abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67595321
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
Monza, Montreal, San Marino, die oude Hockenheimring, Suzuka, Adelaide.... allemaal hebben ze plaats moeten maken.
Monza en Suzuka staan dit jaar op de kalender. San Marino was eigenlijk niets meer aan door de veiligheidswijzigingen (een runoff area had beter geweest als een chicane ), en hockenheim is aangepast om commercieele redenen. Die Oliestaatjes zorgden voor een paar nieuwe circuits op de kalender, maar ook Azie heeft flink geinvesteerd, maar het is niet de voornaamste reden van t kwijtraken van de andere circuits. A1 ring was helemaal jammer idd, maar die komt ook nog aangepast terug
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:34:39 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67595356
Ongelovelijk, ik lees nu pas dat dit jaar voor het laatst Silverstone wordt aangedaan
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:37:52 #103
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67595516
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:33 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Monza en Suzuka staan dit jaar op de kalender. San Marino was eigenlijk niets meer aan door de veiligheidswijzigingen (een runoff area had beter geweest als een chicane ), en hockenheim is aangepast om commercieele redenen. Die Oliestaatjes zorgden voor een paar nieuwe circuits op de kalender, maar ook Azie heeft flink geinvesteerd, maar het is niet de voornaamste reden van t kwijtraken van de andere circuits. A1 ring was helemaal jammer idd, maar die komt ook nog aangepast terug
Op zich is het ook logisch dat andere werelddelen wat meer ruimte krijgen, een jaar of 10 geleden werd er zowat enkel gereden in Europa. Maar laat het dan leuke, afwisselende circuits zijn en laat dan de saaie europese circuits zoals de Hungaroring verdwijnen.

Eigenlijk is van de nieuwere circuits alleen Istanbul Park erg tof (hoewel er nooit regen zal vallen ).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:50:48 #104
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_67598386
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Op zich is het ook logisch dat andere werelddelen wat meer ruimte krijgen, een jaar of 10 geleden werd er zowat enkel gereden in Europa. Maar laat het dan leuke, afwisselende circuits zijn en laat dan de saaie europese circuits zoals de Hungaroring verdwijnen.

Eigenlijk is van de nieuwere circuits alleen Istanbul Park erg tof (hoewel er nooit regen zal vallen ).
Eh twee weken voor de GP in Istanbul goot het jonge hondjes
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_67599554
@Atreidez:

Ik hoop het van harte dat de A1 Ring terug keert, maar ik moet het nog zien.
Die Red Bull knakker had het toch opgekocht en was bezig met / begint met opknappen toch?

Dat is ook meteen het laatste wat ik er van hoorde.

Heb je daar misschien wat meer info over?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_67604299
Dat Silverstone verdwijnt heb ik een beetje een dubbel gevoel over, het is wel een circuit met historie, om dan gelijk eerlijk te zijn: de langste F1 historie van alle circuits waar ook ter wereld.
Maar echt spannende races zijn er amper geweest de laatste jaren. Vorig jaar dan wel die regen race waar Massa moeite had met welke kant hij nou op moest rijden... of hij had een tomtom die telkens in het Braziliaans "Hier Omkeren" tegen hem screeuwde, maar voor de rest vond ik het maar een saaie baan.
Ook als ik het circuit zelf rijd in een F1 spelletje op de psp, dan is het een circuit wat ik snel onder de knie heb en weining uitdagende bochten. Remmen - sturen - gasgeven, remmen - sturen - gasgeven.

De A1 Ring vind ik alleen tof door die ene bocht (Remus toch?). En de aanloop er naartoe was ook wel mooi. Maar wat er na Remus komt tot aan start/finish is saai en te easy. Hopelijk, zoals ik het mag geloven wat hier boven staat, is het circuit opgeknapt en hebben ze er een spannende baan van gemaakt.
En dan mogen ze net als Suzuka/Fuji er een gedeelde GP van maken met de Hungaroring. Met alle respect voor jullie meningen hoor, maar ik vind het een erg leuk circuit om te rijden (jaja weer dat F1 spelletje) en ook daar gebeurt altijd wel wat !!

Mogen ze van mij eerder de Hockenheimring eraf donderen voor eeuwig...dat circuit heeft na De Grote Beurt geen historie meer. (of ze moeten het circuit weer in oude glorie herstellen)
Ze mogen het circuit dan gewijzigd hebben om commerciele redenen, ik ben er van overtuigd dat als ze het circuit zo hadden gelaten, dat veel minder in de problemen zaten als nu.
  woensdag 1 april 2009 @ 10:46:31 #107
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_67605007
Silverstone een saaie baan??!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_67605061
Ik durf hem wel aan : Aankomende zondag zien we de eerste regenrace van het seizoen
<>
pi_67605758
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Silverstone een saaie baan??!
Kan er ook weinig aan doen In iedergeval is het niet mijn favoriete circuit en rijd ik redelijk eenvoudig naar een top 5 tijd. Ergens tussen de 1 minuut 20 seconden en 1 minuut 23 volgens mij. Het circuit daagt me alleen uit bij Bridge, om zo snel mogelijk rechts-af te knallen, maar voor de rest ?

Geef mij maar Montreal, Carlos Paardje of Suzuka
En toevallig zijn dat ook weer de circuits waar veel gebeurd. Die circuits zijn zowel met de races op tv als in F1 games uitdagend om te zien *Maar dat is natuurlijk mijn mening*
pi_67605981
Mijn aanname wat betreft de diffuser problematiek die ik hier doe blijkt terecht.

Niet alleen de hoogte is het probleem, maar het feit dat het bovenste deel van de diffuser een gat heeft waardoor de lucht geleid wordt speelt een veel belangrijkere rol.
quote:
Brawn, Toyota, Williams - the diffuser controversy

The controversy surrounding the Brawn, Toyota and Williams diffusers (which will be considered by the FIA's International Court of Appeal on April 14) goes beyond their external shape and dimensions. More important is the fact that all three designs use a 'window' or hole (red arrow) to feed the diffuser. That hole is horizontal in the case of the Williams, vertical for the other two teams, and is located where the floor's step plane meets the reference plane (black arrow). Rivals' cars, such as Ferrari's on the right, feature no such hole at this point. This difference stems from the question of whether the diffuser's three channels can be considered as separate entities, or whether they must be considered as one (enclosed) whole. Given the wording of the regulations, one can argue a case either way, though the majority of teams apparently took the spirit of the rules to mean that all three channels must have the same height and length, with no holes to feed them.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67606546
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:48 schreef Swindler het volgende:
Ik durf hem wel aan : Aankomende zondag zien we de eerste regenrace van het seizoen
Met een beetje wens als de vader van de gedachte... Maar iedereen kan zich nog wel herinneren (2001??) toen het zo regende, en de talenten boven kwamen drijven.... Bring it on!
  woensdag 1 april 2009 @ 11:43:22 #112
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_67606753
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:37 schreef LeXX het volgende:

[..]

Met een beetje wens als de vader van de gedachte... Maar iedereen kan zich nog wel herinneren (2001??) toen het zo regende, en de talenten boven kwamen drijven.... Bring it on!
En Ons Joske maar vrolijk naar voren karren in die gammele Arrows van hem.
Geweldig was dat!!!
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_67606896
Of een circuit makkelijk of moeilijk is is helemaal niet interessant voor de kijker. Het gaat om mogelijkheden tot inhalen, wat bepaald wordt door ontzettend veel factoren maar voornl. de bochten en rechte stukken natuurlijk (andere factoren zijn het asfalt, en het weer natuurlijk ). Monza is echt pismakkelijk om te rijden, maar omdat er goed ingehaald kan worden ook leuk om te zien. Hungaroring is weer precies het tegenovergestelde, er is niet in te halen en daarom dus bijna altijd een saaie race..
pi_67607797
Ben ik wel met je eens, maar ik zie het niet alleen vanuit het perspectief van de kijker, maar ook van de coureurs. Niet dat ik wil zeggen dat ik kan racen, ja in race-games kom ik aardig mee ja, maar ik weet wel een beetje wat de coureurs leuk vinden om te rijden en wat een saaie baan is.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een coureur dat Silverstone zo'n leuk circuit is, alleen Villeneuve vond het wel een aardig circuit, waar hij ook Bridge in naar voren haalde, als HET voorbeeld van een blinde bocht. Races op Silverstone heb ik, op vorig jaar na, niet echt spannend gevonden. Misschien komt dat ook weer doordat er ook getest werd. Barcelona is om die reden eigenlijk ook wel saai of het brengt saaie races met zich mee.

Nu met deze regels anno '09 kunnen we, zoals we gezien hebben afgelopen zondag, gelukkig wel verwachten dat er wat meer in word gehaald en is de laatste race op Silverstone geen saaie race

En Maleisie 2001...ja... super GP was dat
  woensdag 1 april 2009 @ 12:17:03 #115
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67607949
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:48 schreef Swindler het volgende:
Held Tweede race van het seizoen en je kan blijkbaar ook weerberichten lezen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_67608073
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:17 schreef Bolter het volgende:

[..]

Held Tweede race van het seizoen en je kan blijkbaar ook weerberichten lezen.
<>
  woensdag 1 april 2009 @ 12:21:27 #117
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_67608084
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:12 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een coureur dat Silverstone zo'n leuk circuit is,
Volgens mij zijn er toch verschillende coureurs die graag op Silverstone rijden, vooral de eerste 3 of 4 bochten omdat die zo snel zijn...
Maar ik speel geen racegames, dus hoe het op de computer overkomt weet ik niet
Nu ja, ik race natuurlijk ook niet echt op Silverstone, dus hoe het in het echt is weet ik ook niet
pi_67608229
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:12 schreef Meike26 het volgende:
Ben ik wel met je eens, maar ik zie het niet alleen vanuit het perspectief van de kijker, maar ook van de coureurs. Niet dat ik wil zeggen dat ik kan racen, ja in race-games kom ik aardig mee ja, maar ik weet wel een beetje wat de coureurs leuk vinden om te rijden en wat een saaie baan is.
Ik heb t idee dat je t verschil tussen arcade en simulatie niet echt ziet Rij je uberhaupt wel met een stuurtje?

Daarbij speelt voor de coureur de historie van een baan ook zeker een rol, en ik denk dat als je een poll opzet voor de coureurs tussen donington en silverstone, 90% voor silverstone kiest
pi_67608267
Edit: Offtopic gezwam.
  woensdag 1 april 2009 @ 12:27:36 #120
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_67608301
Is het niet zo dat San Marino gewoon toch geschrapt is vanwege de onlosmakelijke verbinding met het rampenweekend van 1994?
Want elke keer als de F1 San Marino aandeed, werd er toch elke keer weer op teruggevallen.
Ja de dood van Senna en Ratzenberger was ernstig, maar ik kan me best indenken als Ecclestone zijnde dat je niet eeuwig aan die gebeurtenissen herrinerd wil worden.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  woensdag 1 april 2009 @ 12:28:04 #121
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67608324
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:25 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik heb t idee dat je t verschil tussen arcade en simulatie niet echt ziet Rij je uberhaupt wel met een stuurtje?

Daarbij speelt voor de coureur de historie van een baan ook zeker een rol, en ik denk dat als je een poll opzet voor de coureurs tussen donington en silverstone, 90% voor silverstone kiest
Hoe heet die combi ookal weer Maggots en Beckets oid? Die schijnt supervet te zijn als coureur.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_67608534
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:25 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Stuurtje wel op pc en PS2, op PSP onmogelijk..

Die poll over Donington vs Silverstone kan nog wel eens een erg close-finish worden. Donington is mede door de hoogte verschillen, blinde bochten en superirritante chicane een heel uitdagend circuit. En Donnington heeft ook zeker wel een historie, alleen niet in de F1. Toch hebben heel wat coureurs hier gereden in de F3 of lagere klasses. Button en Hamilton hebben hier beide ongetwijfeld gereden en zullen denk ik eerder voor Donnington kiezen dan Silverstone.
  woensdag 1 april 2009 @ 13:12:34 #123
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_67609719
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:28 schreef Bolter het volgende:

[..]

Hoe heet die combi ookal weer Maggots en Beckets oid? Die schijnt supervet te zijn als coureur.
Ja, dat zijn toch die eerste 3 bochten waar ik het over had?
Ik ben nooit zo goed in bochtnamen
  woensdag 1 april 2009 @ 14:51:34 #124
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_67612825
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:12 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, dat zijn toch die eerste 3 bochten waar ik het over had?
Ik ben nooit zo goed in bochtnamen
Copse corner is de eerste
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')