abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67724003
global warming zoals het wordt voorgesteld en door regeringen wordt uitgebuit om mensen meer te laten betalen is een hoax! Er zijn in het verleden al periodes geweest waarin de aarde snel opwarmde of zelfs afkoelde zonder de aanwezigheid van autos en fabrieken etc. Dit heeft te maken met de aktiviteiten van de zon zelf en niet wat op de aarde gebeurd! Uit studies is gebleken dat de aktiviteit van de zon vanaf de 20ste eeuw behoorlijk is gestegen met als bijkomend effect dat het klimaat op de aarde veranderd, dit kan al heel snel zijn en niet zoals vroeger theorieën beweerden alleen op zeer lange duur. Mensen laat je niet gek maken door de media! Lees bv deze eens;
quote:
The energy output from the Sun has increased significantly during the 20th century, according to a new study.

Many studies have attempted to determine whether there is an upward trend in the average magnitude of sunspots and solar flares over time, but few firm conclusions have been reached.

Now, an international team of researchers led by Ilya Usoskin of the Sodankylä Geophysical Observatory at the University of Oulu, Finland, may have the answer. They examined meteorites that had fallen to Earth over the past 240 years. By analyzing the amount of titanium 44, a radioactive isotope, the team found a significant increase in the Sun's radioactive output during the 20th century.

Over the past few decades, however, they found the solar activity has stabilized at this higher-than-historic level.

Prior research relied on measurements of certain radioactive elements within tree rings and in the ice sheets covering Greenland and Antarctica, which can be altered by terrestrial processes, not just by solar activity. The isotope measured in the new study is not affected by conditions on Earth.

The results, detailed in this week's issue of the journal Astronomy & Astrophysics Letters, "confirm that there was indeed an increase in solar activity over the last 100 years or so," Usoskin told SPACE.com.

The average global temperature at Earth's surface has risen by about 1 degree Fahrenheit since 1880. Some scientists debate whether the increase is part of a natural climate cycle or the result of greenhouse gases produced by cars and industrial processes.

The Sun's impact on climate has only recently been investigated. Recent studies show that an increase in solar output can cause short-term changes in Earth's climate, but there is no firm evidence linking solar activity with long-term climate effects.

The rise in solar activity at the beginning of the last century through the 1950s or so matches with the increase in global temperatures, Usoskin said. But the link doesn't hold up from about the 1970s to present.

"During the last few decades, the solar activity is not increasing. It has stabilized at a high level, but the Earth's climate still shows a tendency toward increasing temperatures," Usoskin explained.

He suspects even if there were a link between the Sun's activity and global climate, other factors must have dominated during the last few decades, including the increase of greenhouse gases in the atmosphere.
http://www.space.com/scienceastronomy/060926_solar_activity.html
pi_67724135
Goede post.
quote:
The Sun's impact on climate has only recently been investigated. Recent studies show that an increase in solar output can cause short-term changes in Earth's climate, but there is no firm evidence linking solar activity with long-term climate effects.

The rise in solar activity at the beginning of the last century through the 1950s or so matches with the increase in global temperatures, Usoskin said. But the link doesn't hold up from about the 1970s to present.

"During the last few decades, the solar activity is not increasing. It has stabilized at a high level, but the Earth's climate still shows a tendency toward increasing temperatures," Usoskin explained.

He suspects even if there were a link between the Sun's activity and global climate, other factors must have dominated during the last few decades, including the increase of greenhouse gases in the atmosphere.
  zondag 5 april 2009 @ 18:01:29 #53
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_67734711
What the fuck nee hoe the fuck, kun je CO2 terugdringen als het al in de lucht zit door auto-ritjes en dergelijke. En je pas daarna, nadat de uitstoot is geschied, mensen ermee belast middels een geldelijke belasting? Dat snap ik niet.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_67749692
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:01 schreef Schenkstroop het volgende:
What the fuck nee hoe the fuck, kun je CO2 terugdringen als het al in de lucht zit door auto-ritjes en dergelijke. En je pas daarna, nadat de uitstoot is geschied, mensen ermee belast middels een geldelijke belasting? Dat snap ik niet.
Het idee is vooral de uitstoot te beperken en wat er dan toch uitgestoten is te compenseren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 08:58:00 #55
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67749999
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het idee is vooral de uitstoot te beperken en wat er dan toch uitgestoten is te compenseren.
Gedragsverandering door belasting werkt niet en al helemaal niet voor iets noodzakelijks als vervoer en van de opbrengsten wordt hooguit een paar losse procenten gebruikt ter compensatie.

Het is dus gewoon een extra belasting.
Carpe Libertatem
  maandag 6 april 2009 @ 09:43:54 #56
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67751014
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:01 schreef Schenkstroop het volgende:
Omdat mensen de uitstotende activiteiten minder zullen gaan uitvoeren als die duurder zijn door belastingen. Zoals mensen ook minder vaak naar de Efteling zullen gaan als ze de toegangsprijs verdubbelen. Mên, zo moeilijk is het echt niet hoor.

Tenzij de prijselasticiteit 0 is, maar ik heb nu al een paar keer aan jou gevraagd, en gezien Boze_Appels reactie kan ik dat ook aan hem vragen: waarom denken jullie dat de prijselasticiteit van CO2-uitstotende activiteiten 0 is?

Waarom gaan mensen minder naar de Efteling als die duurder wordt?
Waarom gaan mensen minder naar de Albert Heijn als die duurder wordt?
Waarom kopen mensen minder gouden sieraden als de goudprijs stijgt?
Waarom gaan mensen niet minder autorijden als dat zwaarder belast wordt?

Misschien hebben jullie goede argumenten hoor, maar dan wil ik ze wel graag horen.

Inleesmateriaal: http://en.wikipedia.org/wiki/Price_elasticity_of_demand

Over de perfect inelastische vraag:
quote:
When the price elasticity of demand for a good is perfectly inelastic (Ed = 0), changes in the price do not affect the quantity demanded for the good. The demand curve is a vertical straight line; this violates the law of demand. An example of a perfectly inelastic good is a human heart for someone who needs a transplant; neither increases nor decreases in price affect the quantity demanded (no matter what the price, a person will pay for one heart but only one; nobody would buy more than the exact amount of hearts demanded, no matter how low the price is).
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 10:05:26 #57
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67751486
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:43 schreef Pool het volgende:
Omdat mensen de uitstotende activiteiten minder zullen gaan uitvoeren als die duurder zijn door belastingen. Zoals mensen ook minder vaak naar de Efteling zullen gaan als ze de toegangsprijs verdubbelen. Mên, zo moeilijk is het echt niet hoor.

Tenzij de prijselasticiteit 0 is, maar ik heb nu al een paar keer aan jou gevraagd, en gezien Boze_Appels reactie kan ik dat ook aan hem vragen: waarom denken jullie dat de prijselasticiteit van CO2-uitstotende activiteiten 0 is?

Waarom gaan mensen minder naar de Efteling als die duurder wordt?
Waarom gaan mensen minder naar de Albert Heijn als die duurder wordt?
Waarom kopen mensen minder gouden sieraden als de goudprijs stijgt?
Waarom gaan mensen niet minder autorijden als dat zwaarder belast wordt?

Misschien hebben jullie goede argumenten hoor, maar dan wil ik ze wel graag horen.
Vervoer is noodzakelijk. Mensen hebben nou eenmaal een auto nodig om op hun werk te komen zodat ze geld kunnen verdienen om al die extra belastingen te betalen. Voor de meeste mensen is er geen redelijk alternatief omdat of het staats openbaar vervoer niet in de buurt komt en/of 2x zolang duurt of omdat ze simpelweg geen geld hebben om de laatste, nieuwste pseudo-zuinigere auto te kopen.

Mensen zullen juist dat dagje Efteling minder snel doen of naar de Aldi ipv. de AH omdat autorijden, door voornamelijk belasting, ontzettend duur is en als geld schaarser is ga je eerst schrappen in de minder noodzakelijke dingen of kijk je naar goedkopere alternatieven.

Mên, zo moeilijk is het echt niet hoor.
Carpe Libertatem
pi_67752692
Voor TS:
Voor auto's kan het wel werken omdat zuinige auto's nu goedkoper in aanschaf en lease zijn.

Voor de rest is het weer een mooi excuus voor extra belastingen. Tuurlijk wordt het milieu niet beter van 1 eurocent verpakkingsbelasting per product. Maar over het geheel krijgt de overheid een hoop extra geld wat in een algemeen potje komt.
  maandag 6 april 2009 @ 10:53:46 #59
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67752770
TS het is hier geen bnw
pi_67755315
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:53 schreef Erasmo het volgende:
TS het is hier geen bnw
bnw?
pi_67771514
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Gedragsverandering door belasting werkt niet en al helemaal niet voor iets noodzakelijks als vervoer en van de opbrengsten wordt hooguit een paar losse procenten gebruikt ter compensatie.

Het is dus gewoon een extra belasting.
Ah de prijselasticiteit van vervoerskeuzes is nul of eigenlijk van al het gedrag? Lijkt me een nieuw economisch inzicht .
  maandag 6 april 2009 @ 22:00:21 #62
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_67775861
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:43 schreef Pool het volgende:

[..]

Wahahaaa! wtf? Jij denkt serieus dat mensen minder auto gaan rijden als je het duurder maakt? Tuuuurlijk. Ga je schoolgeld terugvragen. En met de efteling vergelijken is natuurlijk onzin. Trouwens ik lees dat je het altijd hebt over "prijs-elasticiteit" waar haal je dat vandaan en wat studeer je

Dan kan je het beter hebben over uitgaven-elasticiteit. Want gereden wordt er toch wel. Mensen mopperen hoogstens of wijken uit naar andere vliegvelden. Maar gereden en gevlogen wordt er toch wel. Kom eens met betere argumenten voor die debiele taxen?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 6 april 2009 @ 22:35:15 #63
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67777437
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:00 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Wahahaaa! wtf? Jij denkt serieus dat mensen minder auto gaan rijden als je het duurder maakt? Tuuuurlijk. Ga je schoolgeld terugvragen. En met de efteling vergelijken is natuurlijk onzin. Trouwens ik lees dat je het altijd hebt over "prijs-elasticiteit" waar haal je dat vandaan en wat studeer je
Meteen weer zo op de persoon spelen, terwijl het gewoon een normaal inzicht is hoor, dat normaal gesproken de vraag daalt als de prijs stijgt. Gevallen waarin dat niet zo is, zijn uitzondering. Vervolgens vraag ik je op een normale manier waarom je denkt dat dit bij autoverkeer niet zo is en in plaats van dat je dan met onderbouwde argumenten komt, ga je zeggen dat ik mijn schoolgeld terug moet vragen. Naar mannetje.

Afijn, Boze_Appel kan wel normaal discussiëren, dus ik ga even met hem verder.
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vervoer is noodzakelijk. Mensen hebben nou eenmaal een auto nodig om op hun werk te komen zodat ze geld kunnen verdienen om al die extra belastingen te betalen. Voor de meeste mensen is er geen redelijk alternatief omdat of het staats openbaar vervoer niet in de buurt komt en/of 2x zolang duurt of omdat ze simpelweg geen geld hebben om de laatste, nieuwste pseudo-zuinigere auto te kopen.
Je ziet nu al dat mensen dichter bij hun werk gaan wonen en dat thuiswerk en het aantal videoconferenties toeneemt. Maak je vervoer nóg duurder, dan zul je zien dat het lonender wordt om nog meer te investeren in dat soort alternatieven. Wat zou je er trouwens van vinden B_A, als we autoverkeer nog zwaarder belasten, en van de opbrengst de overdrachtsbelasting afschaffen? Dus dat de totale overheidsuitgaven en -inkomsten gelijk blijven, maar de belasting op iets nuttigs als verhuizen wordt verlaagd, terwijl de belasting op iets vervuilends wordt verhoogd? (ik weet dat je het liefst alle belasting afschaft, maar stel dat je even tussen twee kwaden moet kiezen)
quote:
Mensen zullen juist dat dagje Efteling minder snel doen of naar de Aldi ipv. de AH omdat autorijden, door voornamelijk belasting, ontzettend duur is en als geld schaarser is ga je eerst schrappen in de minder noodzakelijke dingen of kijk je naar goedkopere alternatieven.
Hier staat een half jaar lang bijna elk weekend een file van Waalwijk naar Kaatsheuvel en Tilburg naar Kaatsheuvel. Ben je die plezierritjes naar de Efteling alvast kwijt. Ik ga er wel in mee dat de vraag naar autokilometers (of brandstof) redelijk inelastisch is, maar ik geloof er niets van dat die 0 is. Het aantal plezierritjes zal afnemen, mensen zullen zuinigere auto's gaan rijden (mits die minder zwaar belast worden) en op de middellange termijn zullen andere keuzes gemaakt worden, zoals het thuiswerk, dichtbij het werk wonen etc.

Met vliegen denk ik dat prijselasticiteit wat hoger is dan bij auto's, onder voorwaarde dat de hele EU meedoet met een tax. Zoals het nu is, werkt het niet, omdat er teveel substituten zijn (Belgische en Duitse vliegvelden).
pi_67780406
Veel minder autorijden zal tegenvallen, hooguit een wat zuiniger model.
Maar hoeveel draagt dat bij aan het milieu?
Ik zie het als symboolpolitiek, een moderne aflating met negatieve economische gevolgen.

Als nu opeens de benzine overal goedkoper wordt, kun je er dus vanuit gaan dat de vraag snel stijgt; dan stijgt (tijdelijk in elk geval) ook de prijs, belastingen houden dus de vraag kunstmatig laag maar daarmee in feite ook de marktprijs, ook in dat opzicht is het dus niet zo zinvol.

Bovendien, hoewel het wat zwart-wit lijkt nu, heb ikzo'n idee dat miliieufanaten vergeten dat vooruitgang nu eenmaal een prijs kent. Linkse denkers willen én alle armoede oplossen, maar niets ten koste van het milieu. Snap je niet hoe utopisch en tegenstrijdig dat is? En hoe ineffectief overheidsmaatregelen nu juist zijn als je dat wilt bereiken?
  dinsdag 7 april 2009 @ 03:13:20 #65
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_67782059
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:35 schreef Pool het volgende:
Autorijden vergelijken met de toegangsprijzen efteling vind ik persoonlijk kul. Gereden en gevlogen wordt er of je de prijzen wat omhoog schroeft of niet. Mensen klagen hoogstens en wijken uit naar andere vliegvelden. Het gaat mij erom dat geld aan iets "vervuilends" weggeven onder vermomming van een tax, wel aannemeljk klinkt, maar mbt zoiets als CO2 flauwekul is. Omdat je pas achteraf betaald nadat de vevuiling is begaan, en je niks met dat geld kunt doen om het ongedaan te maken. In tegenstelling tot bijv. vandalisme of andere millieu-vervuilingen die je tastbaarder zijn. En iemand ie garandeert wat er met het geld gebeurt.

Wat betreft werk en wonen. Er werken zoveel mensen buiten hun eigen stad. En velen nemen de auto. Dat ga je niet tegen door enkelt de prijzen op vervoer te verhogen. Vanaf Jan Modaal werken zeker 7 vd tien buiten hun eigen stad. Ok. dat laatste is een wilde gok. Maar als ik naar mijn eigen vrienden kijk. Dan zijn het toch echt 8 van de tien.

Alleen mensen met een sociaal werkplek werken dichter bij huis.
pi_67783325
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:58 schreef sneakypete het volgende:
Veel minder autorijden zal tegenvallen, hooguit een wat zuiniger model.
Maar hoeveel draagt dat bij aan het milieu?
Meer dan doorgroeien naar meer kilometers met minder zuinige auto's. Alle kleine beetjes helpen nietwaar?
quote:
Ik zie het als symboolpolitiek, een moderne aflating met negatieve economische gevolgen.
Vanuit milieuoogpunt zouden dergelijke milieubelastingen inderdaad zeer flink verhoogd moeten worden (3 of 4 keer over de kop, in die richting)
quote:
Bovendien, hoewel het wat zwart-wit lijkt nu, heb ikzo'n idee dat miliieufanaten vergeten dat vooruitgang nu eenmaal een prijs kent. Linkse denkers willen én alle armoede oplossen, maar niets ten koste van het milieu. Snap je niet hoe utopisch en tegenstrijdig dat is? En hoe ineffectief overheidsmaatregelen nu juist zijn als je dat wilt bereiken?
Economische groei kan prima losgekoppeld worden van de groei van de milieubelasting. Zeker als dat gebeurt doormiddel van efficiëntere productiemethoden. Een bedrijf als Hoogovens rendeert nu beter en vervuilt minder dan 30 jaar terug.

Maar goed als vervuiling niet belast mag worden hoe wou jij binnen het huidige politieke speelveld dan de vervuiling tegen willen gaan?
pi_67783467
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 03:13 schreef Schenkstroop het volgende:

Wat betreft werk en wonen. Er werken zoveel mensen buiten hun eigen stad. En velen nemen de auto. Dat ga je niet tegen door enkelt de prijzen op vervoer te verhogen. Vanaf Jan Modaal werken zeker 7 vd tien buiten hun eigen stad. Ok. dat laatste is een wilde gok. Maar als ik naar mijn eigen vrienden kijk. Dan zijn het toch echt 8 van de tien.

Alleen mensen met een sociaal werkplek werken dichter bij huis.
En die mensen zullen zelfs niet overwegen om werk te zoeken dichter bij huis of te verhuizen als het percentage van hun inkomen dat ze kwijt zijn aan vervoer nog harder stijgt dan de afstand tussen woon- en werkplaats?

Daar zit wel degelijk een prikkel in hoor
pi_67936384
Gewoon minder mensen op deze aard kloot!!
Dat zet zoden aan de dijk,de rest is symptoom bestrijding!
Een collectieve zelfmoord is goed voor het milieu??
  zondag 12 april 2009 @ 09:51:13 #69
132605 kawotski
Il Dottore
pi_67943227
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:26 schreef detlevico het volgende:
Gewoon minder mensen op deze aard kloot!!
Dat zet zoden aan de dijk,de rest is symptoom bestrijding!
Een collectieve zelfmoord is goed voor het milieu??
1-kind politiek, net als in China, zou op z'n minst ingevoerd moeten worden in Europa. Zolang men dat nog niet doet blijft global warming/climate change gewoon een verkapte manier om geld in de schatkist te krijgen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 12 april 2009 @ 12:32:06 #70
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_67945903
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:35 schreef du_ke het volgende:
Maar goed als vervuiling niet belast mag worden hoe wou jij binnen het huidige politieke speelveld dan de vervuiling tegen willen gaan?
Millieu-belasting, ik vind het goed. In dit topic gaat het mij om die CO2 uitstoot en dat we daar belasting over betalen ivm "global warming". Terwijl achteraf een bedrag te betalen geen bal uitmaakt omdat de uitstoot al in de lucht zit en je daar niets meer aan kunt doen. Waarom dan wel betalen?
  zondag 12 april 2009 @ 12:44:57 #71
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_67946224
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Daalt Global Warming als wij meer belasting gaan betalen?
ja, indien men uitgaat dat Global Warming wordt veroorzaakt door menselijke consumptie.

De overheid, herdistrubutie zijn inefficient hierdoor gaat er een hoop verloren zodoende blijft er minder over om te consumeren. minder consumptie = minder global warming..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 12 april 2009 @ 12:57:06 #72
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_67946578
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:44 schreef Napalm het volgende:

[..]

ja, indien men uitgaat dat Global Warming wordt veroorzaakt door menselijke consumptie.

De overheid, herdistrubutie zijn inefficient hierdoor gaat er een hoop verloren zodoende blijft er minder over om te consumeren. minder consumptie = minder global warming..
Als ze autorijden ed. met een paar euro omhoog gooien (ivm. CO2 uitstoot) zullen mensen dan minder gaan consumeren en minder auto gaan rijden of de vliegtuig nemen/minder produceren? Als er al een beetje minder consumptie en uitstoot is (ik denk echt niet dat het veel zal zijn, echt miniem) dat dat zo een siginificant impact zou hebben dat de global warming daardoor aanzienlijk zal dalen?
pi_67946597
Geld is de oplossing voor alles. Als je maar genoeg betaalt, gaat het vanzelf over (verdwijnt het vanzelf van de Televisie).

Ik ben nu al benieuwd naar de volgende angstzaai campagne waarmee ze miljarden gaan los krijgen.
Overigens heb ik veel lopen zeuren tegen de klimaatlobby, maar diegene die deze hoax echt heeft zitten bekokstoven in de achterkamertjes verdient wat mij betreft een Nobelprijs.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67947540
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:32 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Millieu-belasting, ik vind het goed. In dit topic gaat het mij om die CO2 uitstoot en dat we daar belasting over betalen ivm "global warming". Terwijl achteraf een bedrag te betalen geen bal uitmaakt omdat de uitstoot al in de lucht zit en je daar niets meer aan kunt doen. Waarom dan wel betalen?
De argumenten zijn het voorkomen van uitstoot door vervuilende consumptie te ontmoedigen door een hogere prijs en met de opbrengst kan een deel van de uitstoot gecompenseerd worden (zoals je vliegreizen kan 'compenseren' door bepaalde certificaten te kopen). Verder zou een deel van de opbrengst gebruikt kunnen worden om de effecten van de klimaatverandering op te vangen (hogere dijken, andere gemalen evt maatregelen in ontwikkelingslanden die er onder lijden etc.)

Dat dit momenteel nog niet goed is uitgewerkt klopt. Maar zoveel CO2 belastingen zijn er ook nog niet.
  zondag 12 april 2009 @ 14:01:46 #75
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_67948079
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:57 schreef Schenkstroop het volgende:
Als ze autorijden ed. met een paar euro omhoog gooien (ivm. CO2 uitstoot) zullen mensen dan minder gaan consumeren en minder auto gaan rijden of de vliegtuig nemen/minder produceren? Als er al een beetje minder consumptie en uitstoot is (ik denk echt niet dat het veel zal zijn, echt miniem) dat dat zo een siginificant impact zou hebben dat de global warming daardoor aanzienlijk zal dalen?
Alles hangt samen met hoeveel omhoog. Langzaam aan een beetje erbij en dan weer een beetje en dan nog eens maakt weinig indruk. Als ze opeens 50% erbij deden geeft dat meteen een schokeffect..

Ik doelde echter op het feit dat als de overheid ons geld verprust in de ambtelijke molen we simpelweg minder kunnen consumeren. wat je niet hebt kan je ook niet uitgeven. Dat gaat dan niet enkel over jouw auto-kilometer maar ook die nieuwe CD of kroegbezoek. Die veroorzaken ook milieubelasting.

[ Bericht 7% gewijzigd door Napalm op 12-04-2009 23:52:15 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')