Ik neem het recht altijd in eigen handquote:Op donderdag 26 maart 2009 22:24 schreef defabiman het volgende:
[..]
Tot je ze zelf nodig hebt. dan ook geen huilie huilie doen.
Aan de ene kant roep jij dat de "schrikverhalen" overtrokken zijn, aan de andere kant roept iedereen die ik ken en die in die gebieden geweest zijn (en dat zijn er veel) dat het positieve effect er niet is.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik ken de schrikverhalen maar ze zijn ook wel wat overtrokken. Mijn vader zit dus in het bestuur van ZOA en gaat ook wel eens daarvoor naar gebieden toe, dus ik krijg wel mee wat er gebeurt, en dat is vooral toch echt veel goeds.
Al blijft het inderdaad druppels op een gloeiende plaat. Maar goed, als je bedenkt dat veel mensen ECHT geholpen worden is het die 'paar druppeltjes' wel waard natuurlijk.
Ik klaag niet hoor, het houdt ze lekker bezig. Maar ik ga die hobby niet sponsoren.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:11 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ah... jij bent ook zo'n cynische azijnzeiker die langs de zijlijn staat de klagen over mensen die WEL iets nuttigs doen en mensen proberen te helpen.
Mensen als jij zouden zelf eens diep, maar dan ook echt diep, in de problemen moeten komen eigenlijk. Zou leerzaam voor je zijn denk ik.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:49 schreef rockstah het volgende:
Ik heb perongeluk een keer mijn simkaart in zo'n bus gegooid. Zat in het vakje met muntgeld. Hoop dat ze er iets aan gehad hebben.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:49 schreef rockstah het volgende:
Ik heb perongeluk een keer mijn simkaart in zo'n bus gegooid. Zat in het vakje met muntgeld. Hoop dat ze er iets aan gehad hebben.
Ik doe altijd collecte voor Amnesty en het grootste bedrag dat ik ooit heb gekregen kwam van een paar mannen uit Polen (kieperde een heel bakje wisselgeld gewoon in m'n bus). En in de rijke wijk krijg je hetzelfde als in de normale wijk, dus loont het niet echt om daar te lopen (met die villa's ben je veel langer bezig met van deur tot deur lopen), erg jammer is dat.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:15 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ondankbaar valt wel mee![]()
In iedergeval bij mij, ik had gigantische vooroordelen over buitenlanders. En ik mocht in een achterwijk lopen. 75% zwart 15% andere kleuren 10%NL
Blijkt dus gewoon dat die buitenlanders je echt binnen ontvangen etc dat ze echt waarderen dat je wat voor de medemens doet. En het was ook gewoon heel aardig volk.
De hollanders die in die achterwijk woonde gaven soms wat en tyfte de deur dicht. Is oké natuurlijk, schiet het tenminste op maar ik word er niet vrolijk van.
Zet dan zelf wat goeds op als je het zo goed weet. Dat gezeik aan de zijlijn word ik zo moe van.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:17 schreef bioloogje het volgende:
Ik geef ook niets, gewoon omdat dit soort projecten (hoe goed ook bedoeld) geen ene reet uitmaken. Waterpompen plaatsen maar vervolgens niet onderhouden, eerlijke prijs voor cacaobonen voor een aantal boeren maar daarbij de buren van die boeren vergeten waardoor die geen inkomen meer hebben. etc. etc. als je genoeg van deze dingen hoort dan gaat de geloofwaardigheid van dit soort projecten wel snel achteruit.
Dus goed dat je je ergens voor wilt inzetten. maar beetje jammer dat het altijd hopeloos faalt.
Ja, en daar kunnen ze niet 5 euro van missen? Hou toch op. Ook al was het op dagelijkse basis, dat overleven ze wel. Feit is dat de minder bedeelden meer geven dan rijkere mensen, dat merk je keer op keer, en dat is schandalig.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:13 schreef FunkyHomosapien het volgende:
je snapt dat mensen die in villa's wonen ook gewoon geld sparen en dat het niet mensen zijn die tonnen op de bankrekening hebben?
uitzonderingen daar gelaten.
Dat is precies de reden waarom ik stiekem hoop dat die kredietcrisis eens flink doorgaatquote:Op donderdag 26 maart 2009 22:11 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mensen als jij zouden zelf eens diep, maar dan ook echt diep, in de problemen moeten komen eigenlijk. Zou leerzaam voor je zijn denk ik.
En microkredieten dan bijvoorbeeld? www.kiva.org : Kost je geen cent en je helpt er mensen mee te beginnen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:18 schreef Siniti het volgende:
Zolang als die regeringen daar corrupt als de pest blijven is het toch onmogelijk iets goeds te doen. De oplossing moet vanuit Afrika zelf komen niet wij die er maar eventjes bakken met geld naartoe sturen.
collectanten gaan toch ook expres langs de rijke huizen, logisch dat ze niet elke keer 5 euro's gaan geven.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:15 schreef yootje het volgende:
[..]
Ja, en daar kunnen ze niet 5 euro van missen? Hou toch op. Ook al was het op dagelijkse basis, dat overleven ze wel. Feit is dat de minder bedeelden meer geven dan rijkere mensen, dat merk je keer op keer, en dat is schandalig.
Na 1 keer houden ze daar wel mee op (ik in ieder geval wel).quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:20 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
collectanten gaan toch ook expres langs de rijke huizen, logisch dat ze niet elke keer 5 euro's gaan geven.
Nog beter inderdaadquote:Op donderdag 26 maart 2009 23:22 schreef Peter het volgende:
Ik zet me liever als vrijwilliger in voor een goed doel dan dat ik geld geef. Weet ik zeker dat mijn moeite goed besteed wordt.
De meeste stichtingen hebben wel een jaarverslag waarin ze een en ander uitleggen, bovendien hebben ze een keurmerk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:19 schreef Seneca het volgende:
Ik heb jarenlang aan dat soort collectes gegeven. Alle respect voor de mensen die vrijwillig door weer en wind gaan om dat geld op te halen hoor. Maar sinds ik hoor wat voor bedragen de directeuren van dat soort stichtingen vangen; nou sorry, daar weiger ik aan mee te betalen.
Die kleinere stichtingen komen hier nooit aan de deur. De laatste keer dat ik geld gegeven heb was trouwens voor de slachtoffers van de Tsunami. Toen ik later hoorde hoeveel van dat geld uiteindelijk bij de mensen terecht is gekomen die he nodig hadden heb ik mezelf flink voor mn kop geslagen dat ik me weer liet meeslepen door de mediahype erachter. Ik had moeten weten dat mensen nu eenmaal uit alles een slaatje proberen te slaan, ook als het rampenhulp betreft.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De meeste stichtingen hebben wel een jaarverslag waarin ze een en ander uitleggen, bovendien hebben ze een keurmerk.
Bij de kleinere stichtingen (zoals ZOA) wordt er echt niet zoveel verdiend hoor, mijn vader zit in het bestuur en verdient helemaal niks.
Mensen zoeken soms echt excuses volgens mij.
Neem zo'n Unicef. De CEO van die tent kreeg destijds zo'n 4 ton per jaar, terwijl de mensen die het geld voor hem ophaalden dat op vrijwililge basis deden. Ik ga toch niet het tweede huis van zo'n lul financieren?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:31 schreef koningdavid het volgende:
De ontwikkelingshulp bij die Tsunami was wel redelijk een farce ja. Er was gewoon veel te veel geld opgehaald, men wist niet meer wat ermee te doen.
Daarin heb je wel een punt ja.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:34 schreef Seneca het volgende:
[..]
Neem zo'n Unicef. De CEO van die tent kreeg destijds zo'n 4 ton per jaar, terwijl de mensen die het geld voor hem ophaalden dat op vrijwililge basis deden. Ik ga toch niet het tweede huis van zo'n lul financieren?
Zelf heb ik ook helaas geen flauw idee hoe het wel doet. Ik blijf dus rustig wachten tot een briljante ziel komt met een idee dat wel werkt. Dan help ik graag mee (heb ik vroeger ook gedaan trouwens)quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:12 schreef yootje het volgende:
[..]
Zet dan zelf wat goeds op als je het zo goed weet. Dat gezeik aan de zijlijn word ik zo moe van.
Hoe denk je dat mensen rijk worden?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:15 schreef yootje het volgende:
[..]
Ja, en daar kunnen ze niet 5 euro van missen? Hou toch op. Ook al was het op dagelijkse basis, dat overleven ze wel. Feit is dat de minder bedeelden meer geven dan rijkere mensen, dat merk je keer op keer, en dat is schandalig.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Christelijke ijdeltuiten die hun eigen moraal en ego op willen poetsen en vervolgens onder het mom van vluchtelingenwerk 'op locatie' voor druppel op de gloeiende plaat gaan spelen.
Wat een ziekelijke foto, ban please !quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:53 schreef koningdavid het volgende:
Dus ik ging vandaag collecte lopen voor ZOA vluchtelingenzorg ("jaja, verkapt kijk mij eens .."). Ik heb al vaker collecte gelopen en je staat soms versteld van de schofterigheid van mensen. Er zijn mensen die je gewoon binnen ziet zitten maar niet opendoen omdat ze weten dat het collecte is. Andere mensen reageren met "vluchtelingen? Die moet ik niet..."![]()
Ik vind dat best schokkend. Waar is de solidariteit? Waar is de barmhartigheid?![]()
Hoofdklacht: gebrek aan solidariteit en barmhartigheid bij de medemens
Subklacht: gierigheid van Nederlanders
Positief punt: Molukkers zijn erg gul. Ik liep ook collecte in de Molukse wijk hier en die geven allemaal veel geld! Pluspuntje!
En een foto om te bewijzen dat ik echt collecte loop en niet lieg:
[ afbeelding ]
Goede topicwendingquote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:17 schreef Scaurus het volgende:
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
Eerst maar eens bewijzen dat ie bestaat, dan heb je pas recht van spreken.
Wie heeft Papierversnipperaar leren hacken??quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:17 schreef Scaurus het volgende:
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
Niet weer die discussiequote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:17 schreef Scaurus het volgende:
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
GOD BESTAAT NIET!
BEWIJS MAAR EENS DAT GOD BESTAATquote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:27 schreef Seneca het volgende:
Niet weer die discussieJij kan net zo min bewijzen dat hij niet bestaat, dus jij bent al even geloofwaardig.
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:30 schreef Scaurus het volgende:
[..]
BEWIJS MAAR EENS DAT GOD BESTAAT
Geniet van dit leven. Dood aan alle gelovigen.
Gast, atheisten zijn OOK gelovigen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:32 schreef Scaurus het volgende:
Gelovigen overal. Moraalridders breken in op mijn vrijheid. Richt een atheïstische partij op!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |