1 2 3 4 5 | 2 Schotland 5 2 1 2 7 4 - 6 3 IJsland 5 1 1 3 4 5 - 8 4 Macedonië 4 1 0 3 3 2 - 7 5 Noorwegen 3 0 2 1 2 2 - 3 |
1 April je weet toch ?quote:Op woensdag 1 april 2009 23:12 schreef ImMaxa het volgende:
Is het groepsnummer plotseling veranderd van 9 naar 1?
ik ook.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:14 schreef Suijk het volgende:
Ik geef ze nu wel een redelijke kans dat ze het WK halen.
Wie wordt nr. 2? Ik hoop toch Schotland.
Dat was nog in het pre-4-2-3-1 tijdperk en toen Bassie aan het roer stond he.... en ik blijf erbij dat Schotland, Noorwegen en Macedonie geen makkelijke tegenstanders zijn. Andere landen hebben het er moeilijk zat mee gehad in het hele recente verleden. Ik denk dat we gewoon moeten zeggen dat Oranje met name voorin echt wereldtop is... en ook de controlerende posities worden met de wedstrijd sterker ingevuld.quote:
Volgens mij gaan Australie en Japan zich eerst plaatsen... maar we zullen wel het eerste Europese land zijnquote:Op woensdag 1 april 2009 23:22 schreef Saekerhett het volgende:
Kunnen we ons officieel als eerste land kwalificeren op 6 juni? Of zijn er daarvoor nog wedstrijden in Zuid-Amerika en/of Azië ofzo?
Jep, die spelen eerder dan ons op 6 juni.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij gaan Australie en Japan zich eerst plaatsen... maar we zullen wel het eerste Europese land zijn
Inderdaad en dit keer gaan we gewoon halve finales halenquote:Op woensdag 1 april 2009 23:44 schreef Saekerhett het volgende:
Op zich denk ik dat we ons in het rijtje favorieten kunnen scharen met Argentinië, Spanje en toch ook wel weer Brazilië en Italië...
Waarom? Omdat we 5x gewonnen hebben van een stel prutsers?quote:Op woensdag 1 april 2009 23:44 schreef Saekerhett het volgende:
Op zich denk ik dat we ons in het rijtje favorieten kunnen scharen met Argentinië, Spanje en toch ook wel weer Brazilië en Italië...
Ja want dit was ook een bere-sterke kwalificatie poule. Echt. Als je hier niet op je sloffen groepswinnaar wordt heb je op een WK niets te zoeken.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:44 schreef Saekerhett het volgende:
Tegen Frankrijk en Italië was er ook strijd dat was nog een klasse beterquote:Op donderdag 2 april 2009 08:28 schreef TIM-846 het volgende:
dat er meer dan ooit werd gestreden dan onder bijv van Basten. Van begin tot eind boeiend werd zelfs gezegd
Dat moge duidelijk zijnquote:Op donderdag 2 april 2009 08:32 schreef Longmen het volgende:
[..]
Tegen Frankrijk en Italië was er ook strijd dat was nog een klasse beter
SBS heeft alleen de wedstrijd tegen Schotland er nog op staan:quote:Op donderdag 2 april 2009 08:58 schreef TIM-846 het volgende:
Zijn alle wedstrijden uit alle poules ook nog ergens terug te zien?
We noemen onszelf toch al bij elk toernooi favoriet, zal volgend jaar niet anders zijn.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:44 schreef Saekerhett het volgende:
WK, EK,quote:Op donderdag 2 april 2009 10:24 schreef gitaarsnaar het volgende:
heb al helemaal zin in ZA volgend jaar![]()
(WK is toch het mooiste wat er is)
En terecht tochquote:Op donderdag 2 april 2009 10:07 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
We noemen onszelf toch al bij elk toernooi favoriet, zal volgend jaar niet anders zijn.
Ik vind dat echt zo'n onzin he... Noorwegen is altijd een hele lastige stugge ploeg gebleken voor Oranje, die winnen heel recent ook gewoon uit bij Duitsland bijvoorbeeld. Schotland bracht in de kwalficatie voor EURO 2008 Italie en Frankrijk aan het wankelen. Macedonie is met name uit heel lastig, ook voor andere topploegen. En Engeland speelde ook nog niet zo heel lang geleden gewoon 0-0 tegen ze op eigen bodem.quote:Op donderdag 2 april 2009 08:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja want dit was ook een bere-sterke kwalificatie poule. Echt. Als je hier niet op je sloffen groepswinnaar wordt heb je op een WK niets te zoeken.
quote:Op donderdag 2 april 2009 10:00 schreef Burakius het volgende:
Ik ga als Turk weer eens mooi Nederland supporten dit jaar. Ik haal me Nederlandse t-shirt weer uit de schappen samen met 10 andere vrienden.
Nee, als het WK buiten Europa wordt gehouden, wordt een niet-Europees land wereldkampioen. Als het WK in Europa wordt gehouden, wordt een Europees land wereldkampioen. Dat is al meer dan 50 jaar zo. Aangezien er buiten Europa maar twee landen in aanmerking komen voor de winst, Argentinië en Brazilië, gok ik dat Argentinië wereldkampioen gaat worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:32 schreef Schanulleke het volgende:
Komende week plaatsing afdwingen. Ik merk dat ik voor het eerst in jaren buiten een toernooi om al interesse krijg in Oranje. Volgend jaar wereldkampioen!?!
Nee, in dit geval niet. Normaal gesproken betekent een niet-Europese gastheer een flink tijdverschil voor de Europese deelnemers. In dit geval niet. De Zuid-Amerikanen zijn daarom dit keer toch in het nadeel.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, als het WK buiten Europa wordt gehouden, wordt een niet-Europees land wereldkampioen. Als het WK in Europa wordt gehouden, wordt een Europees land wereldkampioen. Dat is al meer dan 50 jaar zo. Aangezien er buiten Europa maar twee landen in aanmerking komen voor de winst, Argentinië en Brazilië, gok ik dat Argentinië wereldkampioen gaat worden.
Argentinie zie ik met Pluisje op een een of andere manier geen kampioen wordenquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, als het WK buiten Europa wordt gehouden, wordt een niet-Europees land wereldkampioen. Als het WK in Europa wordt gehouden, wordt een Europees land wereldkampioen. Dat is al meer dan 50 jaar zo. Aangezien er buiten Europa maar twee landen in aanmerking komen voor de winst, Argentinië en Brazilië, gok ik dat Argentinië wereldkampioen gaat worden.
en afgelopen: 0-0quote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:32 schreef fanneke het volgende:
Macedonië-Noorwegen is bij rust nog 0-0.
Wedstrijd is![]()
Blunderquote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:21 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zag net staan bij de opstelling op RTL4 dat v.d. Sar in de goal stond. Is dit een fout van hen of heb ik volledig gemist dat flappie zich weer beschikbaar heeft gesteld?
Het is wel echt de meest sneue groep van allemaalquote:1 Nederland 7 7 0 0 21 16-2
2 Schotland 5 2 1 2 7 4-6
3 Macedonie 6 2 1 3 7 4-7
4 IJsland 7 1 1 5 4 6-12
5 Noorwegen 5 0 3 2 3 2-5
Dat wel, maar toch blijft het verbazend hoe enorm soeverein Nederland is. Vroeger had je nog wel eens een Wit-Rusland uit, altijd lastig. Dan zeiden ze sowieso dat er geen kleine teams meer waren, en dat het toch wel erg moeilijk was om tegen zo'n muur van verdedigers op te scoren.quote:Op donderdag 11 juni 2009 03:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is wel echt de meest sneue groep van allemaal.
Inderdaad...quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat wel, maar toch blijft het verbazend hoe enorm soeverein Nederland is. Vroeger had je nog wel eens een Wit-Rusland uit, altijd lastig. Dan zeiden ze sowieso dat er geen kleine teams meer waren, en dat het toch wel erg moeilijk was om tegen zo'n muur van verdedigers op te scoren.
Als je zag hoe relatief gemakkelijk ze er ook gister weer invlogen tegen een ultra defensief 4-5-1 land, dan moet dit toch wel het beste team in jaren zijn. Ik moest gisteren zelfs weer even goed nadenken wie er ook alweer meespeelden in 98..
Verdedigend waren we toen veel beter met een Van der Sar, De Boer, Stam.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Inderdaad...
Nederland in '98 was ook niet altijd best. Die 0-0 tegen België... een groot gedeelte van de wedstrijd tegen Joegoslavië.... we scoorden steeds op de juiste momenten, dat was prima.
Ben ik gek als ik zeg dat dit team zelfs beter is dan in '98 en 2000?
Gek misschien niet, maar dit kun je echt nog niet weten, we zijn nog niet echt getest.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:45 schreef Saekerhett het volgende:
Ben ik gek als ik zeg dat dit team zelfs beter is dan in '98 en 2000?
Nouja, de verdedigers waren beter. Maar ik zat altijd met samengeknepen billen omdat er elke wedstrijd wel iemand een keer volkomen verkeerd opgesteld stond en de bal in ons doel dwarrelde. Een De Boertje, noemden we dat toen. Dat is nu veel minder, ookal word je op papier niet vrolijk van Ooijer en Mathijsen. Iedereen staat toch veel beter, mede ook door de controlerende middenvelders, en de backs die niet aan de achterlijn van de tegenpartij staan. Daar schortte het toen ook altijd wel aan dacht ik, wie hadden we toen? Jonk, soms Seedorf, wie vergeet ik? Nooit echt goede controleurs.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:47 schreef sjimz het volgende:
Verdedigend waren we toen veel beter met een Van der Sar, De Boer, Stam.
Op het middenveld en aanvallend is het mij om het even.
Nou ja, we hebben Italië en Frankrijk met dikke cijfers ingemaakt... En ik vind dat we nu zelfs veel sterker zijn dan op het EK.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:47 schreef Suijk het volgende:
[..]
Gek misschien niet, maar dit kun je echt nog niet weten, we zijn nog niet echt getest.
Frankrijk en Italie vorig jaar?quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:47 schreef Suijk het volgende:
Gek misschien niet, maar dit kun je echt nog niet weten, we zijn nog niet echt getest.
Zorgen dat zij überhaupt de bal niet kunnen krijgen door ook zeer strak bij hun verdediging en middenveld te dekken.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:57 schreef Suijk het volgende:
Ik maak me toch nog zorgen om de verdediging. Hoe gaan wij Messi, Kaka of Ribery afstoppen...
1 2 3 4 5 | 2. Scotland 7 10 3 1 3 6 10 -4 3. Norway 7 7 1 4 2 7 6 1 4. Macedonia FYR 7 7 2 1 4 4 9 -5 5. Iceland 8 5 1 2 5 7 13 -6 |
Die verdediging, was vooral goed in aanvallen, niet in verdedigen. Frank de Boer kon goed opbouwen en Reiziger en Numan waren opkomende backs. Stam was wel heel goed in verdedigen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
In 1998 hadden we een betere verdediging met Reiziger, Stam, Frank en Numan.
ik meende het ook nogquote:Op zondag 25 november 2007 17:49 schreef Dos37 het volgende:
Lijkt me lastig genoeg.
Noorwegen en Schotland
1 2 3 4 5 | Noorwegen 8 2 4 2 10 9 - 7 Schotland 8 3 1 4 10 6 - 11 Macedonië 8 2 1 5 7 5 - 11 IJsland 8 1 2 5 5 7 - 13 |
quote:
quote:Op zondag 25 november 2007 17:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het nogal een zware poule eigenlijk, Schotland en Noorwegen zijn ploegen waar Nederland het altijd moeilijk mee heeft, met name de uitwedstrijden. IJsland en Macedonie zijn ook zo beroerd nog niet.
quote:Op zondag 25 november 2007 17:57 schreef Grimm het volgende:
Dit wordt een groot fiasco
quote:Op zondag 25 november 2007 18:23 schreef Martijn_fijn het volgende:
Schotland is minstens van het niveau Roemenië (en die eindigden boven ons), dus zo makkelijk wordt het nog niet. En Noorwegen speelt erg defensief loerend op de counter. Dat ligt ons ook helemaal niet.
Wordt nog lastig.
Hihiquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:32 schreef Damzkieee het volgende:
Laatste wedstrijd tegen Schotland kan wel doorslaggevend zijn.
Eindelijk weer eens een klasse verdediger op komt. Al had hij uiteraard nog gewoon in Nederland moeten spelen. Ik zie deze jongen snel doorbreken.quote:Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Een mooie opsteker voor Jeffrey Bruma. De zeventienjarige Nederlandse verdediger is door de personele problemen bij Chelsea toegevoegd aan de selectie voor het Champions Leagueduel van vanavond tegen FC Porto.
Please Wait ...
Carlo Ancelotti kan vanavond in de eerste wedstrijd van de groepsfase in het kampioenenbal geen beroep doen op een vijftal belangrijke spelers. Zo zijn Didier Drogba en José Bosingwa geschorst en kampen Deco, Joe Cole en Paulo Ferreira met blessures.
Naast oud-Feyenoorder Bruma haalde Ancelotti ook de talenten Sam Hutchinson en Fabio Borini bij de spelersgroep. "We zijn blij dat we de mogelijkheid hebben om deze spelers door te laten stromen", aldus de coach. "Het is voor het drietal een mooie kans om zich te laten zien bij de hoofdmacht."
Is er ook een topic uitsluitend voor Oranje dan? Zo ja, dan kun je misschien een linkje posten.quote:
Het grote Nederlands Elftal topic #3: Kuijt sowieso basisquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:46 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Is er ook een topic uitsluitend voor Oranje dan? Zo ja, dan kun je misschien een linkje posten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |