hardlopen is al deel van de spartaanse strijd tegen de kilo's.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:18 schreef _Michiel_ het volgende:
Sta nu op, en ga een stukje (5 kilometer, half uurtje) hardlopen. 500 kilocalorieën verbrand!
En geen alcohol natuurlijk.
wodka is inderdaad heerlijk.. maar geen caloriebom dus?quote:
minder.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:20 schreef slaveloos het volgende:
[..]
wodka is inderdaad heerlijk.. maar geen caloriebom dus?
bier is inderdaad een van de grote oorzaken, en dan vooral die maredsous, duvel, triples van diverse pluimage etc etc..
Zowel Bier als Wodka bevat zo'n 160 kilocallorieen per standaardglas. Bron: http://www.calorielijst.nl/quote:
teveel ervan drinkne heeft op mij nog altijd veel effect gehad. Maar zonder gekheid, een paar wodka'tjes kunnen dieettechnisch gezien weinig kwaad?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
minder.
maar teveel ervan drinken zal alsnog geen effect hebben.
als je sacherijnig word van het niet drinken van alcohol dan kan je er beter sowieso mee stoppen....quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:19 schreef slaveloos het volgende:
[..]
hardlopen is al deel van de spartaanse strijd tegen de kilo's.
geen alcohol????
straks een broodmagere maar eenzame en chaggerijinge slaveloos... geen optie
jezus, wil je een no-lifer van hem maken ofzo...quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:18 schreef _Michiel_ het volgende:
Sta nu op, en ga een stukje (5 kilometer, half uurtje) hardlopen. 500 kilocalorieën verbrand! Als je regelmatig sport is het veel makkelijker om er niet aan te denken dat je minder eet.
En geen alcohol natuurlijk.
Ik geloof dat hij alcohol drinkt om het drinken, niet omdat het lekker is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:24 schreef nuget het volgende:
[..]
jezus, wil je een no-lifer van hem maken ofzo...
Geen alchohol....
uhm nee hoor... het is de combinatie van niet eten, al een paar jaar niet meer roken en nu ook nog eens niet meer lekker een drankje drinken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:23 schreef dekkered het volgende:
[..]
als je sacherijnig word van het niet drinken van alcohol dan kan je er beter sowieso mee stoppen....
nee hoor ik vind het werkelijk heerlijk. kan genieten van zo'n heerlijke maredsous triple, een glas glenmorangie, een heerlijke Pinot Gris, of een multepulciano d'abruzzo uit Venetoquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:26 schreef dekkered het volgende:
[..]
Ik geloof dat hij alcohol drinkt om het drinken, niet omdat het lekker is.
tja het plan is om er nu 5 kilo af te krijgen, dan met een ietwat verbeterd bewegings en eet\drinkpatroon dat vast te houdenquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:31 schreef ehqo het volgende:
Sporten lijkt me de enige optie als je niet al teveel wil consolideren in je eet- en drinkpatronen.
geen probleem, en ik ben bijna 40... dat soort dingen leer je niet zo snel afquote:
probleem is dat wat boven de zwembroek opbolt dat er vroegah niet wasquote:
dank je welquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, zo'n streng dieet is nergens goed voor. Minderen met drinken (paar drankjes in het weekend is OK), meer eten, meer sporten. Duurt wat langer dan je huidige aanpak, maar slaat vast minder op je humeur
Dat gaat niet meer weg. Zeker als je niet stopt met alcohol. Dus nogmaals. Gewoon verder genieten van het leven. Je bent al 40 dus er is toch geen hoop meer verder.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:34 schreef slaveloos het volgende:
[..]
probleem is dat wat boven de zwembroek opbolt dat er vroegah niet was
4 kilo in 2 jaar.... dat betekent een echte fat basterd over 8 jaar, dat wil ik vermijdenquote:
quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:37 schreef French het volgende:
Je moet alcohol vergelijken met een paar speculaasjes. Van een paar speculaasjes word je ook niet dik. Maar van elke dag een paar speculaasje wel. Afvallen is niets meer dan meer verbruiken dan erin komt. Dus je kan elke dag een paar speculaasjes eten of een borrel drinken, als je maar wat meer beweegt.
Ik zie trouwens liever een iets dikker iemand die van het leven geniet en met wie ik een leuke avond kan hebben, dan een chagrijn die alleen maar colaatjes light drinkt.
zeg dat niet aarghh. en ja alle hoop is opgegeven. het leven begon bij 30 en eindigt over 5 maandenquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer weg. Zeker als je niet stopt met alcohol. Dus nogmaals. Gewoon verder genieten van het leven. Je bent al 40 dus er is toch geen hoop meer verder.
iets dikker, daar zit hem de crux. je zit ook niet te wachten op een levensgenieter van 120 kilo... dus ik wil nu controle hebben over het toenemen van mijn gewicht, zodat ik wel degelijk weer wat meer van het leven kan genieten.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:37 schreef French het volgende:
Je moet alcohol vergelijken met een paar speculaasjes. Van een paar speculaasjes word je ook niet dik. Maar van elke dag een paar speculaasje wel. Afvallen is niets meer dan meer verbruiken dan erin komt. Dus je kan elke dag een paar speculaasjes eten of een borrel drinken, als je maar wat meer beweegt.
Ik zie trouwens liever een iets dikker iemand die van het leven geniet en met wie ik een leuke avond kan hebben, dan een chagrijn die alleen maar colaatjes light drinkt.
4 en ik sterf van de honger inderdaadquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:05 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat je eet lijkt me wel erg weinig voor een man... Hoeveel boterhammen eet je op een dag?
Dan komt je chagrijnigheid waarschijnlijk eerder daardoor. Lage bloedsuikerspiegel is heel slecht voor je stemming... Ga gewoon wat meer eten, want als je te weinig eet val je uiteindelijk juist niet af.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:09 schreef slaveloos het volgende:
[..]
4 en ik sterf van de honger inderdaad
WAT??? als ik weinig eet val ik niet afquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:11 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan komt je chagrijnigheid waarschijnlijk eerder daardoor. Lage bloedsuikerspiegel is heel slecht voor je stemming... Ga gewoon wat meer eten, want als je te weinig eet val je uiteindelijk juist niet af.
Nee, want je lichaam gaat dan in een soort van spaarstand, en op het moment dat je dan 1 of 2 dagen flink gaat eten wordt dat allemaal omgezet in vet om dat later weer te kunnen verbranden. Gewoon gezond en regelmatig eten. Geen koffie drinken. Veel sporten. Afvallen door weinig te eten heb je niks aan.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:13 schreef slaveloos het volgende:
[..]
WAT??? als ik weinig eet val ik niet af
Als je té weinig eet denkt je lichaam dat de hongerwinter is aangebroken en gaat het zijn energieverbruik gewoon verlagen waardoor je na een tijdje niet meer afvalt en als je weer normaal gaat eten juist aankomt. Trust me, het is echt zo.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:13 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Als je lange tijd weinig eet, went je lichaam eraan om zijn voedingsstoffen uit de bescheiden porties op te nemen. Spaarstand-effect. Ga je dan na verloop van tijd weer meer eten, dan wil je lichaam alles zo snel mogelijk opslaan: reserves!!quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:13 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Nee. Je moet wel heel beroerd eten, wil je vitamines tekort komen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef slaveloos het volgende:
ik ben er ook van die multivitamies bij gaan slikken omdat ik bang dat ik anders het een en ander tekort kom.
is dat nodig denken jullie?
het wordt steeds gekker... geen koffie, geen alcohol matig eten en veel sporten...quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee, want je lichaam gaat dan in een soort van spaarstand, en op het moment dat je dan 1 of 2 dagen flink gaat eten wordt dat allemaal omgezet in vet om dat later weer te kunnen verbranden. Gewoon gezond en regelmatig eten. Geen koffie drinken. Veel sporten. Afvallen door weinig te eten heb je niks aan.
Koffie drinken doe ik ook gewoon tijdens het lijnen, maar goed.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:18 schreef slaveloos het volgende:
[..]
het wordt steeds gekker... geen koffie, geen alcohol matig eten en veel sporten...
ik wil gewoon even snel een paar kilo afvallen, om dan mijn oude leventje van goed eten en drinken gematigder voort te zetten en de bewegingsfrequentie wat omhoog te schroeven.
geen koffiedat gaat zeker niet lukken. Ik will niet 120 jaar oud worden ofzo
Is krachttraining niet iets voor jou? Raakt je lijf van in vorm, en het verhoogt je metabolisme: je kunt meer eten zonder aan te komen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:18 schreef slaveloos het volgende:
[..]
het wordt steeds gekker... geen koffie, geen alcohol matig eten en veel sporten...
ik wil gewoon even snel een paar kilo afvallen, om dan mijn oude leventje van goed eten en drinken gematigder voort te zetten en de bewegingsfrequentie wat omhoog te schroeven.
geen koffiedat gaat zeker niet lukken. Ik will niet 120 jaar oud worden ofzo
ik wil zon 4 a 5 kilo afvallen in 3 of 4 weken en dan op een gezonde manier dat gewicht vasthouden. In die topics die jij hebt opgenoemd gaat het volgens mij om mensen die al jaren met hun gewicht worstelen. Tot 3 jaar geleden woog ik zo'n 80-81 kilo wat bij mijn lengte best redelijk is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:16 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als je té weinig eet denkt je lichaam dat de hongerwinter is aangebroken en gaat het zijn energieverbruik gewoon verlagen waardoor je na een tijdje niet meer afvalt en als je weer normaal gaat eten juist aankomt. Trust me, het is echt zo.
Maar goed, hier zijn al genoeg topics over (Slank, Dieetclub, Tips voor een goddelijk lichaam) dus ik stel voor dat je daar een kijkje gaat nemen want zo te horen ben je niet echt gezond bezig en kan er nog heel wat verbeterd worden aan je methode. Dan kun je misschien afvallen op een manier die voor je omgeving ook een beetje te genieten is...
kilo per week en dat 4 weken lang is het doel waarnaar ik streef, en ik at niet zoveel meer per dag, dan ik nu doe, alleen beleg op mijn brood, een of twee boterhammen meer en koolhydraatproducten 's avonds. Ik eet al bijna geen tussendoortjes etc. behalve fruitquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:20 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Koffie drinken doe ik ook gewoon tijdens het lijnen, maar goed.
Als je nu heel weinig gaat eten is de kans juist heel groot dat je wanneer je weer normaal gaat eten al je verloren gewicht én nog wat extra er zo weer aan hebt zitten. Vanwege dat hele spaarstand-verhaal dus. Je kunt beter iets langzamer afvallen (voor een man is een kilo per week dan nog prima te doen) en het er ook af houden.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:17 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee. Je moet wel heel beroerd eten, wil je vitamines tekort komen.
Het nut van extra vitamines slikken is ook nog nóóit bewezen.
Eigenlijk is het een semi-zwendel, die hele vitaminepillen-industrie.
En je vraag over alcohol snap ik niet helemaal.
Glas bier 100 Kcal
Glaasje wodka 80 Kcal
Wijn (wit, droog) 110 Kcal
Baco etc: >300
Dus reken zelf maar uit wat je het beste (niet) kan drinken, toch?
Als het matig gebeurt, maakt het niet zoveel uit allemaal. Het speculaasjes-verhaal. Maar mijd de gevulde speculaas (lees: Baileys, Amaretto e.d.)
krachttraining is een goed idee, maar lastig te combineren met de thuissituatie. Ik heb kleine kinderen en kan niet vaak 'savonds weg. en ik werk nogal onregelmatig. heb wel zo'n wii fit ding gekocht, maar dat zet ben ik bang geen zoden aan de dijk meer na een paar maandenquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is krachttraining niet iets voor jou? Raakt je lijf van in vorm, en het verhoogt je metabolisme: je kunt meer eten zonder aan te komen.
Dat geldt misschien voor de dieetclub, maar in de andere 2 topics posten gewoon mensen die in principe wel een gezond gewicht hebben maar een paar kilootjes kwijt willen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:23 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ik wil zon 4 a 5 kilo afvallen in 3 of 4 weken en dan op een gezonde manier dat gewicht vasthouden. In die topics die jij hebt opgenoemd gaat het volgens mij om mensen die al jaren met hun gewicht worstelen. Tot 3 jaar geleden woog ik zo'n 80-81 kilo wat bij mijn lengte best redelijk is.
Nu begin ik langzaam aan te komen. Daar wil ik iets aan doen. door door de week spartaan te leven en in het weekend de teugels te laten vieren. Totdat er weer een paar kilo's af zijn en dan ga ik weer vrolijk verder waar ik gebleven was, zei het ietsjes minder.
Is dat onmogelijk?
4 weken is het plan: echt weinig door de week, wat losser in het weekend; gaat mijn lichaam dan al de winterslaapstand in? ik hoop het toch nietquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Als je lange tijd weinig eet, went je lichaam eraan om zijn voedingsstoffen uit de bescheiden porties op te nemen. Spaarstand-effect. Ga je dan na verloop van tijd weer meer eten, dan wil je lichaam alles zo snel mogelijk opslaan: reserves!!
Het zogeheten jojo-effect
ik wilde je niet voor het hoofd ben ontzeetend blij met je hulpquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat geldt misschien voor de dieetclub, maar in de andere 2 topics posten gewoon mensen die in principe wel een gezond gewicht hebben maar een paar kilootjes kwijt willen.
Tussendoortjes zou je misschien juist wel moeten doen (gezonde dingen dan wel), dat helpt ook om die spaarstand tegen te gaan.
Je mag natuurlijk je eigen methode kiezen, maar als je er chagrijnig van wordt lijkt me dat toch een teken dat dit voor jou niet werkt en dat het de moeite loont om te kijken wat je kunt verbeteren. Maar goed, het is jouw leven.
Nee, dat denk ik niet. De tijd zal het leren!quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:28 schreef slaveloos het volgende:
[..]
4 weken is het plan: echt weinig door de week, wat losser in het weekend; gaat mijn lichaam dan al de winterslaapstand in? ik hoop het toch niet
dank je wel, het is ook triest. mijn vriendin en de kinderen aten gisteravond patat en ik een bak sla met gerookte kipquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. De tijd zal het leren!
Ik vind je dieet wel echt dieptriest, ik zou er ook een kuthumeur van krijgen
Goed idee.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:25 schreef slaveloos het volgende:
ik ga straks langs de slijter voor een flesje stolly
jij bent mijn held van de dag. na deze week kan ik een lichte buzzz erg goed gebruiken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Goed idee.
En áls je dan toch eventjes een 'high' van alcohol wilt hebben, dan scoor je die relatief calorie-arm met wodka. Drie, hooguit vier neutjes achterover tikken binnen niet al te lange tijd, en je voelt 'm al lekker, als matige drinker.
Aantal caloriëen daarvoor nodig: één zo'n klein zakje chips.
ben ik niet zo gek op, wodka vind ik echterquote:
wtf...quote:Op maandag 6 april 2009 09:05 schreef slaveloos het volgende:
slaveloos heeft wel effe 1.7 kilo verloren in 4 dagen. ondanks 1 maredsous triple en een paar wodka'tjes.
it can be done
yes I can
ik was er best blij meequote:
ik ben iets gelukkiger, ik heb geen cola light nodig om van mijn jenever te genieten. En 2 of 3 jenevertjes is inderdaad prima en ruim voldoendequote:Op maandag 6 april 2009 21:35 schreef EllesD het volgende:
Wat ook een goeie is: jenever met cola light... (of zoals ik het doe, want jenever is niet te nassenbacardi cola light. 2 glaasjes en ik heb m'n alcoholbehoefte weer verzadigd in het weekend.. Of werkt dat bij jou niet zo??
Ja, ipv suiker ladingen aspartaam naar binnen werkenquote:Op maandag 6 april 2009 21:35 schreef EllesD het volgende:
Wat ook een goeie is: jenever met cola light... (of zoals ik het doe, want jenever is niet te nassenbacardi cola light. 2 glaasjes en ik heb m'n alcoholbehoefte weer verzadigd in het weekend.. Of werkt dat bij jou niet zo??
Ja, dat heet nou gevarieerd eten/drinkenquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja, ipv suiker ladingen aspartaam naar binnen werken
En meer dan 75% van dat gewicht is water en spier.quote:Op maandag 6 april 2009 09:05 schreef slaveloos het volgende:
slaveloos heeft wel effe 1.7 kilo verloren in 4 dagen. ondanks 1 maredsous triple en een paar wodka'tjes.
it can be done
yes I can
Wat denk je zelf? Een konijn houdt het nog niet uit op wat je eet...quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef slaveloos het volgende:
ik ben er ook van die multivitamies bij gaan slikken omdat ik bang dat ik anders het een en ander tekort kom.
is dat nodig denken jullie?
Hm, het is buiten warm en je hebt vochtafdrijvende dranken op. Rara, wat zou die 1,7 kilo zijn?quote:Op maandag 6 april 2009 09:05 schreef slaveloos het volgende:
it can be done
yes I can
ik klaag omfdat ik gras eet. Ik eet gras omdat ik geen 90 kilo wil wegen laat staan 109. Beter nu 5 kilo eraf dan over 10 jaar 25quote:Op woensdag 8 april 2009 07:56 schreef Sicstus het volgende:
1.85 en 85 kilo...gast![]()
Ik ben ook 1.85 en ik weeg 109 kilo, en mijn streefgewicht is 90. Dus kappen met klagen jij !
dus? 1.7 kilo is 1.7 kilo....quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:09 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hm, het is buiten warm en je hebt vochtafdrijvende dranken op. Rara, wat zou die 1,7 kilo zijn?
Vocht dus
dank voor je goede tips! Ik ben begonnen met hardlopen naast het achter fietsjes aanhollen en met de fiets naar het werk en boodschappen doen. Gebruik de auto alleen voor lange stukken. ben ook begonnen met oefeningen op de WII fit, dit mede omdat ik niet de kans zie om regelmatig naar de sportschool te gaan ivm met de kleine kinderen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:08 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Een konijn houdt het nog niet uit op wat je eet...
Eet gewoon normaal: zes mager belegde boterhammen (kipfilet, rookvlees, smeerkaas, magere kaas) en normaal avondeten (met mager vlees, dus geen rookworsten, braadworsten of dingen met saus), tussendoor fruit en onbeperkt rauwkost. Als je daarmee niet afvalt als volwassen man met een drukke baan, is er of iets mis met je, of je beweegt echt totaal niet.
Wat je nu doet is gewoon ongezond (vochtverlies, verbranden van spierweefsel ipv vet en risico op jojoën), geen goed voorbeeld voor de kinderen en ook niet erg gezellig voor het thuisfront, waarschijnlijk ook niet goed voor je werkprestaties en voor jezelf al helemaal niet leuk. Dus waarom zou je, als het ook op een normale manier kan?
En als je houdt van een goed glas, neem dan gewoon af en toe een glaasje whisky. Als je single malts drinkt, sla je die vast niet achterover. Dus geniet af en toe van een glas, dan heb je m.i. het meeste plezier van de minste calorieen.
Meer verbranden kan ook simpel, door meer te lopen - boodschappen lopend of op de fiets doen, de trap nemen ipv de lift, als je tien minuutjes over hebt een bushalte eerder uitstappen, zoiets.
Of probeer dingen te combineren: ga wandelen met je parner en/of kinderen, ga met je kinderen fietsen of rolschaatsen, maakt niet uit wat, maakt niet uit hoe lang. Ieder kwartier beweging is winst.
Ja, afgezien van het feit dat je die 1,7 kilo met een anderhalve literfles water er alweer bij hebt zitten.quote:
op peol houden doe ik niet met een raar dieet, afcvallen wel. taille is ook kleiner geworden...quote:Op woensdag 8 april 2009 10:55 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ja, afgezien van het feit dat je die 1,7 kilo met een anderhalve literfles water er alweer bij hebt zitten.
Jouw manier van afvallen is naast ongezellig voor je familie ongezond voor jezelf en zorgt er op de lange termijn alleen maar voor dat je zo weer op je oude gewicht zit, of misschien zelfs meer,
Vetverbranding op een gezonde manier is alleen maar te realiseren door goed te eten en veel sporten. Hoeveel je weegt is uiteindelijk fucking onbelangrijk. Spieren wegen meer dan vet.
Ga cardiotrainen en krachttrainen als je gezond af wil vallen en zet dit intens ongezonde "dieet" zo snel mogelijk overboord alsjeblieft.
Dat afvallen en op peil houden is dus alleen mogelijk als je regelmatig sport en goed eet. Afvallen en op peil houden met een raar dieet is onmogelijk.
dank je wel, ik ben wel een typische vent denk ik. dus ik wordt zwaarder en ga er wat aan doen. Geen sonja bakker geen motignac en al die zooi. Nee rigoreus weinig eten. vitaminen op peil houden met pillen.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:20 schreef French het volgende:
Ik lees dit topic stiekem steeds mee en ik vind je echt hilarisch!Je bent echt zo'n echte typische vent, heerlijk
![]()
quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:09 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hm, het is buiten warm en je hebt vochtafdrijvende dranken op. Rara, wat zou die 1,7 kilo zijn?
Vocht dus
dus? 1.7 kilo is 1.7 kilo....
![]()
Ik wil niet heel veel afvallen op de langere termijn.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:39 schreef Rock-shocker het volgende:
LUISTER TOCH EENS NAAR DE TIPS DIE JE GEGEVEN WORDEN.
Met rigoureus minder eten ga jij niet bijzonder veel afvallen op de lange termijn. Je moet sporten, sporten en nog eens sporten en daarnaast een beetje letten op wat je eet. Dat is veel beter dan vier weken leven op slaatjes en een glaasje water om daarna weer min of meer terug te vallen in je oude patroon.
Ach, waarom maak ik hier eigenlijk nog woorden aan vuil
Ik vrees alleen dat van die 1,7 kilo zeker een kilo er morgen weer aan zit. Water gaat er snel af, maar komt er ook weer snel bij. Wat je kwijt moet is vet.quote:
het is inmiddels 2 dagen geleden, en er is nog een halve kilo af (volgens het wii balance boardquote:Op woensdag 8 april 2009 13:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik vrees alleen dat van die 1,7 kilo zeker een kilo er morgen weer aan zit. Water gaat er snel af, maar komt er ook weer snel bij. Wat je kwijt moet is vet.
Misschien omdat het zo ingewikkeld is.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:13 schreef slaveloos het volgende:
[..]
het is inmiddels 2 dagen geleden, en er is nog een halve kilo af (volgens het wii balance board).
taille is minder centimeters, alsd ik daar het vocht verlies vind ik het wel goed.
Als ik minder eet dan ik gebruik ga ik toch vet verbranden?
waarom moet er zo ingewikkeld over worden gedaan?
Tuurlijk, alleen is er wel een grens aan hoevéél vet je extra kunt verbranden. Een kilo vet bevat geloof ik 7000kcal, dus om 1 kilo echt vet te verliezen (dus niet water dat er zo weer aan zit als je een keer zout eet of spieren die je niet kwijt wilt) moet je 7000kcal minder eten dan je verbruikt. Zelfs als je niks zou eten zou je daar dus al 2-3 dagen over doen!quote:Op woensdag 8 april 2009 13:13 schreef slaveloos het volgende:
[..]
het is inmiddels 2 dagen geleden, en er is nog een halve kilo af (volgens het wii balance board).
taille is minder centimeters, alsd ik daar het vocht verlies vind ik het wel goed.
Helaas, als je weinig eet gaat je lichaam in de spaarstand, en wanneer je dan eet wordt alles JUIST omgezet in vet.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:13 schreef slaveloos het volgende:
[..]
jojoen begrijp ik wel, maar als ik minder ga eten na het spartaanse dieet komt het allemaal wel goed denk ik (hoop ik)quote:Op woensdag 8 april 2009 13:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tuurlijk, alleen is er wel een grens aan hoevéél vet je extra kunt verbranden. Een kilo vet bevat geloof ik 7000kcal, dus om 1 kilo echt vet te verliezen (dus niet water dat er zo weer aan zit als je een keer zout eet) moet je 7000kcal minder eten dan je verbruikt. Zelfs als je niks zou eten zou je daar dus al 2-3 dagen over doen!
Bovendien ga je op den duur ook minder verbruiken en als je dan normaal gaat eten, eet je opeens meer dan je verbruikt. Nou zal dat bij jou wel meevallen, maar goed, ik snap wel waarom mensen ervoor waarschuwen want je zou de eerste niet zijn die terugjojoot naar boven zijn oorspronkelijke gewicht.
meestal wel, savonds met kleren aanquote:Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Mini_rulez het volgende:
Weeg je je trouwens wel altijd op hetzelfde moment van de dag, zelfde hoeveelheid kleren etc.?
Wel als het vet is, en niet spieren en water.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:41 schreef slaveloos het volgende:
jullie gunnen me toch wel mijn gewichtsverlies????
tja, jullie hebben natuurlijk gelijk, maar ik ben niet zo'n verstandige jongen blijkt maar weer eens.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:43 schreef Rock-shocker het volgende:
Tuurlijk, we zeggen alleen dat het wel verstandig is om het op een duurzame manier te bereiken.
spieren zullen het niet zijn :p ik drink 2 bekers drinkbouillon per dag ewn eet gewoon zout op mijn sla vochtafdrijven zal misschien ook wel meevallenquote:Op woensdag 8 april 2009 13:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wel als het vet is, en niet spieren en water.
Vreet alles er maar lekker aan danquote:Op woensdag 8 april 2009 14:02 schreef slaveloos het volgende:
oh en maak je geen zorgen:
vandaag 2 bekers bouillon, 2 sneden zelfgebakken brood, een sloot koffie en een appel...
maar vanavond gaat slaveloos uit eten![]()
![]()
eigenwijs ja! want het werkt. Ik beweeg meer en eet een paar weken ongezond, ga daarna weer normaal eten, maar dan minder vet en suiker, en blijf bewegenquote:Op woensdag 8 april 2009 15:13 schreef fathank het volgende:
Jij bent echt stronteigenwijs. Doe eens wat met de tips die je gegeven worden. Gezond eten en veel bewegen is dé manier om op een normale manier af te vallen ipv jezelf te verhongeren.
beheersing.. een gang ipv 3, Irish coffee?? neen, een zwarte koffie met een cognacje ernaast graag hahaquote:Op woensdag 8 april 2009 15:21 schreef boskameel het volgende:
[..]
Vreet alles er maar lekker aan dan.
dat is goed, ik zal jullie op de hoogte houdenquote:Op woensdag 8 april 2009 15:34 schreef Rock-shocker het volgende:
We spreken je wel weer over een paar weken.
Over een half jaar zit die 5 kilo er gewoon weer aan en kun je weer opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:21 schreef slaveloos het volgende:
[..]
eigenwijs ja! want het werkt. Ik beweeg meer en eet een paar weken ongezond, ga daarna weer normaal eten, maar dan minder vet en suiker, en blijf bewegen
pessimist, heb vertrouwen in je medemens. wie weet wordt het slaveloos dieet straks helemaal hot... net als die andere goede dietenquote:Op woensdag 8 april 2009 15:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Over een half jaar zit die 5 kilo er gewoon weer aan en kun je weer opnieuw beginnen.
Dan zou het echt alleen bij jou werken, want alle mensen die zo proberen af te vallen wegen na stoppen van dieet binnen no time weer even veel of meer dan voor het dieet.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:43 schreef slaveloos het volgende:
[..]
pessimist, heb vertrouwen in je medemens. wie weet wordt het slaveloos dieet straks helemaal hot... net als die andere goede dieten
Ik gok van niet. Want het werkt gewoon niet zoals iedereen zo ongeveer je al probeert te vertellen.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:43 schreef slaveloos het volgende:
[..]
pessimist, heb vertrouwen in je medemens. wie weet wordt het slaveloos dieet straks helemaal hot... net als die andere goede dieten
Je kan met normaal eten en wat beweging op een volledig verantwoorde manier een kilo per week afvallen. Waarom jezelf dan uithongeren?quote:Op woensdag 8 april 2009 13:03 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Ik wil niet heel veel afvallen op de langere termijn.
ik wil op de korte termijn afvallen, lekker snel, en dan ngewoon mneer bewegen en sporten en de zaak op peil houden. Wat een doemdenkers allemaal. eerst afvallen en dan op peil houden is meer iets voor mij dan langzaam aan een ons per week afvallen... daar raak ik mijn motivatie kwijt.
Als het niet werkt zoals ik wil, kan dat altijd nog.
En believe me, dat is heel, heel moeilijk nog normaal te krijgenquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:16 schreef ColdFeet het volgende:
Als je lange tijd weinig eet, went je lichaam eraan om zijn voedingsstoffen uit de bescheiden porties op te nemen. Spaarstand-effect. Ga je dan na verloop van tijd weer meer eten, dan wil je lichaam alles zo snel mogelijk opslaan: reserves!!
Het zogeheten jojo-effect
quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Vanavond uit eten gaan is een goeie test, als je morgenochtend weer een stuk zwaarder bent weet je dat de spaarstand aangeslagen hij weer al het vocht heeft opgenomen dat ie kwijt was .
Als je langdurig lijnt is het trouwens wel goed om af en toe veel te eten, om de boel een doorstart te geven.
Is dit tegen mijquote:Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef French het volgende:
Echt, je bent om te gieren! Je moet een boek gaan schrijven.
Een kilo per weekquote:Op woensdag 8 april 2009 16:23 schreef Maeghan het volgende:
Je kan met normaal eten en wat beweging op een volledig verantwoorde manier een kilo per week afvallen. Waarom jezelf dan uithongeren?
dank je wel, ik vind mezelf ook vaak erg grappigquote:Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef French het volgende:Echt, je bent om te gieren! Je moet een boek gaan schrijven.
Alle mensen? dat is niet helemaal waar natuurlijk. er zijn veel mensen die even wat af vallen voor de zomer en die in de winter weer wat aankomen... ik kwam alleen nog aan in de winter, maar verloor niks meer in de zomer.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:11 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Dan zou het echt alleen bij jou werken, want alle mensen die zo proberen af te vallen wegen na stoppen van dieet binnen no time weer even veel of meer dan voor het dieet.
precies! als ik die 2 kilo er in een keer weer bij eet, dan heeft het geen zin gehad, maar ik waag het nog steeds te betwijfelenquote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Vanavond uit eten gaan is een goeie test, als je morgenochtend weer een stuk zwaarder bent weet je dat de spaarstand aangeslagen is.
Als je langdurig lijnt is het trouwens wel goed om af en toe veel te eten, om de boel een doorstart te geven.
Ik vind een kilo per week al vrij ambitieusquote:Op woensdag 8 april 2009 16:50 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Is dit tegen mij![]()
[..]
Een kilo per week
Nou, ik hoop het voor je, maar betwijfel het zeerste.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:12 schreef slaveloos het volgende:
[..]
precies! als ik die 2 kilo er in een keer weer bij eet, dan heeft het geen zin gehad, maar ik waag het nog steeds te betwijfelen
Om een kilo af te vallen, zul je ongeveer 4 a 5 uur moeten hardlopen. Ik vind dat nogal aardig veel inderdaad.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind een kilo per week al vrij ambitieusZeker als je flink sport, val je niet snel af (omdat je natuurlijk ook goed moet blijven eten). Ik denk wel dat het op die manier makkelijker is om de kilo's eraf te houden.
Dan verbrand je misschien evenveel calorieen, ja. Maar een deel van die verbranding komt gewoon van suikersquote:Op woensdag 8 april 2009 17:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Om een kilo af te vallen, zul je ongeveer 4 a 5 uur moeten hardlopen. Ik vind dat nogal aardig veel inderdaad.
Dat is inderdaad zo, ik ging alleen nog maar van kCalorieën uit, gooi er dus nog maar een paar uur bij op.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan verbrand je misschien evenveel calorieen, ja. Maar een deel van die verbranding komt gewoon van suikers
Als je enkel sport voor het vetverbranden, kan dat behoorllijk teleurstellend zijn.
Scheenbeenvliesontsteking holladijee, holladijo. Doe dat maar niet inderdaad. Uurtje of anderhalf per week is meer dan genoeg voor het eerste halfjaar.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:48 schreef ColdFeet het volgende:
4-5 uur per week hardlopen is voor een amateur sowieso ondoenlijk, heb je in no time een massa blessures.
Ik begrijp de haast niet zo goed; TS heeft toch niet zijn eigen bruiloft ofzo voor de deur? Waarom dan niet wat langzamer en minder extreem?
Met een beetje netjes eten, in het geval van iemand die in principe niet snel aankomt? Ik kom wel erg snel aan en het is mij zelfs gelukt met normaal eten (niet weinig, maar wel opletten) en een uur per dag wandelen. Voor iemand die niet snel aankomt, lijkt het me dus makkelijk te doen.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind een kilo per week al vrij ambitieusZeker als je flink sport, val je niet snel af (omdat je natuurlijk ook goed moet blijven eten). Ik denk wel dat het op die manier makkelijker is om de kilo's eraf te houden.
Ik ben heel benieuwd hoe TS er over een jaar tegenaan kijkt.
Zoals ik zei, ligt volgens mij ook heel erg aan de activiteit. Ik heb ook een tijdje gemiddeld 5 uur per week gesport en daarnaast gelijnd en toen ging er geen gram af. Dat was echt demotiverend. Qua startgewicht maakte dat niet echt veel uit (veel te zwaar en net iets meer veel te zwaar). Later las ik ook dat wandelen juist heel goed schijnt te zijn voor de vetverbranding.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Maeghan: hoe snel je afvalt hangt ook af van hoeveel je kwijt moet. Als je, zoals TS, al redelijk op gewicht bent zal je lichaam niet zo'n haast hebben om vet kwijt te raken omdat het eigenlijk al op zijn setpoint zit.
Ik haal het ook wel, maar niet alleen met 'een beetje opletten' en wat wandelen.
Om veel vet te verbranden moet je veel lage intensiteitscardio doen. Zorg dat je hartslag niet boven de 130 uitkomt tijdens het cardiotrainen en je zit in je sweet spot qua vetverbranding. Maar wederom, gewicht is niet je enige indicatie. Als je naast je cardiotraining ook veel krachttraining doet, zal je niet veel lichter worden, vet weegt immers minder dan spieren.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:44 schreef boskameel het volgende:
Even hierop inhaken, ik ben nu ongeveer een 1,5 maand bezig met fitness, maar ik vind het afvallen toch wel langzaam gaan (1,78m, 90 kg, wil naar de 80kg toe).
Merk wel dat er gewicht af is, maar nog niet echt heel snel. Wat is eigenlijk beter om af te vallen, korter maar intensiever trainen? Ik cardio nu meestal 3x per week 40/50 min rond de 180 watt (crosstrainen, roeien, fietsen), ik merk dat dit veel energie kost, maar is het ook effectief om vet te verbranden? Of is het beter om langer en minder intensief te sporten?
Dat is min of meer het concept dat ik ook aanhou om af te vallenquote:
Ik doe eigenlijk geen krachttraining, alleen die hoge intensiteitscardio dus. Ik ga er altijd vanuit, ik kan beter harder trainen, eerder resultaat. En immers, op lagere intensiteit krijg ik het idee dat ik net zo goed buiten kan gaan fietsen, in plaats van te trainen in het fitnesscentrumquote:Op woensdag 8 april 2009 22:56 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Om veel vet te verbranden moet je veel lage intensiteitscardio doen. Zorg dat je hartslag niet boven de 130 uitkomt tijdens het cardiotrainen en je zit in je sweet spot qua vetverbranding. Maar wederom, gewicht is niet je enige indicatie. Als je naast je cardiotraining ook veel krachttraining doet, zal je niet veel lichter worden, vet weegt immers minder dan spieren.
Maar wederom, gewicht is een slechte indicator van je gezondheid. Buikomtrek en vetpercentage helpen je een stuk beter op weg. Gooi de weegschaal de deur uit en meet jezelf regelmatig op.
Heb fabeltje dat je op een bepaalde hartslag moet zitten voor "optimale vetverbranding" is voor zover ik weet al ontkracht door onderzoeken.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:04 schreef Rock-shocker het volgende:
Nou ja, met jouw gewicht en lengte mag je hartslag dus eigenlijk niet boven de 130 uitkomen om veel af te vallen. Dat is heel licht. Ik doe het meestal allebei. Fiets me eerst helemaal de pleuris 20 minuten, om daarna 30 minuten lage intensiteit te crosstrainen. En daarna krachttraining
mannenlogica: een kilo per week is minder dan 2.2 kilo in een week.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je kan met normaal eten en wat beweging op een volledig verantwoorde manier een kilo per week afvallen. Waarom jezelf dan uithongeren?
Ze zeggen dat mannen goed zijn in logisch nadenken, nu twijfel ik toch of je wel zo'n typische vent bent.
Okay, lijkt me interessant.quote:Op donderdag 9 april 2009 07:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heb fabeltje dat je op een bepaalde hartslag moet zitten voor "optimale vetverbranding" is voor zover ik weet al ontkracht door onderzoeken.
Ik zal vanmiddag 's kijken of ik iets kan vinden.
Wegen kun je beter dagelijks na het ontwaken doen, niet na het sporten, na het eten of zoiets.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:12 schreef slaveloos het volgende:
uit eten was een feest.
vitello tonato vooraf, heb van het hoofdgerecht de groente en de vis opgegeten, de aardappelpuree voor het grootste deel laten staan lekkere wijn gedronken en een zwarte koffie toe.
vroeg in de avond hardlopen en daarna op de schaal
waarom?quote:Op donderdag 9 april 2009 13:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wegen kun je beter dagelijks na het ontwaken doen, niet na het sporten, na het eten of zoiets.
Omdat de "omgevingsfactoren" elke ochtend grotendeels gelijk zijn. Als je je overdag en op verschillende tijdstippen eet, kun je nog etensresten in je lichaam hebben (en afhankelijk van wat en hoeveel je hebt gegeten weeg je meer of minder). Verder verlies je elke nacht wel wat vocht, zodat je vochtpeil bij het ontwaken elke ochtend redelijk hetzelfde is.quote:
Ik kan de exacte onderzoeken niet meer vinden, maar dit zijn daarop gebaseerde links:quote:
ok helder dank je welquote:Op donderdag 9 april 2009 13:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Omdat de "omgevingsfactoren" elke ochtend grotendeels gelijk zijn. Als je je overdag en op verschillende tijdstippen eet, kun je nog etensresten in je lichaam hebben (en afhankelijk van wat en hoeveel je hebt gegeten weeg je meer of minder). Verder verlies je elke nacht wel wat vocht, zodat je vochtpeil bij het ontwaken elke ochtend redelijk hetzelfde is.
Hmm, dat ga ik maar eens even doorlezen. Over het algemeen sporten we wel hetzelfde hoor, zoveel mogelijk inspannen voelt ook wel goed altijdquote:Op donderdag 9 april 2009 13:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kan de exacte onderzoeken niet meer vinden, maar dit zijn daarop gebaseerde links:
http://www.columbussports(...)t-burning-zone.shtml
http://www.sparkpeople.com/community/ask_the_experts.asp?q=60
Als je op "fat burning zone truth" of dergelijke dingen googled, dan kom je bij soortgelijke bevindingen uit.
Ik heb iig altijd maar gesport naar het principe van zoveel mogelijk calorieënn erdoorheen jagen.
Kort door de bocht:quote:Op donderdag 9 april 2009 22:57 schreef boskameel het volgende:
Als je te intensief, en te lang traint, "verbrandt" je dan spierweefsel of vet?
Dat is eigenlijk wat veel mensen doen die zich echt bezighouden met fitness/voedsel.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:44 schreef boskameel het volgende:
Ah. Ik eet gelukkig regelmatig eitwitrijke producten, zoals kip/ kalkoenfilet en magere kwark. Soms eet ik gewoon een 500ml bak magere kwark leeg, kan toch niet al teveel kwaad hoop ik?
En na 2 weken begint het "spartaans leven" weerquote:Op vrijdag 10 april 2009 12:16 schreef slaveloos het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
2,8 kilo in 8 dagen..
en ja hoor alleen maar vocht, ik jojo etc maar toch 2,8 kilo in 8 dagen.
Nog 1 week en ik kan stoppen met spartaans leven YIPPPIEEEEEE
is iedereen hier in lif zo pessimistisch?quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En na 2 weken begint het "spartaans leven" weer.
Niet pessimistisch, realistisch. Je kunt het nog zo ontkennen, het is gewoon niet een gezonde en goede manier van afvallen. Je weet nu langzamerhand toch wel wat het fenomeen jojo-en inhoudt?quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:06 schreef slaveloos het volgende:
[..]
is iedereen hier in lif zo pessimistisch?
Ik heb met mijn actie mijn schommelpunt wat omlaag gebracht hoop ik
1 felicitatie, dan wel goed gedaan had ik op zijn minst wel verwacht
niet goed? bijna 3 kilo in een week.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet pessimistisch, realistisch. Je kunt het nog zo ontkennen, het is gewoon niet een gezonde en goede manier van afvallen. Je weet nu langzamerhand toch wel wat het fenomeen jojo-en inhoudt?
Het is niet even een paar weken leven op gras om vervolgens er van uit te gaan dat die kilo's wel wegblijven als je je oude levenspatroon weer oppakt.
Als je wilt afvallen, moet je je eet- en bewegingspatronen permanent veranderen.
Wat goed zeg, 3 kg in 1 week! Niks eten kan iedereen wel...quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:51 schreef slaveloos het volgende:
[..]
niet goed? bijna 3 kilo in een week.
en ik ga daarna niet meer zoveel eten en drinken als daarvoor.
En ik vind het zelf wel een compliment waard als je door pure zelfdiscipline 3 kilo afvalt in een week.
jammer dit...
echt waar? kijk maar eens om je heen hahahaquote:Op vrijdag 10 april 2009 21:00 schreef boskameel het volgende:
[..]
Wat goed zeg, 3 kg in 1 week! Niks eten kan iedereen wel...
nee, ik eet morgen, rijst met roerbakgroente en wat van de kip die vrouwlief en kinderen gaan eten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:36 schreef French het volgende:Heel knap! Ik hoop dat je de zelfdiscipline nog even volhoudt. Vast wel! En niet alles eraan kanen met de Pasen hè, da's zonde.
en dank je wel!quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:36 schreef French het volgende:Heel knap! Ik hoop dat je de zelfdiscipline nog even volhoudt. Vast wel! En niet alles eraan kanen met de Pasen hè, da's zonde.
Het permanent veranderen van je eet- en bewegingspatroon getuigt van 10x zoveel zelfdiscipline als het in 2 weken simpelweg heel weinig eten. Vind je niet?quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:51 schreef slaveloos het volgende:
[..]
niet goed? bijna 3 kilo in een week.
en ik ga daarna niet meer zoveel eten en drinken als daarvoor.
En ik vind het zelf wel een compliment waard als je door pure zelfdiscipline 3 kilo afvalt in een week.
jammer dit...
neeeeequote:Op zaterdag 11 april 2009 09:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het permanent veranderen van je eet- en bewegingspatroon getuigt van 10x zoveel zelfdiscipline als het in 2 weken simpelweg heel weinig eten. Vind je niet?
quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:19 schreef French het volgende:
Ik heb ooit in een grijs verleden zo'n weightcare-kuur gedaan van een week. Geloof mij, als lekkere smikkelaar heb je daar zeker net zoveel zelfdiscipline voor nodig als permanent niet snoepen. En afvallen zit nu eenmaal voor het grootste deel tussen je oren. Het gaat erom dat je 'de knop' kunt omzetten. En volgens mij kan TS die knop aardig goed omzetten! De vraag is alleen: voor hoelang? Maar ik vind een week al heel lang!
Zoals ik zei, ik vertel je alleen waar je mee bezig bent. Jij vraagt hier immers om advies, anders was je hier niet. Jij wil gewoon geen advies die aansluit op jouw belevingswereld.quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:03 schreef slaveloos het volgende:
[..]
neeeee
beiden getuigen van nog meer zelfdiscipline..
ik vind je erg negatief en zuur over mijn prestaties.
Ik hoor van weinig mensen dat ze in staat zijn hun gewicht met 3 kilo in een week omlaag te brengen.
het klinkt alsof je me niet gunt dat ik afgevallen ben, alleen mar omdat ik het niet doe zoals jij vind dat het goed is.
jij hebt de waarheid blijkbaar in pacht, mijn excuses voor het in twijfel trekken van jouw autoriteit.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zoals ik zei, ik vertel je alleen waar je mee bezig bent. Jij vraagt hier immers om advies, anders was je hier niet. Jij wil gewoon geen advies die aansluit op jouw belevingswereld.
3kg vocht in een week kan prima, maar het betekent niet dat 't goed is.
Wat mensen je hier vertellen is niet goed omdat zij dat zo vinden, wat mensen je hier vertellen is goed omdat je lichaam je dat vertelt.
Het is maar waar je tevreden mee wilt zijn. Ik kreeg het idee dat jij je gewicht omlaag wilde brengen en daar ook wilde houden, omdat je hier om advies vroeg. Kennelijk had ik het verkeerd.
Als jij blij bent met die 3kg vocht, dan feliciteer ik je toch bij deze. Misschien heb je geluk en zijn de regels van het menselijk lichaam niet op jou van toepassing.
Niemand heeft gezegd dat het niet meer dan 1.7kg kon worden. Er is je gewoon verteld dat dat vocht is. Selectief lezen noemen ze dat.quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:41 schreef slaveloos het volgende:
[..]
jij hebt de waarheid blijkbaar in pacht, mijn excuses voor het in twijfel trekken van jouw autoriteit.
Ik vroeg advies hier over het combineren van weinig eten met alcohol.
dat advies heb ik gekregen.
Verder werd me verteld toen ik 1.7 kilo had verloren dat het niet meer kon worden. alleen maar vocht dat zit er na een keer uit eten weer bij. niet dus, ga nu door naar de 3 kilo.
en heb aangegeven dat ik begrijp dat als ik weer net zoveel ga eten als hiervoor ik ook weer aan ga komen. Het feit dat mijn gewicht zal schommelen neem ik voor lief. het schommelpunt wil ik heel graag verlagen.
Misschien ben ik ook samen met mijn vriendin een alien. Mijn vriendin heeft op ongeveer vergelijkbare manier haar schommelpubt van 66 kilo naar 61 kilo gebracht.
En "de" regels voor het menselijk lichaam zijn nog lang niet uitgekristalliseerd, anders zouden er niet jaarlijks nieuwe dieetmanieren uikomen in boekvorm.
Ik zal niet meer aan je twijfelen, sorry
ik doelde op van die 1.7 kilo zit er een kilo morgen weer aan. tis alleen maaar vocht dat komt er net zo snel bij als het eraf gaat. letterlijk is dat niet gezegd, excuses voor interpretatiequote:Op zaterdag 11 april 2009 18:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat het niet meer dan 1.7kg kon worden. Er is je gewoon verteld dat dat vocht is. Selectief lezen noemen ze dat.
lees de tt nog eensquote:Verder heb ik 't gevoel dat ik hier m'n kop tegen een muur aan loop te stoten. Als je geen advies wil of alleen advies wil die jou goed in de oren klinkt, dan moet je er niet om gaan vragen.
Wat betreft je vriendin: Vrouwen eten vaak al chronisch te weinig als ze willen afvallen. Je vergeet hierbij dat zij veel minder last hebben van het fenomeen spieren, en ze dat dus niet hoeven te behouden.
als die dieten werkten, dan zouden er toch geen nieuwe dieten hoeven te komen en zou overgewicht toch ook niet meer zo'n probleem zijn. enfin, nogmaals mijn excuses voor het simplificeren van de werking van het menselijk lichaam en het extrapoleren van mijn (schijnbare pyrrus)overwinning op mijn groeiende pens naar het complete menselijk ras. Ik ging te verquote:Overigens zijn al die "nieuwe" boeken allemaal gebaseerd op technieken die men al lang kende. Of dacht je soms dat sonja bakker het "minder eten" had bedacht? Die boeken gebruiken allemaal truukjes om mensen minder te laten eten, en dragen geen revolutionaire nieuwe ideeën aan op het gebied van de werking van het menselijk lichaam.
dank je wel. het lijkt goed te gaan, ik ben nog geen ons teruggevallen en ik kan nog steeds af en toe een alcoholische versnapering tot me nemen.quote:Enfin, het is wel mooi geweest.
Succes met je dieet.
quote:
Olijven zijn in principe wel gezond (en gezonde vetten). Alleen ze zijn vaak wel doordrenkt in olie, wat ze minder geschikt maakt voor een dieet.quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:45 schreef slaveloos het volgende:
ik eet trouwens veel olijven nu is dat okay?
3 kilo??quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:03 schreef slaveloos het volgende:
[..]
neeeee
beiden getuigen van nog meer zelfdiscipline..
ik vind je erg negatief en zuur over mijn prestaties.
Ik hoor van weinig mensen dat ze in staat zijn hun gewicht met 3 kilo in een week omlaag te brengen.
het klinkt alsof je me niet gunt dat ik afgevallen ben, alleen mar omdat ik het niet doe zoals jij vind dat het goed is.
mijn punt is eigenlijk dat een dieetniet universeel werkt. maar voor de een dit werkt en voor de ander dat.. Weinig eten is waarschijnlijk gewoon te eenvoudig gedacht van mij. Maar laat mij ook maar de fout maken. Ik snap wel dat als ik weer een zak chips per weekend leeg ga vreten, 2 keer per week gebakken eieren met spek ga ontbijten en elke week een keer patat eet, de kilo's er weer aankomen.quote:Op zondag 12 april 2009 13:15 schreef Maeghan het volgende:
French, ik weet natuurlijk niet hoe lang dat geleden is maar je lichaam herstelt niet per definitie meteen. Toen ik veel ging sporten kwam ik in een week tijd 4 kilo aan - je vochthuishouding kan van zo'n verandering namelijk in de war raken. En die vier kilo gingen er echt niet zomaar weer af. Toch kan het in zo'n korte tijd met mijn eetpatroon en die hoeveelheid sport nooit vet geweest zijn en spieren zullen het vast ook niet zijn geweest.
TS: je hebt precies een punt als je zegt dat dieten niet werken, omdat er steeds weer nieuwe uitkomen en mensen nog steeds niet allemaal dun zijn. Daarom snap ik ook niet waarom je denkt dat jouw dieet een uitzondering is?
Ik doe het in zoverre in het bijzijn van mijn kinderen, dat ik gwoon bij ze aan tafel zit bij de boterham, alleen beleg ik ze dus niet. Verder eet is 's avonds mee, maar eet minder pasta en veel "gras". Ik zeg niet dat ik gras eet omdat ik af wil vallen maar omdat ik dat lekker vindt. Ze zijn 4, dus ik kan ze nog een beetje om de tuin leiden. Verder zien ze me 's middags geen snack meer eten, geen biertje meer pakken en we eten samen paprika en komkommer 'smiddags. Misschien heeft dat toch ook weer wat voordelenquote:Ik wil niet zo ver gaan om te zeggen dat het onmogelijk is het gewicht snel kwijt te raken of dat het verschrikkelijk slecht is om een korte periode weinig te eten. Mensen kunnen volgens mij zes weken 'veilig' zonder eten, zolang ze maar genoeg drinken. Maar het is niet gezond of duurzaam, de eerste kilo's zijn wel degelijk vocht en je loopt toch ook risico om weer aan te komen. Dat kan overigens ook als je wel langzaam afvalt of afvalt door sporten hoor, 'gezond' afvallen is geen garantie voor een stabiel gewicht, het gaat uiteindelijk altijd weer om het volhouden naderhand.
Het enige wat ik zelf niet zo geweldig vind, is dat je dit doet in bijzijn van je kinderen. Als vader ben je een heel belangrijk rolmodel, dus bedenk welke signalen je afgeeft. Dat als je problemen hebt met je uiterlijk, je gewoon moet stoppen met eten? Dat uiterlijk belangrijker is dan gezondheid? Een kind kan makkelijk verkeerde conclusies trekken.
misschien een combinatie? anyway mijn broek zit minder strakquote:Op zondag 12 april 2009 11:32 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
3 kilo??
Dat kan bijna alleen maar vocht zijn, of je moet 21000 kcal onder je behoefte hebben gegeten?
dank je wel. en we zijn allemaal verschillend he, sommigen zijn beter in geleidelijk. Ik niet. stoppen met roken was ook alles of niets. sommigen gaan minderen kiezen een datum, pleisters en weet ik al niet wat. prima voor hen, maar niet voor mij. stoppen is stoppenquote:Op zondag 12 april 2009 11:25 schreef Lastpost het volgende:
Respect hoor, dat moet ik toch wel zeggen.
Valt niet mee om vanuit het 'niets' te minderen met de 'ongezonde' zaken die juist zo heerlijk zijn.
Overigens heeft een menigte hier wel gewoon gelijk, met de manier waarop je de boel aanpakt werkt het enkel op de korte termijn en zul je bij het vervallen in je oude gewoontes - al is het in mindere mate - zeer snel weer de cm's eraan zien komen.
Dus niet veel minder eten dan voorheen maar gezonder, meer tussendoortjes die gezond zijn, opletten met de ongezonde zaken en voldoende bewegen en doen, dan val je vanzelf af en als je eenmaal aan dát ritme gewent bent geraakt is het veel makkelijker om vol te houden.
Maar ook via deze weg natuurlijk succes verder.
Tuurlijk, de theorie is makkelijk en in de praktijk werkt dat het beste áls je dat kunt.quote:Op maandag 13 april 2009 09:42 schreef slaveloos het volgende:
[..]
dank je wel. en we zijn allemaal verschillend he, sommigen zijn beter in geleidelijk. Ik niet. stoppen met roken was ook alles of niets. sommigen gaan minderen kiezen een datum, pleisters en weet ik al niet wat. prima voor hen, maar niet voor mij. stoppen is stoppen
nee, ik zou gaan sporten maar door de druk van de kredietcrisis op mijn werk doe ik dat nog maar ff niet. eerst ff kijken hoe mijn contract verloopt.quote:Op maandag 13 april 2009 13:31 schreef Bluezz het volgende:
Puckzzz hoeveel witte wijn drink je ongeveer? En ben je ook meer gaan bewegen?
Geen pasta's
Ben zelf ook 20kg kwijt, maar at en eet nog gewoon aardappelen, pasta en rijstquote:Op maandag 13 april 2009 12:57 schreef Puckzzz het volgende:
ik ben 20 kg afgevallen door een ander eetpatroon ..... je moet alleen wel bereid zijn je pasta's en aardappelen in te leveren. en hou vooral van vis, kip en verse groente.
Ok, dat pak je dan op zich wel goed aan. Vooral dat je zegt dat je het lekker vindt is wel weer positief zelfs - als jij het lekker zegt te vinden heb je waarschijnlijk ook minder moeite om hun wat groente op te laten eten.quote:Op maandag 13 april 2009 09:39 schreef slaveloos het volgende:
Ik doe het in zoverre in het bijzijn van mijn kinderen, dat ik gwoon bij ze aan tafel zit bij de boterham, alleen beleg ik ze dus niet. Verder eet is 's avonds mee, maar eet minder pasta en veel "gras". Ik zeg niet dat ik gras eet omdat ik af wil vallen maar omdat ik dat lekker vindt. Ze zijn 4, dus ik kan ze nog een beetje om de tuin leiden. Verder zien ze me 's middags geen snack meer eten, geen biertje meer pakken en we eten samen paprika en komkommer 'smiddags. Misschien heeft dat toch ook weer wat voordelen
da's denk ik gewoon ieder zijn keuze. ik lust geen rijst dus die was makkelijk, aardappelen mis ik ook totaal niet (ik eet knolselderij als vervanger), pasta's was wat lastiger maar ondertussen heb ik daar ook geen moeite meer mee.quote:Op maandag 13 april 2009 16:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ben zelf ook 20kg kwijt, maar at en eet nog gewoon aardappelen, pasta en rijstveel verse groente, en regelmatig vis en niet teveel vlees (half kipfiletje de man bij avondeten, of 200 gram gehakt met z'n tweeen) maar heb niets in hoeven leveren qua producten.
Meer bewegen en regelmatiger en minder eten heeft het voor mij gedaan
je zei 'je moet', als in: het kan alleen als je dit doetquote:Op maandag 13 april 2009 19:51 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
da's denk ik gewoon ieder zijn keuze. ik lust geen rijst dus die was makkelijk, aardappelen mis ik ook totaal niet (ik eet knolselderij als vervanger), pasta's was wat lastiger maar ondertussen heb ik daar ook geen moeite meer mee.
dank je wel!!!quote:
zolang je nog maar in je jasje pastquote:Op woensdag 20 mei 2009 20:22 schreef fathank het volgende:
Dat is alcoholist in een ander jasje gegoten?
1 km per biertje... dan blijf ik rennenquote:Op donderdag 21 mei 2009 01:25 schreef leipelullo het volgende:
Ren gewoon 1km per biertje die je de vorige dag hebt gedronken. Zo blijf ik ook een slanke alcoholist.
Dit dus!quote:Op woensdag 8 april 2009 13:19 schreef -En4Cer- het volgende:
Als je de hele week gezond eet en een aantal keer sport kun je best in het weekend helemaal kapot gaan van de drank hoor
haha met zon mentaliteit heb je mijn tips inderdaad niet nodig.. maar helaas wij zijn niet allen zo verschrikkelijk sterkquote:Op donderdag 21 mei 2009 09:30 schreef Salmonella het volgende:
[..]
Dit dus!
Ik doe niet anders: doordeweeks gezond (maar VOLDOENDE) eten en niet drinken. Drie keer per week 1 tot 1,5 uur sporten (vooral de krachttraining i.v.m. hoge stofwisseling behouden tot 2 dagen na sporten) en dan in het weekend helemaal naar de klote
Ben in de laatste 4 maanden zo toch wel een kilootje of 7, 8 kwijtgeraakt.. En ik heb er geen biertje minder om gedronken...
Dan kun je over een paar weken deze post weer quoten omdat het er dan weer bij is. Afvallen moet je rustig aan doen. Maar als je dan toch wilt afvallen, probeer eens wat minder koolhydraten en uiteraard minder calorieen te eten. Vervang het biertje voor een droge witte wijn.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:52 schreef slaveloos het volgende:
slaveloos heeft de teugels laten vieren... November en december leenden zich voor belgische biertjes, hapjes en voedsel met sausjes. Slaveloos is terug bij af, dus raad eens wat er weer gaat gebeuren? afvallen in een moordend tempo. wens me succes!
het is me vorige keer gelukt om een jaar lang te teren op de inspanning van een paar weken. Ik ga ervan uit dat het deze keer ook weer gaat lukkenquote:Op zondag 17 januari 2010 13:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dan kun je over een paar weken deze post weer quoten omdat het er dan weer bij is. Afvallen moet je rustig aan doen. Maar als je dan toch wilt afvallen, probeer eens wat minder koolhydraten en uiteraard minder calorieen te eten. Vervang het biertje voor een droge witte wijn.
heel irritant inderdaad, maar de pakken die ik een jaar geleden heb gekocht zitten een beetje krap nu, vooral de broeken. Dus ik moet gewoon weer op gewicht komen, dan gaat het weer. Het gaat me nu om zo'n 4 kiloquote:Op zondag 17 januari 2010 19:50 schreef ColdFeet het volgende:
Is dat niet heel irritant met je kleding? Of gaat het echt maar om een paar kilo?
1 kilo per week zou een gezond gewichtsverlies zijn. in de eerste weken val je wat meer af i.v.m. vocht.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:15 schreef -En4Cer- het volgende:
Ik sport iets meer en eet gezonder. Het enige wat ik niet laat staan is een biertje. Ik wil gewoon met mijn vrienden een paar biertjes kunnen drinken. Maar als je voor de rest genoeg beweegt en gezond eet is er niks aan de hand. Op deze manier ben ik in 2,5 week al 5 kilo kwijt![]()
Ik pakte voorheen ook heel makkelijk een zak chips als ik 's avonds op de bank lag. Zulke snaaierij achterwege laten maakt al een wereld van verschil.
/Edit.
Oja, wat ook erg helpt is om er een wedstrijdelement aan toe te voegen. Mijn zwager en ik hebben een weddenschap wie er het eerst 5 kilo kwijt is. (We doen dit beide op een gezonde manier, sporten en gezonder eten), maar dan heb je wel een stok achter de deur want ik wil absoluut niet van hem verliezenAls ik verlies moet ik op de fiets naar m'n opa en oma 40 km verderop
![]()
Ja klopt, ik ga er ook niet vanuit dat het zo hard blijft gaan. (hoeft ook niet)quote:Op maandag 18 januari 2010 11:39 schreef Vono het volgende:
[..]
1 kilo per week zou een gezond gewichtsverlies zijn. in de eerste weken val je wat meer af i.v.m. vocht.
een dieet gebeurt altijd op doktersvoorschrift; er wordt niet over een dieet gesproken wanneer iemand op eigen initiatief kiest voor een andere voeding, bijvoorbeeld om enkele kilo's af te vallen. Maar ik snap wat je bedoelt. succes met afvallen, vergeet niet om gezond te blijven eten.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:47 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Ja klopt, ik ga er ook niet vanuit dat het zo hard blijft gaan. (hoeft ook niet)
Op deze manier is het tenminste ook vol te houden. Ik zou ook nooit op dieet gaan. Gezond eten, veel drinken en genoeg beweging is de beste oplossing. Dan voorkom je ook het jojo-effect wat je bij een dieet vaak hebt.
Ik zie je in april beginnen en in nov/dec zit het er alweer aan... Ga je nu elke 6-8 maanden zoiets doen?quote:Op zondag 17 januari 2010 13:14 schreef slaveloos het volgende:
[..]
het is me vorige keer gelukt om een jaar lang te teren op de inspanning van een paar weken. Ik ga ervan uit dat het deze keer ook weer gaat lukken
Maar je moet wel blijven sporten, wat veel mensen vergetenquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:41 schreef Vono het volgende:
Jongens, je mag best een biertje drinken... je zal er heus niet minder vet door verliezen, of minder snel van groeien
het is weer gelukt hoor, heb net kleinere maat pakken kunnen kopenquote:Op maandag 31 mei 2010 10:18 schreef Cherryboxx het volgende:
Kwam hier toevallig via Google en heb even 't topic doorgelezen.
Hilarisch.
Slaveloos wilde een jaar geleden 4 kilo kwijt op een manier waarvan iedereen voorspelde: die kilo's zitten er binnen no time weer bij.
Waarvan akte. In januari was het zover.
Je zou verwachten dat het kwartje gevallen was maar nee, in januari post hij dat hij zuhb succesvolle methode nogmaals wil gaan toepassen, want het hielp vorig jaar zo goed![]()
Haha, zie daar hoe deze geweldige spartaanse methode inderdaad gezorgd heeft voor het voorspelde jojo effect.
Ben benieuwd hoe het er nu voorstaat. Het is verdacht stil.
Goed bezig. Succes.quote:Op zondag 29 augustus 2010 10:34 schreef slaveloos het volgende:
Om iedereen weer even te informeren: het gaat nog steeds prima! Ik pas goed in mijn maat 48 pakken van de zara en fiets regelmatig 's avonds even een uurtje. geen drank of 's avonds snaaien meer doordeweeks, en mnder eten bij de maaltijden., Wellicht dat ik het eind van het jaar haal zonder superspartaanse week
dank je welquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |