abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2009 @ 17:32:14 #176
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_67651146
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:03 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een drama weer . Ik snap er nog steeds niet alles van, ik ga maar gauw even bijlezen. Dus Trulli is nu weer derde en Hamilton is niet gefinished?
Wel gefinisht, maar gediskwalificeerd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_67651469
niet gefinished, niet gestart, geen fastest lap neergezet, niemand ingehaald, etc.

voor de statistiek heeft Hamilton de race nooit gereden.
pi_67651819
quote:
Gepubliceerd op: donderdag 2 april 2009 om 17:20
Mogelijk nog meer sancties voor Hamilton
Pas is bekend geraakt dat Lewis Hamilton en McLaren gediskwalificeerd zijn uit de Grand Prix van Australië omdat hij en zijn team gelogen zouden hebbfotoen tegen de stewards. Er zou echter nog een staartje aan dit verhaal kunnen komen. Een woordvoerder van de FIA heeft gezegd dat er mogelijk nog meer sancties voor McLaren en Hamilton kunnen volgen.

Omdat Hamilton en McLaren artikel 151C van de internationale sport code hebben gebroken zouden er sancties kunnen volgen, gaande van waarschuwingen tot totale uitsluiting van het wereldkampioenschap. De geruchten gaan de ronde dat de kwestie door de FIA wordt voorgedragen bij het World Motor Sport Council. Teambaas Martin Whitmarsh houdt echter vol dat het team, noch Hamilton heeft gelogen.

"Ik weet niet wat de FIA bedoelt met 'opzettelijk misleiden', dat moet je aan hen vragen" zegt Withmarsh. " Ze geloven dat het radiogesprek tussen het team en Lewis is achtergehouden en daarom denken ze dat wij hen misleid hebben."

Intussen heeft drievoudig wereldkampioen Niki Lauda tegen de Duitse zender RTL gezegd dat hij het 'de grootste grap ooit' vindt, omdat het de FIA 4 dagen heeft gekost om tot een definitieve beslissing te komen.
Dit vind ik echt ronduit belachelijk
<>
  donderdag 2 april 2009 @ 18:02:43 #179
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67651961
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:57 schreef Swindler het volgende:

[..]

Dit vind ik echt ronduit belachelijk
dat zijn potentiële straffen voor het breken van die regel; er zal behoorlijk wat onder dat artikel vallen. Dus ze worden écht niet uitgesloten en dan hoef jij je hier ook niet over op te winden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_67652133
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:02 schreef Bolter het volgende:

[..]

dat zijn potentiële straffen voor het breken van die regel; er zal behoorlijk wat onder dat artikel vallen. Dus ze worden écht niet uitgesloten en dan hoef jij je hier ook niet over op te winden.
Ik kan er gewoon niet tegen dat dit team altijd in de nek wordt gehijgd door de FIA. , vorig jaar in Italië bijvoorbeeld in de pitbox van Mclaren 4 Fia officials die constant in de weg liepen, en god mag weten wat ze daar moesten doen. Die eerste straf kan ik nog wel mee leven , maar enige verdere straf of waarschuwing vind ik nergens op slaan.
<>
pi_67652189
quote:
The Race Director specifically asked Hamilton whether he had consciously allowed Trulli to overtake. Hamilton insisted that he had not done so."
En Trulli zei zondag al direct:
quote:
"Ik kan niet zeggen hoe teleurgesteld ik ben," zei Trulli. "Toen de Safety-Car op het einde van de race naar buiten kwam, passeerde Lewis Hamilton me maar ging meteen weer van het gas af. Hij stak ook nog eens een keer over naar de andere kant van het asfalt, waardoor ik dacht dat hij een probleem had. Darrom passeerde ik hem."
Ergo: ik heb gelijk en Lewis is een arrogante onsportieve lamlul
Terecht dat ie eruit getieft is. Uitsluiting van het kampioenschap vind ik wat ver gaan, maar een flinke waarschuwing lijkt me zeker op zijn plaats!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 2 april 2009 @ 18:12:55 #182
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67652228
Klopt, bij geen enkel team lopen officials rond. Bij Ferrari helpen ze zelfs af en toe bij pitstops en zulks.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_67652364
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:12 schreef Bolter het volgende:
Klopt, bij geen enkel team lopen officials rond. Bij Ferrari helpen ze zelfs af en toe bij pitstops en zulks.
jij bent wel vervelend zeg Bij Ferrari heb ik er inderdaad 1x 1 zien lopen, geen team van 4 man sterk 3 dagen lang.
<>
pi_67652440
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:38 schreef Ared het volgende:
oh ja, McLaren zegt dat Trulli Hamilton inhaalde op het moment dat Hamilton en McLaren in debat waren over of hij Trulli er weer langs moest laten of niet. Oftewel dat het gesprek ongeveer zo is gegaan:
Lewis: "ik heb Trulli ingehaald"
team: "dan moet je hem er weer voorbij laten, er is een safety car"
Lewis: "waarom zou ik, hij reed van de baan af?"
[Trulli haalt Hamilton weer in]
team: "oh, in dat geval hoef je hem er niet langs te laten"
Lewis: "te laat, hij reed me net voorbij"
team: "oh, dan gaan we het aan de FIA vragen of je hem weer voorbij mag"
team [tegen FIA]: "mag Hamilton Trulli weer voorbij?"
FIA: "sorry, we hebben het te druk om er naar te kijken"
(herhaal verzoek & afwijzing een paar keer)
team [tegen Lewis]: "ok Lewis, blijf er maar achter, we regelen het na de race wel"

De vraag is of Lewis van het gas gegaan is terwijl hij met het team in discussie was. Ik gok van wel.
Dat is wel erg vrij vertaald zeg

PDF-ALERT

bron
pi_67652484
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:21 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dat is wel erg vrij vertaald zeg

PDF-ALERT

bron
Toch vind ik het erg knap voorspeld ( toen dit gepost werd was het gesprek nog niet gepubliceerd)
<>
pi_67652589
Wat een soap zeg FIA is ook weer lekker bij de kippen, stelletje bejaarden daar. Je kan mij toch niet vertellen dat Hamilton moet liegen van ze team tegen de FIA, en dan vervolgens tegen een reporter de waarheid gaat vertellen
Where facts are few, experts are many.
pi_67652598
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:23 schreef Swindler het volgende:

[..]

Toch vind ik het erg knap voorspeld ( toen dit gepost werd was het gesprek nog niet gepubliceerd)
Sarcasme undso
pi_67652904
Wat een sukkels bij McLaren . Ben benieuwd of er nog meer sancties volgen .
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_67653566
Nog meer sancties zou echt onzin zijn.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_67654051
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:00 schreef SuzukiSwift het volgende:
Nog meer sancties zou echt onzin zijn.
Dat vind ik ook.

Eik was het al genoeg geweest dat Lewis Trulli voorbij liet.
Dus niemand had straf moeten krijgen eigenlijk.

Maarja, als je gaat liegen......
vosss is de naam,
  donderdag 2 april 2009 @ 19:58:19 #191
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67655601
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:12 schreef Bolter het volgende:
Dat zijn geen FIA officials maar Ferrari officials.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67656629
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat vind ik ook.

Eik was het al genoeg geweest dat Lewis Trulli voorbij liet.
Dus niemand had straf moeten krijgen eigenlijk.

Maarja, als je gaat liegen......
Zon reactie had ik van jou niet verwacht
<>
pi_67657456
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:11 schreef vosss het volgende:

[..]

En Trulli zei zondag al direct:
[..]

Ergo: ik heb gelijk en Lewis is een arrogante onsportieve lamlul
Terecht dat ie eruit getieft is. Uitsluiting van het kampioenschap vind ik wat ver gaan, maar een flinke waarschuwing lijkt me zeker op zijn plaats!
Wat is er onsportief van Hamilton aan het verhaal dat Trulli vertelt?

Trulli ging van de baan af en Hamilton ging hem voorbij (wat mocht, alleen wist McLaren dat op dat moment niet). Vervolgens laat Hamilton op verzoek van McLaren Trulli weer voorbij (sportief) en wordt Trulli teruggezet.

Het enige onsportieve is dat zowel McLaren als Hamilton (waarschijnlijk op verzoek van McLaren) beweren dat hij hem niet opzettelijk heeft voorbij gelaten om dat extra puntje te pakken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67657459
DUS ... Trulli gaat wijd, Hamilton haalt in maar geeft plek terug, Trulli wordt 3, Trulli wordt teruggezet naar 4, Toyota gaat niet in beroep dus FIA herroept de uitspraak van de stewards, Trulli krijgt z'n P3 terug maar Hamilton verliest 5 punten?

Nou ... ik ben dit jaar zoals vele anderen voor Brawn GP maar ik had graag dit jaar eindelijk een eerlijke competitie gezien. De FIA manipuleert het zooitje vanaf race 1 dus al.
Calm down, please!
  donderdag 2 april 2009 @ 21:07:31 #195
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_67657564
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:03 schreef Googolplexian het volgende:
Nou ... ik ben dit jaar zoals vele anderen voor Brawn GP
.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_67658108
Even for the record; ik vond Michael ook een onsportieve lamlul.

Eentje die hard kon rijden, dat wel, maar zo onsportief als de pest.
En een WC moet dat ook we leen beetje aan zich hebben vind ik als ik heel eerlijk ben.

Om even te verduidelijken dat ik niet iets tegen Lewis heb omdat het toevallig een neger is (want volgens mij denken nogal wat mensen dat).

Ik heb ook een grafhekel aan Massa en Slonso bv. Coulthard, ook een lul.

Maar de grootste lamlul allertijden blijft voor mij toch nog altijd HHF (LUL!!!!)
!!!
vosss is de naam,
pi_67658254
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:03 schreef Googolplexian het volgende:
DUS ... Trulli gaat wijd, Hamilton haalt in maar geeft plek terug, Trulli wordt 3, Trulli wordt teruggezet naar 4, Toyota gaat niet in beroep dus FIA herroept de uitspraak van de stewards, Trulli krijgt z'n P3 terug maar Hamilton verliest 5 punten?
Uhm, Trulli kreeg een tijdstraf van 25 seconden waardoor hij 12e werd. Toyota deed overigens wel een poging tot een beroep.
quote:
Toyota was swift to appeal the stewards' decision, but its initial attempt was rejected because drive-through penalties cannot be appealed.

The team then took the matter to the Australian Grand Prix's clerk of the course but, after deliberating the situation, the team has decided to drop its action. It means Hamilton will keep his third place.
Verklaring van Whitemarsh na bekendmaking onderzoek naar Trulli:
quote:
"Trulli then re-took the place under the safety car, which ordinarily you wouldn't do so I know that the FIA are looking at it at the moment and doubtless we'll have a ruling in due course.
Nogal aparte uitspraak als je notabene tegen Hamilton meldt dat hij voor de zekerheid Trulli moest laten passeren (zie eerder gepost radiotranscript). Trulli vertraagde overigens nog om Hamilton weer voorbij te laten.

Rond 3:30

Neemt niet weg dat de stewards al op zondag naar die radio's hadden moeten luisteren. Had deze hele soap voorkomen.
  donderdag 2 april 2009 @ 21:31:03 #198
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_67658258
Van wie ben jij fan dan, Button zeker?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 2 april 2009 @ 21:59:08 #199
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_67659217
quote:
Lewis Hamilton zelfs uitgesloten uit gehele kampioenschap?

De kans is aanwezig dat regerend kampioen Lewis Hamilton na één race al uitgesloten wordt van deelname aan de rest van het F1-kampioenschap. Vandaag werd de Brit gediskwalificeerd in de race van Australië nadat hij en zijn team de FIA ‘opzettelijk misleid’ hadden. Tijdens de laatste ronden van de race van afgelopen weekend schoot Jarno Trulli van de baan, waardoor Hamilton hem passeerde. Vervolgens gaf hij deze positie terug maar kreeg de Italiaan een tijdstraf vanwege inhalen onder een gele vlag, na een beroep van McLaren. Nu is Hamilton gediskwalificeerd vanwege het verstrekken van misleidende informatie aan de dienstdoende stewards.

Na de race werd Trulli teruggezet en kreeg Hamilton de overgebleven podiumpositie in handen. Toyota ging in protest aangezien zij van mening waren dat Trulli geen enkele andere mogelijkheid had dan Hamilton te passeren. De automobielfederatie gaf Toyota gelijk in hun hoger beroep, en diskwalificeerde nota bene Hamilton. Een woordvoerder gaf aan: “Gezien de serieusheid van deze zaak kunnen we verdere stappen niet uitsluiten.” De World Motor Sport Council gaat zich buigen over de zaak, maar er zijn in feite slechts twee mogelijke ‘verdere stappen’. Ten eerste kan het betekenen dat Hamilton voor één of enkele races uitgesloten wordt, het kan eveneens betekenen dat hij volledig uitgesloten wordt van het kampioenschap.

Hamilton en McLaren worden beschuldigd van ‘op een schadelijke wijze de uitslag van de race beïnvloeden door het verstrekken van misleidende informatie aan de stewards tijdens het onderzoek naar de inhaalactie op en van Trulli. Een afvaardiging in Sepang vindt dat het team uit Woking en haar sterrijder schuldig zijn aan het breken van artikel 121c uit de International Sporting Code, welke aangeeft ‘elke frauduleuze poging of actie de uitslag te beïnvloeden dan wel competitievervalsing te bestraffen’. De straf die hierop staat is uitsluiting uit het gehele wereldkampioenschap.

Mocht dit gebeuren is dit niet de eerste dubieuze beslissing in het nadeel van McLaren. In 2007 werd het team gediskwalificeerd uit het constructeurkampioenschap en kreeg het een boete van honderd miljoen dollar in verband met het spionageschandaal. Afgelopen seizoen kreeg Lewis Hamilton in Spa-Francorchamps een tijdstraf na een inhaalactie op Kimi Raikkonen.

Het wordt erger en erger voor Lewis en McLaren...
  donderdag 2 april 2009 @ 22:08:31 #200
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67659504
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:59 schreef Garudo het volgende:

[..]

Het wordt erger en erger voor Lewis en McLaren...
Als dit zo is dan is het seizoen over, dan ga ik wel nuttiger dingen doen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')