abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67445377
Dus ik ging vandaag collecte lopen voor ZOA vluchtelingenzorg ("jaja, verkapt kijk mij eens .."). Ik heb al vaker collecte gelopen en je staat soms versteld van de schofterigheid van mensen. Er zijn mensen die je gewoon binnen ziet zitten maar niet opendoen omdat ze weten dat het collecte is. Andere mensen reageren met "vluchtelingen? Die moet ik niet..."

Ik vind dat best schokkend. Waar is de solidariteit? Waar is de barmhartigheid?

Hoofdklacht: gebrek aan solidariteit en barmhartigheid bij de medemens
Subklacht: gierigheid van Nederlanders
Positief punt: Molukkers zijn erg gul. Ik liep ook collecte in de Molukse wijk hier en die geven allemaal veel geld! Pluspuntje!

En een foto om te bewijzen dat ik echt collecte loop en niet lieg:

[ Bericht 0% gewijzigd door koningdavid op 26-03-2009 22:06:27 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_67445416
Ik ben niet gierig, ik hou gewoon niet van dieren.
pi_67445485
Ik geef ook nooit aan dit soort goede doelen. Dat heeft niks met gierigheid te maken: al had ik 100 miljoen, dan gaf ik nog geen euro. Principes .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67445497
Dieptriest idd die gierigheid van DE NEDERLANDERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haphap
pi_67445505
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:55 schreef cultheld het volgende:
Ik geef ook nooit aan dit soort goede doelen. Dat heeft niks met gierigheid te maken: al had ik 100 miljoen, dan gaf ik nog geen euro. Principes .
En wat voor principes dan?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_67445523
Rot op met je vluchtelingen man. Er zijn grotere problemen.
pi_67445534
Als het nou bij 1 collecte zou blijven...
pi_67445551
Vluchtelingen?

Wat zijn dat?
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_67445555
Collectes kunnen irritant zijn, maar wel respect dat je dat doet.
"Iedereen heeft zo z'n positieve en negatieve pluspunten."
pi_67445565
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:56 schreef Markster het volgende:
Rot op met je vluchtelingen man. Er zijn grotere problemen.
Zoals?
pi_67445597
GIERIGE KUTHOLLANDERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hihi
pi_67445605
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:57 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zoals?
Mijn bankrekening.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:59:12 #13
250039 Zaith
Verdomde kuwt soeplepel
pi_67445628
Ik geef altijd wel wat geld als ze langskomen. Maar soms is het echt irritant.
Komt er één, komen er twee, komen er weer drie van die collectebusjes langs mijn raam in één avond. Ik heb geen tijd om elke keer maar weer open te doen en wat geld te pakken. Ze komen achter elkaar; net een trein soms.

Dus vandaar, het kan irritant zijn. Maar ik geef altijd wel wat hoor, eerlijk waar
Jij bent net zo krom als de soepstengel in de pan.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:59:28 #14
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_67445636
Je hebt het meeste Nederlands geld gekregen, hoewel dat via de handen van Molukkers was.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_67445645
Dat komt natuurlijk door de fantastische naam die dergelijke projecten hebben.
Frauduleuze kutinstellingen. Ik geef ook niks.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:59:40 #16
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67445652
Voorspelbare reacties uiteraard hier, maar eens met TS en terechte klacht.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:59:48 #17
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_67445659
De Nederlandse staat geeft genoeg geld aan vluchtelingen. Als je met een collecte komt om een bommentapijt op die milities te gooien kun je wat krijgen.
pi_67445687
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:56 schreef DurumDoner het volgende:
Dieptriest idd die gierigheid van DE NEDERLANDERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haphap
als je het niet aan staat ga je maar terug naar je eigen land!
"Iedereen heeft zo z'n positieve en negatieve pluspunten."
pi_67445713
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:00 schreef Terechtplus1 het volgende:

[..]

als je het niet aan staat ga je maar terug naar je eigen land!
pi_67445751
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:59 schreef Specularium het volgende:
Frauduleuze kutinstellingen. Ik geef ook niks.
Frauduleus? Mijn vader zit in het bestuur van ZOA. Die shit is realll homie, ik zeg ut je.
pi_67445772
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:56 schreef koningdavid het volgende:

[..]

En wat voor principes dan?
Ik ga die bende niet sponsoren.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:04:17 #22
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67445818
Sorry dat ik niet opendeed kerel, ik had geen broek aan.
pi_67445826
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:03 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik ga die bende niet sponsoren.
Definieer bende.
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:05:36 #24
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67445875
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:04 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Definieer bende.
Definities? Wie ben jij, mister Spock?
pi_67445933
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:04 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Definieer bende.
Christelijke ijdeltuiten die hun eigen moraal en ego op willen poetsen en vervolgens onder het mom van vluchtelingenwerk 'op locatie' voor druppel op de gloeiende plaat gaan spelen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:08:21 #26
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_67445984
Het schijnt dat veel liefdadigheidsinstellingen niet zo zorgvuldig met hun ons geld omspringen. En dat een te groot deel toch niet naar de arme kindertjes in Afrika (of wat het doel dan ook is) gaat.
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
pi_67446048
Beetje onzin, je bent toch niet verplicht te geven? Dat nou 80% van de mensen wel wat geeft maakt die andere 20% niet gelijk gierig ofzo. Ze hoeven toch niet aan alle goede doelen te geven.

Maar omdat de meeste mensen het normaal vinden, vind TS de andere mensen maar gierigaards

en sommige mensen kunnen het ook gewoon niet missen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:09:59 #28
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_67446055
Ik geef ook nooit wat aan goede doelen. Wat interesseren mij andere mensen nou.
Ik denk alleen maar aan me zelf.
pi_67446097
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Christelijke ijdeltuiten die hun eigen moraal en ego op willen poetsen en vervolgens onder het mom van vluchtelingenwerk 'op locatie' voor druppel op de gloeiende plaat gaan spelen.
Ah... jij bent ook zo'n cynische azijnzeiker die langs de zijlijn staat de klagen over mensen die WEL iets nuttigs doen en mensen proberen te helpen.

Mensen als jij zouden zelf eens diep, maar dan ook echt diep, in de problemen moeten komen eigenlijk. Zou leerzaam voor je zijn denk ik.
pi_67446143
Waarom lopen de "vluchtelingen" in NL zelf niet voor hun lotgenoten in andere landen ?
Hier in NL zitten ze toch op hun luie reet niks te doen. (althans, de meesten dan).

Respect voor TS dat hij collectes loopt BTW. Eigenlijk best ondankbaar "werk".

Maar goed. IK kan me van de ene kant ook iets voorstellen bij die gierigheid. Je wordt tegenwoordig dood gegooid met collectes. Dan voor het aidsfonds, dan het kankerfonds, dan de bloedtransfusiedienst, artsen zonder grenzen, foster parents, WNF etc.
Op een gegeven moment hebben de mensen zoiets van: , en gaan ze prioriteiten stellen.
U MAD?
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:12:50 #31
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67446165
De ZOA __!!!

'Mocht' ik vroeger op de gereformeerde school collecte voor lopen en speelgoedautootjes verkopen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_67446238
Respect voor TS dat 'ie zich toch nog ergens voor wil inzitten. Ik geloof er zelf echter niet in. De wereld heeft goede ideeën nodig; goede bedoelingen hebben we al te veel.
pi_67446248
Triest dat ze overal collectes voor moeten houden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_67446270
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:12 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom lopen de "vluchtelingen" in NL zelf niet voor hun lotgenoten in andere landen ?
Hier in NL zitten ze toch op hun luie reet niks te doen. (althans, de meesten dan).

Respect voor TS dat hij collectes loopt BTW. Eigenlijk best ondankbaar "werk".
Ondankbaar valt wel mee

In iedergeval bij mij, ik had gigantische vooroordelen over buitenlanders. En ik mocht in een achterwijk lopen. 75% zwart 15% andere kleuren 10%NL

Blijkt dus gewoon dat die buitenlanders je echt binnen ontvangen etc dat ze echt waarderen dat je wat voor de medemens doet. En het was ook gewoon heel aardig volk.
De hollanders die in die achterwijk woonde gaven soms wat en tyfte de deur dicht. Is oké natuurlijk, schiet het tenminste op maar ik word er niet vrolijk van.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_67446276
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:09 schreef Noshiba het volgende:
Beetje onzin, je bent toch niet verplicht te geven? Dat nou 80% van de mensen wel wat geeft maakt die andere 20% niet gelijk gierig ofzo. Ze hoeven toch niet aan alle goede doelen te geven.

Maar omdat de meeste mensen het normaal vinden, vind TS de andere mensen maar gierigaards
Ik vind mensen gierig die zelf ruim in het geld zitten (en dat is minstens 95% van NL) maar geen geld overhebben voor minder bedeelden. Zelfs niet als ze er amper moeite voor hoeven te doen zoals bij een collecte.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:09 schreef Noshiba het volgende:
en sommige mensen kunnen het ook gewoon niet missen.
Dat is een ander verhaal. Maar je hoeft ook geen 10 euro te geven he? Alle kleine beetjes helpen.
pi_67446299
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:15 schreef Fascination het volgende:
Triest dat ze overal collectes voor moeten houden.
True, maar het levert wel het meeste geld op
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:17:43 #37
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_67446352
Ik geef ook niets, gewoon omdat dit soort projecten (hoe goed ook bedoeld) geen ene reet uitmaken. Waterpompen plaatsen maar vervolgens niet onderhouden, eerlijke prijs voor cacaobonen voor een aantal boeren maar daarbij de buren van die boeren vergeten waardoor die geen inkomen meer hebben. etc. etc. als je genoeg van deze dingen hoort dan gaat de geloofwaardigheid van dit soort projecten wel snel achteruit.

Dus goed dat je je ergens voor wilt inzetten. maar beetje jammer dat het altijd hopeloos faalt.
pi_67446379
Ik kies mijn goede doelen uit, die krijgen meer, de rest niets. En mensen hebben we al zat op de wereld, die ga ik dus niet sponseren
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:19:06 #39
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_67446386
Laatste jaren overkill aan goede doelen aan m'n deur als je het mij vraagt. Afgelopen woensdag 5 op één dag

En soms komen ze terug omdat ik niet thuis was. Rot op
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:19:45 #40
61861 defabiman
There to bring down quality
pi_67446411
Vluchtelingen geven niets aan mij,
Ik geef niets aan vluchtelingen.

Hun geen last van mij,
Ik geen last van hun.

Ditto met alle andere collectes.

Van mijn belasting geld word genoeg aan goede doelen gegeven.
Niet alles is makkelijk, maar je kunt alles moeilijk maken.
pi_67446420
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:17 schreef bioloogje het volgende:
Ik geef ook niets, gewoon omdat dit soort projecten (hoe goed ook bedoeld) geen ene reet uitmaken. Waterpompen plaatsen maar vervolgens niet onderhouden, eerlijke prijs voor cacaobonen voor een aantal boeren maar daarbij de buren van die boeren vergeten waardoor die geen inkomen meer hebben. etc. etc. als je genoeg van deze dingen hoort dan gaat de geloofwaardigheid van dit soort projecten wel snel achteruit.
Ik ken de schrikverhalen maar ze zijn ook wel wat overtrokken. Mijn vader zit dus in het bestuur van ZOA en gaat ook wel eens daarvoor naar gebieden toe, dus ik krijg wel mee wat er gebeurt, en dat is vooral toch echt veel goeds.

Al blijft het inderdaad druppels op een gloeiende plaat. Maar goed, als je bedenkt dat veel mensen ECHT geholpen worden is het die 'paar druppeltjes' wel waard natuurlijk.
pi_67446484
Je zou maar alle KLB-ers in een wijk laten wonen en daar collecte moeten lopen. Kom je met twee kwartjes en een paar knopen terug. !
pi_67446491
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:19 schreef defabiman het volgende:

Van mijn belasting geld word genoeg aan goede doelen gegeven.
Ik vind ZOA een beter doel dan de politie en ambtenaren
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_67446517
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:21 schreef koningdavid het volgende:
Je zou maar alle KLB-ers in een wijk laten wonen en daar collecte moeten lopen. Kom je met twee kwartjes en een paar knopen terug. !
Volgens mij word je collecte bus nog gejat dat hun de dag erna in een andere buurt gaan lopen voor zichzelf
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_67446550
quote:
U MAD?
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:23:26 #46
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_67446570
quote:
Hey, niemand die zegt dat ik verplicht ben om te geven En een knoop kan handig zijn bij het aanmaken van speeksel. Net een snoepje, maar dan anders.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_67446582
Ik heb altijd de neiging om bij collectes aan kleine kinderen en lekkere wijven extra centjes te geven op de een of andere manier

Bij kerels duw ik het grut uit de beurs in de gleuf.
U MAD?
pi_67446587
Ik zou ook geen cent hebben gegeven denk ik. Voornaamste reden: ik ken het doel niet. Een andere reden: dr komen er teveel aan de deur en daarnaast vind ik vluchtelingen een zorg voor de overheid. Die geeft als grootgever in de EU al genoeg weg aan ontwikkelingshulp.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_67446616
admin meeting doe je maar ergens anders!
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:24:39 #50
61861 defabiman
There to bring down quality
pi_67446626
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:21 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Ik vind ZOA een beter doel dan de politie en ambtenaren
Tot je ze zelf nodig hebt. dan ook geen huilie huilie doen.
Niet alles is makkelijk, maar je kunt alles moeilijk maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')