Dat denk ik ook, 1 April grap.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:32 schreef Swindler het volgende:
1 april neem ik aan :
http://www.f1totaal.com/n(...)k-met-hamilton-.html
Barichello had dat weekend ook ontiegelijk veel gelukquote:Op woensdag 1 april 2009 12:27 schreef Mr-Coffee het volgende:
Is het niet zo dat San Marino gewoon toch geschrapt is vanwege de onlosmakelijke verbinding met het rampenweekend van 1994?
Want elke keer als de F1 San Marino aandeed, werd er toch elke keer weer op teruggevallen.
Ja de dood van Senna en Ratzenberger was ernstig, maar ik kan me best indenken als Ecclestone zijnde dat je niet eeuwig aan die gebeurtenissen herrinerd wil worden.
quote:Op woensdag 1 april 2009 15:32 schreef Swindler het volgende:
1 april neem ik aan :
http://www.f1totaal.com/n(...)k-met-hamilton-.html
quote:Hoewel ze bij Brawn GP niet twijfelen aan de snelheid van de BGP-001, maakt het team zich wel zorgen over de betrouwbaarheid van de auto. Zeker in de extreme omstandigheden komend weekend in Maleisië.
Bezorgdheid
Na de imposante demonstratie in Melbourne twijfelt niemand binnen of buiten het team aan de snelheid van de BGP-001. Wel is er bezorgdheid over de betrouwbaarheid van de auto. Zeker omdat het team nauwelijks heeft kunnen testen voorafgaand aan het seizoen.
Extreme hitt
De extreme hitte van Maleisie zal de ultieme test vormen voor de nieuwe auto. Teambaas Ross Brawn: "We zullen worden geconfronteerd met de gebruikelijke zorgen wat betreft de berouwbaarheid van de auto in de hoge temperaturen. Het is zaak maximaal gebruik te maken van de trainingen."
Regen
Naast de betrouwbaarheid is regen altijd een mogelijke factor in het tropische Maleisie. "Omdat de race later is dan normaal in het jaar en later op dag is de verwachting dat het zal regenen. De strategie voor het weekend zal erg interessant worden," aldus Brawn.
quote:‘Beroep is in dit geval zinloos’
[01-04-2009] Geëmotioneerd door de in hun ogen onrechtvaardige tijdstraf - die Jarno Trulli in Melbourne opgelegd kreeg - verklaarde Toyota na afloop van de race daartegen in beroep te gaan. Na een paar dagen delibereren heeft het Japans-Duitse team toch besloten daarvan af te zien.
Toyota gaat niet in beroep tegen tijdstraf.
Trulli was zó blij met zijn derde plaats. Naar aanleiding van de wintertests had het team hoge verwachtingen, maar die kwamen er bij de kwalificatie niet helemaal uit.
Toen het team ook nog achteraan moest starten vanwege een illegale achtervleugel was de teleurstelling compleet. Dat hij het alsnog flikte om het podium te halen, werd logischerwijs groots gevierd.
De klap kwam dan ook hard aan toen de racestewards Trulli bestraften voor het inhalen tijdens een gele-vlagsituatie. Door de tijdstraf van 25 seconden zakte de Italiaan terug naar de twaalfde plaats.
Toyota’s eerste reactie: we gaan in beroep. Die intentie spraken ze ook uit, maar nu ze alle feiten nog eens goed bekeken hebben, heeft het team besloten ervan af te zien. In een persverklaring deelt het team mee:
,,Nadat we de zaak nog eens goed onder het licht hebben gehouden en recente uitspraken van het International Court of Appeal in soortgelijke zaken hebben bekeken, kwamen we tot de conclusie dat elk beroep zinloos zou zijn geweest naar aanleiding van artikel 152, paragraaf 5 van de Sporting Code. Daarin staat dat tegen straffen die gespecificeerd staan in de reglementen van het FIA-kampioenschap geen beroep kan worden aangetekend.”
quote:Op woensdag 1 april 2009 22:18 schreef Atreidez het volgende:
Wel sneu hoor van Trulli. McLaren heeft zelfs aangegeven dat ze Lewis via de boordradio vertelde Trulli er weer langs te laten. Hij ging langzaam rijden en naar de rechterkant van de baan.. Ga je er maar langs als Trulli zijnde omdat je denkt dat ie wat mankeert, krijg je strafWat gaan we straks bij een SC zien als iemand echt wat mankeert, staan er ineens 15 auto's stil, omdat ze er niet langs durven..
quote:FIA onderzoekt overtreding Trulli opnieuw
De FIA zal opnieuw kijken naar de overtreding die Toyota-coureur Jarno Trulli maakte tijdens de Australische Grand Prix. Zo melden diverse media. De Italiaan haalde Lewis Hamilton in tijdens de Safety Car-periode en kreeg daarvoor na afloop van de race een tijdstraf van 25 seconden, wat hem de derde plaats kostte.
Volgens de berichten is er nieuw bewijs boven water gekomen en moet Hamilton zich donderdag melden bij de wedstrijdleiding in Maleisië om opnieuw tekst en uitleg te geven over het incident. Trulli lag tijdens de laatste Safety Car-periode op de derde plaats, toen hij om nog onbekende redenen ineens van de baan raakte en op het gras kwam. Trulli sloot vervolgens achter Hamilton weer aan, die na contact met het team te hebben gehad, de derde positie weer teruggaf aan de Toyota-coureur. Trulli verklaarde Hamilton voorbij te zijn gegaan omdat de Brit zo langzaam reed dat het leek alsof hij technische problemen had. In dat geval is het geoorloofd een coureur achter de Safety Car in te halen. Door de tijdstraf werd Trulli teruggeworpen naar de twaalfde plek.
Toyota ging in beroep tegen de straf van Trulli, maar trok die eerder vandaag (woensdag) weer in omdat deze naar alle waarschijnlijkheid toch niet-ontvankelijk verklaard zou worden. Het is formeel namelijk niet mogelijk om tegen deze tijdstraf in beroep te gaan. Ondanks dat het hoger beroep nu van de baan is, zal de FIA de zaak dus toch nog opnieuw in onderzoek nemen. Mochten de stewards besluiten om de straf van Trulli terug te draaien, dan zou de Italiaan zijn derde plaats terugkrijgen, en mocht Hamilton tijdens het eerste onderzoek iets hebben achtergehouden voor de wedstrijdleiding, dan dreigt er mogelijk nog een sanctie voor de regerend kampioen.
Dat vind ik noga een verschil. Ergens tussen 3 seconden. Niet erg consistent en genoeg ruimte voor verbetering dunkt me.quote:In iedergeval is het niet mijn favoriete circuit en rijd ik redelijk eenvoudig naar een top 5 tijd. Ergens tussen de 1 minuut 20 seconden en 1 minuut 23 volgens mij.
Als de FIA consequent is, laat zij de stand zoals hij nu is. Een tijdstraf kan niet teruggedraaid worden, zoals al duidelijk was na de GP van Belgie 2008. Als ze Trulli z'n derde plek teruggeeft, verliest de FIA helemaal haar geloofwaardigheid.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Meike26 het volgende:
Goede Nieuwtjes Slechte Nieuwtjes![]()
Goed nieuws dat de FIA zelf gaat onderzoeken of Trulli zijn 3e plek terug krijgt of niet.
Maar wat ik niet begrijp is dat alles maar weer bestraft moet worden. Hamilton staat z'n plek dan toch weer af? Heeft dan toch weer een punt of 2 minder? Het gaat "maar" om een 3e plek hoor.
Hamilton heeft Trulli ingehaald en Trulli weer Hamilton... dan is het toch voldoende om alleen Trulli z'n 3e plek terug te geven en de zaak te sluiten...
Jammere alleen is dat hij dan alsnog z'n punten in kan leveren als op 14 April de uitspraak is, maar dat is weer een ander verhaal..
Wat ik ervan begrijp is dat een beroep geen invloed heeft op een tijdstraf, maar de FIA kan altijd de hand in eigen boezem steken wat betreft opgelegde straffen. Maar ze vissen nu naar een situatie waarin Hamilton schijnbaar een compleet ander verhaal verteld bij de stewards als wat er in de media verschijnt. Ik kan t me moeilijk voorstellen dat dat ook daadwerkelijk is gebeurd, maar je weet maar nooitquote:Op donderdag 2 april 2009 08:56 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Als de FIA consequent is, laat zij de stand zoals hij nu is. Een tijdstraf kan niet teruggedraaid worden, zoals al duidelijk was na de GP van Belgie 2008. Als ze Trulli z'n derde plek teruggeeft, verlies de FIA helemaal haar geloofwaardigheid.
Welke?quote:Op donderdag 2 april 2009 09:31 schreef bodylotion het volgende:
Welke is verantwoordelijk en zegt dat Truli bijv. 25 sec straf krijgt?
Het was ook meer een gok. Ik weet wel dat de tijden van Silverstone rond de 1.20 zijn, maar geheel zeker was ik niet van mijn zaak, dus liet ik er 3 seconden tussen, om an te geven dat het ergens daar tussen zatquote:Op donderdag 2 april 2009 07:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat vind ik noga een verschil. Ergens tussen 3 seconden. Niet erg consistent en genoeg ruimte voor verbetering dunkt me.
Welk spel speel je op de PC?
En ja hoor, Hamilton is geschrapt uit de uitslag en Trulli krijgt z'n plek terug! Wat een ongelofelijke farce is dat Formule 1 tegenwoordig geworden.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:22 schreef sanger het volgende:
De marshalls of de stewards of the race BL.
Hamilton is opgeroepen voor een "verhoor". Als hij eerlijk is en toegeeft dat hij Trulli moest laten passeren zal de straf van Trulli teruggedraaid moeten worden denk ik.
Als dat inderdaad zo is, mag je mijn opmerking van hierboven schrappen.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:28 schreef bloodymary het volgende:
Wat een loser zeg die Hamilton. Uit radio-opnames blijkt dat hij gewoon gelogen heeft. Lekker sportief. Schumacher 2!
DAt trulli zn plek terugkrijgt is wel logisch, maar Hamilton dan uit uitslag halen vind ik zelf beetje overdrevenquote:Op donderdag 2 april 2009 11:17 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
En ja hoor, Hamilton is geschrapt uit de uitslag en Trulli krijgt z'n plek terug! Wat een ongelofelijke farce is dat Formule 1 tegenwoordig geworden.
Bron: RTLGPquote:Lewis Hamilton is gediskwalificeerd van de Australische Grand Prix. Jarno Trulli heeft door de diskwalificatie zijn derde plaats teruggekregen
Misleidend
Hamilton is zijn derde plaats in Melbourne kwijtgeraakt omdat de Brit en zijn team volgens de stewards 'misleidend' bewijs hebben gegeven bij het verhoor in Melbourne.
Trulli
Hamilton finishte in Melbourne als vierde, maar schoof een plaats op omdat de als derde gefinishte Jarno Trulli een tijdstraf van 25 seconden kreeg voor het inhalen achter de safetycar.
Nieuw bewijs
Nadat er deze week nieuw bewijs, onder andere radiogesprekken tussen McLaren en Hamilton, boven tafel kwam, hebben de stewards beide coureurs vandaag opnieuw bij elkaar geroepen. Daar bleek dat de radiogesprekken niet strookten met de originele verklaringen van Hamilton en McLaren.
Verklaring
In een verklaring laten de stewards weten dat Hamilton en McLaren zich schuldig hebben gemaakt aan het opzettelijk geven van verkeerde informatie. Hamilton wordt daardoor uit de uitslag in Australië geschrapt en krijgt Trulli zijn derde plek terug."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |