abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2009 @ 09:14:09 #229
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67750308
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:10 schreef Lemmeb het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat het nog wel een tijdje omhoog blijft gaan.
Voor vanochtend heb je vooralsnog gelijk.
Ongelooflijk, wat een optimisme met een opening van +2,5%.
  maandag 6 april 2009 @ 09:19:00 #230
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67750418
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Voor vanochtend heb je vooralsnog gelijk.
Ongelooflijk, wat een optimisme met een opening van +2,5%.
Oh, LOL, ik had eigenlijk nog niet eens naar de beurs van vandaag gekeken. Ik heb zelf geen aandelen, vandaar.

Vandaag of morgen zal het wel weer even een beetje naar beneden gaan door winstnemingen e.d., maar ik denk niet voor erg lang. Pas als er weer wat gruwelijks gebeurt (de val van de dollar ofzo ) gaan we op zoek naar de volgende bodem.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67750557
quote:
Duitse overheid wil Hypo Re nationaliseren - media
06-04-2009 08:12:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Duitse overheid wil de geplaagde hypotheekverstrekker Hypo Real Estate Holding AG overnemen, zo meldde de Financial Times (FT) dit weekend zonder bronnen te noemen.

Er zou begin deze week al een bod kunnen komen. Volgens de berichtgeving zouden aandeelhouders van Hypo Re hun stukken kunnen verkopen voor EUR1,26 per aandeel.

Hoewel de Duitse overheid alle aandelen zou willen overnemen, zal het bod vermoedelijk niet leiden tot een volledige overname. De grootste aandeelhouder van Hypo Re, private equity bedrijf J.C. Flowers, zal het bod vermoedelijk afwijzen, schrijft FT.

Het is wel mogelijk dat de Duitse overheid een meerderheidsbelang verkrijgt, aldus de krant.
Zie hier de toekomst van ING .
pi_67750574
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:10 schreef Lemmeb het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat het nog wel een tijdje omhoog blijft gaan. Het is lente, de vogeltjes fluiten, wonderkind Obama is overal aanwezig, er worden grote partijen goud aangeboden (m.a.w. goud gaat zakken en dus gaan mensen het weer omruilen) en er is de laatste tijd weinig economisch nieuws om van te huilen.
Dat goud is mooi, dan houdt die hufter van een Middelkoop z'n mond misschien wat meer. Op RTL werd net door die analist gezegd dat als dit doorzet, de recessie misschien sneller voorbij is dan verwacht. Herstel op de beurzen loopt een half jaar tot een jaar voor op de economie dus begin 2010 zou het aan kunnen gaan trekken. Wel heel positief, maar wie weet.
-
  maandag 6 april 2009 @ 09:26:19 #233
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67750615
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:24 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat goud is mooi, dan houdt die hufter van een Middelkoop z'n mond misschien wat meer. Op RTL werd net door die analist gezegd dat als dit doorzet, de recessie misschien sneller voorbij is dan verwacht. Herstel op de beurzen loopt een half jaar tot een jaar voor op de economie dus begin 2010 zou het aan kunnen gaan trekken. Wel heel positief, maar wie weet.
Inderdaad, wie weet. Ooit gaat er dan alsnog een hele grote klap komen (tenminste als de VS lekker door blijft lenen), maar nu nog even niet.
pi_67750621
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:24 schreef Ritmo het volgende:

[..]

waarom is hij een hufter?
x
pi_67750683
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Inderdaad, wie weet. Ooit gaat er dan alsnog een hele grote klap komen (tenminste als de VS lekker door blijft lenen), maar nu nog even niet.
Zou de Amerikaanse regering zo dom zijn om weer op oude voet verder te gaan?
-
  maandag 6 april 2009 @ 09:29:45 #236
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67750722
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

ooit, als in 2011/2012 of oooooooooit in 2040?

of nee, de wereld vergaat toch in 2012
pi_67750737
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:26 schreef richbitch het volgende:

[..]

Loopt vanaf de zijlijn slechts doemscenario's te schreeuwen en doet daarbij alsof heel de wereld achterlijk is en hij als enige de waarheid kent.
-
pi_67750801
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:28 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Duh.
pi_67750818
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:30 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Loopt vanaf de zijlijn slechts doemscenario's te schreeuwen en doet daarbij alsof heel de wereld achterlijk is en hij als enige de waarheid kent.
Het zou zo een FOK!ker kunnen zijn.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 6 april 2009 @ 09:34:14 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67750829
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:26 schreef richbitch het volgende:

[..]

Mwah, een beetje een vervelende paniekzaaier is hij wel. Lekker de mensen bang maken op teevee, in de hoop er zelf nog rijker mee te worden.

Niet dat ik hem dat kwalijk neem. Immers, hij is één van de velen die een slaatje probeert te slaan uit de angst van mensen. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. En volgens mij gelooft hij zelf ook echt in zijn eigen verhaal. Z'n boek zit logisch gezien ook sterk in elkaar. Maar de grote vraag blijft: wanneer???
pi_67750850
quote:

[..]

De berichten over de plannen van de VS voor de crisis niet gelezen?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67750864
brrr....ik vrees voor mijn SS238 vandaag. ik hou ze gewoon aan...zie wel of ze gaan ploffen!
it's better to burn out than to fade away...
pi_67750872
Volgens forexfactory & beurs.nl komt er vandaag weinig nieuws dat voor actie kan zorgen... Wordt dus wachten op NY.
  maandag 6 april 2009 @ 09:36:29 #244
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67750877
quote:

[..]

Wat moeten ze anders? Ze hebben geen keus. Hele generaties Amerikanen zijn gewend aan een leven van lenen en luxe. Dat krijg je er echt niet zomaar meer uit.

Maar als de Amerikaanse economie weer echt op stoom komt (ja, als...) dan zul je zien dat die schuldenberg ook wel weer slinkt. Misschien ook onder invloed van wat inflatie.
pi_67751092
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:35 schreef lammegiraf het volgende:
brrr....ik vrees voor mijn SS238 vandaag. ik hou ze gewoon aan...zie wel of ze gaan ploffen!
Ik heb ze er al uitgegooid...
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
  maandag 6 april 2009 @ 09:47:59 #246
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67751105
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:47 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:

[..]

Ik heb ze er al uitgegooid...
Ik zou ze juist kopen nu, kosten maar een euro
pi_67751355
quote:
Verrassende koersrally
Beurzen stijgen en dalen, de koersrally van de afgelopen week laat zich als verrassend betitelen. Waarnemers wijzen naar het ‘succes’ van de G20 top als oorzaak. Leuk geprobeerd, maar de uitkomst van die top geldt als wassen neus. Ook zou de economie de eerste voorzichtige signalen laten zien dat er sprake is van een herstel. Ook hier geldt: leuk geprobeerd. Lichtpuntjes waren er de afgelopen week, maar die konden de weken hiervoor ook al worden waargenomen. Het is maar net waar en wanneer de financiële markten besluiten dat het glas halfvol is. Het is vooral een kwestie van een veranderde perceptie en niet zozeer van een fundamenteel verbeterde omgeving.
pi_67751448
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat de mensen die handelen daar ook op tijd achter komen, voordat ik weer een hoop geld kwijt ben

Gaat in ieder geval weer 'heerlijk' voor mijn shorts vandaag...
  maandag 6 april 2009 @ 10:10:33 #249
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67751596
De S&P 500 futures staan nu op een cruciaal punt:

http://j4.forexpf.ru/delta/graph_popup.jsp?type=SP500_FUT&port=
(reload de pagina vanuit adresbalk)

breken ze weer door de 845?
pi_67751606
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit onzin is.
-
pi_67751649
quote:
Beurzen zetten week positief in
06-04-2009 09:42:09

Brussel (tijd) - De Europese beurzen zijn de eerste handelssessie van de week hoger geopend. Het is optimisme troef bij de beleggers, nu meer en meer tekenen van herstel worden waargenomen. In Brussel loopt de Bel20 mee in de pas.

Na een sterk signaal van de G20, die 1.000 miljard dollar extra in de economie pompen, kijken analisten met vertrouwen naar de toekomst. 'De beurswinsten zijn gerechtvaardigd', zo zegt er één. 'Met de zeer sterke beleidsdaden wereldwijd kan een herstel van de kredietmarkt niet lang meer op zich laten wachten.'

Fed-voorzitter Ben Bernanke is er alvast van overtuigd dat dit het geval is. Hij zei vrijdagavond in een speech dat de maatregelen die ze hebben genomen om de kredietkraan terug open te draaien, vruchten afwerpen.

De Europese beurzen gaan er mooi op vooruit, met winsten van 1,1 procent in Frankfurt tot 1,8 procent in Amsterdam. De Brusselse Bel20 klimt 1,3 procent, vooral geholpen door mooie koerswinsten voor GDF Suez, NPM en AB InBev. Alleen telecomspeler Mobistar moet achteruit.

De Brits-Aziatische bank HSBC staat in de belangstelling. HSBC kondigde aan dat er werd ingetekend op 97 procent van de monsterkapitaalverhoging, waar alvast 13,8 miljard euro mee werd opgehaald. HSBC zei maandag de overige 3 procent te willen verkopen. Daarmee zou HSBC de derde grootste kapitaalverhoging ooit bij het publiek afronden. Enkel Royal Bank of Scotland en Fortis blijven HSBC voor. HSBC zegt nu ‘goed geplaatst te zijn voor het onzekere economische klimaat en voor groeimogelijkheden’.

Fortis opende in het rood, maar kan kort na opening de kar keren richting zwarte cijfers. Afgelopen weekend stond de holding nogmaals in de belangstelling. Omdat de algemene vergaderingen die gepland waren op 8 en 9 april niet over alle agendapunten rechtsgeldig zullen kunnen stemmen, heeft de Fortis Holding beslist deze vergaderingen te annuleren. Alle agendapunten komen nu aan bod op de AV’s van 28 en 29 april.

Daarnaast heeft de Brusselse advocaat Mischael Modrikamen aan het hof van beroep gevraagd om een stemming over een stand alone-scenario aan de agenda toe te voegen. Dat gebeurde in de vorm van een tegeneis in het kader van het derdenverzet van Fortis tegen het arrest over de beperking van het stemrecht op AV’s van de holding.

Op de brede markt kondigde Zenitel aan een deel van de probleemdivisie Systeem Integratie te hebben verkocht aan een aantal directieleden. Zenitel Belgium en Zenitel Wireless France komen voor 85 procent in handen van een groep onder leiding van huuidig COO Alain Van den Broeck. Deze ingreep past in het kader van de desinvesteringsstrategie die Zenitel vorige week al aankondigde. Voor het aandeel is nog geen koers gevormd.
Oh heerlijk die sentimentsverandering... wat een stel raddraaiers. Alsof die 1000 miljard niet al van te voren was afgesproken en uberhaupt gaat helpen op een CDO-markt van een Quadrillion ofzo.

Men vergeet ook dat krediet niet de oplossing maar de oorzaak van het probleem is.
pi_67751699
RTLZ (10:00): "het optimisme is opium voor de markt en niet gebaseerd op enige indicatoren"

maandag 6 april 2009 @ 10:24:57 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67751937
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
RTLZ (10:00): "het optimisme is opium voor de markt en niet gebaseerd op enige indicatoren"

Iedereen wil eigenlijk dat de boel instort, maar het gebeurt maar niet. Vreemd, wie zorgt er dan voor de stijging?
pi_67751979
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Iedereen wil eigenlijk dat de boel instort, maar het gebeurd maar niet. Vreemd, wie zorgt er dan voor de stijging?
PPT niet (dit keer) imo... De stijgingen op WS kwamen meestal op basis van berichten dit positief werden beoordeeld.

Is er ergens een overzicht van wie in welke volumes handelt?
  maandag 6 april 2009 @ 10:27:00 #255
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67751992
quote:
MARKET COMMENT: AEX +2,1%, zal momentum verliezen ivm Pasen
06-04-2009 10:25:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital verwacht dat de AEX, ondanks de winst van bijna 5 punten, in de loop van de dag en zeker deze week zijn opwaarts potentieel zal zien opdrogen. "Met de winstnemingen viel het vrijdag mee en in combinatie met een hoger gesloten Wall Street en Japan zie je maandag de AEX nog punten pakken, maar het is een korte week in verband met het aanstaand Paas-weekend. Veel partijen zullen deze week in een vroeg stadium de markt laten voor wat het is. "Het zogeheten 'momentum' zal er deze week uitlopen", aldus Jurgens. De AEX worstelt maandag ook met zijn technische weerstand rond 235 punten. De Amerikaanse futures duiden maandagochtend op een licht hogere opening van Wall Street, maar Jurgens verwacht dat die in de loop van maandag terrein zullen prijsgeven. De omzetten zijn maandag laag. De AEX noteert maandag rond 10.20 uur 2,1% hoger op 235,66. (ANS)
pi_67752012
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Men vergeet ook dat krediet niet de oplossing maar de oorzaak van het probleem is.
Is dat daadwerkelijk zo? Een n00b-vraag misschien , maar ik dacht dat de oorzaak van het probleem was dat krediet was verstrekt aan mensen die het 99% zeker niet zouden kunnen terugbetalen? (Welke vervolgens weer in allerlei leuke paketten terecht kwam en verhandeld werd door banken onderling).
Met normaal verstrekt krediet is toch niks mis?
pi_67752024
futs gaan ook steeds verder omhoog...
pi_67752070
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:27 schreef Apache4U het volgende:

[..]

Is dat daadwerkelijk zo? Een n00b-vraag misschien , maar ik dacht dat de oorzaak van het probleem was dat krediet was verstrekt aan mensen die het 99% zeker niet zouden kunnen terugbetalen? (Welke vervolgens weer in allerlei leuke paketten terecht kwam en verhandeld werd door banken onderling).
Wel als schulden nog het enige betaalmiddel zijn. Zie als tekenend voorbeeld de mensen die bij Leen van Frisia aankloppen voor een lening voor een LCD TV. Deze is door de winkel ingekocht op krediet. De producent heeft de onderdelen op krediet aangeschaft.

Al die leningen moeten met rente terugbetaald worden. Zie daar het probleem.
pi_67752101
pi_67752139
quote:
MARKET COMMENT: AEX +2,1%, zal momentum verliezen ivm Pasen
06-04-2009 10:25:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital verwacht dat de AEX, ondanks de winst van bijna 5 punten, in de loop van de dag en zeker deze week zijn opwaarts potentieel zal zien opdrogen. "Met de winstnemingen viel het vrijdag mee en in combinatie met een hoger gesloten Wall Street en Japan zie je maandag de AEX nog punten pakken, maar het is een korte week in verband met het aanstaand Paas-weekend. Veel partijen zullen deze week in een vroeg stadium de markt laten voor wat het is. "Het zogeheten 'momentum' zal er deze week uitlopen", aldus Jurgens. De AEX worstelt maandag ook met zijn technische weerstand rond 235 punten. De Amerikaanse futures duiden maandagochtend op een licht hogere opening van Wall Street, maar Jurgens verwacht dat die in de loop van maandag terrein zullen prijsgeven. De omzetten zijn maandag laag. De AEX noteert maandag rond 10.20 uur 2,1% hoger op 235,66. (ANS)
pi_67752178
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Iedereen wil eigenlijk dat de boel instort, maar het gebeurt maar niet. Vreemd, wie zorgt er dan voor de stijging?
Nee hoor, aan de put/call verhouding lijkt het positivisme iets te prevaleren boven het negativisme.

Wie nu nog instapt doet dat voor langere termijn, of om de boot omhoog niet te willen missen.
  maandag 6 april 2009 @ 10:33:43 #262
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67752184
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:30 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Wel als schulden nog het enige betaalmiddel zijn. Zie als tekenend voorbeeld de mensen die bij Leen van Frisia aankloppen voor een lening voor een LCD TV. Deze is door de winkel ingekocht op krediet. De producent heeft de onderdelen op krediet aangeschaft.

Al die leningen moeten met rente terugbetaald worden. Zie daar het probleem.
Sowieso: wie gaat er nu geld lenen voor een product van 1000 euro met een relatief korte levensduur?
  maandag 6 april 2009 @ 10:35:18 #263
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67752230
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee hoor, aan de put/call verhouding lijkt het positivisme iets te prevaleren boven het negativisme.

Wie nu nog instapt doet dat voor langere termijn, of om de boot omhoog niet te willen missen.
Boot omhoog? Die is al op zijn bestemming gearriveerd.
Ik geloof wel in die Paas-crash. We gaan weer short!
pi_67752247
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Sowieso: wie gaat er nu geld lenen voor een product van 1000 euro met een relatief korte levensduur?
jouw buurman, omdat jij er al 1 hebt staan. En da's helaas nog serieus ook.
pi_67752257
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:35 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

crash vandaag, of deze week?
pi_67752258
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:27 schreef Apache4U het volgende:

[..]

De subprime is eigenlijk de cartoon-versie van het hele probleem. Eigenlijk is heel Amerika, vooral de consumenten en de overheid, subprime.

'Maak Madoff minister van Financiën'

Jij denkt dat de VS ooit nog al die schulden gaat afbetalen? Hoofdprobleem van de kredietcrisis is dat Amerika nog steeds een enorm handelstekort heeft, simpelweg omdat ze meer consumeren dan produceren. Om deze onevenwichtigheid weg te nemen is of een val van de dollar nodig, of een veel diepere recessie.
pi_67752277
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Haha, Amerikanen schijnen dat wel te doen. Ik vind dat ook absurd, dan betaal je toch alleen maar rente .
  maandag 6 april 2009 @ 10:42:25 #268
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_67752432
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Haha, Amerikanen schijnen dat wel te doen. Ik vind dat ook absurd, dan betaal je toch alleen maar rente .
Veel Europeanen doen het ook.
Maar bij Amerikanen is het nog een tandje erger, die betalen alles op krediet (lees, met CC).
Of ze nu naar de Pedicure gaan of op een mooie doordeweekse dag bedenken dat een Mustang Convertible toch wel leuk is. Wat die schijnheilige meneer Dirk hier in NL probeert te introduceren is niets minder dan het Amerikaanse systeem van geld uitgeven dat je niet hebt en zodra je wel geld hebt, dat zo snel mogelijk uitgeven voordat de bank er een deel van wil hebben voor rente & aflossing.
  maandag 6 april 2009 @ 10:43:35 #269
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67752467
quote:
In dat bericht staat dat de handel in goud verboden wordt.. hoe kan de amerikaanse regering dat opleggen, en belangrijker nog, waarom?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 april 2009 @ 10:45:26 #270
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67752514
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:35 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

http://www.dekritischebel(...)stuwen-aex-naar-280/
pi_67752568
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In dat bericht staat dat de handel in goud verboden wordt.. hoe kan de amerikaanse regering dat opleggen, en belangrijker nog, waarom?
Dat hebben ze in de jaren 30 toch ook gedaan?

Ze doen dat neem ik aan, omdat anders iedereen goud ipv de dollar gaat gebruiken voor handel.
pi_67752632
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Maar bij Amerikanen is het nog een tandje erger, die betalen alles op krediet (lees, met CC).
Of ze nu naar de Pedicure gaan of op een mooie doordeweekse dag bedenken dat een Mustang Convertible toch wel leuk is. Wat die schijnheilige meneer Dirk hier in NL probeert te introduceren is niets minder dan het Amerikaanse systeem van geld uitgeven dat je niet hebt en zodra je wel geld hebt, dat zo snel mogelijk uitgeven voordat de bank er een deel van wil hebben voor rente & aflossing.
Ik ken weinig mensen die op krediet kopen, of uberhaupt een creditcard hebben. Amerikanen hebben gemiddeld wel 5 creditcards geloof ik.

Tja, die Dirk Scheringa mogen ze van mij ook ophangen, en leenreclames moeten ze sowieso verbieden.

Wat ik absurd vind is dat Amerikanen de afgelopen 3 maanden meer zijn gaan uitgeven, terwijl ze bij bosjes werkeloos worden. Dit is voor mij het signaal dat de crisis nog lang niet over is.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 10:51:50 #273
236264 crew  capricia
pi_67752708
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Ze doen dat neem ik aan, omdat anders iedereen goud ipv de dollar gaat gebruiken voor handel.
Ja, precies. Voglens mij doen ze dat om de dollar te beschermen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67752752
quote:
Time to Brace for Trouble as Profits Debacle Starts

APRIL 6, 2009

What's wrong with this picture?

Earnings season is here again, and it's going to be dismal. Yet the markets are zooming into this period on the heels of the most aggressive four-week rally in more than 70 years.

So, even though pretty much every investor acknowledges just how ugly things are, they could be setting themselves up to be disappointed. And, if the past eight years are any guide, they probably will be.

Investment research group Bespoke Investment Group LLC in Harrison, N.Y., looked at all earnings seasons going back to mid 2001 and found that investors who bought the Standard & Poor's 500 on the first day of the season and sold on the last day would have lost 26.6%. By contrast, those that did the inverse would have garnered a return of 7.1%.

The numbers look particularly pertinent this quarter, considering that the Dow Jones Industrial Average has gained about 21% in the last four weeks and the S&P 500 is up an impressive 23%.

The last two earnings seasons, which admittedly played out during times of intense market distress, have seen the S&P 500 decline by 8.53% and 9.32% respectively, Bespoke's research shows. The first-quarter reporting period unofficially begins with Alcoa's results on Tuesday and draws to a close six weeks later, when Wal-Mart Stores gives its numbers on May 14.
[S&P 500 performance during earnings season]

Analysts are expecting earnings will decline 37% from the year-ago period. All 10 groups in the S&P 500 show a year-over-year profit slide, a uniform decline that hasn't happened in the 10 years Thomson Financial has been tracking such data.

The key to keeping the stock rally going won't so much be whether first-quarter earnings meet or beat those expectations. Instead, the gains will be more dependent on what company executives say about the second, third and fourth quarters.

"What everybody is hanging their fundamental hopes on at the moment is the compilation of less-worse information," said Linda Duessel, equity-market strategist at Federated Investors. "We want to hear that we fell off a cliff, and we're done falling, maybe."

What companies say may very well determine whether stocks can pull out of their 18-month slump -- the Dow industrials are still down 43% from their October 2007 peak -- and turn the recent bear-market rally into a legitimate bull run. The Dow closed at 8017.59 on Friday and the S&P 500 ended at 842.50.

The recent market rally has been predicated on hopes that the spate of stable economic data, along with a few optimistic comments from corporate executives, are a harbinger of better demand and improved profits later in the year.

Investors were treated to a few glimmers of hope early in March, including the spate of announcements from banking executives such as Citigroup Chief Executive Vikram Pandit and Bank of America CEO Kenneth Lewis, both of whom stated that their struggling franchises had earned profits in January and February. Those comments were among the catalysts for investors to return to the market, particularly to the banking stocks, which have outperformed the broader market since the bear-market low hit on March 9.

The financials component of the S&P 500 is expected to show a 40% year-over-year decline in profits. Some will again report losses. Citigroup, for instance, is expected to lose 33 cents a share, according to Thomson Reuters, but that compares favorably with a loss of $1.02 a share a year ago.

The enthusiasm displayed by Messrs. Pandit and Lewis was somewhat tempered several days ago, however, when Mr. Lewis, along with J.P. Morgan Chase's CEO Jamie Dimon, noted that March had been a more difficult month. Investor confidence in the banking sector has increased, but investors have been burned before. So any signs that the banks are still struggling will test that faith.

Elsewhere, various reports on industrial production, housing, real estate and manufacturing suggest that the economy has at least stabilized. If companies in other sectors of the economy can point to renewed activity, through signs of improved order flow or shipments, it will help fuel the recent optimism.

"The question is, do companies make some significant forward-looking comment that's much different than expected, and what do we hear about business activity in April?" said Jim McDonald, chief investment strategist at Northern Trust in Chicago.

The early signs are mixed. Housing figures have improved, but homebuilders Lennar and KB Home have already reported continued losses, and KB Home said it doesn't anticipate a meaningful improvement in market conditions for the rest of the year.

Investors will be particularly attuned to the results from companies that serve as bellwethers for global demand as various world powers, including the U.S., Japan and China, attempt to jump-start economic growth through fiscal stimulus and the reduction of interest rates through monetary policy.

Sectors seen as proxies for economic growth include the materials, energy and industrial sectors, which are expected to show year-over-year declines in profit of 81%, 57% and 40%, respectively. Investors will be looking at companies such as Caterpillar, which surprised investors in January with news of 20,000 layoffs and buyout offers for an additional 25,000 U.S.-based employees. In March, the industrial giant announced plans to lay off another 2,500 workers. Manitowoc last week said trends in its crane business are softer than expected, and it withdrew forecasts for 2009.

A spate of similar commentary during earnings season from these sectors, along with technology, would curb investor enthusiasm. "Another downturn in both industrials and financials could be a negative surprise," said Mr. McDonald.

For the year, S&P 500 operating earnings are forecast at $62.36 a share, according to S&P, a gain of 26% over 2008, when profit was $49.49 a share. Depending on the forecasts delivered in the next few weeks, that number may be ratcheted down.

Since investors have already been exposed to such a run of pessimism ahead of earnings, it leaves open the possibility that the market could advance further if earnings clear a lowered bar. After an electrifying four weeks, that prospect seems much less likely.

"What we're going to look for is for the S&P companies to say, 'We think that the first quarter was the worst one, and things should start to improve now,'" Ms. Duessel says.

"Otherwise," she says, "we're all going to start to get sad again," and the S&P could fall toward 660 or 600.
http://online.wsj.com/article/SB123896411461990545.html

Gratis geld: koop de laatste dag van het earningsseizoen aandelen, en verkoop ze vlak voor earningsseizoen.
  maandag 6 april 2009 @ 10:54:12 #275
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67752780
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Dan gaat men toch wel over op zilver of bierdopjes (fallout 3!) voor mijn part.
Ruilhandel kan bovendien nooit verboden worden, dus of zo'n actie echt zin heeft weet ik niet.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 april 2009 @ 10:55:02 #276
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67752806
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Of ze nu naar de Pedicure gaan of op een mooie doordeweekse dag bedenken dat een Mustang Convertible toch wel leuk is.
Mijn eerste aankoop ooit in de VS was een stuk chocoladetaart, in een pretpark. Ik had nog niet gepind, dus rekende af met creditcard: drie dollar geloof ik, heel normaal daar.

Overigens vind ik een creditcard een vrij essentieel betaalmiddel voor 'er bij' en voor internet. Heb er al tien jaar één. Maar ik koop er nooit mee op krediet.
  maandag 6 april 2009 @ 10:55:36 #277
36431 bleiblei
pi_67752825
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik ken weinig mensen die op krediet kopen, of uberhaupt een creditcard hebben. Amerikanen hebben gemiddeld wel 5 creditcards geloof ik.

Tja, die Dirk Scheringa mogen ze van mij ook ophangen, en leenreclames moeten ze sowieso verbieden.

Wat ik absurd vind is dat Amerikanen de afgelopen 3 maanden meer zijn gaan uitgeven, terwijl ze bij bosjes werkeloos worden. Dit is voor mij het signaal dat de crisis nog lang niet over is.
Dan omring jij je met enigszins capabele mensen .
Een vriend van mij is Hypotheekadviseur en die vertelde een jaar of 3 geleden al dat hij zich verbaasde over het aantal mensen met flinke leningen en geen enkel besef dat je door rente te betalen, niet je schuld aflost waardoor je niet zo maar ff een hypotheek kan krijgen als er nog een doorlopende lening van 60K op je naam staat.
pi_67752948
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan omring jij je met enigszins capabele mensen .
Een vriend van mij is Hypotheekadviseur en die vertelde een jaar of 3 geleden al dat hij zich verbaasde over het aantal mensen met flinke leningen en geen enkel besef dat je door rente te betalen, niet je schuld aflost waardoor je niet zo maar ff een hypotheek kan krijgen als er nog een doorlopende lening van 60K op je naam staat.
Hypotheken is weer een ander verhaal inderdaad. Door de hypotheekrenteaftrek denk iedereen hier dat je je hypotheek never nooit hoeft af te betalen, wat ik een absurde mentaliteit vind.
pi_67753002
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Mijn eerste aankoop ooit in de VS was een stuk chocoladetaart, in een pretpark. Ik had nog niet gepind, dus rekende af met creditcard: drie dollar geloof ik, heel normaal daar.

Overigens vind ik een creditcard een vrij essentieel betaalmiddel voor 'er bij' en voor internet. Heb er al tien jaar één. Maar ik koop er nooit mee op krediet.
Het is niet erg om een creditcard als betaalmiddel te gebruiken. Internationaal gezien is dat heel handig. Ik heb zelf ook een creditcard.

Echter moet je wel je rekeningen direct betalen, en als je iets met een creditcard koopt moet je op dat moment krediet hebben om de komende rekening te kunnen betalen.

Amerikanen interesseren zich dat geen reet, die denken dat het maximale krediet de limiet is.
pi_67753007
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Hypotheken is weer een ander verhaal inderdaad. Door de hypotheekrenteaftrek denk iedereen hier dat je je hypotheek never nooit hoeft af te betalen, wat ik een absurde mentaliteit vind.
Ben benieuwd wat er gebeurd als het gros van de rentevast periodes afloopt. Iemand enig idee wanneer dit is?
  maandag 6 april 2009 @ 11:03:13 #281
36431 bleiblei
pi_67753051
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Klopt, in de US is CC een heel normaal betaalmiddel. Maar je koopt nog steeds op krediet met zo een ding.
En de min van een CC is een heel stuk groter dan de min van mijn pinpas .

Ik heb overigens ook een CC, maar alleen voor internet en vakanties.
Daar is zo een ding gewoon erg handig voor. Maar voor dagelijks gebruik? Nee, krijg je rare praktijken van.
Jonge vrouwen van 28 met een schuld van 30K dollar bijv..
*Want je gaat later toch meer verdienen, dus dan betaal ik tezijnertijd wel terug* .
pi_67753125
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:01 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat er gebeurd als het gros van de rentevast periodes afloopt. Iemand enig idee wanneer dit is?
De rente is nu laag, dus nu is dat geen probleem . En de overheid betaalt toch wel mee .
pi_67753172
Zuinige Europeanen snappen het:
quote:
06-04-2009 11:00:00 Eurozone producentenprijzenindex (PPI) feb -1,8% (jaar)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone PPI ex-energie feb -0,4% (maand); -1,0% (jaar)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone PPI feb verwachting was -0,4% (maand); -1,6% (jaar)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone producentenprijzenindex (PPI) feb -0,5% (maand)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone retailverkopen feb verwachting -2,5% (jaar)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone retailverkopen feb verwachting -0,4% (maand)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone retailverkopen feb -0,6% (maand); -4,0% (jaar)
Lekkere binnenkomer voor het earningsseason.
  maandag 6 april 2009 @ 11:09:49 #284
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67753266
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:53 schreef pberends het volgende:

[..]

http://online.wsj.com/article/SB123896411461990545.html

Gratis geld: koop de laatste dag van het earningsseizoen aandelen, en verkoop ze vlak voor earningsseizoen.
Dus begin juni kopen en in juli weer verkopen?
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 11:10:14 #285
236264 crew  capricia
pi_67753281
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:01 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Ook al zou de rente stijgen, dan nog stijgt ie maar de helft omdat de andere helft door de HRA betaald wordt...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 6 april 2009 @ 11:11:33 #286
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67753335
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Klopt, in de US is CC een heel normaal betaalmiddel. Maar je koopt nog steeds op krediet met zo een ding.
En de min van een CC is een heel stuk groter dan de min van mijn pinpas .

In Nederland zin het in de praktijk meer debitcards, en betaal je geen rente als je voldoende saldo hebt.
pi_67753351
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:09 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dus begin juni kopen en in juli weer verkopen?
Nee, ik ga long met een kleine positie na de correctie de komende weken, en verkoop m'n shorts. Daarna kunnen we weer even up tot eind april, mogelijk mei.

Op dat moment ga ik echt vol in puts. Zomermaanden zijn sowieso uiterst zwak.

Maar het ligt aan allerlei factoren wat ik doe, hoe de markt gestegen is enzovoorts. Ook wat de Baltic Dry Index doet en wat het sentiment op dat moment is.
  maandag 6 april 2009 @ 11:12:03 #288
36431 bleiblei
pi_67753356
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:59 schreef pberends het volgende:

[..]

In het geval van hypotheken wordt er altijd geroepen dat als je aflost je minder HRA krijgt en dat de markt toch wel gaat stijgen waardoor aflossingsvrij interessant is. Naja goed. Is een risico die je pakt .
Maar waar ik op doelde was mensen met een gewone doorlopende lening waar ze maandelijks paar 100 euro rente over betalen die denken dat ze met die paar 100 euro hun lening af aan het lossen zijn .
pi_67753474
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]

In het geval van hypotheken wordt er altijd geroepen dat als je aflost je minder HRA krijgt en dat de markt toch wel gaat stijgen waardoor aflossingsvrij interessant is. Naja goed. Is een risico die je pakt .
Maar waar ik op doelde was mensen met een gewone doorlopende lening waar ze maandelijks paar 100 euro rente over betalen die denken dat ze met die paar 100 euro hun lening af aan het lossen zijn .
Hehe .
pi_67753740
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:18 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)roland.avi_plain.xml

Wat een grappenmakers, volatiliteit van de volatiliteit .
Ze zullen wel denken: De zon schijnt, beurzen zijn positief, we mogen weer grappig zijn
  maandag 6 april 2009 @ 11:27:14 #292
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67753836
Had ik maar, had ik maar...
Had ik maar wat meer dan 10 shorts gekocht!
pi_67753938
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ook al zou de rente stijgen, dan nog stijgt ie maar de helft omdat de andere helft door de HRA betaald wordt...
ik denk niet dat je er vanuit kan gaan dat de HRA voor altijd behouden blijft.... even los van het feit dat HRA maximaal 30 jaar loopt vanaf 2001 (en dat realiseert zich nog slechts een enkeling). In mijn opinie: als je het niet kunt opbrengen zonder HRA, moet je wellicht heroverwegen.
pi_67753993
SBM, RDS in de min. Kan je zien dat ze totaal niet op de olieprijs reageren.
  maandag 6 april 2009 @ 11:34:57 #296
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67754066
wie maakt alvast een nieuwe
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_67754081
Sterkste daling van detailhandelsverkopen eurozone
quote:
De detailhandelsverkopen in de eurozone zijn in februari sterker teruggelopen dan verwacht. Dat blijkt maandag uit cijfers van Eurostat. De daling op jaarbasis was de sterkste sinds de metingen begonnen in 2000.

Ten opzichte van februari vorig jaar daalden de detailhandelsverkopen 4,0%. Door Dow Jones geraadpleegde economen hielden rekening met een verkoopdaling van 2,5%.

Op maandbasis zakten de detailhandelsverkopen in februari met 0,6%. Een afname van 0,4% was verwacht.

In januari stegen de verkopen nog 0,1% op maandbasis. Het cijfer op jaarbasis werd herzien naar een daling van 1,7%, tegenover de afname 2,2% die eerder werd gemeld.

De data laten zien dat consumenten in de eurozone voorzichtig blijven. Het vertrouwen staat onder druk door de dreiging van oplopende werkloosheid door de aanhoudende economische teruggang.
pi_67754102
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:34 schreef One_conundrum het volgende:
wie maakt alvast een nieuwe
Moeten we deze wel heel snel volgooien
pi_67754157
tvp! ha!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 6 april 2009 @ 11:42:12 #300
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67754294
(K)

krijgen we nou zo 3 nieuwe topics?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_67754774
Saaie dag vandaag..
pi_67755011
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+