abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74721381
ach je moet toch altijd maar weer afwachten hoe een speler terugkomt, of ie weer zo in bloedvorm geraakt etc.
hoewel ik daar bij van persie weinig twijfel over heb! een van de beste spelers van oranje in de afgelopen 12 jaar?
pi_74721889
Kunnen spelers niet ook achteraf geschorst worden bij oefenwedstrijden?
Dit is toch gewoon in het strafschopgebied iemands been onderuittrappen?
Hoezo, de bal spelen, dan is er bij elke overtreding waarbij de bal uiteindelijk geraakt wordt dus niets aan te hand? Hij trapt eerst zijn been overhoop, en raakt daarna in diezelfde lijn en omdat hij genoeg snelheid had de bal.
Kut'sport'.
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
  maandag 16 november 2009 @ 19:22:21 #178
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_74757214
quote:
Sneijder niet tegen Paraguay

Wesley Sneijder komt niet met het Nederlands Elftal in actie tegen Paraguay. De middenvelder van Internazionale is maandag onderzocht in het Abe Lenstra Stadion en heeft het trainingskamp verlaten. Sneijder heeft last van een lichte verrekking in zijn rechterbovenbeen.

Zaterdag ontbrak Sneijder al in Pescara bij het duel met de Italianen (0-0). Hij meldde zich maandag wel op het trainingskamp van Oranje in Heerenveen, maar de medische staf achtte hem onvoldoende fit om de training te hervatten.

Vorig week in aanloop van het tweeluik vielen ook al Demy de Zeeuw, David Mendes da Silva en Arjen Robben af. Wout Brama werd opgeroepen. Tijdens de wedstrijd in Italië raakte Robin van Persie geblesseerd aan de enkel. Hij is waarschijnlijk zes weken uitgeschakeld.

Voor de ontmoeting met Paraguay heeft Van Marwijk nu nog twintig twintig spelers tot zijn beschikking.

Vooral aanvallend heeft Van Marwijk een probleem, wegens het ontbreken van vooral Sneijder, Van Persie en Robben. Drie andere offensieve spelers van Oranje, Ryan Babel, Rafael van der Vaart en Klaas-Jan Huntelaar, missen het ritme omdat ze bij hun club nauwelijks in actie komen.

Afgelopen zaterdag in Pescara was het pas de tweede keer in zestien duels dat Oranje onder leiding van Van Marwijk niet scoorde. De andere was uitgerekend het duel er voor, uit bij Australië (0-0).

Inmiddels is het Nederlands elftal onder leiding van Van Marwijk veertien achtereenvolgende wedstrijden zonder nederlaag. Het record is zeventien wedstrijd op rij zonder verlies, onder de bondscoaches Louis van Gaal en Dick Advocaat. Dat was in september 2001 tot september 2003.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  dinsdag 17 november 2009 @ 01:21:08 #179
198365 Morendo
The Real Deal
pi_74770875
quote:
Van Nistelrooij wil naar het WK
Uitgegeven: 16 november 2009 23:58
Laatst gewijzigd: 16 november 2009 23:58

AMSTERDAM - Ruud van Nistelrooij wil naar het WK van 2010 in Zuid-Afrika. Dat liet de aanvaller van Real Madrid maandag weten aan Sport1. "Daar wil ik spelen."

"Ik heb er nog niet met de bondscoach over gesproken, maar dat hoeft ook niet. Ik moet er klaar voor zijn en dan moet ik het hem tegen die tijd laten weten."

De 33-jarige Van Nistelrooij heeft er veel voor over om mee te kunnen naar het WK.

"Het zou ook een reden zijn om eventueel Madrid in januari te verlaten. Als ik te weinig aan spelen toekom, dan moet de toekomst uitwijzen wat ik dan moet doen."
http://www.nu.nl/sport/2124387/van-nistelrooij-wil-wk.html
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 17 november 2009 @ 01:23:42 #180
198365 Morendo
The Real Deal
pi_74770904
quote:
'Nederland in pot twee tijdens WK-loting'
16/11/2009 23:01

Volgens de Spaanse krant Marca is Nederland voor de loting voor het WK 2010 in Zuid-Afrika ingedeeld in pot twee. Dit betekent dat Nederland meer kans heeft een groot voetballand te treffen in de poulefase van de Mondiale.

De ploeg van Bert van Marwijk kan nog promoveren naar de eerst geplaatste landen, maar dan moet Ierland Frankrijk verslaan in de play-offs. Die kans lijkt klein na het 1-0 verlies in Dublin.

De potindeling voor de loting van het WK
Pot 1: Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland, Frankrijk*
Pot 2: Nederland, Portugal/Bosnië-Herzegovina, Rusland/Slovenië, Zwitserland, Griekenland/Oekraïne, Servië, Denemarken, Slowakije
Pot 3: Ivoorkust, Ghana, Kameroen, Nigeria, Egypte/Algerije, Paraguay, Chili, Uruguay/Costa Rica
Pot 4: Japan, Zuid-Korea, Noord-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, Verenigde Staten, Mexico, Honduras

* Mits Frankrijk wint van Ierland. Mochten de Ieren de Fransen uitschakelen dan gaat Nederland naar Pot 1.
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)tijdens-WKloting.htm
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 november 2009 @ 02:15:18 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74771392
quote:
WTF we zijn nummer 3 in die achterlijke wereldranglijst. Hoe verzinnen ze dit nou weer.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 17 november 2009 @ 02:26:31 #182
198365 Morendo
The Real Deal
pi_74771458
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 02:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

WTF we zijn nummer 3 in die achterlijke wereldranglijst. Hoe verzinnen ze dit nou weer.
We waren er niet bij op het WK van 2002. Dat speelt ons nu parten denk ik.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 november 2009 @ 02:33:46 #183
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74771503
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 02:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

We waren er niet bij op het WK van 2002. Dat speelt ons nu parten denk ik.
Ik vind dat als de Fifa het zo nodig vindt om een wereldranglijst bij te houden ze die maar eens als basis moeten gaan gebruiken
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 17 november 2009 @ 03:06:24 #184
198365 Morendo
The Real Deal
pi_74771620
Ach, zo lang we Brazilie en Spanje maar ontlopen. De andere teams uit poule 1 kunnen we hebben.
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:49:32 #185
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_74791619
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 03:06 schreef Morendo het volgende:
Ach, zo lang we Brazilie en Spanje maar ontlopen. De andere teams uit poule 1 kunnen we hebben.
Uit die eerste pot is alleen Zuid-Afrika te doen, verder zijn de teams stuk voor stuk te sterk voor Nederland.
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:38:30 #186
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_74793455
quote:
'Nederland in pot twee tijdens WK-loting'
16/11/2009 23:01

Volgens de Spaanse krant Marca is Nederland voor de loting voor het WK 2010 in Zuid-Afrika ingedeeld in pot twee. Dit betekent dat Nederland meer kans heeft een groot voetballand te treffen in de poulefase van de Mondiale.

De ploeg van Bert van Marwijk kan nog promoveren naar de eerst geplaatste landen, maar dan moet Ierland Frankrijk verslaan in de play-offs. Die kans lijkt klein na het 1-0 verlies in Dublin.

De potindeling voor de loting van het WK
Pot 1: Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland, Frankrijk*
Pot 2: Nederland, Portugal/Bosnië-Herzegovina, Rusland/Slovenië, Zwitserland, Griekenland/Oekraïne, Servië, Denemarken, Slowakije
Pot 3: Ivoorkust, Ghana, Kameroen, Nigeria, Egypte/Algerije, Paraguay, Chili, Uruguay/Costa Rica
Pot 4: Japan, Zuid-Korea, Noord-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, Verenigde Staten, Mexico, Honduras

* Mits Frankrijk wint van Ierland. Mochten de Ieren de Fransen uitschakelen dan gaat Nederland naar Pot 1.
Hm ... ik neem aan dat je dan een poule krijgt van 4 ploegen, uit iedere pot een ploeg. Dan is het prettig als je meteen een paar grote jongens naar huis kunt sturen. Ik zeg: Brazilië, Nederland, Paraguay/Uruguay/Costa Rica, Mexico.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_74793700
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:49 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Uit die eerste pot is alleen Zuid-Afrika te doen, verder zijn de teams stuk voor stuk te sterk voor Nederland.
Italië 3-0
Frankrijk 4-1
Alles is mogelijk.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:17:51 #188
198365 Morendo
The Real Deal
pi_74795114
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:38 schreef Barca het volgende:

[..]

Hm ... ik neem aan dat je dan een poule krijgt van 4 ploegen, uit iedere pot een ploeg. Dan is het prettig als je meteen een paar grote jongens naar huis kunt sturen. Ik zeg: Brazilië, Nederland, Paraguay/Uruguay/Costa Rica, Mexico.
Beetje een gevaarlijke redenering, of niet? De 'grote jongens' kunnen ons immers ook naar huis sturen. Nee, laten we maar makkelijk beginnen:

Zuid-Afrika
Nederland
Egypte/Algerije
Honduras

dinsdag 17 november 2009 @ 22:28:07 #189
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_74798248
quote:

[..]

Ja, van dit Argentinië pis ik echt in m'n broek.
Van het lachen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 18 november 2009 @ 08:25:16 #190
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_74805515
quote:

[..]

Kom op zeg!

Ik vind dat alleen Brazilië, Spanje & Duitsland sterker zijn, maar ook daar kunnen we altijd van winnen
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  woensdag 18 november 2009 @ 18:09:22 #191
30220 Barca
pi_74824391
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:17 schreef Morendo het volgende:

[..]

Beetje een gevaarlijke redenering, of niet? De 'grote jongens' kunnen ons immers ook naar huis sturen. Nee, laten we maar makkelijk beginnen:

Zuid-Afrika
Nederland
Egypte/Algerije
Honduras

De kans dat je van de grote jongens wint is in de groepsfase groter dan in de knock-outfase. Nederland presteert in de knock-outfase traditioneel slecht. We spelen dan ook minder goed dan in de poulewedstrijden. Zie afgelopen eindtoernooien.

Nee, ik heb ze liever in de poule die zogenaamde grote jongens. Zeker die toernooiploegen!
  woensdag 18 november 2009 @ 19:41:37 #192
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_74827650
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:28 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Ja, van dit Argentinië pis ik echt in m'n broek.
Van het lachen.
Die bondscoach is inderdaad lachwekkend, het spelersmateriaal noem ik behoorlijk indrukwekkend.
  woensdag 18 november 2009 @ 19:58:49 #193
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_74828367
Op de website van bs6 staat dat je de wedstrijd online kan kijken, maar ik kan de stream niet vinden. Iemand?
  donderdag 19 november 2009 @ 00:34:32 #194
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_74838788
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:41 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Die bondscoach is inderdaad lachwekkend, het spelersmateriaal noem ik behoorlijk indrukwekkend.
Jammer alleen dat ze niet presteren buiten hun club om. Je overdrijft echt zwaar, geen van die landen op Spanje en wellicht Duitsland na is per definitie te zwaar voor ons.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 november 2009 @ 18:56:55 #195
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74859545
Hoeveel oefenwedstrijden staan er nog op het programma tot mei?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_74859888
quote:
Op donderdag 19 november 2009 00:34 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Jammer alleen dat ze niet presteren buiten hun club om. Je overdrijft echt zwaar, geen van die landen op Spanje en wellicht Duitsland na is per definitie te zwaar voor ons.
Spanje en Duitsland ook niet.
  donderdag 19 november 2009 @ 19:10:59 #197
246373 Idler
Simplicity!
pi_74860008
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  donderdag 19 november 2009 @ 19:29:43 #198
30220 Barca
pi_74860550
Nederland vs Paraguay; waar saaiheid regeert!!!

Vreselijk vervelend om te zien, zoals je mag verwachten van een oefenpot. Nederland - Paraguay was nog saaier dan het geneuzel van mijn schoonmoeder over haar thuiswerk: garnalen pellen. Het gebrek aan motivatie stroomde er vanaf als een Tsunami. Maar de verwende heertjes stelden na afloop dat ze echt wel hun best hadden gedaan. Ja hoor!

Geef gewoon toe dat je liever thuis met een goed glas wijn bij de open haard had gezeten. Óf beter gezegd: verklaar aan de pers dat je geen zin hebt om te spelen en blijf thuis. Niemand die je dat kwalijk neemt. Echter, publiek laten betalen en vervolgens plichtmatig een koe imiteren. Dát nemen die clowns (voetbalfans mag je ze niet noemen!) je terecht wél kwalijk.

Verdedigend was het schrijnend om te zien. Het zwakke positiespel zorgde er voor dat Paraguay de beste kansen KREEG. De cadeaus waren niet aan hen besteed. 't Is nog geen 5 december moeten zij gedacht hebben. Aanvallend was het nog beroerder. Slecht positiespel, slechte passing, geen beweging.

Dan ook nog de slechte wissels in de rust. Braafheid (die zelfs in de basis hoort in plaats van Van Bronckhorst), Engelaar en Babel zijn goede spelers, maar Nigel de Jong en Eljero Elia uit het veld halen!?! De Jong had naar het centrum van de verdediging gemoeten, op de plek van de hopeloze Heitinga. Je krijgt dan meer voetballend vermogen in de achterhoede. Elia was aanvallend de gevaarlijkste man, niet de beste. Dat was Van der Vaart.

Heitinga, Mathijsen en Van Bronckhorst (of de anti-voetballer Van Bommel, want Van Bronckhorst speelde relatief gezien redelijk) hadden in de kleedkamer achter moeten blijven. Oranje had moeten gaan spelen in de volgende opstelling:

Stekelenburg;

Van der Wiel, De Jong, Engelaar, Braafheid;
Afellay, Van Bommel/Van Bronckhorst;
Kuyt, Van der Vaart, Elia;
Babel

Daarbij zouden Elia en Babel af en toe van positie moeten wisselen. Je moet dan wel verder van het doel van de tegenstander wegblijven. Anders is er geen ruimte voor Babel en Elia om in te sprinten. Je hoeft echt geen tactisch genie te zijn om dat te bedenken, maar onze bondscoach ontbeert ieder voetbalvernuft! Schandalig dat hij is aangesteld als coach van het Nederlands elftal.
  donderdag 19 november 2009 @ 19:32:51 #199
198365 Morendo
The Real Deal
pi_74860658
We spelen dus zonder centrale verdedigers? Tegen Letland kan dat nog wel, maar ik denk dat het tegen toplanden niet zal werken.
  donderdag 19 november 2009 @ 19:38:26 #200
30220 Barca
pi_74860835
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:32 schreef Morendo het volgende:
We spelen dus zonder centrale verdedigers? Tegen Letland kan dat nog wel, maar ik denk dat het tegen toplanden niet zal werken.
Nee, niet standaard! Zo hadden we gisteren de tweede helft moeten gaan spelen. Er zat geen voetbal in de ploeg, dat probleem zat 'm al in de achterhoede. Afellay een linie naar achteren had al meer voetballend vermogen in het defensieve middenveld opgeleverd. Verder was Kuyt op de vleugel en Babel als spits een veel betere keuze geweest dan Babel in brengen als vervanger van Elia. Dirkje is een harde werker, maar in de kleine ruimte kan hij weinig.

We hadden verder van de goal van Paraguay moeten gaan staan, dan heb je een snelle centrumspits nodig. Babel is sneller dan Kuyt. Babel op links en Elia centraal zou ook nog kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')