Wat komt die doen en/of wat zegt-ie dat-ie komt doen?quote:Op zondag 29 maart 2009 21:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maandag komt dus de belastingdeurwaarder![]()
zal geen exact bedrag noemen maarje kan er een mooie nieuwe middenklasse auto van kopenquote:Op zondag 29 maart 2009 21:39 schreef Chinless het volgende:
Een dwangbevel is opzich niet spannend, maar om welk bedrag gaat het?
Dat is nou juist mijn vraagquote:Op zondag 29 maart 2009 21:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat komt die doen en/of wat zegt-ie dat-ie komt doen?
Ja,dat dus.quote:Op zondag 29 maart 2009 21:45 schreef Snakey het volgende:
Als er een belastingdeurwaarder komt heb je al meer brieven van ze gekregen. Waarom heb je er niet eerder wat aan gedaan?
Heb ik ook al gedaan al de betalingsherinneringen doorgestuurd naar moeders [die moet volgens het testament de belasting betalen] notaris ingelicht maar die adviseerde waarschijnlijk aan moeders de aanslag niet te betalen omdat hij notaris dus wel even de aangifte zou regelenquote:Op zondag 29 maart 2009 21:45 schreef Snakey het volgende:
Als er een belastingdeurwaarder komt heb je al meer brieven van ze gekregen. Waarom heb je er niet eerder wat aan gedaan?
Bedanktquote:Op zondag 29 maart 2009 22:51 schreef Xenomaniac het volgende:
Win idd morgenochtend vroeg meteen juridisch advies in.
All the best.
(Ik denk trouwens dat dit met een sisser afloopt)
quote:Op zondag 29 maart 2009 21:46 schreef mvdejong het volgende:
Je hebt met 2 soorten belastingen te maken als het om een erfenis gaat. Allereerst de belasting over de erfenis op zich, maar ook inkomsten-belasting over het bedrag dat je ontvangen hebt.
Gelukkig heeft de schenker er geen last (meer) van, en de ontvanger is niet wijzerquote:Op maandag 30 maart 2009 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]![]()
Het wordt tegenwoordig dubbel belast? Het moet niet gekker worden.....
Dan ben je snel klaar tochquote:Op zondag 29 maart 2009 21:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Betreft een aanslag voor een erfenis die nooit ontvangen is![]()
Je verdient geld. Dat wordt belast met loonbelasting.quote:Op maandag 30 maart 2009 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]![]()
En dat heeft met het dwangbevel te maken, omdat? een erfenis is niet belast met loonbelasting...quote:Op maandag 30 maart 2009 09:56 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Je verdient geld. Dat wordt belast met loonbelasting.
Je geeft het restant van het geld uit. Dat wordt belast met BTW (BPM, motorrijtuigenbelasting, enz.).
Verkeerd gegoogled?quote:Op zondag 29 maart 2009 21:46 schreef mvdejong het volgende:
Je hebt met 2 soorten belastingen te maken als het om een erfenis gaat. Allereerst de belasting over de erfenis op zich, maar ook inkomsten-belasting over het bedrag dat je ontvangen hebt. Hoe dan ook, je kunt in een testament niet vastleggen wie de belasting gaat betalen, de belastingdienst will het bedrag zien van de ontvanger van dat deel van de erfenis, ook omdat het percentage afhangt van de verwantschap tussen de erflater en de ontvanger.
Als iemand ook jouw deel van de belasting wil betalen, is dit een schenking van die persoon aan jou, met de daarop van toepassing zijnde belastingen, maar de belasting-dienst ziet daarbij geen relatie met de erfenis.
Als je een baan hebt verdien je geld en betaal je daar belasting over, maar dat is geen vereiste om een erfenis te kunnen ontvangen. Wat is het verbandquote:Op maandag 30 maart 2009 09:56 schreef mvdejong het volgende:
Je verdient geld. Dat wordt belast met loonbelasting.
11 uur geweestquote:Op maandag 30 maart 2009 10:23 schreef Maanvis het volgende:
*F5*
quote:Op maandag 30 maart 2009 10:56 schreef E.T. het volgende:
misschien dat mvdejong bedoelt dat het bedrag bij je vermogen komt en daarover vermogensrendementsheffing geheven gaat worden als je boven de belastingvrije som komt![]()
Wellicht wordt de erfenis in muntgeld uitgekeerd en dan wordt de vloerbelasting ook opeens interessant.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:22 schreef Roy_T het volgende:
[..]Of hij bedoelt dat een vliegtuig sneller gaat dan een slak. En zo kan ik nog wel 10.000 dingen bedenken die 'ie misschien bedoelt, maar waarvoor geen enkele reden is om dat aan te nemen
Dan zie ik geen probleem. Als je er overheen kunt lopen kun je profiteren van je belastingvrije voet.quote:Op maandag 30 maart 2009 12:43 schreef JumpingJacky het volgende:
Wellicht wordt de erfenis in muntgeld uitgekeerd en dan wordt de vloerbelasting ook opeens interessant.![]()
Ts ikke dus, leef nogquote:
1) ze komen echt welquote:Op maandag 30 maart 2009 14:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ts ikke dus, leef nog![]()
bed staat nog op zijn plek en tv ook
![]()
Zelfs de brievenbus is nog leeg en de deurbel is niet afgegaan![]()
Waarschijnlijk hebben al mijn acties van de afgelopen donderdag en vrijdag richting belastingdienst en notaris zijn uitwerking niet gemist............
Of ze komen gewoon morgen of later in de middag![]()
![]()
Snel maar even een boterhammetje eten zolang de koelkast er nog staat![]()
Zodra er iets gebeurd post ik het hierals het technisch tenminste kan
dus compi en adsl nog werkend en niet meegnomen.
Desnoods via laptop, die onder mijn bed is verstopten het wifi netwerk van de buurman
![]()
Niet dusquote:Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef iamredleader het volgende:
[..]
1) ze komen echt wel
2) jouw acties hebben geen effect. Die notaris/belastinginspecteur zitten niet op Fok! te kijken wat jij zoal doet
3) je koelkast is al leeg.
4) je "adsl" zullen ze niet meenemen. Hoogstens je modem
5) je bed nemen ze ook mee. Net als je daar onder verstopte laptop
Bewijs overhandigen, of de deurwaarder/inspecteur/grote negert neemt het gewoon meequote:Op maandag 30 maart 2009 14:59 schreef Civilian het volgende:
Niet dusDe modem is technisch gezien eigendom van de provider.. Over 't algemeen tenminste
En het bed mogen ze niet meenemen. Evenals een tafel en een stoel.
Iets met eerste levensbehoefte
En heb je vandaag nog iets ondernomen?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ts ikke dus, leef nog![]()
bed staat nog op zijn plek en tv ook
![]()
Zelfs de brievenbus is nog leeg en de deurbel is niet afgegaan![]()
Waarschijnlijk hebben al mijn acties van de afgelopen donderdag en vrijdag richting belastingdienst en notaris zijn uitwerking niet gemist............
Of ze komen gewoon morgen of later in de middag![]()
![]()
Snel maar even een boterhammetje eten zolang de koelkast er nog staat![]()
Zodra er iets gebeurd post ik het hierals het technisch tenminste kan
dus compi en adsl nog werkend en niet meegnomen.
Desnoods via laptop, die onder mijn bed is verstopten het wifi netwerk van de buurman
![]()
Je kunt een topic ook bookmarken jeweets.quote:
had jij ook kunnen doenquote:Op maandag 30 maart 2009 22:09 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Je kunt een topic ook bookmarken jeweets.
Nee, ik heb vandaag niets ondernomen, dat had ik donderdag en vrijdag jl al gedaanquote:Op maandag 30 maart 2009 21:22 schreef Xenomaniac het volgende:
En heb je vandaag nog iets ondernomen?
Die Notaris of de Belastingdienst achterna gebeld over hoe het nu zit, of heb je op een stoel zitten wachten tot de bel ging? Moest je er vrij voor nemen?
Hou wel rekening met een kort nachtje, het AT komt meestal s'ochtends vroeg rond een uurtje of 3 langs.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
...
In iedergeval nog een nacht in mijn eigen bedje![]()
Ik kan me niet voorstellen dat je er zo makkelijk vanaf komt. Niet tegen jou bedoeld, maar ik stel me zo voor dat je zomaar niet afkomt van zulke figuren.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee, ik heb vandaag niets ondernomen, dat had ik donderdag en vrijdag jl al gedaan![]()
Vandaag gewoon maar even vrij genomen om de deurwaarder te woord te staan, maar die kwam dus niet![]()
Misschien komt hij morgenZoniet dan hebben alle acties enigszins effect gehad en is de actie opgeschort
![]()
En is er weer ruimte voor overleg, hoop ik![]()
In iedergeval nog een nacht in mijn eigen bedje![]()
Niet bij belastingzaken. Je hebt immers al een rechtsingang gehad (bezwaar tegen de aanslag, daarna beroep bij de rechtbank) maar TS heeft daar geen gebruik van gemaakt.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:32 schreef teknomist het volgende:
Effe serieus, moet hier niet eerst een rechtszaak aan vooraf gaan?
Das nog maar een uurtje vanaf nuquote:Op maandag 30 maart 2009 22:37 schreef DonJames het volgende: Hou wel rekening met een kort nachtje, het AT komt meestal s'ochtends vroeg rond een uurtje of 3 langs.![]()
Ga je weer vrij nemen?quote:
quote:Op maandag 30 maart 2009 12:43 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Wellicht wordt de erfenis in muntgeld uitgekeerd en dan wordt de vloerbelasting ook opeens interessant.
Dat is inderdaad één van de weinige manieren om spullen buiten het beslag te houden.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:38 schreef teknomist het volgende:
Spannend!
Heb je al wat waardevolle spullen ergens anders naar toegebracht?
Touchy touchy.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 03:55 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op watje met je tvp.
Daar staat me wel iets van bij, samen met justitie dacht ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan de Belastingdienst niet als een van de weinigen een "bodembeslag" leggen, dat ze dus alles in het pand meenemen, inclusief de spullen die niet op naam van de schuldenaar staat ?
Nee, hij lult maar wat. Je betaalt gewoon de successierechten. Komt je eigen vermogen daardoor boven de vrijstelingsdrempel uit, dan mag je aan het eind van het jaar nog wat vermogensrendementsbelasting aftikken. Zou mooi zijn (voor de staat dan) als een erfenis als inkomen wordt gezien. Bij een beetje erfenis zou je dan meteen dik 70% mogen inleveren.quote:Op maandag 30 maart 2009 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]![]()
Belachelijk eigenlijk dat dat kan. Je zult maar een huisgenoot met veel belastingschulden hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan de Belastingdienst niet als een van de weinigen een "bodembeslag" leggen, dat ze dus alles in het pand meenemen, inclusief de spullen die niet op naam van de schuldenaar staat ?
Yups, dat kanquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dan wordt er toch wel beslag gelegd, maar niets meegenomen/verkocht zolang je je aan de regeling houdt?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Yups, dat kan
En als het zover is, dan moet je contact opnemen met de ambtenaar die je zaak behandelt, om in een gesprek alsnog te proberen een betalingsregeling te treffen
Voor zover mij bekend, is dat inderdaad zo. Een betalingsregeling na beslag is geen recht; het is een gunst. Je kunt 'm krijgen als de ambtenaar je goed gezind is en als je voldoende zekerheden kunt geven over het nakomen van een eventuele regeling.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:52 schreef jitzzzze het volgende:
Dan wordt er toch wel beslag gelegd, maar niets meegenomen/verkocht zolang je je aan de regeling houdt?
Maar als je het op een bodembeslag aan laat komen, heb je de Belastingdienst wel nijdig gemaakt en heb je niet veel bereidwilligheid getoond. Dus de vraag is of ze dan nog zo vriendelijk zullen zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend, is dat inderdaad zo. Een betalingsregeling na beslag is geen recht; het is een gunst. Je kunt 'm krijgen als de ambtenaar je goed gezind is en als je voldoende zekerheden kunt geven over het nakomen van een eventuele regeling.
Dat is ook zo. Er zijn zoveel manieren om een beslaglegging te voorkomen, zoiets overkomt je niet zomaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als je het op een bodembeslag aan laat komen, heb je de Belastingdienst wel nijdig gemaakt en heb je niet veel bereidwilligheid getoond. Dus de vraag is of ze dan nog zo vriendelijk zullen zijn.
boe-fucking-hoequote:Op dinsdag 31 maart 2009 03:55 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op watje met je tvp.
Als de naam van de Notaris begint met de letter H en eindigt op N en woont in Heemstede dan moet je gillend wegrennenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:51 schreef Maanvis het volgende:
Bedankt voor je update opnieuw
Welke notaris is dat? Dan weet ik meteen dat ik daar nooit zaken mee ga doen.
Zal ik zeker doenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als de naam van de Notaris begint met de letter H en eindigt op N en woont in Heemstede dan moet je gillend wegrennen![]()
Neequote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]De beslaglegging was toch wel op je moeders' spullen of niet?
Wat een kulregels in nederlandquote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Neeomdat ik door de belastingdienst als erfgenaam wordt gezien is het beslag ook voor mij
Dat moeders een civiel rechterlijke verplichting heeft om zoals het testamentair is vastgelegd de belasting te betalen doet daar niets aan afDie belasting die zij betaalt gaat trouwens toch weer van mijn erfdeel af dus ik betaal hem toch zelf
. Erfdeel is pas opeisbaar als mams dood gaat, als er tenminste nog wat over is want ze heeft interingsrecht
![]()
![]()
Dus als alles fout gaat zijn mijn spullen weg en erf ik straks helemaal niks![]()
![]()
![]()
![]()
Henny is niet zijn voornaam
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist belde de ambtenaar terug die belast is met de invordering, Niets kan een beslaglegging meer voorkomen behalve betaling van de aanslag plus rente. Waarom de aanslag bij mij is terechtgekomen vond hij ook een beetje raar, maar daar kon hij verder ook niets aan doen.
Dus nu notaris bellen en zorgen dat de aanslag ook betaald gaat worden, iedereen is het gelukkig over eens dat moeders die moet betalen, zo staat het ook in testament, dus dat zal geen problemen opleveren hoop ik![]()
Waarom moeders de eerder ontvangen betalingsherinneringen niet betaald heeft blijft een raadsel![]()
Notaris heeft waarschijnlijk geadviseerd om niet te betalen omdat hij dacht de opperalmachtige te zijn die het aanspreekpunt was voor de belastingdienst niet dus![]()
![]()
Gelukkig had ik al een klacht over hem gedeponeerd bij de KNB kan dit mooi in worden meegenomen![]()
Notarissen, ik vind hetvolk, los van wie nou hier de schuld van heeft
Nee nog nietquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:11 schreef JoPiDo het volgende:heb je al een slaapplek geregeld?
Wie er belasting moet betalen wordt niet geregeld door een testament maar door de wetgeving.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Heb ik ook al gedaan al de betalingsherinneringen doorgestuurd naar moeders [die moet volgens het testament de belasting betalen] notaris ingelicht maar die adviseerde waarschijnlijk aan moeders de aanslag niet te betalen omdat hij notaris dus wel even de aangifte zou regelen![]()
Nu dus een hoop shit
Als je een vrouw bent mag je ook in natura betalen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mag alleen niks kosten maar dat hadden jullie al begrepen
Belachelijk dat de belastingdienst zoveel privileges heeft. Zulke verregaande beslissingen moeten altijd via een rechter lopen, ook al teken je als natuurlijk persoon geen bezwaar aan. Het valt de TS niet te verwijten als hij dit niet aan had zien komen... En van de belastingdienst kan niet echt gezegd worden dat ze foutloos functioneren.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef longinus het volgende:
Nobody fucks with de belastingdienst, enne als je een brief krijgt in het blauw, nooit doorgeven als je naam er op staat
Volgens mij fuckt de belastingdienst vooral met TS.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef longinus het volgende:
Nobody fucks with de belastingdienst, enne als je een brief krijgt in het blauw, nooit doorgeven als je naam er op staat
maar waarom geen mensen die er wel wat aan kunnen doen, een advocaat ofzo?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
O en dat moeders op tijd gaat betalen, daar zijn nu een aantal mensen mee bezig om dat voor elkaar te krijgen![]()
Zoals bv de notarisen de executeur testementair
en een tussenpersoon
![]()
Hij heeft wel betalingsherinneringen ontvangen, echter genegeerd en doorgestuurd naar z'n ma.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:02 schreef Pyjama het volgende:
Maarre TS, je hebt dus nooit eerder een betalingsherinnering gehad? Die gingen allemaal naar je moeder en omdat die niet betaalt heeft komen ze jouw spullen weghalen? Hoe zit het met je moeders spullen, gaan ze die ook weghalen?
Helaasquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:47 schreef teknomist het volgende:
[..]Als je een vrouw bent mag je ook in natura betalen.![]()
Nee slecht nieuwsquote:
Een bodembeslag vindt doorgaans dan ook alleen plaats wanneer de belastingdienst duidelijke aanwijzingen heeft van fraude of andere niet zo heel erg nette dingen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als je het op een bodembeslag aan laat komen, heb je de Belastingdienst wel nijdig gemaakt en heb je niet veel bereidwilligheid getoond. Dus de vraag is of ze dan nog zo vriendelijk zullen zijn.
En je denkt dat dat helpt?quote:Op woensdag 1 april 2009 04:33 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Als de deurwaarder aangekondigd langskomt, moet je gewoon je inboedel wegzetten bij Citybox of iets dergelijks.
Het enige wat ze dan mee kunnen nemen is het behang van de muren en een luchtbedje.
Waarom niet? Ze hebben jouw spullen toch nog niet geinventariseerd?quote:
Het is echter wel heel logisch dat in deze gevallen de moeder/langslevende de belasting betaald. Jij moet anders betalen over een erfenis die je niet hebt ontvangen door het recht van intering.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:24 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Wie er belasting moet betalen wordt niet geregeld door een testament maar door de wetgeving.
WTF?quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu maar even wachten todat moeders dood gaat en kijken wat erover is![]()
![]()
![]()
Nou laat ik zojuist even gechecked hebbenquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:06 schreef DuchessX het volgende:WTF?![]()
80%?quote:Op maandag 27 juli 2009 10:55 schreef nVincible het volgende:
Ik vind het zo )#@$() kansloos dat de belastingdienst nog even 80% van je opeist als je dood bent... Sucessierecht is toch bijna de helft ofzo? En dan van de rest nog inkomenstenbelasting eraf, dan hou je bijna niks over. En dat terwijl over die hele erfenis al een heel leven inkomstenbelasting is betaald. Gadver!
Volgens mij iets minder.quote:
Daarom geven mensen het vaak uit voor ze sterven. Ieder jaar een bedrag naar kinderen bijvoorbeeld. als je doodgaat met geld, dan verdampt het bijna allemaalquote:De belasting kan oplopen tot 68% van de verkrijging. Sommigen vinden dit te ver gaan en pleiten voor afschaffing van deze 'death tax'.
Tariefvoorbeelden:
* Het successierecht voor kinderen vanaf 23 jaar is voor bedragen onder ¤ 26.038 5% over het bedrag boven ¤ 8680.
* Het successierecht voor o.a. broers en zusters en niet-verwanten is voor bedragen onder ¤ 23.585 41% over het bedrag boven ¤ 1882.
De regering heeft aangekondigd in de eerste helft van 2009 een wetsvoorstel in te dienen om de tarieven te verlagen en te vereenvoudigen:
Partners en kinderen:
* De vrijstelling voor partners gaat omhoog naar ¤ 600.000.
* De vrijstelling voor kinderen gaat omhoog naar ¤ 19.000.
* Het tarief gaat omlaag naar 10% over de eerste ¤ 125.000 en 20% over het restant.
Andere verkrijgers:
* De vrijstelling gaat omhoog naar ¤ 2.000.
* Het tarief gaat omlaag naar 30% over de eerste ¤ 125.000 en 40% over het restant.
De geplande datum van inwerkingtreding van het voorstel is 1 januari 2010.
Roep je in de supermarkt ook altijd dat je geen BTW wilt betalen? Dan betaal je immers ook belasting, terwijl je al inkomstenbelasting hebt betaald. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken.quote:Op maandag 27 juli 2009 10:55 schreef nVincible het volgende:
Ik vind het zo )#@$() kansloos dat de belastingdienst nog even 80% van je opeist als je dood bent... Sucessierecht is toch bijna de helft ofzo? En dan van de rest nog inkomenstenbelasting eraf, dan hou je bijna niks over. En dat terwijl over die hele erfenis al een heel leven inkomstenbelasting is betaald. Gadver!
Ik zou nergens op rekenen als ik jou was. Gezien de band die je met je moeder hebt zal het me niet verbazen als ze het nog liever verbrast dan dat ze het jou gunt.quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu maar even wachten todat moeders dood gaat en kijken wat erover is![]()
![]()
![]()
Ik zou deze rekening lekker ook aan je moeder doorsturen, dat ging je in het verleden ook altijd prima af. En uiteraard is zij de veroorzaker van deze aanmaningskosten, doordat ze nooit betaald heeft...quote:Op zondag 26 juli 2009 22:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
En ja hoor even updaten, want er is weernieuws
![]()
Gister weer een blauwe enveloppe gehad betreft succesie rechten 2004
Dit keer betreft het de aanmaningskosten van 5269 euro, even binnen 10 dagen betalen![]()
En ja nog steeds dezelfde zaak, nog steeds niet afgewikkeld![]()
![]()
Morgen dus maar weer een rondje bellen, de aanslag is al ingescand en de email en telnrs staan klaar voor actie
WAT EEN STELLETJE DEBIELEN DAAR![]()
Zo dat is er even uit, ik hou jullie op de hoogte,
Dat doe ik dus ook nietquote:Op maandag 27 juli 2009 11:42 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik zou nergens op rekenen als ik jou was. Gezien de band die je met je moeder hebt zal het me niet verbazen als ze het nog liever verbrast dan dat ze het jou gunt.
Daarom bel ik ook niet zelfquote:Op maandag 27 juli 2009 13:29 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik zou deze rekening lekker ook aan je moeder doorsturen, dat ging je in het verleden ook altijd prima af. En uiteraard is zij de veroorzaker van deze aanmaningskosten, doordat ze nooit betaald heeft...![]()
Als je met de BD gaat bellen, zou ik in ieder geval je toon maar behoorlijk matigen, je hebt deze situatie toch echt aan jezelf te danken. Misschien dat ze wat coulance willen tonen als je je opstelling een beetje aanpast aan dat feit.
Ja precies, aan het begin van je topic dacht ik nog dan betaal je dat toch zelf ff (en zorg je daarna al dan niet dat je het terug krijgt van je moeder), maar goed, aangezien de kans groot is dat je niks krijgt zou ik er ook geen cent aan uitgevenquote:Op maandag 27 juli 2009 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat doe ik dus ook nietvandaar dat ik er ook geen seconde aan denk om maar iets van de bel aanslag zelf te betalen, als ik dan niks erf ben ik er nog op achteruit gegaan ook
en dat wil ik dus zeker niet
![]()
Bovendien is het zo dat als ik later niks erf omdat ze alles opgegeten heeft, dat op zich is, staat ook zo in testament, ik dus niet de reeds betaalde succ belasting kan terugvragen omdat er per saldo niks vererft is
![]()
Gewoon gevallteje pech voor mij, dat op zich ismaar niet voor de belastingdienst die heeft zijn geld onvoorwaardelijk gekregen
![]()
quote:Op maandag 27 juli 2009 15:39 schreef Marrije het volgende:
..................
Dus eigenlijk heb je alleen kans op wat geld als ze onverwacht aan haar einde komt![]()
Jij bent echtquote:
Geen idee, zal wel een bepaald % van de hoofdsom zijn en kosten voor dwangbevelquote:Op maandag 27 juli 2009 19:49 schreef synnath het volgende:
Maar je moet nu dus bijna 6000 aan aanmaningskosten ophoesten? Waarom zijn deze kosten zo hoog?
Voorlopig wel maar eerst maar eens afwachten of ik over twee weken toch de deur moet open doen voor verhuizers i.o. van de bel dienstquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:49 schreef synnath het volgende:
.............
Ah dat is mooi, dus nu ben je uit alle zorgen?
Je hebt geluk met het weer.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Bankje in het park met een krantje kan altijd nog
Tnxxx voor de update....... heb je geen angst elke keer als je de brievenbus hoort?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
En even weer een update![]()
Vandaag bij de post een enveloppe van de notaris waarin hij mij een kopie stuurt van het bezwaarschrift dat hij tegen deze boete heeft gemaakt en verstuurd naar de belasingdienst![]()
Daarbij maakt hij bezwaar als gemachtigde van mij![]()
IK HEB DIE LUL NOOIT EEN MACHTIGING GEGEVEN VOOR WAT DAN OOK![]()
Maar nu kan hij tenminste weer een uurtje factuurtje schrijven en afrekenen, bij mams dan he niet bij mij
Notaris H.....N te heemstede![]()
![]()
Oja en de twee weeks termijn is afgelopen dus komende week wordt het spannend of de hulplijn zijn werk goed gedaan heeft. [ Hulplijn1 is NIET notaris]
Als het even tegenzit komt van de week weer een blauwe enveloppe met dwangbevel![]()
Ik hou jullie op de hoogte, ga nu evenin eigen bedje
staat er nog steeds
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:31 schreef JEEtjuuh het volgende:
[..]
Tnxxx voor de update....... heb je geen angst elke keer als je de brievenbus hoort?
Kortom je geeft t plaatje de naam van de achternaam van meneer.. zet hier de voornaam neer... en zijn plaatje er bijquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
ik woon ik in een flat dus hoor de brievenbus niet, die zit beneden
![]()
de l*l in kwestie
voornaam edzo![]()
[ afbeelding ]
Als je die tegenkomt, hard weglopen
En het probleem isquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
Kortom je geeft t plaatje de naam van de achternaam van meneer.. zet hier de voornaam neer... en zijn plaatje er bij![]()
Straks heb je een aanklacht voor smaad aan je broek hangen. Óf iig wordt FOK vriendelijk gevraagd deze informatie te verwijderen.quote:
foto is verwijderd en naamgeving is veranderd, nu nog even uploadenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:31 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Straks heb je een aanklacht voor smaad aan je broek hangen. Óf iig wordt FOK vriendelijk gevraagd deze informatie te verwijderen.
ik had ook een keer zoiets,maar was van te voren op de hoogte dat oma schulden had,dat gingen ze eerst bij moeders halen,maar als daar niets te halen viel,dan schoof het op naar de kleinkinderen!!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Helaasik ben een jonge adonis van midden 30 van 1.96m en 92 kg
![]()
![]()
Enfin het verhaal gaat verder..........
Executeur testemenair heeft contact gehad met de inspecteur van de belastingdienst![]()
De boel wordt eerst uitgezochten de tenaamstelling van de aanslag wordt aangepast in overleg met notaris
![]()
Wel moet de erfenis door alle partijen worden geaccepteerd, ze kwamen er net achter dat ik nog niet eens de erfenis had geaccepteerd en of verworpen![]()
Notaris E.H. H....N te Heemstede
![]()
wat een
![]()
[erfenis dateerd uit begin 2004![]()
]
wordt vervolgt ............
legale mafia jongen!!quote:Op maandag 27 juli 2009 10:55 schreef nVincible het volgende:
Dat is mij dus ook een raadselquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:16 schreef longinus het volgende:
............................................................
Verder is de notaris een zak, hoe kan je namens iemand spreken als je niet gemachtigd bent
wat een akkelige blik heeft deze man bahquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
ik woon ik in een flat dus hoor de brievenbus niet, die zit beneden
![]()
de l*l in kwestie
voornaam edzotweede voornaam Hommo
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Als je die tegenkomt, hard weglopen
Misschien een tip voor je .............Ga eens een boswandeling maken met de notarisquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat is mij dus ook een raadsel![]()
Bovendien wil hij nu een handtekening van mij voor een akte van bekrachtiging en regeling ouderlijke boedelverdelingOf ik even aan wil geven dat ik accoord ga met de concept akte zoals die hij heeft opgesteld
![]()
Dat terwijl ik bij de aangifte heb aangegeven dat de aangifte niet juist en onvolledig was, toen ik dat hem geschreven had kreeg ik als antwoord dat deze alleen ter kennisnemingwas opgestuurd
![]()
Hele aangifte is gebaseerd op stukken die broerlief heeft aangeleverd en die ik nimmer heb kunnen en mogen inzien![]()
En of ik dan nu maar even wil tekenen voor een definitieve verdelingsakte conform de aangifte![]()
![]()
Die notaris is echt![]()
![]()
![]()
![]()
Hij is rijp voor de raad van tuchtde l*l
nee benificiare akte is voor wat ik eerder al zei!,zou mooi zijn' oma vollop schulden maken,mama niet betalen en ik ben de lul,nee zo werkt het niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:16 schreef longinus het volgende:
volgens mij is beneficiair dat je alleen erft als er nog baten zijn, anders moet je de erfenis weigeren.
Verder is de notaris een zak, hoe kan je namens iemand spreken als je niet gemachtigd bent
Ik lees je nu wel steeds afgeven op die notaris en op de belastingdienst, maar welke stappen neem JIJ concreet om e.e.a. goed te krijgen? En waarom neem je niet een advocaat, of andere notaris?quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat is mij dus ook een raadsel![]()
Bovendien wil hij nu een handtekening van mij voor een akte van bekrachtiging en regeling ouderlijke boedelverdelingOf ik even aan wil geven dat ik accoord ga met de concept akte zoals die hij heeft opgesteld
![]()
Dat terwijl ik bij de aangifte heb aangegeven dat de aangifte niet juist en onvolledig was, toen ik dat hem geschreven had kreeg ik als antwoord dat deze alleen ter kennisnemingwas opgestuurd
![]()
Hele aangifte is gebaseerd op stukken die broerlief heeft aangeleverd en die ik nimmer heb kunnen en mogen inzien![]()
En of ik dan nu maar even wil tekenen voor een definitieve verdelingsakte conform de aangifte![]()
![]()
Die notaris is echt![]()
![]()
![]()
![]()
Hij is rijp voor de raad van tuchtde l*l
Ik heb een advocaat geraadpleegt en toen een aangetekende brief gestuurd naar de notaris dat de boedelbeschrijving niet juist en onvolledig wasquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:57 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik lees je nu wel steeds afgeven op die notaris en op de belastingdienst, maar welke stappen neem JIJ concreet om e.e.a. goed te krijgen? En waarom neem je niet een advocaat, of andere notaris?
Het zit je blijkbaar hoog en je familiebanden zijn dusdanig slecht dat er op die wijze geen communicatie mogelijk is, maar ik zie je ook geen andere stappen nemen, behalve angstvallig in je bedje slapen.
Pfffquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Loop vandaag de hal in beneden, ligt er een blauwe enveloppe![]()
![]()
Ik denk![]()
mag ik hier niet neerzetten
![]()
Draai hem om is tie voor de buurman![]()
![]()
![]()
Mijn dag is weer gered
OMG, dat moet dan wel een uitgebreide omschrijving zijn geweest, en..... wat was de uitslag ( al dekken ze elkaar )quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Toen de KNB geschreven de tuchtraad voor notarissen zeg maar en alles uiteengezet, vervolgens heeft deze l*l van een notaris de KNB beantwoord en alle uren die hij daarvoor nodig had bij moeders in rekening gebrachtDat kostte een paar duizend euro want hij was erg boos geworden
![]()
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:25 schreef _evenstar_ het volgende:
*nieuwschierig is naar de afloop en TS sterkte wenst.
.......................................
Zoals eerder aangegeven, door anderen blijf stappen ondernemen. maar wees ook vriendelijk naar de belastingsdienst toe hoe moeilijk dat ook is. actief en goed gedrag krijg je eerder dingen geregeld.
Succes hoopvoor je dat et in jou geval wat voordeliger afloopt.
Het is niet helemaal duidelijk of hij "gemachtigd" is of niet. De notaris kan best de boedelnotaris (executeur) zijn van de erfenis, waardoor hij automatisch "gemachtigd" is om dit soort dingen te regelen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:16 schreef longinus het volgende:
volgens mij is beneficiair dat je alleen erft als er nog baten zijn, anders moet je de erfenis weigeren.
Een "beneficiaire akte" bestaat niet. Je doelt op beneficiaire aanvaarding en dat is inderdaad zoals longinus zegt: je aanvaardt de erfenis voorzover de baten de schulden overtreffen. Je persoonlijke eigen vermogen kan dan niet (meer) aangesproken worden om de schulden van de nalatenschap te betalen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:51 schreef theriddle het volgende:
[..]
nee benificiare akte is voor wat ik eerder al zei!,zou mooi zijn' oma vollop schulden maken,mama niet betalen en ik ben de lul,nee zo werkt het niet.
en mijn oma had geen eurocentje meer toen ze overleed!!
Ik weet niet wie je zit te trollen maar correspondentie / verantwoording met/aan de tuchtraad wordt en mag niet worden gedeclareerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Toen de KNB geschreven de tuchtraad voor notarissen zeg maar en alles uiteengezet, vervolgens heeft deze l*l van een notaris de KNB beantwoord en alle uren die hij daarvoor nodig had bij moeders in rekening gebrachtDat kostte een paar duizend euro want hij was erg boos geworden
![]()
Verder heb ik nog hulplijn1 ingeschakeld die weer bemiddeld heeft en dat kost niks![]()
Na al die acties ben ik idd in bed gestapt omdat ik er een beetje moe van werdt van al dat gezeik
Dat dacht ik dus ookquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik weet niet wie je zit te trollen maar correspondentie / verantwoording met/aan de tuchtraad wordt en mag niet worden gedeclareerd.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Update![]()
Mams gister gevallen en met inwendige bloedingen naar ziekenhuis vervoerd en daar overleden![]()
Nu is de erfenis dus wel opeisbaar maar eerst weer de belastingdienst betalen![]()
Oh en de notaris die het nu gaat afhandelen is niet voornoemde lul uit heemstede maar een ander![]()
Eerst maar ff de emoties laten zakken
Keep u posted
Thanxquote:
Dat zal blijken na opening testament en boedelbeschrijving en ja ze had een koophuis en daar woonde ze nog in dus ...quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:15 schreef Hallmark het volgende:
Heel de thread gelezen. Wat een verhaal. Maar hoe weet je nu of er nog iets van over is van de erfenis? Immers, ma had inteer-recht?
Hoeveel hypotheek rust er nog op? En in hoeverre is de locatie goed te noemen?quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat zal blijken na opening testament en boedelbeschrijving en ja ze had een koophuis en daar woonde ze nog in dus ...
Alleen een snelle verkoop in deze markt
Ik denk weinig, ze wonen er al bijna 40 jaarquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:49 schreef Hallmark het volgende:
Hoeveel hypotheek rust er nog op? En in hoeverre is de locatie goed te noemen?
Als er genoeg overblijft, dan kun je een styliste en een klusjesman laten komen, en het dan laaggeprijst in de markt zetten.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 02:41 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
zag het topic opeens weer in MyAT omhoogkomen: sterkte
Dat is niet verkeerd, het huis was dan hun spaarpot.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ik denk weinig, ze wonen er al bijna 40 jaar
Alleen is het huis ook van 1960 en van binnen en buiten originele staat![]()
Dus enkele ramen geen iso cv ketel= antiek,keuken en badkamer originale![]()
Foto,s kunnen zo in funda topic van opvallende foto,s![]()
Dat doen we dus maar niet
Het zou in deze markt misschien beter zijn het huis tegen de laagst mogelijk prijs aan te bieden, en dan in de huidige staat. Er zijn voldoende mensen die de uitdaging zelf wel willen aangaan, als de prijs maar goed is.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:08 schreef Hallmark het volgende:
Inderdaad, gecondoleerd.
[..]
Dat is niet verkeerd, het huis was dan hun spaarpot.
Dan zou het wel eens de moeite waard kunnen zijn om het eerst te laten verbouwen en dan pas in de verkoop te gooien. Je verkleint de kopersmarkt met een opknapper, en de markt is al zo klein. Maar dat hangt natuurlijk ook er van af of je daar gat in ziet.
Dat denk ik ook. Als je het zelf gaat verbouwen of laat verbouwen doe je dat naar eigen inzicht, smaak en keuze. Stel je zet er een nieuwe badkamer in die je zelf mooi vind en ik kom bijvoorbeeld langs om te kijken kan het best zijn dat het absoluut mijn smaak niet is en deze er vervolgens weer uitsloop om er zelf een nieuwe in te zetten.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:23 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het zou in deze markt misschien beter zijn het huis tegen de laagst mogelijk prijs aan te bieden, en dan in de huidige staat. Er zijn voldoende mensen die de uitdaging zelf wel willen aangaan, als de prijs maar goed is.
En ik begreep uit bovenstaande posts dat het een woning is welke haar grootouders al vanaf 1960 in bezig hadden waar waarschijnlijk niet eens meer een hypotheek op rust dus. Waarschijnlijk in 1960 voor 10.000 gulden ofzo gekocht en nu 200.000 eur waard. Maar dat is slechts een aanname van mijn kant.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:30 schreef Leandra het volgende:
Ik zou ook verkopen as is, en ja de markt is nu niet best, naar die wordt voorlopig ook niet beter, dus nu met een aantrekkelijke prijs in de markt zetten en rap verkopen.
Ik las 40 jaar geleden door de ouders gekocht en de staat van het huis is 1960.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:33 schreef kijkmij het volgende:
[..]
En ik begreep uit bovenstaande posts dat het een woning is welke haar grootouders al vanaf 1960 in bezig hadden waar waarschijnlijk niet eens meer een hypotheek op rust dus. Waarschijnlijk in 1960 voor 10.000 gulden ofzo gekocht en nu 200.000 eur waard. Maar dat is slechts een aanname van mijn kant.
maar de huidge waarde is vast veel meer dan de waarde in 1960. dus je zou kunnen zeggen alles is winst en ik denk niet dat je de kosten van een verbouwing terugverdiend met de waarvermeerdering. Stel dat de woning nu 100.000 waard is. Je gaat voor 30.000 verbouwen en je krijgt er dan 120.000 voor. Dan heeft die verbouwing je dus per saldo 10.000 gekost. Maar ik ken de omgeving enzo ook niet.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik las 40 jaar geleden door de ouders gekocht en de staat van het huis is 1960.
Gezien ik de omgeving en het soort woning niet ken heb ik geen flauw idee wat de woning 40 jaar geleden gekost heeft en wat hij nu waard zou kunnen zijn, dat kan alles tussen een ton (of minder) en 5 ton (of meer) zijn, dat hangt van zoveel factoren af.
Zie dat juist als een USPquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ik denk weinig, ze wonen er al bijna 40 jaar
Alleen is het huis ook van 1960 en van binnen en buiten originele staat![]()
Dus enkele ramen geen iso cv ketel= antiek,keuken en badkamer originale![]()
Foto,s kunnen zo in funda topic van opvallende foto,s![]()
Dat doen we dus maar niet
Voor alle condoleances ....dank doet mij goed
quote:Op zondag 10 februari 2013 21:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
en weer even een update
negen maanden na overlijden mams
Je hebt PMquote:Op donderdag 19 september 2013 15:04 schreef eenpioninnood het volgende:
Ik heb ook een zeer negatieve ervaring met deze gladde enge notaris. Ik heb ook een klacht tegen hem ingediend maar deze man heeft een uitgebreid netwerk en heeft overal een vinger in de pap en komt weg met zijn (mis)daden Jou verhaal geeft niet aan hoe het is afgelopen met jou klacht. Ik zou graag contact. Samen sta je sterker. Deze man mag niet ongestraft blijven. Ik zal een nieuw topic beginnen met mijn verhaal over deze zelfde notaris
Deze notaris is gek op geldquote:Op donderdag 19 september 2013 16:49 schreef Leandra het volgende:
Ik heb na al die tijd nu pas de moeite genomen te kijken welke notaris het is, maar hij is nog eens absurd duur ook.... wij waren voor 2 testamenten (niet volledig gelijkluidend) en huwelijkse voorwaarden minder kwijt dan hij voor 2 gelijkluidende testamenten rekent
Loop je nog eens leeg op zo'n waardeloze notaris ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |