Dat is zijn koosnaampje. Dat vindt hij niet erg, zo werd hij vroeger in de POL-SC constant genoemd.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:48 schreef wikwakka2 het volgende:
Goede manier om de discussie aan te gaan hoor
Dus als je wil verhuizen moet je maar even een nieuwe nationaliteit aanvragen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:32 schreef KoekjesTwister het volgende:
Het slecht mogen hebben van een enkele nationaliteit lijkt mij een goede oplossing. Je kunt toch ook maar in één land tegelijkertijd wonen?
Ja? Of wil je zeggen dat je van elk land waar je in de toekomst mogelijk naar gaat verhuizen al een extra nationaliteit hebt?quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus als je wil verhuizen moet je maar even een nieuwe nationaliteit aanvragen?
Waarom gaan jullie er maar van uit dat je - als je in een ander land gaat wonen - maar direct die nationaliteit zou "moeten" aannemen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:53 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Ja? Of wil je zeggen dat je van elk land waar je in de toekomst mogelijk naar gaat verhuizen al een extra nationaliteit hebt?
Dat is toch heel normaal, dat als je in een land woont, je inburgert en de nationaliteit van dat land aanneemt? Er zijn in landen onderling grote cultuurverschillen, zelfs in de EU, en daar moet je je nou eenmaal aan aanpassen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waarom gaan jullie er maar van uit dat je - als je in een ander land gaat wonen - maar direct die nationaliteit zou "moeten" aannemen?
Ik woon al 15 jaar in België en heb nog altijd een NL paspoort. En geen "extra" Belgisch exemplaar. Is ook nergens voor nodig.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waarom gaan jullie er maar van uit dat je - als je in een ander land gaat wonen - maar direct die nationaliteit zou "moeten" aannemen?
Ik woon al 15 jaar in België en heb nog altijd een NL paspoort. En geen "extra" Belgisch exemplaar. Is ook nergens voor nodig.
Met een extra paspoort ergens in een kast kan dat allemaal natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:00 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Dat is toch heel normaal, dat als je in een land woont, je inburgert en de nationaliteit van dat land aanneemt?
Al zou ik in Spanje gaan wonen, dan nog ga ik niet de moeite lopen doen om een Spaans reisvod te bekomen. Gewoon Spaans leren, werken en leven in Spanje is voldoende om je te integreren.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:00 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Dat is toch heel normaal, dat als je in een land woont, je inburgert en de nationaliteit van dat land aanneemt? Er zijn in landen onderling grote cultuurverschillen, zelfs in de EU, en daar moet je je nou eenmaal aan aanpassen.
Of ben jij zo'n "Belg" die er enkel voor het belasting voordeel zit, enkel Nederlandse vrienden heeft, die zich enkel in Nederlandse kringen bevindt, op Nederlandse sportclubs zit en als het even kan in Noord Brabant gaat shoppen?
Dat klopt, want met twee paspoorten ligt je loyaliteit bij twee landen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Met een extra paspoort ergens in een kast kan dat allemaal natuurlijk niet.
Klaarblijkelijk werkt dat niet, want er zijn nog talloze allochtonen die geen woord Nederlands spreken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Al zou ik in Spanje gaan wonen, dan nog ga ik niet de moeite lopen doen om een Spaans reisvod te bekomen. Gewoon Spaans leren, werken en leven in Spanje is voldoende om je te integreren.
Ik blijf het jammer vinden dat mensen zoals jij geen inburgeringscursus voor Belgie af hebben moeten leggen. Er zit een groots cultuurverschil tussen België en Nederland.quote:Ik ben geen "Belg", ik zit hier niet voor een belastingvoordeel, maar omdat woningen hier tenminste nog betaalbaar zijn in vergelijking met Nederland en het hier stukken rustiger is dan in Eindhoven (waar ik vandaan kom).
Vrienden? Die heb ik een stuk of 6 geloof ik. Drie Nederlanders en 3 Belgen. De rest zijn kennissen en ja, daar zit wat Nederlands spul tussen.
Sport doe ik niet aan want daar word ik veel te moe van. Bovendien gaat er al genoeg vrije tijd verloren met te gaan werken. Dat werken doe ik overigens in Nederland, omdat het in België een beetje slecht gaat qua werken momenteel.
En winkelen? Ja, dat doe ik in Noord-Brabant, maar da's gemakzucht van me. Tenslotte is de Nederlandse supermarkt maar 300 meter lopen en moet ik voor een Belgische supermarkt 20 kilometer rijden.
Nog vragen?
Stel dat er naar beide landen een bepaalde morele loyaliteit uitgaat, wat is daar mis mee? Dat staat niet in de weg om je plaats te vinden in de Nederlandse samenleving.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:13 schreef KoekjesTwister het volgende:
Dat klopt, want met twee paspoorten ligt je loyaliteit bij twee landen.
Wat dan weer aangeeft dat ze gewoon niet WILLEN. Ik geef juist aan dat ik zo snel mogelijk Spaans zou willen leren (indien mijn eerstvolgende verhuis naar Spanje zou zijn)quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:17 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk werkt dat niet, want er zijn nog talloze allochtonen die geen woord Nederlands spreken.
Moet ik een cursus doen? Kom maar op. Doe ik met twee vingers in de neus. Overigens heb ik hier al eens een oproep gehad om een taalexamen Nederlands af te leggen. Hoe debiel kun je zijn als staat.quote:Ik blijf het jammer vinden dat mensen zoals jij geen inburgeringscursus voor Belgie af hebben moeten leggen. Er zit een groots cultuurverschil tussen België en Nederland.
Dit slaat vermoedelijk op m'n opmerkingen over werken en winkelen? Als de werkgelegenheid in België zo slecht is dat ik moet kiezen tussen een Belgische uitkering aanvragen of werken in Nederland, mag jij 1 keer raden wat ik doe...quote:Verder: Je woont in België, steun dan ook de Belgische economie.
Ik zal je vrees ik toch moeten teleurstellen, alleen al vanwege het feit dat - mocht er ooit zo'n regeling ingevoerd worden - het mij nooit zal raken. Immers er is zoiets als een algemeen verbod op het aannemen van terugwerkende kracht als het gaat om dit soort bepalingen. 1-0 voor Muttie. Ten tweede maakte ik in je aangehaalde stuk duidelijk onderscheid tussen theorie en praktijk. Kwestie van Lemmeb die niet wil lezen, of kwestie van Lemmeb die last heeft van confirmation bias. Ik denk dat laatste. 2-0 voor Muttie.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:38 schreef Lemmeb het volgende:
Eerst beweert Muttie01 meerdere keren dat Marokkanen hun nationaliteit simpelweg niet KUNNEN opgeven. Om vervolgens een regel verder (zelfde post) te beweren dat het toch weldegelijk kan, maar dat ze dan wellicht een erfenisje uit Marokko mislopen.
Ik snap wel waarom Muttie01 zulke wartaal aan het uitslaan is en naar users aan het uithalen is. Hij is natuurlijk doodsbenauwd dat hij op termijn zijn Marokkaanse nationaliteit zal moeten inleveren en daarmee een erfenisje uit Marokko misloopt.
Lullig voor hem natuurlijk, maar dat is verder niet het probleem van de andere users op dit forum. Die willen gewoon dat Marokkanen nu eindelijk eens fatsoenlijk integreren in ons land en hun bicriminele roots achter zich laten. Als daarvoor de dubbele nationaliteit moet worden afgeschaft, so be it.
Overigens, het is natuurlijk compleet gestoord dat je als niet-Marokkaan geen erfenis uit Marokko zou kunnen ontvangen. Dat ligt toch echt aan de achterlijke, middeleeuwse Marokkaanse wet en in geen geval aan de onze. En dus is er ook geen reden om daar ons probleem van te maken. Laat Marokkanen dat maar lekker zelf oplossen, met de Marokkaanse overheid.
"Met terugwerkende kracht" is hier ook helemaal niet van toepassing. Mocht er hier zo'n wetje komen, dan gaat die pas in nadat deze is ingevoerd. D.w.z. gisteren was je nog Nederlander, vandaag wordt het anti-Marokkanen-wetje ingevoerd, en morgen ben je Nederlander-af.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zal je vrees ik toch moeten teleurstellen, alleen al vanwege het feit dat - mocht er ooit zo'n regeling ingevoerd worden - het mij nooit zal raken. Immers er is zoiets als een algemeen verbod op het aannemen van terugwerkende kracht als het gaat om dit soort bepalingen. 1-0 voor Muttie.
Wat een onzin. Je wil gewoon niet toegeven dat je jezelf tegenspreekt. Een goal in eigen doel dus.quote:Ten tweede maakte ik in je aangehaalde stuk duidelijk onderscheid tussen theorie en praktijk. Kwestie van Lemmeb die niet wil lezen, of kwestie van Lemmeb die last heeft van confirmation bias. Ik denk dat laatste. 2-0 voor Muttie.
Natuurlijk mag jouw kind familiestukken erven. Dan kiest hij/zij toch voor de Marokkaanse nationaliteit op zijn/haar 18de.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus jij bepaald even dat mijn kind geen familiestukken kan erven in Marokko.Echte argumenten voor invoering van een dergelijke restrictie is er niet, behalve dan die van afgunst, jaloezie en emotie.
Ach wat is achterlijk? Door de zogenaamde westerse normen en waarden zijn miljoenen mensen dood gegaan. Dat halen de moslims nooit meer in.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:26 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Je praat erom heen, iets waar jullie moslims dikwijls goed in zijn .
Wat zal ik blij zijn als straks meer moccroos het voorbeeld van veel turken zullen volgen en zich niet alleen afkeren van die achterlijke ideologie en zijn dictaten, doch zich ook eens gaan aanpassen aan de westerse normen en waarden !!
Ooit gehoord van een verblijfsvergunning?quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus als je wil verhuizen moet je maar even een nieuwe nationaliteit aanvragen?
Yep.quote:Op zaterdag 4 april 2009 08:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Ooit gehoord van een verblijfsvergunning?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |