hardlopen is al deel van de spartaanse strijd tegen de kilo's.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:18 schreef _Michiel_ het volgende:
Sta nu op, en ga een stukje (5 kilometer, half uurtje) hardlopen. 500 kilocalorieën verbrand!
En geen alcohol natuurlijk.
wodka is inderdaad heerlijk.. maar geen caloriebom dus?quote:
minder.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:20 schreef slaveloos het volgende:
[..]
wodka is inderdaad heerlijk.. maar geen caloriebom dus?
bier is inderdaad een van de grote oorzaken, en dan vooral die maredsous, duvel, triples van diverse pluimage etc etc..
Zowel Bier als Wodka bevat zo'n 160 kilocallorieen per standaardglas. Bron: http://www.calorielijst.nl/quote:
teveel ervan drinkne heeft op mij nog altijd veel effect gehad. Maar zonder gekheid, een paar wodka'tjes kunnen dieettechnisch gezien weinig kwaad?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
minder.
maar teveel ervan drinken zal alsnog geen effect hebben.
als je sacherijnig word van het niet drinken van alcohol dan kan je er beter sowieso mee stoppen....quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:19 schreef slaveloos het volgende:
[..]
hardlopen is al deel van de spartaanse strijd tegen de kilo's.
geen alcohol????
straks een broodmagere maar eenzame en chaggerijinge slaveloos... geen optie
jezus, wil je een no-lifer van hem maken ofzo...quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:18 schreef _Michiel_ het volgende:
Sta nu op, en ga een stukje (5 kilometer, half uurtje) hardlopen. 500 kilocalorieën verbrand! Als je regelmatig sport is het veel makkelijker om er niet aan te denken dat je minder eet.
En geen alcohol natuurlijk.
Ik geloof dat hij alcohol drinkt om het drinken, niet omdat het lekker is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:24 schreef nuget het volgende:
[..]
jezus, wil je een no-lifer van hem maken ofzo...
Geen alchohol....
uhm nee hoor... het is de combinatie van niet eten, al een paar jaar niet meer roken en nu ook nog eens niet meer lekker een drankje drinken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:23 schreef dekkered het volgende:
[..]
als je sacherijnig word van het niet drinken van alcohol dan kan je er beter sowieso mee stoppen....
nee hoor ik vind het werkelijk heerlijk. kan genieten van zo'n heerlijke maredsous triple, een glas glenmorangie, een heerlijke Pinot Gris, of een multepulciano d'abruzzo uit Venetoquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:26 schreef dekkered het volgende:
[..]
Ik geloof dat hij alcohol drinkt om het drinken, niet omdat het lekker is.
tja het plan is om er nu 5 kilo af te krijgen, dan met een ietwat verbeterd bewegings en eet\drinkpatroon dat vast te houdenquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:31 schreef ehqo het volgende:
Sporten lijkt me de enige optie als je niet al teveel wil consolideren in je eet- en drinkpatronen.
geen probleem, en ik ben bijna 40... dat soort dingen leer je niet zo snel afquote:
probleem is dat wat boven de zwembroek opbolt dat er vroegah niet wasquote:
dank je welquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, zo'n streng dieet is nergens goed voor. Minderen met drinken (paar drankjes in het weekend is OK), meer eten, meer sporten. Duurt wat langer dan je huidige aanpak, maar slaat vast minder op je humeur
Dat gaat niet meer weg. Zeker als je niet stopt met alcohol. Dus nogmaals. Gewoon verder genieten van het leven. Je bent al 40 dus er is toch geen hoop meer verder.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:34 schreef slaveloos het volgende:
[..]
probleem is dat wat boven de zwembroek opbolt dat er vroegah niet was
4 kilo in 2 jaar.... dat betekent een echte fat basterd over 8 jaar, dat wil ik vermijdenquote:
quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:37 schreef French het volgende:
Je moet alcohol vergelijken met een paar speculaasjes. Van een paar speculaasjes word je ook niet dik. Maar van elke dag een paar speculaasje wel. Afvallen is niets meer dan meer verbruiken dan erin komt. Dus je kan elke dag een paar speculaasjes eten of een borrel drinken, als je maar wat meer beweegt.
Ik zie trouwens liever een iets dikker iemand die van het leven geniet en met wie ik een leuke avond kan hebben, dan een chagrijn die alleen maar colaatjes light drinkt.
zeg dat niet aarghh. en ja alle hoop is opgegeven. het leven begon bij 30 en eindigt over 5 maandenquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer weg. Zeker als je niet stopt met alcohol. Dus nogmaals. Gewoon verder genieten van het leven. Je bent al 40 dus er is toch geen hoop meer verder.
iets dikker, daar zit hem de crux. je zit ook niet te wachten op een levensgenieter van 120 kilo... dus ik wil nu controle hebben over het toenemen van mijn gewicht, zodat ik wel degelijk weer wat meer van het leven kan genieten.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:37 schreef French het volgende:
Je moet alcohol vergelijken met een paar speculaasjes. Van een paar speculaasjes word je ook niet dik. Maar van elke dag een paar speculaasje wel. Afvallen is niets meer dan meer verbruiken dan erin komt. Dus je kan elke dag een paar speculaasjes eten of een borrel drinken, als je maar wat meer beweegt.
Ik zie trouwens liever een iets dikker iemand die van het leven geniet en met wie ik een leuke avond kan hebben, dan een chagrijn die alleen maar colaatjes light drinkt.
4 en ik sterf van de honger inderdaadquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:05 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat je eet lijkt me wel erg weinig voor een man... Hoeveel boterhammen eet je op een dag?
Dan komt je chagrijnigheid waarschijnlijk eerder daardoor. Lage bloedsuikerspiegel is heel slecht voor je stemming... Ga gewoon wat meer eten, want als je te weinig eet val je uiteindelijk juist niet af.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:09 schreef slaveloos het volgende:
[..]
4 en ik sterf van de honger inderdaad
WAT??? als ik weinig eet val ik niet afquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:11 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan komt je chagrijnigheid waarschijnlijk eerder daardoor. Lage bloedsuikerspiegel is heel slecht voor je stemming... Ga gewoon wat meer eten, want als je te weinig eet val je uiteindelijk juist niet af.
Nee, want je lichaam gaat dan in een soort van spaarstand, en op het moment dat je dan 1 of 2 dagen flink gaat eten wordt dat allemaal omgezet in vet om dat later weer te kunnen verbranden. Gewoon gezond en regelmatig eten. Geen koffie drinken. Veel sporten. Afvallen door weinig te eten heb je niks aan.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:13 schreef slaveloos het volgende:
[..]
WAT??? als ik weinig eet val ik niet af
Als je té weinig eet denkt je lichaam dat de hongerwinter is aangebroken en gaat het zijn energieverbruik gewoon verlagen waardoor je na een tijdje niet meer afvalt en als je weer normaal gaat eten juist aankomt. Trust me, het is echt zo.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:13 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Als je lange tijd weinig eet, went je lichaam eraan om zijn voedingsstoffen uit de bescheiden porties op te nemen. Spaarstand-effect. Ga je dan na verloop van tijd weer meer eten, dan wil je lichaam alles zo snel mogelijk opslaan: reserves!!quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:13 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Nee. Je moet wel heel beroerd eten, wil je vitamines tekort komen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef slaveloos het volgende:
ik ben er ook van die multivitamies bij gaan slikken omdat ik bang dat ik anders het een en ander tekort kom.
is dat nodig denken jullie?
het wordt steeds gekker... geen koffie, geen alcohol matig eten en veel sporten...quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee, want je lichaam gaat dan in een soort van spaarstand, en op het moment dat je dan 1 of 2 dagen flink gaat eten wordt dat allemaal omgezet in vet om dat later weer te kunnen verbranden. Gewoon gezond en regelmatig eten. Geen koffie drinken. Veel sporten. Afvallen door weinig te eten heb je niks aan.
Koffie drinken doe ik ook gewoon tijdens het lijnen, maar goed.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:18 schreef slaveloos het volgende:
[..]
het wordt steeds gekker... geen koffie, geen alcohol matig eten en veel sporten...
ik wil gewoon even snel een paar kilo afvallen, om dan mijn oude leventje van goed eten en drinken gematigder voort te zetten en de bewegingsfrequentie wat omhoog te schroeven.
geen koffiedat gaat zeker niet lukken. Ik will niet 120 jaar oud worden ofzo
Is krachttraining niet iets voor jou? Raakt je lijf van in vorm, en het verhoogt je metabolisme: je kunt meer eten zonder aan te komen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:18 schreef slaveloos het volgende:
[..]
het wordt steeds gekker... geen koffie, geen alcohol matig eten en veel sporten...
ik wil gewoon even snel een paar kilo afvallen, om dan mijn oude leventje van goed eten en drinken gematigder voort te zetten en de bewegingsfrequentie wat omhoog te schroeven.
geen koffiedat gaat zeker niet lukken. Ik will niet 120 jaar oud worden ofzo
ik wil zon 4 a 5 kilo afvallen in 3 of 4 weken en dan op een gezonde manier dat gewicht vasthouden. In die topics die jij hebt opgenoemd gaat het volgens mij om mensen die al jaren met hun gewicht worstelen. Tot 3 jaar geleden woog ik zo'n 80-81 kilo wat bij mijn lengte best redelijk is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:16 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als je té weinig eet denkt je lichaam dat de hongerwinter is aangebroken en gaat het zijn energieverbruik gewoon verlagen waardoor je na een tijdje niet meer afvalt en als je weer normaal gaat eten juist aankomt. Trust me, het is echt zo.
Maar goed, hier zijn al genoeg topics over (Slank, Dieetclub, Tips voor een goddelijk lichaam) dus ik stel voor dat je daar een kijkje gaat nemen want zo te horen ben je niet echt gezond bezig en kan er nog heel wat verbeterd worden aan je methode. Dan kun je misschien afvallen op een manier die voor je omgeving ook een beetje te genieten is...
kilo per week en dat 4 weken lang is het doel waarnaar ik streef, en ik at niet zoveel meer per dag, dan ik nu doe, alleen beleg op mijn brood, een of twee boterhammen meer en koolhydraatproducten 's avonds. Ik eet al bijna geen tussendoortjes etc. behalve fruitquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:20 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Koffie drinken doe ik ook gewoon tijdens het lijnen, maar goed.
Als je nu heel weinig gaat eten is de kans juist heel groot dat je wanneer je weer normaal gaat eten al je verloren gewicht én nog wat extra er zo weer aan hebt zitten. Vanwege dat hele spaarstand-verhaal dus. Je kunt beter iets langzamer afvallen (voor een man is een kilo per week dan nog prima te doen) en het er ook af houden.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:17 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee. Je moet wel heel beroerd eten, wil je vitamines tekort komen.
Het nut van extra vitamines slikken is ook nog nóóit bewezen.
Eigenlijk is het een semi-zwendel, die hele vitaminepillen-industrie.
En je vraag over alcohol snap ik niet helemaal.
Glas bier 100 Kcal
Glaasje wodka 80 Kcal
Wijn (wit, droog) 110 Kcal
Baco etc: >300
Dus reken zelf maar uit wat je het beste (niet) kan drinken, toch?
Als het matig gebeurt, maakt het niet zoveel uit allemaal. Het speculaasjes-verhaal. Maar mijd de gevulde speculaas (lees: Baileys, Amaretto e.d.)
krachttraining is een goed idee, maar lastig te combineren met de thuissituatie. Ik heb kleine kinderen en kan niet vaak 'savonds weg. en ik werk nogal onregelmatig. heb wel zo'n wii fit ding gekocht, maar dat zet ben ik bang geen zoden aan de dijk meer na een paar maandenquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is krachttraining niet iets voor jou? Raakt je lijf van in vorm, en het verhoogt je metabolisme: je kunt meer eten zonder aan te komen.
Dat geldt misschien voor de dieetclub, maar in de andere 2 topics posten gewoon mensen die in principe wel een gezond gewicht hebben maar een paar kilootjes kwijt willen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:23 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ik wil zon 4 a 5 kilo afvallen in 3 of 4 weken en dan op een gezonde manier dat gewicht vasthouden. In die topics die jij hebt opgenoemd gaat het volgens mij om mensen die al jaren met hun gewicht worstelen. Tot 3 jaar geleden woog ik zo'n 80-81 kilo wat bij mijn lengte best redelijk is.
Nu begin ik langzaam aan te komen. Daar wil ik iets aan doen. door door de week spartaan te leven en in het weekend de teugels te laten vieren. Totdat er weer een paar kilo's af zijn en dan ga ik weer vrolijk verder waar ik gebleven was, zei het ietsjes minder.
Is dat onmogelijk?
4 weken is het plan: echt weinig door de week, wat losser in het weekend; gaat mijn lichaam dan al de winterslaapstand in? ik hoop het toch nietquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Als je lange tijd weinig eet, went je lichaam eraan om zijn voedingsstoffen uit de bescheiden porties op te nemen. Spaarstand-effect. Ga je dan na verloop van tijd weer meer eten, dan wil je lichaam alles zo snel mogelijk opslaan: reserves!!
Het zogeheten jojo-effect
ik wilde je niet voor het hoofd ben ontzeetend blij met je hulpquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat geldt misschien voor de dieetclub, maar in de andere 2 topics posten gewoon mensen die in principe wel een gezond gewicht hebben maar een paar kilootjes kwijt willen.
Tussendoortjes zou je misschien juist wel moeten doen (gezonde dingen dan wel), dat helpt ook om die spaarstand tegen te gaan.
Je mag natuurlijk je eigen methode kiezen, maar als je er chagrijnig van wordt lijkt me dat toch een teken dat dit voor jou niet werkt en dat het de moeite loont om te kijken wat je kunt verbeteren. Maar goed, het is jouw leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |