abonnement Unibet Coolblue
pi_67489268
Ik heb geboden bij ebay en het item 'gewonnen'. nu moet ik dus gaan betalen, maar ik kreeg de volgende mail van de verkoper dat zijn paypal acount het op dit moment niet doet en of ik via een andere manier wil betalen western union dus. Ik heb daarna een email gehad van de verkoper via ebay

waarin staat:

Read eBay instructions listed bellow.

We will hold the payment until you will send us your confirmation that you have received inspected and you agree to keep the item .If the item it is not what was described you will ship it back to us and we refund your money 100%.

klinkt op zich wel betrouwbaar, maar is dat het ook? ik heb er totaal geen ervaring mee en hoop dus of iemand me kan adviseren.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:35:47 #2
215011 Placenta
eating your placenta
pi_67489312
Western Union is een no go. 99% kans dat je te maken hebt met een scammer
IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:38:00 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67489359
Western Union
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_67489378
ja precies, dat dacht ik dus ook, maar dat stukje in het engels klinkt toch ook wel aannemelijk?
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:38:54 #5
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_67489380
Als je opgelicht wil worden dan moet je zeker via Western Union betalen
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:39:45 #6
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_67489387
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:38 schreef zaara het volgende:
ja precies, dat dacht ik dus ook, maar dat stukje in het engels klinkt toch ook wel aannemelijk?
Dat stukje met al die spelfouten?
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_67489412
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:38 schreef zaara het volgende:
ja precies, dat dacht ik dus ook, maar dat stukje in het engels klinkt toch ook wel aannemelijk?
ze moeten het natuurlijk wel geloofwaardig maken als jij je geld stuurt naar een scamneger
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:40:57 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67489420
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:38 schreef zaara het volgende:
ja precies, dat dacht ik dus ook, maar dat stukje in het engels klinkt toch ook wel aannemelijk?
Klinkt reuze aannemelijk ja

Niet doen, deal cancellen en eBay op de hoogte stellen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_67489443
Van welk emailadres kwamen die instructies? 100% kans dat die niet van Ebay kwamen. Reporten bij Ebay die hap, en snel.
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 11:42:59 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_67489446
Bij Western Union gaan bij mij al allerlei alarmbellen rinkelen, niet doen dus!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:44:24 #11
13969 JAG
Judge Advocate General
pi_67489474
Nog een indicatie dat 't een scammer is: z'n Paypal account doet 't niet (zegt ie). Dat kan alleen maar betekenen dat Paypal 'm gelocked heeft.
There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don't
pi_67489475
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:39 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Dat stukje met al die spelfouten?
pi_67489519
Wat ben ik blij met jullie, zal idd ebay op de hoogte stellen!

Bedankt!!!!
pi_67489544
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:44 schreef JAG het volgende:
Nog een indicatie dat 't een scammer is: z'n Paypal account doet 't niet (zegt ie). Dat kan alleen maar betekenen dat Paypal 'm gelocked heeft.
Mijne is ook ooit geblokkeerd geweest omdat ik een betaling had ontvangen van iemand die een betaling had ontvangen van iemand die een betaling had ontvangen van een gehackte account
Dat blokkeren bij PayPal gaat dus (soms) vrij snel..
pi_67489654
Ik kende alleen de mp western union oplichters, ben niet zo bekend met ebay, wist niet dat het ook via hun kon.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:12:48 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_67490033
Ik heb 400+ eBay-transacties op mijn naam, en de hele formulering van het verzoek is voor mij volkomen herkenbaar als een scammer.

Ik heb in het verleden een paar transacties via WU gedaan, maar alleen op mijn initiatief, naar een verkoper met een goede reputatie waarvan ik zeker was dat zijn account niet gehacked was. Het kan wel, maar je moet heel, heel goed weten en aanvoelen of een verkoper betrouwbaar is.

Als een verkoper er zelf mee komt is het nooit te vertrouwen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_67490925
anders wacht je toch ff tot zijn paypal het weer doet ..
pi_67491019
Klinkt toch prima betrouwbaar? Gewoon centjes versturen
pi_67491559
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:44 schreef JAG het volgende:
Nog een indicatie dat 't een scammer is: z'n Paypal account doet 't niet (zegt ie). Dat kan alleen maar betekenen dat Paypal 'm gelocked heeft.
Dat is nog wel de meeste duidelijke indicatie zelfs. Maar goed, ik ben er ook ooit ingestonken op deze manier, een jaartje of 5 terug.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_67540710
niet echt betrouwbaar nee jij geld sturen en hij ophalen dan pas de goederen sturen haha
paypal daarin tegen heeel vertrouwbaar ik heb een keer een transactie gedaan de persoon in kwastie stuurde mij de afgesproken 900 dollar met daarbij 900 euro xD. die 900 euro heb ik natuurlijk terug gestuurd. nog geen half uur daarna hing paypal vanuit ierland aan de telefoon om te checken of het wel klopte
  maandag 30 maart 2009 @ 14:21:31 #21
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_67546337
Ik heb 2x iets gekocht via ebay en met Western Union betaald, nooit geen problemen mee gehad
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_67547463
Hoe btrouwbaar is de verkoper? Wat is zijn feedback?

Het kan natuurlijk een gehackt account oid zijn.

Want ik geloof niet direct dat dit een scam is... Want dat is vaak andersom, JIJ de verkoper, de western union persoon de KOPER.
pi_67550520
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef kikoooooo het volgende:
Want ik geloof niet direct dat dit een scam is... Want dat is vaak andersom, JIJ de verkoper, de western union persoon de KOPER.
Euh.. ja, zodat JIJ als verkoper het geld kunt krijgen dat niet te traceren is en de KOPER niets?
  maandag 30 maart 2009 @ 16:36:00 #24
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_67550652
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef kikoooooo het volgende:
Hoe btrouwbaar is de verkoper? Wat is zijn feedback?

Het kan natuurlijk een gehackt account oid zijn.

Want ik geloof niet direct dat dit een scam is... Want dat is vaak andersom, JIJ de verkoper, de western union persoon de KOPER.
De WU-scams zijn wel degelijk vanuit de verkoper. Vanuit een gehacked account worden "te mooi om waar te zijn" veilingen gedaan (consoles zijn de laatste tijd in). Betaling moet dan via WU gebeuren, maar een WU-betaling kan overal ter wereld worden geincasseerd. De identiteits-controle die daarbij nodig is (WU-betalingen zijn persoons-gebonden) worden gewoonlijk omzeild doordat de WU-agent ook in het spel zit. Vervolgens komt het gekochte artikel nooit aan (de "verkoper" heeft helemaal niets), en aangezien een WU-transacties niet-omkeerbaar en niet-traceerbaar is heeft de onoplettende koper pech.

Als verkoper heb je helemaal geen probleem als je met WU wordt betaald, zelfs als dat betaald is met een gestolen credit-card, of een gehacked account. Je hebt het geld, en niemand kan het je afnemen.

Scams vanuit de koper zijn andere :
- gehackede PayPal-accounts;
- gestolen credit-cards of pin-passen;
- nep-escrow-sites, waarbij een "onafhankelijke partij" de koopsom ontvangt en beheert totdat de koper aangeeft het item ontvangen te hebben; er zijn officiele escrow-sites (eBay heeft een lijst van betrouwbare), maar als de koper met een alternatieve komt, is het meestal een kwestie van item weg & geld weg.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 04:25:56 #25
250518 Rifaap
Aap uit het Rifgebergte
pi_67566871
Als zn Ebay-account het niet deed, had ie je dus ook niet kunnen mailen. Scam dus.. niet op ingaan!
pi_67566875
IK zou 't niet doen maar je moet het zelf weten.
***** Kraak.....
pi_67570095
ik heb het uiteindelijk ook niet gedaan
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:53:42 #28
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_67571358
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 04:25 schreef Rifaap het volgende:
Als zn Ebay-account het niet deed, had ie je dus ook niet kunnen mailen. Scam dus.. niet op ingaan!
Z'n PayPal-account deed het niet, dat is (nog) niet hetzelfde als zijn eBay-account, hoewel ik nog wel zie aankomen dat eBay gaat proberen dat door te voeren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_67595274
Ik zelf koop en verkoop ook regelmatig via marktplaats en ebay, op ebay accepteer ik alleen paypal en op marktplaats alleen betalingen via mijn eigen rekening van binnenlandse kopers. Duurdere spullen worden door mij (kosten voor koper) uitsluitend aangetekend verstuurd, dit om latere discussies van niet ontvangen goederen ed te voorkomen.
Op ebay heb ik zelf een 100% positive feedback.

Consumentenelectronica en computerspullen koop ik altijd nieuw in een echte winkel, dus niet tweede hands online!
pi_67775016
Heb afgelopen dagen wat apparatuur op marktplaats te koop aangeboden, kreeg net een leuk bod (niet te hoog ofzo) maar het e mail adres van de bieder vind ik ''verdacht'' en nogal vaag.

wat voor soort e mail adres is dit...

********.59bmvn8v5o1msy3psofcz@zend.nu

Ik heb het eerste gedeelte effe van *** voorzien, maar verder is dit toch echt zijn e mail adres.

Vooral dat laatste @zend.nu kan ik niet thuisbrengen. Indien dat een buitenlands e mail adres is gaat de deal niet door!
  maandag 6 april 2009 @ 21:44:48 #31
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_67775119
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:42 schreef Fusionfreak het volgende:
Heb afgelopen dagen wat apparatuur op marktplaats te koop aangeboden, kreeg net een leuk bod (niet te hoog ofzo) maar het e mail adres van de bieder vind ik ''verdacht'' en nogal vaag.

wat voor soort e mail adres is dit...

********.59bmvn8v5o1msy3psofcz@zend.nu

Ik heb het eerste gedeelte effe van *** voorzien, maar verder is dit toch echt zijn e mail adres.

Vooral dat laatste @zend.nu kan ik niet thuisbrengen. Indien dat een buitenlands e mail adrs is gaat de deal niet door!
Dat is een door Marktplaats geautomatiseerd email-adres om de privacy van de bieder te beschermen. Zodra je normaal gaat emailen krijg je elkaars mailadres.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_67775390
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:44 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dat is een door Marktplaats geautomatiseerd email-adres om de privacy van de bieder te beschermen. Zodra je normaal gaat emailen krijg je elkaars mailadres.
Eigenlijk is hij al verkocht, want ik heb toch de prijs gekregen die ik in gedachte heb, heb net contackt gehad met de eerste bieder dat de deal rond is. Ook al wordt er hoger op geboden dan kan de eerrste koper de versterker kopen op het bod dat hij heeft uitgebracht.

Eerste bieder 100 euro (kon meteen zijn echte e mail adres zien)
tweede bieder 125 euro (dit vaag e mail adres)

Edit/aamvulling, de tweede bieder schrijft dat hij in de omgeving woont en morgen wilt langkomen voor te kijken, opsturen is geen optie gezien het zware gewicht van deze versterker (ruim 25 kg!)

[ Bericht 10% gewijzigd door Fusionfreak op 06-04-2009 21:57:14 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')