schommel meestal tussen de 56 en 58, dus dat scheelt vastquote:Op donderdag 2 april 2009 14:00 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Dan ben je zeker (erg) licht? Als ik namelijk voor mezelf op runinfo.nl/energieverbruik.htm een afstand intyp met mijn gewicht erbij zit ik wel nog vrij hoog qua kCal. Maargoed ik weeg dan ook 72 kg
Ik heb thuis wel wat, maar ik mijn interval sessies altijd simpel: 3 min hard, 5 min rustig en dat dan x keerquote:Op donderdag 2 april 2009 14:16 schreef Daph_ het volgende:
True @ FJD
Nog even een vraag trouwens. Ik was op zoek naar een intervaltraining die ik kan doen ter afwisseling van duurloopjes. Nu zie ik op Runner's world vanalles staan met afstanden, maar daar kan ik niks mee aangezien ik op tijd loop en niet op afstand. Ik voel er weinig voor om alles naar tijden om te gaan rekenen, dus misschien heeft een van jullie een intervaltrainingschema op basis van tijd ipv afstand voor me die ik kan gebruiken?
Ik doe altijd een viaduct oprennen, aangezien daar ook een beetje helling inzitquote:Op donderdag 2 april 2009 15:01 schreef koeii het volgende:
Ga hardlopen, zoek een punt uit dat je kan zien of waarvan je weet dat het komt. Versnel vervolgens en ren er heen. Houd even rust tot je je weer een beetje hersteld voelt. Herhaal x aantal keer.
Niet zo moeilijk doen
dat is meer krachttraining dan intervaltraining, je ontwikkelt daar ook niet zulke hele hoge snelheden denk ik. Het gaat erom dat je het tempo opvoert/aankunt, dus beenfrequentie in combinatie met krachtige afzet, heuvelop is dit moeilijker te bereiken denk ik...quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:15 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik doe altijd een viaduct oprennen, aangezien daar ook een beetje helling inzit
Ik woon in een vlakke omgeving en mijn vriend helaas ook.. Ik heb wel een idee waar ik heuveltjes kan vinden, daar kan ik wel naartoe fietsen een keerquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:22 schreef koeii het volgende:
Je hebt ook geen park in de buurt met wat heuveltjes? Als je dat een paar keer achter elkaar doet is het ook een prima training.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |