quote:Sneijder niet tegen Paraguay
Wesley Sneijder komt niet met het Nederlands Elftal in actie tegen Paraguay. De middenvelder van Internazionale is maandag onderzocht in het Abe Lenstra Stadion en heeft het trainingskamp verlaten. Sneijder heeft last van een lichte verrekking in zijn rechterbovenbeen.
Zaterdag ontbrak Sneijder al in Pescara bij het duel met de Italianen (0-0). Hij meldde zich maandag wel op het trainingskamp van Oranje in Heerenveen, maar de medische staf achtte hem onvoldoende fit om de training te hervatten.
Vorig week in aanloop van het tweeluik vielen ook al Demy de Zeeuw, David Mendes da Silva en Arjen Robben af. Wout Brama werd opgeroepen. Tijdens de wedstrijd in Italië raakte Robin van Persie geblesseerd aan de enkel. Hij is waarschijnlijk zes weken uitgeschakeld.
Voor de ontmoeting met Paraguay heeft Van Marwijk nu nog twintig twintig spelers tot zijn beschikking.
Vooral aanvallend heeft Van Marwijk een probleem, wegens het ontbreken van vooral Sneijder, Van Persie en Robben. Drie andere offensieve spelers van Oranje, Ryan Babel, Rafael van der Vaart en Klaas-Jan Huntelaar, missen het ritme omdat ze bij hun club nauwelijks in actie komen.
Afgelopen zaterdag in Pescara was het pas de tweede keer in zestien duels dat Oranje onder leiding van Van Marwijk niet scoorde. De andere was uitgerekend het duel er voor, uit bij Australië (0-0).
Inmiddels is het Nederlands elftal onder leiding van Van Marwijk veertien achtereenvolgende wedstrijden zonder nederlaag. Het record is zeventien wedstrijd op rij zonder verlies, onder de bondscoaches Louis van Gaal en Dick Advocaat. Dat was in september 2001 tot september 2003.
http://www.nu.nl/sport/2124387/van-nistelrooij-wil-wk.htmlquote:Van Nistelrooij wil naar het WK
Uitgegeven: 16 november 2009 23:58
Laatst gewijzigd: 16 november 2009 23:58
AMSTERDAM - Ruud van Nistelrooij wil naar het WK van 2010 in Zuid-Afrika. Dat liet de aanvaller van Real Madrid maandag weten aan Sport1. "Daar wil ik spelen."
"Ik heb er nog niet met de bondscoach over gesproken, maar dat hoeft ook niet. Ik moet er klaar voor zijn en dan moet ik het hem tegen die tijd laten weten."
De 33-jarige Van Nistelrooij heeft er veel voor over om mee te kunnen naar het WK.
"Het zou ook een reden zijn om eventueel Madrid in januari te verlaten. Als ik te weinig aan spelen toekom, dan moet de toekomst uitwijzen wat ik dan moet doen."
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)tijdens-WKloting.htmquote:'Nederland in pot twee tijdens WK-loting'
16/11/2009 23:01
Volgens de Spaanse krant Marca is Nederland voor de loting voor het WK 2010 in Zuid-Afrika ingedeeld in pot twee. Dit betekent dat Nederland meer kans heeft een groot voetballand te treffen in de poulefase van de Mondiale.
De ploeg van Bert van Marwijk kan nog promoveren naar de eerst geplaatste landen, maar dan moet Ierland Frankrijk verslaan in de play-offs. Die kans lijkt klein na het 1-0 verlies in Dublin.
De potindeling voor de loting van het WK
Pot 1: Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland, Frankrijk*
Pot 2: Nederland, Portugal/Bosnië-Herzegovina, Rusland/Slovenië, Zwitserland, Griekenland/Oekraïne, Servië, Denemarken, Slowakije
Pot 3: Ivoorkust, Ghana, Kameroen, Nigeria, Egypte/Algerije, Paraguay, Chili, Uruguay/Costa Rica
Pot 4: Japan, Zuid-Korea, Noord-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, Verenigde Staten, Mexico, Honduras
* Mits Frankrijk wint van Ierland. Mochten de Ieren de Fransen uitschakelen dan gaat Nederland naar Pot 1.
WTF we zijn nummer 3 in die achterlijke wereldranglijst. Hoe verzinnen ze dit nou weer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 01:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)tijdens-WKloting.htm
We waren er niet bij op het WK van 2002. Dat speelt ons nu parten denk ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 02:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
WTF we zijn nummer 3 in die achterlijke wereldranglijst. Hoe verzinnen ze dit nou weer.
Ik vind dat als de Fifa het zo nodig vindt om een wereldranglijst bij te houden ze die maar eens als basis moeten gaan gebruikenquote:Op dinsdag 17 november 2009 02:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
We waren er niet bij op het WK van 2002. Dat speelt ons nu parten denk ik.
Uit die eerste pot is alleen Zuid-Afrika te doen, verder zijn de teams stuk voor stuk te sterk voor Nederland.quote:Op dinsdag 17 november 2009 03:06 schreef Morendo het volgende:
Ach, zo lang we Brazilie en Spanje maar ontlopen. De andere teams uit poule 1 kunnen we hebben.
Hm ... ik neem aan dat je dan een poule krijgt van 4 ploegen, uit iedere pot een ploeg. Dan is het prettig als je meteen een paar grote jongens naar huis kunt sturen. Ik zeg: Brazilië, Nederland, Paraguay/Uruguay/Costa Rica, Mexico.quote:'Nederland in pot twee tijdens WK-loting'
16/11/2009 23:01
Volgens de Spaanse krant Marca is Nederland voor de loting voor het WK 2010 in Zuid-Afrika ingedeeld in pot twee. Dit betekent dat Nederland meer kans heeft een groot voetballand te treffen in de poulefase van de Mondiale.
De ploeg van Bert van Marwijk kan nog promoveren naar de eerst geplaatste landen, maar dan moet Ierland Frankrijk verslaan in de play-offs. Die kans lijkt klein na het 1-0 verlies in Dublin.
De potindeling voor de loting van het WK
Pot 1: Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland, Frankrijk*
Pot 2: Nederland, Portugal/Bosnië-Herzegovina, Rusland/Slovenië, Zwitserland, Griekenland/Oekraïne, Servië, Denemarken, Slowakije
Pot 3: Ivoorkust, Ghana, Kameroen, Nigeria, Egypte/Algerije, Paraguay, Chili, Uruguay/Costa Rica
Pot 4: Japan, Zuid-Korea, Noord-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, Verenigde Staten, Mexico, Honduras
* Mits Frankrijk wint van Ierland. Mochten de Ieren de Fransen uitschakelen dan gaat Nederland naar Pot 1.
Italië 3-0quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:49 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Uit die eerste pot is alleen Zuid-Afrika te doen, verder zijn de teams stuk voor stuk te sterk voor Nederland.
Beetje een gevaarlijke redenering, of niet? De 'grote jongens' kunnen ons immers ook naar huis sturen. Nee, laten we maar makkelijk beginnen:quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:38 schreef Barca het volgende:
[..]
Hm ... ik neem aan dat je dan een poule krijgt van 4 ploegen, uit iedere pot een ploeg. Dan is het prettig als je meteen een paar grote jongens naar huis kunt sturen. Ik zeg: Brazilië, Nederland, Paraguay/Uruguay/Costa Rica, Mexico.
Ja, van dit Argentinië pis ik echt in m'n broek.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:49 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Uit die eerste pot is alleen Zuid-Afrika te doen, verder zijn de teams stuk voor stuk te sterk voor Nederland.
Kom op zeg!quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:49 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
De kans dat je van de grote jongens wint is in de groepsfase groter dan in de knock-outfase. Nederland presteert in de knock-outfase traditioneel slecht. We spelen dan ook minder goed dan in de poulewedstrijden. Zie afgelopen eindtoernooien.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Beetje een gevaarlijke redenering, of niet? De 'grote jongens' kunnen ons immers ook naar huis sturen. Nee, laten we maar makkelijk beginnen:
Zuid-Afrika
Nederland
Egypte/Algerije
Honduras
Die bondscoach is inderdaad lachwekkend, het spelersmateriaal noem ik behoorlijk indrukwekkend.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, van dit Argentinië pis ik echt in m'n broek.
Van het lachen.
Jammer alleen dat ze niet presteren buiten hun club om. Je overdrijft echt zwaar, geen van die landen op Spanje en wellicht Duitsland na is per definitie te zwaar voor ons.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:41 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die bondscoach is inderdaad lachwekkend, het spelersmateriaal noem ik behoorlijk indrukwekkend.
Spanje en Duitsland ook niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 00:34 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ze niet presteren buiten hun club om. Je overdrijft echt zwaar, geen van die landen op Spanje en wellicht Duitsland na is per definitie te zwaar voor ons.
Nee, niet standaard! Zo hadden we gisteren de tweede helft moeten gaan spelen. Er zat geen voetbal in de ploeg, dat probleem zat 'm al in de achterhoede. Afellay een linie naar achteren had al meer voetballend vermogen in het defensieve middenveld opgeleverd. Verder was Kuyt op de vleugel en Babel als spits een veel betere keuze geweest dan Babel in brengen als vervanger van Elia. Dirkje is een harde werker, maar in de kleine ruimte kan hij weinig.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:32 schreef Morendo het volgende:
We spelen dus zonder centrale verdedigers? Tegen Letland kan dat nog wel, maar ik denk dat het tegen toplanden niet zal werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |