Je hebt gelijk dat je in principe al het nieuws tot je kan nemen via TT pagina 101.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:20 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Jij hebt aan zo'n berichtje niet genoeg? In die zin, interesseert het je in die mate dat je er meer wilt weten dan het feit op zich dat het gebeurt is?
Ik vind het voldoende (voor m'n eigen nieuwsconsumptie). Het drama is groot en aangrijpend, maar buiten dat vind ik het niet bijster boeiend. Het is een ongeluk.
Het gaat mij om het feit dat zo'n berichtje niet verder komt dan pagina vier, één kolommetje waarschijnlijk. Voor een groot en aangrijpend drama. Maar ja, het zijn arme negers en die zijn geen voorpagina waard. Zo'n wrang idee krijg ik erbij.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:20 schreef FritsVanEgters het volgende:
Jij hebt aan zo'n berichtje niet genoeg? In die zin, interesseert het je in die mate dat je meer wilt weten dan het feit op zich dat het gebeurt is?
Ik vind het voldoende (voor m'n eigen nieuwsconsumptie). Het drama is groot en aangrijpend, maar buiten dat vind ik het niet bijster boeiend. Het is een ongeluk.
Eerlijk gezegd vind ik dat het wel op de voorpagina thuishoort. Maar een bericht van 200 woorden is voor mij genoeg. Ik zou het vervolgartikel overslaan. Dat het zo'n klein bericht is, zegt denk ik wel iets over de mate waarin media tegenwoordig hun publiek bedienen. Het nieuws is democratischer geworden, want commerciëler.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:32 schreef Gert het volgende:
Ik vind het toch wel even slikken dat een zo grote menselijke tragedie, ook al is het dan een ver van ons bed-show en is het misschien niet te voorkomen, blijkbaar niet meer "waard" is dan een klein tweekolommertje. Een ANP-berichtje.
Kun je die eens uitleggen Frits, vant volgens mij zijn daar wel wat kanttekeningen bij te plaatsen?quote:Op donderdag 2 april 2009 16:38 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Het nieuws is democratischer geworden, want commerciëler.
Vergis je niet, dat is van alle tijden.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:38 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dat het zo'n klein bericht is, zegt denk ik wel iets over de mate waarin media tegenwoordig hun publiek bedienen. Het nieuws is democratischer geworden, want commerciëler.
U vraagt, wij draaIen? Toch zou ik wél een achtergrondverhaal willen lezen hierover, of een reconstructie. In mijn krant dan hè. Anderen willen weer precies weten hoe het met Katja is na haar miskraam, maar daar zijn weer andere media voor.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:38 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat het wel op de voorpagina thuishoort. Maar een bericht van 200 woorden is voor mij genoeg. Ik zou het vervolgartikel overslaan. Dat het zo'n klein bericht is, zegt denk ik wel iets over de mate waarin media tegenwoordig hun publiek bedienen. Het nieuws is democratischer geworden, want commerciëler.
Twintig jaar geleden zou het groter nieuws zijn geweest (denk ik).quote:Op donderdag 2 april 2009 16:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Kun je die eens uitleggen Frits, vant volgens mij zijn daar wel wat kanttekeningen bij te plaatsen?
Schrijvende pers kun je in deze niet vergelijken met de TV.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:49 schreef FritsVanEgters het volgende:
Twintig jaar geleden zou het groter nieuws zijn geweest (denk ik).
De media hadden meer de wijsheid in pacht, het publiek was minder mondig en loyaler, er was immers ook minder concurrentie. Dus journalisten en redacties bepaalden hun eigen agenda.
Tegenwoordig moet het nieuws leuk zijn. Er zit humor in het journaal, soms geforceerd. Melige bruggetjes naar de weerman, uitsmijters, het nieuws in 60 seconden. Anders gaat de kijker naar RTL of HvN, althans dat is het motief.
Goedenmiddag, KKV.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:23 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Zo heel druk gehad op de zaak.![]()
Zowat mijn eigen naamtopic gemist, gelukkig PM'de Peter![]()
[TBO] SC #6 - Een eerste naamtopic voor Kankerkachelsverkopert
Wacht maar af totdat de bunker gaat aanvangenquote:Op donderdag 2 april 2009 16:51 schreef Peter6000 het volgende:
Goedenmiddag.
Het gaat hard, in de flexibele-mensen-SC.
Spreek dat dan even af, wel zo leuk!quote:Op donderdag 2 april 2009 16:54 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wacht maar af totdat de bunker gaat aanvangen![]()
![]()
Ben benieuwd of wij weer dezelfde personen tot favoriet bombarderen.
Marktwerking hè?quote:Op donderdag 2 april 2009 16:46 schreef Gert het volgende:
U vraagt, wij draaIen? Toch zou ik wél een achtergrondverhaal willen lezen hierover, of een reconstructie. In mijn krant dan hè. Anderen willen weer precies weten hoe het met Katja is na haar miskraam, maar daar zijn weer andere media voor.
Waaromquote:Op donderdag 2 april 2009 16:56 schreef Dementor het volgende:
[..]
Spreek dat dan even af, wel zo leuk!
Misschien wel niet.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:54 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ben benieuwd of wij weer dezelfde personen tot favoriet bombarderen.
Dan heb je in ieder geval een legitiem excuus om te streamenquote:Op donderdag 2 april 2009 17:00 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Misschien wel niet.
Dat zou wel wennen zijn.
Ik word trouwens op 12 mei geoperereerd aan mijn spataderen, dus in de slotfase zit ik gezellig de hele dag met steunkousen voor de PC te streamen.
Ja, het is een goede planning.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dan heb je in ieder geval een legitiem excuus om te streamen
Maar wel progressief denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:45 schreef Copycat het volgende:
Vergis je niet, dat is van alle tijden.
Worden kranten niet ook alsmaar een tikkeltje populistischer? Ik lees te weinig kranten om het goed te kunnen beoordelen, vooral gratis kranten namelijk en een regionaal dagblad, die is vrij slecht.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:52 schreef Copycat het volgende:
Schrijvende pers kun je in deze niet vergelijken met de TV.
Twintig jaar geleden studeerde ik journalistiek en werd deze discussie vaker gevoerd. Ook toen werden deze afwegingen gemaakt op redacties. En dan prevaleert toch hetgeen wat dichtbij is voor de voorpagina. Of was iig Nederland raakt of waarmee men zich kan identificeren.
20 Jaar geleden was dit bericht imo dus ook naar pagina vier of verder verbannen. Of er moest weinig ander nieuws zijn, dan had het een pagina of wat naar voren opgeschoven.
volgens mij zijn bootvluchtelingen, dood of levend, ook niet echt hot meerquote:Op donderdag 2 april 2009 16:46 schreef Gert het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaIen? Toch zou ik wél een achtergrondverhaal willen lezen hierover, of een reconstructie. In mijn krant dan hè. Anderen willen weer precies weten hoe het met Katja is na haar miskraam, maar daar zijn weer andere media voor.
Ja nee en nu even sporten, lang genoeg gelapzwanst.
Nee want dan zei ik dat wel!quote:Op donderdag 2 april 2009 17:03 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik dacht te lezen: "De vorige RLS-en waren afgesproken werk"
Ja maar dat zal wel beveiligd zijn allemaal denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:09 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Even checken of de buren draadloos hebben en of je tijdelijk mee kunt en mag liften?
Mijn nieuwe buurman belde gewoon bij mij aan om te vragen of ie mijn code mocht hebben om te internettenquote:Op donderdag 2 april 2009 17:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja maar dat zal wel beveiligd zijn allemaal denk ik.!
Eens en ik kan me daar kapot aan ergeren. Alsof alles een lolletje is. Of het nu gaat om de kredietcrisis of over wat voor ramp dan ook.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:49 schreef FritsVanEgters het volgende:
Tegenwoordig moet het nieuws leuk zijn. Er zit humor in het journaal, soms geforceerd. Melige bruggetjes naar de weerman, uitsmijters, het nieuws in 60 seconden. Anders gaat de kijker naar RTL of HvN, althans dat is het motief.
Kun je je gelijk even voorstellen als nieuwe buufquote:Op donderdag 2 april 2009 17:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Valt meestal wel mee toch?quote:Op donderdag 2 april 2009 17:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Oh jee lies, en nu? Kun je niet meer nachtbaggeren en heb ik niks om terug te lezen.quote:
quote:Op donderdag 2 april 2009 17:15 schreef beequeen het volgende:
[..]
Oh jee lies, en nu? Kun je niet meer nachtbaggeren en heb ik niks om terug te lezen.
Toentertijd had je die gratis krantjes nog niet en ik denk wel dat die het medialandschap populistischer hebben gemaakt. Maar De Telegraaf is naar mijn weten altijd een populistische krant geweest.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:03 schreef FritsVanEgters het volgende:
Worden kranten niet ook alsmaar een tikkeltje populistischer? Ik lees te weinig kranten om het goed te kunnen beoordelen, vooral gratis kranten namelijk en een regionaal dagblad, die is vrij slecht.
Heel vluchtig hoor, moet wel op de hoogte blijven van het een en ander.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:17 schreef liesje1979 het volgende:
Je leest toch niet serieus alle nachtbagger terug?![]()
schrijf dat nou niet, sukkelquote:Op donderdag 2 april 2009 17:09 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Even checken of de buren draadloos hebben en of je tijdelijk mee kunt en mag liften?
Kan je niet onderhandelen om zo een mobiele stick te krijgen voor 2 of 3 maanden,quote:Op donderdag 2 april 2009 17:17 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je leest toch niet serieus alle nachtbagger terug?![]()
Dat durf ik zelfs soms niet eens
Ja ok, ik ga wel bij alle buren aanbellen, Straks mis ik de bunker nog.
Even bij het postkantoor zo'n verhuispakket/planner kopen of inzien, want voor je het weet vergeet je nog meerquote:Op donderdag 2 april 2009 17:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
sorry dat ik niet meer reageerde zojuist (wat ik overigens liever in de andere s.c. doe), maar ik had een belangrijk telefoontje tussendoor (fbi of was het nou cwiquote:
quote:Op donderdag 2 april 2009 18:08 schreef willem-jozef het volgende:
(wat ik overigens liever in de andere s.c. doe),
ik heb iets gemist?quote:Op donderdag 2 april 2009 21:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Sorry, en bloossmiley...20 euro in de pot!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |