Duidelijkquote:Op zondag 29 maart 2009 22:19 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)ld-have-been-fairer/
Hij had echt bijna stil moeten staan om Trulli niet voorbij te gaan. Kijk het filmpje nog maar een keer.. Hij had vol op de rem moeten staan.quote:Op zondag 29 maart 2009 19:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gas bijgeven (zie filmpje) is het andere uiterste, vond ik niet de moeite waard om op te reageren, want hij zou bij lange na niet stilgestaan hebben.
Waarom laat Hamilton hem trouwens weer voorbij dan als de regels zo overduidelijk zijn volgens jou?
Wel jammer dat er nu ook geen pit stop spel was.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:12 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoe vonden we een weekend zonder studio show ?
Deel #4 is het inmiddels...quote:Op zondag 29 maart 2009 17:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Moet dit niet #3 van het GP-topic zijn? Er is namelijk al een nieuwtjes topic.....
Er is wel degelijk een afbakening van 'de baan': de doorgetrokken witte lijn aan beide zijden van het asfalt wordt gezien als criterium.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Buitenspel doet z'n intrede in de Formule 1Volgens mij behoren de uitloopzones, inclusief grastroken, muren, grindbakken en asfaltzones gewoon tot het circuit.
Alleen is dat grijze lint tussen de witte lijnen wel iets meer circuit dan de rest die je noemtquote:Volgens mij is het zelfs zo dat ze in Monaco nog verder gaan in het opstellen van de regels, wat bij het circuit hoort en wat niet. Achter de vangrails, voornamelijk in de tunnel en op start/finish, behoren ook tot het circuit. Plus ook de direct aangrenzende flatgebouwen aan het circuit, gedurende het GP-weekend.
Dit omdat de FIA hierin kan oordelen of mensen op gevaarlijke plekken staan of zich buitensporig gedragen. Stel je voor dat er iemand op een balkon aan start/finish, daar op de ballustrade gaat staan, kunnen ze hem dat verbieden of een boete opleggen en zijn ze niet aansprakelijk voor als die pipo van het balkon lazerd...het is dan tenslotte een circuit = dus eigen risico.
Het circuit is dus echt niet alleen het grijze lint dat asfalt heet en een rondje maakt.
Mooie boel. Uitlokking noem ik zoiets. Had hem dan niet voorbij laten gaan en gewoon de regels hun werk laten doenquote:Hamilton: "Team vroeg me Trulli voorbij te laten"
Lewis Hamilton heeft bevestigd dat hij Jarno Trulli er in de eindfase van de Australische Grand Prix voorbij heeft gelaten. Hamilton had Trulli tijdens een Safety Car-situatie gepasseerd, nadat de Italiaan een uitstapje door het gras maakte. Hij gaf de positie daarna terug, maar de wedstrijdleiding oordeelde dat Trulli ongeoorloofd had ingehaald en bestrafte hem met een tijdstraf van 25 seconden.
"Tijdens de Safety Car zat ik achter Trulli. Uiteraard mag je dan niet inhalen, maar hij ging in de een-na-laatste bocht het gras op", zei Hamilton tegen Speed TV. "Ik kon niets anders dan hem passeren en ik remde ook zoveel mogelijk af. Het team zei me daarna dat ik hem weer voorbij moest laten, maar ik weet eigenlijk niet of de reglementen dat ook zeggen. Als dat niet zo is, moet de derde plek voor mij zijn."
De straf van Trulli betekende dat Hamilton de derde plek overnam van de Toyota-coureur, die zelf terugzakte naar de twaalfde positie. Toyota is ook in beroep gegaan tegen de straf, aangezien Trulli werd voorbijgelaten door Hamilton, maar het reglement schrijft voor dat er tegen een tijdstraf niet in beroep kan worden gegaan. De kans dat het beroep onontvankelijk wordt verklaard is dan ook erg groot.
Je bedoelt dat Trulli Hamilton weer inhaalde? Ik zie namelijk wel dat Trulli op het gras terecht is gekomen..quote:Op maandag 30 maart 2009 07:34 schreef vosss het volgende:
Jamaar het verhaal van Trulli zie je niet op het filmpje
Zet er nou toch eens een deeplinkje naar de bron bijquote:Op maandag 30 maart 2009 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Mooie boel. Uitlokking noem ik zoiets. Had hem dan niet voorbij laten gaan en gewoon de regels hun werk laten doen
Het was oorspronkelijk een stop-and-gopenalty, maar in de laatste vijf ronden van de race kan die niet meer uitgevoerd worden en krigt de coureur een tijdstraf van 25 seconden.quote:Hamilton: "Team vroeg me Trulli voorbij te laten"
...
De straf van Trulli betekende dat Hamilton de derde plek overnam van de Toyota-coureur, die zelf terugzakte naar de twaalfde positie. Toyota is ook in beroep gegaan tegen de straf, aangezien Trulli werd voorbijgelaten door Hamilton, maar het reglement schrijft voor dat er tegen een tijdstraf niet in beroep kan worden gegaan. De kans dat het beroep onontvankelijk wordt verklaard is dan ook erg groot.
quote:Trulli loses podium for safety car infringement
Toyota’s Jarno Trulli has lost his third place in Sunday’s Australian Grand Prix after stewards penalized him for passing under the safety car in the closing laps.
Trulli ran off road near the end of the race, thus losing a place to McLaren’s Lewis Hamilton, but then repassed the world champion once he had rejoined the circuit.
The Italian was given a 10-second stop-go penalty as a result, but since the offence occurred within the final five laps that was translated into a 25-second penalty added to his race time. He thus drops to 12th.
"I can't say how disappointed I am to finish third but have the result questioned," he said. "When the safety car came out towards the end of the race Lewis passed me but soon after he suddenly slowed down and pulled over to the side of the road. I thought he had a problem so I overtook him as there was nothing else I could do."
McLarenquote:Op maandag 30 maart 2009 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Mooie boel. Uitlokking noem ik zoiets. Had hem dan niet voorbij laten gaan en gewoon de regels hun werk laten doen
Misschien zei het team dat omdat ze bang waren dat Hamilton anders zelf een tijdstraf zou krijgen.quote:Op maandag 30 maart 2009 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Hamilton liet Trulli hem inhalen op orders van zijn team. McLaren maakte dus een foute inschatting en daar moet Trulli nu voor boeten? Of Trulli krijgt z'n 3e plek terug of je zet Trulli op de 4e plek.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:31 schreef McTasty het volgende:
precies ik zie ook geen probleem trulli is van de baan hamilton MOET inhalen of moet ie stil gaan stan met iedereen achter zich ? daarna haalt trulli hamilton gewoon in dus gewoon tijdstaf voor trulli
Ja, dit dus.. Ik vind het krom dat Trulli hiervoor naar achter wordt gezet.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:54 schreef Garudo het volgende:
[..]
Hamilton liet Trulli hem inhalen op orders van zijn team. McLaren maakte dus een foute inschatting en daar moet Trulli nu voor boeten? Of Trulli krijgt z'n 3e plek terug of je zet Trulli op de 4e plek.
nouja oke 25 second terwijl de safetycar erbij is is wel een beetje overdreven ik zou zeggen 4e plek alleen hij is zelf zo dom geweest om de baan af te gaanquote:Op maandag 30 maart 2009 14:54 schreef Garudo het volgende:
[..]
Hamilton liet Trulli hem inhalen op orders van zijn team. McLaren maakte dus een foute inschatting en daar moet Trulli nu voor boeten? Of Trulli krijgt z'n 3e plek terug of je zet Trulli op de 4e plek.
quote:Op maandag 30 maart 2009 15:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, dit dus.. Ik vind het krom dat Trulli hiervoor naar achter wordt gezet.
Had hem dan 4de gemaakt. Dit is wel zo ongekend lullig.
dit dusquote:Op maandag 30 maart 2009 14:31 schreef McTasty het volgende:
precies ik zie ook geen probleem trulli is van de baan hamilton MOET inhalen of moet ie stil gaan stan met iedereen achter zich ? daarna haalt trulli hamilton gewoon in dus gewoon tijdstaf voor trulli
*eens is*quote:Op maandag 30 maart 2009 15:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, dit dus.. Ik vind het krom dat Trulli hiervoor naar achter wordt gezet.
Had hem dan 4de gemaakt. Dit is wel zo ongekend lullig.
Al zou hij zou heten (wat dus niet zo is), hoe kan hij nou Trulli voorbij rijdenquote:Op maandag 30 maart 2009 16:00 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Is dat misschien het jongere broertje van Lewis?
Trulli haalt Hamilton niet "gewoon" in. Hamilton steekt over naar compleet de andere kant van de baan en gaat STIL staan. Dat duidt op "obvious problems", zoals beschreven in de regels.quote:daarna haalt trulli hamilton gewoon in dus gewoon tijdstaf voor trulli
Duh! Tuurlijk zeiden ze dat daarom! Hamilton doet iets wat niet netjes is. Geeft zijn plek terug en vervolgens krijgt Trulli de schuld.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:04 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Misschien zei het team dat omdat ze bang waren dat Hamilton anders zelf een tijdstraf zou krijgen.
AMEN!quote:Op maandag 30 maart 2009 18:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Trulli haalt Hamilton niet "gewoon" in. Hamilton steekt over naar compleet de andere kant van de baan en gaat STIL staan. Dat duidt op "obvious problems", zoals beschreven in de regels.
Hamilton had goed kunnen inschatten dat het voor Trulli een koud kunstje was om de baan weer op te komen. Hij had geen overduidelijke problemen; hij ging wat wijd. Dat is alles.
En vervolgens gaat Hamilton, notabene op advies van McLaren(!!!), stil staan aan de andere kant van de baan zodat Trulli hem wel voorbij MOET!
Hamilton is hier de boosdoener, niet Trulli!
Dan hadden ze hem inderdaad 4de moeten maken als ze dan toch een (onterechte) straf uit hadden willen delen.
Godsklere. Ik mag toch wel aannemen dat zo een beetje iedereen hier zijn nieuw via newsnow.co.uk opzoekt of niet dan?quote:Op maandag 30 maart 2009 10:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Zet er nou toch eens een deeplinkje naar de bron bij
Hij ging wijd, dat is alles? Hij reed naast de baan, op het gras. Hamilton heeft niets verkeerd gedaan door Trulli hier in te halen.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:47 schreef vosss het volgende:
Trulli haalt Hamilton niet "gewoon" in. Hamilton steekt over naar compleet de andere kant van de baan en gaat STIL staan. Dat duidt op "obvious problems", zoals beschreven in de regels.
Hamilton had goed kunnen inschatten dat het voor Trulli een koud kunstje was om de baan weer op te komen. Hij had geen overduidelijke problemen; hij ging wat wijd. Dat is alles.
Hamilton handelde op basis van instructies van het team. Heeft dus niets te maken met een "onsportieve vuilak" zijn. Dat heeft meer te maken met jouw voorkeuren, denk ik.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:47 schreef vosss het volgende:En vervolgens gaat Hamilton, notabene op advies van McLaren(!!!), stil staan aan de andere kant van de baan zodat Trulli hem wel voorbij MOET!
Hamilton is hier de boosdoener, niet Trulli!
Dan hadden ze hem inderdaad 4de moeten maken als ze dan toch een (onterechte) straf uit hadden willen delen.
Hij krijgt een stop & go (die je binnen 3 ronden moet maken, dus tijd om te overleggen met de wedstrijd leiding!!), maar omdat de race nog maar 3 ronden duurt krijgt hij 25 seconden straf en tegen een tijdstraf kun je geen beroep aantekenen!!
Lekker is dat. De regels zijn nog verre van ideaal
Hamilton is gewoon een onsportieve vuilak. En heel dat kloteteam van hem ook.
quote:Op maandag 30 maart 2009 18:47 schreef vosss het volgende:Hamilton had Trulli gewoon niet mogen inhalen. Dat zag je later ook mooi met Vettel,. Die heeft ook niemand ingehaald totdat hij aan de kant ging omdat ie overduidelijke problemen had n niet meer verder kon.
Added.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:48 schreef voyeur het volgende:
Hoi,
Ik heb een league aangemaakt op http://www.f1manager.info onder de naam Fok! Voorlopig zijn Altreidez en ik de enige leden maar als je wil joinen graag. Miscchien zijn er nog meer fokkers actief op die manager?
Groet,
Voyeur
Tuurlijk, want Massa mag ik ook nietquote:Op maandag 30 maart 2009 23:29 schreef Swindler het volgende:
Vosss heeft duidelijk de frustraties van vorig jaar nog niet verwerkt. Kijk is naar de feiten ipv alles zo om te draaien naar je eigen voorkeuren. Straks ga je nog beweren dat als Massa het had gedaan je hetzelfde had gezegd
Maar dat is toch niet de schuld van McLaren dat Trulli een tijdstraf krijgt?quote:Op maandag 30 maart 2009 18:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Duh! Tuurlijk zeiden ze dat daarom! Hamilton doet iets wat niet netjes is. Geeft zijn plek terug en vervolgens krijgt Trulli de schuld.
Dat noem ik de omgekeerde wereld
ik doe vanaf nu ook mee. Jammer dat ik de eerste race gemist heb maar dat maak ik nog wel goedquote:Op maandag 30 maart 2009 23:28 schreef RowanF1 het volgende:
[..]
Added.
Mijn grafteam heeft reteveel punten gescoord bij Australie. 41 maarliefst!
ik doe ook mee alleen niet eens genoeg geld om wat fatsoenlijks te kope lol kheb maar 1 coureur lolquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:16 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
ik doe vanaf nu ook mee. Jammer dat ik de eerste race gemist heb maar dat maak ik nog wel goed
Dan krijg je nul punten als je team niet compleet is. Toch maar wat goedkoper spul uitzoeken zou ik zeggenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:20 schreef McTasty het volgende:
[..]
ik doe ook mee alleen niet eens genoeg geld om wat fatsoenlijks te kope lol kheb maar 1 coureur lol
Gezellig; nog wat leden en het loont om de league chat aan te zettenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:16 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
ik doe vanaf nu ook mee. Jammer dat ik de eerste race gemist heb maar dat maak ik nog wel goed
Nee dat is de schuld van de FIA. Die geeft Trulli een tijdstraf zonder te controleren bij beide teams of er wat aan de hand was en de regels zo in te stellen dat je niet tegen zo'n straf mag protesteren.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:00 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet de schuld van McLaren dat Trulli een tijdstraf krijgt?
Daarom zegt Vettel sorry tegen Kubica?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Net zo vreemd als Vettel een straf geven voor het rijden op de baan. Leek wel een Bourdaistje van vorig jaar met Massa in Japan. Het was Kubica die instuurde terwijl Vettel er nog zat en hem duidelijk te weinig ruimte gaf. Dus ik denk dat de beslissingen van de FIA dit jaar net zo onduidelijk en dubieus zullen blijven als vorig jaar ondanks de openheid die de FIA zegt te willen.
Las ook ergens dat het zicht waarschijnlijk slecht word als het gaat regenen omdat de race zo laat gehouden word. Misschien dat er dus nog wat spectaculaire crashes voorbij komenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:34 schreef Burnie88 het volgende:
Tijdens de kwalificatie en race gaat het hoogstwaarschijnlijk fiks regenen. Zeer hoge temperaturen en zeer hoge luchtvochtigheid. Dat wordt dus een hele zware race.
Die zijn altijd welkom.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:39 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Las ook ergens dat het zicht waarschijnlijk slecht word als het gaat regenen omdat de race zo laat gehouden word. Misschien dat er dus nog wat spectaculaire crashes voorbij komen
volgens mij is dit gewoon deel 2 of 3 van de melbourne race nogquote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:43 schreef Atreidez het volgende:![]()
Wat is dit nou weer voor F1 reeks? Is dit anders dan de F1 nieuwtjes reeks
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |