Wat komt die doen en/of wat zegt-ie dat-ie komt doen?quote:Op zondag 29 maart 2009 21:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maandag komt dus de belastingdeurwaarder![]()
zal geen exact bedrag noemen maarje kan er een mooie nieuwe middenklasse auto van kopenquote:Op zondag 29 maart 2009 21:39 schreef Chinless het volgende:
Een dwangbevel is opzich niet spannend, maar om welk bedrag gaat het?
Dat is nou juist mijn vraagquote:Op zondag 29 maart 2009 21:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat komt die doen en/of wat zegt-ie dat-ie komt doen?
Ja,dat dus.quote:Op zondag 29 maart 2009 21:45 schreef Snakey het volgende:
Als er een belastingdeurwaarder komt heb je al meer brieven van ze gekregen. Waarom heb je er niet eerder wat aan gedaan?
Heb ik ook al gedaan al de betalingsherinneringen doorgestuurd naar moeders [die moet volgens het testament de belasting betalen] notaris ingelicht maar die adviseerde waarschijnlijk aan moeders de aanslag niet te betalen omdat hij notaris dus wel even de aangifte zou regelenquote:Op zondag 29 maart 2009 21:45 schreef Snakey het volgende:
Als er een belastingdeurwaarder komt heb je al meer brieven van ze gekregen. Waarom heb je er niet eerder wat aan gedaan?
Bedanktquote:Op zondag 29 maart 2009 22:51 schreef Xenomaniac het volgende:
Win idd morgenochtend vroeg meteen juridisch advies in.
All the best.
(Ik denk trouwens dat dit met een sisser afloopt)
quote:Op zondag 29 maart 2009 21:46 schreef mvdejong het volgende:
Je hebt met 2 soorten belastingen te maken als het om een erfenis gaat. Allereerst de belasting over de erfenis op zich, maar ook inkomsten-belasting over het bedrag dat je ontvangen hebt.
Gelukkig heeft de schenker er geen last (meer) van, en de ontvanger is niet wijzerquote:Op maandag 30 maart 2009 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]![]()
Het wordt tegenwoordig dubbel belast? Het moet niet gekker worden.....
Dan ben je snel klaar tochquote:Op zondag 29 maart 2009 21:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Betreft een aanslag voor een erfenis die nooit ontvangen is![]()
Je verdient geld. Dat wordt belast met loonbelasting.quote:Op maandag 30 maart 2009 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]![]()
En dat heeft met het dwangbevel te maken, omdat? een erfenis is niet belast met loonbelasting...quote:Op maandag 30 maart 2009 09:56 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Je verdient geld. Dat wordt belast met loonbelasting.
Je geeft het restant van het geld uit. Dat wordt belast met BTW (BPM, motorrijtuigenbelasting, enz.).
Verkeerd gegoogled?quote:Op zondag 29 maart 2009 21:46 schreef mvdejong het volgende:
Je hebt met 2 soorten belastingen te maken als het om een erfenis gaat. Allereerst de belasting over de erfenis op zich, maar ook inkomsten-belasting over het bedrag dat je ontvangen hebt. Hoe dan ook, je kunt in een testament niet vastleggen wie de belasting gaat betalen, de belastingdienst will het bedrag zien van de ontvanger van dat deel van de erfenis, ook omdat het percentage afhangt van de verwantschap tussen de erflater en de ontvanger.
Als iemand ook jouw deel van de belasting wil betalen, is dit een schenking van die persoon aan jou, met de daarop van toepassing zijnde belastingen, maar de belasting-dienst ziet daarbij geen relatie met de erfenis.
Als je een baan hebt verdien je geld en betaal je daar belasting over, maar dat is geen vereiste om een erfenis te kunnen ontvangen. Wat is het verbandquote:Op maandag 30 maart 2009 09:56 schreef mvdejong het volgende:
Je verdient geld. Dat wordt belast met loonbelasting.
11 uur geweestquote:Op maandag 30 maart 2009 10:23 schreef Maanvis het volgende:
*F5*
quote:Op maandag 30 maart 2009 10:56 schreef E.T. het volgende:
misschien dat mvdejong bedoelt dat het bedrag bij je vermogen komt en daarover vermogensrendementsheffing geheven gaat worden als je boven de belastingvrije som komt![]()
Wellicht wordt de erfenis in muntgeld uitgekeerd en dan wordt de vloerbelasting ook opeens interessant.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:22 schreef Roy_T het volgende:
[..]Of hij bedoelt dat een vliegtuig sneller gaat dan een slak. En zo kan ik nog wel 10.000 dingen bedenken die 'ie misschien bedoelt, maar waarvoor geen enkele reden is om dat aan te nemen
Dan zie ik geen probleem. Als je er overheen kunt lopen kun je profiteren van je belastingvrije voet.quote:Op maandag 30 maart 2009 12:43 schreef JumpingJacky het volgende:
Wellicht wordt de erfenis in muntgeld uitgekeerd en dan wordt de vloerbelasting ook opeens interessant.![]()
Ts ikke dus, leef nogquote:
1) ze komen echt welquote:Op maandag 30 maart 2009 14:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ts ikke dus, leef nog![]()
bed staat nog op zijn plek en tv ook
![]()
Zelfs de brievenbus is nog leeg en de deurbel is niet afgegaan![]()
Waarschijnlijk hebben al mijn acties van de afgelopen donderdag en vrijdag richting belastingdienst en notaris zijn uitwerking niet gemist............
Of ze komen gewoon morgen of later in de middag![]()
![]()
Snel maar even een boterhammetje eten zolang de koelkast er nog staat![]()
Zodra er iets gebeurd post ik het hierals het technisch tenminste kan
dus compi en adsl nog werkend en niet meegnomen.
Desnoods via laptop, die onder mijn bed is verstopten het wifi netwerk van de buurman
![]()
Niet dusquote:Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef iamredleader het volgende:
[..]
1) ze komen echt wel
2) jouw acties hebben geen effect. Die notaris/belastinginspecteur zitten niet op Fok! te kijken wat jij zoal doet
3) je koelkast is al leeg.
4) je "adsl" zullen ze niet meenemen. Hoogstens je modem
5) je bed nemen ze ook mee. Net als je daar onder verstopte laptop
Bewijs overhandigen, of de deurwaarder/inspecteur/grote negert neemt het gewoon meequote:Op maandag 30 maart 2009 14:59 schreef Civilian het volgende:
Niet dusDe modem is technisch gezien eigendom van de provider.. Over 't algemeen tenminste
En het bed mogen ze niet meenemen. Evenals een tafel en een stoel.
Iets met eerste levensbehoefte
En heb je vandaag nog iets ondernomen?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ts ikke dus, leef nog![]()
bed staat nog op zijn plek en tv ook
![]()
Zelfs de brievenbus is nog leeg en de deurbel is niet afgegaan![]()
Waarschijnlijk hebben al mijn acties van de afgelopen donderdag en vrijdag richting belastingdienst en notaris zijn uitwerking niet gemist............
Of ze komen gewoon morgen of later in de middag![]()
![]()
Snel maar even een boterhammetje eten zolang de koelkast er nog staat![]()
Zodra er iets gebeurd post ik het hierals het technisch tenminste kan
dus compi en adsl nog werkend en niet meegnomen.
Desnoods via laptop, die onder mijn bed is verstopten het wifi netwerk van de buurman
![]()
Je kunt een topic ook bookmarken jeweets.quote:
had jij ook kunnen doenquote:Op maandag 30 maart 2009 22:09 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Je kunt een topic ook bookmarken jeweets.
Nee, ik heb vandaag niets ondernomen, dat had ik donderdag en vrijdag jl al gedaanquote:Op maandag 30 maart 2009 21:22 schreef Xenomaniac het volgende:
En heb je vandaag nog iets ondernomen?
Die Notaris of de Belastingdienst achterna gebeld over hoe het nu zit, of heb je op een stoel zitten wachten tot de bel ging? Moest je er vrij voor nemen?
Hou wel rekening met een kort nachtje, het AT komt meestal s'ochtends vroeg rond een uurtje of 3 langs.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
...
In iedergeval nog een nacht in mijn eigen bedje![]()
Ik kan me niet voorstellen dat je er zo makkelijk vanaf komt. Niet tegen jou bedoeld, maar ik stel me zo voor dat je zomaar niet afkomt van zulke figuren.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee, ik heb vandaag niets ondernomen, dat had ik donderdag en vrijdag jl al gedaan![]()
Vandaag gewoon maar even vrij genomen om de deurwaarder te woord te staan, maar die kwam dus niet![]()
Misschien komt hij morgenZoniet dan hebben alle acties enigszins effect gehad en is de actie opgeschort
![]()
En is er weer ruimte voor overleg, hoop ik![]()
In iedergeval nog een nacht in mijn eigen bedje![]()
Niet bij belastingzaken. Je hebt immers al een rechtsingang gehad (bezwaar tegen de aanslag, daarna beroep bij de rechtbank) maar TS heeft daar geen gebruik van gemaakt.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:32 schreef teknomist het volgende:
Effe serieus, moet hier niet eerst een rechtszaak aan vooraf gaan?
Das nog maar een uurtje vanaf nuquote:Op maandag 30 maart 2009 22:37 schreef DonJames het volgende: Hou wel rekening met een kort nachtje, het AT komt meestal s'ochtends vroeg rond een uurtje of 3 langs.![]()
Ga je weer vrij nemen?quote:
quote:Op maandag 30 maart 2009 12:43 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Wellicht wordt de erfenis in muntgeld uitgekeerd en dan wordt de vloerbelasting ook opeens interessant.
Dat is inderdaad één van de weinige manieren om spullen buiten het beslag te houden.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:38 schreef teknomist het volgende:
Spannend!
Heb je al wat waardevolle spullen ergens anders naar toegebracht?
Touchy touchy.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 03:55 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op watje met je tvp.
Daar staat me wel iets van bij, samen met justitie dacht ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan de Belastingdienst niet als een van de weinigen een "bodembeslag" leggen, dat ze dus alles in het pand meenemen, inclusief de spullen die niet op naam van de schuldenaar staat ?
Nee, hij lult maar wat. Je betaalt gewoon de successierechten. Komt je eigen vermogen daardoor boven de vrijstelingsdrempel uit, dan mag je aan het eind van het jaar nog wat vermogensrendementsbelasting aftikken. Zou mooi zijn (voor de staat dan) als een erfenis als inkomen wordt gezien. Bij een beetje erfenis zou je dan meteen dik 70% mogen inleveren.quote:Op maandag 30 maart 2009 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]![]()
Belachelijk eigenlijk dat dat kan. Je zult maar een huisgenoot met veel belastingschulden hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan de Belastingdienst niet als een van de weinigen een "bodembeslag" leggen, dat ze dus alles in het pand meenemen, inclusief de spullen die niet op naam van de schuldenaar staat ?
Yups, dat kanquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |