Boterquote:Op vrijdag 3 april 2009 21:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oeps![]()
Maak maar een lijstje voor mij met dingen die je echt moet weten.
Nou dat hoeft nog niet perse, als ze zeggen dat inentingen autisme KAN veroorzaken.. Bijvoorbeeld 1 op de 1000 gevallen.. Maar zelfs daar is geen enkele aanwijzing voor.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:22 schreef tijnbrein het volgende:
Ach mensen geloven de raarste dingen zonder dat er bewijs voor is.
Maar in dit geval is het overduidelijk dat het onzin is. Want anders zouden er veel meer autisten zijn op deze wereld om maar een ding te noemen.
Grenswetenschap.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:22 schreef tijnbrein het volgende:
Autisme is zou best wel een gradueel kunnen zijn.quote:Maar in dit geval is het overduidelijk dat het onzin is. Want anders zouden er veel meer autisten zijn op deze wereld om maar een ding te noemen.
Je hebt gelijk. De ouders zijn wel verantwoordelijk voor het kind maar zij mogen het kind door hun acties niet in gevaar brengen. En kinderen onthouden van zorg is een van die dingen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:15 schreef Twerk het volgende:
[..]
Wat betreft volwassenen: Die mogen dat van mij zelf weten.
Mijn punt was meer dat ik het niet vind kunnen dat je een kind zonder idee en religie onthoudt van medische zorg omdat jij als ouder een bepaalde overtuiging hebt. Net zoals ik het niet vind kunnen dat je meisjes besnijdt (zoals bijv. in Soemalie) omdat de ouders toevallig een waanvoorstelling hebben.
Een kind is geen eigendom van ouders vind ik, maar ouders zijn "hooguit" stewards. ALs je snapt wat ik bedoel?
Ja want als je ziek wordt is dat de wil van god.quote:
Leuk spelletje.quote:
Met die KAN krabbelen ze eigenlijk al terug. Het is een bewering die ze niet eens kunnen onderbouwen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:24 schreef Twerk het volgende:
[..]
Nou dat hoeft nog niet perse, als ze zeggen dat inentingen autisme KAN veroorzaken.. Bijvoorbeeld 1 op de 1000 gevallen.. Maar zelfs daar is geen enkele aanwijzing voor.
Geloof is geen grenswetenschap.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Grenswetenschap.![]()
[..]
Autisme is zou best wel een gradueel kunnen zijn.
Dat is niet zo moeilijk. Geloof IS namelijk geen wetenschap. Zelfs geen grenswetenschap.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:29 schreef tijnbrein het volgende:
Geloof is geen grenswetenschap.
Dat begrijp ik niet.
Dat weet ik.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. Geloof IS namelijk geen wetenschap. Zelfs geen grenswetenschap.
Exact.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. Geloof IS namelijk geen wetenschap. Zelfs geen grenswetenschap.
Ik denk dat we weleens een volgende stap in de evolutie kunnen zijn. Gezien de explosieve stijging van het aantal mensen met autisme in Californië.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:22 schreef tijnbrein het volgende:
Maar in dit geval is het overduidelijk dat het onzin is. Want anders zouden er veel meer autisten zijn op deze wereld om maar een ding te noemen.
Het heeft er denk ik meer mee te maken dat het tegenwoordig "mode" is en veel vaker gediagnosticeerd wordt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:55 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik denk dat we weleens een volgende stap in de evolutie kunnen zijn. Gezien de explosieve stijging van het aantal mensen met autisme in Californië.
Het zou ook kunnen zijn dat er tegenwoordig eisen gesteld worden die vroeger niet zozeer aan de orde waren. Zoals communicatief vaardig zijn. Vroeger was dat helemaal niet nodig, zolang je maar hard kon werken had je geen probleemquote:Op zaterdag 4 april 2009 00:00 schreef Twerk het volgende:
[..]
Het heeft er denk ik meer mee te maken dat het tegenwoordig "mode" is en veel vaker gediagnosticeerd wordt.
Ook dat en vandaar dat er ook meer waarde wordt gehecht aan diagnose van het "fenomeen" (er is ook veel meer bekend natuurlijk tegenwoordig), ,maar ik ken geen aanwijzingen dat de mensheid in haar algemeenheid autistischer wordt (haha, wat een zinquote:Op zaterdag 4 april 2009 00:05 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen zijn dat er tegenwoordig eisen gesteld worden die vroeger niet zozeer aan de orde waren. Zoals communicatief vaardig zijn. Vroeger was dat helemaal niet nodig, zolang je maar hard kon werken had je geen probleemDe eisen om mee te draaien in de huidige maatschappij zijn hoger geworden, verfijnder. Je valt als autist tegenwoordig sneller op als hebbende een afwijking.
Het is zelfs zo erg geworden, dat ik niet eens meer voor mijn autisme wil uitkomen, tenzij de kaarten toch al geschud zijn. Ik laat het A-woord in het reële leven niet zo gauw meer vallen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:05 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen zijn dat er tegenwoordig eisen gesteld worden die vroeger niet zozeer aan de orde waren. Zoals communicatief vaardig zijn. Vroeger was dat helemaal niet nodig, zolang je maar hard kon werken had je geen probleemDe eisen om mee te draaien in de huidige maatschappij zijn hoger geworden, verfijnder. Je valt als autist tegenwoordig sneller op als hebbende een afwijking.
Als jij een argeloos iemand vertelt dat jij autisme hebt dan schrikken de meeste mensen instantie denk ik. Niet omdat autisme zo vreselijk is, maar meer omdat ze in essentie geen flauw benul hebben wat het daadwerkelijk inhoudt in het dagelijks leven.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:08 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het is zelfs zo erg geworden, dat ik niet eens meer voor mijn autisme wil uitkomen, tenzij de kaarten toch al geschud zijn. Ik laat het A-woord in het reële leven niet zo gauw meer vallen.
Ja dat denk ik ook. Het is voor mensen zonder autisme heel moeilijk te bevatten wat autisme nu precies inhoudt. Ik begin het pas net te snappen en ik woon al een jaar samen met iemand met autismequote:Op zaterdag 4 april 2009 00:12 schreef Twerk het volgende:
[..]
Als jij een argeloos iemand vertelt dat jij autisme hebt dan schrikken de meeste mensen instantie denk ik. Niet omdat autisme zo vreselijk is, maar meer omdat ze in essentie geen flauw benul hebben wat het daadwerkelijk inhoudt in het dagelijks leven.
Mee eens. Ik wist er voor mijn diagnose ook heel weinig van af.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:16 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook. Het is voor mensen zonder autisme heel moeilijk te bevatten wat autisme nu precies inhoudt. Ik begin het pas net te snappen en ik woon al een jaar samen met iemand met autisme![]()
Maar als je niet precies weet hoe het in elkaar steekt is het moeilijk om ermee om te gaan.
De meeste mensen hebben denk ik ook helemaal geen zin zich erin te verdiepen. Ook al betekent dat dat ze een moeizamer contact hebben met collega's of zelfs familie / vrienden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:16 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook. Het is voor mensen zonder autisme heel moeilijk te bevatten wat autisme nu precies inhoudt. Ik begin het pas net te snappen en ik woon al een jaar samen met iemand met autisme![]()
Maar als je niet precies weet hoe het in elkaar steekt is het moeilijk om ermee om te gaan.
Als ‘auti’ betrap ik mezelf daar eigenlijk weleens op. Met iemand eens wezen fietsen, na veel vijven en zessen kwam het er op neer dat-ie al heel snel te veel prikkels krijgt. Zelfs de film of het zwembad is te veel van het goede. Ik kreeg al heel gauw het idee van: wat kun je dan nog wel doen? Terwijl het best onderbuikgevoelens kunnen zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:21 schreef Twerk het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben denk ik ook helemaal geen zin zich erin te verdiepen. Ook al betekent dat dat ze een moeizamer contact hebben met collega's of zelfs familie / vrienden.
Dat ik mij afvraag of je de aandoening in meer of mindere mate kan hebben. Dus niet digitaal: ja of nee.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar wat bedoel je met autisme en gradueel?
quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat ik mij afvraag of je de aandoening in meer of mindere mate kan hebben. Dus niet digitaal: ja of nee.
Iedereen is anders dus iedere autist ook. Geen twee autisten zijn hetzelfde.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat ik mij afvraag of je de aandoening in meer of mindere mate kan hebben. Dus niet digitaal: ja of nee.
Als mijn geheugen goed werkt, ben jij ook een jaar Miss Fok! geweest en een veelvuldig geadoreerde Fok!-MILF.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:16 schreef Logician het volgende:
[..]same
Mijn grootste handicap is dan ook dat ik er nog redelijk leuk/normaal uit zie waardoor het eerste contact dan heel makkelijk lijkt (lees: van de ander uitkomt) tot dat mensen te dichtbij komen en dan raak ik in paniek en wordt het 1 giga grote puinzooi
Ik heb precies datzelfde. Zo heb ik 2 jaar geleden iets verpest, wat een mooie relatie had kunnen worden. Ik was nog een lange tijd depressief geweest daardoor. Nu is er iemand anders die ik leuk vind, wat wederzijds is (als ik de overduidelijke hints van haar mag geloven), maar dreig ik het weer te verpesten door paniekerig te worden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:16 schreef Logician het volgende:
[..]same
Mijn grootste handicap is dan ook dat ik er nog redelijk leuk/normaal uit zie waardoor het eerste contact dan heel makkelijk lijkt (lees: van de ander uitkomt) tot dat mensen te dichtbij komen en dan raak ik in paniek en wordt het 1 giga grote puinzooi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |