Als ik om half 9 op mn werk zit wil dat overleg net zo goed laat doen, eigenlijk zelfs nog later omdat het langer duurt voordat ik me enigzins prettig voel. Dat afstemmen komt vanzelf wel goed, if anything krijg je juist meer vrijheid. Als je de overige dagen normaal kan slapen is het niet erg om een keer ergens vroeg aanwezig te zijn.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zie de agenda's maar eens op één lijn te krijgen van een ochtend- en een avondmens. De eerste wil dat belangrijke overleg graag 's ochtends doen en de tweede juist niet.
Leuk idee, maar doordat je stuit op diverse praktijkproblemen is het lastig te realiseren.
quote:Op maandag 30 maart 2009 14:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zelf vind ik vroeg beginnen juist lekker. Ik ben absoluut geen avondmens. Rond 21:30 houdt het echt toch wel op bij mij
.
ook nadelen.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:56 schreef slaapvaak het volgende:
Ik zie alleen maar voordelen, ik ben voor!
Nee hoor. Gewoon een ochtendmensquote:
Menig bedrijf stort dan ook volledig in op het moment dat er 1 of 2 medewerkers ziek zijn.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ook nadelen.
als je iemand nodig hebt op je werk, is diegene er niet want hij is een "avondmens".
Dat zijn gewoon nutteloze luie levensvormen die niet meegeteld hoeven te worden.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef hoerezooi het volgende:
zijn er ook C mensen zoals ik? om 23.00 naar bed willen en 12.00 eruit
HOAX Je bent gewoon een dikke oranje kat, je hebt 18 uur slaap per dag nodig en bent nu afk omdat je lasagne ruikt..quote:Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef hoerezooi het volgende:
zijn er ook C mensen zoals ik? om 23.00 naar bed willen en 12.00 eruit
Horeca?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:34 schreef Armoed het volgende:
Ik ga zelf tussen 02:00 en 04:00 naar bed en kom er pas om 12:00 uit.
Werk van 14:00 tot 22:00 zou mij echt super lijken.
Bijvoorbeeld, probleem is alleen de kwaliteit van horeca-werkquote:
Dat is voor de avondmens geen probleem.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ook nadelen.
als je iemand nodig hebt op je werk, is diegene er niet want hij is een "avondmens".
Maar dat is toch geen reden om het toe te passen in sectoren waar het wel kan? Dan gaat de productiviteit in die sector wel omhoog, en het is een sector minder die bijdraagt aan het fileprobleem.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:19 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Aanpasssen van de werktijden lijkt voor veel sectoren geen haalbaar plan. Ochtend en avond mensen moeten toch samen een bedrijf kunnen runnen.
Als het kan lijkt het me idd wel handig. Maar om het voor de hele maatschappij in te voeren is gewoon niet werkbaar.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:52 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar dat is toch geen reden om het toe te passen in sectoren waar het wel kan? Dan gaat de productiviteit in die sector wel omhoog, en het is een sector minder die bijdraagt aan het fileprobleem.
Dan ben jij waarschijnlijk iemand met een ritme van 23 of minder uur, als je je er niet tegen verzet wordt het dan ook steeds vroeger? Als ik niet oplet (en ik heb een paar dagen vrij) is m'n ritme in een paar dagen omgedraaid tot het na een week weer 'normaal' is, dan doe ik zes dagen (voor m'n beleving) in zeven kalenderdagenquote:Op maandag 30 maart 2009 14:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon een ochtendmens. Doorgaans voor de wekker wakker (06:30) en op m'n best tot een uur of 15:00. Daarna wordt het rap minder en eigenlijk wil ik vanaf half 9 / 9 uur al wel naar bed, maar weet het dan nog te rekken (met moeite) tot half 10 / 10 uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |