abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:22:12 #201
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67691667
Ach mensen geloven de raarste dingen zonder dat er bewijs voor is.
Maar in dit geval is het overduidelijk dat het onzin is. Want anders zouden er veel meer autisten zijn op deze wereld om maar een ding te noemen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67691675
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:59 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oeps

Maak maar een lijstje voor mij met dingen die je echt moet weten.
Boter
Kaas
Eieren
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:24:51 #203
237059 Twerk
The Spurs
pi_67691768
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:22 schreef tijnbrein het volgende:
Maar in dit geval is het overduidelijk dat het onzin is. Want anders zouden er veel meer autisten zijn op deze wereld om maar een ding te noemen.
Nou dat hoeft nog niet perse, als ze zeggen dat inentingen autisme KAN veroorzaken.. Bijvoorbeeld 1 op de 1000 gevallen.. Maar zelfs daar is geen enkele aanwijzing voor.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_67691776
quote:
Grenswetenschap.
quote:
Autisme is zou best wel een gradueel kunnen zijn.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:25:14 #205
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67691781
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:15 schreef Twerk het volgende:

[..]

Wat betreft volwassenen: Die mogen dat van mij zelf weten.

Mijn punt was meer dat ik het niet vind kunnen dat je een kind zonder idee en religie onthoudt van medische zorg omdat jij als ouder een bepaalde overtuiging hebt. Net zoals ik het niet vind kunnen dat je meisjes besnijdt (zoals bijv. in Soemalie) omdat de ouders toevallig een waanvoorstelling hebben.

Een kind is geen eigendom van ouders vind ik, maar ouders zijn "hooguit" stewards. ALs je snapt wat ik bedoel?
Je hebt gelijk. De ouders zijn wel verantwoordelijk voor het kind maar zij mogen het kind door hun acties niet in gevaar brengen. En kinderen onthouden van zorg is een van die dingen.
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:22 schreef Logician het volgende:

[..]

Alsof dat wel goed onderbouwd is
Ja want als je ziek wordt is dat de wil van god.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:29:08 #206
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67691901
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:22 schreef Logician het volgende:

[..]

Boter
Kaas
Eieren
Leuk spelletje.
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:24 schreef Twerk het volgende:

[..]

Nou dat hoeft nog niet perse, als ze zeggen dat inentingen autisme KAN veroorzaken.. Bijvoorbeeld 1 op de 1000 gevallen.. Maar zelfs daar is geen enkele aanwijzing voor.
Met die KAN krabbelen ze eigenlijk al terug. Het is een bewering die ze niet eens kunnen onderbouwen.
Bewijs maar eens dat het waar is. En dat kunnen ze niet omdat het niet waar is.
De argumenten die ze gebruiken zijn ook onzinnig en slecht onderbouwd.
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Grenswetenschap.
[..]

Autisme is zou best wel een gradueel kunnen zijn.
Geloof is geen grenswetenschap.

Dat begrijp ik niet.
14 SHADES OF GREY
pi_67691936
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:29 schreef tijnbrein het volgende:

Geloof is geen grenswetenschap.

Dat begrijp ik niet.
Dat is niet zo moeilijk. Geloof IS namelijk geen wetenschap. Zelfs geen grenswetenschap.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:31:59 #208
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67691980
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk. Geloof IS namelijk geen wetenschap. Zelfs geen grenswetenschap.
Dat weet ik.
Maar wat bedoel je met autisme en gradueel?
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:32:25 #209
237059 Twerk
The Spurs
pi_67691994
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Exact.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_67694599
quote:
Ik denk dat we weleens een volgende stap in de evolutie kunnen zijn. Gezien de explosieve stijging van het aantal mensen met autisme in Californië.
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:00:01 #211
237059 Twerk
The Spurs
pi_67694715
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:55 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik denk dat we weleens een volgende stap in de evolutie kunnen zijn. Gezien de explosieve stijging van het aantal mensen met autisme in Californië.
Het heeft er denk ik meer mee te maken dat het tegenwoordig "mode" is en veel vaker gediagnosticeerd wordt.
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:05:03 #212
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_67694828
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:00 schreef Twerk het volgende:

[..]

Het heeft er denk ik meer mee te maken dat het tegenwoordig "mode" is en veel vaker gediagnosticeerd wordt.
Het zou ook kunnen zijn dat er tegenwoordig eisen gesteld worden die vroeger niet zozeer aan de orde waren. Zoals communicatief vaardig zijn. Vroeger was dat helemaal niet nodig, zolang je maar hard kon werken had je geen probleem De eisen om mee te draaien in de huidige maatschappij zijn hoger geworden, verfijnder. Je valt als autist tegenwoordig sneller op als hebbende een afwijking.
Toeval is toeval
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:07:31 #213
237059 Twerk
The Spurs
pi_67694886
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:05 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen zijn dat er tegenwoordig eisen gesteld worden die vroeger niet zozeer aan de orde waren. Zoals communicatief vaardig zijn. Vroeger was dat helemaal niet nodig, zolang je maar hard kon werken had je geen probleem De eisen om mee te draaien in de huidige maatschappij zijn hoger geworden, verfijnder. Je valt als autist tegenwoordig sneller op als hebbende een afwijking.
Ook dat en vandaar dat er ook meer waarde wordt gehecht aan diagnose van het "fenomeen" (er is ook veel meer bekend natuurlijk tegenwoordig), ,maar ik ken geen aanwijzingen dat de mensheid in haar algemeenheid autistischer wordt (haha, wat een zin ).
pi_67694899
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:05 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Het is zelfs zo erg geworden, dat ik niet eens meer voor mijn autisme wil uitkomen, tenzij de kaarten toch al geschud zijn. Ik laat het A-woord in het reële leven niet zo gauw meer vallen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:12:16 #215
237059 Twerk
The Spurs
pi_67694984
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:08 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het is zelfs zo erg geworden, dat ik niet eens meer voor mijn autisme wil uitkomen, tenzij de kaarten toch al geschud zijn. Ik laat het A-woord in het reële leven niet zo gauw meer vallen.
Als jij een argeloos iemand vertelt dat jij autisme hebt dan schrikken de meeste mensen instantie denk ik. Niet omdat autisme zo vreselijk is, maar meer omdat ze in essentie geen flauw benul hebben wat het daadwerkelijk inhoudt in het dagelijks leven.

Er zijn ook nog steeds mensen die denken dat iedereen met een psychopatische persoonlijkheidsstoornis hele dagen agressief is en elk moment van de dag mensen geweld kan aandoen. Om maar aan te geven dat mensen vaak wel wat termen kennen, maar geen idee hebben wat het betekent in het dagelijks leven.

Nu moet ik wel zeggen dat het me raadzaam lijkt om geen mensen in je bedrijf binnen te halen die te boek staan als psychopaat. i
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:16:42 #216
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_67695075
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:12 schreef Twerk het volgende:

[..]

Als jij een argeloos iemand vertelt dat jij autisme hebt dan schrikken de meeste mensen instantie denk ik. Niet omdat autisme zo vreselijk is, maar meer omdat ze in essentie geen flauw benul hebben wat het daadwerkelijk inhoudt in het dagelijks leven.
Ja dat denk ik ook. Het is voor mensen zonder autisme heel moeilijk te bevatten wat autisme nu precies inhoudt. Ik begin het pas net te snappen en ik woon al een jaar samen met iemand met autisme
Maar als je niet precies weet hoe het in elkaar steekt is het moeilijk om ermee om te gaan.
Toeval is toeval
pi_67695122
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:16 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. Het is voor mensen zonder autisme heel moeilijk te bevatten wat autisme nu precies inhoudt. Ik begin het pas net te snappen en ik woon al een jaar samen met iemand met autisme
Maar als je niet precies weet hoe het in elkaar steekt is het moeilijk om ermee om te gaan.
Mee eens. Ik wist er voor mijn diagnose ook heel weinig van af.

Op mijn werk werd ik verwezen naar een psycholoog omdat ik er goed aan zou doen mijn autisme beter te leren accepteren. Zondegeld allemaal, ik kan ook zelf denken, zou een gesprekje met iemand die mij amper kent echt kunnen helpen?
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:21:21 #218
237059 Twerk
The Spurs
pi_67695171
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:16 schreef Pyjama het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben denk ik ook helemaal geen zin zich erin te verdiepen. Ook al betekent dat dat ze een moeizamer contact hebben met collega's of zelfs familie / vrienden.

Het klinkt misschien als een lullige vergelijking, maar de gemiddelde Nederlander weet ook totaal niet wat Aids nou eigenlijk is en wil er ook zo min mogelijk over horen.

Ziektes of stoornissen roept men liever eens in de tijd wat ongenuanceerds over ipv zich er 1 keer een beetje in te verdiepen. Zo zit de mens denk ik over het algemeen in elkaar.
pi_67695405
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:21 schreef Twerk het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben denk ik ook helemaal geen zin zich erin te verdiepen. Ook al betekent dat dat ze een moeizamer contact hebben met collega's of zelfs familie / vrienden.

Als ‘auti’ betrap ik mezelf daar eigenlijk weleens op. Met iemand eens wezen fietsen, na veel vijven en zessen kwam het er op neer dat-ie al heel snel te veel prikkels krijgt. Zelfs de film of het zwembad is te veel van het goede. Ik kreeg al heel gauw het idee van: wat kun je dan nog wel doen? Terwijl het best onderbuikgevoelens kunnen zijn.
pi_67701046
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:31 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat weet ik.
Maar wat bedoel je met autisme en gradueel?
Dat ik mij afvraag of je de aandoening in meer of mindere mate kan hebben. Dus niet digitaal: ja of nee.
pi_67701486
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat ik mij afvraag of je de aandoening in meer of mindere mate kan hebben. Dus niet digitaal: ja of nee.

In de tijd dat ik gediagnostiseerd werd vielen de termen Licht zwaar etc.

Het antwoord is dus JA! er zijn verschillende vormen!
Neehj ik spreekdt geen Nederlanders.
140 threads? I don't even have a 3rd of that, you're a fucking whore.
pi_67708562
Het is gewoon niet handig om meteen bij de eerste en beste mogelijkheid te vermelden over je eventuele aandoeningen.

Naast het feit dat de meeste mensen niet weten wat het inhoud wat hierboven al vermeld is, heb je ook nog de mogelijkheid om voor een hypochonder te worden aangezien.

Daarnaast heb ik de ervaring dat mensen in het algemeen de "gift" als intimiderend of aanstellerig beschouwen. Of je het nou wilt of niet word je al snel beschuldigd van het feit dat je jezelf anders vind dan anderen en daarom ook beter. Terwijl je natuurlijk in hun eigen slechter bent want je functioneert niet optimaal of volgens de standaard norm. Het vervelende is dat je dit niet enkel kan voorkomen door gewoon je mond erover te houden.
pi_67708655
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Iedereen is anders dus iedere autist ook. Geen twee autisten zijn hetzelfde.
Dus ja je kan het in meer of mindere maten hebben.
14 SHADES OF GREY
pi_67708794
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:16 schreef Logician het volgende:

[..]

same

Mijn grootste handicap is dan ook dat ik er nog redelijk leuk/normaal uit zie waardoor het eerste contact dan heel makkelijk lijkt (lees: van de ander uitkomt) tot dat mensen te dichtbij komen en dan raak ik in paniek en wordt het 1 giga grote puinzooi
Als mijn geheugen goed werkt, ben jij ook een jaar Miss Fok! geweest en een veelvuldig geadoreerde Fok!-MILF.

Het heeft denk vooral te maken met het feit dat mensen er vanuit gaan dat mooie en aantrekkelijke mensen geen problemen hebben en altijd succesvol zijn. Het is een stigma en het kan zeker het verhelpen van problemen moeilijker maken omdat je naast je eigen problemen te maken hebt met het voldoen aan verwachtingspatroon.

Toch denk ik wel dat er normaal uitzien of willen zien het makkelijker kan maken. Zelf probeer ik iig. een kleine compromis te sluiten tussen eigen identiteit en een maatschappelijk aanvaard uiterlijk omdat ik het een verspilling van energie vind om in elke situatie maar de tegenstelling te benadrukken en mee om te gaan.

Probeer jij je trouwens te beschermen door veelal mensen op een afstand te houden?
Ik wel namelijk. Naast dat ik echt ontzettend slordig ben in het onderhouden van sociale contacten (het maken van initieel contact is meestal geen probleem) denk ik dat ik zelf onbewust de contacten laat verwateren.
pi_67711134
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:16 schreef Logician het volgende:

[..]

same

Mijn grootste handicap is dan ook dat ik er nog redelijk leuk/normaal uit zie waardoor het eerste contact dan heel makkelijk lijkt (lees: van de ander uitkomt) tot dat mensen te dichtbij komen en dan raak ik in paniek en wordt het 1 giga grote puinzooi
Ik heb precies datzelfde. Zo heb ik 2 jaar geleden iets verpest, wat een mooie relatie had kunnen worden. Ik was nog een lange tijd depressief geweest daardoor. Nu is er iemand anders die ik leuk vind, wat wederzijds is (als ik de overduidelijke hints van haar mag geloven), maar dreig ik het weer te verpesten door paniekerig te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')