Och, lijkt me niet zo'n grote ramp. Als je de dagen van te voren weet kan je rekening houden met verjaardagskaartjes etc..quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:42 schreef Biancavia het volgende:
Inderdaad. Voortaan alleen nog maar op dinsdag, donderdag en zaterdag post.
Ja, mij zou het ook niets uitmaken. Ik moet nu altijd beneden bij de kelder de post ophalen en dan laat ik het ook wel eens 2 of 3 dagen liggen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:48 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Och, lijkt me niet zo'n grote ramp. Als je de dagen van te voren weet kan je rekening houden met verjaardagskaartjes etc..
Als je iets snel moet sturen doe je dat sowieso maar per mail..
Weet niet hoe oud jij bent, maar in mijn leven, en dat is geen babyboomer of bejaarde, moet ik toch regelmatig papieren (terug)sturen die niets met het verkopen van spellen te maken hebben. Nu heeft het tijdstip van bezorgen op zulke documenten zelden invloed...quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:53 schreef Gehannes het volgende:
Post is leuk voor de babyboomers en bejaarden maar kom op zeg als je jonger bent dan 50 jaar dan hoor je je ver te houden van post. Tenzij je iets verstuurt om te verkopen; een spel of iets dergelijks.
Niets mis mee. Neem aan dat rouwbrieven wel gewoon elke dag verzonden worden, maar gewone post hoef je ook echt niet elke dag te ontvangen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:42 schreef Biancavia het volgende:
Inderdaad. Voortaan alleen nog maar op dinsdag, donderdag en zaterdag post.
Een hoop correspondentie zal vast elektronisch afkunnen ja. Uiteraard met uitzondering van dingen die geen (juridische?) waarde hebben als het niet op een van nep te onderscheiden stuk papier staat. En dingen als je nieuwe bankpas e.d. kan je voorlopig ook nog niet downloaden. En voordat strikt vertrouwelijke dingen zoals je DigiD activatiecode, andere pincodes e.d. naar een e-mailbox gepompt worden, moet er een gegarandeerd veilige manier van e-mail verzenden gebruikt worden, zonder dat je de consument moet opzadelen met een PGP cursus o.i.d..quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik zeg E-mail. Een bedrijf wat zich bezig houdt met het transporteren van dode boom snippers lijkt me niet meer van deze tijd. Het is onnodig millieu vervuilend en papier voegt niets toe.
ja, dat zal idd wel, vandaar die constructie met betalen denk ikquote:Op vrijdag 3 april 2009 12:56 schreef Mathijz het volgende:
TNT is nog steeds wettelijk verplicht om dagelijks de post rond te brengen...
In ruil voor die verplichting hadden ze het monopolie op briefpost. Dat monopolie is komen te vervallen, dus ik zou er niet al te gek van opkijken als TNT tzt nog maar drie reguliere bezorgdagen aanhoudt... Mits het CAO-akkoord door de werknemers wordt afgewezen (en dat lijkt wel te gaan gebeuren).quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:56 schreef Mathijz het volgende:
Soms moet iets snel. Vaak moet het dan ook nog aangetekend, als het iets belangrijks is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:48 schreef Reflectionne het volgende:
Mja, als dat nog een beetje winstgevend te doen valt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:28 schreef senesta het volgende:
Mja als er andere aanbieders komen die het dan oppakken vind ik het prima hoor
Maar dat houdt niet in dat de TNT dat zelf hoeft te doen. Ze mogen het ook uitbesteden aan anderen, maar de TNT blijft dan wel verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:56 schreef Mathijz het volgende:
Maar als ze wel elke dag rouwbrieven bezorgen, kunnen ze toch net zo goed de gewone post meenemen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:14 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niets mis mee. Neem aan dat rouwbrieven wel gewoon elke dag verzonden worden, maar gewone post hoef je ook echt niet elke dag te ontvangen.
hoho, service die voor 1 april bij de prijs inbegrepen zat (decennialang) en waar we nu in ene extra voor moeten gaan betalen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Service waar je als gebruiker zelf voor moet betalen. Hoe bedenken ze het!
Daarnaast:quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:16 schreef Henno het volgende:
[..]
Een hoop correspondentie zal vast elektronisch afkunnen ja. Uiteraard met uitzondering van dingen die geen (juridische?) waarde hebben als het niet op een van nep te onderscheiden stuk papier staat. En dingen als je nieuwe bankpas e.d. kan je voorlopig ook nog niet downloaden. En voordat strikt vertrouwelijke dingen zoals je DigiD activatiecode, andere pincodes e.d. naar een e-mailbox gepompt worden, moet er een gegarandeerd veilige manier van e-mail verzenden gebruikt worden, zonder dat je de consument moet opzadelen met een PGP cursus o.i.d..
Dus ik vraag me af of e-mail de slakkenpost wel compleet kan ervangen op dit moment, als je alle belangen meeweegt.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:15 schreef Jojoortje het volgende:
Het plan is ook dat de TNT post nu maar 3 dagen per week de post gaat bezorgen
Waarom is het zo belangrijk dat post alle dagen van de week bezorgd wordt? Enkele uitzonderingen daargelaten zou ik er prima mee kunnen leven.quote:Op zaterdag 4 april 2009 10:42 schreef classpc het volgende:
In dat geval verstuur ik mijn post wel via een ander bedrijf dat wel alle dagen van de weken werkt
Maakt mij niet uit hoe het bedrijf heet, als de post maar verstuurd wordt
Wij mensen zijn ongelovelijk goed in staat om aan te passen aan een nieuwe situatie. Ik denk.. dat we dit ook wel teboven komen. Ook al is het zo verschrikkelijk ende zielen verscheurend.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:40 schreef MikeyMo het volgende:
De postbestellers gaan niet alleen 15% minder verdienen (hey da's marktconform hé!), maar ze adverteren sinds gister nu ook met een reclame waarbij ze aanbieden om tegen betaling sneller te gaan bezorgen. Maareh, als ik nu een brief voor 5en op de bus doe dan is hij de volgende ochtend bij de ontvanger in vrijwel alle gevallen. Wat TNT nu zegt met deze reclame is dat wij straks als burgers maar moeten afwachten hoe snel iets bezorgd wordt want ik heb zo'n vermoeden dat ze niet meer dagelijks gaan post bezorgen. ja, nee als je extra betaalt, dan wordt het wil in 24 uur bezorgd...
Dus we moeten straks extra gaan betalen voor een service die tot 1 april gratis wat. En dat wordt dan gepresenteerd in de reclame als een handige nieuwe service
Klacht: dat dus!
werkgelegenheid? concurrentie?quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:05 schreef tslh het volgende:
Maarre: wat is nu het voordeel voor de consument? Gaat post versturen goedkoper worden of zo? Tot nu toe hoor ik alleen maar nadelen. En ja: ik stuur ook maar weinig per post (hoewel het bedrijf waar ik werk honderden facturen per dag verzend) maar bijna alles per mail, maar ik begrijp dan nog steeds niet waarom er nu meer aanbieders moeten komen voor iets dat al jaren goed ging. En dat de service minder word en de prijs gelijk blijft.
Oh ja, ik las hierboven dat post sturen slecht is voor milliieu (bomen kappen en zo): ik voorzie op termijn 'extra millieubelasting op post' zodat de overheid dat tekort aan inkomsten (van de vliegtax?) kan aanvullen.
Omdat ik geen zin heb om één of twee dagen langer op een besteling te wachten.quote:Op zaterdag 4 april 2009 10:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom is het zo belangrijk dat post alle dagen van de week bezorgd wordt? Enkele uitzonderingen daargelaten zou ik er prima mee kunnen leven.
Dan moet je het 2 dagen eerder bestellen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:53 schreef classpc het volgende:
[..]
Omdat ik geen zin heb om één of twee dagen langer op een besteling te wachten.
pakketvervoer is een ander onderdeel van TNT. Of word je altijd door de reguliere postbode overvallen?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:53 schreef classpc het volgende:
[..]
Omdat ik geen zin heb om één of twee dagen langer op een besteling te wachten.
Ik bestel anders nog best wel vaak dingen zoals cd's, games, boeken en weet ik veel op internet en ik heb echt geen zin om dat ergens anders op te halen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:26 schreef 1517 het volgende:
Van mij hoeven ze nooit meer langs te komen, reclame en rekeningen nou nou wat zal ik dat missen
Ja, maar beide moeten zorgen voor OF betere prijzen OF betere service. Niet een stap terug.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:06 schreef zbbrox het volgende:
[..]
werkgelegenheid? concurrentie?
ik noem maar wat kleine dingetjes:P
Wel voor dingen van Bol.com.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
pakketvervoer is een ander onderdeel van TNT. Of word je altijd door de reguliere postbode overvallen?
Die reclame is niet gericht op de gewone postzegelplakkende klant, maar op grote klanten. Nu al heb je 48 uurs post en 24 uurs. Hoe langer TNT over het bezorgen mag doen, des te goedkoper wordt het. Niets nieuws onder de zon, dus.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:40 schreef MikeyMo het volgende:
De postbestellers gaan niet alleen 15% minder verdienen (hey da's marktconform hé!), maar ze adverteren sinds gister nu ook met een reclame waarbij ze aanbieden om tegen betaling sneller te gaan bezorgen. Maareh, als ik nu een brief voor 5en op de bus doe dan is hij de volgende ochtend bij de ontvanger in vrijwel alle gevallen. Wat TNT nu zegt met deze reclame is dat wij straks als burgers maar moeten afwachten hoe snel iets bezorgd wordt want ik heb zo'n vermoeden dat ze niet meer dagelijks gaan post bezorgen. ja, nee als je extra betaalt, dan wordt het wil in 24 uur bezorgd...
Dus we moeten straks extra gaan betalen voor een service die tot 1 april gratis wat. En dat wordt dan gepresenteerd in de reclame als een handige nieuwe service
Helaas, dat bedrijf bestaat niet. Sandd en Selektmail bezorgen 2x per week, TNT in de toekomst misschien nog maar 3. Vooralsnog zijn Sandd en Selektmail trouwens niet geinteresseerd in post van particulieren, maar alleen in grote partijen. Omdat de hoeveelheid post jaarlijks met ongeveer 4% afneemt, en er nu ook nog meer concurrentie is, is het straks niet meer mogelijk om 6 dagen per week op een rendabele manier post te bezorgen. Tenzij we de portokosten flink opschroeven, maar dan is Leiden in last.quote:Op zaterdag 4 april 2009 10:42 schreef classpc het volgende:
In dat geval verstuur ik mijn post wel via een ander bedrijf dat wel alle dagen van de weken werkt
Maakt mij niet uit hoe het bedrijf heet, als de post maar verstuurd wordt
Maar soms wil je dat iets op een bepaalde dag aankomt, dan is het wel fijn om te weten dat je post de volgende dag bezorgd wordtquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:48 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Och, lijkt me niet zo'n grote ramp. Als je de dagen van te voren weet kan je rekening houden met verjaardagskaartjes etc..
Bij mij wordt alles van de TNT bezorgd rond een uur of 7 a 8quote:Op zondag 5 april 2009 01:19 schreef Rio het volgende:
misschien is de bright side dat er straks een bedrijf komt dat ook buiten kantooruren paketten bezorgd. Would be nice!
Bij mij rond elf uur des ochtends...quote:Op zondag 5 april 2009 01:20 schreef zquing het volgende:
[..]
Bij mij wordt alles van de TNT bezorgd rond een uur of 7 a 8
pakketten dan
When hell freezes over...quote:Op zondag 5 april 2009 01:19 schreef Rio het volgende:
misschien is de bright side dat er straks een bedrijf komt dat ook buiten kantooruren paketten bezorgd. Would be nice!
Dat is erg vervelend, maar betekent nog niet dat het in heel Nederland zo slecht is. Zelf heb ik alleen maar goede ervaring met TNT en Sandd (Hoewel ik van die laatste niet erg veel post krijgquote:Op zondag 5 april 2009 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
De post in NL is rampzalig slecht, krijg post voor de hele buurt in de bus die ik dan maar weer even rondbreng, en ik weet dat ik veel post nooit krijg.
TNTPost is een ramp.
Volgens mij kunnen de bodes geeneens lezen.
Die service kostte ¤0,44quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:40 schreef MikeyMo het volgende:
Dat kan me niks schelen.quote:Op zondag 5 april 2009 00:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Helaas, dat bedrijf bestaat niet. Sandd en Selektmail bezorgen 2x per week, TNT in de toekomst misschien nog maar 3. Vooralsnog zijn Sandd en Selektmail trouwens niet geinteresseerd in post van particulieren, maar alleen in grote partijen. Omdat de hoeveelheid post jaarlijks met ongeveer 4% afneemt, en er nu ook nog meer concurrentie is, is het straks niet meer mogelijk om 6 dagen per week op een rendabele manier post te bezorgen. Tenzij we de portokosten flink opschroeven, maar dan is Leiden in last.
Vroegah had je 1 pakketdienst, tegenwoordig velen, de service is vele malen beter en goedkoper geworden.quote:Op zondag 5 april 2009 12:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Vroeger kwam er elke dag 1 postbode.
Tegenwoordig komen er 3 postbezorgers langs, van TNT, Sandd en nog zo'n club.
Vrije markt.
Efficiënter.
""
Wanneer was dat dan? Ik kan me niet herinneren dat TNT ooit het monopolie op pakketten had. Zelfs in de oudheid had je al bijv. van Gend en Loos.............quote:Op zondag 5 april 2009 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vroegah had je 1 pakketdienst, tegenwoordig velen, de service is vele malen beter en goedkoper geworden.
Niet alleen in NL. In Londen heeft een grote krant eens een test gedaan, door op 1 dag 100 verschillende brieven te sturen naar adressen in Oost-Londen. Slechts een klein gedeelte van de brieven kwam de volgende dag aan. Ongeveer 20 brieven waren na een week nog niet aangekomen.quote:Op zondag 5 april 2009 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
De post in NL is rampzalig slecht, krijg post voor de hele buurt in de bus die ik dan maar weer even rondbreng, en ik weet dat ik veel post nooit krijg.
TNTPost is een ramp.
Volgens mij kunnen de bodes geeneens lezen.
quote:Op zondag 5 april 2009 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
De post in NL is rampzalig slecht,
TNTPost is een ramp.
Top 10 kwaliteit overkomstduur (berzorging binnen 24 uur)quote:Op zondag 5 april 2009 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
De post in NL is rampzalig slecht,
TNTPost is een ramp.
Nee, je bent gewoon niet belangrijk.quote:Op zondag 5 april 2009 17:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ze hebben dat nu al vaak dat op maandag niet bezorgd wordt dus maak je borst maar nat
Zucht.......... Als jij op een bepaalde dag geen post krijgt betekent dat niet dat de TNT die dag niet gewerkt heeft, hoor! Misschien heeft er wel niemand iets naar jou gestuurd. En de kans dat er maandag geen post voor je is, is vrij groot. De enige post waar je maandag mee loopt is wat door particulieren in het weekend op de bus is gedaan, plus eventuele "foutlopers" van de vorige werkdag. Dus dat is niet zoveel.quote:Op zondag 5 april 2009 17:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ze hebben dat nu al vaak dat op maandag niet bezorgd wordt dus maak je borst maar nat
Zo'n test heeft de Consumentenbond in NL ook eens gedaan. Maar die hadden toen gewoon 100 brieven met handgeschreven adressen gepost, in verschillende gradaties van (on) leesbaarheid. En ja, dat kunnen de sorteermachines niet altijd even goed lezen, wat resulteert in vertragingen. Als je bedenkt dat TNT Post dagelijks 17 miljoen brieven bezorgt kun je je ook afvragen of 100 brieven dan wel een representatieve steekproef zijn.quote:Op zondag 5 april 2009 16:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet alleen in NL. In Londen heeft een grote krant eens een test gedaan, door op 1 dag 100 verschillende brieven te sturen naar adressen in Oost-Londen. Slechts een klein gedeelte van de brieven kwam de volgende dag aan. Ongeveer 20 brieven waren na een week nog niet aangekomen.
Maar ik neem aan dat je wel meer dan 3 brieven per jaar ontvangt? Mij maakt het wel degelijk uit wie de post bezorgt, zolang dat invloed heeft op de kans dat deze op tijd en op de juiste plaats aankomt. Dat hoeft niet de volgende dag te zijn, maar als ik iemand bijv. een verjaardagskaart stuur en die is 4 dagen na de verjaardag van de betreffende persoon nog niet op de plaats van bestemming, wordt het me wel erg gortig.quote:Op zondag 5 april 2009 16:45 schreef Nielsch het volgende:
Ik post werkelijk drie brieven per jaar ofzo. Ten eerste hoeven die in 100% van de gevallen echt niet de volgende dag bij de ontvanger te zijn en en tweede maakt het me geen ruk uit wie die brief gaat bezorgen.
quote:Zegel duurder of geen maandagpost
HOOFDDORP/DEN HAAG - TNT Post wil af van de bezorging op maandag. Is de Haagse politiek niet bereid de Postwet hiervoor aan te passen, dan moet de prijs van de postzegel, nu 44 eurocent, omhoog.
De Nederlandse postmarkt is nog maar net een paar dagen geheel geliberaliseerd of TNT Post gooit de knuppel in het hoenderhok. ,,We willen af van zes dagen bussen legen en bestellen,’’ zegt Ger Jacobs, commercieel directeur TNT Post, ferm.
,,Door het teruglopende postvolume als gevolg van de digitalisering en de opkomende concurrentie van Sandd en Selekt Mail hebben wij in de toekomst te weinig post om rendabel zes dagen in de week te bestellen. In Europa zijn steeds minder postbedrijven die zoveel dagen langs de deuren gaan. Post gaat een product worden dat drie of nog maar vier dagen in de week wordt besteld. Onze zakelijke klanten laten blijken geen behoefte te hebben aan een zesdaagse bezorging. En daar zit meer dan 90 procent van ons volume. Er gaat dus een discrepantie ontstaan tussen wat onze klanten willen en wat de overheid ons opdraagt.’’
Het postconcern heeft er nooit een geheim van gemaakt als eerste van de maandagbestelling af te willen. Omdat zondagavond een hele organisatie moet worden opgestart voor een paar consumentenkaartjes en -brieven moet er erg veel geld bij. Jacobs: ,,Het is niet onze meest lucratieve dag. Slechts 2 procent van alle consumentenpost die we wekelijks verwerken wordt zaterdag dan wel zondag gepost en op maandag besteld.’’
Postbewaker Chris Fonteijn, de baas van de toezichthouder Opta, heeft echter geen boodschap aan het betoog van Jacobs. ,,TNT Post moet zich aan de Postwet houden,’’ zegt zijn woordvoerder Marilène Eijgenraam. ,,Mocht TNT Post dat niet doen dan kunnen we bijvoorbeeld een boete opleggen van 450.000 euro.’’
Jacobs bezweert dat hij zich altijd aan de wet zal houden. ,,Maar we willen het komende anderhalf jaar met de politiek over het probleem van afnemend rendement praten. Vanaf 2011 willen we minder dagen gaan bestellen en dan als eerste de maandag er uit. Mocht het tot niets leiden, dan moet echt de postzegelprijs omhoog. Voor rouwkaartenbezorging op maandag zullen we altijd een service in de lucht houden.’’
Staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken houdt zich vooralsnog op de vlakte: ,,Bij de vaststelling van de postzegelprijs gaan we uit van de kosten en een redelijk rendement voor de verlener van de universele dienst (UD, is TNT Post, red.). Dus er wordt rekening gehouden met de kosten voor die zes dagen. Mochten de lasten de opbrengsten overstijgen, bijvoorbeeld door dalende volumes, dan kunnen we de eisen die gesteld zijn aan de UD beperken.’’
Ook vanwege het kwijtraken van hun monopolie?quote:Geachte heer X,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 7 april 2009.
Het spijt ons dat u uw bestelling Z nog niet heeft ontvangen. Waarschijnlijk is uw pakket verloren gegaan tijdens het verzendtraject. Wij gaan ervan uit dat uw bestelling niet meer zal arriveren. Onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.
Wij hebben onze financiële afdeling opdracht gegeven het betaalde bedrag voor deze zending zo spoedig mogelijk terug te storten. Houdt u rekening met een verwerkingstijd van maximaal een week.
Als u het bestelde artikel alsnog wilt ontvangen, dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen op onze site.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Y
Met een zgn symmetrische sleutel. Dat werkt als volgt:quote:Op zaterdag 4 april 2009 07:55 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Daarnaast:
Hoe zet ik mijn handtekening onder een emailtje?
Ik vind het een triest gegeven dat zendingen met een dermate hoog prive gehalte, zoals belastingaanslagen en bankzaken, nu lekker worden uitgesorteerd op de keukentafel onderwijl men het eten bereid om vervolgens na het eten tussen 7 en 9 nog eens een heel dorp rond te fietsen om voor belachelijk stukloon het spul rond te krijgen.quote:Op zondag 5 april 2009 10:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Denk bijvoorbeeld aan tijdschriften, catalogi, rekeningen, bekeuringen, belastingaanslagen, bankpasjes, creditcards, kerst- en verjaardagskaarten, pakjes van bijv. bol.com of amazon (die platte pakjes worden door de postbode gebracht, grote paketten gaan met de pakketservice), etc. Ik vind het niet zo'n prettig idee dat Sandd en Selektmail/DHL Global Mail daar nu ook mee mogen lopen. Ongeacht wat deze bedrijven zelf claimen op hun website, weet ik uit ervaring dat hun bezorgkwaliteit echt stukken lager ligt dan bij TNT. En als het misgaat, probeer dan maar eens hun Klantenservice te bereiken, als je daar al een e-mailadres of telefoonnummer van kunt vinden. Of probeer die Somalische azielzoeker die zijn Sandd bezorgronde combineert met 1 van zijn vele krantenwijken maar eens uit te leggen hoe huisnummers werken.
En wat te bedenken van een club postbezorgers in een buitengebied. Met de auto, lekker brandstofbesparendquote:Op zondag 5 april 2009 12:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Vroeger kwam er elke dag 1 postbode.
Tegenwoordig komen er 3 postbezorgers langs, van TNT, Sandd en nog zo'n club.
Vrije markt.
Efficiënter.
""
Ha dat is bol.com zeker? Bij mij is ook vlak achter elkaar 2x een pakket verdwenen. Uiteindelijk kreeg ik een brief van TNT's bedrijfsrecherche, dat ze bezig waren met een intern onderzoek. Er wordt dus blijkbaar nog wel eens wat gejat daar..quote:Op woensdag 8 april 2009 10:21 schreef TommyGun het volgende:
TNT T&T: Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco
Mailtje gestuurd naar leverancier, antwoord terug:
[..]
Ook vanwege het kwijtraken van hun monopolie?Jatters!
Dan ga je toch werken bij Sandd?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:15 schreef Jojoortje het volgende:
Het plan is ook dat de TNT post nu maar 3 dagen per week de post gaat bezorgen
Hopelijk krijgen we geen postoorlogen. In Engeland zuchten ze al jaren onder de busoorlogen, wij hebben hier de taxi-oorlogen mogen meemaken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:01 schreef CihV het volgende:
[..]
Ik vind het een triest gegeven dat zendingen met een dermate hoog prive gehalte, zoals belastingaanslagen en bankzaken, nu lekker worden uitgesorteerd op de keukentafel onderwijl men het eten bereid om vervolgens na het eten tussen 7 en 9 nog eens een heel dorp rond te fietsen om voor belachelijk stukloon het spul rond te krijgen.
Wie kan mij nu eens een bevredigend antwoord geven op de vraag waarom dit wordt verkozen boven het aloude bestelkantoor, waar op een betrouwbare manier postverwerking plaatsvindt...
[..]
En wat te bedenken van een club postbezorgers in een buitengebied. Met de auto, lekker brandstofbesparend![]()
Hoewel het nog niet overal voorkomt dat de concurrent van TNT ook daadwerkelijk in een buitengebied bezorgd... neemt dit wel toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |