abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:13:06 #261
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67679971
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:48 schreef wikwakka2 het volgende:
Goede manier om de discussie aan te gaan hoor
Dat is zijn koosnaampje. Dat vindt hij niet erg, zo werd hij vroeger in de POL-SC constant genoemd.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67680530
Het slecht mogen hebben van een enkele nationaliteit lijkt mij een goede oplossing. Je kunt toch ook maar in één land tegelijkertijd wonen?
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
pi_67680828
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:32 schreef KoekjesTwister het volgende:
Het slecht mogen hebben van een enkele nationaliteit lijkt mij een goede oplossing. Je kunt toch ook maar in één land tegelijkertijd wonen?
Dus als je wil verhuizen moet je maar even een nieuwe nationaliteit aanvragen?

Cool story, Hansel.
pi_67681156
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:42 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ja? Of wil je zeggen dat je van elk land waar je in de toekomst mogelijk naar gaat verhuizen al een extra nationaliteit hebt?

[ Bericht 11% gewijzigd door KoekjesTwister op 03-04-2009 17:01:11 ]
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:58:25 #265
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_67681291
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:53 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Ja? Of wil je zeggen dat je van elk land waar je in de toekomst mogelijk naar gaat verhuizen al een extra nationaliteit hebt?
Waarom gaan jullie er maar van uit dat je - als je in een ander land gaat wonen - maar direct die nationaliteit zou "moeten" aannemen?

Ik woon al 15 jaar in België en heb nog altijd een NL paspoort. En geen "extra" Belgisch exemplaar. Is ook nergens voor nodig.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_67681362
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:58 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Waarom gaan jullie er maar van uit dat je - als je in een ander land gaat wonen - maar direct die nationaliteit zou "moeten" aannemen?

Ik woon al 15 jaar in België en heb nog altijd een NL paspoort. En geen "extra" Belgisch exemplaar. Is ook nergens voor nodig.
Dat is toch heel normaal, dat als je in een land woont, je inburgert en de nationaliteit van dat land aanneemt? Er zijn in landen onderling grote cultuurverschillen, zelfs in de EU, en daar moet je je nou eenmaal aan aanpassen.

Of ben jij zo'n "Belg" die er enkel voor het belasting voordeel zit, enkel Nederlandse vrienden heeft, die zich enkel in Nederlandse kringen bevindt, op Nederlandse sportclubs zit en als het even kan in Noord Brabant gaat shoppen?
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:04:16 #267
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_67681467
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:58 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ja, die Belgen klagen dan ook steen en been over de Nederlandse hangjongeren aldaar .
pi_67681510
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:00 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Dat is toch heel normaal, dat als je in een land woont, je inburgert en de nationaliteit van dat land aanneemt?
Met een extra paspoort ergens in een kast kan dat allemaal natuurlijk niet.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:10:58 #269
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_67681626
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:00 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Dat is toch heel normaal, dat als je in een land woont, je inburgert en de nationaliteit van dat land aanneemt? Er zijn in landen onderling grote cultuurverschillen, zelfs in de EU, en daar moet je je nou eenmaal aan aanpassen.

Of ben jij zo'n "Belg" die er enkel voor het belasting voordeel zit, enkel Nederlandse vrienden heeft, die zich enkel in Nederlandse kringen bevindt, op Nederlandse sportclubs zit en als het even kan in Noord Brabant gaat shoppen?
Al zou ik in Spanje gaan wonen, dan nog ga ik niet de moeite lopen doen om een Spaans reisvod te bekomen. Gewoon Spaans leren, werken en leven in Spanje is voldoende om je te integreren.

Ik ben geen "Belg", ik zit hier niet voor een belastingvoordeel, maar omdat woningen hier tenminste nog betaalbaar zijn in vergelijking met Nederland en het hier stukken rustiger is dan in Eindhoven (waar ik vandaan kom).

Vrienden? Die heb ik een stuk of 6 geloof ik. Drie Nederlanders en 3 Belgen. De rest zijn kennissen en ja, daar zit wat Nederlands spul tussen.

Sport doe ik niet aan want daar word ik veel te moe van. Bovendien gaat er al genoeg vrije tijd verloren met te gaan werken. Dat werken doe ik overigens in Nederland, omdat het in België een beetje slecht gaat qua werken momenteel.

En winkelen? Ja, dat doe ik in Noord-Brabant, maar da's gemakzucht van me. Tenslotte is de Nederlandse supermarkt maar 300 meter lopen en moet ik voor een Belgische supermarkt 20 kilometer rijden.

Nog vragen?
pi_67681686
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:06 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Met een extra paspoort ergens in een kast kan dat allemaal natuurlijk niet.
Dat klopt, want met twee paspoorten ligt je loyaliteit bij twee landen.

Wanneer je, als geboren en getogen Hollandse "Marokkaan" naar Marokko verhuisd, behoor je naar mijn opinie alsnog een Marokkaanse inburgeringscursus en taalcursus te volgen, waarna je de Marokkaanse nationaliteit verkrijgt.

Wanneer je vervolgens weer naar Nederland wilt verhuizen, kun je de Nederlandse nationaliteit verkrijgen door aan te tonen dat je reeds in Nederland hebt gewoond, en je onze cultuur kent en respecteert.

Expat- en kennigmigranten kunnen een visum krijgen.
pi_67681786
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:10 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Al zou ik in Spanje gaan wonen, dan nog ga ik niet de moeite lopen doen om een Spaans reisvod te bekomen. Gewoon Spaans leren, werken en leven in Spanje is voldoende om je te integreren.
Klaarblijkelijk werkt dat niet, want er zijn nog talloze allochtonen die geen woord Nederlands spreken.
quote:
Ik ben geen "Belg", ik zit hier niet voor een belastingvoordeel, maar omdat woningen hier tenminste nog betaalbaar zijn in vergelijking met Nederland en het hier stukken rustiger is dan in Eindhoven (waar ik vandaan kom).

Vrienden? Die heb ik een stuk of 6 geloof ik. Drie Nederlanders en 3 Belgen. De rest zijn kennissen en ja, daar zit wat Nederlands spul tussen.

Sport doe ik niet aan want daar word ik veel te moe van. Bovendien gaat er al genoeg vrije tijd verloren met te gaan werken. Dat werken doe ik overigens in Nederland, omdat het in België een beetje slecht gaat qua werken momenteel.

En winkelen? Ja, dat doe ik in Noord-Brabant, maar da's gemakzucht van me. Tenslotte is de Nederlandse supermarkt maar 300 meter lopen en moet ik voor een Belgische supermarkt 20 kilometer rijden.

Nog vragen?
Ik blijf het jammer vinden dat mensen zoals jij geen inburgeringscursus voor Belgie af hebben moeten leggen. Er zit een groots cultuurverschil tussen België en Nederland.

Verder: Je woont in België, steun dan ook de Belgische economie.
pi_67681988
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:13 schreef KoekjesTwister het volgende:
Dat klopt, want met twee paspoorten ligt je loyaliteit bij twee landen.
Stel dat er naar beide landen een bepaalde morele loyaliteit uitgaat, wat is daar mis mee? Dat staat niet in de weg om je plaats te vinden in de Nederlandse samenleving.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:24:58 #273
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_67682010
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:17 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk werkt dat niet, want er zijn nog talloze allochtonen die geen woord Nederlands spreken.
Wat dan weer aangeeft dat ze gewoon niet WILLEN. Ik geef juist aan dat ik zo snel mogelijk Spaans zou willen leren (indien mijn eerstvolgende verhuis naar Spanje zou zijn)
[..]
quote:
Ik blijf het jammer vinden dat mensen zoals jij geen inburgeringscursus voor Belgie af hebben moeten leggen. Er zit een groots cultuurverschil tussen België en Nederland.
Moet ik een cursus doen? Kom maar op. Doe ik met twee vingers in de neus. Overigens heb ik hier al eens een oproep gehad om een taalexamen Nederlands af te leggen. Hoe debiel kun je zijn als staat.
Cultuur - van welk land dan ook - interesseert me trouwens echt geen drol. Als mijn buren op zondag naar de kerk willen gaan en daarna pintenpakkend naar een stel voetballers of wielrenners willen kijken, zal ik hen veel plezier wensen. Maar ik ga niet mee.
quote:
Verder: Je woont in België, steun dan ook de Belgische economie.
Dit slaat vermoedelijk op m'n opmerkingen over werken en winkelen? Als de werkgelegenheid in België zo slecht is dat ik moet kiezen tussen een Belgische uitkering aanvragen of werken in Nederland, mag jij 1 keer raden wat ik doe...
En het winkelen heb ik al uitgelegd.
pi_67683493
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:38 schreef Lemmeb het volgende:
Eerst beweert Muttie01 meerdere keren dat Marokkanen hun nationaliteit simpelweg niet KUNNEN opgeven. Om vervolgens een regel verder (zelfde post) te beweren dat het toch weldegelijk kan, maar dat ze dan wellicht een erfenisje uit Marokko mislopen.

Ik snap wel waarom Muttie01 zulke wartaal aan het uitslaan is en naar users aan het uithalen is. Hij is natuurlijk doodsbenauwd dat hij op termijn zijn Marokkaanse nationaliteit zal moeten inleveren en daarmee een erfenisje uit Marokko misloopt.

Lullig voor hem natuurlijk, maar dat is verder niet het probleem van de andere users op dit forum. Die willen gewoon dat Marokkanen nu eindelijk eens fatsoenlijk integreren in ons land en hun bicriminele roots achter zich laten. Als daarvoor de dubbele nationaliteit moet worden afgeschaft, so be it.

Overigens, het is natuurlijk compleet gestoord dat je als niet-Marokkaan geen erfenis uit Marokko zou kunnen ontvangen. Dat ligt toch echt aan de achterlijke, middeleeuwse Marokkaanse wet en in geen geval aan de onze. En dus is er ook geen reden om daar ons probleem van te maken. Laat Marokkanen dat maar lekker zelf oplossen, met de Marokkaanse overheid.
Ik zal je vrees ik toch moeten teleurstellen, alleen al vanwege het feit dat - mocht er ooit zo'n regeling ingevoerd worden - het mij nooit zal raken. Immers er is zoiets als een algemeen verbod op het aannemen van terugwerkende kracht als het gaat om dit soort bepalingen. 1-0 voor Muttie. Ten tweede maakte ik in je aangehaalde stuk duidelijk onderscheid tussen theorie en praktijk. Kwestie van Lemmeb die niet wil lezen, of kwestie van Lemmeb die last heeft van confirmation bias. Ik denk dat laatste. 2-0 voor Muttie.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 4 april 2009 @ 01:38:42 #275
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67696423
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zal je vrees ik toch moeten teleurstellen, alleen al vanwege het feit dat - mocht er ooit zo'n regeling ingevoerd worden - het mij nooit zal raken. Immers er is zoiets als een algemeen verbod op het aannemen van terugwerkende kracht als het gaat om dit soort bepalingen. 1-0 voor Muttie.
"Met terugwerkende kracht" is hier ook helemaal niet van toepassing. Mocht er hier zo'n wetje komen, dan gaat die pas in nadat deze is ingevoerd. D.w.z. gisteren was je nog Nederlander, vandaag wordt het anti-Marokkanen-wetje ingevoerd, en morgen ben je Nederlander-af.

Ik dacht dat jij rechten studeerde? Dat je nota bene bijna afgestudeerd bent zelfs?
quote:
Ten tweede maakte ik in je aangehaalde stuk duidelijk onderscheid tussen theorie en praktijk. Kwestie van Lemmeb die niet wil lezen, of kwestie van Lemmeb die last heeft van confirmation bias. Ik denk dat laatste. 2-0 voor Muttie.
Wat een onzin. Je wil gewoon niet toegeven dat je jezelf tegenspreekt. Een goal in eigen doel dus.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:18:27 #276
3542 Gia
User under construction
pi_67698084
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus jij bepaald even dat mijn kind geen familiestukken kan erven in Marokko. Echte argumenten voor invoering van een dergelijke restrictie is er niet, behalve dan die van afgunst, jaloezie en emotie.
Natuurlijk mag jouw kind familiestukken erven. Dan kiest hij/zij toch voor de Marokkaanse nationaliteit op zijn/haar 18de.
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:26:52 #277
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67698111
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:26 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Je praat erom heen, iets waar jullie moslims dikwijls goed in zijn .

Wat zal ik blij zijn als straks meer moccroos het voorbeeld van veel turken zullen volgen en zich niet alleen afkeren van die achterlijke ideologie en zijn dictaten, doch zich ook eens gaan aanpassen aan de westerse normen en waarden !!
Ach wat is achterlijk? Door de zogenaamde westerse normen en waarden zijn miljoenen mensen dood gegaan. Dat halen de moslims nooit meer in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Megumi op 04-04-2009 08:41:08 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:37:43 #278
3542 Gia
User under construction
pi_67698151
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:42 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ooit gehoord van een verblijfsvergunning?
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:42:29 #279
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67698171
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 08:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Ooit gehoord van een verblijfsvergunning?
Yep. En ik vindt dat verder wel goed.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:46:29 #280
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67698197
Een PDF file gekregen van het IND hoe Nederlander te worden van 150 pagina's toen dacht ik krijg de tyfus maar blijf dan maar Canadees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')