zelfde hier, heb alweer verschillende puttsquote:Op zondag 29 maart 2009 20:05 schreef LXIV het volgende:
Ik niet. Ik was 3 weken geleden bullish, en ben nu bearish.
quote:'Nieuwe afschrijvingen bij UBS'
Het Zwitserse UBS zal naar alle verwachting de komende dagen nieuwe afschrijvingen en een extra ontslagronde aankondigen, dat meldt de Zwitserse krant Sonntag. Het aandeel UBS daalde vrijdag al 7 procent op speculatie over een winstwaarschuwing en afschrijvingen in het eerste kwartaal.
(reuters) - Volgens Sonntag zal UBS de komende dagen voor nog eens minstens 2 miljard dollar afschrijven op illiquide activa. Onder die producten zouden ook een aantal categorieën zijn die tot dusver weinig belicht zijn. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de CDO's. Sonntag heeft de informatie van bronnen dicht bij het dossier.
UBS, de grootste vermogensbeheerder ter wereld, zou daarnaast 8.000 banen schrappen. Sinds de start van de crisis midden 2007 gingen bij de Zwitserse financiële instelling al 7.000 banen verloren. De meeste daarvan sneuvelden bij de investeringsbank.
De instelling heeft het moeilijk om terug het sterke merk van weleer te worden. UBS investeerde in risicovolle Amerikaanse activa en had overheidshulp nodig om te overleven.
Velen denken dat de nieuwe ceo, Oswald Gruebel (ex-Crédit Suisse), het afsluiten van het eerste kwartaal zal uitkiezen om al het slechte nieuws meteen naar buiten te brengen en nadien met een propere lei te herbeginnen.
quote:Op zondag 29 maart 2009 20:05 schreef LXIV het volgende:
Ik niet. Ik was 3 weken geleden bullish, en ben nu bearish.
Goh, zouden meer banken moeten doen. Nu krijgen we constant een golfje afschrijvingen ipv meteen met een schone lei te beginnen.quote:Velen denken dat de nieuwe ceo, Oswald Gruebel (ex-Crédit Suisse), het afsluiten van het eerste kwartaal zal uitkiezen om al het slechte nieuws meteen naar buiten te brengen en nadien met een propere lei te herbeginnen.
het is anders wel lullig als een schone lei meteen het faillissement inluidtquote:Op zondag 29 maart 2009 20:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Goh, zouden meer banken moeten doen. Nu krijgen we constant een golfje afschrijvingen ipv meteen met een schone lei te beginnen.
quote:Reddingsplan auto-industrie VS wordt maandag bekend
De Amerikaanse president Barack Obama maakt maandag het langverwachte reddingsplan bekend om de noodlijdende Amerikaanse auto-industrie te ondersteunen.
Big 3
De drie grote Amerikaanse autofabrikanten General Motors (GM), Chrysler en Ford verkeren in zware problemen als gevolg van de wereldwijde financiële crisis. GM en Chrysler hebben nog eens 21,6 miljard dollar aan staatssteun gevraagd. Beide concerns kregen in december al 17,4 miljard dollar van de Amerikaanse overheid. Ford daarentegen zegt momenteel over genoeg liquide middelen te beschikken.
wie weet.quote:Op maandag 30 maart 2009 00:01 schreef M.Melandri het volgende:
Futures vlak...aex rood morgenochtend.
GM en Chrysler kaput en Obama wil niet meer: http://www.cnbc.com/id/29950420quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |