Een linkje kon er natuurlijk weer eens niet vanaf.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie net op OViB dat op Terschelling nu TCR411 rondrijdt.
Je bedoelt van het oude duitse type, die met doorgetrokken voorruit en geďntegreerde lijnfilm, in de nieuwste uitvoering.quote:Een Citaro G van het nieuwste type
Tikkie meer detail:quote:die eerder op de scholierenlijnen in HWGO voor Arriva rondreed![]()
Je kan het ook anders zien, Arriva heeft geld nodig en gaat daarom maar voor Connexxion rijden...quote:
Niet gek aangezien ze daar wegens duistere redenen economiseren.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je kan het ook anders zien, Arriva heeft geld nodig en gaat daarom maar voor Connexxion rijden...
+2677, toevallig vandaag een pic van gemaakt:quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
In Fryslân rijdt naast de 2301 en 2326 nog een Alliance rond. Ik zag vanmiddag in Leeuwarden de 2585 rijden op lijn 71
D'r moet ook nog een 24xx Alliance zijn. Die stond vorig weekend nl in Bolsward op de stalling.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
In Fryslân rijdt naast de 2301 en 2326 nog een Alliance rond. Ik zag vanmiddag in Leeuwarden de 2585 rijden op lijn 71
Die laatste foto.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:23 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
+2677, toevallig vandaag een pic van gemaakt:
[ afbeelding ]
afgelopen woensdag was weer een prachtige dag
[ afbeelding ]
random pic van vandaag
[ afbeelding ]
Probeer dat bij de busfotoman maar 'ns in z'n snot te krijgen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij Wiersma op het erf, mooi naast Cosmo en TSN.
Daar zou dus Heerenveen moeten staan (laatste foto)quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:23 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
+2677, toevallig vandaag een pic van gemaakt:
[ afbeelding ]
afgelopen woensdag was weer een prachtige dag
[ afbeelding ]
random pic van vandaag
[ afbeelding ]
]http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article4600383.ece/Drenthe_steekt_zelf_geld_in_busvervoer[/quote][/url]quote:groningen/assen -
De provincie Drenthe wil de komende zes jaar 12 tot 15 miljoen euro in beter busvervoer investeren. Dat zegt de Drentse VVD-gedeputeerde Rob Bats aan de vooravond van een besluit over de aanbesteding van het busvervoer in Groningen, Drenthe en de stad Groningen.
De kans dat provincies en stadsbestuur volgende week het busvervoer aan een van drie geďnteresseerde vervoerders gunnen lijkt miniem. Bats wil gunnen, de Groninger CDA-gedeputeerde Henk Bleker koerst aan op uitstel. Bij het ontbreken van unanimiteit schrijven de regels van het OV-bureau Groningen-Drenthe voor dat er niet wordt gegund. Er volgt dan met een jaar uitstel een nieuwe aanbesteding.
Bats vreest de gevolgen van dat scenario. "In 2010 zullen we hoe dan ook moeten gunnen. Dan zijn we aan de markt overgeleverd. Dat zal nooit leiden tot beter openbaar vervoer met alle consequenties van dien voor de reizigers."
De impasse rond de aanbesteding heeft te maken met de hoogte van de inschrijvingen van Connexxion, Arriva en Qbuzz. Alle drie vervoerders vragen voor een periode van zes jaar meer geld dan provincies en stadsbestuur beschikbaar hebben. Het OV-bureau werkt in de aanloop naar een besluit over de aanbesteding koortsachtig aan een bezuinigingspakket met een omvang van jaarlijks zes miljoen euro.
Door de dienstregeling te versoberen, minder bussen in te zetten en langere overstaptijden te hanteren, lijken die bezuinigingen haalbaar. Bij Bleker leeft echter de verwachting dat bij een nieuwe aanbesteding de vervoerders scherpere offertes op tafel leggen. Bezuinigingen zijn dan niet nodig. Bats wil zelf jaarlijks 2 tot 2,5 miljoen euro beschikbaar stellen om de Drentse pijn van de bezuinigingen te verzachten en waar mogelijk het busvervoer te verbeteren.
[url=http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article4600383.ece/Drenthe_steekt_zelf_geld_in_busvervoer
Ja, dat is het erf van Wiersma. In Fryslân kan dat nog, onafgelsoten bedrijventerreinenquote:Op vrijdag 17 april 2009 23:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is 't trouwens wel erf van Wiersma? Er is niks wat 't ook maar enigszins afscheidt van de openbare weg.
En dat bord verboden voor vrachtwagens is ook een komplete travestie, met een truck garage op 't terrein.
Kunnen ze die faalhazen van het OV-bureau niet een keer voor oud-chauffeurs vervangen? Mensen die dus wel weten hoe het zit?quote:
De provincie Zuid-Holland zal zich ooit ook voor de kop slaan dat ze het vervoer in de Haaglanden voor een prik vergund hadden aan Veolia. Die k*t-Fransozen hebben er ook een handje van op elke concessie zo laag mogelijk te bieden met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 18 april 2009 19:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Kunnen ze die faalhazen van het OV-bureau niet een keer voor oud-chauffeurs vervangen? Mensen die dus wel weten hoe het zit?
Dit is toch gewoon dom. Verwachten dat een busmaatschappij voor een appel en een ei gaat rijden en dan ook nog nieuwe bussen gaat inzetten en dan raar kijken als alle drie de maatschappijen ruim boven je budget zitten.
Ik hoop eigenlijk dat de provincies besluiten dat hele ov-bureau op te blazen, want die heb ik nog weinig slims zien beslissen.
Goed bezig Sociosquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:11 schreef Socios het volgende:
Busjes te Harlingen.
[ afbeelding ]
Reiswagen und lijn 75 (Harlingen Oranjeoord - Franeker)
[ afbeelding ]
Arrivabus (Harlingen - Harlingen Haven) en lijn 97 (Harlingen - Leeuwarden)
[ afbeelding ]
Lijn 99 (Heerenveen - Harlingen Ferry Terminal)
[ afbeelding ]
Lijn 99 (Harlingen Ferry Terminal - Heerenveen)
[ afbeelding ]
Lijn 71 (Leeuwarden - Harlingen (NW-route))
[ afbeelding ]
Arrivabus (Harlingen - Harlingen Haven)
of een ander station in utrecht B)quote:Op woensdag 22 april 2009 18:04 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is er mis met station Utrecht Zuilen?
Veolia weet te melden dat er sprake is van een "gewijzigde" dienstregeling. Punt.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:58 schreef Ofyles2 het volgende:
En pokke-GVB heeft nog steeds geen informatie over het hoe en wat op Koninginnedag. Ik weet niet hoe het met andere vervoerders is gesteld, maar bij GVB verschijnen omleidingen n.a.v. evenementen wel misdadig laat.![]()
Jammer dat ik daar niet woon, anders had ik ook meegeholpen.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veolia weet te melden dat er sprake is van een "gewijzigde" dienstregeling. Punt.![]()
Oh en het stadsvervoer in Apeldoorn zal GRATIS zijn. Lees: daar gaan we er eens even GOED een potje van maken
quote:Op woensdag 22 april 2009 20:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jammer dat ik daar niet woon, anders had ik ook meegeholpen.
quote:Op woensdag 22 april 2009 18:04 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is er mis met station Utrecht Zuilen?
Vreemd dan dat gisteren ook al gemeld is dat ie er rondreed.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft vandaag
quote:de Citea in gebruik genomen als stadsbus.
Je hebt toch wel even gezwaaid hč.quote:Zag de bus vanmiddag in Groningen Stad op dienst rijden en zojuist kwam ie hier bij me voor langs.
Wie, Busfotoman? Probeer ik al maanden.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hou niet alles bij en zwaaien doe ik niet hoor
En wijs die koorknaap er eens even op dat het de 562 is en niet 502
En dat vond jij niet nodig hier even te melden? Schande.quote:En ja hij is al een tijdje in Groningen, maar was nog niet op dienst gespot.
Ach ja de boze buitenwereld. Brrr.quote:Op vrijdag 24 april 2009 01:07 schreef Ofyles2 het volgende:
En dan de andere subfora rondneuzen, oké?
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:44 schreef Gnittoo het volgende:
mijn dag begon weer prima![]()
[ afbeelding ]
Valt wel mee hoor, dat is een 3800 Lion's City van Amstelland Meerlanden.quote:
Is het nou eens afgelopen met het gebash van nieuw materiaal.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:44 schreef Gnittoo het volgende:
mijn dag begon weer prima![]()
[ afbeelding ]
alkmaarse collega had minder geluk
[ afbeelding ]
NEU!quote:Op zaterdag 25 april 2009 02:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is het nou eens afgelopen met het gebash van nieuw materiaal.
Van alles mis mee, wat betreft de A78.quote:Niets mis met een Lion's City
B95 OK, B96 is minder.quote:en ik kan er ook moeilijk mee leven dat de Alliance B95 afgevoerd wordt,
Je bedoelt 'zo langzamerhand'?quote:maar dit wordt naderhand een verkapt nostalgie-topic.![]()
Oh jottem, ik was vandaag in Harlingen busfoto's makenquote:Op zondag 26 april 2009 19:08 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag de 2326 door Alex' dorpje gejaagd
Daar is hij na mijn gedeelte heen gegaan, als het goed isquote:Op zondag 26 april 2009 20:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oh jottem, ik was vandaag in Harlingen busfoto's maken
Is hij nog steeds op proef bij Veolia?quote:Op maandag 27 april 2009 00:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
(eer)gister zag ik
[ afbeelding ]
zo`n beestje rijden op de A7zag er wel tof uit
Vorige week reed deze bus ivm het bezoek van de zweedse koning en koningin in Groningen rond. Met koninklijk gezelschap, waarbij Beatrix natuurlijk in de AA81 zatquote:Op maandag 27 april 2009 01:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is hij nog steeds op proef bij Veolia?
Want er rijdt normaal op die rit een Frysker?quote:Op maandag 27 april 2009 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend geheel onverwacht in de 8215 gezeten, terwijl ik een Frysker verwachtte.
Ja. De laatste tijd was het iedere keer de 3748. Daarvoor telkens de 3743.quote:Op maandag 27 april 2009 12:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Want er rijdt normaal op die rit een Frysker?
geen idee? kon er geen vervoerders logo's op vinden zo snelquote:Op maandag 27 april 2009 01:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is hij nog steeds op proef bij Veolia?
quote:
En een Amba op 351.quote:Oh, en er zit vandaag een 12m Citaro van Alkmaar op lijn 350![]()
geen apparaat om kaartjes te verkopen = alle passagiers gratis meequote:Op maandag 27 april 2009 17:22 schreef Socios het volgende:
Toeslag in de spits vervalt dan neem ik aan?
quote:Op maandag 27 april 2009 17:37 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geen apparaat om kaartjes te verkopen = alle passagiers gratis mee
Nou niet overdrijven hč.quote:
Of gewoon die bussen eens gaan onderhouden.quote:Ik snap niet dat ze niet even een paar 'gewone' bussen uitrusten met Wayfarer voor Harlingen; continu tekort aan Integro's daar![]()
Precies, dat wordt dus weer helemaal niks met busfotoman.quote:Op maandag 27 april 2009 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zijn gewoon foto's van baggerkwaliteit.
Wat is dat toch met die klote lijnfilms van die MANs?! M'n foto van die 3813 had ori-quote:
Bovendien ben ik niet te spreken met sommige LED's.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:25 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die klote lijnfilms van die MANs?! M'n foto van die 3813 had ori-
gineel ook van die hele gore rode strepen er in terwijl die films toch echt geel zijn.
Bij deze foto valt het in het originele formaat nog niet eens zo heel erg op maar
komt het in de verkleinde versie pas echt naar boven.
Oh, en die film van de 3862, daar was in werkelijkheid helemaal niks mis mee,
ondanks het totale zootje wat er op die foto te zien is.
No kidding. Ik zelf spreek persoonlijk nooit met LEDs.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bovendien ben ik niet te spreken met sommige LED's.
Of meer fotos tegelijk schieten en dan hopen dat er eentje bij zit met de volledige set LEDs aangestuurd.quote:Nu moet je je sluitertijd aanpassen om de gehele tekst te kunnen lezen.
Dat kost energie. Je gaat toch niet 100 keer dezelfde Citaro kieken totdat je de gehele bestemming erop krijgt?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
No kidding. Ik zelf spreek persoonlijk nooit met LEDs.
[..]
Of meer fotos tegelijk schieten en dan hopen dat er eentje bij zit met de volledige set LEDs aangestuurd.
Wat ik bedoelde is dat je ook bij normale sluitertijden best een volledige lijnfilm kan pakken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat kost energie. Je gaat toch niet 100 keer dezelfde Citaro kieken
Oh, dus jij neemt een statief mee en zet de sluitertijd op -zeg- 5 seconden?quote:totdat je de gehele bestemming erop krijgt?![]()
Dat hoort een Frysker te zijn. Die zullen echter wel op geweest zijnquote:
Jij woont aan de Tesselschadestraat of in het FEC?quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Hier rijdt lijn 5 voor de deur langs, niet lijn 22
Groningenquote:Op woensdag 29 april 2009 00:42 schreef NoBody122 het volgende:
Jij woont aan de Tesselschadestraat of in het FEC?
Die hebben ze vast ook wel in Grunnen ...quote:Op woensdag 29 april 2009 00:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat hoort een Frysker te zijn. Die zullen echter wel op geweest zijn
[..]
Jij woont aan de Tesselschadestraat
.. maar een FEC?quote:of in het FEC?![]()
Ik werk niet met statieven.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is dat je ook bij normale sluitertijden best een volledige lijnfilm kan pakken.
Ik had 4 MANnekes en alleen die 3862 had een incomplete film dus met 2 hooguit 3 moet je toch redelijk zeker zijn.
En ze kunnen ook wel degelijk helemaal geel zijn:
[ afbeelding ]
[..]
Oh, dus jij neemt een statief mee en zet de sluitertijd op -zeg- 5 seconden?
Ik heb toch veel liever de LCD's en LED's.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:13 schreef Socios het volgende:
Met de conventionele koersrollen was het allemaal beter.
Aan Jan en Alleman dalkaartjes en buzzers verkopen en dan zeuren dat de inkomsten uit strippenkaarten tegenvalt.quote:Connexxion: 2008 in alle opzichten slecht jaar
UTRECHT (AFN) - Vervoerder Connexxion heeft het afgelopen jaar een verlies geleden van maar liefst 25 miljoen euro tegen een winst van 3 miljoen euro een jaar eerder. Dat heeft het bedrijf maandag bekendgemaakt
Volgens Connexxion heeft de dramatische verslechtering van de resultaten verschillende oorzaken, maar is die voor het grootste deel toe te schrijven aan sterk gestegen onderhoudskosten. “Die waren vele malen hoger dan begroot”, zei een woordvoerder. Na controles bleek dat onderdelen harder sleten dan was voorzien en dat ook het onderhoud aan nieuwe bussen was onderschat.
Verder leverde Connexxion onder andere in door duurbetaalde diesel en had het vervoersbedrijf verwacht meer inkomsten te krijgen uit de strippenkaart. Bovendien kostte de staking in het voorjaar van 2008 het bedrijf “enkele miljoenen euro’s”.
Met daarbij ook nog de gevallen van agressie tegen de buschauffeurs van Connexxion spreekt het bedrijf van een “zwaar jaar”.
Ja idd! Kunnen wel meer heen, om Noord-Holland een beetje op te fleurenquote:Op donderdag 30 april 2009 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Staat goed zo'n ProCity in Noord-Holland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |