Jep, dat is ook hetgene wat frauderen zo makkelijk maakt, het is nagenoeg niet te controleren hoeveel kinderen iemand in het buitenland heeft, en het lijkt een lucratieve business om ook neefjes en nichtjes als kind in te schrijven en zo financieel binnen te lopen. Om die fraude tegen te gaan zou het inderdaad beperkt moeten worden tot kinderen in Nederland.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat als je kinderbijslag wil ontvangen dat je in Nederland moet werken en belasting moet betalen? Er zijn best veel Marokkanen die in Nederland wonen/werken, maar in Marokko hun gezin hebben (vrouw, kinderen etc). Het zou inderdaad niet echt terecht zijn dat zij kinderbijslag ontvangen, wat mij betreft moet de wet zijn dat het kind in Nederland moet wonen.
Kinderbijslag is sowieso debiel. Als je het niet kunt betalen, neem dan geen kinderen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:34 schreef McKillem het volgende:
Niet alleen Marokko of Turkije.
Kinderbijslag moet sowieso voor kinderen zijn in dit land aan ouders in dit land.
Helemaal niets naar het buitenland dus.
Ik vind het überhaupt een belachelijk concept dat wij moeten betalen aan mensen die hier helemaal niet bijdragen aan de economie/samenleving of gaan bijdragen aan de economie/samenleving.
Ja dat is nederland weer. Nederland denkt sociaal te moeten zijn.Behalve voor de eigen nederlanders.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is werkelijkwaar belachelijk dat dit nu pas gebeurt.
Volgens mij is er gister een alien van een brug in Amsterdam gestort! Niet dat ik het verder onderzocht heb, maar het zal wel door de koffie komen. Verbieden!quote:
net als met koopwoningen en HRAquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:56 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Kinderbijslag is sowieso debiel. Als je het niet kunt betalen, neem dan geen kinderen.
Inderdaad, wat mij betreft een zeer capabel voorbeeld om het beleid van Balkenende te beschrijven.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:57 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Volgens mij is er gister een alien van een brug in Amsterdam gestort! Niet dat ik het verder onderzocht heb, maar het zal wel door de koffie komen. Verbieden!
Zo ging het ongeveer.
Offtopic knul. Het gaat nu even om de kinderbijslag die betaald wordt aan ouders die geen zorg hebben aan hun kinderen, omdat de kinderen in het buitenland verblijven, lees Marrokko en Turkije.quote:
Nee. Iedereen werkend of niet heeft recht op kinderbijslag. Ook daar hoef je GEEN belasting voor te betalen. Dus ook mensen met een uitkering krijgen kinderbijslag en betalen geen belasting(en)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat als je kinderbijslag wil ontvangen dat je in Nederland moet werken en belasting moet betalen?
Dus ik, wonend in de VS, kan *gratis* geld krijgen van de Nederlandse regering zodra we een kind krijgen, en dan ook nog gebaseerd op de levensstandaard waar het kind woont?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:02 schreef Fockker het volgende:
Nee. Iedereen werkend of niet heeft recht op kinderbijslag. Ook daar hoef je GEEN belasting voor te betalen. Dus ook mensen met een uitkering krijgen kinderbijslag en betalen geen belasting(en)
Kinderbijslag is bedoeld als een extra ondersteuning voor de zorg van de kinderen.
Steden zoals Casablanca en Tanger zijn gewoon duurder dan hier hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:37 schreef Loedertje het volgende:
..en Turkije .
[..]
Bron
Het zal mij benieuwen, gewoon ¤ 25,- per kind is daar toch voldoende voor nieuwe sokjes?
Dan verzin je toch gewoon een paar kinderen? Dat doen veel Turken en Marokkanen ook.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus ik, wonend in de VS, kan *gratis* geld krijgen van de Nederlandse regering zodra we een kind krijgen, en dan ook nog gebaseerd op de levensstandaard waar het kind woont?
Nu alleen nog een kind verwekken, wat niet gaat gebeuren.
Dat gaat helemaal grappig worden voor iemand die in Noorwegen woontquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus ik, wonend in de VS, kan *gratis* geld krijgen van de Nederlandse regering zodra we een kind krijgen, en dan ook nog gebaseerd op de levensstandaard waar het kind woont?
Dat kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:56 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Kinderbijslag is sowieso debiel. Als je het niet kunt betalen, neem dan geen kinderen.
Als je dat blaag in NL geboren laat worden en de NL identiteit meegeeft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Moet hij of zijn vrouw ook in Nederland wonen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:00 schreef McKillem het volgende:
[..]
Als je dat blaag in NL geboren laat worden en de NL identiteit meegeeft.
Ja. Kennelijk.
Ik neem aan dat jet het niet zo bedoeld maar in feite zeg je met deze post dat je het normaal vindt dat mensen op deze manier frauderen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jep, dat is ook hetgene wat frauderen zo makkelijk maakt, het is nagenoeg niet te controleren hoeveel kinderen iemand in het buitenland heeft, en het lijkt een lucratieve business om ook neefjes en nichtjes als kind in te schrijven en zo financieel binnen te lopen. Om die fraude tegen te gaan zou het inderdaad beperkt moeten worden tot kinderen in Nederland.
Aan de andere kant, als de mogelijkheid er is, zou je er dan zelf ook geen gebruik van maken?
Trolquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
Stomme maatregel. Puur gedaan om moslimpjes te pesten.
Alsof in sommige EU-landen het levensonderhoud al niet veel goedkoper is, maar nee, die krijgen nog wel de volledige kinderbijslag.
Puur moslimpje pesten dit.
Rekent u even mee? EUR 278,55 x2 = EUR 557,10 delen door 3mnd = EUR 185,70 per maand per kind.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:52 schreef Suko het volgende:
Allemachtig...
Veel fraude met kinderbijslag
Allochtone ouders die hun kinderen in Turkije of Marokko naar school sturen, plegen op grote schaal fraude met kinderbijslag.
Meer dan de helft
Per kind krijgen ouders elk kwartaal 278,55 euro kinderbijslag. Dat bedrag verdubbelt bij uitwonende kinderen. In Marokko pleegde meer dan de helft van de ouders in 2008 mogelijk fraude met de extra uitkering. In Turkije was dat 31%.
Die domme gristenrukker heeft die verdragen immers zelf opgesteld/geaccordeerdquote:Rouvoet
De Tweede Kamer wil de fraude een halt toeroepen. Sommige partijen, waaronder de PVV, willen de extra kinderbijslag zelfs afschaffen. Minister Rouvoet voor Jeugd en Gezin wil zover niet gaan. Hij heeft met Marokko en Turkije afspraken gemaakt over kinderbijslag. Die akkoorden wil hij niet zomaar verbreken.
'werken'quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat als je kinderbijslag wil ontvangen dat je in Nederland moet werken en belasting moet betalen? Er zijn best veel Marokkanen die in Nederland wonen/werken, maar in Marokko hun gezin hebben (vrouw, kinderen etc). Het zou inderdaad niet echt terecht zijn dat zij kinderbijslag ontvangen, wat mij betreft moet de wet zijn dat het kind in Nederland moet wonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |