Ik denk dat dat tegenvalt, het zal wel een hoop geemmer opleveren zoals elke keer wanneer NL bepaald dat die uitkeringen er niet zijn om mensen in het buitenland te onderhouden.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, die 2 euro aan kinderbijslag kunnen landen als Turkije en Marokko missen als kiespijn.
BSquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Steden zoals Casablanca en Tanger zijn gewoon duurder dan hier hoor.
Niet dat ze daar allemaal zitten maar wat je gaat krijgen is dat ze hun kids hierheen gaan halen. Haal je een probleem deze kant op.
Wellicht omdat we in een unie zitten met andere Europese landen, en dat je daardoor ze wat meer gunt dan een of ander Islamitisch knollenland buiten Europa? Ooit daar eens aan gedacht, of niet zeker want dan komen moslims in een ander daglicht dat het goede en dat mag natuurlijk niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
Stomme maatregel. Puur gedaan om moslimpjes te pesten.
Alsof in sommige EU-landen het levensonderhoud al niet veel goedkoper is, maar nee, die krijgen nog wel de volledige kinderbijslag.
Puur moslimpje pesten dit.
Ik denk dat de EU Nederland ook wat meer steunt qua landbouwsubsidies en andere dingen dan Marokkoquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wellicht omdat we in een unie zitten met andere Europese landen, en dat je daardoor ze wat meer gunt dan een of ander Islamitisch knollenland buiten Europa? Ooit daar eens aan gedacht, of niet zeker want dan komen moslims in een ander daglicht dat het goede en dat mag natuurlijk niet.
In welke bekrompen zielige wereld is "Buiten de EU" gelijkgesteld aan moslim? Als er hier een is met een 'dom' standpunt dan ben jij het wel. Of wou je zeggen dat mensen in Azië en Rusland en Amerika en Latijns Amerika en Afrika allemaal moslim zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:54 schreef Klopkoek het volgende:
Ben ik nou zo dom of zijn jullie zo slim? Als het argument van Rouvoet is dat de kosten van levensonderhoud elders lager zijn en dus de kinderbijslag wel wat lager kan (een geldig argument hoewel wat mij betreft helemaal geen cent meer naar het buitenland gaat) dan moet je dat toch consequent doen?
Nu is het gewoon moslim pesten. Jullie vinden dat klaarblijkelijk trollen en ik zal er vast wel weer een note voor hebben gekregen maar fuck dat. Ik zeg gewoon wat ik denk.
Waarom? Omdat 90% van de buitenlandse kinderbijslag daar naartoe gaat, en omdat daar ook nog eens hevig gefraudeerd wordt. Dan mag hij het beestje best bij zijn naam noemen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:57 schreef Klopkoek het volgende:
Als je de berichten gelezen hebt dan weet je dat expliciet Marroko en Turkije zijn genoemd door Rouvoet. Waarom? Om lekker te kunnen scoren.
Nee, dat zijn nou eenmaal de voornaamste landen waar het geld heengaat, dan is het nogal logisch die landen te noemen als hoofdverdachten om het zo maar te noemen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:57 schreef Klopkoek het volgende:
Als je de berichten gelezen hebt dan weet je dat expliciet Marroko en Turkije zijn genoemd door Rouvoet. Waarom? Om lekker te kunnen scoren.
Omdat wij ook geld ontvangen van de Fransen die dat via via aan Brussel afstaan, en we een deel van het geld dus weer terugzien. Dan is het niet nodig om de afdragen aan kinderbijslag naar beneden af te stellen, omdat het niet 100% weggegooid geld is, wat wel het geval is met alle landen buiten de EU.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:58 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom alleen buiten de EU wikwakka? Wat is er de logica van? Waarom zouden we geld moeten overhevelen naar in Frankrijk wonende kinderen?
Het gaat niet eens om opgebouwde premies ofzo.
Binnen de EU zijn meer uitgebreide regels over verkeer van goederen en mensen. Dus om dat in te perken moet er meer worden geregeld. Denk ik.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:58 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom alleen buiten de EU wikwakka? Wat is er de logica van? Waarom zouden we geld moeten overhevelen naar in Frankrijk wonende kinderen?
Ik snap dat ook niet helemaal. Ik weet niet of de wetgeving inmiddels is veranderd, maar een paar jaar geleden woonde een vriendin met haar man in Limburg, ze hebben 2 dochters. De man werkte in Duitsland en kreeg daarom Duitse kinderbijslag. Maar hier kregen ze uiteraard ook gewoon kinderbijslag, dat was kassa.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:58 schreef Klopkoek het volgende:
bron: Volkskrantquote:In 2008 werd aan bijna 47 duizend kinderen in het buitenland kinderbijslag verstrekt (op een totaal van 3,5 miljoen kinderbijslagen). Dat blijkt uit gegevens van de Sociale Verzekeringsbank. De meeste bedragen werden in België verstrekt, gevolgd door Polen en Duitsland. Op nummer 4 en 5 stonden Marokko en Turkije.
http://www.journalistiekennieuwemedia.nl/nieuwscheckers/?p=742quote:Maar met die ‘enorme fraude’ valt het wel mee: het blijkt te gaan om vermoedens van fraude bij slechts 1,4 procent van het totaal aantal bijslagkinderen in Turkije en Marokko.
Nou dan zie je het toch al met je eigen ogen ofniet? De grootste bijdragen verdwijnen naar Marokko en Turkije, de EU landen vallen er niet onder omdat we nou eenmaal in een UNIE zitten die we nou eenmaal wat meer gunnen dan landen waar we niks mee hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
bron: Volkskrant
[..]
http://www.journalistiekennieuwemedia.nl/nieuwscheckers/?p=742
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:54 schreef Klopkoek het volgende:
Ben ik nou zo dom of zijn jullie zo slim? Als het argument van Rouvoet is dat de kosten van levensonderhoud elders lager zijn en dus de kinderbijslag wel wat lager kan (een geldig argument hoewel wat mij betreft helemaal geen cent meer naar het buitenland gaat) dan moet je dat toch consequent doen?
Nu is het gewoon moslim pesten. Jullie vinden dat klaarblijkelijk trollen en ik zal er vast wel weer een note voor hebben gekregen maar fuck dat. Ik zeg gewoon wat ik denk.
Want alle marokkanen zijn moslim?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
Stomme maatregel. Puur gedaan om moslimpjes te pesten.
Alsof in sommige EU-landen het levensonderhoud al niet veel goedkoper is, maar nee, die krijgen nog wel de volledige kinderbijslag.
Puur moslimpje pesten dit.
Je meent het, ik heb meer connectie met een Unie waar we inzitten voor meer dan een halve eeuw dan met twee landen die overal buiten vallen en waar bewezen is dat er veel fraude gepleegd wordt. Vreemd is dat toch hé, dat ik meer heb met landen die ons helpen dan met landen die ons uitbuiten. Je zou het bijna racisme en discriminatie kunnen noemen om vriendelijke mensen boven onvriendelijke mensen te stellen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:09 schreef Klopkoek het volgende:
Nee Whiskey Tango: je wilt iets met de Unie hebben en je wilt niets met Turkije en Marroko te maken hebben.
Heb ik ook geen ene reet mee te maken, maar ze zitten nou eenmaal wel in de Unie dus ik heb meer verbintenis met de Polen, Roemenen, en ga zo maar door dan dat ik heb met Turken en Marokkanen. Ik steun nou eenmaal de mensen die onderdeel zijn van iets waar ik ook onderdeel van ben, in tegenstelling tot het faciliteren van fraude van onwelwillende 'buitenstaanders'.quote:De feitelijke situatie is natuurlijk dat we hartstikke veel met die landen te maken hebben, en vooral met Turkije vele dwarsverbanden zijn. Tegelijkertijd hebben we niets, maar dan ook helemaal niets met de Polen.
Inderdaad. Erg typisch weer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:14 schreef Gia het volgende:
Want alle marokkanen zijn moslim?
Waarom nu ineens wel, maar als het om criminaliteit gaat, mogen we marokkanen niet als moslim bestempelen.
Touché, scherp.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom nu ineens wel, maar als het om criminaliteit gaat, mogen we marokkanen niet als moslim bestempelen.
Yup.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Je meent het, ik heb meer connectie met een Unie waar we inzitten voor meer dan een halve eeuw dan met twee landen die overal buiten vallen en waar bewezen is dat er veel fraude gepleegd wordt. Vreemd is dat toch hé, dat ik meer heb met landen die ons helpen dan met landen die ons uitbuiten. Je zou het bijna racisme en discriminatie kunnen noemen om vriendelijke mensen boven onvriendelijke mensen te stellen.
Prachtig. Kep er enkel geen zak aan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:20 schreef Klopkoek het volgende:
Lees dit eens door voordat men gaat lopen liegen:
http://docs.google.com/gview?a=v&q=cache:qJrvvuhGRFIJ:www.svb.nl/Images/Cijfers%2520bij%2520migratie%2520en%2520sociale%2520zekerheid.pdf+site:www.svb.nl+SVB+kinderbijslag+buitenland&hl=nl&gl=nl
En let vooral (maar niet alleen) op de grote afname van de kinderbijslag in het buitenland, de toename van de doodgeknuffelde AOW'ers in het buitenland, de afname van het aantal Turken en Marrokanen in de kinderbijslag.
Kortom: Matteus verwoord uitstekend de rechtse onderbuiksentimenten maar zoals zo vaak zijn die gestoeld op leugens. Net zoals berichten over dat 40% van de Turken frauderen met kinderbijslag gebaseerd zijn op leugens.
Owhkee... dus de overheid nu liegt en al die klokkenluiders de afgelopen 30 jaar ook.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
Ik geloof dat rapport omdat duidelijk is aan te geven hoe de veranderingen tot stand zijn gekomen.
Zo is de kinderbijslag al tientallen keren verscherpt.
En als je het niet gelooft... dan moet je aangeven waarom anders ben je gewoon een stinkende VVD'er/PVV'er (Wiegel wist ook met leugens een hoop stemmen te winnen, die verkondigde toentertijd dat 20% van de uitkeringsgerechtigden fraudeerden).
Daarom zei ik eerder al, dit is half werk. Gewoon helemaal stoppen met kinderbijslag naar het buitenland sturen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:11 schreef Matteüs het volgende:
[..]
We weten allemaal dat die Marokkanen en Turken de boel zitten te flessen.
Je denkt toch niet dat Rouvoet van het kaliber is die durft te zeggen waar het om gaat als men bevolkingsgroepen persoonlijk moet aanspreken? Dat is ook de reden dat ze dit probleem niet grondig aanpakken maar een klein beetje afsnoepen. Dat is net genoeg om autochtonen tevreden te houden en te tonen dat ze er wat aan willen doen, en net zacht genoeg om niet persoonlijke problemen met marokkanen en turken te krijgen. Die verwijfde politici zijn als de dood voor die 2 groepen.
Als je het goed bekijkt zijn de autochtonen de enige die gepest worden. Werden ze al, nu iets minder.
Met dank aan die verwijfde CDA, PVDA en CU.
Ieder promille is er een teveel in mijn optiek.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, de overheid liegt niet, de media liegt. Want wat de media deed is roepen dat 35% van de Turken fraudeerden. Maar wat was het geval? 35% van de al reeds verdachte Turken. Dat is iets heeeeeel anders (en valt nog best mee).
Ik geef toe dat je best gelijk kunt hebben met die cijfertjes. Je krijgt mijn voordeel van de twijfel. Het maakt me namelijk ook niks uit. Feit blijft dat er genoeg zijn die de boel flessen. En de reeds verdachten kunnen zomaar 90% van alle Turken zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, de overheid liegt niet, de media liegt. Want wat de media deed is roepen dat 35% van de Turken fraudeerden. Maar wat was het geval? 35% van de al reeds verdachte Turken. Dat is iets heeeeeel anders (en valt nog best mee).
Alleen als ze bij gevoelige bedrijven gaan werken en informatie doorspelen, dat was ook al zo leuk in het nieuws laatst. Zo zie je maar weer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:42 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Al iets gehoord van verNederlandse Turken en Marokkanen die geld krijgen van de overheden uit hun geboorteland? Iemand?
Je kunt tegenwoordig beter een buitenlander zijn dan een rasechte nederlander. De overheid stimuleert zonder schaamte de bedrijven meer allochtonen aan te nemen... dwingt zelfs...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alleen als ze bij gevoelige bedrijven gaan werken en informatie doorspelen, dat was ook al zo leuk in het nieuws laatst. Zo zie je maar weer.
Edit: Oh en vergeet niet de stimulus vanuit Marokko dat ze bij staatszaken moeten gaan werken als de politiemacht.
Klopt. De teller begint ook bij 8.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:45 schreef Klopkoek het volgende:
Ook boeiend voor al die roeptoeters:
http://www.svb.nl/Images/KB_2009_1e_kwartaal.pdf
Wat me gelijk op viel waren de cijfers van de gemiddelde gezinsgrote bij kinderbijslag uitkeringen. Je hoort wel eens van die rechtse verhalen dat Turken 9 kinderen opgeven en dat massaal gehonoreerd wordt.
Niet dus. Afgerond blijkt slechts 0% een gezin van 5 kinderen te hebben, zelfde geldt ook voor 6 en 7 kinderen.
Een ban? Een notitie voor goed gedrag en inzicht lijkt me meer op z'n plaats.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:59 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je kunt tegenwoordig beter een buitenlander zijn dan een rasechte nederlander. De overheid stimuleert zonder schaamte de bedrijven meer allochtonen aan te nemen... dwingt zelfs...
Maar als Appie Hein geen Marokkanen wil aannemen om de bekende en bewezen redenen staat Nederland op zijn kop en is rectificatie het enige redmiddel.
Die Turken en Marokkanen lachen ons en ons verwijfde beleid vierkant uit... zou ik ook doen als ik in hun landen me zo kon uitleven.
Ik weet nog goed met de vuurwerkramp in Enschede. Daar werden gratis mobieltjes uitgedeeld voor de slachtoffers. En wat denk je? Marokkanen en Turken zaten de boel te flessen door meerdere malen in de rij te gaan staan om meer mobieltjes te bemachtigen. Om door te verkopen. Ten koste van de echte slachtoffers.
Let wel, geen enkel blanke/autochtoon die zich hieraan schuldig maakte.
Ennuh, tot ziens. Denk dat ik nu een ban krijg.
Nou inderdaadquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Een ban? Een notitie voor goed gedrag en inzicht lijkt me meer op z'n plaats.
Het ging niet over 35% van reeds verdachte Turken maar van de Turken die onderzocht zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
voor herhaling vatbaar... typisch dat figuren zoals Klopkoek geen reactie durft te geven.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:14 schreef Gia het volgende:
Dat zal wel een lokkertje geweest zijn om goedkope gastarbeiders hierheen te halen om zo de lonen van de Nederlanders zo laag mogelijk te houden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:25 schreef kriele het volgende:
Waarom krijgt iemand die niet in Nederland woont uberhaupt kinderbijslag?
Ja, klopt, in het echt wel, maar op papier niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:45 schreef Klopkoek het volgende:
Niet dus. Afgerond blijkt slechts 0% een gezin van 5 kinderen te hebben, zelfde geldt ook voor 6 en 7 kinderen.
Omdat ik op dit soort kinderachtig gedoe niet reageer . Ik geef gewoon aan dat het de politiek te doen is om moslimpjes te pesten. Dat ikzelf Turken en Marrokanen in eerste instantie niet als moslims zie doet er niet toe. De politiek en de overgrote meerderheid van de samenleving doet dat helaas wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:25 schreef PhalanX het volgende:
[..]
voor herhaling vatbaar... typisch dat figuren zoals Klopkoek geen reactie durft te geven.
Nee.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:20 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het ging niet over 35% van reeds verdachte Turken maar van de Turken die onderzocht zijn.
Denk dat dit iets met belasting betalen te maken heeft? Weet dat ook niet 100% zeker.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:25 schreef kriele het volgende:
Waarom krijgt iemand die niet in Nederland woont uberhaupt kinderbijslag?
Niet alleen niet op tijd, maar ook weer half werk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:16 schreef msnk het volgende:
Dit soort fraude kwam dertig jaar geleden al aan het licht, en dat in een Turkse komedie film!
Lekker op tijd weer hoor, onze regering
Als het jou zo uitkomt, blijkbaar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:00 schreef Klopkoek het volgende:
Dat ikzelf Turken en Marrokanen in eerste instantie niet als moslims zie doet er niet toe.
Ik weet dat het niet tegenvalt, oftewel een hele hoop poeha om niets.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat dat tegenvalt,
niet om niets natuurlijkquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet tegenvalt, oftewel een hele hoop poeha om niets.
Naïeveling, dat vind al jaren plaats door pak 'm beet alle 200 landen in de wereld.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alleen als ze bij gevoelige bedrijven gaan werken en informatie doorspelen, dat was ook al zo leuk in het nieuws laatst. Zo zie je maar weer.
Edit: Oh en vergeet niet de stimulus vanuit Marokko dat ze bij staatszaken moeten gaan werken als de politiemacht.
Wel om niets, het is gejank in de marge, wel slim van de overheid en de huidige regering - het geeft immers de Wilders-aanhangers wat rust in hun onderbuik.quote:
Als het om niets is waarom zeur je dan zo ..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel om niets, het is gejank in de marge, wel slim van de overheid en de huidige regering - het geeft immers de Wilders-aanhangers wat rust in hun onderbuik.
Is het reageren op andere mensen tegenwoordig al zeuren?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:20 schreef qonmann het volgende:
[..]
Als het om niets is waarom zeur je dan zo ..
en Wilders er weer bij betrekken ,. vieze troll![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |