Krijg je ervan als je het maken van wetten gaat uitbesteden aan Europa, dan verliest het Nationale Parlement zijn mandaat.quote:Op zondag 29 maart 2009 11:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit zegt heel veel over de geenstijlgeneratie van vandaag de dag.
Het gaat om de show, de snelle bevrediging.
De lange termijn maakt niet uit. Politiek is een speeltuin geworden. We gaan een pleefiguur slaan met deze poldermussolini in Europa. Echt waar.
Bij de vorige verkiezingen zaten beide peilbureaus er flink naast, wat PVV's zetels betreft. Dus dit is natuurlijk een onzinnig argument. Het is gewoon een feit dat peilingen niet volledig representatief voor de bevolking kunnen zijn, dus je weet niet wat er zal gebeuren en wie er het dichtste bij zit.quote:Op zondag 29 maart 2009 12:53 schreef Urquhart het volgende:
Wat voorspelde die Politieke Barometer bij de vorige verkiezingen aan zetels voor Wilders in vergelijking met het uiteindelijke resultaat?
Inderdaad en waarom veranderd die huidige politiek dan niet?quote:Op zondag 29 maart 2009 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Wilders zoveel stemmen krijgt heeft alles te maken met de vervreemding en onvrede van de burger met de bestaande grote partijen. Dit heeft er alles mee te maken dat deze partijen geen vooruitziende politiek hebben gevoerd en de maatschappelijke problemen niet wilden zien die niet in hun ideaalbeeld van de samenleving passen. Net als de SP is de PVV een uiting van onvrede.
Een politiek die niet de nodige inpopulaire maatregelen voert die ze vooruitziend zouden moeten voeren wordt er toe gedwongen op het moment dat ze gaan klappen. Het volk ziet het handelen van de politiek niet meer als goed maar als door de omstandigheden gedwongen.
Inderdaad, de groei van Wilders is vooral te danken aan het (in ieder geval in de ogen van een groot deel van het volk) falen van de gevestigde orde.quote:Op zondag 29 maart 2009 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Wilders zoveel stemmen krijgt heeft alles te maken met de vervreemding en onvrede van de burger met de bestaande grote partijen. Dit heeft er alles mee te maken dat deze partijen geen vooruitziende politiek hebben gevoerd en de maatschappelijke problemen niet wilden zien die niet in hun ideaalbeeld van de samenleving passen. Net als de SP is de PVV een uiting van onvrede.
Een politiek die niet de nodige inpopulaire maatregelen voert die ze vooruitziend zouden moeten voeren wordt er toe gedwongen op het moment dat ze gaan klappen. Het volk ziet het handelen van de politiek niet meer als goed maar als door de omstandigheden gedwongen.
Die van de SP net zo trouwens.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Inderdaad, de groei van Wilders is vooral te danken aan het (in ieder geval in de ogen van een groot deel van het volk) falen van de gevestigde orde.
Dat is een beetje kort door de bocht, maar mensen die op Hitler stemden waren ook "gewone" mensen. Achteraf hebben velen van hen verklaard dat ze van niets afwisten (wir haben es nicht gewusst). Tegenwoordig kan je dat eigenlijk niet meer zeggen omdat informatie vergaring door internet erg makkelijk is geworden. Je zou denken dat mensen niet meer tuinen in populisten als Wilders, maar vooral in economisch slechtere tijden zijn mensen makkelijker beïnvloedbaar.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:07 schreef Meki het volgende:
Alle Wildersstemmers kunnen ook zo op Stalin en Hitler stemmen.
Erg goed plan, 76 ontevreden mensen zonder bestuurservaring in de kamer die een regering gaan vormen. Die gaan echt wat veranderen, die weten precies hoe je de macht van de ambtenaren buiten werking zet en echt bestuurd.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:17 schreef JohnDope het volgende:
Dit is inderdaad mooi, maar wat mij betreft zouden dat er 76 moeten worden.
Die ambtenaren zal het lachen heel snel vergaan, als ze 1 voor 1 op straat worden gezetquote:Op zondag 29 maart 2009 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Erg goed plan, 76 ontevreden mensen zonder bestuurservaring in de kamer die een regering gaan vormen. Die gaan echt wat veranderen, die weten precies hoe je de macht van de ambtenaren buiten werking zet en echt bestuurd.
Ik hoor de Ambtenaren van de ministeries nu al bulderen van het lachen, die gaan dan zo verschrikkelijk aan de haal.
Ik vind het genoeg als we een meerderheid hebben.quote:
En dan? Creeer je dan niet een immense werkloosheid?quote:Op zondag 29 maart 2009 14:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die ambtenaren zal het lachen heel snel vergaan, als ze 1 voor 1 op straat worden gezet
En de tweede kamer wordt afgefikt zeker, want volgens wilders is dat toch maar een praathuis.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind het genoeg als we een meerderheid hebben.
Een werkeloze is goedkoper dan een ambtenaar.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:26 schreef PierreTT het volgende:
[..]
En dan? Creeer je dan niet een immense werkloosheid?
Die stemmers komen toch oorspronkelijk van de gevestigde partijen.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:07 schreef Meki het volgende:
Alle Wildersstemmers kunnen ook zo op Stalin en Hitler stemmen.
Kijk, een melkertfan, je maakt precies dezelfde fouten als hij dat deed.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:23 schreef Klopkoek het volgende:
Ambtenaren zijn slapjanussen. Die helpen zo mee aan een vernietigingsplan voor de moslims als het moet. En achteraf roepen ze in koor: ich habe es nicht gewusst
Eens!quote:Op zondag 29 maart 2009 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een werkeloze is goedkoper dan een ambtenaar.
Ja, dat komt de productiviteit ten goedequote:Op zondag 29 maart 2009 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een werkeloze is goedkoper dan een ambtenaar.
Als Wilders aan de touwtjes trekt, wordt dat allemaal beter.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En de tweede kamer wordt afgefikt zeker, want volgens wilders is dat toch maar een praathuis.
Wat gaat er dan gebeuren?quote:Op zondag 29 maart 2009 14:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als Wilders aan de touwtjes trekt, wordt dat allemaal beter.
Wilders doet alles wel zelf, geen probleem. Even een wet in elkaar zetten, dat deed hij op de HAVO ook al.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die ambtenaren zal het lachen heel snel vergaan, als ze 1 voor 1 op straat worden gezet
Dan gaat de Burger heel veel geld besparen, de pensioen leeftijd wordt weer teruggedraaid naar 65, criminelen met een dubbel paspoort gaan dan het land uit, etc etc.quote:
Je bent eng, en dan gaat pietverdriet zeggen dat ik dezelfde fouten maak als Melkert.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als Wilders aan de touwtjes trekt, wordt dat allemaal beter.
Productiviteit van een ambtenaar????quote:Op zondag 29 maart 2009 14:29 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ja, dat komt de productiviteit ten goedeDe werkloosheid massaal laten oplopen, altijd een goed plan
Nergens goed voor, dat praten. Het is vast een Feyenoorder: "Geen woorden maar daden!"quote:Op zondag 29 maart 2009 14:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En de tweede kamer wordt afgefikt zeker, want volgens wilders is dat toch maar een praathuis.
De mensen die die land de afgelopen decennia naar de verdommenis hebben geholpen zijn pas eng.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bent eng, en dan gaat pietverdriet zeggen dat ik dezelfde fouten maak als Melkert.
John Dope is Wilders niet.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bent eng, en dan gaat pietverdriet zeggen dat ik dezelfde fouten maak als Melkert.
Ik zou dat percentage inderdaad minimaal verdubbelen.quote:Op zondag 29 maart 2009 12:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
tenminste, 30% van de bevolking kan onmogelijk dom zijn.
Klopt. Maar ipv daar lering uit te trekken wordt vooral ostrakisme beoefend richting de groep die onvrede voelt. Dat is een erg primitieve en goedkope reactie, en toont een gebrek aan zelfreflectie.quote:
Die meerderheid schijn je nu in de peilingen te hebben? Genoeg dus?quote:Op zondag 29 maart 2009 14:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind het genoeg als we een meerderheid hebben.
Dat is gewoon het arrogantste wat ik ooit gehoord heb van politici, want daarmee geven ze alleen maar aan dat ze helemaal niks om onze natie en volk geven en alleen maar politicus zijn geworden, omdat ze te lui waren voor een echte baan.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:35 schreef Frutsel het volgende:
Verder wil d'r niemand met ze regeren denk ik.
Ik bedoel van nature domquote:Op zondag 29 maart 2009 14:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik zou dat percentage inderdaad minimaal verdubbelen.
Je bedoeld Ostracisme? Ik snap niet helemaal wat een schervengericht te doen heeft met de ontevredenheids bestrijding door de traditionele partijen.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Klopt. Maar ipv daar lering uit te trekken wordt vooral ostrakisme beoefend richting de groep die onvrede voelt. Dat is een erg primitieve en goedkope reactie, en toont een gebrek aan zelfreflectie.
Ik ken trouwens heel veel hoogopgeleiden die PVV stemmen.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik bedoel van nature dom![]()
Feit is dat de bevolking nu aanzienlijk hoger opgeleid en dat kennis gelijkmatiger is verdeeld dan pakweg 100 jaar geleden. Feit is ook dat sinds de jaren '70 helaas geen grote sprongen meer zijn gemaakt op dat gebied. Er is zelfs sprake van terugval.
Maar Wilders heeft een hoop enge teksten op zijn rekening. Zoals uitspraken dat de Gaza oorlog slechts één front is in de oorlog tegen de Islam (en we daarom Israel altijd moeten steunen). Israel haalt de hete kastanjes voor het westen uit het vuur en dus wil Wilders dat Israel nog meer gesteund wordt en er meerdere fronten worden geopend.quote:
Ik heb Wilders nog nooit op 1 enge uitspraak kunnen betrappen. Alles dat Wilders tot op heden gezegd heeft is gewoon op feiten gebaseerd.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar Wilders heeft een hoop enge teksten op zijn rekening. Zoals uitspraken dat de Gaza oorlog slechts één front is in de oorlog tegen de Islam (en we daarom Israel altijd moeten steunen). Israel haalt de hete kastanjes voor het westen uit het vuur en dus wil Wilders dat Israel nog meer gesteund wordt en er meerdere fronten worden geopend.
Let wel: hij zegt geen oorlog of front tegen het terrorisme, maar 'de islam'.
Dat is eng, heel eng.
De SP wilde toch ook niemand mee in zee? Al verschillen daar de meningen toch ook behoorlijk over?quote:Op zondag 29 maart 2009 14:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is gewoon het arrogantste wat ik ooit gehoord heb van politici, want daarmee geven ze alleen maar aan dat ze helemaal niks om onze natie en volk geven en alleen maar politicus zijn geworden, omdat ze te lui waren voor een echte baan.
Waarom geloof ik je niet?quote:Op zondag 29 maart 2009 14:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ken trouwens heel veel hoogopgeleiden
Gast, ik ben zelf hoogopgeleid waardoor ik dus heel veel hoogopgeleiden ken.quote:
could have fooled mequote:Op zondag 29 maart 2009 14:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gast, ik ben zelf hoogopgeleid waardoor ik dus heel veel hoogopgeleiden ken.
Kijk jij bent nog van de PvdA generatie. Toen was alles anders.quote:
Still fooling mequote:Op zondag 29 maart 2009 14:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk jij bent nog van de PvdA generatie. Toen was alles anders.
Correct, maar als oud gymnasiast kies ik voor de griekse spelling.quote:
Ik doel eigenlijk op het (weliswaar symbolisch, maar toch) uit de gemeenschap stoten van Wildersstemmers. Dat ia natuurlijk idioot, gezien deze mensen voorheen (toen ze nog op gevestigde partijen stemden) wel acceptabel waren. Het is onverstandig deze mensen niet serieus te nemen, als je tenminste hun grieven serieus neemt en deze mensen terug wil winnen voor je partij.quote:Ik snap niet helemaal wat een schervengericht te doen heeft met de ontevredenheids bestrijding door de traditionele partijen.
Je weet gewoon dat ik een goed punt heb wat betreft die generatie kloof.quote:
Je bedoeld dat je een HBO kan hebben afgemaakt zonder bagage?quote:Op zondag 29 maart 2009 14:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat ik een goed punt heb wat betreft die generatie kloof.
Nee ik bedoel dat de studenten van nu heel anders zijn dan de studenten van jouw generatie.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoeld dat je een HBO kan hebben afgemaakt zonder bagage?
Nee hoor, ook in mijn tijd waren en domme brallerige idioten die een grote leider volgden bij gebrek aan diepgang en die meenden dag zij de waarheid in pacht hadden. De vlag had een andere kleur, maar voor de rest precies hetzelfde.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat de studenten van nu heel anders zijn dan de studenten van jouw generatie.
Soit, hoeveel zetels stond verdonk ooit in de peilingen?quote:Op zondag 29 maart 2009 15:00 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk dat het een gegeven is dat het potentieel van de PVV veel groter is dan de huidige negen zetels, ondanks dat peilingen dagkoersen zijn.
Verdonk is gewoon gezakt in de peilingen omdat is gebleken dat zij gewoon een soort van verlengstuk is van de PvdA/VVD,quote:Op zondag 29 maart 2009 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soit, hoeveel zetels stond verdonk ooit in de peilingen?
Mensen die in jouw tijd voor een andere leider kozen, waren juist dapper, want toen volgden die studenten alleen maar de massa.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, ook in mijn tijd waren en domme brallerige idioten die een grote leider volgden bij gebrek aan diepgang en die meenden dag zij de waarheid in pacht hadden. De vlag had een andere kleur, maar voor de rest precies hetzelfde.
Dankzij Geert Wilders kan ik en velen met mij eindelijk weer voor het eerst sinds 2002 trots zijn op Nederland.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
Er zijn toch niet echt mensen die hopen dat Wilders premier wordt? Met Balkie sloegen we al een lullig figuur, maar met Geert maken we onszelf compleet belachelijk.
Ooh ja, en de mensen die Wilders' wegloop-actie beschouwen als een dappere daad van verzet, die moeten zich echt laten nakijken
Dat vind ik knap, want het terugdraaien van de pensioenleeftijd KOST alleen maar geld. En niet zo'n beetje ook. En TOCH gaat de burger geld besparen?quote:Op zondag 29 maart 2009 14:31 schreef JohnDope het volgende:
Dan gaat de Burger heel veel geld besparen, de pensioen leeftijd wordt weer teruggedraaid naar 65,
Met andere woorden: mensen met een Nederlands paspoort mag hun paspoort zomaar worden afgenomen. Zomaar. Omdat de regering dat vindt. Wat is mijn Nederlandse nationaliteit dan nog waard, hm?quote:criminelen met een dubbel paspoort gaan dan het land uit, etc etc.
Als Wilders de dienst uitmaakt worden al die linkse hobbies afgeschaft en dan zou er zelfs nog meer geld terug gegeven kunnen worden aan de burger.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:09 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat vind ik knap, want het terugdraaien van de pensioenleeftijd KOST alleen maar geld. En niet zo'n beetje ook. En TOCH gaat de burger geld besparen?
[..]
Met andere woorden: mensen met een Nederlands paspoort mag hun paspoort zomaar worden afgenomen. Zomaar. Omdat de regering dat vindt. Wat is mijn Nederlandse nationaliteit dan nog waard, hm?
Politici vertegenwoordigen de mensen die op ze gestemd hebben. Als ze niet met Wilders willen samenwerken omdat zijn ideeën totaal niet overeenkomen met de eigen mening zie ik dat niet als arrogantie maar als je eigen achterban niet verloochenen.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is gewoon het arrogantste wat ik ooit gehoord heb van politici, want daarmee geven ze alleen maar aan dat ze helemaal niks om onze natie en volk geven en alleen maar politicus zijn geworden, omdat ze te lui waren voor een echte baan.
Je moet denken in het belang van de natie, we zullen het samen moeten doen.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:10 schreef Jofol het volgende:
[..]
Politici vertegenwoordigen de mensen die op ze gestemd hebben. Als ze niet met Wilders willen samenwerken omdat zijn ideeën totaal niet overeenkomen met de eigen mening zie ik dat niet als arrogantie maar als je eigen achterban niet verloochenen.
In het westen wordt alles rechtser en rechtser, het is niet alleen in Nederland zo.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:11 schreef DrDentz het volgende:
Mocht hij zo'n overwinning behalen dan zal Nederland de wereld overgaan als de nieuwe heilstaat voor rechts-extremisten zoals Oostenrijk in Haider's toptijd. Blijft toch een vervelende trek van Europeanen, die neiging naar rechts-extremisme.
Ik zat meer te denken aan de vraag, hoeveel zetels haalde de LPF destijds. Dat potentieel ligt er, mijn inziens, sowieso eenvoudigweg aan de rechterkant van het politiek spectrum.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soit, hoeveel zetels stond verdonk ooit in de peilingen?
Waarom dan nog gaan stemmen als we het samen moeten doen?quote:Op zondag 29 maart 2009 15:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je moet denken in het belang van de natie, we zullen het samen moeten doen.
Tot the Rise of Fortuyn, hadden ze het stemmen inderdaad wel kunnen stilleggen, want het was toch 1 grote poppenkast waar helemaal niks te kiezen viel.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:13 schreef Jofol het volgende:
[..]
Waarom dan nog gaan stemmen als we het samen moeten doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |