je té weinig eet denkt je lichaam dat de hongerwinter is aangebroken en gaat het zijn energieverbruik gewoon verlagen waardoor je na een tijdje niet meer afvalt en als je weer normaal gaat eten juist aankomt. Trust me, het is echt zo.

Maar goed, hier zijn al genoeg topics over (Slank, Dieetclub, Tips voor een goddelijk lichaam) dus ik stel voor dat je daar een kijkje gaat nemen want zo te horen ben je niet echt gezond bezig en kan er nog heel wat verbeterd worden aan je methode. Dan kun je misschien afvallen op een manier die voor je omgeving ook een beetje te genieten is...
ik wil zon 4 a 5 kilo afvallen in 3 of 4 weken en dan op een gezonde manier dat gewicht vasthouden. In die topics die jij hebt opgenoemd gaat het volgens mij om mensen die al jaren met hun gewicht worstelen. Tot 3 jaar geleden woog ik zo'n 80-81 kilo wat bij mijn lengte best redelijk is.
Nu begin ik langzaam aan te komen. Daar wil ik iets aan doen. door door de week spartaan te leven en in het weekend de teugels te laten vieren. Totdat er weer een paar kilo's af zijn en dan ga ik weer vrolijk verder waar ik gebleven was, zei het ietsjes minder.
Is dat onmogelijk?
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:24:55 #45
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67676924
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:20 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Koffie drinken doe ik ook gewoon tijdens het lijnen, maar goed.
Als je nu heel weinig gaat eten is de kans juist heel groot dat je wanneer je weer normaal gaat eten al je verloren gewicht én nog wat extra er zo weer aan hebt zitten. Vanwege dat hele spaarstand-verhaal dus. Je kunt beter iets langzamer afvallen (voor een man is een kilo per week dan nog prima te doen) en het er ook af houden.
kilo per week en dat 4 weken lang is het doel waarnaar ik streef, en ik at niet zoveel meer per dag, dan ik nu doe, alleen beleg op mijn brood, een of twee boterhammen meer en koolhydraatproducten 's avonds. Ik eet al bijna geen tussendoortjes etc. behalve fruit
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:25:52 #46
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67676954
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:17 schreef Gert het volgende:

[..]

Nee. Je moet wel heel beroerd eten, wil je vitamines tekort komen.
Het nut van extra vitamines slikken is ook nog nóóit bewezen.
Eigenlijk is het een semi-zwendel, die hele vitaminepillen-industrie.

En je vraag over alcohol snap ik niet helemaal.
Glas bier 100 Kcal
Glaasje wodka 80 Kcal
Wijn (wit, droog) 110 Kcal
Baco etc: >300

Dus reken zelf maar uit wat je het beste (niet) kan drinken, toch?
Als het matig gebeurt, maakt het niet zoveel uit allemaal. Het speculaasjes-verhaal. Maar mijd de gevulde speculaas (lees: Baileys, Amaretto e.d.)

HELD, jij hebt mijn vraag begrepen, ik ga straks langs de slijter voor een flesje stolly
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:27:29 #47
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67677000
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:20 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Is krachttraining niet iets voor jou? Raakt je lijf van in vorm, en het verhoogt je metabolisme: je kunt meer eten zonder aan te komen.
krachttraining is een goed idee, maar lastig te combineren met de thuissituatie. Ik heb kleine kinderen en kan niet vaak 'savonds weg. en ik werk nogal onregelmatig. heb wel zo'n wii fit ding gekocht, maar dat zet ben ik bang geen zoden aan de dijk meer na een paar maanden
pi_67677016
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:23 schreef slaveloos het volgende:

[..]

ik wil zon 4 a 5 kilo afvallen in 3 of 4 weken en dan op een gezonde manier dat gewicht vasthouden. In die topics die jij hebt opgenoemd gaat het volgens mij om mensen die al jaren met hun gewicht worstelen. Tot 3 jaar geleden woog ik zo'n 80-81 kilo wat bij mijn lengte best redelijk is.
Nu begin ik langzaam aan te komen. Daar wil ik iets aan doen. door door de week spartaan te leven en in het weekend de teugels te laten vieren. Totdat er weer een paar kilo's af zijn en dan ga ik weer vrolijk verder waar ik gebleven was, zei het ietsjes minder.
Is dat onmogelijk?
Dat geldt misschien voor de dieetclub, maar in de andere 2 topics posten gewoon mensen die in principe wel een gezond gewicht hebben maar een paar kilootjes kwijt willen.
Tussendoortjes zou je misschien juist wel moeten doen (gezonde dingen dan wel), dat helpt ook om die spaarstand tegen te gaan.

Je mag natuurlijk je eigen methode kiezen, maar als je er chagrijnig van wordt lijkt me dat toch een teken dat dit voor jou niet werkt en dat het de moeite loont om te kijken wat je kunt verbeteren. Maar goed, het is jouw leven.
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:28:47 #49
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67677051
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Als je lange tijd weinig eet, went je lichaam eraan om zijn voedingsstoffen uit de bescheiden porties op te nemen. Spaarstand-effect. Ga je dan na verloop van tijd weer meer eten, dan wil je lichaam alles zo snel mogelijk opslaan: reserves!!
4 weken is het plan: echt weinig door de week, wat losser in het weekend; gaat mijn lichaam dan al de winterslaapstand in? ik hoop het toch niet
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:30:59 #50
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67677114
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:27 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat geldt misschien voor de dieetclub, maar in de andere 2 topics posten gewoon mensen die in principe wel een gezond gewicht hebben maar een paar kilootjes kwijt willen.
Tussendoortjes zou je misschien juist wel moeten doen (gezonde dingen dan wel), dat helpt ook om die spaarstand tegen te gaan.

Je mag natuurlijk je eigen methode kiezen, maar als je er chagrijnig van wordt lijkt me dat toch een teken dat dit voor jou niet werkt en dat het de moeite loont om te kijken wat je kunt verbeteren. Maar goed, het is jouw leven.
ik wilde je niet voor het hoofd ben ontzeetend blij met je hulp
tussendoortjes heb ik nu in de vorm van een zakje worteltjes. die spaarstand levert me echt koude rillingen op brrrrr
pi_67677125
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:28 schreef slaveloos het volgende:

[..]

4 weken is het plan: echt weinig door de week, wat losser in het weekend; gaat mijn lichaam dan al de winterslaapstand in? ik hoop het toch niet
Nee, dat denk ik niet. De tijd zal het leren!

Ik vind je dieet wel echt dieptriest, ik zou er ook een kuthumeur van krijgen
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:32:43 #52
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67677174
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. De tijd zal het leren!

Ik vind je dieet wel echt dieptriest, ik zou er ook een kuthumeur van krijgen
dank je wel, het is ook triest. mijn vriendin en de kinderen aten gisteravond patat en ik een bak sla met gerookte kip
dank voor je medeleven
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:33:44 #53
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67677204
aan de andere kant, 4 weken op bijna 40 jaar waarin ik nooit op mijn gewicht heb hoeven letten, daar moet ik ook niet teveel over zeuren eigenlijk
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 14:37:17 #54
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_67677302
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:25 schreef slaveloos het volgende:
ik ga straks langs de slijter voor een flesje stolly
Goed idee.
En áls je dan toch eventjes een 'high' van alcohol wilt hebben, dan scoor je die relatief calorie-arm met wodka. Drie, hooguit vier neutjes achterover tikken binnen niet al te lange tijd, en je voelt 'm al lekker, als matige drinker.
Aantal caloriëen daarvoor nodig: één zo'n klein zakje chips.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:40:07 #55
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67677384
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:37 schreef Gert het volgende:

[..]

Goed idee.
En áls je dan toch eventjes een 'high' van alcohol wilt hebben, dan scoor je die relatief calorie-arm met wodka. Drie, hooguit vier neutjes achterover tikken binnen niet al te lange tijd, en je voelt 'm al lekker, als matige drinker.
Aantal caloriëen daarvoor nodig: één zo'n klein zakje chips.
jij bent mijn held van de dag. na deze week kan ik een lichte buzzz erg goed gebruiken.
4 wodka'tjes is gelijk aan een zakje chips.. daar kun je het toch niet voor laten staan
held
pi_67679269
Of 2 shotjes strohrum .
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:57:53 #57
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67679526
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:49 schreef boskameel het volgende:
Of 2 shotjes strohrum .
ben ik niet zo gek op, wodka vind ik echter
  maandag 6 april 2009 @ 09:05:54 #58
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67750163
slaveloos heeft wel effe 1.7 kilo verloren in 4 dagen. ondanks 1 maredsous triple en een paar wodka'tjes.
it can be done
yes I can
pi_67751963
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:05 schreef slaveloos het volgende:
slaveloos heeft wel effe 1.7 kilo verloren in 4 dagen. ondanks 1 maredsous triple en een paar wodka'tjes.
it can be done
yes I can
wtf...
  maandag 6 april 2009 @ 10:30:20 #60
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67752082
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:25 schreef dekkered het volgende:

[..]

wtf...
ik was er best blij mee
  maandag 6 april 2009 @ 21:35:30 #61
235571 EllesD
Eris quod sum
pi_67774665
Wat ook een goeie is: jenever met cola light... (of zoals ik het doe, want jenever is niet te nassen bacardi cola light. 2 glaasjes en ik heb m'n alcoholbehoefte weer verzadigd in het weekend.. Of werkt dat bij jou niet zo??
Se essiste un Dio, non puó scodarsi di me... anche se
Fra lui e me c'é un cielo nero nero senza fine
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:17:19 #62
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67784111
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:35 schreef EllesD het volgende:
Wat ook een goeie is: jenever met cola light... (of zoals ik het doe, want jenever is niet te nassen bacardi cola light. 2 glaasjes en ik heb m'n alcoholbehoefte weer verzadigd in het weekend.. Of werkt dat bij jou niet zo??
ik ben iets gelukkiger, ik heb geen cola light nodig om van mijn jenever te genieten. En 2 of 3 jenevertjes is inderdaad prima en ruim voldoende , maar de wodka fles is nog niet leeg hoor
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:37:31 #63
157922 fathank
pi_67784658
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:35 schreef EllesD het volgende:
Ja, ipv suiker ladingen aspartaam naar binnen werken
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:51:45 #64
235571 EllesD
Eris quod sum
pi_67805183
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:37 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja, ipv suiker ladingen aspartaam naar binnen werken
Ja, dat heet nou gevarieerd eten/drinken Dan weer suiker, dan weer aspartaan...
Se essiste un Dio, non puó scodarsi di me... anche se
Fra lui e me c'é un cielo nero nero senza fine
pi_67808245
quote:
it can be done
yes I can
En meer dan 75% van dat gewicht is water en spier.

Als je een fatsoenlijk dieet hebt en je weet waar je mee bezig bent, kun je ongeveer 500g vet per week kwijtraken. Alles wat je boven die 500gram verliest (helemaal met zo'n belabberd dieet als jij gebruikt ) is grotendeels water, wat binnen de kortste keren weer terug is als je stopt met je gras en gerookte kip dieet.

Als je geen concessies wilt doen m.b.t. je voedsel, dan zul je moeten sporten. Het lijkt me namelijk dat dat "dieet" van je niet lang vol te houden is.
pi_67812741
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef slaveloos het volgende:
Wat denk je zelf? Een konijn houdt het nog niet uit op wat je eet...
Eet gewoon normaal: zes mager belegde boterhammen (kipfilet, rookvlees, smeerkaas, magere kaas) en normaal avondeten (met mager vlees, dus geen rookworsten, braadworsten of dingen met saus), tussendoor fruit en onbeperkt rauwkost. Als je daarmee niet afvalt als volwassen man met een drukke baan, is er of iets mis met je, of je beweegt echt totaal niet.

Wat je nu doet is gewoon ongezond (vochtverlies, verbranden van spierweefsel ipv vet en risico op jojoën), geen goed voorbeeld voor de kinderen en ook niet erg gezellig voor het thuisfront, waarschijnlijk ook niet goed voor je werkprestaties en voor jezelf al helemaal niet leuk. Dus waarom zou je, als het ook op een normale manier kan?

En als je houdt van een goed glas, neem dan gewoon af en toe een glaasje whisky. Als je single malts drinkt, sla je die vast niet achterover. Dus geniet af en toe van een glas, dan heb je m.i. het meeste plezier van de minste calorieen.

Meer verbranden kan ook simpel, door meer te lopen - boodschappen lopend of op de fiets doen, de trap nemen ipv de lift, als je tien minuutjes over hebt een bushalte eerder uitstappen, zoiets.

Of probeer dingen te combineren: ga wandelen met je parner en/of kinderen, ga met je kinderen fietsen of rolschaatsen, maakt niet uit wat, maakt niet uit hoe lang. Ieder kwartier beweging is winst.
Sanity is (not) statistical
pi_67812794
quote:
it can be done
yes I can
Hm, het is buiten warm en je hebt vochtafdrijvende dranken op. Rara, wat zou die 1,7 kilo zijn?

Vocht dus
pi_67817348
1.85 en 85 kilo...gast

Ik ben ook 1.85 en ik weeg 109 kilo, en mijn streefgewicht is 90. Dus kappen met klagen jij !
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 8 april 2009 @ 10:19:21 #69
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67820417
quote:
Op woensdag 8 april 2009 07:56 schreef Sicstus het volgende:
1.85 en 85 kilo...gast

Ik ben ook 1.85 en ik weeg 109 kilo, en mijn streefgewicht is 90. Dus kappen met klagen jij !
ik klaag omfdat ik gras eet. Ik eet gras omdat ik geen 90 kilo wil wegen laat staan 109. Beter nu 5 kilo eraf dan over 10 jaar 25
  woensdag 8 april 2009 @ 10:19:46 #70
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67820431
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:09 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Hm, het is buiten warm en je hebt vochtafdrijvende dranken op. Rara, wat zou die 1,7 kilo zijn?

Vocht dus
dus? 1.7 kilo is 1.7 kilo....
  woensdag 8 april 2009 @ 10:26:32 #71
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67820632
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:08 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Een konijn houdt het nog niet uit op wat je eet...
Eet gewoon normaal: zes mager belegde boterhammen (kipfilet, rookvlees, smeerkaas, magere kaas) en normaal avondeten (met mager vlees, dus geen rookworsten, braadworsten of dingen met saus), tussendoor fruit en onbeperkt rauwkost. Als je daarmee niet afvalt als volwassen man met een drukke baan, is er of iets mis met je, of je beweegt echt totaal niet.

Wat je nu doet is gewoon ongezond (vochtverlies, verbranden van spierweefsel ipv vet en risico op jojoën), geen goed voorbeeld voor de kinderen en ook niet erg gezellig voor het thuisfront, waarschijnlijk ook niet goed voor je werkprestaties en voor jezelf al helemaal niet leuk. Dus waarom zou je, als het ook op een normale manier kan?

En als je houdt van een goed glas, neem dan gewoon af en toe een glaasje whisky. Als je single malts drinkt, sla je die vast niet achterover. Dus geniet af en toe van een glas, dan heb je m.i. het meeste plezier van de minste calorieen.

Meer verbranden kan ook simpel, door meer te lopen - boodschappen lopend of op de fiets doen, de trap nemen ipv de lift, als je tien minuutjes over hebt een bushalte eerder uitstappen, zoiets.

Of probeer dingen te combineren: ga wandelen met je parner en/of kinderen, ga met je kinderen fietsen of rolschaatsen, maakt niet uit wat, maakt niet uit hoe lang. Ieder kwartier beweging is winst.
dank voor je goede tips! Ik ben begonnen met hardlopen naast het achter fietsjes aanhollen en met de fiets naar het werk en boodschappen doen. Gebruik de auto alleen voor lange stukken. ben ook begonnen met oefeningen op de WII fit, dit mede omdat ik niet de kans zie om regelmatig naar de sportschool te gaan ivm met de kleine kinderen.
Ik wil gewoon in eerste instantie afvallen, en dat daarna op peil houden.
(en er is van alles mis met me )
  woensdag 8 april 2009 @ 10:55:14 #72
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67821536
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:19 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Ja, afgezien van het feit dat je die 1,7 kilo met een anderhalve literfles water er alweer bij hebt zitten.

Jouw manier van afvallen is naast ongezellig voor je familie ongezond voor jezelf en zorgt er op de lange termijn alleen maar voor dat je zo weer op je oude gewicht zit, of misschien zelfs meer,

Vetverbranding op een gezonde manier is alleen maar te realiseren door goed te eten en veel sporten. Hoeveel je weegt is uiteindelijk fucking onbelangrijk. Spieren wegen meer dan vet.

Ga cardiotrainen en krachttrainen als je gezond af wil vallen en zet dit intens ongezonde "dieet" zo snel mogelijk overboord alsjeblieft.

Dat afvallen en op peil houden is dus alleen mogelijk als je regelmatig sport en goed eet. Afvallen en op peil houden met een raar dieet is onmogelijk.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_67821838
quote:

[..]

.
pi_67822404
Ik lees dit topic stiekem steeds mee en ik vind je echt hilarisch! Je bent echt zo'n echte typische vent, heerlijk
quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:09 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Vocht dus

woensdag 8 april 2009 @ 12:27:25 #75
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67824841
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:55 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Ja, afgezien van het feit dat je die 1,7 kilo met een anderhalve literfles water er alweer bij hebt zitten.

Jouw manier van afvallen is naast ongezellig voor je familie ongezond voor jezelf en zorgt er op de lange termijn alleen maar voor dat je zo weer op je oude gewicht zit, of misschien zelfs meer,

Vetverbranding op een gezonde manier is alleen maar te realiseren door goed te eten en veel sporten. Hoeveel je weegt is uiteindelijk fucking onbelangrijk. Spieren wegen meer dan vet.

Ga cardiotrainen en krachttrainen als je gezond af wil vallen en zet dit intens ongezonde "dieet" zo snel mogelijk overboord alsjeblieft.

Dat afvallen en op peil houden is dus alleen mogelijk als je regelmatig sport en goed eet. Afvallen en op peil houden met een raar dieet is onmogelijk.
op peol houden doe ik niet met een raar dieet, afcvallen wel. taille is ook kleiner geworden...
  woensdag 8 april 2009 @ 12:29:08 #76
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67824898
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef French het volgende:
Ik lees dit topic stiekem steeds mee en ik vind je echt hilarisch! Je bent echt zo'n echte typische vent, heerlijk
quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:09 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Vocht dus

dank je wel, ik ben wel een typische vent denk ik. dus ik wordt zwaarder en ga er wat aan doen. Geen sonja bakker geen motignac en al die zooi. Nee rigoreus weinig eten. vitaminen op peil houden met pillen.
Na 4 weken ben ik 4 kilo kwijt. dan ga ik minder eten, en blijven bewegen.
Heerlijk om een vent te zijn
  woensdag 8 april 2009 @ 12:39:27 #77
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67825215
LUISTER TOCH EENS NAAR DE TIPS DIE JE GEGEVEN WORDEN.

Met rigoureus minder eten ga jij niet bijzonder veel afvallen op de lange termijn. Je moet sporten, sporten en nog eens sporten en daarnaast een beetje letten op wat je eet. Dat is veel beter dan vier weken leven op slaatjes en een glaasje water om daarna weer min of meer terug te vallen in je oude patroon.

Ach, waarom maak ik hier eigenlijk nog woorden aan vuil
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  woensdag 8 april 2009 @ 13:03:08 #78
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67825976
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:39 schreef Rock-shocker het volgende:
LUISTER TOCH EENS NAAR DE TIPS DIE JE GEGEVEN WORDEN.

Met rigoureus minder eten ga jij niet bijzonder veel afvallen op de lange termijn. Je moet sporten, sporten en nog eens sporten en daarnaast een beetje letten op wat je eet. Dat is veel beter dan vier weken leven op slaatjes en een glaasje water om daarna weer min of meer terug te vallen in je oude patroon.

Ach, waarom maak ik hier eigenlijk nog woorden aan vuil
Ik wil niet heel veel afvallen op de langere termijn.
ik wil op de korte termijn afvallen, lekker snel, en dan ngewoon mneer bewegen en sporten en de zaak op peil houden. Wat een doemdenkers allemaal. eerst afvallen en dan op peil houden is meer iets voor mij dan langzaam aan een ons per week afvallen... daar raak ik mijn motivatie kwijt.
Als het niet werkt zoals ik wil, kan dat altijd nog.
pi_67826200
quote:

[..]

Ik vrees alleen dat van die 1,7 kilo zeker een kilo er morgen weer aan zit. Water gaat er snel af, maar komt er ook weer snel bij. Wat je kwijt moet is vet.
  woensdag 8 april 2009 @ 13:13:32 #80
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67826261
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:10 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik vrees alleen dat van die 1,7 kilo zeker een kilo er morgen weer aan zit. Water gaat er snel af, maar komt er ook weer snel bij. Wat je kwijt moet is vet.
het is inmiddels 2 dagen geleden, en er is nog een halve kilo af (volgens het wii balance board ).
taille is minder centimeters, alsd ik daar het vocht verlies vind ik het wel goed.
Als ik minder eet dan ik gebruik ga ik toch vet verbranden?
waarom moet er zo ingewikkeld over worden gedaan?
  woensdag 8 april 2009 @ 13:16:28 #81
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67826335
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:13 schreef slaveloos het volgende:

[..]

het is inmiddels 2 dagen geleden, en er is nog een halve kilo af (volgens het wii balance board ).
taille is minder centimeters, alsd ik daar het vocht verlies vind ik het wel goed.
Misschien omdat het zo ingewikkeld is.
pi_67826419
Als je de hele week gezond eet en een aantal keer sport kun je best in het weekend helemaal kapot gaan van de drank hoor
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_67826431
quote:

[..]

Tuurlijk, alleen is er wel een grens aan hoevéél vet je extra kunt verbranden. Een kilo vet bevat geloof ik 7000kcal, dus om 1 kilo echt vet te verliezen (dus niet water dat er zo weer aan zit als je een keer zout eet of spieren die je niet kwijt wilt) moet je 7000kcal minder eten dan je verbruikt. Zelfs als je niks zou eten zou je daar dus al 2-3 dagen over doen!
Bovendien ga je op den duur ook minder verbruiken en als je dan normaal gaat eten, eet je opeens meer dan je verbruikt. Nou zal dat bij jou wel meevallen, maar goed, ik snap wel waarom mensen ervoor waarschuwen want je zou de eerste niet zijn die terugjojoot naar boven zijn oorspronkelijke gewicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mini_rulez op 08-04-2009 13:32:59 ]
pi_67826623
quote:

[..]

Helaas, als je weinig eet gaat je lichaam in de spaarstand, en wanneer je dan eet wordt alles JUIST omgezet in vet.
pi_67826802
Weeg je je trouwens wel altijd op hetzelfde moment van de dag, zelfde hoeveelheid kleren etc.?
  woensdag 8 april 2009 @ 13:40:39 #86
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67827147
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:19 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tuurlijk, alleen is er wel een grens aan hoevéél vet je extra kunt verbranden. Een kilo vet bevat geloof ik 7000kcal, dus om 1 kilo echt vet te verliezen (dus niet water dat er zo weer aan zit als je een keer zout eet) moet je 7000kcal minder eten dan je verbruikt. Zelfs als je niks zou eten zou je daar dus al 2-3 dagen over doen!
Bovendien ga je op den duur ook minder verbruiken en als je dan normaal gaat eten, eet je opeens meer dan je verbruikt. Nou zal dat bij jou wel meevallen, maar goed, ik snap wel waarom mensen ervoor waarschuwen want je zou de eerste niet zijn die terugjojoot naar boven zijn oorspronkelijke gewicht.
jojoen begrijp ik wel, maar als ik minder ga eten na het spartaanse dieet komt het allemaal wel goed denk ik (hoop ik)
  woensdag 8 april 2009 @ 13:41:10 #87
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67827165
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Mini_rulez het volgende:
Weeg je je trouwens wel altijd op hetzelfde moment van de dag, zelfde hoeveelheid kleren etc.?
meestal wel, savonds met kleren aan
  woensdag 8 april 2009 @ 13:41:45 #88
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67827185
jullie gunnen me toch wel mijn gewichtsverlies????
  woensdag 8 april 2009 @ 13:43:33 #89
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67827237
Tuurlijk, we zeggen alleen dat het wel verstandig is om het op een duurzame manier te bereiken.
pi_67827413
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:41 schreef slaveloos het volgende:
jullie gunnen me toch wel mijn gewichtsverlies????
Wel als het vet is, en niet spieren en water.
  woensdag 8 april 2009 @ 13:58:14 #91
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67827776
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:43 schreef Rock-shocker het volgende:
Tuurlijk, we zeggen alleen dat het wel verstandig is om het op een duurzame manier te bereiken.
tja, jullie hebben natuurlijk gelijk, maar ik ben niet zo'n verstandige jongen blijkt maar weer eens.
  woensdag 8 april 2009 @ 13:59:41 #92
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67827837
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:48 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wel als het vet is, en niet spieren en water.
spieren zullen het niet zijn :p ik drink 2 bekers drinkbouillon per dag ewn eet gewoon zout op mijn sla vochtafdrijven zal misschien ook wel meevallen
  woensdag 8 april 2009 @ 14:02:48 #93
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67827951
oh en maak je geen zorgen:
vandaag 2 bekers bouillon, 2 sneden zelfgebakken brood, een sloot koffie en een appel...
maar vanavond gaat slaveloos uit eten
  woensdag 8 april 2009 @ 15:13:04 #94
157922 fathank
pi_67830340
Jij bent echt stronteigenwijs. Doe eens wat met de tips die je gegeven worden. Gezond eten en veel bewegen is dé manier om op een normale manier af te vallen ipv jezelf te verhongeren.
pi_67830627
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:02 schreef slaveloos het volgende:
oh en maak je geen zorgen:
vandaag 2 bekers bouillon, 2 sneden zelfgebakken brood, een sloot koffie en een appel...
maar vanavond gaat slaveloos uit eten
Vreet alles er maar lekker aan dan .
  woensdag 8 april 2009 @ 15:21:47 #96
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67830637
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:13 schreef fathank het volgende:
Jij bent echt stronteigenwijs. Doe eens wat met de tips die je gegeven worden. Gezond eten en veel bewegen is dé manier om op een normale manier af te vallen ipv jezelf te verhongeren.
eigenwijs ja! want het werkt. Ik beweeg meer en eet een paar weken ongezond, ga daarna weer normaal eten, maar dan minder vet en suiker, en blijf bewegen
  woensdag 8 april 2009 @ 15:23:22 #97
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67830716
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:21 schreef boskameel het volgende:

[..]

Vreet alles er maar lekker aan dan .
beheersing.. een gang ipv 3, Irish coffee?? neen, een zwarte koffie met een cognacje ernaast graag haha
entrecote met friet? nee graag een gestoomde rogvleugel met groente en wat pasta
  woensdag 8 april 2009 @ 15:34:18 #98
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67831202
We spreken je wel weer over een paar weken.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:34:53 #99
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67831220
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:34 schreef Rock-shocker het volgende:
We spreken je wel weer over een paar weken.
dat is goed, ik zal jullie op de hoogte houden
  woensdag 8 april 2009 @ 15:38:38 #100
157922 fathank
pi_67831388
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:21 schreef slaveloos het volgende:

[..]

eigenwijs ja! want het werkt. Ik beweeg meer en eet een paar weken ongezond, ga daarna weer normaal eten, maar dan minder vet en suiker, en blijf bewegen
Over een half jaar zit die 5 kilo er gewoon weer aan en kun je weer opnieuw beginnen.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:43:43 #101
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67831592
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Over een half jaar zit die 5 kilo er gewoon weer aan en kun je weer opnieuw beginnen.
pessimist, heb vertrouwen in je medemens. wie weet wordt het slaveloos dieet straks helemaal hot... net als die andere goede dieten
pi_67831859
Water is nat.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:11:40 #103
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67832603
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:43 schreef slaveloos het volgende:

[..]

pessimist, heb vertrouwen in je medemens. wie weet wordt het slaveloos dieet straks helemaal hot... net als die andere goede dieten
Dan zou het echt alleen bij jou werken, want alle mensen die zo proberen af te vallen wegen na stoppen van dieet binnen no time weer even veel of meer dan voor het dieet.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:13:21 #104
157922 fathank
pi_67832668
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:43 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Ik gok van niet. Want het werkt gewoon niet zoals iedereen zo ongeveer je al probeert te vertellen.
pi_67833051
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:03 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Ik wil niet heel veel afvallen op de langere termijn.
ik wil op de korte termijn afvallen, lekker snel, en dan ngewoon mneer bewegen en sporten en de zaak op peil houden. Wat een doemdenkers allemaal. eerst afvallen en dan op peil houden is meer iets voor mij dan langzaam aan een ons per week afvallen... daar raak ik mijn motivatie kwijt.
Als het niet werkt zoals ik wil, kan dat altijd nog.
Je kan met normaal eten en wat beweging op een volledig verantwoorde manier een kilo per week afvallen. Waarom jezelf dan uithongeren?

Ze zeggen dat mannen goed zijn in logisch nadenken, nu twijfel ik toch of je wel zo'n typische vent bent.
pi_67833228
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:16 schreef ColdFeet het volgende:

En believe me, dat is heel, heel moeilijk nog normaal te krijgen
pi_67833304
Echt, je bent om te gieren! Je moet een boek gaan schrijven.
pi_67833966
Vanavond uit eten gaan is een goeie test, als je morgenochtend weer een stuk zwaarder bent weet je dat de spaarstand aangeslagen is.

Als je langdurig lijnt is het trouwens wel goed om af en toe veel te eten, om de boel een doorstart te geven.
pi_67834029
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Vanavond uit eten gaan is een goeie test, als je morgenochtend weer een stuk zwaarder bent weet je dat de spaarstand aangeslagen hij weer al het vocht heeft opgenomen dat ie kwijt was .

Als je langdurig lijnt is het trouwens wel goed om af en toe veel te eten, om de boel een doorstart te geven.
pi_67834136
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef French het volgende:
Is dit tegen mij
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:23 schreef Maeghan het volgende:

Je kan met normaal eten en wat beweging op een volledig verantwoorde manier een kilo per week afvallen. Waarom jezelf dan uithongeren?
Een kilo per week
  woensdag 8 april 2009 @ 16:53:10 #111
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67834221
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef French het volgende:
dank je wel, ik vind mezelf ook vaak erg grappig
  woensdag 8 april 2009 @ 16:57:02 #112
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67834377
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:11 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Dan zou het echt alleen bij jou werken, want alle mensen die zo proberen af te vallen wegen na stoppen van dieet binnen no time weer even veel of meer dan voor het dieet.
Alle mensen? dat is niet helemaal waar natuurlijk. er zijn veel mensen die even wat af vallen voor de zomer en die in de winter weer wat aankomen... ik kwam alleen nog aan in de winter, maar verloor niks meer in de zomer.
het zijn over het algemeen wel slanke mensen met weinig aanleg tot dikworden die dit systeem gebruiken.
Mijn eigen vriendin heeft het ook ongeveer zo gedaan als ik, zo'n 7 jaar geleden.
5 kilo kwijt, en schommelt nu 5 kilo lager dan ze 7 jaar geleden schommelde, ondanks een zwangerschap tussendoor.
(en niet tegen haar zeggen dat ik vind dat ze schommelt, dat vat ze vast verkeerd op)
  woensdag 8 april 2009 @ 17:12:01 #113
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67834857
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Vanavond uit eten gaan is een goeie test, als je morgenochtend weer een stuk zwaarder bent weet je dat de spaarstand aangeslagen is.

precies! als ik die 2 kilo er in een keer weer bij eet, dan heeft het geen zin gehad, maar ik waag het nog steeds te betwijfelen
pi_67835040
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:50 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Is dit tegen mij
[..]

Nee, tegen Slavenloos.
pi_67835770
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:50 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Is dit tegen mij
[..]

Een kilo per week
Ik vind een kilo per week al vrij ambitieus Zeker als je flink sport, val je niet snel af (omdat je natuurlijk ook goed moet blijven eten). Ik denk wel dat het op die manier makkelijker is om de kilo's eraf te houden.

Ik ben heel benieuwd hoe TS er over een jaar tegenaan kijkt.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:51:38 #116
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67836046
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:12 schreef slaveloos het volgende:

[..]

precies! als ik die 2 kilo er in een keer weer bij eet, dan heeft het geen zin gehad, maar ik waag het nog steeds te betwijfelen
Nou, ik hoop het voor je, maar betwijfel het zeerste.
Ik was laatste 5 kg kwijtgeraakt door ziekte, maar na een weekje was ik weer terug op m'n oude gewicht, omdat ik m'n oude leefpatroon weer opgepakt heb. Mijn ervaring is ook dat je echt structureel je levensstijl moet veranderen, eer je daadwerkelijk, structureel slanker wilt zijn.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:54:17 #117
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67836129
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind een kilo per week al vrij ambitieus Zeker als je flink sport, val je niet snel af (omdat je natuurlijk ook goed moet blijven eten). Ik denk wel dat het op die manier makkelijker is om de kilo's eraf te houden.
Om een kilo af te vallen, zul je ongeveer 4 a 5 uur moeten hardlopen. Ik vind dat nogal aardig veel inderdaad.
pi_67836244
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:54 schreef pfaf het volgende:

[..]

Om een kilo af te vallen, zul je ongeveer 4 a 5 uur moeten hardlopen. Ik vind dat nogal aardig veel inderdaad.
Dan verbrand je misschien evenveel calorieen, ja. Maar een deel van die verbranding komt gewoon van suikers
Als je enkel sport voor het vetverbranden, kan dat behoorllijk teleurstellend zijn.
  woensdag 8 april 2009 @ 18:04:40 #119
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67836412
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:58 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dan verbrand je misschien evenveel calorieen, ja. Maar een deel van die verbranding komt gewoon van suikers
Als je enkel sport voor het vetverbranden, kan dat behoorllijk teleurstellend zijn.
Dat is inderdaad zo, ik ging alleen nog maar van kCalorieën uit, gooi er dus nog maar een paar uur bij op.
pi_67837612
4-5 uur per week hardlopen is voor een amateur sowieso ondoenlijk, heb je in no time een massa blessures.

Ik begrijp de haast niet zo goed; TS heeft toch niet zijn eigen bruiloft ofzo voor de deur? Waarom dan niet wat langzamer en minder extreem?
  woensdag 8 april 2009 @ 19:19:06 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67838673
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 april 2009 @ 19:51:03 #122
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67839644
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:48 schreef ColdFeet het volgende:
4-5 uur per week hardlopen is voor een amateur sowieso ondoenlijk, heb je in no time een massa blessures.

Ik begrijp de haast niet zo goed; TS heeft toch niet zijn eigen bruiloft ofzo voor de deur? Waarom dan niet wat langzamer en minder extreem?
Scheenbeenvliesontsteking holladijee, holladijo. Doe dat maar niet inderdaad. Uurtje of anderhalf per week is meer dan genoeg voor het eerste halfjaar.
pi_67839853
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd hoe TS er over een jaar tegenaan kijkt.
Met een beetje netjes eten, in het geval van iemand die in principe niet snel aankomt? Ik kom wel erg snel aan en het is mij zelfs gelukt met normaal eten (niet weinig, maar wel opletten) en een uur per dag wandelen. Voor iemand die niet snel aankomt, lijkt het me dus makkelijk te doen.

Ligt idd denk ik ook erg aan wat je doet. Met wandelen viel ik wel echt af, met zwemmen niet (m'n conditie werd wel heel snel veel beter), met krachttraining kwam ik alleen maar aan (verloor ook geen omtrek, maar zag er wel iets steviger uit). Kwestie van zoeken wat bij je (lichaamsbouw) past denk ik.
  woensdag 8 april 2009 @ 20:01:06 #124
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67839981
Nogmaals, gewicht is niet belangrijk. Je vetpercentage en spiermassa daarentegen wel. Wat TS met zijn huidige manier van afvallen gaat bereiken is dat hij veel spiermassa gaat verliezen, maar relatief weinig vet gaat verbranden.

En dat vet zit er na je dieet weer heel snel aan. Die spieren echter NIET.
pi_67841371
Maeghan: hoe snel je afvalt hangt ook af van hoeveel je kwijt moet. Als je, zoals TS, al redelijk op gewicht bent zal je lichaam niet zo'n haast hebben om vet kwijt te raken omdat het eigenlijk al op zijn setpoint zit.
Ik haal het ook wel, maar niet alleen met 'een beetje opletten' en wat wandelen.
pi_67841645
Even hierop inhaken, ik ben nu ongeveer een 1,5 maand bezig met fitness, maar ik vind het afvallen toch wel langzaam gaan (1,78m, 90 kg, wil naar de 80kg toe).

Merk wel dat er gewicht af is, maar nog niet echt heel snel. Wat is eigenlijk beter om af te vallen, korter maar intensiever trainen? Ik cardio nu meestal 3x per week 40/50 min rond de 180 watt (crosstrainen, roeien, fietsen), ik merk dat dit veel energie kost, maar is het ook effectief om vet te verbranden? Of is het beter om langer en minder intensief te sporten?
pi_67841710
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Maeghan: hoe snel je afvalt hangt ook af van hoeveel je kwijt moet. Als je, zoals TS, al redelijk op gewicht bent zal je lichaam niet zo'n haast hebben om vet kwijt te raken omdat het eigenlijk al op zijn setpoint zit.
Ik haal het ook wel, maar niet alleen met 'een beetje opletten' en wat wandelen.
Zoals ik zei, ligt volgens mij ook heel erg aan de activiteit. Ik heb ook een tijdje gemiddeld 5 uur per week gesport en daarnaast gelijnd en toen ging er geen gram af. Dat was echt demotiverend. Qua startgewicht maakte dat niet echt veel uit (veel te zwaar en net iets meer veel te zwaar). Later las ik ook dat wandelen juist heel goed schijnt te zijn voor de vetverbranding.
pi_67842044
Op zich is het natuurlijk goed om lang achter elkaar en niet te intensief te sporten, omdat het nou eenmaal tijd kost om energie vrij te maken uit je vet. De lokale opslag bij je spieren (eerst koolhydraten maar als ik het goed onthouden heb ook eiwitten, dus je spierweefsel zelf) is veel sneller in te zetten. Je hoort ook wel vaker dat je pas na een half uur vet gaat verbranden dus het lijkt me in elk geval slim om iets te doen wat je meer dan een half uur volhoudt.
Hoe het met wat intensievere cardio zit weet ik niet...

Voor de langere termijn is het dan wel weer goed om spieren te kweken, omdat die ook energie gebruiken als je niet aan het sporten bent.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:56:32 #129
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67847385
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:44 schreef boskameel het volgende:
Even hierop inhaken, ik ben nu ongeveer een 1,5 maand bezig met fitness, maar ik vind het afvallen toch wel langzaam gaan (1,78m, 90 kg, wil naar de 80kg toe).

Merk wel dat er gewicht af is, maar nog niet echt heel snel. Wat is eigenlijk beter om af te vallen, korter maar intensiever trainen? Ik cardio nu meestal 3x per week 40/50 min rond de 180 watt (crosstrainen, roeien, fietsen), ik merk dat dit veel energie kost, maar is het ook effectief om vet te verbranden? Of is het beter om langer en minder intensief te sporten?
Om veel vet te verbranden moet je veel lage intensiteitscardio doen. Zorg dat je hartslag niet boven de 130 uitkomt tijdens het cardiotrainen en je zit in je sweet spot qua vetverbranding. Maar wederom, gewicht is niet je enige indicatie. Als je naast je cardiotraining ook veel krachttraining doet, zal je niet veel lichter worden, vet weegt immers minder dan spieren.

Maar wederom, gewicht is een slechte indicator van je gezondheid. Buikomtrek en vetpercentage helpen je een stuk beter op weg. Gooi de weegschaal de deur uit en meet jezelf regelmatig op.
pi_67848324
quote:
Dat is min of meer het concept dat ik ook aanhou om af te vallen Werkt prima, ik voel me superfit (veel sporten -> lekker slapen, veel vezels eten en weinig suiker -> eindelijk geen last meer van darmen). Dat ik ook nog eens langzaam afval, draagt alleen maar bij aan de feestvreugde

Maeghan, met krachttraining afvallen kan alleen als je bereid bent er veel tijd voor uit te trekken. In het begin blijf je constant of word je zwaarder... Bij mij verdwenen de kilo's pas na een half jaar, maar ik had intussen wel twee broekmaten kleiner
pi_67849332
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:56 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Om veel vet te verbranden moet je veel lage intensiteitscardio doen. Zorg dat je hartslag niet boven de 130 uitkomt tijdens het cardiotrainen en je zit in je sweet spot qua vetverbranding. Maar wederom, gewicht is niet je enige indicatie. Als je naast je cardiotraining ook veel krachttraining doet, zal je niet veel lichter worden, vet weegt immers minder dan spieren.

Maar wederom, gewicht is een slechte indicator van je gezondheid. Buikomtrek en vetpercentage helpen je een stuk beter op weg. Gooi de weegschaal de deur uit en meet jezelf regelmatig op.
Ik doe eigenlijk geen krachttraining, alleen die hoge intensiteitscardio dus. Ik ga er altijd vanuit, ik kan beter harder trainen, eerder resultaat. En immers, op lagere intensiteit krijg ik het idee dat ik net zo goed buiten kan gaan fietsen, in plaats van te trainen in het fitnesscentrum . Zal wel tussen de oren zitten.

En inderdaad, het gaat niet om het gewicht, maar ik zie er voor mezelf in de spiegel nou ook niet echt dunner uit . Achja, ik blijf gewoon doorgaan, heb mezelf nu eindelijk over het punt heengesleept "sport is vermoeiend en klote". Vandaag lekker 45 min hardgelopen, was overigens kapot, terwijl ik dat na het fitnessen ook wel heb, maar dan in mindere mate .
  donderdag 9 april 2009 @ 00:04:56 #132
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67849718
Nou ja, met jouw gewicht en lengte mag je hartslag dus eigenlijk niet boven de 130 uitkomen om veel af te vallen. Dat is heel licht. Ik doe het meestal allebei. Fiets me eerst helemaal de pleuris 20 minuten, om daarna 30 minuten lage intensiteit te crosstrainen. En daarna krachttraining
pi_67849983
Ik ben in 3mnd tijd 12 kilo afgevallen (en toch ieder weekend aan de bessen, zoete witte wijntjes en martini) eetpatroon aangepast: ochtend (koning), middag(keizer), avond(zwerver) eten (en daarbij op de calorien letten). GEEN tussendoortjes tenzij: fruit.
Weet niet of het voor een ander werkt maar voor mij iig wel, overigens ben ik nu pas begonnen met sporten omdat het aangepast eetpatroon verder geen effect meer heeft (ws omdat ik steeds meer tussendoortjes begin te smokkelen;) ) en ik er nog 5 kwijt wil voor de zomer
pi_67852214
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:04 schreef Rock-shocker het volgende:
Nou ja, met jouw gewicht en lengte mag je hartslag dus eigenlijk niet boven de 130 uitkomen om veel af te vallen. Dat is heel licht. Ik doe het meestal allebei. Fiets me eerst helemaal de pleuris 20 minuten, om daarna 30 minuten lage intensiteit te crosstrainen. En daarna krachttraining
Heb fabeltje dat je op een bepaalde hartslag moet zitten voor "optimale vetverbranding" is voor zover ik weet al ontkracht door onderzoeken.
Ik zal vanmiddag 's kijken of ik iets kan vinden.
  donderdag 9 april 2009 @ 08:50:03 #135
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67853178
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:23 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ze zeggen dat mannen goed zijn in logisch nadenken, nu twijfel ik toch of je wel zo'n typische vent bent.
mannenlogica: een kilo per week is minder dan 2.2 kilo in een week.
3 weken uithongeren is beter dan 5 weken ermee bezig zijn.
Slaveloos is rigoureus
  donderdag 9 april 2009 @ 09:48:46 #136
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67854491
quote:
Op donderdag 9 april 2009 07:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Heb fabeltje dat je op een bepaalde hartslag moet zitten voor "optimale vetverbranding" is voor zover ik weet al ontkracht door onderzoeken.
Ik zal vanmiddag 's kijken of ik iets kan vinden.
Okay, lijkt me interessant.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:10:12 #137
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67860883
het heeft misschien ook met mijn karakter te maken:
ik heb bijna 20 jaar gerookt, zonder een dag te stoppen. Toen ben ik van de ene op de andere dag gestopt. zonder pille, pleisters enzo. gewoon niet meer gedaan. Het moet bij mij blijkbaar rigoreus gaan
  donderdag 9 april 2009 @ 13:12:35 #138
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67860966
uit eten was een feest.
vitello tonato vooraf, heb van het hoofdgerecht de groente en de vis opgegeten, de aardappelpuree voor het grootste deel laten staan lekkere wijn gedronken en een zwarte koffie toe.
vroeg in de avond hardlopen en daarna op de schaal
  donderdag 9 april 2009 @ 13:37:04 #139
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67861718
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:12 schreef slaveloos het volgende:
uit eten was een feest.
vitello tonato vooraf, heb van het hoofdgerecht de groente en de vis opgegeten, de aardappelpuree voor het grootste deel laten staan lekkere wijn gedronken en een zwarte koffie toe.
vroeg in de avond hardlopen en daarna op de schaal
Wegen kun je beter dagelijks na het ontwaken doen, niet na het sporten, na het eten of zoiets.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:38:06 #140
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67861759
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:37 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wegen kun je beter dagelijks na het ontwaken doen, niet na het sporten, na het eten of zoiets.
waarom?
  donderdag 9 april 2009 @ 13:42:21 #141
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67861900
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:38 schreef slaveloos het volgende:

[..]

waarom?
Krijg je een beter en ‘eerlijker’ beeld.
pi_67862108
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:38 schreef slaveloos het volgende:

[..]

waarom?
Omdat de "omgevingsfactoren" elke ochtend grotendeels gelijk zijn. Als je je overdag en op verschillende tijdstippen eet, kun je nog etensresten in je lichaam hebben (en afhankelijk van wat en hoeveel je hebt gegeten weeg je meer of minder). Verder verlies je elke nacht wel wat vocht, zodat je vochtpeil bij het ontwaken elke ochtend redelijk hetzelfde is.
pi_67862209
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:48 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Okay, lijkt me interessant.
Ik kan de exacte onderzoeken niet meer vinden, maar dit zijn daarop gebaseerde links:
http://www.columbussports(...)t-burning-zone.shtml
http://www.sparkpeople.com/community/ask_the_experts.asp?q=60

Als je op "fat burning zone truth" of dergelijke dingen googled, dan kom je bij soortgelijke bevindingen uit.

Ik heb iig altijd maar gesport naar het principe van zoveel mogelijk calorieënn erdoorheen jagen.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:53:17 #144
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67862255
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Omdat de "omgevingsfactoren" elke ochtend grotendeels gelijk zijn. Als je je overdag en op verschillende tijdstippen eet, kun je nog etensresten in je lichaam hebben (en afhankelijk van wat en hoeveel je hebt gegeten weeg je meer of minder). Verder verlies je elke nacht wel wat vocht, zodat je vochtpeil bij het ontwaken elke ochtend redelijk hetzelfde is.
ok helder dank je wel
  donderdag 9 april 2009 @ 22:55:29 #145
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67880491
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik kan de exacte onderzoeken niet meer vinden, maar dit zijn daarop gebaseerde links:
http://www.columbussports(...)t-burning-zone.shtml
http://www.sparkpeople.com/community/ask_the_experts.asp?q=60

Als je op "fat burning zone truth" of dergelijke dingen googled, dan kom je bij soortgelijke bevindingen uit.

Ik heb iig altijd maar gesport naar het principe van zoveel mogelijk calorieënn erdoorheen jagen.
Hmm, dat ga ik maar eens even doorlezen. Over het algemeen sporten we wel hetzelfde hoor, zoveel mogelijk inspannen voelt ook wel goed altijd
pi_67880596
Als je te intensief, en te lang traint, "verbrandt" je dan spierweefsel of vet?
pi_67882000
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:57 schreef boskameel het volgende:
Als je te intensief, en te lang traint, "verbrandt" je dan spierweefsel of vet?
Kort door de bocht:
Uiteindelijk ga je wel over op het verbranden van spierweefsel (dit gebeurt niet meteen als je dat bedoelt). Dit kun je zo veel mogelijk ondervangen door genoeg eiwitten te eten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Maharbal op 09-04-2009 23:55:29 ]
pi_67883442
Ah. Ik eet gelukkig regelmatig eitwitrijke producten, zoals kip/ kalkoenfilet en magere kwark. Soms eet ik gewoon een 500ml bak magere kwark leeg, kan toch niet al teveel kwaad hoop ik ?
pi_67886296
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 00:44 schreef boskameel het volgende:
Ah. Ik eet gelukkig regelmatig eitwitrijke producten, zoals kip/ kalkoenfilet en magere kwark. Soms eet ik gewoon een 500ml bak magere kwark leeg, kan toch niet al teveel kwaad hoop ik ?
Dat is eigenlijk wat veel mensen doen die zich echt bezighouden met fitness/voedsel.
Ik heb het ook een tijdje gedaan, totdat ik na meerdere maanden toe was aan een pauze .
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:16:01 #150
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67892252

2,8 kilo in 8 dagen..
en ja hoor alleen maar vocht, ik jojo etc maar toch 2,8 kilo in 8 dagen.
Nog 1 week en ik kan stoppen met spartaans leven YIPPPIEEEEEE
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:18:48 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67892331
TVP
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67893841
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:16 schreef slaveloos het volgende:

2,8 kilo in 8 dagen..
en ja hoor alleen maar vocht, ik jojo etc maar toch 2,8 kilo in 8 dagen.
Nog 1 week en ik kan stoppen met spartaans leven YIPPPIEEEEEE
En na 2 weken begint het "spartaans leven" weer .
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:06:23 #153
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67896981
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

En na 2 weken begint het "spartaans leven" weer .
is iedereen hier in lif zo pessimistisch?
Ik heb met mijn actie mijn schommelpunt wat omlaag gebracht hoop ik
1 felicitatie, dan wel goed gedaan had ik op zijn minst wel verwacht
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:11:32 #154
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67897089
Ik krijg ook nooit felicitaties als ik een kilootje d'rbij heb gekregen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67904901
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:06 schreef slaveloos het volgende:

[..]

is iedereen hier in lif zo pessimistisch?
Ik heb met mijn actie mijn schommelpunt wat omlaag gebracht hoop ik
1 felicitatie, dan wel goed gedaan had ik op zijn minst wel verwacht
Niet pessimistisch, realistisch. Je kunt het nog zo ontkennen, het is gewoon niet een gezonde en goede manier van afvallen. Je weet nu langzamerhand toch wel wat het fenomeen jojo-en inhoudt?

Het is niet even een paar weken leven op gras om vervolgens er van uit te gaan dat die kilo's wel wegblijven als je je oude levenspatroon weer oppakt.
Als je wilt afvallen, moet je je eet- en bewegingspatronen permanent veranderen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 20:51:41 #156
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67906974
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niet pessimistisch, realistisch. Je kunt het nog zo ontkennen, het is gewoon niet een gezonde en goede manier van afvallen. Je weet nu langzamerhand toch wel wat het fenomeen jojo-en inhoudt?

Het is niet even een paar weken leven op gras om vervolgens er van uit te gaan dat die kilo's wel wegblijven als je je oude levenspatroon weer oppakt.
Als je wilt afvallen, moet je je eet- en bewegingspatronen permanent veranderen.
niet goed? bijna 3 kilo in een week.
en ik ga daarna niet meer zoveel eten en drinken als daarvoor.
En ik vind het zelf wel een compliment waard als je door pure zelfdiscipline 3 kilo afvalt in een week.
jammer dit...
pi_67907307
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:51 schreef slaveloos het volgende:

[..]

En ik vind het zelf wel een compliment waard als je door pure zelfdiscipline 3 kilo afvalt in een week.
jammer dit...
Wat goed zeg, 3 kg in 1 week! Niks eten kan iedereen wel...
  vrijdag 10 april 2009 @ 21:09:09 #158
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67907627
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:00 schreef boskameel het volgende:

[..]

Wat goed zeg, 3 kg in 1 week! Niks eten kan iedereen wel...
echt waar? kijk maar eens om je heen hahaha
pi_67911313
Heel knap! Ik hoop dat je de zelfdiscipline nog even volhoudt. Vast wel! En niet alles eraan kanen met de Pasen hè, da's zonde.
  vrijdag 10 april 2009 @ 22:41:35 #160
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67911546
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 22:36 schreef French het volgende:
Heel knap! Ik hoop dat je de zelfdiscipline nog even volhoudt. Vast wel! En niet alles eraan kanen met de Pasen hè, da's zonde.
nee, ik eet morgen, rijst met roerbakgroente en wat van de kip die vrouwlief en kinderen gaan eten.
zondag wat pasta met heel veel salade geen chocola, koekjeschips enzo wel wat eieren.
2 biertjes max per dag en popcorn heb ik mezelf beloofd dit weekend
  vrijdag 10 april 2009 @ 22:42:41 #161
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67911594
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 22:36 schreef French het volgende:
en dank je wel!
pi_67918381
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:51 schreef slaveloos het volgende:

[..]

jammer dit...
Het permanent veranderen van je eet- en bewegingspatroon getuigt van 10x zoveel zelfdiscipline als het in 2 weken simpelweg heel weinig eten. Vind je niet?
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:03:09 #163
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67918515
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 09:47 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het permanent veranderen van je eet- en bewegingspatroon getuigt van 10x zoveel zelfdiscipline als het in 2 weken simpelweg heel weinig eten. Vind je niet?
neeeee
beiden getuigen van nog meer zelfdiscipline..
ik vind je erg negatief en zuur over mijn prestaties.
Ik hoor van weinig mensen dat ze in staat zijn hun gewicht met 3 kilo in een week omlaag te brengen.
het klinkt alsof je me niet gunt dat ik afgevallen ben, alleen mar omdat ik het niet doe zoals jij vind dat het goed is.
pi_67918683
Ik heb ooit in een grijs verleden zo'n weightcare-kuur gedaan van een week. Geloof mij, als lekkere smikkelaar heb je daar zeker net zoveel zelfdiscipline voor nodig als permanent niet snoepen. En afvallen zit nu eenmaal voor het grootste deel tussen je oren. Het gaat erom dat je 'de knop' kunt omzetten. En volgens mij kan TS die knop aardig goed omzetten! De vraag is alleen: voor hoelang? Maar ik vind een week al heel lang!
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:25:30 #165
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67918756
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:19 schreef French het volgende:
Ik heb ooit in een grijs verleden zo'n weightcare-kuur gedaan van een week. Geloof mij, als lekkere smikkelaar heb je daar zeker net zoveel zelfdiscipline voor nodig als permanent niet snoepen. En afvallen zit nu eenmaal voor het grootste deel tussen je oren. Het gaat erom dat je 'de knop' kunt omzetten. En volgens mij kan TS die knop aardig goed omzetten! De vraag is alleen: voor hoelang? Maar ik vind een week al heel lang!

dank je wel, de knop is om, ga de tweede week in
pi_67919968
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:03 schreef slaveloos het volgende:

[..]

neeeee
Ik hoor van weinig mensen dat ze in staat zijn hun gewicht met 3 kilo in een week omlaag te brengen.
het klinkt alsof je me niet gunt dat ik afgevallen ben, alleen mar omdat ik het niet doe zoals jij vind dat het goed is.
Zoals ik zei, ik vertel je alleen waar je mee bezig bent. Jij vraagt hier immers om advies, anders was je hier niet. Jij wil gewoon geen advies die aansluit op jouw belevingswereld.

3kg vocht in een week kan prima, maar het betekent niet dat 't goed is.
Wat mensen je hier vertellen is niet goed omdat zij dat zo vinden, wat mensen je hier vertellen is goed omdat je lichaam je dat vertelt.
Het is maar waar je tevreden mee wilt zijn. Ik kreeg het idee dat jij je gewicht omlaag wilde brengen en daar ook wilde houden, omdat je hier om advies vroeg. Kennelijk had ik het verkeerd.

Als jij blij bent met die 3kg vocht, dan feliciteer ik je toch bij deze. Misschien heb je geluk en zijn de regels van het menselijk lichaam niet op jou van toepassing.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 11-04-2009 11:43:25 ]
  zaterdag 11 april 2009 @ 12:41:51 #167
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67921490
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zoals ik zei, ik vertel je alleen waar je mee bezig bent. Jij vraagt hier immers om advies, anders was je hier niet. Jij wil gewoon geen advies die aansluit op jouw belevingswereld.

3kg vocht in een week kan prima, maar het betekent niet dat 't goed is.
Wat mensen je hier vertellen is niet goed omdat zij dat zo vinden, wat mensen je hier vertellen is goed omdat je lichaam je dat vertelt.
Het is maar waar je tevreden mee wilt zijn. Ik kreeg het idee dat jij je gewicht omlaag wilde brengen en daar ook wilde houden, omdat je hier om advies vroeg. Kennelijk had ik het verkeerd.

Als jij blij bent met die 3kg vocht, dan feliciteer ik je toch bij deze. Misschien heb je geluk en zijn de regels van het menselijk lichaam niet op jou van toepassing.
jij hebt de waarheid blijkbaar in pacht, mijn excuses voor het in twijfel trekken van jouw autoriteit.
Ik vroeg advies hier over het combineren van weinig eten met alcohol.
dat advies heb ik gekregen.
Verder werd me verteld toen ik 1.7 kilo had verloren dat het niet meer kon worden. alleen maar vocht dat zit er na een keer uit eten weer bij. niet dus, ga nu door naar de 3 kilo.
en heb aangegeven dat ik begrijp dat als ik weer net zoveel ga eten als hiervoor ik ook weer aan ga komen. Het feit dat mijn gewicht zal schommelen neem ik voor lief. het schommelpunt wil ik heel graag verlagen.
Misschien ben ik ook samen met mijn vriendin een alien. Mijn vriendin heeft op ongeveer vergelijkbare manier haar schommelpubt van 66 kilo naar 61 kilo gebracht.
En "de" regels voor het menselijk lichaam zijn nog lang niet uitgekristalliseerd, anders zouden er niet jaarlijks nieuwe dieetmanieren uikomen in boekvorm.
Ik zal niet meer aan je twijfelen, sorry
pi_67929322
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 12:41 schreef slaveloos het volgende:

[..]

jij hebt de waarheid blijkbaar in pacht, mijn excuses voor het in twijfel trekken van jouw autoriteit.
Ik vroeg advies hier over het combineren van weinig eten met alcohol.
dat advies heb ik gekregen.

Verder werd me verteld toen ik 1.7 kilo had verloren dat het niet meer kon worden. alleen maar vocht dat zit er na een keer uit eten weer bij. niet dus, ga nu door naar de 3 kilo.
en heb aangegeven dat ik begrijp dat als ik weer net zoveel ga eten als hiervoor ik ook weer aan ga komen. Het feit dat mijn gewicht zal schommelen neem ik voor lief. het schommelpunt wil ik heel graag verlagen.
Misschien ben ik ook samen met mijn vriendin een alien. Mijn vriendin heeft op ongeveer vergelijkbare manier haar schommelpubt van 66 kilo naar 61 kilo gebracht.
En "de" regels voor het menselijk lichaam zijn nog lang niet uitgekristalliseerd, anders zouden er niet jaarlijks nieuwe dieetmanieren uikomen in boekvorm.
Ik zal niet meer aan je twijfelen, sorry
Niemand heeft gezegd dat het niet meer dan 1.7kg kon worden. Er is je gewoon verteld dat dat vocht is. Selectief lezen noemen ze dat.

Verder heb ik 't gevoel dat ik hier m'n kop tegen een muur aan loop te stoten. Als je geen advies wil of alleen advies wil die jou goed in de oren klinkt, dan moet je er niet om gaan vragen.
Wat betreft je vriendin: Vrouwen eten vaak al chronisch te weinig als ze willen afvallen. Je vergeet hierbij dat zij veel minder last hebben van het fenomeen spieren, en ze dat dus niet hoeven te behouden.

Overigens zijn al die "nieuwe" boeken allemaal gebaseerd op technieken die men al lang kende. Of dacht je soms dat sonja bakker het "minder eten" had bedacht? Die boeken gebruiken allemaal truukjes om mensen minder te laten eten, en dragen geen revolutionaire nieuwe ideeën aan op het gebied van de werking van het menselijk lichaam.

Enfin, het is wel mooi geweest.
Succes met je dieet.
  zaterdag 11 april 2009 @ 19:01:24 #169
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67930213
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niemand heeft gezegd dat het niet meer dan 1.7kg kon worden. Er is je gewoon verteld dat dat vocht is. Selectief lezen noemen ze dat.
ik doelde op van die 1.7 kilo zit er een kilo morgen weer aan. tis alleen maaar vocht dat komt er net zo snel bij als het eraf gaat. letterlijk is dat niet gezegd, excuses voor interpretatie
quote:
Verder heb ik 't gevoel dat ik hier m'n kop tegen een muur aan loop te stoten. Als je geen advies wil of alleen advies wil die jou goed in de oren klinkt, dan moet je er niet om gaan vragen.
Wat betreft je vriendin: Vrouwen eten vaak al chronisch te weinig als ze willen afvallen. Je vergeet hierbij dat zij veel minder last hebben van het fenomeen spieren, en ze dat dus niet hoeven te behouden.
lees de tt nog eens en mijn dieet is dus wel goed voor vrouwen niet voor mannen? Ik wil niet gespierder worden, alleen het vet van mijn buik af hebben.
quote:
Overigens zijn al die "nieuwe" boeken allemaal gebaseerd op technieken die men al lang kende. Of dacht je soms dat sonja bakker het "minder eten" had bedacht? Die boeken gebruiken allemaal truukjes om mensen minder te laten eten, en dragen geen revolutionaire nieuwe ideeën aan op het gebied van de werking van het menselijk lichaam.
als die dieten werkten, dan zouden er toch geen nieuwe dieten hoeven te komen en zou overgewicht toch ook niet meer zo'n probleem zijn. enfin, nogmaals mijn excuses voor het simplificeren van de werking van het menselijk lichaam en het extrapoleren van mijn (schijnbare pyrrus)overwinning op mijn groeiende pens naar het complete menselijk ras. Ik ging te ver
quote:
Enfin, het is wel mooi geweest.
Succes met je dieet.
dank je wel. het lijkt goed te gaan, ik ben nog geen ons teruggevallen en ik kan nog steeds af en toe een alcoholische versnapering tot me nemen.
zie de TT, daar was het me allemaal om begonnen, niet om de hoeveelheid bitterballen te halveren
  zaterdag 11 april 2009 @ 21:45:39 #170
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67935302
ik eet trouwens veel olijven nu is dat okay?
  zaterdag 11 april 2009 @ 21:48:22 #171
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:18:48 #172
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67937623
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:48 schreef pfaf het volgende:

pi_67943956
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:45 schreef slaveloos het volgende:
ik eet trouwens veel olijven nu is dat okay?
Olijven zijn in principe wel gezond (en gezonde vetten). Alleen ze zijn vaak wel doordrenkt in olie, wat ze minder geschikt maakt voor een dieet.
  zondag 12 april 2009 @ 11:25:37 #174
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_67944442
Respect hoor, dat moet ik toch wel zeggen.
Valt niet mee om vanuit het 'niets' te minderen met de 'ongezonde' zaken die juist zo heerlijk zijn.
Overigens heeft een menigte hier wel gewoon gelijk, met de manier waarop je de boel aanpakt werkt het enkel op de korte termijn en zul je bij het vervallen in je oude gewoontes - al is het in mindere mate - zeer snel weer de cm's eraan zien komen.

Dus niet veel minder eten dan voorheen maar gezonder, meer tussendoortjes die gezond zijn, opletten met de ongezonde zaken en voldoende bewegen en doen, dan val je vanzelf af en als je eenmaal aan dát ritme gewent bent geraakt is het veel makkelijker om vol te houden.

Maar ook via deze weg natuurlijk succes verder.
pi_67944537
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:03 schreef slaveloos het volgende:

[..]

neeeee
3 kilo??

Dat kan bijna alleen maar vocht zijn, of je moet 21000 kcal onder je behoefte hebben gegeten?
pi_67946433
Nou, ik was laatst een week doodziek, en viel 4 kg af in een week. Dat is er nog niet aan, hoewel ik nu alweer gewoon eet. Dus het HOEFT niet alleen maar vocht te zijn.
pi_67946980
French, ik weet natuurlijk niet hoe lang dat geleden is maar je lichaam herstelt niet per definitie meteen. Toen ik veel ging sporten kwam ik in een week tijd 4 kilo aan - je vochthuishouding kan van zo'n verandering namelijk in de war raken. En die vier kilo gingen er echt niet zomaar weer af. Toch kan het in zo'n korte tijd met mijn eetpatroon en die hoeveelheid sport nooit vet geweest zijn en spieren zullen het vast ook niet zijn geweest.

TS: je hebt precies een punt als je zegt dat dieten niet werken, omdat er steeds weer nieuwe uitkomen en mensen nog steeds niet allemaal dun zijn. Daarom snap ik ook niet waarom je denkt dat jouw dieet een uitzondering is?

Ik wil niet zo ver gaan om te zeggen dat het onmogelijk is het gewicht snel kwijt te raken of dat het verschrikkelijk slecht is om een korte periode weinig te eten. Mensen kunnen volgens mij zes weken 'veilig' zonder eten, zolang ze maar genoeg drinken. Maar het is niet gezond of duurzaam, de eerste kilo's zijn wel degelijk vocht en je loopt toch ook risico om weer aan te komen. Dat kan overigens ook als je wel langzaam afvalt of afvalt door sporten hoor, 'gezond' afvallen is geen garantie voor een stabiel gewicht, het gaat uiteindelijk altijd weer om het volhouden naderhand.

Het enige wat ik zelf niet zo geweldig vind, is dat je dit doet in bijzijn van je kinderen. Als vader ben je een heel belangrijk rolmodel, dus bedenk welke signalen je afgeeft. Dat als je problemen hebt met je uiterlijk, je gewoon moet stoppen met eten? Dat uiterlijk belangrijker is dan gezondheid? Een kind kan makkelijk verkeerde conclusies trekken.
  zondag 12 april 2009 @ 19:03:59 #178
19242 yavanna
Results may vary.
pi_67956521
Qua spaarstand, gaat het lichaam in de spaarstand na een x periode weinig vetten? enz binnen te krijgen of ook als men van, ik noem maar wat, 4000 kcal per dag naar 2000 kcal per dag gaat, al dan niet ook van veel vet naar weinig vet.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 13 april 2009 @ 09:39:09 #179
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67969471
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:15 schreef Maeghan het volgende:
French, ik weet natuurlijk niet hoe lang dat geleden is maar je lichaam herstelt niet per definitie meteen. Toen ik veel ging sporten kwam ik in een week tijd 4 kilo aan - je vochthuishouding kan van zo'n verandering namelijk in de war raken. En die vier kilo gingen er echt niet zomaar weer af. Toch kan het in zo'n korte tijd met mijn eetpatroon en die hoeveelheid sport nooit vet geweest zijn en spieren zullen het vast ook niet zijn geweest.

TS: je hebt precies een punt als je zegt dat dieten niet werken, omdat er steeds weer nieuwe uitkomen en mensen nog steeds niet allemaal dun zijn. Daarom snap ik ook niet waarom je denkt dat jouw dieet een uitzondering is?
mijn punt is eigenlijk dat een dieetniet universeel werkt. maar voor de een dit werkt en voor de ander dat.. Weinig eten is waarschijnlijk gewoon te eenvoudig gedacht van mij. Maar laat mij ook maar de fout maken. Ik snap wel dat als ik weer een zak chips per weekend leeg ga vreten, 2 keer per week gebakken eieren met spek ga ontbijten en elke week een keer patat eet, de kilo's er weer aankomen.
Mijn dieet werkt omdat ik eerst omlaag ga en het dan omlaag ga houden. mijn versimplificering van een dieet.
quote:
Ik wil niet zo ver gaan om te zeggen dat het onmogelijk is het gewicht snel kwijt te raken of dat het verschrikkelijk slecht is om een korte periode weinig te eten. Mensen kunnen volgens mij zes weken 'veilig' zonder eten, zolang ze maar genoeg drinken. Maar het is niet gezond of duurzaam, de eerste kilo's zijn wel degelijk vocht en je loopt toch ook risico om weer aan te komen. Dat kan overigens ook als je wel langzaam afvalt of afvalt door sporten hoor, 'gezond' afvallen is geen garantie voor een stabiel gewicht, het gaat uiteindelijk altijd weer om het volhouden naderhand.

Het enige wat ik zelf niet zo geweldig vind, is dat je dit doet in bijzijn van je kinderen. Als vader ben je een heel belangrijk rolmodel, dus bedenk welke signalen je afgeeft. Dat als je problemen hebt met je uiterlijk, je gewoon moet stoppen met eten? Dat uiterlijk belangrijker is dan gezondheid? Een kind kan makkelijk verkeerde conclusies trekken.
Ik doe het in zoverre in het bijzijn van mijn kinderen, dat ik gwoon bij ze aan tafel zit bij de boterham, alleen beleg ik ze dus niet. Verder eet is 's avonds mee, maar eet minder pasta en veel "gras". Ik zeg niet dat ik gras eet omdat ik af wil vallen maar omdat ik dat lekker vindt. Ze zijn 4, dus ik kan ze nog een beetje om de tuin leiden. Verder zien ze me 's middags geen snack meer eten, geen biertje meer pakken en we eten samen paprika en komkommer 'smiddags. Misschien heeft dat toch ook weer wat voordelen
  maandag 13 april 2009 @ 09:40:40 #180
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67969483
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:32 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:

[..]

3 kilo??

Dat kan bijna alleen maar vocht zijn, of je moet 21000 kcal onder je behoefte hebben gegeten?
misschien een combinatie? anyway mijn broek zit minder strak
  maandag 13 april 2009 @ 09:42:31 #181
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67969501
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:25 schreef Lastpost het volgende:
Respect hoor, dat moet ik toch wel zeggen.
Valt niet mee om vanuit het 'niets' te minderen met de 'ongezonde' zaken die juist zo heerlijk zijn.
Overigens heeft een menigte hier wel gewoon gelijk, met de manier waarop je de boel aanpakt werkt het enkel op de korte termijn en zul je bij het vervallen in je oude gewoontes - al is het in mindere mate - zeer snel weer de cm's eraan zien komen.

Dus niet veel minder eten dan voorheen maar gezonder, meer tussendoortjes die gezond zijn, opletten met de ongezonde zaken en voldoende bewegen en doen, dan val je vanzelf af en als je eenmaal aan dát ritme gewent bent geraakt is het veel makkelijker om vol te houden.

Maar ook via deze weg natuurlijk succes verder.
dank je wel. en we zijn allemaal verschillend he, sommigen zijn beter in geleidelijk. Ik niet. stoppen met roken was ook alles of niets. sommigen gaan minderen kiezen een datum, pleisters en weet ik al niet wat. prima voor hen, maar niet voor mij. stoppen is stoppen
  maandag 13 april 2009 @ 09:54:27 #182
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_67969638
quote:
Op maandag 13 april 2009 09:42 schreef slaveloos het volgende:

[..]

dank je wel. en we zijn allemaal verschillend he, sommigen zijn beter in geleidelijk. Ik niet. stoppen met roken was ook alles of niets. sommigen gaan minderen kiezen een datum, pleisters en weet ik al niet wat. prima voor hen, maar niet voor mij. stoppen is stoppen
Tuurlijk, de theorie is makkelijk en in de praktijk werkt dat het beste áls je dat kunt.
Maar op deze manier de boel aanpakken is natuurlijk ook goed, beter dan gewoon door blijven gaan en een jaar verder alsnog de andere manier móeten doen, omdat er dan 15 kilo af moet.

Ik kan het zelf trouwens ook niet hoor, kreeg ik te horen dat ik méer moest eten terwijl er juist gewicht af moest, klonk heerlijk logisch.
Helaas zit het lichaam zo in elkaar dat de geleidelijke aanpak en die structureel vasthouden beter werkt op de langer termijn, want ik geef ook de voorkeur aan snel en effectief afvallen en binnen enkele weken de kilo's eraf werken.
Dát lukt dan ook wel als je wilt, maar je moet dan niet vreemd kijken als je binnen korte termijn wéer aan de slag kunt.
  maandag 13 april 2009 @ 12:57:24 #183
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_67973903
ik ben 20 kg afgevallen door een ander eetpatroon (weinig calorien en weinig koolhydraten, gedoseerd eten) en ben overgestapt van bier naar droge witte wijn (ik drink/dronk best 'veel'). heb wel wat receptjes voor je als je wilt, je moet alleen wel bereid zijn je pasta's en aardappelen in te leveren. en hou vooral van vis, kip en verse groente.

voor mijn gevoel ben ik op mijn werk degene die de hele tijd aan het vreten is, maar dat zijn dan wel verantwoorde dingen als worteltjes, rijstwafels ( ), bruine boterhammen met een light beleg dat soort dingen. En sta jezelf die lekkere vette hap af en toe gewoon toe!! dagen daarna weer gewoon opletten.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_67974705
Puckzzz hoeveel witte wijn drink je ongeveer? En ben je ook meer gaan bewegen?
Geen pasta's
pi_67974884
Ik heb niet alles doorgelezen maar hier mijn advies; meer sporten.

Ik weet verder niet of je je eetpatroon al hebt bijgewerkt maar je kan echt veel meer eten. Let er gewoon goed op wat je eet. Probeer 's avonds, dus na je avond eten, niet te veel te eten. Als je echt honger hebt, pak een boterham met kaas of neem een glas drinken. Verder kan je misschien proberen om naast het hardlopen ook te gaan zwemmen. Lekker een uurtje zwemmen, en dan niet op dat oma's tempo, maar een tempo waar jij zelf van vind dat je er toch behoorlijk moe van bent geworden. Zwemmen is ontzettend goed voor als je pezen en goed voor je vetverbranding. Zelfde als hardlopen, loop een lekker laag tempo maar verleng de afstand of ga langer hardlopen. De key is juist veel herhalingen op een rustig tempo. Succes!
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  maandag 13 april 2009 @ 15:20:33 #186
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_67977238
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:31 schreef Bluezz het volgende:
Puckzzz hoeveel witte wijn drink je ongeveer? En ben je ook meer gaan bewegen?
Geen pasta's
nee, ik zou gaan sporten maar door de druk van de kredietcrisis op mijn werk doe ik dat nog maar ff niet. eerst ff kijken hoe mijn contract verloopt.

ehm, tsja, 'veel' wijn...1 fles ongeveer lukt makkelijk op een avondje. paar keer per week zoiets. als ik werken moet drink ik veel minder wijn, dan een paar glaasjes ofzo.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 13 april 2009 @ 15:22:30 #187
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_67977282
goede site om te kijken hoeveel calorieen en koolhydraten ergens inzitten.
http://www.calorietabel.nl/index.php?idd=a
  maandag 13 april 2009 @ 16:45:32 #188
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67979222
bijna 4 kilo nu, ik hou geen druppel water meer over
pi_67979545
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:57 schreef Puckzzz het volgende:
ik ben 20 kg afgevallen door een ander eetpatroon ..... je moet alleen wel bereid zijn je pasta's en aardappelen in te leveren. en hou vooral van vis, kip en verse groente.
Ben zelf ook 20kg kwijt, maar at en eet nog gewoon aardappelen, pasta en rijst veel verse groente, en regelmatig vis en niet teveel vlees (half kipfiletje de man bij avondeten, of 200 gram gehakt met z'n tweeen) maar heb niets in hoeven leveren qua producten.

Meer bewegen en regelmatiger en minder eten heeft het voor mij gedaan
Ja doei.
pi_67982099
quote:
Op maandag 13 april 2009 09:39 schreef slaveloos het volgende:
Ik doe het in zoverre in het bijzijn van mijn kinderen, dat ik gwoon bij ze aan tafel zit bij de boterham, alleen beleg ik ze dus niet. Verder eet is 's avonds mee, maar eet minder pasta en veel "gras". Ik zeg niet dat ik gras eet omdat ik af wil vallen maar omdat ik dat lekker vindt. Ze zijn 4, dus ik kan ze nog een beetje om de tuin leiden. Verder zien ze me 's middags geen snack meer eten, geen biertje meer pakken en we eten samen paprika en komkommer 'smiddags. Misschien heeft dat toch ook weer wat voordelen
Ok, dat pak je dan op zich wel goed aan. Vooral dat je zegt dat je het lekker vindt is wel weer positief zelfs - als jij het lekker zegt te vinden heb je waarschijnlijk ook minder moeite om hun wat groente op te laten eten.
  maandag 13 april 2009 @ 19:51:11 #191
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_67983857
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ben zelf ook 20kg kwijt, maar at en eet nog gewoon aardappelen, pasta en rijst veel verse groente, en regelmatig vis en niet teveel vlees (half kipfiletje de man bij avondeten, of 200 gram gehakt met z'n tweeen) maar heb niets in hoeven leveren qua producten.

Meer bewegen en regelmatiger en minder eten heeft het voor mij gedaan
da's denk ik gewoon ieder zijn keuze. ik lust geen rijst dus die was makkelijk, aardappelen mis ik ook totaal niet (ik eet knolselderij als vervanger), pasta's was wat lastiger maar ondertussen heb ik daar ook geen moeite meer mee.
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:22:52 #192
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_68015843
4 kilo is in principe wel genoeg denk ik.
heb mijn dieet iets verhoogd.
meer fruit per dag. soms een piezel beleg en wat melk.
meer salade met bijvoorbeeld avocado etc.
makreel en andere vette vis bij het diner.
kijken wat er gebeurt...
pi_68016283
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:51 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

da's denk ik gewoon ieder zijn keuze. ik lust geen rijst dus die was makkelijk, aardappelen mis ik ook totaal niet (ik eet knolselderij als vervanger), pasta's was wat lastiger maar ondertussen heb ik daar ook geen moeite meer mee.
je zei 'je moet', als in: het kan alleen als je dit doet da's dus niet het geval
Ja doei.
pi_68016756
als alcohol dun maakt was ik broodmager
  woensdag 22 april 2009 @ 20:33:27 #195
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_68282441
na 5 dagen iets meer gaan eten, en blijven bewegen: weer bijna een kilo eraf!
ik weet nu zeker dat het meer is dan alleen vocht...
it can be done!!!!
pi_68283520
Gefeliciteerd!!!
  donderdag 23 april 2009 @ 00:18:31 #197
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_68290443
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:08 schreef French het volgende:
Gefeliciteerd!!!
dank je wel!!!
pi_69222943
Even een kickje, ben even benieuwd hoe het nu staat met de grote afvalrace?!
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:28:56 #199
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_69224200
het gaat erg goed. Ben weer aan een beetje aan het schommelen, maar rond de 82-83 kilo in plaats van 87-88. En dat vind ik wel best. hardlopen gaat me moeizaam af, maar ik doe het wel. En een belgisch biertje op zijn tijd vliegt er ook weer in. Zelfs een lang weekend Belgie begin mei heeft de zaken niet verstoor,. kwam iets zwaarder terug, maar raakte dat ook snel weer kwijt. Ik kan deze methode iedereen aanbevelen.
Alleen moet ik wel nieuwe broeken gan kopen
pi_69237730
Ik heb aanleg voor alcohol :s
  woensdag 20 mei 2009 @ 20:22:30 #201
157922 fathank
pi_69238394
Dat is alcoholist in een ander jasje gegoten?
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:06:20 #202
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_69242337
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:22 schreef fathank het volgende:
Dat is alcoholist in een ander jasje gegoten?
zolang je nog maar in je jasje past
pi_69249541
Ren gewoon 1km per biertje die je de vorige dag hebt gedronken. Zo blijf ik ook een slanke alcoholist.
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
  donderdag 21 mei 2009 @ 08:44:56 #204
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_69251849
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 01:25 schreef leipelullo het volgende:
Ren gewoon 1km per biertje die je de vorige dag hebt gedronken. Zo blijf ik ook een slanke alcoholist.
1 km per biertje... dan blijf ik rennen
  donderdag 21 mei 2009 @ 09:30:14 #205
59761 Salmonella
Wat niet weet, dat weet niet
pi_69252359
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:19 schreef -En4Cer- het volgende:
Als je de hele week gezond eet en een aantal keer sport kun je best in het weekend helemaal kapot gaan van de drank hoor
Dit dus!

Ik doe niet anders: doordeweeks gezond (maar VOLDOENDE) eten en niet drinken. Drie keer per week 1 tot 1,5 uur sporten (vooral de krachttraining i.v.m. hoge stofwisseling behouden tot 2 dagen na sporten) en dan in het weekend helemaal naar de klote

Ben in de laatste 4 maanden zo toch wel een kilootje of 7, 8 kwijtgeraakt.. En ik heb er geen biertje minder om gedronken...
I want that one!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 09:28:16 #206
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_69282961
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 09:30 schreef Salmonella het volgende:

[..]

Dit dus!

Ik doe niet anders: doordeweeks gezond (maar VOLDOENDE) eten en niet drinken. Drie keer per week 1 tot 1,5 uur sporten (vooral de krachttraining i.v.m. hoge stofwisseling behouden tot 2 dagen na sporten) en dan in het weekend helemaal naar de klote

Ben in de laatste 4 maanden zo toch wel een kilootje of 7, 8 kwijtgeraakt.. En ik heb er geen biertje minder om gedronken...
haha met zon mentaliteit heb je mijn tips inderdaad niet nodig.. maar helaas wij zijn niet allen zo verschrikkelijk sterk
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:17:15 #207
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_69989626
het gaat nog steeds okay, soms wat zwaarder, soms wat minder, soms vaker hardlopen, soms minder, maar het schommelt rond de 82 a 83 kilo nu, en ik heb een van mijn pakken in de vuilnisbak moeten gooien . Drank is matig aar nog steeds niet weinig, en af en toe een chippie vliegt er ook weer in
  zondag 17 januari 2010 @ 12:52:53 #208
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_76919064
slaveloos heeft de teugels laten vieren... November en december leenden zich voor belgische biertjes, hapjes en voedsel met sausjes. Slaveloos is terug bij af, dus raad eens wat er weer gaat gebeuren? afvallen in een moordend tempo. wens me succes!
  zondag 17 januari 2010 @ 13:05:54 #209
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_76919505
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:52 schreef slaveloos het volgende:
slaveloos heeft de teugels laten vieren... November en december leenden zich voor belgische biertjes, hapjes en voedsel met sausjes. Slaveloos is terug bij af, dus raad eens wat er weer gaat gebeuren? afvallen in een moordend tempo. wens me succes!
Dan kun je over een paar weken deze post weer quoten omdat het er dan weer bij is. Afvallen moet je rustig aan doen. Maar als je dan toch wilt afvallen, probeer eens wat minder koolhydraten en uiteraard minder calorieen te eten. Vervang het biertje voor een droge witte wijn.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:14:32 #210
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_76919849
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:05 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Dan kun je over een paar weken deze post weer quoten omdat het er dan weer bij is. Afvallen moet je rustig aan doen. Maar als je dan toch wilt afvallen, probeer eens wat minder koolhydraten en uiteraard minder calorieen te eten. Vervang het biertje voor een droge witte wijn.
het is me vorige keer gelukt om een jaar lang te teren op de inspanning van een paar weken. Ik ga ervan uit dat het deze keer ook weer gaat lukken
pi_76935484
Is dat niet heel irritant met je kleding? Of gaat het echt maar om een paar kilo?
  zondag 17 januari 2010 @ 21:31:40 #212
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_76940589
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:50 schreef ColdFeet het volgende:
Is dat niet heel irritant met je kleding? Of gaat het echt maar om een paar kilo?
heel irritant inderdaad, maar de pakken die ik een jaar geleden heb gekocht zitten een beetje krap nu, vooral de broeken. Dus ik moet gewoon weer op gewicht komen, dan gaat het weer. Het gaat me nu om zo'n 4 kilo
  maandag 18 januari 2010 @ 10:46:01 #213
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_76956778
dude, 5 kilo? dat is in 2 maanden eraf... En dat als je echt minimaal je best doet :-/ Doe eens wat research!
  maandag 18 januari 2010 @ 10:47:07 #214
205614 Vono
pi_76956815
Mensen die houden van "Lekker" eten
Ik moest gelijk aan Theo Maasen denken
pi_76957767
Ik sport iets meer en eet gezonder. Het enige wat ik niet laat staan is een biertje. Ik wil gewoon met mijn vrienden een paar biertjes kunnen drinken. Maar als je voor de rest genoeg beweegt en gezond eet is er niks aan de hand. Op deze manier ben ik in 2,5 week al 5 kilo kwijt

Ik pakte voorheen ook heel makkelijk een zak chips als ik 's avonds op de bank lag. Zulke snaaierij achterwege laten maakt al een wereld van verschil.

/Edit.
Oja, wat ook erg helpt is om er een wedstrijdelement aan toe te voegen. Mijn zwager en ik hebben een weddenschap wie er het eerst 5 kilo kwijt is. (We doen dit beide op een gezonde manier, sporten en gezonder eten), maar dan heb je wel een stok achter de deur want ik wil absoluut niet van hem verliezen Als ik verlies moet ik op de fiets naar m'n opa en oma 40 km verderop
  maandag 18 januari 2010 @ 11:39:03 #216
205614 Vono
pi_76958588
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:15 schreef -En4Cer- het volgende:
Ik sport iets meer en eet gezonder. Het enige wat ik niet laat staan is een biertje. Ik wil gewoon met mijn vrienden een paar biertjes kunnen drinken. Maar als je voor de rest genoeg beweegt en gezond eet is er niks aan de hand. Op deze manier ben ik in 2,5 week al 5 kilo kwijt

Ik pakte voorheen ook heel makkelijk een zak chips als ik 's avonds op de bank lag. Zulke snaaierij achterwege laten maakt al een wereld van verschil.

/Edit.
Oja, wat ook erg helpt is om er een wedstrijdelement aan toe te voegen. Mijn zwager en ik hebben een weddenschap wie er het eerst 5 kilo kwijt is. (We doen dit beide op een gezonde manier, sporten en gezonder eten), maar dan heb je wel een stok achter de deur want ik wil absoluut niet van hem verliezen Als ik verlies moet ik op de fiets naar m'n opa en oma 40 km verderop
1 kilo per week zou een gezond gewichtsverlies zijn. in de eerste weken val je wat meer af i.v.m. vocht.
pi_76958904
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:39 schreef Vono het volgende:

[..]

1 kilo per week zou een gezond gewichtsverlies zijn. in de eerste weken val je wat meer af i.v.m. vocht.
Ja klopt, ik ga er ook niet vanuit dat het zo hard blijft gaan. (hoeft ook niet)
Op deze manier is het tenminste ook vol te houden. Ik zou ook nooit op dieet gaan. Gezond eten, veel drinken en genoeg beweging is de beste oplossing. Dan voorkom je ook het jojo-effect wat je bij een dieet vaak hebt.
  maandag 18 januari 2010 @ 12:14:18 #218
205614 Vono
pi_76959853
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:47 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Ja klopt, ik ga er ook niet vanuit dat het zo hard blijft gaan. (hoeft ook niet)
Op deze manier is het tenminste ook vol te houden. Ik zou ook nooit op dieet gaan. Gezond eten, veel drinken en genoeg beweging is de beste oplossing. Dan voorkom je ook het jojo-effect wat je bij een dieet vaak hebt.
een dieet gebeurt altijd op doktersvoorschrift; er wordt niet over een dieet gesproken wanneer iemand op eigen initiatief kiest voor een andere voeding, bijvoorbeeld om enkele kilo's af te vallen. Maar ik snap wat je bedoelt. succes met afvallen, vergeet niet om gezond te blijven eten.
  Licht Ontvlambaar maandag 18 januari 2010 @ 13:11:29 #219
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76961898
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:14 schreef slaveloos het volgende:

[..]

het is me vorige keer gelukt om een jaar lang te teren op de inspanning van een paar weken. Ik ga ervan uit dat het deze keer ook weer gaat lukken
Ik zie je in april beginnen en in nov/dec zit het er alweer aan... Ga je nu elke 6-8 maanden zoiets doen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 18 januari 2010 @ 14:01:21 #220
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_76963894
waarschijnlijk wel.... Of ik moet me wat beter gaan beheersen in november, en wat wijzer worden
pi_77039611
Ben toevallig via google hier terecht gekomen en heb in een scheur gelegen. Vooral het interval van juni 2009 tot eergisteren. Alles er alweer bij.

Ben zelf ook bezig met afvallen en heb de alcohol nu een week laten staan en ben op eiwitten aan het teren voor behoud van spiermassa. Zit nu op 3,5kg minder.

Maar snoepen doe (en deed) ik al niet, 4 boterhammen per dag + normaal avondeten en veel gekookte eieren. Geen alcohol eventjes.

Maar ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen jaren ook al zo leefde maar dan met een alcoholconsumptie waar je u tegen zegt. Ben toen in 4 jaar 4kg aangekomen, dus het moet er nu wel heel erg snel af gaan. (hoop ik)
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:41:44 #222
205614 Vono
pi_77043779
Jongens, je mag best een biertje drinken... je zal er heus niet minder vet door verliezen, of minder snel van groeien
pi_77047221
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:41 schreef Vono het volgende:
Jongens, je mag best een biertje drinken... je zal er heus niet minder vet door verliezen, of minder snel van groeien
Maar je moet wel blijven sporten, wat veel mensen vergeten .
pi_82133754
Kwam hier toevallig via Google en heb even 't topic doorgelezen.
Hilarisch.

Slaveloos wilde een jaar geleden 4 kilo kwijt op een manier waarvan iedereen voorspelde: die kilo's zitten er binnen no time weer bij.
Waarvan akte. In januari was het zover.

Je zou verwachten dat het kwartje gevallen was maar nee, in januari post hij dat hij zuhb succesvolle methode nogmaals wil gaan toepassen, want het hielp vorig jaar zo goed
Haha, zie daar hoe deze geweldige spartaanse methode inderdaad gezorgd heeft voor het voorspelde jojo effect.
Ben benieuwd hoe het er nu voorstaat. Het is verdacht stil.
pi_82134415
Ook helemaal geweldig: spartaans willen afvallen zonder krachttraining, maar mét Wii Board.
  maandag 31 mei 2010 @ 12:26:21 #226
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_82138071
Het beste zou zijn jenever met cola light.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 31 mei 2010 @ 16:32:21 #227
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_82148720
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:18 schreef Cherryboxx het volgende:
Kwam hier toevallig via Google en heb even 't topic doorgelezen.
Hilarisch.

Slaveloos wilde een jaar geleden 4 kilo kwijt op een manier waarvan iedereen voorspelde: die kilo's zitten er binnen no time weer bij.
Waarvan akte. In januari was het zover.

Je zou verwachten dat het kwartje gevallen was maar nee, in januari post hij dat hij zuhb succesvolle methode nogmaals wil gaan toepassen, want het hielp vorig jaar zo goed
Haha, zie daar hoe deze geweldige spartaanse methode inderdaad gezorgd heeft voor het voorspelde jojo effect.
Ben benieuwd hoe het er nu voorstaat. Het is verdacht stil.
het is weer gelukt hoor, heb net kleinere maat pakken kunnen kopen het jojo-effect vind ik geen probleem als het een JAARlijks effect is, in de winter wat pondjes erbij, in het voojaar een spartaanse periode en vervolgens het voorjaar, zomer en najaar op een prettig gewicht. Ik was bang dat het jojo-effect een maandelijkse cyclus was. jaarlijks is het geen probleem voor mij
pi_82224762
Best mooi, maar zou je 't er niet liever blíjvend afhebben?

De manier om dat te doen is krachttraining, zo'n 3x per week.
Met krachttraining bouw je spieren.
Spieren verbruiken calorieën, werken als een verbrandingsoven, zeg maar.
Dus hoe over hoe meer spierweefsel je beschikt, hoe meer calorieën je lichaam dagelijks verbrandt, ook in rust. En zelfs in je slaap.
Je kunt dus eten (en drinken ) zoals je gewend bent, maar nu eindelijk eens zónder daarvan aan te komen.
En je krijgt er ook nog eens een goddelijk strak lijf van.

Zó deden de spartanen dat!
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:34:18 #229
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_85826315
Om iedereen weer even te informeren: het gaat nog steeds prima! Ik pas goed in mijn maat 48 pakken van de zara en fiets regelmatig 's avonds even een uurtje. geen drank of 's avonds snaaien meer doordeweeks, en mnder eten bij de maaltijden., Wellicht dat ik het eind van het jaar haal zonder superspartaanse week :)
pi_85832157
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 10:34 schreef slaveloos het volgende:
Om iedereen weer even te informeren: het gaat nog steeds prima! Ik pas goed in mijn maat 48 pakken van de zara en fiets regelmatig 's avonds even een uurtje. geen drank of 's avonds snaaien meer doordeweeks, en mnder eten bij de maaltijden., Wellicht dat ik het eind van het jaar haal zonder superspartaanse week :)
Goed bezig. Succes. *O*
Striving to be more than average.
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:37:11 #231
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_85837026
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:29 schreef Daniane het volgende:

[..]

Goed bezig. Succes. *O*
dank je wel ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')