Juist, gewoon niet onder invloed van wat dan ook achter het stuur kruipen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is al het nodige aan wetenschappelijk onderzoek gedaan. We kunnen daar uitstekend regels voor opstellen als drugs gelegaliseerd worden.
Lees jij wel wat er staat?quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:46 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ben je dom? Er zijn ook mensen die een rijtoets doorstaan onder invloed van alcohol. Het feit dat het de rijvaardigheid negatief KAN beïnvloeden, moet al voldoende zijn om het niet te doen natuurlijk. Duh...
Dan mag je dus nooit auto rijden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:56 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Juist, gewoon niet onder invloed van wat dan ook achter het stuur kruipen.
Nee, ik ben niet dom.quote:Ben je dom? Er zijn ook mensen die een rijtoets doorstaan onder invloed van alcohol. Het feit dat het de rijvaardigheid negatief KAN beïnvloeden, moet al voldoende zijn om het niet te doen natuurlijk. Duh...
Heb je daar een link bij?quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:05 schreef Salvad0R het volgende:
Van blowen ga je beter rijden. Heeft de ANWB onderzocht.
Dont touch mah drugs. I be causing havox.
Heb je een linkje naar dat onderzoek ?quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:05 schreef Salvad0R het volgende:
Van blowen ga je beter rijden. Heeft de ANWB onderzocht.
Dont touch mah drugs. I be causing havox.
Klopt, ik ben meerdere malen stoned naar Oostenrijk gereden, nuchter voelde toch veiliger.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Blowers met ervaring kunnen uitstekend autorijden.
Ik ben bang dat dat even wachten wordt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar dat onderzoek ?
Dit is gewoon het enige juiste antwoord. Ongelofelijk hoe blowers het blijven verdedigen, het gaat idd vaak prima, maar het beinvloed wel degelijk (!) je rijvaardigheid, en soms ogenschijnlijk de juiste kant op omdat je je meer bewust bent dat je beter moet opletten ivm stoned zijn. Alleen het feit dat je beter op moet letten zou al een signaal moeten zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:56 schreef Provinciaal het volgende:
Juist, gewoon niet onder invloed van wat dan ook achter het stuur kruipen.
dan kan je evengoed om de paar 1000km nieuwe banden erop gooien, met ultra-high performance banden gaan rondrijden en een sportief ingestelde wagen (BMW / audi / mercedes...) gaan rijden, dan rem je een stuk harder dan het verschil dat je hebt aan 0.01 seconde reactietijdquote:Op zaterdag 4 april 2009 17:26 schreef Xennia het volgende:
Ik ben nog nooit stoned achter het stuur gekropen. Stel dat mijn reactievermogen ook maar 0,01 seconde vertraagd is en ik rijd iemand dood, dan zou ik mezelf dat nooit vergeven.
Ik las het eens in een artikel van het blad Kampioen. Ooit.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar dat onderzoek ?
Er zijn een aantal regeltjes om de verkeers veiligheid te bevorderen, eentje ervan is dat je niet stoned achter het stuur kruipt, een andere is bijvoorbeeld dat je auto in acceptabele staat is (APK). Nu kun je je in allerlei bochten wringen om er tegen in te gaan, maar ik vraag me af - zoals Xennia aangeeft - hoe jij over jezelf denkt als je stoned een ongeluk veroorzaakt ? Hou je dan diezelfde plaat voor je kop ?quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:31 schreef Athmozz het volgende:
dan kan je evengoed om de paar 1000km nieuwe banden erop gooien, met ultra-high performance banden gaan rondrijden en een sportief ingestelde wagen (BMW / audi / mercedes...) gaan rijden, dan rem je een stuk harder dan het verschil dat je hebt aan 0.01 seconde reactietijd.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik las het eens in een artikel van het blad Kampioen. Ooit.
Dan was je vast stoned.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:37 schreef Salvad0R het volgende:
Ik las het eens in een artikel van het blad Kampioen. Ooit.
ik blow nooit, dus zal ook nooit stoned achter het stuur kruipen hoor, ik doelde alleen op mensen die roepen op anderen die 10/u te hard rijden / moe achter het stuur kruipen / wat dan ook doen wat je reactiesnelheid & dus remafstand wat verhoogt, maar die dan zelf wel met van die koreaanse bakken op keiharde ecobanden gaan rondtuffen... Ik heb destijds eens een tabel gezien met de effectieve remafstanden (dus geen reactietijden) van verschillende types auto's vergeleken, en zelfs bij auto's uit dezelfde klasse zit daar makkelijk 10 tot 15 meter verschil op (wat dus echt enorm is vind ik. Een BMW 3 serie stond vb op 34 meter stel vanaf 100/u, terwijl je met een hyundai lantra 52 meter nodig had... Combineer dit met degelijke banden opeen BMW & de rommel die de meesten die met een hyundai gaan rijden erop leggen, en je zit met bijna 20 meter verschil in remweg; ofwel aan 100/u meer dan een halve seconde verschil in reactietijd...). Helaas ben ik die site kwijt (was een duitse, maar k vind hem niet meerquote:Op zaterdag 4 april 2009 17:38 schreef elcastel het volgende:
[..]
Er zijn een aantal regeltjes om de verkeers veiligheid te bevorderen, eentje ervan is dat je niet stoned achter het stuur kruipt, een andere is bijvoorbeeld dat je auto in acceptabele staat is (APK). Nu kun je je in allerlei bochten wringen om er tegen in te gaan, maar ik vraag me af - zoals Xennia aangeeft - hoe jij over jezelf denkt als je stoned een ongeluk veroorzaakt ? Hou je dan diezelfde plaat voor je kop ?
.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar dat onderzoek ?
http://www.swov.nl/rappor(...)en_onder_invloed.pdfquote:Het onderzoek van 2004 door de SWOV (http://www.swov.nl/ - Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) richtte zich op het verband tussen druggebruik en verkeersongevallen met gewonden. Daarvoor werden de dossiers van slachtoffers bestudeerd. Personen die een mix van verschillende stoffen gebruikt hadden, inclusief alcohol, bleken een hoog risico te lopen op het veroorzaken van een ongeval. Een beetje verrassend is het "verhoogde maar statistisch weinig belangrijke risico" op het veroorzaken van een ongeval bij gebruikers van amfetamines, cocaïne en opiaten.
En cannabis? "Geen verhoogd risico op verkeersongevallen werd vastgesteld bij bestuurders die cannabis gebruikt hadden," zo besloot de studie.
quote:Wat zijn de gevolgen van rijden onder invloed?
Het onderzoek in Tilburg en omstreken geeft een goed beeld van de gevolgen van rijden onder invloed voor de verkeersveiligheid in deze regio (Mathijssen & Houwing, 2005). Hierbij is de kans op ernstig letsel bij alcohol-, geneesmiddelen- en drugsgebruik berekend door de aanwezigheid van die stoffen bij ernstig gewonde bestuurders (n = 184) te vergelijken met de aanwezigheid bij bestuurders uit het rijdende verkeer (n = 3799) in een representatieve steekproef.
Van de ernstig gewonde bestuurders had circa 17% een BAG boven de wettelijke limiet, werd bij circa 10% gecombineerd alcohol- en drugsgebruik waargenomen, bij circa 7% het gecombineerde gebruik van verschillende drugs en bij circa 5% het gebruik van geneesmiddelen die de rijvaardigheid beïnvloeden (codeïne en benzodiazepines).
Wanneer bestuurders slechts één drug – met uitzondering van heroïne – of één psychoactief geneesmiddel hebben gebruikt, en géén alcohol, dan blijken zij een gering verhoogd risico te hebben. Bij het gecombineerd gebruik van verschillende drugs, psychoactieve geneesmiddelen en/of alcohol, neemt het ongevalsrisico daarentegen heel sterk toe. De sterkste risicoverhoging kennen automobilisten die drugsgebruik combineren met een BAG boven 1,3‰.
De resultaten voor het risico van alcoholgebruik in Tilburg komen overeen met bevindingen uit internationaal onderzoek (Borkenstein et al., 1974; Krüger et al., 1995), waarin een toename van de hoogte van het BAG gepaard gaat met een exponentiële toename van het ongevalsrisico.
Als de resultaten van het onderzoek in Tilburg representatief zouden zijn voor de Nederlandse situatie, dan vielen er in de periode 2000-2004 jaarlijks ruim 300 doden en 4.500
...quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
t
[..]
Dan mag je dus nooit auto rijden.
(nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
Bedankt. En nu nog durf ik te beweren dat het wel degelijk een negatief effect heeft. Ik ben ervan overtuigd dat het enigzins verwaarloosbaar is omdat men alerter achter het stuur kruipt indien men stoned is. Maar op basis van 15 jaar eigen gebruik en achter het stuur stappen en tevens heel vaak bij mensen die stoned waren (en ervaren blowers) in de auto te stappen, durf ik dit te weerleggen, ik vind het totale onzin ! Je reactievermogen gaat er namelijk wel degelijk van omlaag, je bewustzijn ervan zal het misschien ten dele opheffen, maar mij maak je niks wijs.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.swov.nl/rappor(...)en_onder_invloed.pdf
In eerdere posts heb ik een beetje lopen jennen: wat mij betreft worden alcohol en blowen gelijk gesteld.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:38 schreef elcastel het volgende:
Ik begin hoe langer hoe meer medelijden te krijgen met het gros van blowend Nederland en dat doet nog zeer ook, blowen is namelijk ontzettend leuk, zolang je het verantwoord gebruikt. Mensen als jij halen de houdbaarheid van een gedoogbeleid keihard onderuit (helaas want dat lost niks op).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |